|
|
| Dansk mad. Er det gået af "mode"? |
|
|
Hvor er: Frikadeller med stuvet hvidkål, Flæskesteg med sOVS og kartofler, Stegt flæsk med persille sOVS og andre lækre DANSKE retter blevet af? Har vi glemt dem, til fordel for en vegetar grøntsags wokret? Vi fik eks. stegt flæsk og hvad dertil hører igår, muuums. Det smager deejligt. Er det noget jeres forældre serverer for jer, ænder? Eller er maden gået hen og blevet lige så hip, som jeres samtale køkken?
LAURA'OG'STRAUSS -i medgang, i modgang.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jegergud |
|
|
Jeg får tit stegt flæsk med persillesovs, frikadeller, brun sovs og andre gode sager 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej hej |
|
|
Min forældre og resten af familien kan sagtens finde på at lave alle tre rette , men ikk særlig tit . Men elsker virkelig Frikadeller med stuvet hviskål . mmmm! .
- Sagde - Nanna -
----> Nu med to små 'grise' Og hunden Emil ! <3 <--- kold college - jordbrug - dyrepasser "Jeg, ved det menneskeligt at fejle".
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
| Forfatter:  |
MarieW |
| Dato:  |
16-02-2009 13:36 |
|
I min familie bliver der tit lavet dansk mad - stegt flæsk med persillesovs, frikadeller, kartofler og brun sovs etc. Dog spiser jeg det ikke selv, da jeg er veganer. Men selv hvis jeg ikke var, ville jeg nok stadig foretrække noget andet - ikke fordi det er gået 'af mode', men fordi jeg ikke synes det er særlig lækkert. Er mere til lette retter, fx gode salater eller pasta-/risretter og den slags, var jeg også før jeg stoppede med at spise kød.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tjaaa... |
|
|
Jeg spiser da kartofler med persillesovs og så noget.. Men jeg er veganer, så ingen stegt flæsk eller andet klamt til mig..
Det er hverken fordi det er hipt eller på mode, men fordi jeg ikke er dyremishandler og morder 
-Veo; Veganer og dyrerettigheds aktivist! Stald Nordlund www.LeoGio.dk Tinkeren Coco Ismulen Halla fra Hejelte Ismulen Ljufá fra Vestergaard Is'føllet Ljúf fra Nordlund . *Ungdomshuset, Jagtvej 69 lever stadig*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| fgdfgdfggd |
|
|
Jeg elsker bare sådan noget mad! Vi får det bare ikke særlig tit herhjemme, vi skal have udenlandsk mad - thai osv 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gdfdgdfg |
|
|
ELSKER dansk mad og det bliver da ofte serveret herhjemme! Grydestegt kylling, frikadeller, stegt flæsk, hakkebøf, flæskesteg... og så selvfølgelig med kartofler og en god brun sovs til 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dansk mad |
|
|
Hjemme hos svigerforældrene får vi tit god dansk mad, som flæskesteg, boller i karry osv. - altså søws og katøfler!  Herhjemme er det ikke SÅ tit igen, - men mine kokkeudfoldelser er ikke så store, primært fordi vores køkken stinks og er totalt mini, og det samme gælder vores ovn. - Det sætter altså begrænsninger. Og så er jeg mega dårlig til at lave en opbagt sovs  - Prøvede at lave stegt flæsk med persillesovs og kartofler  Sovsen var tapetklister, flæsken var sådan - well underlig, og kartofler udtørrede. Så nogle gange er spaghetti bare nemmere, bedre og billigere! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lalalala. |
|
|
Dansk mad er overhovedet ikke gået af mode. Dansk mad er jo mange ting, og ikke blot flæsk med persille sovs og frikkedeller.. Bare fordi man får thai mad af og til, er det jo ikke fordi det er moderne - men fordi det smager godt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Veo ♥Stald Nordlund♥: Det er fint nok at du har valgt at være vegetar, og det respekterer jeg, men så skal du fandme også respektere at der er nogle der har valgt at spise kød, og du har på ingen måde ret til at kalde os mordere eller dyremishandlere.. Hvad fanden er det for noget? Men jo, vi får da også danske retter engang imellem, men det er faktisk ikke så ofte igen Og jeg spiser gladeligt kød, og synes det smager dejligt, og jeg er IKKE morder eller dyremishandler.
Patricia Jørgensen Div. hestebøger sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| juhgbhjkjh |
|
|
Jeg elsker god dansk mad, men det er ikke ret tit at vi får det herhjemme. Og det er egentlig fint nok, for det er virkelig usundt hvis det skal være "det gode gamle", og jeg er hoppet med på sundhedsbølgen  Vi får tit stegte grøntsager med kylling, fisk eller linsefrikadeller el. lign, suppe, wok osv. osv. Og det elsker jeg  Så jeg gemmer frikadellerne til jeg kommer ned til mormor, tihi 
.. mvh. julie kronborg KE 07/08 <3 never let the fear of striking out keep you from playing the game
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lalala |
|
|
Hm, vi får nogle gange frikadeller med stuvet hvidkål og få gange brun sovs, dog ikk Stegt flæsk har jeg smagt én gang, fordi min mor synes det er så vammelt, så hun vil ikke servere det for mig, men jeg kunne bare ikke lide det ad! Hjemme ved os er det nok også fordi det er så usundt noget af det der.
Sofie & Cappuccino - uden Minuet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dfgffgdfgdfgdfgdfgdgf |
Pernille Skipper |
16-02-2009 17:49 |
|
Jeg får da alle de ting du nævner (: oh god det smager altså godt stegt flæsk HAHA d: godt nok mest hos min mor, da min fars kæreste er vegetar så det spiser vi for det meste der - og mums hvor er det lækkert med alle de grøntsager osv. årh jeg er temmelig madglad ja!
skrev pernille skipper ;$
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Jeg elsker dansk mad Desværre gider jeg ikke selv at lave det - måske fordi det er nedern at lave det til én person? Veo: Synes måske du burde tænke dig om over hvad du skriver om andres mad. Jeg synes også noget af det mad som du spiser er ekstremt klamt! Måske ikke klamt, bare ikke noget som jeg vælger at spise frivilligt. ^og bare fordi jeg ikke spiser kød så jeg er dyremishandler og morder - yearh right. Jeg er jo hverken det ene eller det andet fordi jeg vælger at spise kød, det gør jeg fordi jeg godt kan lide det, og jeg køber kun kød fra Danmark - fordi at de lange transport tider for dyr osv, se det er dyremishandling. Se bare på heste, synes simpelthen det er så synd de skal fragtes i flere timer uden vand, mad etc. fordi at danskerne er for svage ikke at spise det. Jeg synes at vi skal have mere hestekød på bordene i Danmark, dog vil jeg ikke selv spise det pga. det forhold jeg har haft til heste, gør det at jeg ikke kan. Derudover spiser jeg ikke f.eks. lam fordi jeg synes det er synd for dyrene at de bliver slagtet som børn, men derfor sviner jeg da ikke andre til, fordi at de vælger at spise det ?
{Gudde'licious} Samvittigheden er det der gør ondt, når resten af kroppen har det godt. [Tidligere Guddestar]
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lalalla. |
|
|
Haha, hvor syntes jeg dog det er en barnlig gang ævl du fyrer af, Veo. Btw. kan du ikke spise persillesovs, hvis du er veganer  I andre: Nååååe, det er godt. Jeg elskerelsker dansk mad : D
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg får det tit... Lidt for tit. Hvis jeg skal være helt ærlig, er jeg ved at være lidt træt af det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
Emma-BB |
16-02-2009 18:59 |
|
Vi skal have frikadeller iaften. vil sige herhjemme er det meget varieret, nogle dage er det dansk bøf, brun sovs og kartoffler andre dage er det tortillas. Vil sige vi spiser meget varieret, så jeg får lidt af hvert (:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jegergud |
|
|
Btw. så har mad og mode da absolut intet med hinanden at gøre?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lalalal. |
|
|
Som det står så fint er "mode" i parantes der kunne lige så godt have stået "er dansk mad blevet upopulært", det er en talemåde..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jegergud |
|
|
Mit skal heller ikke tages så bokstaveligt som det står. Det var mere end kommentar om at dansk mad ikke kan gå af mode. Det er en smagssag blandt folk 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
Fionabona |
16-02-2009 19:28 |
|
hahahahhaha dyremishandler og morder oh my gooooood sker der... men jeg får tit sådan noget rigtig dansk mad hos min mormor, det ornli hyggeligt 
- fionabona livet er så uforudsigeligt og kort, men man kan altid regne med en harehjort
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej lille tulipan.. |
|
|
Tænkte lige det samme som Fiona? 
Nå, men vi lever den sunde stil herhjemme, så det er desværre kun når farmor kommer, at vi får den gode gammeldags mad 
C e c i l i e - med Sylle mellem benene (;
I'm packing plastic, that's what makes my life so f'cking fantastic!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vcznvxkljbnkldvng |
|
|
Det bliver der aldrig severet hjemme hos mig da hele familien er vegetarer. men jeg syntes hverken det er klamt, dyremishandling, eller andet.. syntes bare ikke det smager godt.. xD okay.. hehe.. ;b
Sagde Kat. - nu uden Harald - Alt er muligt - udover at stå på ski gennem en svingdør
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Heeeeeeeeeeej |
|
|
Vi får sgu aaaltid go gammeldaws dansk mad..  Vi får: - husmandskotelletter, hakkebøffer, flæskesteg, forloren hare eller frikadeller med brun sovs og kartofler - stegt flæsk med persillesovs og kartofler - medister med stuvet hvidkål - hamburgeryg eller skinke med grønlangkål og brunede karofler - osv. osv. Nogle af tingene får vi ofte og andre ikke så tit. Og nogle af tingene ææælsker jeg og andre synes jeg er lidt vamle Jeg vil tro at vi får dansk mad omkring en tredjedel af tiden, og resten af tiden får vi alt muligt andet. Hvis min far skulle bestemme alt hvad vi skulle have ville vi nok få dansk mad omkring 75% af tiden 
Carina - Nu kun med Omira
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hahaha... |
|
|
Hvis man spiser kød er man skyld i at dyrene bliver mishandlet og dræbt... længere er den ikke  Og jo persillesovs kan lave vegansk.. med soyamælk! Man kan lave stort set alt vegansk; frikadeller, flødeis mm.. Så hvorfor ikke gøre det? Det smager bedre, det er sundere, det er bedre for miljøet og man er ikke dyremishandler og morder 
-Veo; Veganer og dyrerettigheds aktivist! Stald Nordlund www.LeoGio.dk Tinkeren Coco Ismulen Halla fra Hejelte Ismulen Ljufá fra Vestergaard Is'føllet Ljúf fra Nordlund . *Ungdomshuset, Jagtvej 69 lever stadig*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jegergud |
|
|
Veo: Omg. er du tabt på gulvet som spæd eller hvad? Du er sgu da til at lukke op og skide i.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| MILH.. |
|
|
Eller også er jeg bare ikke så egoistisk at lave mine mad'behov gå ud over andre levende væsener ?? Men det her er vist en offtopic diskution, hvis du vil fortsætte den er du velkommen til at skrive en pb eller tilføje mig på msn 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralalala |
|
|
Nej, har aldrig rigtig fået sådan noget... En gang imellem ved mormor måske, men min mor hader fed mad, og min far gider ikke lave det. Hehe. Så hellere en god salat eller noget. 
Cikorie Keep smiling, keep trying, keep lying, no crying, don't show that inside you're dying...
- Nu uden Dino Boy.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Heeeeeeeeeeej |
|
|
Veo ♥Stald Nordlund♥ Man mishandler da ikke dyr bare fordi man dræber dem og spiser dem? Og hvorfor er vegansk mad bedre for miljøet?
Carina - Nu kun med Omira
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Carina |
|
|
Hvis det ikke er mishandling at leve under de forhold, som største del af produktionsdyrene gør og derefter blive dræbt i en meget ung alder, fordi et grådigt menneske skal have en bøf, hvad er det så ??! Produktionsdyrene er den største menneskeskabte udledning af CO2 i verden.. det er dårligt for miljøet 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
Fionabona |
17-02-2009 19:56 |
|
Veo stald nordlund: så var der jo også noget der hed at spise økologisk kød og købe økologiske mejeriprodukter....
- fionabona livet er så uforudsigeligt og kort, men man kan altid regne med en harehjort
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lalalala. |
|
|
Shiiiit, du er ubegavet at høre på, main.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vil du høre en hemmelighed? |
|
|
Dansk mad synes jeg sgu er lidt ucharmerende. Kommer til at tænke på en landmand med kolort på fingrene, lugtende af sved og babygrisen under armen komme ind med store klamme lugtende beskidte gummistøvler i køkkenet til mutti som har stået og prøve smagt med hele den tilsuttede lækre hånd nede i maden. Yummi. Derudover tænker jeg bare: FEDT FEDT FEDT! Men jo det kan da smage godt, ingen tvivl, men det ændrer ikke på mine tanker omkring det. Så egentligt vil jeg hellere ha' thaimad og andet godtstof. Dog uden kød for det er da lidt gustent, "heeeej gurli". (og for lige at få det på plads. Nej jeg synes sgu ikke det synd for dyrene vi spiser dem, NOGLEGANGE er det synd den måde vi behandler dem på op til slagtningen. Jeg spiser sjældent kød, af den grund at jeg ikke kan lide det, og lade være med at tænke på at det her stykke kød spiste, sked, tissede og hed Gurli).
hedviglaerke tajne wiadomości w języku polskim
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| alkafoaof |
|
|
HAhahahahah har altid drømt at blive kaldt morder, nu er min drøm gået i opfyldelse 2 gange. Tak Veo, din gæve ridder Hvor er du begavet. ... Nej jeg tror ikk dansk mad er gået af "mode", dog spiser vi det ikke ofte herhjemme - men det kommer jo også fuldstændig an på hvordan du betegner dansk mad 
Louise
24.01.08 R.I.P Dilli Dancer
31.10.08 R.I.P Mark Hansen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|