Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

MR scanning
Forfatter: 
Dato:  02-04-2009 17:42

Godeftermiddag ænder.

Jeg var i går til lægen på et privat hospital i Ishøj. Det er grundet mit venstre knæ som ikke lige fungere så optimalt igen.

Nå men lægen siger så at han vil sende en seddel til glostrup/herlev sygehus om at jeg skal have en MR scanning.

Så vidt jeg ved koster en MR scanning penge, burde lægen ikke have forklaret det og måske spurgt om det var muligt rent økonomisk?

I så fald, er der nogle der ved hvad det ca. koster?

it's milh bitch

0
0
Svar på denne tråd

Sygeforsikringen
Forfatter: 
Dato:  02-04-2009 17:48

Burde sygeforsikringen ikke betale det?

Jeg har da både fået lavet en CT-scanning (hoved) og en MR-scanning (knæ), og vi har i hvert fald ikke betalt noget. Og CT-scanningen var i Østrig.

.. Jeg har vist egentlig også fået en scanning mere, som hedder noget andet. Arg! Det er en af de der helt helt helt store maskiner, jeg var inde i der. Også i Østrig.

Kom med dine venner - Så kommer jeg også alene

0
0
Svar på denne tråd

jegergud
Forfatter: 
Dato:  02-04-2009 17:50

Det troede jeg nemlig også at den gjorde. Men på mit papir jeg har fået fra Nørmark af står der at Den offentlige sygesikring bl.a. ikke dækker en MR-scanning og lignende.

it's milh bitch

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-04-2009 18:19

Alle de gange dem jeg kender, er blevet MR-scannet, har de så vidt jeg ved ikke selv betalt noget.

You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one,

I hope someday you'll join us and the world will live as one.

0
0
Svar på denne tråd

hejsa,
Forfatter: 
Dato:  02-04-2009 18:23

Jeg mener det var en MR-scannning jeg fik for nogle måneder tilbage efter mine blodpropper.

Har faktisk fået endnu en MR-scanning i den forbindelse også.

+ alm. scanninger af lunger+hjerte.

- Ingen af dem har kostet mig noget. :-)

Casual

~*You can knock me down - But I ain't staying there*~

0
0
Svar på denne tråd

ch,dvh,dsjgkjs
Forfatter: 
Dato:  02-04-2009 18:56

Hvilken sygesikringsgruppe er du i?

1'eren, som de fleste ligger i, dækker al læge osv.

2'eren, som jeg bl.a. ligger i, dækker ikke noget med lægen eller lign.

NUMSEFISKEN
Med Equito's Litote
Et smil er en nem måde at forbedre sit udseende på

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-04-2009 20:20

På det offentlige sygehus burde det ikke koste noget at få lavet en MR scanning.

Jeg fik min MR-scanning på et privathospital, hvor vi selv skulle sørge for at betale det, dog har min far en sundheds ordning gennem sit arbejde, så det kostede os ikke noget.

Men vil tro, det koster nogle tusinde, lige præsic hvor mange ved jeg ikke helt, men dyrt er det bestemt!

0
0
Svar på denne tråd

sgsgsgsg
Forfatter: 
Dato:  02-04-2009 20:28

Det er ikke altid at den normale sygesikring dækker på privathospitaler :)
Jeg er også blevet MR-scannet, og fået diverse andre scanninger, men der betalte min mors forsikring.
Det er vidst forholdsvis dyrt :)

- Louise

When we touch
electricity gets through
It's a good trick if you can do it
to make me fall in love with you

0
0
Svar på denne tråd

jegergud
Forfatter: 
Dato:  02-04-2009 20:35

Men jeg skal jo på et offentligt hospital og mener i så at forsikringen burde dække dér? :)

Får ja det er jo skide dyrt sådan noget.

it's milh bitch

0
0
Svar på denne tråd

sofgsjgis
Forfatter: 
Dato:  02-04-2009 20:37

Øhmmelømmeeeeeee.. Det synes jeg du skal ringe og spørge dit hospital op. På offentlige hospitaler koster det jo ikke noget, men hvis det fordi privathospitalet deler MR-scanner med det offentlige så tror jeg det koster :)

Ring og spørg dem, det er det nemmeste. Og få lavet den MR-scanning, det kan virkelig besvare mange spørgsmål.

- Louise

When we touch
electricity gets through
It's a good trick if you can do it
to make me fall in love with you

0
0
Svar på denne tråd

jegergud
Forfatter: 
Dato:  02-04-2009 20:45

Så vil jeg da tro den er gratis, for hos Nørmark har de selv MR-scanner og det er jo her der skal betales cash.

Så det må jo være derfor jeg bliver sendt i det offtenlige så jeg ikke skal punge ud.

it's milh bitch

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  02-04-2009 20:53

Numse - hvorfor er der egentlig to forskellige sygesikringsgrupper? :) Og bestemmer man selv hvilken en man er i?

{Gudde'licious}

Samvittigheden er det der gør ondt, når resten af kroppen har det godt.

[Tidligere Guddestar]

0
0
Svar på denne tråd

fhjdsfkjdhgfkjsd
Forfatter: 
Dato:  02-04-2009 20:58

Gitte:

Jeg mener at alle fra starten ligger i sygesikringsgruppe 1, medmindre forældrene væler andet.

Jeg blev flyttet over i gruppe 2 for at få dækket psykiaterregningerne. Men så skal jeg selv betale alle lægebesøg.

Nu jeg ikke går til psykiater mere skal jeg flyttes tilbage i gruppe 1.

Det er vel i bund og grund, hvordan man selv vælger at ville bruge det offentlige i økonomiske sammenhænge. Skulle jeg mene... Men jeg er ikke helt inde i det :)

NUMSEFISKEN
Med Equito's Litote
Et smil er en nem måde at forbedre sit udseende på

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  02-04-2009 22:02

Numse: okay tak, har altid undret mig :p

{Gudde'licious}

Samvittigheden er det der gør ondt, når resten af kroppen har det godt.

[Tidligere Guddestar]

0
0
Svar på denne tråd

MR-scanninger
Forfatter: 
Dato:  02-04-2009 22:54

Jeg vil mene, at en MR-scanning ikke koster noget på et kommunalt hospital - skulle også selv have haft en på herlev med mine knæ, men jeg kunne få ordnet skaden ved akupunktur og massage i stedet, heldigvis!

Derimod på et privathospital koster en MR-scanning.

Mht, sygeforsikringen så er vi ude i noget sygeforsikring DK - hvis du er yderligere medlem af dem så er det endnu billigere at få behandlinger. Men mine venner, der IKKE er medlem af sygeforsikringen DK har vidst nok fået de scanninger gratis. Dog er jeg ikke helt 100 - men undersøger det lige i løbet af næste uge. Min behandler burde nemlig vide det, da han selv har fået tage MR-scanninger. Skal nok vende tilbage når jeg ved noget :)

Forresten, hvad har du lavet med dine knæ? - hvis du vil fortælle det, hvis ikke, så lad være :)

Mette Schønning

Jeg er en champignon.

0
0
Svar på denne tråd

Thooor
Forfatter: 
Dato:  03-04-2009 13:01

Jeg har været til MR scanning to gange på Herlev hospital med mine knæ, og det jeg har ikke skulle betale noget for, og alle andre jeg kender har heller ikke skulle betale(:

Cecilie & Thor

- til døden os skiller (L)

0
0
Svar på denne tråd

jegergud
Forfatter: 
Dato:  03-04-2009 18:59

Tak for jeres svar allesammen :)

Altså jeg har dyrket sport på eliteplan i 8-9 år og det har så skadet mine knæ. Især mit venstre. Altså lægen mener det er noget med min menisk desværre.

it's milh bitch

0
0
Svar på denne tråd

MR Scanninger
Forfatter: 
Dato:  05-04-2009 10:35

Nøj hvor trælst! Jeg er heldigvis sluppet udenom en MR scanning, fedt! Men held og lykke, håber det bedste :)

Mette Schønning

Jeg er en champignon.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider