Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

ÅRH hvor jeg hader!
Forfatter: 
Dato:  27-03-2009 17:51

- STORE hunde, og folk der ikke kan finde ud af at tage deres hund i snor når der kommer andre.

Nu er det ANDEN gang at min chihuahua, har været ved at blive bidt ihjel. Første gang var med en mellemhund, som også var løs. Og denne gang en golden retriever. - Og jeg har begge gange haft min chihuahua i snor !

Jeg kan ikke ha' at dette skal ske ikke én men TO gange, fordi folk ikke kan finde ud af at tage deres hund i snor - og ikke "tror" at den gør noget. SÅ ta' den for pokker i snor når i kan se der kommer en anden lille hund gående.

Ikke nok med det, så sidder jeg altid med mit hjerte i halsen når det sker! Og vil slet ikke tænke på hvad der kunne være sket, hvis ikke jeg hurtigst muligt havde taget hende op. Som var ret svært når der render en stor hund i halen på hende. !

Øv, øv øv! virkelig surt opstød herfra, det må i undskylde.

Mvh.Tine

Nu med ispinden Ofeigur

0
0
Svar på denne tråd

hej lille tulipan..
Forfatter: 
Dato:  27-03-2009 18:11

årh hvor lyder det bare træls! Og det kan jeg godt sætte mig ind i.

Går nogle gange med min veninde og hendes hund og den er også ret lille. Men den er simpelthen blevet sky overfor fremmede hunde, store som små. Og det er fordi den engang er blevet bidt af en schæfer.

Ej, hvor kan det også bare gøre mig arrig..

I det hele taget hundeejere, der ikk kan holde styr på deres hunde. Det er vildt irriterende.

C e c i l i e

- med Sylle mellem benene (;

I'm packing plastic, that's what makes my life so f'cking fantastic!

0
0
Svar på denne tråd

seks tegn
Forfatter: 
Dato:  27-03-2009 18:15

Cecilie: Jep, hvis folk ikk kan styre deres hunde burde de slet ikk gå med dem uden snor!

Mvh.Tine

Nu med ispinden Ofeigur

0
0
Svar på denne tråd

halløj
Forfatter: 
Dato:  27-03-2009 18:16

Jeg ville virkelig også ønske, at folk havde deres holdt deres hunde i snor - altså dem der ikke har styr på dyret.

Jeg er SÅ træt af, at havde diverse hunde rendende ind i MIN stald, ind på MINE folde og ind i MIN have - hvor min (godt nok store) hund, holder til. Han løber ALDRIG udenfor vores grund, kender grænserne til fulde - og derfor gør det mig endnu mere harm, når der pludselig kommer en hund ræsende ind til ham.

Han er stor og skal nok klare sig, men han bliver super forvirret over at der kommer end hund ind, galoppere et par runder omkring ham og suser ud igen - de fleste hunde ville løbe med ud, det gør han IKKE, for det ved han er forbudt, men i stedet bliver han så mega forvirret og stresset...

Jeg ved udemærket godt, at stierne omkring vores gård, er et yndet sted at gå, både med og uden hund - men de må sku tage respekt til os der bor herude.

Det er et fredet-, samt vandbeskyttelses område og vi bor af den grund meget få mennesker herude (kommunen har revet de fleste gårde ned, for at undgå beboelse herude)

Så jeg fatter virkelig ikke, hvorfor de ikke lige har deres hund i snor, når de passere vores gård - så kan de slippe den igen, når de er ved vores marker...

Nårh ja, vejen de går på er jo også VORES og dermed privat!!! Men folk er da ligeglade - de må gerne gå der, men tag da for pokker hensyn. Ellers så ender det med at jeg hegner AL vores grund ind - hvilket nok vil gøre nogle hundeejere kede af det, for skoven de går i, den er sørme også VORES! Men så langt har de jo bare ikke lige tænk....

GR!!!

Heldigvis har jeg ikke en lille hund som dig, for så ville jeg sørme også frygte for hans liv - og det må ikke være rart, at møde store løse hunde, når man selv har en lille en.

Ja, så jeg havde altså også et surt opstød - over løse hunde.

OG OG OG, surt opstød over uvidende hesteejere der galoppere forbi vores folde og stald - hvilket resultere i opkørte heste, hvilket jeg helst vil være fri for!

Men ellers er jeg da glad nok ;D

Live your life to its fullest potential...

0
0
Svar på denne tråd

seks tegn
Forfatter: 
Dato:  27-03-2009 18:19

SBM: det kan jeg godt nok også godt forstå! Det må da være utrolig irriterende at der kommer hundene rendende. Øv altså.

Mvh.Tine

Nu med ispinden Ofeigur

0
0
Svar på denne tråd

*Overskrift*
Forfatter: 
Dato:  27-03-2009 19:53

Ærlig talt så bliver jeg sk*de sur når jeg går tur med en hund og møder en anden uden snor!! Og jeg siger det til ejeren!!!!!

Jeg har ALTID de hunde jeg går med i snor!!

- Med "krikkerne" Zaco&Flicka!

Det er menneskeligt at fejle..

Rest in Peace

0
0
Svar på denne tråd

Dååååmme pirater...
Forfatter: 
Dato:  27-03-2009 20:11

jeg kender det - vores naboer har forkærlighed for psykotiske hunde.

deres første shæfer bed min kat ihjel.

deres anden shæfer har 3 gange fået jaget alle 6 heste ud af folden - og vi har derefter brugte flere timer på at få fanget dem ind kl. @!#$ om natten. prøvet at slå en af vores katte ihjel. jaget mine søskende og jeg (også når jeg rider!).

og naboerne før dem, havde lige så syge dyr.

Med væmli' hilsen Aja Ashling

Sig nej til billeder med taktfejl i DRF's nye Fordringer:

www.onlineunderskrift.dk/Vis/ Skriv%20Under/NEJTILTAKTFEJL

Årets farligste Junior - 2008.

0
0
Svar på denne tråd

Små hunde
Forfatter: 
Dato:  27-03-2009 21:42

Og jeg er mindst ligeså træt af folk med små hunde, som blir hysteriske og ta'r den op ;-)

- Det lærer jo bare hunden at UHA, det her er dælme farligt og mor gi'r mig ret.

(Dermed ikke sagt at DU er hysterisk, er generelt jeg mener).

Det fremprovokerer en vis reaktion i ens hund, og gør at DEN kan være ligeså meget skyld i at en anden hund udviser aggressiv adfærd.

Jeg er en af de onde hundeejere som har min hund løs så meget jeg kan, - og jeg har endda hele TO af den skrækkelige type TERRIER! ;-)

- Jeg har vores tæve løs, fordi jeg ved at uanset hvor spændende noget blir, så er det mig hun lystrer 100%. Og ja det ved jeg, - det er ligegyldigt om det er ænder, andre hunde eller hvad det lige er, - når mor siger "Kom!" så er der kun én ting man gør, og det er at lystre.

Vores hunde har fra dag 1 af lært at omgåes andre hunde, - da vores hvalp var 13 uger kom han med i hundeskoven og lærte at selv store hunde er ikke farlige.

- Han blev da tumlet, men kunne ikke drømme om at ta' ham op! Det havde skabt en reaktion som kunne være til stor fare for ham senere i livet.

Men det ER da ubehageligt når der er løse hunde, men man skal bare passe på hvilke reaktioner man giver ens hund, og særligt når den er i snor.

Nu er vores hunde også rimelig små, men jeg skal ikke ha' dem op, for det vil ødelægge SÅ meget for dem.

Så husk lige på det også næste gang I er ude! :-)

Dernæst, JA det er træls at folk har deres hunde løs, uden at ha' helt styr på dem, - mest af alt hader jeg den der "Den gør ikke noget!" - nej men hvordan ved du om MIN ikke gør noget!?

Men har åbenbart været heldig, vi har da mødt mange faaarlige hunde! :-P

- Men begge vores har klaret den helt fint, og vi har aldrig oplevet at nogen hunde har angrebet vores eller lignende.

Tilgengæld kan jeg virkelig få fnillerfnaller af et hus her i byen, som bare aldrig går med deres hund eller noget - nej, de lukker den ud, og så må den selv gå henad fortovet og om i haven!

- Dvs. de lukker en LØS hund ud, til en vej, hvor der går børn, voksne, folk med hunde osv.! Dét kan virkelig gøre mig sur.

Et er at møde en løs hund med ejer, noget andet er en løs hund.

- Sådan en har vi også tit mødt, den luftede sig selv, i hele byen (N)

Skrevet af

Rollo

| Marsvineinfo | Hjemmeside|

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  28-03-2009 08:29

Ja, det kan være sindssygt irriterene. Min hund er en hidsig dame, så hun får hurtigt sat store hunde på plads hvis de vil noget. Men hun blev også bidt på stranden af en eller anden tysk hund d:

Men jeg syntes mest jeg oplever hundeejere som ikk har styr på deres hunde, når jeg rider. DET er bare træls, når der kommer sådan en stor køter løbende og hesten bliver bange. Og så kan ejeren ikk kalde den til sig. Så kan man blive ret sur på dem. :)

» Emma (TKGR)

Mister Jingles

Team Flowerpower !

0
0
Svar på denne tråd

seks tegn
Forfatter: 
Dato:  28-03-2009 13:42

Rollo: Ja men der er også forskel på om det er chihuahua eller en terrier. Jeg havde også chili nede, og kunne ikke drømme om at tage hende op fordi vi møder andre hunde. MEN tak GUD for at jeg tog hende op ! Hun var med 100% sikkerhed blevet dræbt af den golden retriever. Ét bid og hun havde fået hårde kvæstelser.

Chili undvier når der kommer store hunde (ikk små/mellem hunde) men jo store hunde der gør hun. Og jeg har besluttet at tage hende op hvis jeg ser en schæfer som er løs. Af den simple grund at hvis jeg ikke gør, risikere jeg en hund som ender med hårde kvæstelser og mén for livet.

Kan godt se man ikk burde tage dem op. Men er efterhånden så vant til at når store hunde går hen til hende, så er dét refleks at de "jager hende" fordi hun af den simple grund er så lille.

Så det er óp fra nu af hvor vi møder store hunde løse. No way om jeg vil opleve det nr igen. Puha.

Min chihuahua har ALDRIG været den hysteriske. Det eneste hun gør er at undvie de store hunde, da hun VED hun er i fare nær dem. Og vi har da mødt en Collie osv. som intet gør :) dem er hun heller ikk bange for, men det er sidste gang jeg trækker hende op når hun STÅR i den situation.

Nu hedder det at tage hende op, inden jeg møder den løse hund.

Mvh.Tine

Nu med ispinden Ofeigur

0
0
Svar på denne tråd

Dums...
Forfatter: 
Dato:  28-03-2009 18:29

Forskel?

- Tjaeh næppe, vores ene terrier har ikke opdaget at hun er terrier, og er faktisk halvræd for naboens chihuahua, som springer på alle hanhunde den ser hvis den får lov.

Så nej, så stor forskel er der heller ikke.

Men er du klar over hvor pinligt det er at stå med en terrier som er ræd for en chi? :-P

Hunden er hvad du gør den til.

- Vi fik så først Lucy som 7mdrs, og det har ødelagt en del i hende desværre.

Jeg ved godt det er skræmmende at lade sin lille hund blive nede når der kommer en stor hund, men det kunne jeg stadig ikke finde på, og har jeg heller aldrig gjort - heller ikke da Danny f.eks. var lille hvalp, og mindre end chi'en næsten.

Han skal sgu lære det, - og det har han også, han kan nemt sætte en stor hund på plads, og samme kan Lucy også hvis hun føler det blir for meget.

- Men de har også lært fra starten af, at store hunde ikke er nogen vi skal være bange for.

Du kan ødelægge store hunde på samme måde, - min mormor har altid trukket sin hund hysterisk til sig og gået væk fra andre hunde når hun har mødt dem, - det resulterer så i, at hun i dag har en hund som blir lidt for overgearet når der kommer andre hunde og gerne vil æde dem.

- Når HUN går med ham.

Tilgengæld har han fra dag 1 lært ved mig, at andre hunde ikke skal ædes, og hvad jeg siger er det man gør! ;-)

- Så jeg kan gå med ham overalt, ét fløjt og han går på plads, fri ved fod.

Som sagt så kan jeg dog godt forstå det er skræmmende med en stor hund som kommer fisende imod ens lille hund.

- Og er helt enig i at det er skide irriterende at folk ikke kan lære at deres hund altså ikke er fantastisk i alles øjne.

Selvom jeg har styr på vores tæve, så kunne jeg ikke drømme om at lade hende gå løs hvis der er andre hunde som kommer imod os - selvfølgelig lige ud over hundeskoven! ;-D

Skrevet af

Rollo

0
0
Svar på denne tråd

seks tegn
Forfatter: 
Dato:  28-03-2009 18:40

Rollo: Forstår dig udmærket, og forstår princippet. Men når det er sket TO gange inden for et år. At to løse hunde har angrebet hende (ja bidt ud efter hende!) så tager jeg ingen chancer. Og jo, hvis en chihuahua som vejer under 2 kg, bliver bidt. Så ender det ikk på samme måde som en terrier. Der er alligevel en del forskel.

