Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Jeg vil blive springrytter!
Forfatter: 
Dato:  10-01-2009 17:40

Dressur er jo mega uretfærdigt?

Jackie og jeg var til årets første stævne idag, det er ikke hvad indlægget skal handle om, meen.. vi blev jo så dømt ned af dommeren fordi hun ikke kunne lide jackie. aaaarjjj det er så tit sådan noget sker, alle mulige steder. Hvorfor fanden skal det dog os dømmes på udseendet af hesten?

Jeg synes Jackie er smuuuuk, men det er jo lige meget, hvis hun var en møg grim gammel pony, men hvis sa rytteren kunne ride, ride præcist, ponyen havde gang og gik pænt, så kunne det jo gøre lige meget? Arrrrhhh synes bare ikke det er fair at dommere altid dømmer på hesten udseende, sådan er det altid?
En OX'er kommer ikke tit til 'normale' stævner? hvorfor? fordi dommeren ikke kan lide dem

Fjordheste vinder ikke ofte til 'normale' stævner? hvorfor? fordi dommeren ikke kan lide dem

jeg kunne blive ved

undskyld mit sure opstød, men jeg synes altså ikke det er fair at heste skal dømmes ned på.

Jeg skal ikke brokke mig, for det er sjælendt Jackie og jeg er udsat for det - udover lige idag

Er jeg den eneste der bare synes det her er dybt urimeligt? Og faktisk hellere vil være springrytter, det er trodsalt fair?

Sissel aka Tiss

Med Jackie.
I look like an angel, but i am a devil.
Joy Salina & Toscha, savner jer.

0
0
Svar på denne tråd

lalala
Forfatter: 
Dato:  10-01-2009 17:41

Var du ikke i Holstebro? (:

Sofie & Minuet
- uden Cappuccino

0
0
Svar på denne tråd

wseqweqwe
Forfatter: 
Dato:  10-01-2009 17:42

Sofie: Nej :) Ringkøbing.

Sissel aka Tiss

Med Jackie.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  10-01-2009 17:44

var det i ringkøbing? jeg kan sagtens følge dig, især i det med fjordhestene. dem ser man jo næsten aldrig på stævnebanerne. hvad startede du? :)

EMMAxTINO

0
0
Svar på denne tråd

erwerwerer
Forfatter: 
Dato:  10-01-2009 17:45

Emma-BB: Ja, det var det. lLb3 og la1 x/

Sissel aka Tiss

Med Jackie.

0
0
Svar på denne tråd

Æhmm..
Forfatter: 
Dato:  10-01-2009 17:47

Synes det er en lidt hård, og generaliserene kommentar.

Er du sikker på at du blev dømt ned bare fordi de ikke kunne lide Jackie? Måske der lå en anden grund gemt bag :-)?

Siff og Benton

Dressur pony-ekvipage fra KRK.

Amatørfotograf, www.siff-ronja.dk

0
0
Svar på denne tråd

fgrtertert
Forfatter: 
Dato:  10-01-2009 17:49

Siff: Er udemærket klar over det ikke var tip top ( hun var heller ikke optimal :/ og jeg var syg, ja undskyldninger har jeg nok af ;D) men jeg synes bare i det hele taget at dommere ofte dømmer på udseendet, og det er jo faktisk ikke fair ;)

Sissel aka Tiss

Med Jackie.

0
0
Svar på denne tråd

lalala
Forfatter: 
Dato:  10-01-2009 17:56

Sissel: Det er bare mig der ikke kan finde ud af det med byerne Det var Ringkøbing jeg mente.

Fjordheste bliver desværre tit dømt ned, selvom de egentlig rider et ligeså godt program som nogle af de andre heste. s:

Sofie & Minuet
- uden Cappuccino

0
0
Svar på denne tråd

rwerwewre
Forfatter: 
Dato:  10-01-2009 17:57

Sofie: Holstebro havde vidst nok også stævne, så det kunne jo godt være :b men okay, haha ;D

ja det er rigtig træls :(

Sissel aka Tiss

Med Jackie.

0
0
Svar på denne tråd

gggggggggggggg
Forfatter: 
Dato:  10-01-2009 18:09

ej nu må du da stoppe!? ;)

har VIRKELIG svært ved at tro på, det er pga. jackies udseene! hun er jo ikke engang grim? som om der ikke lægger andet bag? ;) hvordan kan du egentlig være sikker på det er pga. jackies udseene? stod der måske ''FUUUCK EN GRIM PONY'' i din kritik? :)

ved ikke om det bare er mig - men synes mest af alt du lige nu virker som en, jaa.. dårlig taber ;)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-01-2009 18:32

Bare fordi en dommer er sådan, behøver alle dommere ikke være det Kan godt forstå, at du på en måde hellere vil være springrytter - der kender man på en måde resultatet bedre, dressur kan tit handle lidt om dommerenes smag, ja, men det behøver det ikke altid.

Men gad egentlig godt vide, hvad der står i din kritik? For hvis det er noget konstruktivt, så vær da hellere glad for, at I har noget at arbejde videre på

Hilsen Laura

Nu uden Lucas

Men til gengæld med Astilla

BLADE SÆLGES

GAMEBOY SÆLGES

BØGER SÆLGES

0
0
Svar på denne tråd

tamtam
Forfatter: 
Dato:  10-01-2009 18:46

Tro ikke at det altid er nemmere at være springrytter! Selvom man burde være hurtigt afklaret omkring det, hænder det at der er nogle 'dårlige sportsfolk'!

En fra min klub (som har en fjordhest!) red en LA, og vinder så klassen - og hvad gør stedets berider/ridelære - han begynder at råbe op, om at hun rev en bom ned, men det så dommerne ikke osv. osv.. Heldigvis var ridtet blevet filmet, og hun fik sin første plads. Men en undskyldning var der ikke noget om - sikke pinligt det måtte være at ride i den klub!

Jeg er også selv kommet men min fjordpony (som pt. springer LA/MB) og fået stooore øjne - og så findes der intet federe end at vinde ;D haha

» Mvh. Lone

- med Camilla

Don't cry because it's over - smile because it happened

0
0
Svar på denne tråd

vil du høre en hemmelighed?
Forfatter: 
Dato:  10-01-2009 19:06

Jeg er simpelthen så træt af at høre folk sige "dommeren synes min hest/pony var grim - derfor blev vi dømt ned", "vi havde ikke en kieffer trense - derfor blev vi dømt ned", "min venindes kusines mor er ikke gode venner med dommeren - derfor blev vi dømt ned."

For hulan, accepter dog ridtet ikke var bedre og lad være at beskylde dommeren for det ene og det andet.

Tror altså virkelig det er de FÆRRESTE dommere der dømmer en ned fordi de måske ikke lige bryder sig om den pågældene race, tror altså man som voksen ER kommet over det, og kan se ud over hvilke racer man måske synes er pæne.

hedviglaerke

..og så ikke så meget andet

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  10-01-2009 19:07

Og nu glemte jeg lige at sige at jeg altså ikke er inde i det der stævner, og sjældent er ude til et stævne, så det er faktisk ikke noget jeg kan snakke om - men jeg tror bare ikke på det alligevel.

hedviglaerke

0
0
Svar på denne tråd

jegergud
Forfatter: 
Dato:  10-01-2009 19:12

hun var heller ikke optimal :/ og jeg var syg

Hvad piver du så for? Lidt dobbeltmoralsk måske ;)

milhbabye is out

0
0
Svar på denne tråd

jhvdhvjkfhsdgvksjh
Forfatter: 
Dato:  10-01-2009 19:23

Jeg kan godt følge dig Sisse.

Synes det er særligt slemt på klubplan, der ser man godt nok mange uretfærdige kommentarer på stævnekritikkerne.

Derfor bruger vi i vores klub kun to forskellige dressurdommere og én springdommer. Dem kan vi regne med, resten turde man næsten tro vare medlem af en eller anden korrupt klub.

NUMSEFISKEN
Med Equito's Litote
Ehver modgang er et tilbud om vækst

0
0
Svar på denne tråd

asdasdasd
Forfatter: 
Dato:  10-01-2009 19:25

Indlægget var ikke oprettet for at tude, og for at diskutere om jeg så vidt er en dårlig taber - tillykke hvis jeg er!
Mere for at diskutere om hvor vidt dressuren ikke dømmes lidt for hestens udseende ofte.

Jeg skrev dette omkring Jackie - til at komme med en grund til min debat.

Jeg ved en masse omkring mit ridt idag, osv. men det skulle indlægget ikke handle. Jeg ville såment starte en debat om dressurdommere, og ikke om jeg er en dårlig taber, tak.

Måske et dårligt formuleret indlæg jeg lavede, meen jeg vil helst ikke have kommentarer om at jeg er en dårlig taber, for det var ikke hvad jeg ville med dette.

Sissel aka Tiss

Med Jackie.

0
0
Svar på denne tråd

ællxfælbælbæl
Forfatter: 
Dato:  10-01-2009 19:27

jeg er så ENIG, havde en gang en fjordhesT/shetlænder blanding, hun gik stabilt med hovedet, og alle var så facineret.. men vi tabte til en 3'er som gik med hvoedet i vejret.. netop igen pga ddet er en fjordhest .. det er så træls.. spring ER mere fair.. det gælder bare om at ride fejlfrit og det er det bare.. self er der folk som måske er udklasset der bliver ved at ride.. men det skal nu nok stoppe (:

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-01-2009 19:40

LMH: lige præcis, I kunne se, at den ikke rev bommen ned og havde et bevis. Jeg tror det ville være lidt sværere i dressur, for det handler ikke "kun" om en bom

Hilsen Laura

Nu uden Lucas

Men til gengæld med Astilla

BLADE SÆLGES

GAMEBOY SÆLGES

BØGER SÆLGES

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-01-2009 19:55

For mig læste jeg det mest af alt som et 'lad os alle få medlidenhed med mig'. Desværre.

Men hvis det ligger op til en debat, vil jeg da meget gerne skrive mit synspunkt. Det er korrekt at feks. fjordheste ikke er dem man oftest ser på præmieskamlen i dressur, men jeg mener ikke det er fordi det er en fjordhest, men mere fordi at fjordheste feks ikke har en fantastisk gang. Dermed sagt ikke alle, men mange. Derfor er det deres gang de bliver dømt ned på, og ikke deres race.

Fjordhesten er bare et eksempel, da det jo er blevet brugt mange gange i ovenstående indlæg :-)

Siff og Benton

Dressur pony-ekvipage fra KRK.

Amatørfotograf, www.siff-ronja.dk

0
0
Svar på denne tråd

adadwqeqw
Forfatter: 
Dato:  10-01-2009 19:56

Siff: Det var ihvertfald ikke et medlidenheds indlæg ;) så ynkelig er jeg alligevel ikke..

Men ja, du har nok ret mht fjordhesten.

Sissel aka Tiss

Med Jackie.

0
0
Svar på denne tråd

gggggg
Forfatter: 
Dato:  10-01-2009 20:03

jeg har da lov til at skrive hvad der falder mig ind, når jeg læser dit indlæg!? :) der stod jo ingen steder, til at starte med, at det var en debat. og ja, jeg synes stadig du VIRKER som en dårlig taber - ''jeg vandt ikke, dommeren dømte os ned, fordi han synes jackie var grim!!!!!!'' - æhm, står der måske det i din kritik eller hvad? :) men det er jo bare min mening :)

og mht. ''debatten'', så er jeg FULDSTÆNDIG enig med Siff - og hediglærke. Tror seriøst også voksne mennesker er kommet over det der stadie - ''selvom din pony går PERFEKT, så er den bare mega grim, dig tror jeg vi dømmer ned!!!!!!'' - nejvel? ;)

0
0
Svar på denne tråd

asdfghjk
Forfatter: 
Dato:  10-01-2009 20:09

Det har jeg aldrg selv prøvet - men surt hvis de gør det.

Har derimod oplevet fusk hvor dommerne er "flinkest" over for klubbens egne ryttere.

- Var til et stævne sidste år hvor en af klubbens egne ryttere glemte programmet og fik lov til at starte helt forfra og endte med en første plads. ØH undskyld men glemmer du programmet så surt show moster. Samme stævne i spring gik en af banepasserne LIGE ud foran et spring da en af vores ryttere(fra min klub) skulle ride på det spring og undviger selvfølgelig - fik 4 fejl!?

Jeg hader dommere :)

&& Whatever &&

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift.'
Forfatter: 
Dato:  10-01-2009 20:13

Det der med at dommeren ikk synes hesten er pæn, er jo egentlig noget pjat, men kan egentlig godt følge med dig.

Mig og Columbus var til stævne, dommeren var virkelig begejstret over os, hun gav os 68 %, og skrev "virkelig lækker pony" i vores kritikker.

Til det stævne red min mor på Rhapsody, og blev placeret i bundet.

Til næste stævne, var det den samme dommer. Jeg red jeg Rhapsody, og blev placeret i bundet, med dårlige procenter.

Og i lb1'en red min mor ham, og placeret i bundet, igen.

Til næste stævne, var hun dommer igen. jeg red Rhapsody i en lc2, og vi blev placeret i bundet.

Så red vi en lb1, og blev sat i bunden igen. Og der var vi bla imod et par, hvor hesten gik lige ud med snotten, havde ingen bagpart med, og rytteren sad som en sæk katofler, og hun vandt over os.

Alle de gange Rhapsody har startet ved hende, har hun placeret ham som nr chok. Synes det virker lidt mærkeligt? Der kan jeg godt have den der føelse af at hun ikk bryder sig om ens hest.

Der hvor jeg rider, er hun dommer hver gang stortset.

en weekend var mig og Rhapsody ude at starte et andet sted, med en anden dommer. Der blev vi placeret som nr 1 i begge vores klasser.

LiNE

- med rapper (L)

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  10-01-2009 20:28

First thing; ja rigtig mange tunge heste/pony-racer bliver dømt ned i dressuren. Jeg tror mange dommere har svært ved at se, at de lidt mere robuste racer nu er begyndt at klare sig langt bedre inde for dressuren. Men nu er det jo langt fra sådan alle gange, og det kommer i høj grad også an på hvordan man selv ser på det.

Jeg synes det virker lidt barnligt det her. Jackie er jo en rigtig køn pony, så de kan ikke dømme hende ned "fordi hun er en grim pony". Den holder ikke - det må jeg være enig med Siff, hedviglærke og miss chanel. Det er simpelthen for latterligt. Man får karaktere efter ens ridt, that's it. Ja, selvfølgelig kan der være ting som gør at dommerne dømmer en lavere, men så er det vist ikke værre.

Du siger selv at det ikke gik så godt idag, så hvad forventer du dommerne mener?

Kalløøh

- med skønne Jaargt

0
0
Svar på denne tråd

Darren!!
Forfatter: 
Dato:  10-01-2009 20:36

Jeg kan godt følge dig.

Også til c-stævnerne. Når der er lang ventetid sidder jeg tit og kigger på de andre ryttere, noget der falder mig i øjnene er ryttere der rider MEGET og der blev sagt MEGET upræcist, og alligevel kan de ride til 64-65%. Spændte heste synes jeg også ofte bliver højt dømt og jeg har mange gange set ulydelige heste få ekstremt mange point i forhold til det program de har gået...

Hilsen tidl. *$uper Tino* og Darren Hayes
- besøg Labs' hjemmeside
Darren & Labs, I love you!
I don't believe in God - I believe in Darren Hayes
Bliv min ven på MySpace
Min elskede far, du er i mit hjerte til evig tid!
0
0
Svar på denne tråd

oyhgbvlæiy
Forfatter: 
Dato:  10-01-2009 20:59

kan godt følge dig sissel!

har ikke selv været ude for det selv, da jeg er springrytter, men min storesøster red dressur, i starten på klub, senere til distrekt og landsstævner, når hun meldte til stævner red hun næsten altid mod en anden pige på hendes alder og min søster kiggede self. hvem der var dommer nårhun meldte sig til (ikke af speciel grund, det gjorde hun are som selfølge) hvis det så var en speciel dommer (vi siger lige hun hed ruth) nå men hvis ruth så var dommer i klassen, så vidste vi at den anden pige vandt, de skete gang på gang og i det tilfælde vidste vi det var fordi ruth synes at den anden piges pony var kønnere end vores, ellers meget smukke røde pony var!!

se det som dårligt taberig, hvis i har lyst, men det var os som var inde i det, det var min søster det gik ud over, vi oplevede det!!

synes sgu også det er for dårligt, det ville jeg også have synes det var selv om det havde været min søsters pony der blev dømt som den pæneste

#Østerlunds Casanova#

Spring er for ryttere som endelig

har bevæget sig ud af sandkassen!

0
0
Svar på denne tråd

Det lyder mærkeligt..
Forfatter: 
Dato:  10-01-2009 21:36

Jeg vil da ikke udelukke at, dommerne kan finde på at gøre det ...

Men de skal jo dømme på hesten's smidighed, bærring, runding

samt lethed ved øvelsernes udførelse..

Og jeg mener, hvis man starter mod en fjordhest i f.eks i en PRI og den går bedere end de andre, dømmer de den forhåbentlig ikke ned fordi den er grim ?

Jeg har ihvertfald aldrig været ude for sådan noget, og jeg har startet lige fra LC til PRT ..

Mira Pennov

Hollands sports pony Iwan

New forrest Filur

DSP Di lucca

(Alarm Selskabet)

0
0
Svar på denne tråd

_Tekke_
Forfatter: 
Dato:  10-01-2009 21:45

jeg har også været afsted, med min Shagya Araber, hvor ridningen var til flere procent end der stod på kritikken, hvad det skyldtes ved jeg ikke, men tror ikke dommeren elskede ham ;)

men, har også været afsted, hvor dommeren derimod kom ud og sagde hun syntes han var en fantastisk pony, og, Silver vandt klassen med 76%.

sådan sker det jo, og det må man tage med i rideverdnen, MEN ja, det er rigtig ærgeligt!

Derfor syntes jeg også det er fedt at have en af de lidt specielle racer, for jo man kan tabe big time, men hvis man vidner, er det ofte stort, og det jo fedt

» Sine ..
Teckla - Olympia - Silver - Dun (L)

Springrytter med stil!

0
0
Svar på denne tråd

gggggggggg
Forfatter: 
Dato:  10-01-2009 22:40

knirke - og hvad så hvis dommeren gang på gang har syntes den anden pony var bedre gående?? har hun måske sagt til dig personligt at den anden pony var flottere?? nej vel... suk

0
0
Svar på denne tråd

weqweqwe
Forfatter: 
Dato:  10-01-2009 22:49

damm it. nej Jackie er ikke grim, jeg har ikke skrevet Jackie er grim, og er blev dømt ned på at være grim..

miss chanel: Jackie gik ikke fantastisk og vi skulle ikke vinde, det har jeg heller overhovedet ikke skrevet nogle steder!

Sissel aka Tiss

Med Jackie.

0
0
Svar på denne tråd

gggggggggggggggg
Forfatter: 
Dato:  10-01-2009 23:04

hvad er den så blevet dømt ned på?

''Hvorfor fanden skal det dog os dømmes på udseendet af hesten?''

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  10-01-2009 23:06

og ja, troede faktisk til at starte med indlægget var ironisk :b

hedviglaerke

0
0
Svar på denne tråd

gggggggggg
Forfatter: 
Dato:  10-01-2009 23:08

hedvigærke, hahahhaha også mig!!

0
0
Svar på denne tråd

hæhæhæ
Forfatter: 
Dato:  10-01-2009 23:10

Jackie bliver da ikke kønnere af at i begynder at springe

0
0
Svar på denne tråd

Epirus
Forfatter: 
Dato:  10-01-2009 23:18

Nu har jeg jo redet araber i en del år efterhånden.

Så jo, har skam set det mange gange. Ikke rigtig selv synes jeg, har egentlig fået meget fair point altid - når vi har lavet noget @!#$ er vi blevet dømt godt ned, og når vi har leveret varen har vi fået gode point. Men når Epirus har gået de højere klasser er han meget meget tydeligt blevet dømt ned i forhold til de andre.

... Sofie Støjko

Epirus OX - årets JHN vallak for kat. I 2008

PART søges nær 3400 Hillerød

0
0
Svar på denne tråd

Moderator
Forfatter: 
Dato:  10-01-2009 23:37

Hrmhrm, - nedladende kommentarer frabedes.

- Der er ingen grund til at man skal tale ned til andre, eller have en utrolig bedrevidende tone på.

Det er synd og skam at debatterne skal ødelægges på den måde, - snak i stedet pænt til hinanden og kom med jeres mening på en pæn måde, og accepter at man ikke er enig altid.

Mvh. Rollo, JHN Moderator

0
0
Svar på denne tråd

jegergud
Forfatter: 
Dato:  11-01-2009 09:52

Det lyder ikke godt at dommeren dømte ned på jer, men så må I bare vise hvad I kan en anden gang ;)

Btw, til jer andre; Jeg synes det er nedladende at skrive sådan til Sissel da hun HAR skrevet at det hun blot ville med debatten var at diskutere, at dommere ofte dømmer ned på forskellige hesteracer - det har hun skrevet længere oppe!

Alligevel bliver I ved med at ville diskutere det, hvilket bare viser hvor ivrige ænder er nu om dage får at få ret og diskutere 'det forkerte'(misforstå mig nu ikke ;) )

Men ja, Sissel kan vel også godt finde ud af at sortere det hun kan bruge og det hun ikke kan ;)

Der er dog nogle, som rent faktisk følger trådEN og diskuterer det i et pænt toneleje(.. og ikke nedladende)

Men Sissel, bedre held næste gang så. I kan jo godt :D

Sara Larsen

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  11-01-2009 10:30

Jeg vil så lige tilføje at min kommentar ikke er rettet på Sissel specielt, men bare på alle de lamme undskyldninger folk til tider kan komme med.

hedviglaerke

0
0
Svar på denne tråd

bevis ...
Forfatter: 
Dato:  11-01-2009 11:02

Hvordan kan du være 100 % sikker på at det var derfor? Skrev dommeren det da i din kritik? Hvis ikke , så synes jeg det er nogle latterlige beskyldinger at komme med .

Mvh. Anne

Tora & Lokka<3

Mine to dejlige tøser

0
0
Svar på denne tråd

Dapoll OX
Forfatter: 
Dato:  11-01-2009 11:07

Sissel jeg giver dig helt ret.

Jeg ved det jeg rider araber.

Lige et ekspempel, en jeg har redet sammen med var til stævne, hesten gik rigtigt godt, og alt , den blev nr. 2 og den der blev nr.1 gik forkert galop, slog fra hele tiden og gik et rigtigt dårligt program. Men alligevel vandt den,

og hende jeg kender red araber, mon det har noget med det at gøre ? hmm ja !!

Catrine Nalepa (SOM STAVES MED "C" & UDEN "H" :D)

Med Fantastiske CA Dapoll OX

Hg Hjemmeside Facebook

0
0
Svar på denne tråd

Tjaeh,..
Forfatter: 
Dato:  11-01-2009 12:03

Sådan er det, dressur er subjektiv.

Jeg har også startet en LC2 på en fjordhesteblanding, den gik stabilt og uden ret mange fejl - vi fik vidst et par og 50 procent! Hvilket jeg ikke synes var fair, når en af hestene i LB´erne gik utaktet i volter og øgninger fik 60 %..

Men generelt kan jeg godt forstå at fjordheste og arabere(hvilket jeg nu ikke synes at have oplevet) ikke får lige så mange point - de ER sjælendt ligeså gode som sportsheste, men stabilitet og præcision burde i de lave L programmer være nok til at man fik en rimelig procent.

Mvh. Line - stolt fuldblods rytter!

Flere ting købes og sælges
0
0
Svar på denne tråd

Blalblablalblab.
Forfatter: 
Dato:  11-01-2009 12:19

Jeg må indrømme at der er NOGLE dommere der dømmer utrolig meget efter udseendet.

- men HELE din kritik kan jo ikke være påvirket af det. Jeg er sikker på hvis du har lavet en god øvelse, at du så har fået som fortjent for det.

Det er da også sket for mig hist og her, og til tider er jeg blevet dømt op, fordi dommeren var helt vild med Dilli - til trods at jeg red knap så pænt

Thats life, man må tage det sure med det søde. En dag så møder du sikkert også en retfærdig dommer og en dommer som dømmer dig ligesom jeg til tider er blevet dømt (som eks.)

Og som Milh citere, "hun var ikke optimal, og jeg var syg" .. Jamen, så sæt det ind i din kritik, det kan jo være det har noget med hinanden at gøre :)

Lad nu være med at give det hele på dommeren, bare fordi du ikke lige red til maxprocent ;)

Louise

24.01.08 R.I.P Dilli Dancer

31.10.08 R.I.P Mark Hansen

0
0
Svar på denne tråd

seks tegn
Forfatter: 
Dato:  11-01-2009 12:23

- FOR lige at tilføje noget med fjordheste og dressur. Så har der også på min gård, været dressur stævner. Og i dét dressur stævne, var en fjord krikke, dén blev vidst placeret på 1,2 eller 3 pladsen. Så helt umuligt er det altså ikke ;) den skal jo bare gå pænt nok.

Og når det gælder dressur, ja så dømmer de sikkert også udfra udseendet. Men dét er jo ikke alt.

Men altså, op på "hesten" igen ;) så må i jo bare vise dem at i kan en anden gang.

Mvh.Tine

du kan hvad du vil, hvis du selv tror på det.
Domino sælges.skriv for mere info

0
0
Svar på denne tråd

tjeehhh...
Forfatter: 
Dato:  11-01-2009 13:03

Hver gang jeg hører eller læser sådan nogle kommentar så som: "Dommeren kan ikke lide røde heste/Nordbaggere/Araber/min hudfarve/ you name it" bliver jeg SÅ harm på dommernes vejne.

Jeg synes det er DYBT uacceptabelt at skælde dommerne ud pga. man ikke selv synes man fik point nok.

Nogle gange føles det som om man har redet et klasseridt, og så får man 60% og andre gange føler man, at man red et elendigt program og så får man 70% - thats life, og det er ikke fordi dommerne kan lide, eller ikke, dine støvler.

Det hele går ud på hvad dommerne vægter højest og hvis en hest opfylder dommernes krav - jamen så får man også point.

Det er IKKE pga. dine underbukser er grønne istedet for lilla.

Hvis en dommer er meget striks med næsen SKAL være i lod, dømmer dommeren meget ud fra det.

Hvis Lille Lise som ALTID plejer at få 70% på trods af hendes hest går en anelse baglod, jamen så bliver hun trukket i pointene.

Hvilket jo er ganske fair, for dressur er en subjektiv disciplin hvor dommeren dømmer udfra nogle retningslinier og sin egen holdning til korrekt dressur.

Og i skal ikke komme og sige det er fordi jeg aldrig er blevet dømt ned, og you name it, for min dressurkarriere startede på en NORDBAGGER og den fik placeringer når den opfyldte dommerens krav, og den gik kun 60% når den ikke gjorde.

Dengang blev jeg også harm over den ikke gik 70% HVER GANG, og skød barnligt skylden på dommeren fordi hun ikke kunne lide nordbaggere.

Men sådan er det IKKE! Det har jeg lært og erfareret.

Efter jeg har accepteret at dommeren er en subjektiv dommer, som IKKE dømmer ned pga. favrne på mine underbukser, eller hestens race, jamen så får jeg heller ikke de udsvingninger i procenterne mere, for nu rider jeg godt nok til at opfylde dommernes normale krav som oftest er: næsen fremme, pæn opstilling, flydende, taktfast og det ser let ud.

Hvis en nordbagger kom ind med disse krav - er jeg overbevidst og jeg ved om at nordbaggeren fik nok point.

Men med hånden på hjertet, så er den sjældent man ser en nordbagger opfylde disse krav på samme måde som en DSP kan - FORDI en nordbagger ikke er avlet til at være på en dressurbane, de er avlet til at klare sig i naturen og spare energi.

Nu er det jo også vigtigt at indse, når man ikke synes sin veninde får nok point, eller en selv, er det jo oftest fordi man selv har følelser med i spillet. Det er svært at være 100% realistisk når man håber den pågældende rytter får gode point.

Desuden glemmer folk også tit at der er mere i en kritik end bare gangartskarakter, eller øvelseskarakter.

Der er for samlet indtryk, opstilling osv. som alle bliver ganget med 2 eller 3. og der er det tit en nordbagger f.eks. mister mange point, fordi dens samlet indtryk oftest ikke er så yndefuldt som en DSP.

Eller så står folk at siger at den hest vandt kun fordi den har gode gangarter, men den ikke gik et godt program - jamen det passer jo! For hvis den får 9 i gangarter hvor de andre kun får 7, jamen så er det altså lige 6 point den har redet ekstra hjem der! Der er altså ca. 3% og det gør at nordbaggeren skal ride 6 øvelser til minimum 1 karakter højere!

Det gør en væsentlig forskel, men det aner folk ikke fordi de oftest ikke kigger de andres kritikker igennem.

And btw. Sissel så skriver du faktisk at dommeren dømte dig ned pga. Jackies udseendende..

vi blev jo så dømt ned af dommeren fordi hun ikke kunne lide jackie. aaaarjjj det er så tit sådan noget sker, alle mulige steder. Hvorfor fanden skal det dog os dømmes på udseendet af hesten?

Så folkens - snup en chokoladekiks, op på hesten igen og vær lidt mere realistiske.

Rhea & Don Alfredo

- Tidligere med Amiro

0
0
Svar på denne tråd

is med fløde
Forfatter: 
Dato:  11-01-2009 17:38

Har prøvet det flere gange med Grafik han er araber, og min gamle dressurunderviser (som også er dommer) var med os ude til stævne, og sagde at han ihvertfald gik til 65% procent, men dommeren skrev "anspænt" vil alle øvelser netop fordi at Grafik løfter halen og det er et tegn på at den er anspænt, men det var han bare ikke, i hals og ryk var han blød som smør. Men altså de 65% procent som min underviser havde sagt det nok ville blive, blev så til 55%

Ville at min underviser ikke kunne sige at jeg red af @!#$ til, for det gjorder hun gerne.

Men altså har lært at leve med det, og er heller ikke den store dressurrytter, selv om at jeg red LA1

TheÆblemos

Det handler ikke om hvordan verden ser på dig,
Men om hvordan du ser på verden.
....
,,,,
Sponseret af: AT HorseCare
0
0
Svar på denne tråd

Mmmh KAGE
Forfatter: 
Dato:  11-01-2009 17:46

Puhaa, Rhea jeg beundrer dig for at formulere dig så godt som du nu gør, kan kun nikke ja og give dig ret, i alt det du skriver, du har virkelig fat i den rigtige ende der.

Jeg syntes det er træls, når folk er smådårlige tabere og kommer med undskyldninger bagefter: "jeg var syg, oooog hesten var ikke helt tip-top"

Okay? Hvad er problemet så? Så ER der jo ikke noget problem der, kun at du vel regnede med at blive dømt højere, men det er jo ikke dommers skyld, men din helt egen. Du må gøre det bedre end anden gang.

m.v.h

Line uden Jumptimes Nikita

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  11-01-2009 19:06

jeg glæder mig til den dag sissel kan oprette et indlæg uden der bliver stor debat ud af det :D

EMMAxTINO

0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  11-01-2009 19:07

Rhea -

Nu med Enekærs Ana-Bell

Tidligere Magic Bonnie

0
0
Svar på denne tråd

gggggggg
Forfatter: 
Dato:  11-01-2009 19:07

emma var det ikke meningen det skulle være en debat eller hvad!? ;)

0
0
Svar på denne tråd

bgjkjflafs
Forfatter: 
Dato:  12-01-2009 19:12

Rhea: Som så mange andre, beundrer jeg dig også for din måde at formulere dig på. Det er virkelig godt og du kommer med nogle gode eksempler. Jeg må give dig helt ret.

Emma: Jeg glæder mig til den dag hvor folk acceptere at JHN er et debat-forum. :)

Kalløøh

- med skønne Jaargt

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider