Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Hjælp, science fiction bog
Forfatter: 
Dato:  05-03-2009 20:07

Godaften ænder :)

Nu er jeg desværre nået dertil i min gymnasielle uddannelse at jeg skal skal at lave AT prøve.

Til det skal jeg bruge en science fiction bog, ikke i den forstand med aliens, men om fremtidens samfund. Fagene den skal bruges i er dansk og samfundsfag. Da analyse af romanen er den danske del skal der hovedsaligt lægges vægt på om den kan sættes i samfundsmæssig relief.

Men nu er det sådan, at det ikke er den slags bøger jeg har læst flest af Så nu vender jeg mig til jer ænder og håber der er nogle er jer der har læst sådan en bog I må gerne udover titel også skrive forfatter og et lille resumé :)

På forhånd tak :D

-It's hard to lead a cavalry charge if you think you look funny on a horse.

NannaHildgaardLarsen

*Team Midgaard*

0
0
Svar på denne tråd

George Orwell
Forfatter: 
Dato:  08-03-2009 02:09

Jeg ville vælge George Orwells '84'. Bogen blev skrevet i 1948 og beskriver en fremtidsverden, hvor alt er overvåget - det såkaldte bigbrother samfund.

Der er masser at tage fat på i bogen, og dele af fremtidsbeskrivelsen viste sig at være skræmmende nøjagtig.

Jeg er træt lige nu, så jeg kan desværre ikke skrive noget mere intelligent, men jeg synes det er en god bog og jeg har lavet opgave om den på overbygning, så den skulle være reel nok...

0
0
Svar på denne tråd

jfkdsæaf
Forfatter: 
Dato:  08-03-2009 08:31

Jeg ville vælge "De gale" af Kim Fupz Aakeson. Den handler om, hvordan de voksne mister hukommelsen og hvordan samfundet så udvikler sig. Vi læste den på klassen, og jeg synes, at det er en super bog!

Vi læste den dog i 9. klasse, så om den er "voksen" nok til gym, ved jeg ikke, men den er i hvert fald rigtig spændende, da den også stiller spørgsmål om, hvorvidt vi har blandet os for meget i naturen.

- Clara -

0
0
Svar på denne tråd

agfagagag
Forfatter: 
Dato:  08-03-2009 11:37

ville faktisk vælge den samme som clara :) den er super god ja :D

Mvh. Asta

<3Isabella, Eden, Lucas, Scully<3

når man ikke siger fra, siger man til!

0
0
Svar på denne tråd

tralala..
Forfatter: 
Dato:  08-03-2009 14:27

Havde faktisk også 'de gale' i tankerne da vi også har læst den. Havde også tænkt på Orwells men tror den bliver lidt tung til det her :)

Mange tak for forslagene :D

NannaHildgaardLarsen

*Team Midgaard*

0
0
Svar på denne tråd

§!"#¤%&
Forfatter: 
Dato:  08-03-2009 14:35

Romanen "da Gaia tav" af Niels E Nielsen, som foregår i året 20038, og tager udgangspunkt i miljøekrisen, som på dette tidspunkt har udviklet sig meget. den er dog ikke helt uden 'overnaturlige' elementer, så er lif´dt i tvivl om hvorvidt den passer til din opgave, men det er under alle omstændigheder en god bog, som tager fat i meget aktuelle problemer.

- Kroelle -

Hvad rager det dén der er sikker på sit, at resten af verden er ude af trit.

La joie du seigmeur est ma force.

0
0
Svar på denne tråd

tralalal
Forfatter: 
Dato:  08-03-2009 17:34

Kroelle: På hvilken måde overnaturlige elementer? Hvis det er noget der kan forsvares med at det er ude i fremtiden kan det godt gå, så længe den er samfundsbaseret og man kan stille spørgsmål ved om det kunne ske i virkeligheden..

NannaHildgaardLarsen

*Team Midgaard*

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider