|
|
| Vegetar- den dovne dyreelsker? |
|
|
Ja, jeg har tænkt over det, og er det ikke en smule dobbeltmoralsk det der "jeg vil ikke spise køb fordi at det er syndt for dyrene"? Det er vel ligesom at sige "jeg vil ikke støtte en hjælpeorganisation til fattige, fordi jeg synes det er syndt for dem, at de er fattige"? Hvis I virkelig vil hjælpe og støtte ordenlige dyrevelfærd, ville I vel sætte jer rigtigt ind i hvilke firmaer der behandler dyrene ordenligt, OG SÅ støtte dem? Jeg synes det er en underlig "doven" måde at støtte dyrevelfærd, for at du ikke køber kødet, hjælper ikke noget som helst. At du derimod støttede den lokale landmand, hvor dyrene har fået lov til at gå på marken, ville hjælpe.. Hvad mener I?
LAURA'OG'STRAUSS -i medgang, i modgang.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er vegetar |
|
|
og ja, det er min måde at støtte det på. Jeg har simpelthen ikke råd til at gå ind og støtte med penge etc. Jeg er på su, så penge er ikke det der er mest af. Jeg er vegetar (bl.a.) fordi jeg synes det er forkert at spise dyrene. Det er (i min verden) at udnytte at vi er "de stærkeste" her på jorden. Vi slår levende væsner ihjel fordi de er underlagt os. Dyrene stoler på os og det de får ud af det er at blive slået ihjel. Kød er en unødvendig luksus for mennesker. Vi kan sagtens leve uden, og i den verden vi har i dag er det absolut intet problem at få lækre alternativer til kød.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vil du høre en hemmelighed? |
|
|
Må jeg spørge om noget? Forstår altså ikke helt den der sammenlignen af fatttige mennesker og dyr, vil du ikke lige forklare det?
hedviglaerke ..og så ikke så meget andet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Jeg syntes du har ret. Jeg har aldrig tænkt på det på den måde før..  Men jeg tror ikke der er mange mennesker der vil gide at sætte sig ind i hvordan dyrne har haft det inden de blev slagtet. De fleste tænker vel jamen Bilka har kødet og de ville vel ikke have det hvis dyrne blev behandlet dårligt.. Eller noget i den stil.
Pernille Lind & Calimero
Vindere af mix-kvadrille 2008 Rytterforeningen Baunehøj ❤❤❤
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bvnbnbmælbmæbvlmbælmæ |
|
|
Eller dem som siger, jeg er vegetar fordi det er synd for dyrene, også går de i læderstøvler.. Jeg spiser kød, , men jeg kan godt se man skulle støtte det på andre måder... nu har jeg selv heller ikke råd til det, men ellers ville det da være en kanon god ide.. i stedet for bare at lade vær at spise kød..
©©
K r i s t i n a med Columbija
©©
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| At være på SU |
|
|
At være på SU er ingen undskyldning Er bare med at finde de rette måder. - Ej, det er dyrt at spise rigtigt, på alle leder og kanter, og en SU rækker ikke langt. Jeg nægter at være vegetar, - mennesker har spist kød i mange år, hvorfor skal jeg ændre på det, når jeg kan lide kød?! Jeg vil i stedet hellere støtte op om dem som jeg synes gør tingene ordentligt. - Vi har f.eks. lige nu fryseren godt fyldt op med oksekød. Nogle af min mors venner har slagtekvæg gående, bare et par stykker, som de går og hygger om, og så slagter når de er store nok. - Man tror det er sindssygt dyrt, men tænk over det her - i f.eks. Fakta giver du 26,95kr for 500g oksekød. Det er transporteret rundt, fyldt med alt muligt og du aner ikke hvor det kommer fra. - For 51kg kød, gav min mor 2500kr, og her snakker vi altså ikke bare hakket oksekød, - niksen det er også alle mulige lækre bøffer og gode stykker kød. Culotte, osso buco, højreb osv. - MUMS siger jeg jer!! Jeg hentede det frisk fra slagteren, og bare duften - det var så lækkert. Desuden var der også ben til hundene, så de også kunne nyde det. Det er lige godt 50kr pr kg kød, - dvs faktisk billigere end Fakta's hakkede oksekød, - og så er det igen en masse kvalitetskød som koster en del mere end 50kr pr kg ellers. Derudover, så når vi kan så får vi gris fra vores gamle forpagter, - igen så ved vi hvor det kommer fra. - Og æg fra nogle andre af min mors venner osv. Jeg gider ikke købe økologisk, for i min verden er økologi IKKE = dyrevelfærd. - I og med jeg har en del familie som arbejder i "dyre-sektoren" om man vil, så får jeg jo også en del viden derigennem, og der er mange klare ting på at økologi ikke = dyrevelfærd. Man behøves jo ikke gå til ekstremerne, og købe fra venner som vi gør - man kan jo starte med kun at købe dansk! - Så viser man til en start at man er imod dyretransporterne. Jeg har det personligt sådan, at det er fair nok at folk er vegetarer - men jeg tror ikke på at det hjælper noget slet ikke at købe kød. - Køber du ikke kød, er der ingen som får penge, hverken de gode eller de onde, - køber du kød KUN fra de gode, så støtter du dem så de kan fortsætte, mens de "onde" kører ned på det. Så længe dyret har haft et godt liv, er blevet slagtet på god vis osv. - så har jeg altså intet problem med at spise dem. - Men jeg er også opvokset på landet, med egne slagtegrise, høns - og får. Eneste dyr jeg har nægtet at sætte tænderne i, var mit flaskelam som min onkel højt og helligt lovede aldrig skulle slagtes, - og hva' blev han? Slagtet  - Tuttemand nægtede jeg at spise, i en alder af 19 år! Men han var min lille Tuttemand. Alle de andre lam osv. vi har haft har jeg også rendt rundt og leget med, havde en vædder jeg trænede til at gå i snor bl.a. - han smagte godt  Det er i mine øjne naturens gang, ja vi holder dem for at spise dem, - men det ser jeg intet ondt i, sålænge vi behandler dem pænt og godt mens vi er i live! Det er min holdning, men den bærer også meget præg af at være vokset op med den holdning til tingene.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vegetar på fjerde /femte år |
|
|
jeg er vegetar fordi, jeg kan finde alternativer til kødet og fordi jeg synes vegetar -mad er mere "apetitligt" at se på og fremhæver min lyst til mad. ikke fordi jeg synes det er "synd for dyrene" ja rider med læderstøvler såvel som jeg har lædertasker- kød er bare ikke noget jeg har brug for i min verden.
mvh. ida Rosenborg dressage vi gir' den gas!
nu med Sambuca ¤BNSLLS¤
Bingo North Star Lille Lasen Sambuca
Comet Mårsø Tobias Kildeberg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Køøøøøøøøød? |
| Forfatter:  |
McCoy |
| Dato:  |
04-01-2009 15:37 |
|
Altså jeg er heller ikke vegetar, men altså jeg vil da også helst spise (Feks.) ko, som jeg ved har haft det godt? Jeg spiser også kun æg fra fritgående høns, jeg spiser også kun fritgående kylling.
Møjsenkøjseren
- nu med strenge instrukser om at opføre sig mere civiliseret.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| VEGATAR |
|
|
Fuldstændig enig med Rollo 
(L) Simone & Low Länder (L) - elsker den pony, mit liv, mit et & alt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rehtyjkuykg |
|
|
Jeg er selv vegetar, men det betyder ikke at jeg har et problem med "kødædere"  Laura; jeg kan godt se hvad du mener med at det er dobbeltmoralsk, men det giver (i mine øjne) ikke helt mening dit eksempel med fattige/hjælpeorganisation, for der har man hørt så meget om, at de fleste af pengene går til dem der "organiserer" det.. For det koster altså også meget at få sendt pengene derned..  Men det med at vegetarer ikke vil spise kød, fordi de er blevet mishandlede, det er nok (i nogle tilfælde) fordi de ligesom ikke vil medvirke til at mishandle dyr; og (i princippet) er man jo også dyremishandler hvis man spiser mishandlede dyr..  - Og jo, i princippet (elsker det udtryk ) så hjælper det at stoppe med at spise kød, for hvis der ikke var nogen der ville købe fra fx "Danish Crown", så ville producenterne jo ikke lave det på den måde mere... (Overdrivelse fremmer forståelse ) ^^Okay, måske et ret dårligt eksempel, men alligevel.. - Og så hvis man ikke vil/kan/har tid til at sætte sig ind i hvem der mishandler dyr, så er det nemmere at lade vær med at støtte dem.. Og så har man god samvittighed..  Rollo; efter min mening, er det du gør (altså køber kød fra dyr, som med sikkerhed har haft et godt liv! ) den bedste måde at støtte god og rigtig dyrevelfærd på! - Det er deligt med "rigtige" dyrevenner! 
Mvh. Cecilia
Passer/PartAf - Fjordbollen Misty! - Og fjord/-lippizaner unghesten Limbo! Looooooove(L)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
MarieW |
04-01-2009 16:21 |
|
Jeg er vegener, af den grund, at jeg synes det er forkert at spise og udnytte dyr. Og selvom der muligvis er steder, der behandler slagtedyrene ordentligt (hvilket er en stor løgn), så er der stadig også det miljømæssige at tænke på - det forurener utroligt meget. En kødspiser på cykel forurener mere end en veganer i bil. Derudover er det enormt dyrt at producere kød og vi bruger en masse penge på det, som kunne bruges så mange andre steder, hvor der er større behov for det. Vi behøver jo ikke spise kød, det er overhovedet ikke nødvendigt for os. Jeg synes, det er klamt at folk kan få sig selv til at spise kød. Men det er jo bare min mening.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fgerge |
|
|
MarieW; er du veganer?? For så må du ikke bruge/eje/have læder, pels osv. og du må ikke spise panodiler, husblas (til maden), slik (vingummier/lakrids, for der er glukose i, og det kommer fra grises knogler), andre mejeriprudukter, puder/dyner med fjer, og du må ikke gå i uldtrøjer, og det har jeg (undskyld mig) liiidt svært ved at tro på..  Og hvis du ikke er klar over det, så ER der slagtedyr der med sikkerhed har et godt liv (læs Rollos indlæg, for der beskriver hun et rigtig godt eksempel på dyr der har et godt liv), så jeg vil vove at påstå, at det er dig dig som er forkert på den..  Men tag det nu for guds skyld (selvom jeg skal nonfirmeres, og ikke tror på ham ) ikke som et personligt angreb eller noget, for sådan var det overhovedet ikke ment.. 
Mvh. Cecilia
Passer/PartAf - Fjordbollen Misty! - Og fjord/-lippizaner unghesten Limbo! Looooooove(L)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
MarieW |
04-01-2009 17:37 |
|
Cecilia: Jeg bruger hverken læder, pels, uld etc. - Jeg spiser ikke slik, da der er - ikke glukose, det hedder gelatine, og jeg spiser ikke mejeriprodukter - drikker soyamælk i stedet for mælk osv. - Jeg bruger ikke kosmetik, der indeholder animalske produkter eller er testet på dyr. Jeg kan ikke se hvorfor det er så svært at tro på? Jeg kender da masser af veganere og vegetarer, og det er slet ikke så umuligt som du åbenbart tror.
Og selv hvis slagtedyrene bliver behandlet ordentligt er der også de etiske spørgsmål - Hvorfor har vi retten til at tage andres liv, udnytte dem for at spise dem? Hvorfor skal dyr ikke have rettigheder som os mennesker? Hvorfor vil man slå ihjel, når man ikke behøver det? Dyr har følelser ligesom mennesker, de føler også smerte. Og alligevel slår vi dem ihjel, bare for selv at kunne få nydelse ud af det. Og der er masser af dyr, der hvert år lider, fordi vi mennesker spiser kød. Jeg har da set billeder og film fra grisefarme, som skulle være de bedste i landet, hvor grisene bliver bedst behandlet - og det så bestemt ikke godt ud. Og kødindustrien er virkelig ikke til at stole på, selvom mange kødspisere altid vil pointere, at det altså kun er nogle steder, at dyrene ikke bliver behandlet ordentigt.
Derudover er der som sagt de miljømæssige grunde, som jeg allerede har nævnt, og det faktum at det er virkelig dyrt at producere kød. Og udover det er der også de sundhedsmæssige grunde, og ja... Der er alt for mange gode grunde til ikke at spise kød i dag, og der er så mange nemme og billige alternativer. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nu må i holde op. |
|
|
er selv vegetar, men må lige sige noget.. sådan meget generalt, men faldt bare over det igen i dette indlæg. tager lige et citat fra dig Cecilia: "er du veganer?? For så må du ikke bruge/eje/have læder, pels osv. og du må ikke spise panodiler, husblas (til maden), slik (vingummier/lakrids, for der er glukose i, og det kommer fra grises knogler), andre mejeriprudukter, puder/dyner med fjer, og du må ikke gå i uldtrøjer, og det har jeg (undskyld mig) liiidt svært ved at tro på.." .. Marie MÅ hvad hun vil, hun må lige hvad hun vil. Det er hendes eget valg, og derfor er det heller ikke at hun ikke MÅ spise kød, hun burde bare ikke gøre det, når hun kalder sig selv for veganer  Så snart man siger man er vegetar/veganer er der jo ikke bestemte rettigheder for én. Du dør ikke fordi du spiser kød, men du modsiger bare dig selv. At du ikke burde gøre det, er noget helt andet Tænk nu på det i skriver..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vegetar |
|
|
At der slet ikke findes gode steder er en gang fis i en hornlygte hvis du spørger mig. - Nej, kæmpe store produktionssteder er sikkert ikke det de fleste af os vil definere som værende godt, men at man overhovedet ikke kan få slagtedyr som har haft et godt liv er en løgn. To kalve der går på en gård hjemme hos Gårdmand Jensen, og som blir kløet lidt bag øret hver dag og fodret og passet godt, og som senere bliver slagtet, - det er jo stadig slagtedyr. Jeg kan ikke se problemet i at vi har slagtedyr, på ingen måde. Man skal også passe på med ikke at menneskeliggøre tingene for meget, - selvfølgelig kan dyr mærke smerte, men hvis den lider af at dø har vi jo gjort det forkert og så er det forkasteligt. - Men har dyret et godt liv, bliver slagtet på ordentlig vis, ja så har jeg altså intet problem i det. Dyret er dødt, det ligger ikke i fryseren og tænker "Ih og jeg havde en date i morgen med B219!"...  Og selvfølgelig har vi ikke "behov" for kød, - vi har jo 187 underlige produkter vi i stedet kan stoppe i os Lad mig da få en lille lyserød pille som giver mig det samme som en god bøf, - arh! Jeg er og blir kødspiser, og jeg kan vitterligt ikke se det farlige i det, eller i at have slagtedyr. - Hvad jeg kan se det farlige og dårlige i er måden dyrene bliver passet indtil slagtedagen, og hele mentaliteten omkring det. - Alting er jo et overforbrug nu om dage! Og så vil jeg hellere være med til at slå ned på det, end på så meget andet. Jeg kan godt leve med mig selv når jeg spiser kød, hvilket er ca. dagligt. Men kunne jeg, så var jeg da 100% selvforsynende i alt der hed kød, mælk, æg, grønt osv. - Men indtil jeg lige vinder i lotto og kan det, så vil jeg hellere gå op i hvor tingene kommer fra. At der er nogle vegeanere/vegetarer som vil være ekstremister er jo op til dem, - bare bland mig udenom! (Og det var IKKE møntet på nogen herinde fra, er meget generelt sagt). - Jeg synes at man kan blive for ekstrem omkring visse ting, men ja, det er vel lidt ligesom med Jehovas Vidner som har behov for at banke på min dør *GG*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| htrjetfdgf |
|
|
MarieW: Det må du meget undskylde.. Men jeg tænkte mere hvis du rider/har redet, om så ikke saddelen eller hovedtøjet er af læder? Men der er jo så mange alternativer til det alligevel. Forresten er jeg selv vegetar, og hverken spiser slik, mejeriprodukter eller går med uld etc., men hesten jeg rider har hovedtøj og det er jo lavet af læder, så jeg kan ikke kalde mig veganer (selvom jeg ville) og så bruger jeg sæbe, godtnok fra TheBodyShop og de er imod test på dyr, men der er vist stadig noget fra dyr i.. Men hvad gør du så med sæbe fx? Der er jo noget fra dyr i.. (Hvis du evt. havde et godt alternativ/råd ) Og forresten det med kød osv; så ved jeg godt man ikke kan stole på nogen (i supermarkeder fx), men hvis man køber fra private, som Rollo fx, så har man jo garanti for at de har haft et godt liv, da man har kunnet se dem med egne øjne. -Derfor mener jeg stadig at man sagtens kan leve uden produkter fra dyr, og jeg vil påstå at man kan lave en masse lækkert mad uden kød/mælk/æg..  Men jeg har da også set billeder/videoer fra bl.a. Anima. Og jeg synes det er intet andet end GRUSOMT, hvad mennesker kan få sig selv til at byde dyr.. FØJ..
Mvh. Cecilia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cecilia ☻Epc☻ |
|
|
Så vidt jeg har forstået, så er Anima vist også meeeeeget fanatiske, og har det med at finde det værste af det værste frem, og få det til at fremstå som normalen. - Det er mit indtryk af det ihvertfald. Der vil altid være brodne kar indenfor alt. - Jeg tror så bare ikke på at total boycut af det hjælper, men derimod at være bevidst om tingene hjælper mere. Men som en ven og jeg snakkede om tidligere i dag, vi føler ind i mellem vi er født i den forkerte tidsalder  Jeg kunne godt klare at bo på en gård, og dagens opgaver var at passe dyrene og jorden, og være selvforsynende. - Meeeen den holder desværre ikke, så indtil da, vælger jeg andre metoder. Btw så er jeg træt af at høre på vi ikke er kødspisere som menneske, bare fordi vi ikke har rovdyrstænder. - Hvorfor gør det os til planteædere? Mine tænder kan da stadig tygge en bøf, - og jeg har så bare den fordel fremfor f.eks. løven at jeg er så veludviklet at jeg kan ta' en pind, spidse den og bruge til våben, i stedet for tænderne. - Faktum er at vi er veludviklede, til tider overudviklede, og vi har vel nærmest altid været lidt foran. Eller, både og - det er jo så en hel anden snak, om vi er snotdumme eller snotkloge, eller sådan en god gammeldags blanding.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ghgfjsytjdthk |
|
|
Jux; jeg mente bare at hvis man er veganer, så må man ikke det.. Men det var overhovedet ikke for at angribe hende, bare fordi der er nogen der ikke ved sådan nogen ting (ikke MarieW, men jeg har mødt så mange, som ikke ved sådan nogen ting, og så virkede det lidt svært for mig at tro, men sådan er det ikke mere - det var bare min erfaring).. Jeg er da enig i at hun må gøre hvad hun vil og alt det der.. -Men hun skrev at det er en stor løgn, at slagtedyr bliver behandlet godt nogen steder.. Og det ser jeg som en løgn, da jeg er enig i det Rollo skriver, ikke at jeg nu vil diskutere igen, men sådan ser jeg altså på det..  --Og forresten er jeg selv vegetar, og det har jeg også skrevet før (i mit første indlæg her, så det kan selvfølgelig godt være du ikke har set det), så jeg forstår ikke helt hvad du mener med det her; "Du dør ikke fordi du spiser kød, men du modsiger bare dig selv. At du ikke burde gøre det, er noget helt andet " Men det kan jeg så godt forstå, hvis du ikke har læst hele debatten.. 
Mvh. Cecilia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
MarieW |
04-01-2009 18:34 |
|
Cecilia: Jeg rider ikke pt., men på "min" gamle hest (helpart) red jeg i en stofsadel og brugte sjældent hovedtøj, derimod grime/tov Men det bliver selvfølgelig et problem, når jeg skal ud og finde ny part - glæder mig til engang om noget tid, når jeg (forhåbentligt og sandsynligvis) skal anskaffe mig min egen hest 
Altså m. sæbe/shampoo etc. bruger jeg Urtekrams produkter - de er ikke testet på dyr og indeholder ikke noget fra dyr, i hvert fald ikke så vidt jeg har forstået - og jeg har undersøgt det grundigt. Skriver ofte til producenterne inden jeg køber deres produkter. Fx brugte jeg Svanemærkede produkter før, men fandt så ud af, at når de skal teste hvorvidt det er miljøvenligt, skal de se hvordan det nedbrydes i naturen og der bruger de fisk som testmateriale. Og de påstod ellers til at starte med, at de ikke testede på dyr. Og ja, The Body Shop tester ikke på dyr, til gengæld er der jo tit animalske produkter i samt en masse stoffer som er miljøskadelige - men deres Aloe Vera serie er vist meget god, den indeholder i hvert fald ingen parabener.
Jamen, nu er det jo så også de færreste der køber det fra private. Og der ville jeg personligt selv stadig ikke have lyst til at støtte det, men det er selvfølgelig bedre end så meget andet.
Jeg er medlem af Anima og synes ikke de er fanatiske og synes heller ikke deres kampagner er hardcore propaganda eller noget - det har jeg dog set andet, der er.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ertrej3k73u |
|
|
Rollo; Mht. Anima, så var det lige det eksempel jeg kom i tanke om.. Det var bare en af mine veninder der viste mig en film/billeder derfra, og det er det eneste jeg kender til Anima  Jeg vil ihvertfald give dig ret i alt det du skriver, og vi har spist kød i mange, mange år og det ser jeg ikke noget problem i, men jeg har bare valgt at lade vær..  Og så hvis vi (mennesker) stoppede med at spise kød, så vil løver, tigre, osv. (andre) bare gøre det for os; det er en slags cyklus der er for overlevelse i den fri/vilde natur.. Deal with it.. 
Mvh. Cecilia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dfghtdhjstr |
|
|
MarieW; Så kan jeg bedre forstå det Men Urtekram, er det ikke et madmærke? Det har vi da pasta osv. i køkkenet hjemme hos mig, men jeg vidste så ikke de også lavede sådan noget.. Hvor kan man købe det henne?
Mvh. Cecilia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
MarieW |
04-01-2009 18:47 |
|
Cecilia: Hehe, jo, de laver også mad, men også kosmetik - shampoo, balsam, bodyshower, bodylotion, deodorant, håndsæbe... Og ikke så meget andet, tror jeg. Kan fås uden parfume, eller med aloe vera, rose, eucalyptus osv. Det kan for det meste købes i Matas og i forskellige supermarkeder - bl.a. Irma og SuperBrugsen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gldhosprtkhpo |
|
|
MarieW; Ej, hvor fedt, tak -Så må jeg en tur ned i Irma i morgen..
Mvh. Cecilia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cecilia ☻Epc☻ |
|
|
Jeg kender ikke meget til Anima, men det har jeg set har været for fanatisk for min smag. - Men jeg er generelt imod alle fanatikere som forsøger at "omvende" mig. Al ære og respekt for folk som dig, som vælger at være vegetar - det er helt fint med mig! Jeg ville personligt aldrig kunne undvære kød 100%  Men når folk bliver komplet fanatiske, så mister jeg altså respekten for det! Jeg synes det bliver for overdrevet så. Men jeg har da også truffet valg som andre synes er for fanatiske, - f.eks. noget så plat som at jeg ikke vil avle marsvin mere, fordi jeg synes markedet booooomer med dem. - Og når der sidder et par skod-avlere med 50-100 dyr, og bare producerer marsvin i kæmpe mængder, så gider jeg simpelthen ikke være en del af det mere! - Et marsvin kan få 1-6 unger af gangen, normalen er 2-4 stykker, og de må få unger 2x årligt. Siger vi de får 3 unger pr. gang er det 6 unger årligt pr. marsvin, - og har avleren så 50 avlsdygtige hunner som blir brugt i avlen snakker vi altså om 150 marsvin om året, som alle skal ha' nye gode hjem de næste 5-10 år! - Og halvdelen af de 150 marsvin kan så også avle, og ja, fortsæt selv. Totalt OT i forhold til vegetar-diskussionen, men lige for at vise at jeg ikke er totalt uetisk hvad angår dyr *GG* Jeg har ikke lyst til at avle mere, for et er alle avlerne som avler ubegrænset, - men så er der alle privatpersonerne som ikke aner hvad de foretager sig, og er ligeså "slemme". - Et kig omkring DBA, QXL, guloggratis etc. er skræmmende. Godt nok giver jeg mine resterende salgsdyr væk, men de ender dælme heller ikke ude hos hvem som helst!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det var da godt nok |
|
|
noget af en sammenligning  Jeg er ikke vegetar og bliver det godt nok aldrig - for det første ELSKER jeg kød og for det andet så kan jeg overhovedet ikke se nogen undskyldninger til at lade være. At det er for at "demonstrere" mishandling af dyr, amen.. for dæwlan hvor skal vi stige på mange steder så.
Louise
24.01.08 R.I.P Dilli Dancer
31.10.08 R.I.P Mark Hansen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tamtam |
LHM |
04-01-2009 19:02 |
|
Jeg kan ikke lide kød, eller det er ihvertfald ikke lækkert! - og ligesom RosenborgDressage er det ikke en nødvendighed i min dagligdag. Så derfor spiser jeg det ikke  At jeg så heller ikke kan lide tanken bag: avles kun for at blive slået ihjel, er noget andet.
» Mvh. Lone - med Camilla
Don't cry because it's over - smile because it happened
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dsfkgri+we |
|
|
Rollo; sådan noget bryder jeg mig heller ikke om, det skal de ikke blande sig i!  Men nu da du har avlet marsvin, så bliver jeg altså lige nødt til at spørge dig om noget; kan du se hvilken race mit ene marsvin er? Jeg kan ikke finde ud af at ligge billeder ind her, men han er den brune (Freddie)inde i min præsentation. Det er kun hvis du gider, og det er fordi dyrlægen ikke vidste det (hun troede han var en drægtig hun ) men det kan selvfølgelig godt være han er en blanding af alt muligt..
Mvh. Cecilia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Jeg er ikke vegetar, bliver det aldrig og synes ikke det er forkert at spise kød. Nej ved i hvad jeg synes er forkert? Det er forholdene langt de fleste slagtedyr lever under. Det kan jeg på ingen måder acceptere, men det har vi mennesker selv valgt - fordi alt skal være så skide BILLIGT. Uhyggeligt som man priotere.
Ejer af den skønne hest Face The Feat. Selv om du er traver med stort T - er du den hest der har lært mig mest. Practice makes perfect
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ergregerg |
|
|
Anna: det er også den rette holdning at have! Der er intet ondt i at spise dyr, for det er naturens gang, men bare for et årti tilbage, så så man en masse marker med glade dyr rundt om i landet. Og så i dagens Danmark, som er et af de rigeste lande i verden, skal man gøre alting så fandens billigt, det forstår jeg ikke.. Men jeg synes det er godt at der er nogen der synes det er såå ih og åh synd for dyrene at de bliver spist, det er kun fordi de fleste danske landmænd (Danish Crown fx) behandler dyrene som de gør.
Mvh. Cecilia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hehehe |
|
|
Mennesker er rovdyr, og derfor er det ganske naturligt for os at spise andre dyr Er der så nogle, der ikke bryder sig om kød - ja, så findes der jo heldigvis alternativer  Jeg mener helt klart, at vegetarerne med interesse for dyrevelfærd lægger lidt for store planer. Hvad med først og fremmest sige: "Okay, vi får ikke hele verden til at droppe kødet - men så kan vi i det mindste støtte dem, der har behandlet dyrene ordentligt." Så jeg er helt enig i det, du siger 
# Rulammet
Jeg er for kendt til det her sted.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cecilia ☻Epc☻ |
|
|
Hehe dyrlæger er tit ikke særlig gode til marsvin, og da slet ikke racer! Umiddelbart er mit bud at han er Teddy, - er han ru i pelsen og det stritter? - Og så kan jeg da fortælle dig at han ikke er brun, men gylden agouti  Der er ikke noget som hedder brunt indenfor marsvin!  - Han ser godt nok meget mørk ud, men er 99% sikker på at han er gylden agouti. Han kan sikkert også være blanding af et eller andet, men er de færreste blandinger som får teddy pelsen som er en ruhåret race 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hytytrk |
|
|
Rollo; Tusind tak, så er han gylden agouti Men ja, han føles ru, eller sådan lidt stiftagtig i pelsen og det stritter også, og jeg vil tro at det er omkring 1,5 cm langt.. Men teddyer, bliver de ikke også kaldt for rex? 
Mvh. Cecilia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| is med fløde |
|
|
Jeg spiser kød, elsker det faktisk, men har raspekt for dem der vælger ikke at spise det.
Men min møde at støtte dyrene på er så at vælge det er der økologisk så vidt som muligt.
TheÆblemos Det handler ikke om hvordan verden ser på dig, Men om hvordan du ser på verden. .... ,,,, Sponseret af: AT HorseCare
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567890+ |
|
|
Har aldrig tænkt på den måde før, men hvor har du ret 
Sassi' Den halve parade er den alle taler om, men ingen ved hvad er ..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|