|
|
| Væk et år?? |
| Forfatter:  |
Kirstinen |
| Dato:  |
12-03-2009 16:35 |
|
Hej  Jeg er meget ung af min alder, og har sprunget 10. klasse over, så jeg overvejer lidt at tage et år til USA efter 2. g, og gå på high school hvorefter jeg så tager hjem og tager 3. g bagefter. Er der nogle der har samme planer, eller ved andre muligheder jeg kunne gøre efter 2.g Det er egentligt mest for at få flere kompetancer til min studentereksamen, samt at slappe lidt af et år så jeg får mere lyst til 3.g, men samtidig ville det også være en kæmpe fordel at lære et sprog udenad. Men mit egentlige spørgsmål er: Er der nogle der har gjort dette midt i gymnasiet? ligesom jeg overvejer? Så fortæl endelig hvordan det var. Mit eneste problem er at skulle være væk fra kæreste, venner mm. Men det må man jo tage med.. På forhånd tak 
KIRSTINEN nu uden JOACHIM
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hghjkjhhjkjh |
|
|
Kender en der overvejede det ml. 1. og 2.g, men han gjorde det dog ikke alligevel. Jeg tror det ville være rigtig godt og lærigt, helt sikkert! 
.. mvh. julie kronborg KE 07/08 <3 never let the fear of striking out keep you from playing the game
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jegergud |
|
|
Jeg menes at have hørt at man ikke kan tage året i udlandet uden at skulle tage det igen herhjemme? Men det kan selvfølgelig godt have været en fejl 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dfdfdsf |
Katharina ♥Rauschenberger♥ |
12-03-2009 17:24 |
|
Min x-kæreste er i USA nu, han gjorde/gør det mellem 1. og 2.g  Det er måske godt, hvis du gerne vil nå at "slappe" lidt af, inden du skal i 3.g, som du skriver  Men jeg må være ærlig - et langdistance-forhold er svært, rigtig svært! :/ Desværre! men min x-kæreste er meget glad for det, dog var det svært for ham, at komme væk fra familie og venner - og han var meget ked af, at han blev nødt til at slutte forholdet mellem os, men ingen af os, ville "holde" til det, Desværre!  -Det blev lidt længere end jeg havde regnet med 
Skrev Katharina Oddny von Rauschenberger! Hassan- glemmer dig aldrig. R.I.P 29-11-06
"jeg burde gå hen foran din boks hver eneste morgen, og bukke og sige tak!!"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| j,nb kjn kjn |
|
|
min bedste ven var et år i USA og han er rigtig glad for det =) ville også gerne selv have været afsted på et tidspunkt. det passer desværre bare ikke ind i mine planer. et år er LANG tid hvis man har en kæreste. hvis det var mig ville jeg ikke byde min kæreste at jeg bare rejste væk for et år 
Loυιse . . . . . . . . . . . . . . . . . Uden Hále Bob & Perle de Phantomic
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dsfdsf |
Katharina ♥Rauschenberger♥ |
12-03-2009 17:59 |
|
oo2-Pirat: Det var også derfor, min x-kæreste slog op med mig, fordi det ville være for hårdt. 
Skrev Katharina Oddny von Rauschenberger! Hassan- glemmer dig aldrig. R.I.P 29-11-06
"jeg burde gå hen foran din boks hver eneste morgen, og bukke og sige tak!!"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Min mor gjorde det. Det er det bedste, hun har gjort. Hun fik venner for livet, en helt fantastisk oplevelse. Lærte sproget fuldstændig udenad! Hun har fortalt mig, at den første morgen hun var derovre, stod hun i badet, og fattede slet ikke, hvad hun lavede deroppe. Men det var fordi, det var sådan en stor omvæltning for hende. Efter det fik hun det bedre og bedre for hver dag. Hun boede hos en helt utrolig familie, der støttede hende igennem alt. Og ja... der gik ikke mere end et par uger, før hun begyndte at drømme på engelsk. Så man lærer det virkelig hurtigt, når man snakker det døgnet rundt. - Jeg vil klart anbefale det! En oplevelse for livet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| cfgyhjklhgfgthjkgftghjk |
Kirstinen |
12-03-2009 18:17 |
|
Katharina ♥Rauschenberger♥: Nej det er også det eneste der holder mig tilbage. For jeg ville jo slet ikke kunne undvære ham, virkeligt ikke! Så jeg har det helt vildt i tankerne, det er også den eneste grund til jeg ikke gør det her efter 1.G..  MIHL: Jeg tager heller ikke året i udlandet, jeg gør 2.g færdig tager til udlandet et år og kommer hjem og tager 3. g  Lækzi: Det er lige præcis sådan jeg forestiller mig det er Det lyder bare godt!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Udlandet |
|
|
Well, jeg synes den er svær - for på en måde synes jeg ikke en kæreste skal stå i vejen for at man får prøvet livet af! - Jeg tror på at det kan give en rigtig mange gode oplevelser, som vil være synd at gå glip af. Jeg håber da på at jeg en dag på en eller anden måde, får chancen for at komme til udlandet igen for en periode - og så håber jeg da at kæresten gerne vil med os. Jeg har prøvet at været i udlandet, det var dog ikke alene. Boede for 8 år siden i Island, men med min mor, hendes nye mand og så min lillesøster. - Vi boede der i lidt over 6mdr, og jeg gik i skole imens. Jeg lærte alligevel meget, jeg fik brugt mit engelske helt sindssygt meget og det var en oplevelse at bo i så flot et land, ride i naturen osv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| cfgbjkhgfvhjn |
Kirstinen |
12-03-2009 18:32 |
|
Det skal lige siges at jeg ikke spørger til meninger omkring hvorvidt min kæreste skal stå i vejen for det eller ej, spørger om erfaringer fra jer selv eller andre.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lålålå |
Line Henriksen |
12-03-2009 19:26 |
|
jeg er også ret sikker på at tage afsted efter 9. enten et helt eller halvt år til USA på high school.
Ville SÅ gerne afsted i 8. bare for at komme VÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆK men måtte ikke for mutti.
Tror det kunne være SÅ fedt, og især som der er blevet nævnt, for at få en pause og samme tid lære en masse : D
Line Henriksen - uden Lukas. jeg elsker dig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En gang USA - altid USA |
Joey11 |
12-03-2009 20:55 |
|
Jeg har elsket begge mine år i USA og ville ikke bytte dem væk for noget i verden. Første gang boede jeg i Bronx, New York og anden gang boede jeg i Tenleytown, Washington DC. Det med kæreste skal jeg ikke gøre mig klog på, for de gange jeg har været afsted har jeg gjort (ikke seriøse) kærester opmærksom på, at de var længere nede i prioteringsrækken end min tur til USA... Personligt er jeg endnu på et punkt i mit liv, hvor kærester ikke på nogen måde betyder nær så meget som uddannelse. Derfor kan jeg desværre ikke sætte mig så meget ind i det aspekt. Ellers vil jeg sige at det er hårdt men fantastisk at være afsted - man lærer rigtig meget og får minder for livet. Men hensyn til det med at slappe af, vil jeg bare lige sige at de nok skal holde dig beskæftiget på din skole i USA - de er fuldstændig kulrede med tests og prøver, så man har meget skolearbejde. Desuden tære det også på en at skulle sætte sig ind i et helt andet sprog og et helt andet samfund. Der er naturligvis både positive og negative aspekter forbundet med studieophold i USA, men sådan er det jo med alt her i livet. Mit råd er at overveje nøje de positive og negative sider, og hvis du stadig vil afsted jamen så go for it!!! Herreste gud man kan altid tage hjem igen! Du må endelig skrive igen, hvis der er andet du vil vide!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Epirus |
|
|
For det første, Jeg er meget ung af min alder - FEDT sagt!  Nå, men.. kender ingen der har gjort det midt i gymforløbet og kunne aaaaldrig drømme om det. Elsker min klasse aaalt for højt til at skulle tage sidste år med en anden. Desuden ville jeg meget nødig se dem blive færdige et år før jeg selv Så ville jeg da slet ikke kunne holde til at have et år mere tilbage. Men kender en del der er taget til USA efter 9. klasse og alle har været super glade for det (: Så det er ikke selve det at tage til USA jeg er 'imod' - forstår bare ikke lige at gøre det midt i et uddannelsesforløb 
... Sofie Støjko - nu med stjernen Robiane Elmbo
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dfghjkfrtghjkl |
Kirstinen |
12-03-2009 22:13 |
|
Joey11: Mange tak, det er rigtigt dejligt med lidt vejledning. Kommer det så vidt at jeg overvejer det endnu mere kan det godt være der kommer en pb  Støjer: Haha, det kan jeg godt se nu Men er hvertfald, jae hvad kalder man det  Men jeg er nemligt lidt træt af min klasse, så det ville ingenting betyde for mig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Præcis! Jeg synes, at hvis du har overvejet det grundigt (for det er trods alt meget langt væk, hvis man ikke føler sig sikker), så spring ud i det! Min mor fik så mange venner derovre, hun boede hos drømme familien. Jamen, de gav hende alt! I julegave fik hun til og med en lille hundehvalp. Og ja, skolen er rigtig hård derovre. Utrolig mange prøver! Men for at være ærlig sked min mor på skolen, da hun var derovre. Det var ikke rigtigt resultaterne og karaktererne, der var grunden til, at hun tog derover. Hun gjorde det for at få det sjovt og ikke mindst - en oplevelse for livet. Ofte lavede hun slet ikke sine lektier, hvis faget ikke lige interesserede hende. Men altså, hun kan sproget flydende - så det er jo ikke fordi, at det hele er gået galt for hende. Hvis det stod til mig, var jeg også taget afsted med det samme. Det lyder SÅ fedt! Ja, jeg elsker at se billeder, fra da min mor boede der. Virkelig spændende!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej igen... |
Joey11 |
13-03-2009 01:13 |
|
Du skriver bare... Er altid villig til at dele erfaringer  Held og lykke med det hele.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|