Mvh.Tine

Nu med ispinden Ofeigur

0
0
Svar på denne tråd

Dums...
Forfatter: 
Dato:  28-03-2009 18:55

Hvad er forskellen? :-)

Min ene terrier, hun er meget spinkel og vejer 6kg og er en lille nips-ting.

Selvfølgelig er en 2kgs hund mere udsat, - og jeg giver dig også ret i at jeg sagtens kan forstå man blir ræd.

Men personligt synes jeg stadig det er dumt at ta' sin hund op, for man lærer den at situationen er farlig og du får din hund til at reagere forkert når den møder andre hunde - og det kan i sidste ende også gøre så den heller ikke kan med små hunde.

Og dét kan jo også gå ud over mine hunde, hvis jeg møder en lille chihuahua som æder mine.

- Naboens chi kan ikke helt finde ud af om den hader vores eller elsker dem ;-D

Han har hoppet på en stor hund, tror det var en amstaff eller lignende - så kan den lille chi jo også gøre skade på mine :-)

Som sagt, jeg VED godt der er forskel på store og små hunde, og at små er mere udsatte.

- Men min personlige mening er bare at man skal passe på med at gøre dem FOR udsatte.

Gælder alle hunde, - læste om en der havde løftet sin amstaff op engang :S Fuldvoksen hund!

- Se dét kalder jeg farligt.

Jeg ved også at jeg har en terrier, og hvis jeg f.eks. tog særligt hanhunden op, så ville jeg virkelig skabe problemer med ham.

Chi'en er faktisk en psykisk stærk hund, hvis den får lov - jo mindre hunden fysisk er, jo større tror den at den psykisk er ;-D

- Altså min Danny VED at han er jordens største og farligste hund... ;-)

Skrevet af

Rollo

0
0
Svar på denne tråd

Epirus
Forfatter: 
Dato:  28-03-2009 19:22

Nu er det jo altså ikke kun små hunde der kan komme til skade.

Min gamle vuuf blev angrebet af en kamphund. Hun havde ingen problemer med andre hunde, så det har bestemt ikke været hendes adfærd der var skyld i det. Hun var en stor hund (briard) så sådan en tager man ikke lige op og det endte med at blive ret grimt med 2 mænd der måtte på skadestuen fordi de prøvede at få det satans møgdyr til at give slip på min prinsesse.

Så jo, er bestemt imod at man har sin hund løs hvis man ikke har styr på den, men samtidig vil jeg også have min så meget løs som muligt.

... Sofie Støjko

- nu med stjernen Robiane Elmbo

0
0
Svar på denne tråd

Rollo...
Forfatter: 
Dato:  29-03-2009 12:31

Rollo: Nu har jeg også en anden hund (islandsk fårehund) ,og aldrig i livet om jeg ville tage hende op :) har også haft gravhunde, som jo så er på størrelse med en terrie. Og de er ej heller blevet løftet.

Men hvis jeg kan se at jeg går i mod en hund, som kommer hen til os og er større end chili (altså ikk kun mellemhund) så vil jeg tage hende op. Efter to gange, tager jeg ikke chancer.

Og chili har allerede fra bette' vist at hun ikke bryder sig om store hunde (hvilket der er mange chi'er som ikke kan). Og af naturlig årsag vil hun jo prøve at flygte, og den anden hund vil tro hun enten skal angribes, eller vil lege.

Og hun holder altså bare ikke til at blive "leget" med. Sidst pev hun så højt, at det gik helt igennem. Og ja - DER tager jeg sgu min hund op. For at den ikke risikere skader. Og det er meget muligt at små hunde tror de er store, men hende hér er altså bange for de store hunde, efter det som er sket. Men som skrevet kan hun faktisk med de fleste andre hunde :) hvis de bare er venlige og stille og rolige.

Kan selvfølgelig godt se hvorfor man er imod det, for de bliver rigtig hurtige hysteriske. Men chili har vist allerede fra da hun blev født, at hun virkelig bare ikke KAN lide at møde de store hunde. Og hvis der kommer en stor hund, gående i snor. Så tager jeg hende da heller ikke op :)

- min anden hund, har tværtimod den mest kærlige personlighed. Hun er imødekommende osv. Så,

Forstår dig udmærket :) og ja MANGE små hunde, tror de er større end de egentlig er ;D men det gør min dog ikke.

Mvh.Tine

Nu med ispinden Ofeigur

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider