Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Skrive af/kopire i skolen?
Forfatter: 
Dato:  23-02-2009 19:24

Hvad' er jeres holdning til at skrive af? Gør I det selv - eller lader I andre skrive af fra jeres rapporter/aflevering mm.?

Jeg hører tit det argument, jamen det er da bedre end slet ikke at skrive noget.

Hvad mener I om det? Og gerne lidt om jeres udannelses nivo :) (folkeskole, 10. klasse, gymnasie mm.? )

JHN-a-holic #1

Annsofisk

0
0
Svar på denne tråd

Bubbibjørnen Björk
Forfatter: 
Dato:  23-02-2009 19:34

Det kom helt an på hvor vigtig opgaven var.

Men jeg har mange gange skrevet af - og mange gange ladet folk skrive af.

Amanda&Sneggla

- Snart uden Björk

Nu også den heldige rytter af militarytalentet

Søborggårds Piroq

0
0
Svar på denne tråd

Tjah...
Forfatter: 
Dato:  23-02-2009 19:34

Jeg synes det er åndsvagt at skrive af, og jeg lader heller ikke andre skrive af efter mig hvis det gælder stil og sådan, hvor man selv skal formulere sig. Men hvis det er sådan noget oversættelse, matematik eller lignende kan jeg godt finde på at lade folk kigge efter, eller i hvert fald hjælpe dem rigtig, rigtig meget.

Jeg går i 1.g på gymnasiet.

Maiken

An ye harm none, do what ye will!

Kun døde fisk følger strømmen.

0
0
Svar på denne tråd

Lalalal.
Forfatter: 
Dato:  23-02-2009 19:38

Nu går jeg kun i ottende, men jeg har en god veninde som jeg deles med, hvis der ligepludselig er mange ting. Vi er begge utroligt dygtige fagligt, så det går nok det hele ;)

LAURA'OG'STRAUSS
-i medgang, i modgang.
0
0
Svar på denne tråd

Hejsa.
Forfatter: 
Dato:  23-02-2009 19:42

Generelt er jeg imod det at skrive af. Men hvis jeg sidder en dag i skolen og kommer i tanke om f.eks. noget matematik jeg ikke har lavet, så kunne jeg godt finde på at skrive af HVIS det er opgaver jeg kan finde ud af. Er det opgaver jeg ikke kan finde ud af at løse selv, så skriver jeg aldrig af.

I andre opgaver skriver jeg heller ikke af - stile mm.

Jeg kan fint sidde og læse en vens stil/opgave igennem, for at få ideer og se hvordan en anden har gjort, men jeg skriver på ingen måder af - da det jo ikke gavner mig en skid, at afleverer noget som faktisk ikke er mit eget.

Jeg gider heller ikke folk kigger efter, hvis det er fordi de netop ikke kan finde ud af tingene - så vil jeg meget hellere prøve at hjælpe dem. Men ser det også lidt som, at det er deres eget "problem" at de skriver af. De må jo selv vælge om de vil "glæde" læreren med at have lavet lektier, men samtidig sidde selv og ikke ane hvordan de en anden gang skal løse det.

HHX 2.år

Casual

~*You can knock me down - But I ain't staying there*~

0
0
Svar på denne tråd

bzzbzz
Forfatter: 
Dato:  23-02-2009 19:45

Jeg har ikke noget imod, at mine tætte veninder/venner kan se min aflevering til inspiration. Ved disse aldrig kunne finde på at skrive af / misbruge mine ting.

Og det samme kan jeg "få" fra dem. Vi skriver ikke af efter hinanden, men hvis vi virkelig er på bar bund, så kan vi søge inspiration hos hinanden. Men skrive af, nix. Og lader bestemt ikke de, der skriver af, få fingrene i min aflevering, for det slår lærerne rigtig hårdt ned på = -03 til begge ;)

Mvh.

Mia-musen
;D

0
0
Svar på denne tråd

Julemand
Forfatter: 
Dato:  23-02-2009 19:52

I "videnskablige" afleveringer skriver jeg gerne af og lader også andre skrive af. Men kun hvis det virkelig brænder på med afleveringsfristen. Sad så sent som i fredags, og skrev en opgave om, som en fra klassen havde været så flink at sende til mig. Vidste godt hvad den handlede om, men havde simpelthen ikke tid til at skrive hele møget selv.

I stile og ligende skriver jeg ikke af og jeg lader heller ikke andre skrive af, da en stil kræver ens eget personlige præg mht. sprog osv. Hvorimod i NG rapporter, oversættelser ect er det jo ligetil hvad der skal skrives.

2.g, STX.

Mvh. Rikke

med Lucky Lurito DM

Årets JHN springrytter 07

0
0
Svar på denne tråd

bzz bzz
Forfatter: 
Dato:  23-02-2009 19:58

Hov glemte at skrive, at jeg går i 3.g på HHX.

Glemte også lige at tilføje, at afleveringer i virksomhedsøkonomi, som er meget basseret på beregninger, kan jeg sagtens lave med andre. Og vi tjekker også hinandens udregninger osv. ;) Men tekstdelene bliver altid lavet individuelt ;)

Mvh.

Mia-musen
;D

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  23-02-2009 20:16

gør det meget sjældent selv og har nogle gange lavet andre gøre det med fransk... men det irriterer mig altid lidt. har selv brugt fu'cking lang tid på det og så kommer de og bruger små 10 min. på at skrive det samme som mig...

men føler mig ogs kamp-nedern hvis jeg siger nej

- fionabona

livet er så uforudsigeligt og kort, men man kan altid regne med en harehjort

0
0
Svar på denne tråd

hdgjgdfjgjdfg
Forfatter: 
Dato:  23-02-2009 20:20

Jeg har ført lånt mine stile ud og kopieret færdighedsregninger og sådan hvis jeg ikke har haft tid selv. Synes det er ens eget problem.. går i 10.

Vildrose uden Rain

0
0
Svar på denne tråd

lalala (;
Forfatter: 
Dato:  23-02-2009 20:35

Jeg låner gerne stile ud, og ja, jeg har også selv skrevet af :) Jeg ser ingen problemer i det, hvis det hele bare brænder på, og det heller ikke sker for tit. Jeg går i 3.G på gymnasiet :)

Astrid P

- og Præsthøjens Nico-Light.

0
0
Svar på denne tråd

sdfghjklæø
Forfatter: 
Dato:  23-02-2009 20:35

Efter jeg er begyndt på min uddannelse, så laver jeg ALLE mine lektier, uden undtagelser. Geek B-)

Men nu har vi også to-tre timer om ugen, hvor vi bare må lave lektier i, så der er normalt massere tid til det.

Men i folkeskolen der skrev jeg tit opgaver af, og folk skrev af fra mig, dog aldrig afleveringer.

- Camilla Douglas

0
0
Svar på denne tråd

kugkjgkjg
Forfatter: 
Dato:  23-02-2009 21:09

Næ, jeg skriver ikke af og har aldrig gjort det. Det tør jeg simpelthen ikke ;D

Kan sagtens søge inspiration til stile osv. på nettet og hos vennerne, men kopierer aldrig. Har ikke noget i mod at låne opgaver ud til folk fra min klasse, da jeg ved at de ikke skriver af, blot tjekker svar - og her kan jeg også sagtens kigge på en andens opgave og få en masse ud af det - uden at det er snyd! :)

Og jeg går i 1.g på STX.

.. mvh. julie kronborg
KE 07/08 <3
never let the fear of striking out keep you from playing the game
0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  23-02-2009 21:12

har da nok skrevet af. men gør det ikke ret tit d: det er få ting jeg har virkeligt svært ved.

* Emma *

- og No Name.

Team Flowerpower

Hestegalleri - Præsentation - Facebook

0
0
Svar på denne tråd

lkjnklnmkjn
Forfatter: 
Dato:  23-02-2009 21:54

har gjort det masser af gange med de mindre , og mere ligegyldige opgaver.

det fint nok. jeg straffer kun migselv ved det :)

Loυιse . . . . . . . . . . . . . . . . .

Uden Hále Bob & Perle de Phantomic

0
0
Svar på denne tråd

*Overskrift*
Forfatter: 
Dato:  23-02-2009 21:57

Har aldrig rigtig gjort det. I så fald har det kun været ved nogle opgaver hvor man gennemgår dem.

Rapporter/afleveringer - Aldrig!

Jeg tør simpelthen ikke sådan noget

1.g, HTX

- Med "krikkerne" Zaco&Flicka!

Det er menneskeligt at fejle..

Rest in Peace

0
0
Svar på denne tråd

gzgghshsha
Forfatter: 
Dato:  23-02-2009 22:16

synes ikke det ER fagligt i orden at skrive af, men gør det alligevel. det er bedre for ens faglige neveau (eller hvordan man staver det) hvis man har glemt at lave lektier! men derfor synes jeg stadig ikke det er noget man skal gøre hele tiden.!

Mvh. Asta

<3Isabella, Eden, Lucas, Scully<3

når man ikke siger fra, siger man til!

0
0
Svar på denne tråd

Epirus
Forfatter: 
Dato:  23-02-2009 22:21

Hjælper gerne folk - lader dem ikke skrive af. Det er generelt min klasses holdning til den slags. Vil ikke lade folk skrive af af den simple grund, at er det for meget og læreren opdager det tager de muligvis mig med i faldet, så det er skam ganske ego baseret. Skriver ikke selv af. Låner tit opgaver til hjælp hvis der er et eller andet jeg ikke forstår (primært fysik, kemi og matematik) og ellers tager jeg en snak med en af mine gode klassekammerater og får lidt hjælp (:

... Sofie Støjko

- nu med stjernen Robiane Elmbo

0
0
Svar på denne tråd

lålålå
Forfatter: 
Dato:  23-02-2009 22:23

hmmm, har set efter før og har selv lagt mine opgaver frem. det kommer lidt an på hvem det er.

For bliver SÅ træt af at folk der aldrig laver deres ting altid bare kigger efter og kun vil være i gruppe med en fordi man næsten altid har rigtigt.

men hvis de sidder der og læreren spørger dem og de ikke kan svaret får jeg medlidenhed og viser mine ting : D

tør ikke gøre det med noget man skal aflevere. Jo har tit gjort det med både min bror (vi gik i klasse sammen før 7. ) og sofie hvor vi bare ændrede skrifttype og størrelse så hun ikke kunne se det d:

LINE & LUKAS
You are always on my mind.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-02-2009 11:02

Går ikke i skole PT., droppede ud af 2.g. Jeg har ind imellem selv skrevet af (mest hvis det har været nogle spørgsmål i f.eks. spansk, som jeg slet ikke kunne finde ud af). Men har TIT og OFTE ladet folk skrive af fra mig/hjulpet dem igennem. Det var nu mest tilbage i 10'ende klasse, men ja.

- Jeg er ligeglad med hvad andre gør. Jeg gør det HELST IKKE selv, da jeg gerne selv vil lave tingene, men det kan hænde at der er brug for det..

CeliaHag&Ganti<33
© KyljaDuErBareLækker ©
-HrinaJegElskerDigForEvigt<33
Stvaespasernee V.I.P !
0
0
Svar på denne tråd

At skrive af.
Forfatter: 
Dato:  24-02-2009 15:23

Jeg har intet imod at lade andre skrive af og gør det også selv en sjælden gang i mellem. I matematikafleveringer har jeg da også et par stykker jeg sammenligner udregninger og facit med og biologirapporterne skrives ofte i fællesskab med et par andre.

Med væmli' hilsen Ashling

ich bin kein Klugscheisser ich weiß es wirklich besser.

0
0
Svar på denne tråd

lålålålå
Forfatter: 
Dato:  24-02-2009 16:06

Jeg går i 3.g STX.

Jeg indrømmer gerne, at min klasse overlevedes 2.g's matematik ved at kigge efter. Opgaverne blev ofte delt ud til folk og så skrev andre af. Nogle lavede noget af det selv. Men størstedelen, det var fælleseje for hele klassen.

Determination to achieve, give you the ability to do it

Supra Societatem Nemo

Forza Brøndby

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider