Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Søvnproblemer
Forfatter: 
Dato:  27-02-2009 15:47

Hej alle :)

Jeg har i et stykke tid haft søvnproblemer, hvilket selvfølgelig er rigtig irriterende. Jeg var ved læge, og fik sådan nogen anti-depressive piller som skulle gøre at jeg ikke tænkte så meget om aftenen og derfor have nemmere ved at falde i søvn, samt ikke vågne om natten. De hjalp også lidt, men ikke meget, og desuden tog jeg på af dem, så stoppede efter et par måneder.

Nu efter jeg er stoppet, har jeg rigtig, rigtig svært ved at falde i søvn. Jeg sover tit først ved 1-2 tiden, og da jeg skal op kl 6 og er meget aktiv hver dag, er det selvfølgelig ikke nok.

Så jeg ville høre om I havde nogen idéer til hvordan jeg nemmere kan falde i søvn? - evt. nogen der selv har haft samme problem og som ikke længere har det.. ;)

Marlene Jensen
- I will allways love you.
0
0
Svar på denne tråd

*Overskrift*
Forfatter: 
Dato:  27-02-2009 15:52

Du sover ikke midt på dagen vel?

Men min tidligere dansk lærer havde søvnproblemer. Hun kom med i sådan et program hvor der var tidspunkter for hvornår hun måtte sove.

Hvis hun ikke kunne sove på det tidspunkt hvor hun måtte fra skulle hun stå op igen og ikke bare ligge i sengen.

Det er hårdt :) Men på den måde kom hun til at sove normalt om natten.

- Med "krikkerne" Zaco&Flicka!

Det er menneskeligt at fejle..

Rest in Peace

0
0
Svar på denne tråd

tayaata
Forfatter: 
Dato:  27-02-2009 16:04

ja ligesom smukkezaco, skal du ikke sove midt på dagen ellers er der et par råd her der godt kan virke for mig, da jeg også selv har lidt af søvnproblemer:

- gør det til en vane at gå i seng på et bestemt tidspunkt fx. kl halv 11

- drik en kop kamille the, det er afslappende

- spis en banan også afslappende og har bare en eller anden virkning

- lig der i den modsatte ende af sengen efter en halv time ellers sådan noget, hvis du stadig ikke kan falde i søvn.

- tøm hovedet så godt som muligt

- lig på ryggen træk vejret dybt og mærk hele din krop, start nede i fødderne og forestil dig at dit blod skyller op gennem kroppen. så kan du mærke dine ben begynder at sove, gør sådan indtil hele kroppen er afslappet (dette lyder nok utrolig mærkeligt :P jeg fik det at vide af min læge, og det hjælper virkelig!) hvis du har spørgsmål til hvordan man gør så bare skriv i pb :D

- læs i en hestebog inden du ligger dig til at sove, sørg for at det ikke er et kapitel med for meget gang i

- sørg for at ligge så blødt som muligt :D

- få afsluttet din dag ordentligt, aldrig gå i seng mens du er sur på folk eller noget, få hellere snakket med dem inden. ellers stresser du bare.

håber det hjælper ;)

Mvh. Asta

<3Isabella, Eden, Lucas, Scully<3

når man ikke siger fra, siger man til!

0
0
Svar på denne tråd

hehhehe
Forfatter: 
Dato:  27-02-2009 16:05

Har altid haft problemer med at falde i søvn, lige fra jeg blev født. Ikke fordi jeg tænker meget når jeg skal til det, men simpelthen fordi jeg liver mere og mere op jo senere på dagen det bliver. Havde fx. en uges tid hvor jeg først faldt i søvn omkring kl. 5, og så skulle op kl. 6:30... Ikke specielt sjovt.

Og på mig gør det ingen forskel, hvor tidligt jeg er stået op, den er sikker hver gang at jeg liver op om aftenen, falder sent i søvn og ikke kan hænge sammen om morgenen ;-)

Normalt når jeg går i skole falder jeg i søvn mellem kl. 12 og 2 om natten.

Jeg har prøvet en enkelt hypnosebehandling, og synes det har virket en smule (man skal have flere behandlinger, men det er ekstremt dyrt og har ikke lige penge til det...). Men tror helt klart at det er det mest effektive, hvis man har problemer med at sove om natten.

- Rulammet

I'm just too good to be true. Can't take my eyes off myself.

0
0
Svar på denne tråd

hbhjyuuihn
Forfatter: 
Dato:  27-02-2009 18:01

har lige været igen det samme! (tog dog hverken til lægen eller tog piller)

har haft det siden starten af januar. men det er blevet meget bedre.

man tænker vel meget over noget i bestemte perioder ?

så prøv evt at finde ud af om du tænker over noget bestemt. hvis det er bekymring så find alt det positive omkring det istedet for at komme til at fokusere på det negative =)

det plejer at hjælpe for mig (Y)

altså jeg ved ikke om det er det der har hjulpet men jeg træner hver aften. arme, bryst, mave , ryg ..

og ellers så sæt noget tegnefilm på og skrug ned for lyden. lyder sært men det hjælper for mig :P

Loυιse . . . . . . . . . . . . . . . . .

Uden Hále Bob & Perle de Phantomic

0
0
Svar på denne tråd

jeg har et par forslag
Forfatter: 
Dato:  27-02-2009 19:11

Jeg har lidt af angst og derved også haft søvnbesvær. Lå ofte i flere timer og kunne ikke sove.

Jeg fik en hypnotisør ud og han er hjulpet mig så vanvittig meget.

prøv dette:

-sluk tvet og sæt noget roligt musik på. Lyt til musikken go forstil dig farver. Det kan for eksempel være at du går en tur på en eng, i byen eller i en skov. Hvad du bedst kan se for dig. Der skal intet ske på den tur, du ser måske nogle dyr hoppe rundt i skoven, og det eneste du skal tænke på er hvor fredfyldt det er. Der står måske en bænk på din gåtur, og der sætter du dig og slapper lidt af. Bare gå og gå og gå.

Håber for dig at du vil prøve det et par gange, det har virkelig hjulpet mig meget :)

Held og lykke

0
0
Svar på denne tråd

heej (;
Forfatter: 
Dato:  01-03-2009 13:04

jeg sætter altid en film på, og sætter mit tv på timer .. falder i søvn til den film, og fjernsynet slukker af sig selv .. smart :D

Camille med Herkules <3

Den lykkelige ejer af Welsh Mountain :)

0
0
Svar på denne tråd

lålålå
Forfatter: 
Dato:  01-03-2009 13:10

jeg havde også alvorlige søvnproblemer på et tidspunkt. jeg faldt i søvn kl 4 en dag og skulle op kl 6.

jeg skrev ALT ned jeg tænkte på. alt jeg skulle huske. fx at snakke med den og den om det og det. i banken for at hæve penge. - ALT. det hjalp virkelig for efter ½ halv time hvor jeg gentagende gange havde fundet en ny ting at tænke på hvor jeg så stod op og skrev ned igen, havde jeg simpelthen ikke mere at tænke på. 2 minutter efter sov jeg som en sten, og det gjorde jeg i like 14 dage før jeg blev nødt til at skrive ned igen : D

Line Henriksen
- uden Lukas. jeg elsker dig.

0
0
Svar på denne tråd

santos
Forfatter: 
Dato:  01-03-2009 15:56

årgh! har samme problem som dig :( Jeg har UTROLIG svært ved at falde i søvn.. Jeg aner heller ikke hvad jg skal gøre...

FrederikkeSadolin..

med dressurponyen Santos <3

& nu også med Damshauges Oliver.

0
0
Svar på denne tråd

lalala
Forfatter: 
Dato:  01-03-2009 19:16

Jeg har haft søvnproblemer i over et år nu s: Nogle gange mere voldsomme end andre. Det er så irriterende!

Mange siger at man ikke kan falde i søvn med fjernsynet tændt, men det har jeg næsten altid, fordi ellers kan jeg godt føle mig sådan "alene"-agtig. Jeg bliver også tit sulten og så spiser jeg tit banan eller æble.

Sofie & Cappuccino
- uden Minuet

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-03-2009 11:00

Jeg har prøvet det. Det hjalp at jeg fik en kugledyne...

Det kan måske også være fordi du har meget at tænke på? Det kan godt være meget svært at falde i søvn hvis man tænker meget over noget man f.eks er nervøs eller spændt på.

Selv uden rytter vil en hest altid være en hest.
Men en rytter uden hest, vil altid kun være et menneske
-Stanislaw Jerzy Lec

0
0
Svar på denne tråd

*Overskrift*
Forfatter: 
Dato:  02-03-2009 16:04

Nå da. Jeg er ikke den eneste som sover med fjernsynet tændt eller ligger og skriver ting ned som skal huskes :)

- Med "krikkerne" Zaco&Flicka!

Det er menneskeligt at fejle..

Rest in Peace

0
0
Svar på denne tråd

kjhgjkjb
Forfatter: 
Dato:  02-03-2009 19:10

Jeg har også haft søvnproblemer i en længere periode. Fandt ud af, at det kom af en masse drengeproblemer jeg ikke kunne finde rundt i, og at jeg simpelthen var for stresset i min hverdag.

Det er HEDIGVIS gået over nu, for hold op hvor er det bare frustrerende altid at vågne 3-4 gange i løbet af natten og ikke kunne sove igen :s

.. mvh. julie kronborg
KE 07/08 <3
never let the fear of striking out keep you from playing the game
0
0
Svar på denne tråd

Søvnproblemer
Forfatter: 
Dato:  02-03-2009 19:15

Når jeg har svært ved at sove tager jeg et dejligt varmt bad og bagefter ligger jeg i sengen og læser en god bog, som handler om heste. Så går der ikke længe inden jeg sover....

Titan

0
0
Svar på denne tråd

dgdddfdfgdfgdg
Forfatter: 
Dato:  02-03-2009 19:23

Okay jeg har ikke haft søvnproblemer, men har haft svært ved at falde i søvn i en periode men det var mest pga. fjernsynet, der var hele tiden nye programmer jeg skulle se og sms'ede hele tiden osv - altså det var nogle af grundene. og jeg kunne også godt føle mig lidt "bange" (hihi ) nogle nætter, så jeg havde altid fjernsynet tændt på sleep hvor det bare stod tændt, men så faldt jeg aldrig i søvn. så lå altid til klokken 1-3 om natten. Men nu slukker jeg altid fjernsynet efter paradise kvart i 11 (selvom jeg godt ville se @!#$ and the city haha) og så kan jeg godt falde i søvn lidt efter, for det er blevet rutine. Og ellers så syntes jeg det hjælper at åbne vinduet eller lægge hovedet ned i den anden ende af sengen (:

Pernille. d;

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider