Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Dressur.. hjælp ..
Forfatter: 
Dato:  21-01-2009 20:27

Godaften ænder :D

jeg har så fået denne prinsesse hest :) der er nu gået et halvt år..

vi startede sådan :

hvor vi så måtte tænke på noget dressur undervisning.. startede så ved Henrik sibbesen..

nu er det begyndt at se sådan ud:

Så langt så godt.. synes selv der er sket fremskridt.. men NU..

hun går så fint schenkelvigning, mangler stadig en smul med bagparten.. men det kommer.. men når jeg rider schenkelvigning for højre schenkel, så spasser hun bare ud.. skal også først ride volte volte volte højre rundt før hun går lige og ikk går til højre.. nå.. men hvordan kan jeg lære hende det for højre schenkel ?? pisken hjælper IKKE... hun får et flip hvis jeg rider med pisken indtil hun er ved at være ldit træt..

så er der lige en smule opdatering også..

Jeg solgte jo Tessa min springpony, til en pige som hedder Cecilie, rider i Augustenborg rideklub.. de er nået rimelig langt.. så her i november tror jeg det var.. var de draget ril revsø, startede LX(b0) og LD(b3) LX red de 0 med tiden 44.?? og var hurtigst, 4 sek til næste.. så hun var rigtig glad.. så var de LD, og der var det sørme dobbelt 0 og de fik en 2. plads, med 1 sek til 1. så alt i alt.. er det gået godt.. måske skal de også starte i sønderborg.. Ld & LC.. så må vi jo se.. men hun har det Så godt :)

sådan så det ud i revsø(beklager farven, men lyset var den farve i hallen :s)

så ahr de været til ministævne på rideklubben, hvor hun blev nr 2 i Ld, og Lc måtte de få et stop, rytters fejl, men alligevel flot (Y)

det så sådan ud:

Så har jeg jo den lille hyp Sera, som mange måske husker :) hun har det godt.. frygten for dyrlæger er IKKE væk endnu? desværre.. men det må vi jo leve med.. hun er glad og energisk og hun kan så godt sammen med bija..

det er hende vi snakker om:

Og Columbija, som i kan se i dressur går det fint.. og i spring går det lige så fint.. hun har sprunget vandgrav med mig efter vores lidt vilde sammenstød.. og vi er så småt begyndt at få noget højde og teknik igang. det er bare så fint :)

sammenstødet så sådan ud:

og vores første trænning:

så sidste trænning udendørs:

tak for kigget, læg gerne en kommentar, og tag da lige et kig på www.krissi.dk..

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

Ikke noget kønt syn, desværre.
Forfatter: 
Dato:  21-01-2009 20:49

dejlig hest. Men gud hvor du hænger i tøjlen, det er virkelig ikke rart at se på Også synes jeg også dine bøjler burde være et hul længere. Du sidder i stolesæde, og det håber jeg du er obs på.

0
0
Svar på denne tråd

yyuuuijhh
Forfatter: 
Dato:  21-01-2009 20:56

Linea, jeg kan ikke nå mine bøjler hvis de er længere jeg lægger nemlig ikke gerne video ud, mine ben flyver rundt, fordi jeg næsten ikke kan nå mine bøjler og få hælen ned og støtte :/ øvøv.. har jeg faktisk aldrig helt kunne :/

hænger i tøjler? overhovedet ikke.. hun hivs selv utrolig meget, det er bare om at holde fast.. jeg skal absolut INTET gøre, mine hænder skal sidde bomstille, ikke en gang fingrene må røre sig.. bandit hest. altså hun har det med at først trække tøjlen ud af hånden på mig, så samler jeg den op så kaster hun med hovedet og går så på plads igen.. det er s*ide træls ..

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

Tja... :)
Forfatter: 
Dato:  21-01-2009 21:01

Hvis du ikke kalder det at hænge i tøjlen, hvad gør du så? :)

Jeg tror næsten hesten er for stor for dig, når du har så korte ben. Fx i s-vigninger skal du jo bruge schenklen rigtig meget, og nærmest kun den - og hvis dine ben er for korte, så er det sgu svært at indvirke korrekt, hvis hun ikke er meget lydhør for hjælperne.

Pisken må du vænne hende til, du behøver jo ikke bruge den :) Min hest bliver også lidt mere op på dupperne når jeg tager dressurpisken i hånden, men den bliver jo kun brugt til at markere og ikke til pisk - måske er din hest bare bange for pisken, og det må du vænne hende af med.

0
0
Svar på denne tråd

lalalal..
Forfatter: 
Dato:  21-01-2009 21:04

Og det med dine ben flyver - det er jo ikke bøjlernes skyld! Tøs for fanden, du skal bruge dine lægmuskler!!! :) - Bøjlerne er jo kun et hjælpemiddel, bruger dem helst ikke selv, da jeg jo så kun bruger mine muskler - også kommer jeg også mere i "et-med-hesten" :)

0
0
Svar på denne tråd

hhhhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  21-01-2009 21:05

min hest er altså kun 156 .. så den er ikke stor.. men jeg holder bare fast, jeg hænger ikke ??

du skal bare tage den op, så bakker hun hen i et hjørne, huner rædselslagen.. stakkels hest :( hun er købt ved en hestehandler.. da vi hentede hende var hun lige kommet hjem fra litauen.. så hun har haft en hård tur :/ jeg tror måske hun har været i problemer før..
mht s-vigningerne, kan jeg jo godt for venstre? det er ikke noget problem, der er self noget som skalpå plads, men ellers er det så godt :)

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

jbnbnmnnnbm
Forfatter: 
Dato:  21-01-2009 21:09

jeg skal ned i bøjlerne og holde balancen, jeg har SÅ mange muskler i mine lægge at jeg klemmer så meget at ejg trækker hælen op, og uden smerter, fordi jeg har kræfterne til det.. derfor skal jeg ned i bøjlerne.. argh, ville helst have mine ben deroppe (L'

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

asdasda
Forfatter: 
Dato:  21-01-2009 21:21

er ret enig med linea. Men træn evt fra jorden med pisken, hvor du styrker jeres bånd og du må røre hende overalt med pisken. Selvfølgelig starte ligeså stille, belønne når hun stå stille og du må røre hende med pisken og så til sidst kunne røre hende over alt.

- Josefine

Love's completely real, so forget anything that you have heard
And live for the moment now.

0
0
Svar på denne tråd

fggffgffgfgf
Forfatter: 
Dato:  21-01-2009 21:27

Josefine: med hvad? ja hun er rimelig nervøs, så ALT hvad hun synes er "farligt" så som grenen på vejen men ikke traktoren ikk ;b vi tager alt fra punkt til punkt.. så det kommer lige så stille :)

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

dressur problemer..
Forfatter: 
Dato:  21-01-2009 21:36

Har du overvejet at få hesten tjekket af en kiropraktor?
syntes det lyder som om den har ondt et sted "når den hiver utrolig meget selv og man bare skal holde fast." Det nytter ikke noget at sidde og trække om kap med en hest. Måske du skulle prøve at løsne i stedet for og lade hende strække næsen lidt frem, så den kommer foran lod og ikke bag..

Hun ser meget spændt ud. Jeg ville løsne lidt på tøjlerne og få hende smidiggjordt, i halsen og overlinjen. Men først og fremmest kiropraktor.

det ser ud som om sadlen ligger ret langt fremme? Det kan hæmme hendes skulder. Det kan også være derfor hun løber, da det jo er ubehageligt.

Du skal ikke tage det som et gok i nøde, men som en hjælp..

Line og Markus.
.. som ikke er hverken pony eller fjordhest!(:
.. nærmere en støvsuger..

25/3 2008 - R.I.P Lucky.

jeg glemmer dig aldrig!

0
0
Svar på denne tråd

tamtam
Forfatter: 
Dato:  21-01-2009 21:41

Jeg er enig med Linnea og Josefine, Linnea stjal mine ord.

» Mvh. Lone

- med Camilla

Don't cry because it's over - smile because it happened

0
0
Svar på denne tråd

tuyyuyyiyt
Forfatter: 
Dato:  21-01-2009 21:44

line: når man starter med at ride, spæner hun, og hun skal bare rides hvor hun bliver stillet til den ene og den anden side i meget lang tid, også er hun super godt..
hvorfor sku jeg når det kun er trav, skridt og galop ingen problem ???

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

dressur problemer..
Forfatter: 
Dato:  21-01-2009 21:49

Der er jo forskel på hvordan en hest bevæger sig i skridt trav og galop. Hvis en hest har ondt et sted vælger den ofte at skridte eller gallopere.. Hvor gammel er hun?
Hun kan jo godt have noget i klemme rundt omkring hvis det er nødvendigt at stille til begge sider i meget lang tid før hun er "klar." Hvis hun er en gammel hest kan jeg forstå det men den ser ikke så gammel ud..

Hvis det var min hest ville jeg tjekke om den har ondt.. tænder.. sadel.. kiropraktor.. Det kan også være at en omgang massage ville gøre noget ved det?

Line og Markus.

25/3 2008 - R.I.P Lucky.

jeg glemmer dig aldrig!

0
0
Svar på denne tråd

Llalalala.
Forfatter: 
Dato:  21-01-2009 22:01

Jamen hvis du bruger dine lægmuskler rigtig, trækker man ikke benene op, det er oftest dem jeg bruger, når jeg skal ordentlig ned om hesten. :)

Hmm.. Så du bare utrolig lille, og hesten ser større ud. Men harmonisk ekvipage er i ikke :)

0
0
Svar på denne tråd

hejhejhej
Forfatter: 
Dato:  21-01-2009 22:27

Ja alle de andre stjal mine ord :-)

Men jeg kan ikke forstå hvordan du siger dine ben flyver rundt hvis ikke du får hjælp af bøglerne.

Først og fremmest skal man kunne holde sig i ro med eller uden bøjler. :)

Øv evt noget træning uden bøjler?

Salli&Midnight&Pamina

engang springrytter, altid springrytter.

0
0
Svar på denne tråd

ridning
Forfatter: 
Dato:  21-01-2009 23:02

Måske ikke harmonisk, men hesten lider ingen overlast, så ser skam intet problem. Nogle heste kan altså godt være "stramme" dvs. enten gå lidt trippende til at starte med, eller være lidt hidsige eller ukoncentrerede, uden at der er noget galt med dem

<3
Nynne og Mayse
- Military og jagter
Med Roxy Music på sidelinjen
Bedækning tilbydes af Knn hingst John Wayne
0
0
Svar på denne tråd

Lalalala.
Forfatter: 
Dato:  21-01-2009 23:16

Har ikke skrevet noget om overlast? Det da dig der siger ryttersvægt er en overlast - jeg mener derimod hun er for kortbenet og lille til den i forvejen lille hest, og sku ha en smallere model hvis det kom der til

0
0
Svar på denne tråd

hehehee
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 01:13

I skal skisme ikke bilde mig ind, at det er størrelsen, der betyder noget. Jeg rider på en hest på 167, hvor jeg selv kun er 153, og den har absolut ingen problemer med at forstå mine signaler :-)

Heste er fra naturens side meget fintfølende dyr. De kan lade en enkelt muskel sitre netop dér, hvor en flue har sat sig, og må altså også kunne mærke nogle rytterben selvom de sidder lidt højere oppe end normalt ;-)

Og til dig, Kristina. Jeg tror det ville være rigtig sundt for dig at lave noget arbejde fra jorden, når hun er så nervøs. Med arbejde fra jorden lærer hesten at følge dig som leder, og som leder bestemmer du, hvad der er farligt og hvad der ikke er.

Du skriver også, at du har et problem med, at hun slår med hovedet når du samler tøjlerne op. Hvordan samler du dem op? Du kan enten hive tøjlerne gennem hænderne til du synes de har en passende længde - med det resultat, at du sandsynligvis vil rive din hest i munden (du føler det ikke selv, men tro mig, man gør det alligevel! Tag fx. min parthest, som har lært at bakke hvis man tager let i tøjlen fra parade. Bare det man tager fat i tøjlerne bakker den, fordi den er så følsom!)

Eller du kan lade være med at rykke tøjlen, men i stedet tage fat længere fremme med hænderne.

# Rulammet

Jeg er for kendt til det her sted.

0
0
Svar på denne tråd

lkddglældfældfldfæl
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 07:51

Rulammet: hun er MEGET følsom i munden, så derfor skal der ikke særlig meget til før hun slår med hovedet.. men det ER et problem hun aldrig slipper helt af med.. fordi at det generer hende en smule.. derfor skal jeg slet ikke bevæge biddet i munden på hende som man måske normalt ville gøre.. men hvis jeg gør det, så bliver hun meget irreteret..

Nynne: Enig.. hun er SÅ ukoncentreret, og det er hun ved ALT.. hvis der står en mand er hun ekstremt bange for ham, også går hun konstant og kigger osv..

Salli & linea: Jeg bruger mine lægmuskler korrekt, jeg har ingen problem med at ride uden bøjler.. kan jeg sagtens... men jeg har bare så stor en kraft i mine lægmuskler at jeg automatisk trækker benene op... det har jeg ALTID gjordt.. både Henrik og susanne kæmper med at lære mig det...men synes selv det er svært at lad vlr med selvom jeg faktisk ikke gør det bevidst?

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

Epirus
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 08:22

Nu er det altså ikke bare sådan liiige at vænne en hest der er über bange for piske til dem. Der er heller ingen grund, man kan sagtens undvære.

Mht. at du ikke synes du kan nå dine bøjler. Du kan vel godt selv se at du bestemt ikke sidder korrekt? Dit ben skal være så lodret som muligt - dit lår er jo direkte vandret. Er det en dressursadel du rider i? Hvis ikke, så tror jeg ikke der er andet for end at få skaffet sig en. Og så skal du ikke sidde der tilbage på r*ven, men frem og op og sidde på sædebenene. Det er svært at vænne sig til i starten, men tro mig du bliver glad for det. Det bliver SÅ meget nemmere at ride.

... Sofie Støjko

- nu med stjernen Robiane Elmbo

0
0
Svar på denne tråd

fgæøgæøfgdæødf
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 08:56

Sofie: jeg har ikke råd.. skal først have købt en springsadel, derefter kommer dressursadlen.. men har slet ikke råd.. og desuden er den for lang i klapperne til mine ben.. vi have en vi lige måtte prøve, den var til salg for 3000 men jeg sparkede bare ind i sadlen, jeg har mega små ben.. selvom jeg er 155 .. jeg har en SÅ dårlig opstilling, jeg ved det..

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

*Overskrift*
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 09:12

Jeg forstår ikke at man trækker hælene op pga. mange muskler.

Når man har hælene op ad så spænder man ikke i læggene og derfor bruger man ikke musklerne, som på samme måde som hvis man har hælene ned ad.

Man spænder i læggene når man har hælene ned ad. Man kan også klemme kraftigere rundt om hesten når man har hælene ned ad.

At du trækker hælene op er ikke pga. du har så mange muskler i læggene. Hvis du har så mange muskler i læggene ville du have nok muskler til bare at holde dem nede.

Engang kunne jeg heller ikke finde ud af at holde hælene nede, hvilket jeg stadig ikke altid kan (da jeg ikke rider så meget). Men det hjalp meget da jeg begyndte i motionscenter, for der fik jeg trænet læggene = flere muskler :)

Sådan har jeg i hvert fald altid lært det..

- Med "krikkerne" Zaco&Flicka!

Det er menneskeligt at fejle..

Rest in Peace

0
0
Svar på denne tråd

lægæclcælcvlcv
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 09:16

smukkezaco: det er derfor , det siger mine trænere .. og det ved de lidt bedre :) men jeg har også svært ved at sidde ned på hesten.. måske fordi jeg altid har været vant til de helt små ponyer ;b

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

Epirus
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 09:22

Du har ikke svært ved at sidde på hesten fordi du har været vant til helt små ponyer. Slet ikke når du har haft den så længe. Du har svært ved at sidde på den, fordi du slet ikke sidder korrekt. Du skal have benene NED ikke frem. og du skal ikke sidde sådan der tilbage på numsen. Er det en kombisadel du rider i nu? De er bestemt også elendige, men det KAN altså lade sig gøre at sidde nogenlunde korrekt, selvom det kræver meget mere af rytteren.

jeg har en SÅ dårlig opstilling, jeg ved det..

- jamen hvorfor så ikke prøve at gøre noget ved det? Lige pt er jeg selv i fuld udvikling mht opstillingen. Er så heldig at have en træner til at stå og råbe af mig HVER gang jeg rider pt. Og jeg er lige kommet op på helt ny stor hest, som bare har et mega rygsving, så det kan altså sagtens lade sig gøre alligevel. Bare klø på tøs!

... Sofie Støjko

0
0
Svar på denne tråd

ælsdældgldfæf
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 09:29

Tjaa, jeg kan sgatens gøre det på ponyer, ingen ved hvorfor, vi har prøve tSÅ mange ting, men automatisk ryger mine ben op , ellers kan jeg ikke få hende presset til siden f.eks, eller frem ? jeg har det nemlig med at læne mig FREM, derfor sidder ejg så meget tilbage, ellers tager ejg balancen i tøjlen, så skal sidde der, jeg skal ikke bruge det til noget særligt, gider ikke gi 5000+ for en sadel der bliver brugt en gang i ugen?

vi træner og træner på den opstilling, men jeg kan ikek rigtig gøre så meget.. jeg har et handicappet ben, mit knæ kan heller ikke holde til dressuren i længden..

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

*Overskrift*
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 09:37

Det med at give 5000+ for en dressursadel, hvad med at købe en brugt? :)

Rest in Peace

0
0
Svar på denne tråd

kklkklklkl
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 09:39

det kræver at den kan ligge rigtigt :)men mht min opstilling så kæmper vi med det .. men nu her kan hun desværre ikke rides

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

Epirus
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 09:42

Forskellen er jo at en pony bevæger ryggen meget mindre, og derfor kan det lade sig gøre at sidde på dem, selvom man sidder som du gør. Den går bare ikke hvis man kommer op på en hest med lidt mere sving. Rider du kun dressur en gang om ugen Forstår godt hvis du ikke har råd til at give så meget for en sadel, men ja, der er den mulighed at købe en brugt, ellers må du jo kæmpe med det du har.

... Sofie Støjko

0
0
Svar på denne tråd

*Overskrift*
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 09:43

Ja, selvfølgelig skal den ligge rigtigt. Men det kan man jo få en sadelmager til at gøre :)

Hvorfor kan hun ikke rides?

Rest in Peace

0
0
Svar på denne tråd

klglkld
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 09:47

zaco: fordi hun har smidt sin sko.. og hun må heller ikke gå særlig meget, fordi hun har såler på :/

Sofie: ja, jeg prøver og prøver, det er rigtig svært ;b men vi kæ,per.. når jeg har fået købt min springsadeln, så kommer dressursadlen, medmindre en køber den i gave...

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

ælflfdælæl
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 09:50

og jeg rider kun dressurundervisning en gang i ugen, rider dressur på en mark, men det er ikke særlig seriøst fordi hun får sådan en hidsig gang.. men det er det eneste sted jeg kan ride :s

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

Lalala.
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 13:10

Tror altså du behøver mere undervisning.

Det er SÅ lækkert at ride dressur udenfor. Hidsig gang? Bliver hun ikke bare mere frisk? :)

Det handler om at få energien frem ad - ikke lade den florere rundt i hestens krop. Frem, frem, frem. Derfor skal du udnytte at hun er energisk - der er skisme ikke noget værre end en doven hest, uden tænding og energi!

Du skal bare lærer at kunne styre hende frem ad, - og det lærer man altså ikke selv, når du har så store problemer med din opstilling i forvejen. Du bliver NØD til at få lidt mere undervisning i dressur - vil man springe, er dressuren ligeså vigtig - det jo sådan man "styre" en hest!

Og er enig i Støjers/SS epirus, det med du skal op og sidde, ikke ligge der og sumpe bagerst på sadlen, det skaber et meget forkert tryk og er IKKE godt for hesten..

Og ikke særlig seriøst, bare fordi det er på en mark? Du kan sagtens lave en masse øvelser på en mark. Du skal bare styre den tænding hun har, og hun skal få respekt for dig - og omvendt.

0
0
Svar på denne tråd

uuoyuouoyuoyuy
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 13:38

Linea: jeg bliver nødt til at ride 20-30 min før at jeg kan begynde at lave andet end volter, fordi hun erså vild, hun er bare så meget springhest, at en græsplane/mark er = spring, men det skal hun bare lære..
jeg har ikke penge til at ride så meget undrvisning bruger 600 i månede nu på undervisning.. og det går fint ..

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

Suk dog. :)
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 13:41

Siger du det går fint? Det går da overhovedet ikke fint?

Hvorfor har du dog købt dig en hest du overhovedet ikke kan håndtere? :)

0
0
Svar på denne tråd

iuouioiouiuoiuo
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 13:47

Jeg kan sagtens håndtere den, og alle siger bare at vi er så fine sammen, og at vi nok skal nå langt.. !

&& de billeder der er lagt ud er alle kun fra opvarmning ...

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

Så så så.
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 14:01

Udfra det du har skrevet, lyder det da overhovedet ikke som om du kan håndtere den. Hvis den går "helt amok" når den ser en pisk, du skal lave volter i 20-30 minutter, før den ikke er "vild" mere?

Opvarming? Er det sådan du opvarmer din hest? Ved at trække den ind oder was. Jeg er forvirret.

Har du ikke billeder, eller video fra ikke-opvarmning? Det giver et meget bedre grundlag ...

Jaja, da jeg red på en hest sagde alle da også vi var fine sammen. Nogengange skal man også forholde sig lidt kritisk.

Nå langt? Altså, hvis du ikke får mere undervisning end du gør, når man altså ikke langt. Ikke når det ser sådan ud i forvejen, og du har en "vild" hest.

0
0
Svar på denne tråd

jegergud
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 14:17

Gang på gang kan du ikke tage kritik til dig, det irritere mig grænselyst den måde du sidder og forsvare dig selv på.

Og det med at passe sammen, så ville folk jo ikke kommentere det hvis i lignte en bunke @!#$ vel?

milhbabye is out

0
0
Svar på denne tråd

Julemand
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 14:54

"men automatisk ryger mine ben op , ellers kan jeg ikke få hende presset til siden f.eks, eller frem ? jeg har det nemlig med at læne mig FREM, derfor sidder ejg så meget tilbage, ellers tager ejg balancen i tøjlen, så skal sidde der"

Du siger altså at du skal sidde sådan?? Undskyld, men dine trænere kan da ikke være særlig kompetente. Jeg vil anbefale at du arbejder RIGTIG meget med din opstilling før du gør noget som helst andet. Du kommer aldrig til at ride korrekt i sådan et stolesæde der.

Og nu er det altså ikke sådan at man skal sidde og spænde for at holde sin opstilling (mht. hælene). Sidder man afslappet og korrekt oppe så falder hælene automatisk ned på plads (hurra for tyngdekraft). Så det har ikke noget med muskler i læggene at gøre. Jeg har også mange muskler i læggene, men jeg har aldrig nogensinde haft et problem med at trække hælene op.

Og til sidst. Du siger at hun hiver og du så holder fast. Du har ikke overvejet at hun hiver fordi der er noget at hive i?!

Mvh. Rikke

med Katjas Ca'didet & Lucky Lurito DM

Årets JHN springrytter 07

0
0
Svar på denne tråd

hejhejhej
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 15:19

Jeg er mundlam over hvor negativ og selvbeskyttende du overfor kritik, man skal kunne tage imod ris, hvis man vil have ros. Jeg er fuldstændig enig med de andre, og der er så mange ting du siger fx. med at hun skal stilles og bøjes meget, der skal man bruge tøjlen som hjælp, og ikke mindst schklen, det er næsten umuligt, at få en hest der kan flytte sig for schenklen til det uden tøjle (og eftersom du laver -vigninger). Men så siger du du overhovedet ikke kan tage i biddet!? Det irriterede mig at sådanne ting skal laves om for at gøre sig selv bedre!! Og så siger du at hun bare SKAL lære at ride på mark, det skal hun. Men er det ikke ligeså vigtigt at hun ikke bliver bange for pisken. Som Andreas Helstrand siger.. "Ingen ryttere er erfarende nok til at ride uden pisk."

Og så EN ting til, opvarmer du i nedsidning, for du siger dette er opvarmningsbilleder?

Salli&Midnight&Pamina

0
0
Svar på denne tråd

kkkjkkklkjk
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 15:36

jeg sætter ikke billeder ind hvor jeg står op ?????

jeg synes bare i skal tie stille..

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

jegergud
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 15:38

du siger vi godt må lægge en kommentar igås ;)

milhbabye is out

0
0
Svar på denne tråd

gfgfgjfjgf
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 15:38

Dressur det rager mig SÅ meget, ejg er så ligeglad om min hest kan gå versade osv .. hvad skal jeg bruge det @!#$ til ??? intet .. jeg kommer ALDRIG ud til et eneste dressur stævne.. men undskyld at jeg har et ben om ikke er som alle andres ?+ jeg har et problem med mit venstre ben.. emn det må jeg jo åbenbart ikke..

hvor meget ros har jeg over hovedet fået ikke en skid..

SLUT!

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

Julemand
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 15:54

Jamen siden du åbenbart har et hav af undskyldninger hvorfor spørger du så? :-) Og hvorfor skal hesten gå schenkelvigning hvis den ikke skal gå versade? Det skal du jo heller ikke bruge til noget.

Du kan ikke forvente at vi alle klapper i vores små hænder og siger nej hvor er det bare super flot og helt fantastisk...

Det kan godt være at du har problemer med dit ben, men hvis du virkelig ville så gjorde du noget vedopstillingen alligevel. Men siden du åbenbart synes det er fint nok som er det er, så rid videre. Du skal bare stadig ikke forvente at hele verden klapper i hænderne.

Og så synes jeg du skal tage det med at ride dressur op til revudering. Dressur er grundlæggende for al ridning! Du kan ikke springe hvis din hest ikke kan gå dressur. Eller jo det kan du godt, men ligeså snart du kommer op over en meter så kræver det altså at hesten er styrbar og kan rides frem, tilbage, dreje osv. på meget små hjælpere for når man først er på banen til et stævne så har du ikke plads til at skulle bruge 25 meter på at stoppe hesten fordi du egentlig ikke lige gad at træne dressur.

Mvh. Rikke

0
0
Svar på denne tråd

jhjkjkjhkjhjhkhjkj
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 15:56

Rikke, jeg har redet dressur i 2 mdr, hvor jeg kun har redet teknik spring i 2 år.. fordi je gikke har kunne finde nogen god underiser i mit område, så klart, jeg VED at min opstilling ikke er korrekt.. jeg er jo ikke dum ?? menjeg synes det er træls at sådan en frøken som Linea sidder og blablalba, emn må vi billeder af hende ride.. nej..

jeg forstår også godt hvad du mener.. men lige nu træner vi at få tempoet og mig på plads, og hendes hovede, vi kæmper meget med det..

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 16:14

Jeg er mundlam....

Hvad er det dog for en måde at modtage kritik på? Det er LÆNGE siden jeg har set så velformulerede forklaringer; og lige så længe siden jeg har set en modtage dem så respektløst.

Folk har brugt LANG tid på at skrive velformulerede forklaringer, eftersom det var det du bad om. Mage til dårlig opdragelse at modtage dem på den måde du gør Kristina!

At man har problemer med sit ene ben er ikke en dårlig undskyldning for ikke at kunne sidde pænt. En rigtig god veninde fra min gamle rideskole blev født, hvor lægerne sagde at hun aldrig ville kunne gå: Hun gik - så løb hun - så red hun - så red hun super flot! - så startede hun på gym, idrætslinie. "Where there is a will, there is a way" Det har krævet MOD og TÅRER fra hendes side - men hold k*ft hvor er hun en dygtig rytter med ben i næsen!!

*Anne*

~ Hestens fejl er rytterens fejl ~

Verden ændres af kendsgerninger - VÆR en kendsgerning

Man har ikke omvendt en mand, blot fordi man har bragt ham til tavshed.

0
0
Svar på denne tråd

hejhejhej
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 16:14

Før kæmpede i med noget andet, med at vænne hende til marker? det er volapyk det du skriver!!!! Og du skal simpelthen kunne grundlæggende dressur, før du overhoevedet burte springe! Og NEJ det err ingen undskyldninger det du sidder og skriver, med at dine ben glider op, du får ikke støtte i hælen? Måske har du handicappet ben, men det var jo noget med længden og gøre så vidt jeg forstod? Grundlæggende dressur er også det vi forklarer dig! Det er ikke kun at kunne ride rundt, men også at kunne sidde korrekt, holde hænderne korrekt, og lade benene være nogenlunde stille!!

Ja, jeg har redet dressur stævner, nej jeg kommer aldrig til det igen!

Selvom jeg er springrytter rider jeg da også normal dressur, for at få hverdagen til at fungerer og få styr på hesten og mig selv! Det du sidder og skriver er simpelthen for latterlig!

Salli&Midnight&Pamina

0
0
Svar på denne tråd

jegergud
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 16:23

Puha nogle sure opstød du kan komme med kristina, linea skriver da konstruktivt og ikke bare blablabla. Du har aldrig i den tid jeg har været her kunne tage kritik til dig og jeg er ved at brække mig hver gang.

milhbabye is out

0
0
Svar på denne tråd

ghghgfgfh
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 16:25

salli: ejg har aldrig skulle vænne hendee til marker? jeg har skulle lære hende at slappe af???

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 16:31

Jeg vil give Rikke ret i, at der skal være styr på dressuren før man begynder at springe, da dressuren er det grundlæggende.

- Mvh. Cecilie -

R.I.P Katja af Krogdalsgård d. 28/10 2008

www.ChaosPhoto.dk

0
0
Svar på denne tråd

vvvbvbvjbmvbm
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 16:39

Chaos: Det eneste som lige nu er galt, det er udelukkende min opstilling.. og jeg har altid gjordt det med mine ben.. jeg ved godt der skal være dressur iorden før spring.. hvilket også er derfor jeg ikke har været afsted til stævne endnu.. selvom flere har spurgt hvornår jeg skal afsted..

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

bbbbmbm
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 16:41

og når vi springer så er det fkatisk dressurspring som holdene hedder.. vi skal f.eks ride en oxer volte, ind igen, næste oxer, volte og over en oxer igen(som en kombination) osv, alt sådan laver vi også hvor der altså skal være rimelig meget styr på dressuren..
det er også grunden til jeg valgte at starte ved olrytter-Henrik sibbensen...

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

hrjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 16:43

Kristina: Du skrev: " fordi hun erså vild, hun er bare så meget springhest, at en græsplane/mark er = spring, men det skal hun bare lære" Det lød godtnok i min verden somom at du skulle lære hende at en mark ikke kun var spring.

Og jeg synes du skulle prøve at kommentere det andet istedet for noget der ikke passer, for så er det andet jo glemt eller hvad?

Salli&Midnight&Pamina

0
0
Svar på denne tråd

hhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 16:47

>Dressurspringning er bare SÅ lidt grundlæggende dressur, Dressursprigning handler om at du skal lære at finde afstande ordenligt, få styr på hesten, og sådanne springting, sådan med at den ikke tonser mod deder fx. oxere sådan den skal lære at vendte..

Ligenu snakker vi om din opstilling og hvordan du kritisere at vi prøver at HJÆLPE dig?

Salli&Midnight&Pamina

0
0
Svar på denne tråd

uppipiiuiuipip
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 16:47

Salli: okaij, formulerede mig forkert, men altså hun bliver rimelig vild, så skal bare lære hende at slappe af.. bedre?

men vi kæmper og kæmper.. men går glip af så meget undervisning for tiden...

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

*Overskrift*
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 16:50

Jeg har altid vejet for meget, så det kan der ikke gøres noget ved..

Rest in Peace

0
0
Svar på denne tråd

kjjkjhjjj
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 16:52

zaco: hvad for en dyt?

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

kjbniuhnikhnjnk
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 16:56

istedet for at komme med undskyldninger syntes jeg altså du skal tage de ting til dig som folk siger - for det er ret fornuftigt det der bliver sagt ;) (Y)

når det så er sagt er den hest du har fået super fin :D

men arbejd med din opstilling før du begynder på alt muligt. længere bøjler. frem og op og sid med dig : )

når din opstilling bliver bedre bliver ridningen også langt bedere - og lettere. så kan du bruge dine hjælpere rigtigt .

ang schenkelvigningen for højre kan det evt være fordi du sidder skævt eller at din opstilling ikke er optimalt til det så hun simpelthen ikke ved hvad hun skal (:

længere bøjler og op og sidde rigtigt så du kan komme mere ned under hende og flytte hende over :)

og så husk at støtte med både ben og tøjle uden at komme til at hive =)

så hav tålmodighed og virkelig arbejd med ridningen så skal det nok blive bedre.

good luck

Louise Frandsen
Uden Hále Bob & Perle de Phantomic
©

0
0
Svar på denne tråd

jegergud
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 17:09

ang. dine bøjler at de bliver for lange hvis du sætter dem et hul ned igås.

min veninde gjorde det at de selv lavede et hul midt imellem, dvs. så du i realiteten sætter dem et halvt hul ned og det var virkelig det der skulle til :)

det er bare at få fat i en hulletang.

milhbabye is out

0
0
Svar på denne tråd

uououououo
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 17:13

Milh: tja, det skal da i hvertfald prøves..

lullu: ja det er rigtigt.. jeg tror bare jeg overreagerede måske??

men et andet spørgsmål, hvordan KAN jeg komme til at sidde stille med benen.. ja hvis ejg tager bøjlerne af, så er de stille.. hmm.. hmm ..

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 17:17

har lige læst tråden, bliver simpelthen nød til at kommentere.

omg.... det var da imponerende kristina. hvad sker der for din måde at modtage kritik på? folk kommer med gode forklaringer, prøver at hjælpe og dig og det du svarer giver bare NADA mening og ligner noget du har skrevet på 2 sek.?

"jeg synes bare i skal tie stille.."

^ej nu må du fanme.... hvis du synes det, hvorfor lagde du så billedet ind?

- fionabona

livet er så uforudsigeligt og kort, men man kan altid regne med en harehjort

0
0
Svar på denne tråd

ghgghgfghggf
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 17:23

Fiona: nu er det sådan, jeg har aldrig fået ros af at ligge billeder ind?

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

jegergud
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 17:24

kunne det tænkes at der ikke var noget at rose????

milhbabye is out

0
0
Svar på denne tråd

kjgbjyhbghb
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 17:27

hey igen :P

præv at træd overdrevet ned i hælen og virkelig bare hold al vægten i dine fødder. det hjælper for mig. efterhånden kunne jeg så sidde mere normalt med fødderne- men forstil dig at have 2 sten som fødder. det lyder så dumt men det hjalp for mig :P

men tror det bliver lidt lettere når du kommer op og sidder rigtigt og for benene tilbage på plads. det hjalp da jeg trak mine ben ned og tilbage hvor de skulle være : )

Louise Frandsen
©

0
0
Svar på denne tråd

*Overskrift*
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 17:27

Jeg har altid vejet for meget, så det kan der ikke gøres noget ved.. -->

Det samme som at du altid har trukket benene op og det siger du man ikke kan gøre noget ved :)

Selvfølgelig kan man det.

Man skal bare kæmpe :) Selvom det er en lang og sej kamp

Rest in Peace

0
0
Svar på denne tråd

tytutuugugug
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 17:28

lullu: ja det lyder skørt ;bb men det var også sådan jeg lærte med mine hænder.. gør som om du har et vinglas stående på dine hænder.. heeh ,bb det hjalp ;bb
nu må vi se.. skal først ride lørdag.. :)

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 17:36

Kristina: okay så.

1. hvorfor gør du det så stadig når du ikke kan finde ud af at tage kritikken til dig?

2. det samme som milh. jeg er virkelig ikke en specielt god rytter, er aldrig den der kommer med gode råd til folks ridning. Men jeg kan dog godt se at det funger altså ikke liiiige på det billede du har lagt ind. Så hvorfor skulle det roses?

- fionabona

0
0
Svar på denne tråd

fhdhdfhfhfdhdfhdf
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 17:38

fiona: det var ikke det jeg mente.. men alt bliver bare sagt i negativ tone??

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

bbmbmbvmbv
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 17:46

mange tak fordi i synes min hest er grim :(

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

*Overskrift*
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 17:47

Hvem har sagt din hest er grim?

Rest in Peace

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 17:48

Kristina: det gør det da ikke!!! du læser det jo helt forkert så?

Linea skriver masser af smileyer, Line Markus skriver til sidst: Du skal ikke tage det som et gok i nøde, men som en hjælp.., gider ikke lige finde flere eksempler.

Bare prøv at læs det som en hjælp? og så kan da godt være at folk senere hen er blevet negativ, men det er da klart hvis de får et negativt svar igen.

- fionabona

0
0
Svar på denne tråd

blablabla
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 17:49

Giver de andre ret, og syntes det er nogle super gode forklaringer de giver :)

Jeg syntes din hest er helt vildt smuk! Men du sidder ikke så pænt, og det ser ikke pænt ud.

Prøv at ligge et billede ind hvor du sidder uden bøjler eller helt uden sadel. :)

Isabella Vivi Nielsen
- Tilhænger af Oldenborg-racen samt Haflinger-racen.
0
0
Svar på denne tråd

yiiuyiuyiuuiyu
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 17:52

isbella: jeg har desværrre ingen.. jeg kan ikke komme ind på min mors computer, så desværre :( men vi rider tit uden bøjler til spring, også hvor vi skal trave af uden bøjler.. det er sakm i letridning.. ja jeg sidder ikke pænt.. men jeg kan ikke rigtig gøre så meget lige nu :/

Fiona: ja lige de to.. iii salli er bare såååååååå positiv..

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

Dressur.. hjælp ..
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 17:55

Jeg maa aerklere mig enig med de andre.

Isaer Linnea og Fiona.

Desuden syndes jeg at det ser meget bedre ud paa det foerste billede, selvom man ikke kan "se" meget ud fra et skridt-billede.

Og saa syndes jeg ikke din opstilling er det vaereste. Hvad med at (det ligner) din hest gaar meget paa forparten, (det ligner) at den slet ikke bruger ryggen eller bagparten, (det ligner) at den er meget bag lod, at (det ligner) du haenger meget paa toejlen og at (det ligner) du slet ikke bruger dine ben til at ride med?

Jo, det syndes jeg altsaa er vaerre end din opstilling, fordi selvom at med din opstilling kan man ikke faa mange resultater, gaar det idet mindste ikke udover hesten.

Og hvem har sagt din hest er grim?

Josefine Søndergaard

- med Dressurponyerne Wild Rose & Chico! ©

Tidligere med Sukema & Oeps.

0
0
Svar på denne tråd

vil du høre en hemmelighed?
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 17:56

Så det på med de gule positive briller, og få læst svarene igen.

hedviglaerke

Alle har fotografisk hukommelse - det bare ikke alle der har film i.

GALLASHOWS BILLET SÆLGES!

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=15&i=65645&t=65645

0
0
Svar på denne tråd

jegergud
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 17:59

hvor f*ck bliver der sagt at din hest er grim?!

arg. du er like meget træls lige nu ;)

milhbabye is out

0
0
Svar på denne tråd

jljjjkkkkkkj
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 17:59

Josefine: ja som før sagt er det under opvarmning, og der har hun det med at smide ryggen & bagparten, ja hun går slet ikke under sig selv, rigtigt.. og hun har det med at slå med hovedet, når hun så går "ned" igen bliver det bag lod, det er også de ting der bliver arbejdet MEGET på.. hun skal ikke gå derinde og putte sig.. i skrit er hun aLTID så sød..
fiona & milh sagde der ikke var noget at rose, ergo kan de ikke lide min hest?

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

jegergud
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 18:00

skal vi sidde og klappe hænder og sige neeeeeeeeeeeej en fin og smuk hest når det er din ridning du relatere til?????

milhbabye is out

0
0
Svar på denne tråd

yyiiyiiijjih
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 18:14

man kunne godt skrive det som en sidekommentar..

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

jegergud
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 18:25

hvad hvis det nu ikke faldt os ind????

seriøst prøv at hør hvad du selv skriver, du forventer næsten at vi bare SKAL skrive at du har en ih så smuk hest?

milhbabye is out

0
0
Svar på denne tråd

Dressur.. hjælp ..
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 18:36

Aaah, jeg kan nu ikke lige se hvor der staar det med bagparten henne.

Og jeg ved godt det lyder svaert, men proev at faa hende til at straekke halsen/ryggen meget. Jeg har selv en "vild" pony (ex-military pony), og han loeber altsaa, han er meget staerk / haard i munden. Jeg bruger de foerste 20 minuter paa at faa ham til at straekke halsen og ryggen i baade galop og trav. Det kan dog vaere svaert isaer hvis han er meget "vild", men saa skal man bare huske at klaemme med knaene/laarene, og hvis det gaar meget galt, "traekke" i toejlerne, men saa aefter at man har "trukket" en gang, saa give aefter, altsaa hvis hesten har reageret ved at stoppe. Hvis hesten ikke reagere (ved at stoppe/loebe langsomere) saa skal man ikke blive ved med at hive, men tage smaa hiv og slip igen, for jo, hesten er altsaa staerkere end dig, saa den kan sagtens hive igen hvis du bare hiver, men for Guds skyld, brug ogsaa benene naar du goer det (jeg siger ikke at du ikke goer det nu).

Og jo, jeg syndes din hest er smuk, men eftersom at ridningen ikke lige er paa plads, er det somregel det man ser foerst og derved kommentere foerst - saa "glaemmer" man / ligger ikke saa meget maerke til hvor smuk hesten egentlig er. Men fordi vi ikke skriver det, betyder det ikke at vi ikke syndes hun er smuk.

Josefine Søndergaard

0
0
Svar på denne tråd

ghghhjghh
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 18:43

josefine: hva med bagparten? men ja, det kunne være en mulighed.. hun skal i hvertfald trænes meget til at bruge ryggen med det samme .. jeg forstår godt hvad du mener ..

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

Dressur.. hjælp ..
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 19:04

Du skrev: ja som før sagt er det under opvarmning, og der har hun det med at smide ryggen & bagparten.

Det er godt du forstaar :)

Og man kan jo altid proeve.

Gaar det saa er det rigtig dejligt,

gaar det ikke saa har det vaeret forsoeget vaerd.

Josefine Søndergaard

0
0
Svar på denne tråd

gggghghggf
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 19:12

nårh, men ja, hun går ikke ind under sig selv med bagparten, det var sådan set bare det jeg mente ;b

Ja det er rigtigt, så må vi jo bare se :)

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

Moderator
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 19:13

I bedes alle venligst men bestemt prøve at ta' en dyb indånding, og lige læse tingene igen.

- Et er at give kritik, men man skal også vide hvornår man skal stoppe og hvornår man skal revurdere det man siger.

Man skal også kunne ta' imod kritik, uden at gå helt i baglås, og svare folk pænt igen.

Men på intet tidspunkt er flabede, nedladende og bedrevidende svar okay, og de er IKKE velkomne, på noget tidspunkt i nogen debat!

Så snak pænt til hinanden, man behøves ikke overfalde folk med kritik og gentage hinanden, - er også tilladt at smide et pænt ord med sammen med ens kritik.

Mvh. Rollo, JHN Moderator

0
0
Svar på denne tråd

fajfnkjankfj
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 19:15

Hej Kristina :)

Nu er det sådan, at jeg har redet undervisning ved både Susanne og Henrik som du får undervisning af, og jeg nægter simpelthen at tro på, at de giver dig ret i det du skriver.

For det første ville en OL handicap-medaljevinder nok ikke stille sig tilfreds med at høre, at du bare sådan 'giver op', når der er noget du har svært ved. Siger han virkelig, at grunden til at du hiver hælene op, er for mange muskler i læggene?!..

Jeg tror mange ryttere har haft samme problem, men min træner gjorde det, at han satte et stykke papir mellem sadlen og mit lår/knæ, og så gjaldt det bare om at presse med lårene og sidde fast med sædet- Så kommer det med benene også helt af sig selv, hvis du husker at træde hælene ned og være 'tung' i benene.

En anden ting - har du ikke voldsomme problemer med ondt i ryggen og skulderen? Det ligner, at du sidder foroverbøjet og spænder enormt meget i hele kroppen, og det kan også være en af grundene til at dine ben flyver rundt. Og når du skriver, at din hest er enormt hidsig - kan det så ikke være fordi du hele tiden sidder og irriterer den med dine schenkler, som du ikke kan holde i ro? Det er en lang og hård kamp at få hesten til at slappe af under ridningen, men det første skridt på vejen er en aflappet rytter. Jeg mener du har set mig ride Checar, så jeg tror også godt du ved hvad jeg snakker om mht. en vild hest ;)

For det andet - har du ikke enormt svært ved at lave så meget teknisk spring som Susanne altid gør, når du i forvejen ikke har dressuren på plads? Uanset hvor meget man gerne vil være 100% springrytter, så kommer man altså ingen vegne, hvis man ikke kan de grundlæggende ting i dressuren.

Håber du kan tage min kommentar med et smil og som en hjælp. Desuden ser det ud til at være en dejlig hest du har fået dig, og hvis du bare kæmper videre, skal det nok gå godt med jer to :)

0
0
Svar på denne tråd

Lalalal.
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 19:54

En frøken som Linea.. Jo tak Kristina

Forstår dig simpelthen ikke! Jeg skriver det til dig SÅ pænt, også er det bare blablabla der kommer fra mig af? Jeg bruger TID på at formulere mine svar til dig.

Jeg kunne også bare skrive "grim opstilling, jappende hest, du hiver den i munden" gjorde jeg det? Nej, det gjorde jeg ikke Kristina.

Det er LÆNGE siden at en debat har kørt så fint, i SÅ lang tid - selvom dine svar har været "beskidte" og utaknemmelige.

Din hest er da køn, men hvorfor skulle ALLE skrive det, når den der sidder på den, gør den grim? Misforstå mig nu ikke, men den bliver ikke pæn af at blive trukket ind, bagparten flyver et sted 3 km. væk, vel?

Så skriver du også "dressur rager mig en s*id" ... Flot frøken Krid, så burde du ikke have hest.

Der er ingen der har skrevet noget grimt til dig. Og som smukkeZaco skriver, ALT kan der næsten gøres noget ved. At dit ene ben pludselig fejler det ene og det andet, ændre jo ikke ved du sidder som en sæk kartofler? :)

Her KUNNE jeg så have valgt, at skrive i en nedladende, fjendsk tone, fordi du har valgt at være i forsvarsposition og "svine" mig og mine indlæg til .. Men nej. Vær du glad for det.

0
0
Svar på denne tråd

Lalalal.
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 19:55

Og se hvor PÆNT LineFrede... skriver til dig, KONSTRUKTIVT!

Helt ærlig, du vover bare på at skrive grimt tilbage. Tag nu det vi skriver til dig! Det er det mindste du kan gøre, vi kunne også bare hakke dig ned. Men det gør vi ikke..

0
0
Svar på denne tråd

yuytuytuyyu
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 20:01

Line: jo de siger jeg skal slappe af i mine muskler så min hæle kommer ned, på plads.. jeg spænder i min mave.. helt vildt :/ men jeg sidder faktisk ikke meget foroverbøjet, kun i letridning.. døø, kan slet ikke komme til at blive ret :/

Det tekniske er faktisk ikke så svært, sværere med Tessa :/ men ja, vi har jo heller ikke redet så meget undervisning endnu.. men håber det hele kommer...

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

fajfnkjankfj
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 20:15

Ja okay det kan jeg bedre forstå så.. der er også forskel på at sige, at man skal slappe af i de spændte muskler, eller at man har for stærke lægmuskler til at trække hælene ned ;)

men dejligt med det tekniske. det hjælper jo en hel på :D

0
0
Svar på denne tråd

tralalal..
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 20:30

Puha. Det var en hård omgang at komme igennem hele tråden :) Og kan kun sige at jeg er enig i hvad de andre siger. Det er mange ting der er galt på de billeder, men se på den lyse side så kommer du ikke til at kede dig når du kan komme til at ride igen ;)

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor handicappet dit ben er, men jeg arbejder med handicap riding og med vilje kan det alligevel godt lade sig gøre at finde en måde så det ikke ødelægger hele ens opstilling :) Nu er jeg selv skæv i hoften efter blev kylet af en hest og har RIGTIG mange problemer med min opstilling efter det, men har efterhåndet lært mig selv hvordan det føles når jeg sidder lige selvom jeg føler mig skæv, hvis du forstå hvad jeg mener ;)

Men jeg kan simpelthen ikke forstå hvordan kan sidde sådan :P Hvis det var mig ville jeg føle mig så dum og usikker :P (sagt med et smil på læben ;) ) Men godt du arbejder med det.

Mht. dine schenkelvigninger er det en god ide at indøve dem fra jorden af, hvilket altså kræver en kæp af en art :) Så først ville det nok være en ide at vænne hende til den først :) også selvom du ikke selv kommer til at bruge pisk er det en god ide at hun ikke flipper hver gang hun ser en ;)

Men udover det, så tror jeg, at når du får styr på den opstilling vil resten også komme helt af sig selv :) Og så tror jeg din hest vil kunne til at gå rigtig pænt når i får arbejdet noget mere :)

Og lige en sidste ting, en grim hest der går pænt, er bedre end en pæn hest der går grimt ;)

Og bare fordi folk synes din hest er grim (dermed ikke sagt at nogen har sagt det) er det jo ikke ensbetydende med at den ikke er en dejlig hest :)

-It's hard to lead a cavalry charge if you think you look funny on a horse.

NannaHildgaardLarsen

*Team Midgaard*

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 20:52

Hvor er det bare respektløst af dig at tage kritikken sådan. Linea starter med at skrive PÆNT til dig - hendes mening. Folk skriver jo ikke bare til dig 'din hest er grim.' de skriver det jo pænt til dig, og giver dig nogle råd.

xxx emmabemma..

0
0
Svar på denne tråd

Epirus
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 22:09

Nu gider jeg ikke sidde og læse hele tråden, men faldt lige over at du sidder stille med benene når du tager bøjlerne af. Kunne det ikke netop være fordi du så strækker benene ned på plads, hvor de ikke kan komme ned nu pga. for korte bøjler? Det lyder da næsten sådan, for så er det da bare at få smidt de bøjler lidt ned Jeg synes ofte det bliver nemmere at sidde på hesten når de kommer lidt ned.

... Sofie Støjko

0
0
Svar på denne tråd

tamtam
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 22:51

undskyldninger er der da nok af!

OG brug nu denne kritik - som jo er en fantastisk hjælp : ellers overvej en anden overskrift en anden gang - for her siger du jo at du vil have konstruktivt kritik - hvilket du har fået.

» Mvh. Lone

- med Camilla

0
0
Svar på denne tråd

Opstilling
Forfatter: 
Dato:  23-01-2009 08:33

Kristina, på denne her video kan du se et par tips til at forbedre ens opstilling.

www.blueberryhill.dk/ index.php?option=com_c...&Itemid=96

Hvis du ser på dine billeder, så sidder du nemlig det jeg kalder "begved benet". Det vil sige at dit tyngdepunkt, kommer til at ligge bagerst i sadlen, fremfor midt i sadlen.

Det betyder både at det næsten er umuligt at holde benene på plads, og at man oftest taber bøjlerne og schenklerne ryger frem..

Samtidigt betyder det at man kommer til at lægge vægten for kraftigt ned i den bagerste del af hestens ryg/forreste del af dens lænd og det er meget ubehageligt for hesten, og vil meget ofte få den til at trippe i gangen og have lyst til at løbe..

Samtidigt giver det en masse muskelspændinger og muskelspændinger giver hesten trang til at slå med hovedet, fordi den ligesom prøver at løsne lidt op og det syrer til i dens muskler hvis den skal blive ved med at gå med hovedet nede.. Ligesom hvis vi sidder på hug, så bliver vi nogle gange nødt til at rejse os op, for ellers får vi ondt i musklerne i benene..

Så hvis du kan rette på din opstilling kan det være det hælper hende til at slappe liiiige den tand mere af, som gør at du kan få lov til at lade hende gå med en lidt længere hals uden at hun løber af med dig?

God fornøjelse

www.blueberryhill.dk

"Our greatest glory is not in never falling,

but in rising every time we fall."

0
0
Svar på denne tråd

klalalala
Forfatter: 
Dato:  23-01-2009 08:46

til pigerne, der har formået at sige det på en utrolig pæn og konstruktiv måde!

Det er længe siden mange af svarene har været så gode :)

Der er blevet sagt hvad jeg ville sige, så klø på Kristina - og vær glad for så mange dejlige svar!!

Louise

24.01.08 R.I.P Dilli Dancer

31.10.08 R.I.P Mark Hansen

0
0
Svar på denne tråd

kldgklkfgfldl
Forfatter: 
Dato:  23-01-2009 10:47

I skrive rnioget jeg ved, men ikke hvad jeg skal gøre ? så kan jeg sku da ikke bruge det til noget?

Susan: jo tak, det vil jeg da lige tage et kig på.. tak ;-)

Line: ja, men det må jo bare trænes, det går så godt til spring, både med teknik og alt :)

Linea: fair nok, jeg kan sagtens bruge det du skriver, men jeg synes bare det er irreterende at du blvier ved og ved og ved med det samme og det samme når jeg har forstået og ved det, men har aldrig set dig ride.. nogle folk virker SÅ kloge, og når de så selv komemr frem med billeder ligner det noget værre bras .. jeg siger ikke at det sker med dig.. men jeg siger da tak for at du har sagt det samme fem gange eller sådan noget :s

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

hejehjehej
Forfatter: 
Dato:  23-01-2009 13:47

Kristina: Jeg synes faktiski ikke jeg har skrevet VILDT grimt til dig, bare fordi jeg ikke overbombadere mine beskeder med smileys. Det hårdeste jeg skrev var nok at det var for latterligt, og det var til at dun ikke kunne tagem kritikken til dig. Helt ærligt synes jeg det lyder somom du skulle finde den dårligste der skrev til dig for, jeg synes bestemt ikke at mine forklaringer, og kritik er ondt sagt. Jeg har jo prøvet at hjælpe, måske har jeg gentaget mig selv, men pointen er stadig at jeg gør det i et normalt sprog, og skriver at du fx. skulle kunne grundlæggende dressur føår spring, forklare dig at selvom det hedder dressurspring, er det slet ikke det samme som dressur osv.

Jeg synes ikke det er en særlig god holdning til tingene, mest for mig lyder det til du hele tiden skal skylde skylden på os der vil hjælpe, det siger også så meget at du pludselig skriver: "Men tak fordi vi siger din hest er grim! :-(" Det er der bare ingen der har nævnt, jeg synes din hest er UTROLIG køn, jeg elsker springheste, der tænder lidt af og ikke er alt for kraftige, og som har en pæn hals. Men det giver ikke mening at du pludselig skriver det, det lød som om du bare ville have et andet emne for mig!

Salli&Midnight&Pamina

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  23-01-2009 14:48

kristina: ja nu skrev salli så hvad jeg ville skrive..

- fionabona

0
0
Svar på denne tråd

Julemand
Forfatter: 
Dato:  23-01-2009 16:30

"I skrive rnioget jeg ved, men ikke hvad jeg skal gøre ? så kan jeg sku da ikke bruge det til noget?"

Der er en masse der har skrevet hvad du skal gøre og hvordan du skal gøre det, men i og med at du bliver ved med at komme med undskyldninger imod det så er det nok dig der skal åbne øjnene og indse dit rideproblem og læse hvad folk rent faktisk skriver til dig.

Mvh. Rikke

0
0
Svar på denne tråd

fgfdhhfdffhfh
Forfatter: 
Dato:  23-01-2009 16:40

ingen ahr endnu svaret på det jeg oprindeligt oprettet indlægget for.. jeg har srkevet SÅ mange gange at jeg ved, at jeg ved, men i spasser total ud og skriver det igen..

SVAR PÅ MIT SPØRGSMÅl i stedet for ..

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

jegergud
Forfatter: 
Dato:  23-01-2009 16:41

HVAD ER DIT SPØRGSMÅL FRØKEN KRID?

milhbabye is out

0
0
Svar på denne tråd

Lalala.
Forfatter: 
Dato:  23-01-2009 16:50

Har ikke skrevet det samme 5 gange.

Bare fordi du ikke har set mig ride, betyder det jo ikke det jeg skriver er forkert. Så langt så godt. Du skulle måske bare prøve og læse det som en hjælp, og ikke som direkte kritik.

Du bliver pi*se sur, fordi folk ikke skriver du rider pænt. Hvorfor skulle folk skrive noget løgn? Enhver idiot kan sgu da se i som ekvipage har problemer ...

Og ja, samme som MILH - Hvad er dit spørgsmål overhovedet så? Ehm.

0
0
Svar på denne tråd

tamtam
Forfatter: 
Dato:  23-01-2009 16:50

LÆS SÅ DIN OVERSKIFT!
DER STÅR : DRESSUR... HJÆLP ..

Og hvis dit spørgsmål er hvordan du får hende til at vige for højre schenkel - så burde du læse svarene en gang til - for det der mangler er din grundridning.

» Mvh. Lone

- med Camilla

0
0
Svar på denne tråd

hrjhrjhrj
Forfatter: 
Dato:  23-01-2009 18:52

Enig med Lone og de andre.

Salli&Midnight&Pamina

0
0
Svar på denne tråd

jkjkhjkhjhkjh
Forfatter: 
Dato:  23-01-2009 19:50

Linea: jeg sagde også at det ikke var sikkert det var tilfældet.. nej, men i bliver ved at skrive det samme, vi kæmper med min opstilling.. slut færdig, jeg gider ikke diskutere det mere.. for jeg VED det.. mit spørgsmål, kan i fkatisk lsæe i mit indlæg..

Lone: det er nemlig IKKE grundridning. hesten går nemligefter kort tid automatisk ned og søger, og ind under sig så hun kommer op i ryggen.. vi kan sagtens ride schenkelvigning for venstre .. HOV HVA!!!!

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

tamtam
Forfatter: 
Dato:  23-01-2009 19:58

Jamen så mangler hun da også de grundlæggende signaler for højre schenkel . . hov

» Mvh. Lone

- med duracell Camilla

0
0
Svar på denne tråd

hejhejhej
Forfatter: 
Dato:  23-01-2009 20:00

Jamen, var du ikke også handicappet på det ene ben? Det skal laves på opstillingen, og du siger jeg ikke snakker ordenlig, det kan du simpelthen ikke tillade dig og sige, du sidder selv og siger HOV HVA!!!! ?

Salli&Midnight&Pamina

0
0
Svar på denne tråd

svar..
Forfatter: 
Dato:  23-01-2009 20:36

enig med de andre.. Der er en masse undskyldninger, undervisning, undervisning og undervisning er det eneste der hjælper.. Tro mig det er værd at bruge penge på, så man får en ordetnlig hest ud af det.

Synes de andres råd ha været gode:)

- Cathrine og Taylor -

Elsker dig

:)

-Mon Cherie-Carisma-Smirnov-

heste.dyregalleri.dk/h...erID=12951

0
0
Svar på denne tråd

santos
Forfatter: 
Dato:  23-01-2009 21:03

Kristina.. Tag en dyb indånding, tæl til 10 og svar derefter i indlægget ;)

Gode råd fra jer andre! :)

FrederikkeSadolin..

med dressurponyen Santos <3

0
0
Svar på denne tråd

Dressur.. hjælp ..
Forfatter: 
Dato:  23-01-2009 21:16

Du skal ikke foele det som en slem ting at folk syndes du traenger til undervisning.

Jeg rider undervisning to gange om ugen.

Det har hjulpet mig rigtig meget.

Jeg rider hvad der svarer til LA4/LA5 paa distriktsplan paa en pony som jeg har redet i et halvt aar, og jeg rider ogsaa hvad der svarer til LB3/LA1 paa en 5-aars pony som jeg har haft i et aar.

Og ALLIGEVEL rider jeg undervisning mindst to gange om ugen, da jeg er langt fra perfekt. Jeg ville gerne ride det flere gange om ugen, men min underviser har ikke saerlig meget tid og saa er det ogsaa rimelig dyrt. Jeg er en elev der lytter meget til min underviser. Jeg ved at hun har ret, og at hun ved bedre end mig, saa hvorfor skulle jeg goere hvad jeg selv ville?

Jeg siger derved ikke at du ikke lytter til din underviser.

Det er IKKE en slem ting at man har brug for undervisning.

Desuden syndes jeg at det er lidt underligt at du viser det der billede og siger "nu er det begyndt at se sådan ud", og alligevel i de andre indlaeg siger du at hun kun ser saadan ud i opvarmning, og at hun bruger ryggen/bagparten meget bedre efter opvarmningen. Jamen hvorfor skrev du det saa ikke? Eller endnu bedre viste billeder fra ikke-opvarmning.

Josefine Søndergaard

0
0
Svar på denne tråd

ghfhghfhgf
Forfatter: 
Dato:  23-01-2009 21:35

min far har kun taget billeder fra opvarmning josefine.. derfor :/ det er det eneste jeg har :/ på hestegalleri i mit fotoalbum er der vist lidt..men tror ikkedet er særlig mange .. men har altså også kun redet der i næsten 2 mdr .. :s og har ikke redet dressur undervisning siden... 2006 ...

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

Dressur.. hjælp ..
Forfatter: 
Dato:  23-01-2009 21:44

Laes lige mit indlaeg igen, det var nemlig IKKE det jeg skrev.

Du skriver hun bruger bagparten bedre efter opvarming,

men hvorfor skrev du saa ikke det i det 1. indlaeg du lavede?

Istedet for at blive ved med at skrive undskyldninger EFTER folk har skrevet noget.

I det foerste indlaeg kunne du have skrevet at der kun var billeder fra opvarming, og at det ser meget bedre ud efter opvarmning, istedet for at skrive at det er saadan det "nogenlunde" ser ud. Jeg syndes ikke det er en "undskyldning" at du ikke har redet undervisning siden 2006, for jeg har redet nok 2x undervisning fra 2004 til 2007, saa i 2008 begyndte jeg paa undervisning, og nu rider jeg paa det niveau jeg rider paa. Og jeg syndes godt at 2 maaneder er nok til at "vaenne" sig til en ny underviser.

Og ja, billederne i dit fotalbum er en smule bedre end det du viste.

Josefine Søndergaard

0
0
Svar på denne tråd

Dressur. hjælp.
Forfatter: 
Dato:  23-01-2009 23:14

Helt ærligt, hvor er det synd at sådan en tråd skal køre fuldstændig af sporet.

Kristina.

Når man som du, og os andre, færdes på nettet, er vi alle klar over det er et offentligt sted. Ergo, ytringsfriheden kicker ind på sit stærkeste.

De første par indlæg her i tråden, var jeg ret imponeret over. Længe siden jeg har set så velformuleret tålmodige forklaringer, der 100% handlede om at hjælpe og ikke andet.

At der ikke er noget at rose handler ikke om din hest, men om jeres ridning. Jeg syntes heller ikke det p.t. ser harmonisk ud, men jeg tror på det er noget du kan arbejde på. -hvis du ellers vil.

Som mange siger, tager du desværre imod kritik på en meget trist måde. Straks er du i forsvarsposition, og vender og drejer det folk virkelig prøver at sige til dig.

MILH:

Har siden du kom 'tilbage' været ret glad for dine hyggelige indlæg. men i den her tråd er det lidt for 9.klasse B14tcH 4Evarh agtigt. Hvordan skal Kristina kunne tage tråden og rådene seriøse når indlæg som dine kommer frem ?

-

Jeg forstår ikke hvorfor man ikke bare kan sige til sig selv: ok, den her pige vil ikke hjælpes. Gør hende glad og sig det er en fin hest hun har, eller luk vinduet. Synd at en eller anden altid skal have smasket en lo'rt i hovedet.

Kristina, til sidst, så har de andre ret.

Dressur er nøglen til spring, og du kan ikke ride, hvis du ikke kan det grundlæggende dressur, så enkelt er det faktisk.

Det kræver hård arbejde og ikke noget med 'bare at sidde der'

Du kan godt, du skal også bare ville.

Herinde på HN aner vi ikke en skid om din hest, din ridning eller din kendskab til det hele. Vi får et par billeder, og straks kan alle analysere dig til et godt heste menneske eller værste mishandler.

Du har en underviser, det siger du selv.

Du beder om hjælp, men vil ikke have den.

-Hvorfor så bruge tid på det her fis..

N A N O U

I<3CPH trøje sælges for kun 100,- excl. fragt

Skal bare af med den

Grå, S, brugt få gange, aldrig været uden for en dør.

0
0
Svar på denne tråd

hejhejheje
Forfatter: 
Dato:  24-01-2009 00:01

Godt sagt.

Hvis pigen ikke vil hjælpes, jamen så lad hende om det selv. Vi har jo bare prøvet, men det er svært at blive bedere når man ikke kan tage kritik til sig. Også selvom det ikke er fra ens underviser. Og hvis hun kun får undervisning 1 gang om ugen, så er der 5-6 dage tilbage. (Dog ikke nu hvor hun siger den ikke kan rides så meget) Men han kan jo ikke se alt en time om ugen.. Medmindre hun selvfølgelig er fejlfri, men eftersom hun selv siger at de skal lære det og det, regner jeg ikke med dette tilfælde.

Salli&Midnight&Pamina

0
0
Svar på denne tråd

kjhghybun
Forfatter: 
Dato:  24-01-2009 00:20

Istedet for bare at holde fast, ville jeg måske råde dig til at slippe lidt på tøjlen, tage lidt.. slippe lidt, og tage lidt igen... det virker 100 gange bedere end hårdt'imod'hårdt... da det er en ret hård sag at trække om kap med en hest :o) !

- ingen kritik, bare et lille råd, der måske kan hjælpe dig en smule!

MisseChelløh
&

Solbjerggaard's Speedy

Yes, i'm a junkie..

0
0
Svar på denne tråd

ghrgrkfguyrfgoledrhgl
Forfatter: 
Dato:  24-01-2009 12:37

Hvis der ikke er noget galt og du ikke giver en sk*d for dressur, så er der heller ingen grund til at oprette et indlæg.

NUMSEFISKEN
Med Equito's Litote
Ehver modgang er et tilbud om vækst

0
0
Svar på denne tråd

ttuturtutu
Forfatter: 
Dato:  24-01-2009 18:24

nanou: ejg oprettede ikke indlægget for at få viden om min ridning, men for at spørge om nogeT?? hvilket jeg ikke har fået svar på..

Chelle: måske forkert formukleret, men jeg trækker ikke, jeg skal bare sidde der med hånden, har sådan en snor jeg skal have fast i, for så når hun trækker kan hun ikke hive mig med, og det er blevet MEGEt bedre..

Josefine: hende eg red ved før, lærte mig at ride skråt igennem osv, vi lærte INTET om opstilning, om korrekt ridning af hesten, og vi lærte at man skulle save hesten i munden for at få den til biddet :s men efter noget stykke tid holdte hun ferie, og der var jeg omme ved en veninde og snakke ldit, og jeg fandt straks ud af det var forkert ridning, hvor jeg så på tessa, fik hende lært at gå nogenlunde til biddet UDEN den hårde måde.. ( Tessa er bare NOT dressur pony ;b ) men det gik så, og hun var SÅ facineret da vi kunne sidde meget pænere osv.. ja FLOT.. så jeg valgte at stoppe.. men har slet ikke kunne finde nogen.. så måtte jeg så skifte til hest.. og tænkte.. nu skal det være nok.. og jeg snakkede med Henrik.. og vupti ..

Numsefisken: jeg kæmper altså for dressuren `?? på de her 2 mdr har jeg tabt mig 5 kg, KUN f ridningen ..

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

jegergud
Forfatter: 
Dato:  24-01-2009 19:40

ja hvordan hun kan gå for højre schenkel og det har MANGE! efterhånden svaret på :)

milhbabye is out

0
0
Svar på denne tråd

gghghghfghfgh
Forfatter: 
Dato:  24-01-2009 19:42

ja, men jeg har altså og sagt flere gange at jeg ved med min opstilling, hvorfor så blive ved at køre i det ?

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

jegergud
Forfatter: 
Dato:  24-01-2009 19:54

Jamen hvorfor bliver du så ved med at sige vi ikke har svaret på dit spørgsmål?

du siger dig selv rigtig meget imod ;)

milhbabye is out

0
0
Svar på denne tråd

jvdbhvjkshgjkhkd
Forfatter: 
Dato:  24-01-2009 20:05

Jeg siger ikke, at du ikke kæmper for dressuren ;)

Jeg synes bare det er virkelig selvmodsigende, at oprette et indlæg, hvor din overskrift hedder "Dressur... Hjælp" og så skriver følgende svar til en anden bruger:

Dressur det rager mig SÅ meget

Hvad er det så du vil have hjælp til??

NUMSEFISKEN
Med Equito's Litote

0
0
Svar på denne tråd

iuyiyiuyiuuiiuy
Forfatter: 
Dato:  24-01-2009 21:01

Numsefisken: jeg bliver ligesom nødt til det? jeg gider det ikke, det keder mg, men det skal altså til ? og for at blive bedre, må man søge hjælp.. hvis jeg ikke må det ?

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

jegergud
Forfatter: 
Dato:  24-01-2009 21:03

Jamen kristina hvordan vil du søge hjælp når du alligevel ikke vil tage imod den?

Folk prøver gang på gang at hjælpe dig videre og det eneste de får er sure opstød. De kan jo egentlig bare sidde og grine for det er ikke deres ridning der er @!#$ vel :)

milhbabye is out

0
0
Svar på denne tråd

hvjfhgkjfhgjkfhgjk
Forfatter: 
Dato:  24-01-2009 21:26

Se det fra vores side af.

Du spørger om hjælp til dressur.

Vi giver dig råd.

Du vil ikke tage imod dem, og skriver at dressur r*ger dig.

Hvorfor tror du folk bliver irriterede på dig?

Helt ærligt, kan du ikke selv se det?

NUMSEFISKEN
Med Equito's Litote

0
0
Svar på denne tråd

uuououououy
Forfatter: 
Dato:  24-01-2009 21:44

jeg har taget imod dem ? de er altså taget i brug :s

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

hejehjehej
Forfatter: 
Dato:  24-01-2009 21:49

Hvorfor så så kritisk over for vores råd?

Salli&Midnight&Pamina
___

____

0
0
Svar på denne tråd

hdghfhgghfghf
Forfatter: 
Dato:  24-01-2009 21:56

jeg blev bare sur over a ti belv ved med at kommentere min opstilling..

Men lige nu har jeg muligvis forstuvet min fod :( så ridningen kommer ikke til at gå særlig godt lige for tiden ...

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

cdbnsvbfvbfdshbgvkjs
Forfatter: 
Dato:  24-01-2009 22:08

Vi er rigtig mange på jhn, selvfølgelig kommer den samme kommentar flere gange :)

Sådan er det med billedindlæg.

Men jeg fornemmer, at der er ved at være ro på indlægget nu, skal vi ikke lade det blive ved dét.

NUMSEFISKEN
Med Equito's Litote

0
0
Svar på denne tråd

12345678+
Forfatter: 
Dato:  25-01-2009 00:03

Det vigtigeste jeg syntes du skal tage fat på, er dine hænder - vend dem ! Du skal have følelsen af at du sidder på dine sædeben sådan, at hvis hesten hiver i dig bliver du trukket skråt nedad. Hvis dine hænder og sæde er korrekt vil den anholdning hesten laver ved at trække/hænge gå direkte ned i hesten, og den vil samle sig - hvorefter du giver efter, mest på den indvendige. Dette kan du KUN hvis dine hænder vender korrekt. For du virkelig forstår reaktionen vil det være en god ide at vende dem helt om, det gør jeg selv, så kraftretningen fra dit indvendige sædeben til den udvenduge hånd virkelig kommer frem. Det er det MEST GRUNDLÆGGENDE i al ridning og hvis ikke du vender de hænder bliver det meget meget svært for dig at samle ham. Og det kommer ikke af at sidde i stolesæde.

Og det kan skam godt være at dressur rager dig, men du vil aldrig komme så langt som du vil, hvis ikke du har dressuren i orden ;)

Og nu håber ikke jeg får smidt i hovedet at du har hørt det før, det har du ikke i dette indlæg. Jeg håber du vil tage det til dig, tænke over det et par minutter før du trykker "godkend".

Du virker som en sød sød hestepige der brænder for heste, og ikke har så meget andet end dem, så brug din tid på at reflektere over rideteorier, ikke lyt til det første det bedste, men tænk over tingene og lær at se hvordan en hest bevæger sig korrekt. Køb eventuelt denne dvd www.horsehouse.dk/products/ productinfo.aspx?produ...ItemID=149 jeg har ikke selv set den, men jeg tror det vil være en øjenåbner for dig hvis du reflekterer lidt over den. Ofre de sølle 250 kr på dig selv - jeg har ofret lang tid på dig, på at skrive dette i mindste detajle fordi jeg TROR på der gemmer sig noget godt i dig, hvis bare DU VIL lære, og reflektere og tænke over tingene. Jeg tror du vil blive en dygtig rytter en dag, hvis bare du graver dybere ned i rideteorierne, for du virker som en der ikke har meget andet end de heste du elsker :) :) :)
Hilsen Sassi :)

Sassi'

Den halve parade er den alle taler om,

men ingen ved hvad er ..

0
0
Svar på denne tråd

nmbnmnmn
Forfatter: 
Dato:  25-01-2009 17:27

numsefisken: det var også meningen :)

sassi: JA, mine hænder.. jeg HADER dem.. mine ridelære kaldr det Susanne opstilling.. jeg kæmper og kæmper med det.. emn ejg ved ikke helt hvad jeg skal gøre for at få dem til at blive ved med at sidder der.. i det jeg vender dem forkert får ejg også armene ud som en kylling.. argh.. og så er det først svært at sidde på hesten.. men ja.. jeg forstår godt hvad du mener.. men opstillingen bliver der kæmpet med, og hun er også blevet meget bedre med sit hiven ..

&& et andet spørgsmål... hun har det med kun at gå i galop når hun gider.. dvs hvis huner lidt træt, eller har en 'dårlig' dag gider hun simpelthen IKKE gå i galop på mit signal.. og af og til hvis hun hidser sig op, så går hun i galop bare ved det mindste... hvad skal jeg gøre?

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

dressur problemer..
Forfatter: 
Dato:  25-01-2009 17:45

Jeg ville nu stadig få en kiropraktor eller massør (gerne begge dele) til at kigge på hende. Så ville jeg ride den lang og dyb så den kunne slappe af i overlinjen og i ryggen.

Hun kan jo godt have nogle spændinger som gør at det ikke er rart for hende at galopere.

Line og Markus.

25/3 2008 - R.I.P Lucky.

jeg glemmer dig aldrig!

0
0
Svar på denne tråd

jkjkkjklk
Forfatter: 
Dato:  25-01-2009 17:50

Line: jeg tror ikke helt det er det.. for hun gør det altid medmindre hun er træt, eller overvildt oppe og køre.. som igår.. arh, møghest en gang imellem..men måske :) men ja, til trænning rider jeg hende så hun selv får søgt ned, og bliver lang og meget dyb, også for at få hende til at få ryggen lidt med osv.. og efterhånden bliver hun kortet lidt op..

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

dressur problemer..
Forfatter: 
Dato:  25-01-2009 17:54

tvivler på hesten er dum.. hvor gammel er hun?

Hvor meget har hun været redet?
har du evt. nogle flere billeder?

Line og Markus.

25/3 2008 - R.I.P Lucky.

jeg glemmer dig aldrig!

0
0
Svar på denne tråd

jegergud
Forfatter: 
Dato:  25-01-2009 17:59

rytteren er skyld i det meste :)

milhbabye is out

0
0
Svar på denne tråd

dressur problemer..
Forfatter: 
Dato:  25-01-2009 18:01

mihl: nemlig, en hest kan ikke være dum.

Line og Markus.

25/3 2008 - R.I.P Lucky.

jeg glemmer dig aldrig!

0
0
Svar på denne tråd

ghhggghgh
Forfatter: 
Dato:  25-01-2009 18:11

Line: hun er altid oppe at køre når jeg ikke har redet.. hun er 6 år.. jeg har ingen id'e om hvor længe hun har været redet.. ja.. 2 sek..

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

jegergud
Forfatter: 
Dato:  25-01-2009 18:14

Det er vel fordi hun ikke kommer af med al den energi hun har. Det kan også være maden der giver hende krudt i røven som havre f.eks. :)

milhbabye is out

0
0
Svar på denne tråd

rryryry
Forfatter: 
Dato:  25-01-2009 18:14

dette:

dette:

dog ikke så godt men:

Her igen, min hæl er næsten på plads, men mine hænder + arme, så jeg får den skæve holdning som påvirker hesten ..

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

dressur sadel..
Forfatter: 
Dato:  25-01-2009 18:16

Jeg ville stadig løsne tøjlerne lave halve parader hver gang hun begynder at hidse sig op. hvis hun er meget hidsigg ville jeg lave overgang til skridt hvergang.. Men det er vigtig at du løsner tøjlerne og selv slapper af og lader hende sænke hovedet så hun kan afspænde musklerne og lige så stille falde til ro..

Line og Markus.

25/3 2008 - R.I.P Lucky.

jeg glemmer dig aldrig!

0
0
Svar på denne tråd

jegergud
Forfatter: 
Dato:  25-01-2009 18:16

få da den stigbøjle ud på spidsen istedet for :)

milhbabye is out

0
0
Svar på denne tråd

dressur problemer..
Forfatter: 
Dato:  25-01-2009 18:21

På billederne kan man se at hun går bag lod. Det er fordi hun ikke er stærk nok til at bære sig selv, og fordi hun er holdt i tøjlen.

Jeg ville udelukkende ride lang og dyb, for meget lange tøjler, så hun får styrket sin overlinje. Du skal stadig være opmærksom på at hun ikke går bag lod. Så ville jeg tage sporene af. Hvad får hun at spise?

Line og Markus.

25/3 2008 - R.I.P Lucky.

jeg glemmer dig aldrig!

0
0
Svar på denne tråd

mnmbnnmnm
Forfatter: 
Dato:  25-01-2009 18:23

Milh : ja okaij ;bb

Line: jeg kan altås ikke give længere tøjler, så får hun de længste tøjler :s Men hun går helt automatisk ind og putter sig.. men igen, der arbejdes ud..

Jeg SKAL have spore på .. ved ikke hvad det hedder.. hvorfor?

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

hhhhhhhhhhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  25-01-2009 18:25

Jeg tænke lige: er der en grund til du rider med fotøj til dressur, eller er det bare generelt fordi du vil være springrytter?

Salli&Midnight&Pamina
___

____

0
0
Svar på denne tråd

dressur sadel..
Forfatter: 
Dato:  25-01-2009 18:30

prøv lige at læs dit indlæg igen og så omformuler det lige. det er slet ikke til at forstå!

Jeg tænker på om der er meget havre, sukker/stivelse i det foder hun får?

Line og Markus.

25/3 2008 - R.I.P Lucky.

jeg glemmer dig aldrig!

0
0
Svar på denne tråd

ffhffhhfdhdf
Forfatter: 
Dato:  25-01-2009 18:30

Det er bare noget jeg gør. ikke af nogen grund ..

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

hhhhhhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  25-01-2009 18:35

Okay, nu springer jeg en stor pony, med araberblod i årene, hun er lidt hidsig til hverdag, ellers tøffer hun rundt er er helt rolig, men så snart hun får et fortøj på tænder hun af. Hun sammeligner det med spring, og arabere er jo meget hidsige, så det er ikke af irritation, men af lyst. Hun kan dog også være rolig til tider med fortøj, men for det meste tænker hun spring, og er derfor sværer at sidde på og få ordenlig opstilling. Prøv at ride et par dage uden?

Salli&Midnight&Pamina
___

____

0
0
Svar på denne tråd

grgggfgffg
Forfatter: 
Dato:  25-01-2009 18:38

jeg har redet uden.. der er ikke så meget forskel :) hvis jeg er i hal, så slapper hun af ... det med fortøjet havde jeg prøvet ;b

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

dressur problemer..
Forfatter: 
Dato:  25-01-2009 18:40

KRISTINA: vil du ikke lige omformulere dette?

jeg kan altås ikke give længere tøjler, så får hun de længste tøjler :s Men hun går helt automatisk ind og putter sig.. men igen, der arbejdes ud..

Line og Markus.

25/3 2008 - R.I.P Lucky.

jeg glemmer dig aldrig!

0
0
Svar på denne tråd

gggggggggggggg
Forfatter: 
Dato:  25-01-2009 18:44

Okay. Nu vil jeg GERNE rose dig, for at tage et råd POSETIVT :-)

Salli&Midnight&Pamina
___

____

0
0
Svar på denne tråd

tytytytyr
Forfatter: 
Dato:  25-01-2009 18:47

Salli: jeg var lidt for syns jeg selv, så jeg måtte lige læse igennem, tage det hele til mig.. og igår gik det en smule bedre.. men self, kommer alt ikke sådan :)

line: jeg kan altås ikke give længere tøjler, så får hun de længste tøjler :s Men hun går helt automatisk ind og putter sig.. men igen, der arbejdes ud.. = hvis jeg giver hende længere tøjler så er de HELT løse.. du ved der er sådanne hakker på tøjlen.. og den er i det sidste, hvis de bliver længere holder jeg fast der hvor de samler sig.. og hun går automatisk helt derind bag lod, når hun er kommet lidt igang..

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

dressur problemer..
Forfatter: 
Dato:  25-01-2009 18:50

Det er jo så fordi hun mangler muskler.. Jeg ville ride hende medd de HELT løse tøjler i noget tid, så hun lige så stille kan falde til ro..

Line og Markus.

25/3 2008 - R.I.P Lucky.

jeg glemmer dig aldrig!

0
0
Svar på denne tråd

pæloujhytg
Forfatter: 
Dato:  25-01-2009 18:51

kiggede lige de nye billeder su satte ind. og frem og ned med hende så hun får strukket ryggen og kommer op med den (Y)

Louise Frandsen
©

0
0
Svar på denne tråd

jegergud
Forfatter: 
Dato:  25-01-2009 18:55

de tøjler kan godt blive 10 cm. længere, det er da tydeligt at se :)

milhbabye is out

0
0
Svar på denne tråd

vbvbvvbcv
Forfatter: 
Dato:  25-01-2009 18:56

Line: det virker som om hun har været vaant til at gå og 'sløse' sig frem, og gå som hun har lyst til bag lod, spænde i nakken osv..

lullu: ja :) nemlig ;b

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

øåæpjuhyg
Forfatter: 
Dato:  25-01-2009 18:58

men fin syntes jeg altså hun er :D

Louise Frandsen
©

0
0
Svar på denne tråd

bnbnbnb
Forfatter: 
Dato:  25-01-2009 20:02

Milh: det kan de godt, men så kan jeg lige så godt slippe? der er altså næsten intet at gi af mere ..

lullu: det er hun daaa :D

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

jegergud
Forfatter: 
Dato:  25-01-2009 20:04

Jamen så slip dem :)

milhbabye is out

0
0
Svar på denne tråd

Fin hest
Forfatter: 
Dato:  25-01-2009 21:05

Heejsa!

Det er en riiigtig fin hest du har der Du sidder ikke perfekt i sadlen men hvem gør oss det? Det kommer nu nok med tiden... Bare blive ved og kør på derudaf

Trichia <33

0
0
Svar på denne tråd

hffghfhfhf
Forfatter: 
Dato:  25-01-2009 21:06

Hvorfor? det gør ingen gavn?

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

jegergud
Forfatter: 
Dato:  25-01-2009 21:10

Så den kunne rides lang og dyb nu når det er opvarmningen igås :)

milhbabye is out

0
0
Svar på denne tråd

dressur problemer..
Forfatter: 
Dato:  25-01-2009 22:01

Det må du jo rette op på så. Hun kommer ikke til at bruge bagparten bedre eller sløse mindre ved at være anspændt og bag lod..

En hest som denne ville jeg helt sikkert træne efter remonte principper!

Line og Markus.

25/3 2008 - R.I.P Lucky.

jeg glemmer dig aldrig!

0
0
Svar på denne tråd

dressur problemer..
Forfatter: 
Dato:  25-01-2009 22:07

Prøv at lav dette indlæg inde under træning på det store HN.
Der er nogle rigtig dygtige nogle derinde som hellere end gerne vil hjælpe en. Det er fra dem jeg har min inspiration til at ride remonte. Jeg siger ikke at det er det du skal men om ikke andet kan du få en masse gode råd derinde.

Line og Markus.

25/3 2008 - R.I.P Lucky.

jeg glemmer dig aldrig!

0
0
Svar på denne tråd

Lalalalal.
Forfatter: 
Dato:  25-01-2009 22:16

Hun kan da ikke tåle at få deres (HN) mening ... De siger det meget mere hårdt og kontant end vi gør. ;).. De har det med at være ærlige ;)

0
0
Svar på denne tråd

kfdkfd.
Forfatter: 
Dato:  25-01-2009 22:24

Hvad sker der for alle de undskyldninger?

Godt folk kan give dig råd med på vejen..

Thea & Chello
..et makkerpar i udvikling!

0
0
Svar på denne tråd

tralalla..
Forfatter: 
Dato:  26-01-2009 07:10

Nu jeg lige lidt nysgerrig, tror ikke du har sagt det, men hvilket ben er du handicappet på og i hvilken forstand?

NannaHildgaardLarsen

*Team Midgaard*

0
0
Svar på denne tråd

dælfælfgælfæl
Forfatter: 
Dato:  26-01-2009 07:55

Nanna: venstre, mit ledbånd er knækket..

Line: undskyld jeg måske spørger ldit dumt, men hvad er remonte?

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

dressur problemer..
Forfatter: 
Dato:  26-01-2009 14:25

Reonte er det mange kaler støvsuger ridning

Gå ind under træning og søg på remonte. Udover det syntes jeg du skal oprette dette indlæg derinde også.

Der er rigtig mange gode forklarringer derinde, selfølgelig er der også nogle tråde hvor man bare laver sjov med det, men langt de fleste er saglige debatter og indlæg omkring dette emne.

Kender du Susan Kjærggård?

http://www.blueberryhill.dk/ - det er susans hjemmeside.

Line og Markus.

25/3 2008 - R.I.P Lucky.

jeg glemmer dig aldrig!

0
0
Svar på denne tråd

tralalla..
Forfatter: 
Dato:  26-01-2009 14:28

Okay. Grunden til at hun ikke lystre så godt for højre kan være fordi du ikke giver helt de samme signaler på begge sider (og det kan være helt ubevidst fordi man selv føler man gør det lige) men hvis, da hun lærte det har gået mest for venstre og derved har koplet det signal til, at hun simpelthen ikke ved hvad du mener.

Altså den overordnede grund til hun ikke lystre ligeså godt på højre, er jo at hun ikke er sikker på dit signal på den side. Hvorfor hun så ikke er sikker på det kan der jo så igen være flere årsager til :P

Så find årsagen så kan du finde løsningen :p (lettere sagt end gjort, jeg ved det :P)

Men der er kommet rigtig mange gode råd du kan prøve dig lidt frem med. Er hun stivere generelt på højre volte?

NannaHildgaardLarsen

*Team Midgaard*

0
0
Svar på denne tråd

klfdkldfkllkdf
Forfatter: 
Dato:  26-01-2009 16:37

NHL: ja de første 5 min.. hun skal bare rides lidt igennem.. Jeg har ALTID været skæv i korppen, så er lidt stolt over at jeg nu kommer og og være lige over hesten( har ALTID væltet til højre :/) Hun virkede som en der var SÅ meget vant til at gå venstre konstant.. da vi startede gik hunALTID ind mod midten højre rundt.. og ville intet. nu er hun mere blød i det, og gør slet ikke sådan mere ..

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  26-01-2009 17:57

På de sidste billeder bruger hesten slet ikke ryggen.

hun går bag lod og har ikke mange muskler i halsen.

Musklerne i overlinien kommer hurtigt..med den rette træning selvfølgelig ;) .

Jeg siger intet om støvsuger ridning, men at ride hende lang og dyb vil have en stor virkning på det.

Med muskler i overlinien(såvel som bugen) vil hun kunne bære rytteren bedre, og derved komme ind i en taktfast gang.

Kort sagt vil det blive mere flydende, eller 'harmonisk'.

Synd mht dit handicap, og som en anden siger påvirker der sikkert hesten på den led at signalerne bliver anderledes fra højre til venstre.

En af mine veninder er næsten lam i det højre ben, og har derfor trænet sin hest så ledes, at benene slet ikke bliver brugt. Hun rider den udelukkende på stemmen og sædet, og det er fantastisk at se, hver gang !

For at din hest ikke skal ligge og putte sig, er det vigtig at du rider hende fremad. -dog i kontroleret tempo.

Øv dig/hesten i halve parader, overgange og ligene øvelser.

Det skal nok altsammen komme.

Mvh

N A N O U

I<3CPH trøje sælges for kun 100,- excl. fragt

Skal bare af med den

Grå, S, brugt få gange, aldrig været uden for en dør.

0
0
Svar på denne tråd

kjkkljkljklk
Forfatter: 
Dato:  26-01-2009 18:10

Nanou: når hun går ER det flydende og harmonisk :) men ja, vi øver os i alt som kan gøre det bedre.. og nu har jeg fået hende til at gå schenkelvigning for begge ben :) så det er jo rigtig godt :)

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

tralala..
Forfatter: 
Dato:  26-01-2009 20:08

Det var hurtigt ;) 5 dage..

Hva gjorde du så? :) hehe

NannaHildgaardLarsen

*Team Midgaard*

0
0
Svar på denne tråd

ældældældgæl
Forfatter: 
Dato:  27-01-2009 08:00

NHL: gjorde hvad?

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

jegergud
Forfatter: 
Dato:  27-01-2009 11:43

jeg formoder at NHL mener hvordan du fik hende lært at gå vigninger for begge ben så hurtigt?

milhbabye is out

0
0
Svar på denne tråd

tja...
Forfatter: 
Dato:  27-01-2009 11:57

Jeg ser nu en meget mere afslappet hest på det 1 billede af hende, og kan bedre lide hendes naturlige holdning..
På 2. billede ligner hun en tvungen hest, og hvor er det dine schenkler ligger? Hendes bagpart er 5 km bagud (overdrivelse fremme forståelsen)
og du kan intet gøre fordi dine schenkler ligger så langt fremme...

Du skriver hun hiver tøjlerne ud af hænderne på dig, DET er et TEGN fra hesten IKKE nødvendigvis fordi hun er uopdragen.. Hade jeg været hest hade jeg også revet tøjlerne ud af hænderne på dig hvis du holder så meget fast i munden på hende som du gør på nogle af billederne..
Sæt dig ned og slap af på din hest, giv hende mulighed for at ligge sig ordenligt, hjælp hende med dine schenkler..

Kunne ikke lade hver med at grine over din kommentar med du har SÅ mange muskler og derfor hvis du bruger dine lægge kommer til at trække hælene op..
Hmm.. vi fik altid af vide vi dovnede eller prøvede at slippe over hvor gærdet er lavest hvis vi pegede vores hæle opa når vi brugte vores lægge..
Musklerne får man netop af at holde sine hæle nede, dreje foden korrekt ind til hesten for at give den bedst mulige støtte og hjælp til den..

Har ikke læst alle svar meen............

ღ Jose & Raffe ღ
.
- Det kommer ikke an på størrelsen -
Men gørelsen!
www.joseograffe.dk
0
0
Svar på denne tråd

klklfklfklfkl
Forfatter: 
Dato:  27-01-2009 12:03

Jose: billeder er også skridt :)mine schenkler? hvad med dem ?

jeg holde rikke særlig hårdt i tøjlerne fordi hun er MEGET følsom i munden, så det er lige med at være obs på hvad mean gør, hun er heller ikke så glad for at dyrlægen kigger hende i munden, fordi hun er så følsom.. ikke fordi det er noget galt, men bare fordi hun er følsom . :/

med mine lægge, det er fordi jeg automatisk trækker mine ben og høle op, og fordi jeg har så mange muskler i mine ben kan ejg blive ved med at ride med dem der, men vi er hårdt igang.. og tro mig, det er hårdt for både hest & rytter når vi rider..

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

DDDDDDD
Forfatter: 
Dato:  27-01-2009 12:14

Det med munden.. Jeg ved du garanteret har en meget dygtig dyrelæge, som sagt skal en hest ca. have raspet tænder hver 8. måned til 1 år. MEN mange dyrelæger begår desværre fejlen og ikke kommer HELT ind bagved når de rasper hestens tænder. Vi har fået ny daglig leder på vores rideklub, hun kendte en af landets bedste specialister i hestens mund. Han kom og tjekkede alle vores heste gratis og så hvia han skulle lave noget kostede det jo så. Og selvom vi har 5 forskellige MEGET DYGTIGE dyrelæger der rasper vores hestes tænder, var de fleste ikke blevet raspet inde bagerst i munden. B.l.a hesten jeg rider i dressur, havde ulvetænder på 1 CM INDE BAGERST I MUNDEN!! Og hesten jeg springer på, havde tabt en tand så den nye var groet MEGET skævt udad i munden på hende.. De fleste havde slet ikke fået raspet tænderne bagerst i munden fordi det desværre er MEGET besværligt at raspe derinde..

Vores dyrelæger havde sagt de havde gjort det, men hamher specialisten sagde, de fleste var det ALDRIG blevet gjort på bagerst i munden.. Ridemæssigt var der ikke særlig meget at mærke, måske lidt.. Men tro mig... det skete STORE forbedringer med de flestes ridning da vi havde haft specialisten på besøg et par gange..

Selvom din dyrelæge måske siger at han ikke kan komme til i munden p.g.a ømhed, så SKAL han gøre det alligevel, de kan jo ikke stritte så meget i mod under bedøvelsen.. Jeg råder dig til at få tjekket tænderne aller bagerst i munden.. :-)

Salli&Midnight&Pamina

____

0
0
Svar på denne tråd

nejnejnej....
Forfatter: 
Dato:  27-01-2009 12:18

Du LÆSER ikke hvad jeg skriver.. Eller også forstår du det bare slet ikke..

Det er underordnet om dit 1 billede er i skridt hesten har et HELT andet udtryk og ser meget mere tilfreds og harmonisk ud - på det billede ser hun lækker ud, men det ligner ikke samme hest på de andre billeder...

Dine schenkler ligger for langt fremme på dit dressur billede, og dine ben falder tilbage på dine spring billeder, og det gør de fordi du MANGLER muskler & balance. Jeg hade også en dum tendens til at lade mine ben falde tilbage når jeg sprang, men efter jeg tog mig selv i nakken og brugte mine schenkler rigtigt og opbyggede muskler kunne jeg holde dem på plads hvor de skulle være, det er DET du mangler i dine schenkler - Placering, muskler & kontrol.
Igen dine lægge bliver ikk trukket op fordi du har mange muskler - men fordi du ingen har! Det kan godt være du kan lave letridning uden bøjler, men det er ikk bevis for du har læg muskler? Det er ikke en kunst at ride letridning uden bøjler..

Igen det kan godt være hun er MEGET følsom i sin mund og let at irritere, men du siger selv du er nød til at holde fast når hun bliver "vild" har du overvejet at prøve at se om hun ville tillade at reagere på dit sæde & schenkler?
LÆR hende at hun skal lytte til de signaler istedet for hendes stop knap ligger i tøjlen..

Det nytter jo ikke nået at du kun kan stoppe hende på tøjlen, hvis hun river tøjlen ud af hånden på dig over et spring er det altså guld værd at man ved hesten kan stoppes på sæde schenkler så det ikke betyder noget...

Studer hendes signaler når hun slår fra, er det noget der går igen, giv hende LUFT! Hun ligner en der har brug for det...
Jeg ville også gerne se nogle "seriøse" ridebilleder istedet for trænings billeder hvis dine seriøse billeder er så meget bedre hade jeg nok undladet at ligge trænings billederne ind................

ღ Jose & Raffe ღ
.
- Det kommer ikke an på størrelsen -
Men gørelsen!
www.joseograffe.dk
0
0
Svar på denne tråd

klfklfgkldl
Forfatter: 
Dato:  27-01-2009 12:27

Salli: det er derfor, hun har ikke alt raspet af, tænderne var fine nok da vi fik dem, men desværre ikke ordnet i et stykke tid, de var nødt til at blive ordnet, men pga hendes voerfølsom hed var hun nød til at gøre det 2 gange over et år.. også ellers bare 8-12 måneders mellemrum, og det er begyndt at blive fint. Men min dyrlæge har selv heste som er sådan i munden, og hun siger, heller bruge længer

e tid på det end at have en hest som bliver irreteret af det.. :/

Jose: JEg siger ikke de bliver trukket op fordi jeg har mange muskler, men jeg trækker dem selv derop, og pga mine muskler så kan jeg holde dem der konstant, sidst da vi skulle træne til opvisning red vi i 2 timer, og jeg havde mine ben der hele tiden og jeg er ikke øm overhovedet.. Hun hiver i min hånd når vi laver parade ;D så jeg tvivler på det har noget med det at gøre ;b men ellers gør hun det når jeg forlanger noget af hende, f.eks hvis jeg bliver ved at drive på hende, så kan hun godt finde på lige at trække..

Jeg har kun de billeder?

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

lcælælælf
Forfatter: 
Dato:  27-01-2009 12:30

og det kan godt være I ikke kan se der er sket en forskel.. men vi er kommet fra at jeg slet ikke kunne sidde ned på hende, med en hest som lignede en kamel, til en pige der sidder MEGET pænere, som ikke sidder og flyver ud til højre, som kan få hesten på rette spor og få hende til at acceptere biddet og gå ned.. og få benene ind og ryggen op..

Min gamle ride lærer sagde bare: hvis hesten ikke går frem, så spark en gang, hvis det ikke virker er den dum også skal du bruge pisken... hvor jeg nu har lært at drive hesten frem, og ride uden pisk ..

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

ggggggg
Forfatter: 
Dato:  27-01-2009 13:01

Jeg forstår ikke dit svar? Men jeg prøver at svare på det som jeg så hvidt forstod.

Jeg forstår ikke din dyrelæge hvis hun siger at hun ikke vil tage det hele på engang? Hesten skal minimum have en bedøvelse på 2-4 timer hvis den skal have rapet tænder, en normal raspning tager omkring 20 minutter, og en kompliceret omkring 30 minutter hvis ikke længere. Hvorfor tager hun ikke det hele på en gang? Ja nogle skal have det tjekket flere gange om året, men så er det fordi at der er mere end raspning, noget med evt. tabte tænder, madgemmere og sådan.. Ikke hvis det er normal raspning..

De ting du nævner du har problemer med som fx: at hun går imod schenklen, at hun rykker i tøjlen, at hun skal stilles langtid inden hun kan rides normalt, at du ikke må bevæge i tøjle osv. det er også rimelig klare tegn på at hendes bagerste tænder ikke er ordnet.. jeg siger ikke det er det, men det skyldes tit det.

Salli&Midnight&Pamina

____

0
0
Svar på denne tråd

lflælfælfgældf
Forfatter: 
Dato:  27-01-2009 13:47

Salli: det er fordi de bagerste tænder slet ikke var ordnet, så for at få det helt ordentligt ned så tog hun det første lige da hun også lavede handelssundersøgelse osv, også igen her til jul, også efterfølgende hvert år, medmindre det blvier for galt.. men hun bruger gerne 1-2 timer på den store, MIN 2 timer på den lilles tænder.. hun er rigtig dygtig til det. og der er heller ikke så meget nu, det var værre i det halve år her .. så håber at det bare er det :)

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

tralalla..
Forfatter: 
Dato:  27-01-2009 14:35

Kristina: Ja, jeg mente hvad du så gjorde for at få hende til at vige for schenklen?

NannaHildgaardLarsen

*Team Midgaard*

0
0
Svar på denne tråd

jegergud
Forfatter: 
Dato:  27-01-2009 16:30

åeh kristina dog, hvis bare du dog kunne læse alt hvad folk skriver og lade være at modsige dig selv gang på gang ville det hjælpe dig meget mere... suk

milhbabye is out

0
0
Svar på denne tråd

kfklkrlkfl
Forfatter: 
Dato:  28-01-2009 07:55

NHL: nåårh ;b jamen troede du emnte det jeg havde skrevet lige ovenover, for det tog altså mere end 5 dage.. men jeg red bare op ad midten red schenkelvigning til den gode side, red lidt volte, op ad midten og red for den anden schenkel og når hun så begyndte at gå til sidden så roste jeg hende, og det gjorde jeg flere gange i løbet af de dage jeg red.. så det gik rigtig fint.. men hun er sådan at når hun bliver rost så gør hun det igen, for hun ved at jeg klapper hende (:

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

tralala..
Forfatter: 
Dato:  28-01-2009 08:44

Ja, det hele har jo nok taget længere tid. Men fra du skrev om hjælp til du skrev det fungede der gik 5 dage ;)

Var bar interesseret i hvilke af de geniale råd du havde brugt ;)

NannaHildgaardLarsen

*Team Midgaard*

0
0
Svar på denne tråd

ldvklkklfk
Forfatter: 
Dato:  28-01-2009 09:46

Nanna: lidt af hvert ;b jeg tror bare det gik bedre fordi jeg konctrerede mig MEGET om mine HÆLE, at de skulle være nede ;b det hjælper jo en hel del...

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

tralalal..
Forfatter: 
Dato:  28-01-2009 10:23

Ja, det er utroligt hvad de hæle kan gøre ;)

NannaHildgaardLarsen

*Team Midgaard*

0
0
Svar på denne tråd

kklklkl
Forfatter: 
Dato:  28-01-2009 10:54

Nanna: ja, opstillingen gør meget ;b

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider