Og jeg er mindst ligeså træt af folk med små hunde, som blir hysteriske og ta'r den op 
- Det lærer jo bare hunden at UHA, det her er dælme farligt og mor gi'r mig ret.
(Dermed ikke sagt at DU er hysterisk, er generelt jeg mener).
Det fremprovokerer en vis reaktion i ens hund, og gør at DEN kan være ligeså meget skyld i at en anden hund udviser aggressiv adfærd.
Jeg er en af de onde hundeejere som har min hund løs så meget jeg kan, - og jeg har endda hele TO af den skrækkelige type TERRIER! 
- Jeg har vores tæve løs, fordi jeg ved at uanset hvor spændende noget blir, så er det mig hun lystrer 100%. Og ja det ved jeg, - det er ligegyldigt om det er ænder, andre hunde eller hvad det lige er, - når mor siger "Kom!" så er der kun én ting man gør, og det er at lystre.
Vores hunde har fra dag 1 af lært at omgåes andre hunde, - da vores hvalp var 13 uger kom han med i hundeskoven og lærte at selv store hunde er ikke farlige.
- Han blev da tumlet, men kunne ikke drømme om at ta' ham op! Det havde skabt en reaktion som kunne være til stor fare for ham senere i livet.
Men det ER da ubehageligt når der er løse hunde, men man skal bare passe på hvilke reaktioner man giver ens hund, og særligt når den er i snor.
Nu er vores hunde også rimelig små, men jeg skal ikke ha' dem op, for det vil ødelægge SÅ meget for dem.
Så husk lige på det også næste gang I er ude! 
Dernæst, JA det er træls at folk har deres hunde løs, uden at ha' helt styr på dem, - mest af alt hader jeg den der "Den gør ikke noget!" - nej men hvordan ved du om MIN ikke gør noget!?
Men har åbenbart været heldig, vi har da mødt mange faaarlige hunde! 
- Men begge vores har klaret den helt fint, og vi har aldrig oplevet at nogen hunde har angrebet vores eller lignende.
Tilgengæld kan jeg virkelig få fnillerfnaller af et hus her i byen, som bare aldrig går med deres hund eller noget - nej, de lukker den ud, og så må den selv gå henad fortovet og om i haven!
- Dvs. de lukker en LØS hund ud, til en vej, hvor der går børn, voksne, folk med hunde osv.! Dét kan virkelig gøre mig sur.
Et er at møde en løs hund med ejer, noget andet er en løs hund.
- Sådan en har vi også tit mødt, den luftede sig selv, i hele byen