|
|
| Migræne? |
|
|
Hej ænder  Er der nogle af jer der lider af migræne? Eller har fået et anfald i løbet af sit liv? Til jer der ikke ved hvad det er, så er der en rimelig god forklaring her. www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/ migraene.htm Blev faktisk forbavset over dét der stod, nu har jeg haft et anfald 4 gange i mit liv, og det foregik da sådan at mit syn blev dårligt, med store lyspletter, så fik jeg pldselig hovedpine (MEGET kraftigt) Mine fingre begyndte at prikke og snurre, jeg begyndte at mumle. Så skulle jeg bare ud og knække mig, så gik hovedpinen HELT væk og så skulle jeg bare sove. Eftersom jeg kan se ud fra hjemmesiden dér, så er det en slem form for migræne jeg har haft alle gangene. & får jeg ét anfald mere i løbet af mit liv, kan lægen faktisk stille en diagnose og udskrive medicin  -God jul allesammen 
_ Line . || Evt. Med Viola & Dixi. «3 Vinder af HN's Rodeo'tyrs Konkurrence til Hest&Rytter 2007.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
| Forfatter:  |
Fionabona |
| Dato:  |
21-12-2008 14:07 |
|
har haft migræne anfald 2 gange i mit liv og de er begge her inden for de sidste 4 måneder eller sådan noget. Det så nedern seriøst, jeg fik det i skolen, var ude og brække mig på toilettet i frikvateret og al mulig. Har begge gange så fået lov til at gå hjem og sove, sover så et par timer, vågner og har det helt fint. Men de gange jeg har haft det tror jeg at det er fordi at jeg har sovet for lidt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Migræne |
|
|
Jeg døjer meget med migræne, og der skal altså ikke et bestemt antal diagnoser til for at du kan gå til lægen. - Det er ikke noget du skal ha' fast medicin for. Jeg får ikke sindssygt slemme tilfælde, mine er meget blandede - nogle dage er jeg klar til at hoppe ud fra nærmeste bro så slemt er det, andre dage er det nok med nogle piller og lidt søvn. Jeg skal til lægen igen i morgen, for at snakke om noget forebyggende behandling, for jeg har mindst et tilfælde om ugen, og det er ret træls. Min mormor, min mor og min tante døjer også meget med det - og jeg vil se om jeg ikke kan få en henvisning til neurologisk afdeling, for det har været yderst effektivt for min tante. Men migræne er noget værre skidt, og det gør noget så forfærdeligt ondt, - jeg har også en pose med brun sæbe i gele form liggende i fryseren  - Det er rart med noget koldt at ligge på hovedet når det er helt slemt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| MIGRÆNE |
|
|
Lider selv meget af migræne - har dog kun haft 3 rigtigt kraftige anfald. Hvor jeg to af gangene måtte på sygehuset, for at få beroligende indsprøjtning. - Når jeg får migræne, får jeg meget kraftige følsesforstyrrelser. Føles virkelig som om jeg har en prop siddende i mit ben, eller min arm, som gør der bare ikke kommer noget blod igennem, og det gør så sygt ondt Og så har jeg jo selvfølgelig den sygeste hovdepine, at det slet ikke kan beskrives.
- Får det også tit hvis jeg starter noget nyt op, for eksempel nu her da jeg startet på handelsskolen, på det halve år vi har gået der, er jeg allerede oppe på 15% fraværd, hvilket kun er pga migræne tilfælde ca. en gang om ugen.
(L) Simone & Low Länder (L) - elsker den pony, mit liv, mit et & alt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Simone-Low |
|
|
Kan kun give min tantes råd videre, - bliv henvist til en neurolog. Hun har døjet RIGTIG meget med det, og i RIGTIG slem grad! - Men efter hun begyndte hos den neurolog, så har hun ikke haft et anfald i 2 år, før havde hun meget slemme tilfælde mindst en gang om måneden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa. |
Casual |
21-12-2008 16:34 |
|
Jeg har én gang i mit liv haft migræne :/ Havde været med min søster ude ved hesten og på vej hjem i bilen, begyndte mit syn at blive dårligt. Da vi nåede hjem og jeg sad ved compueren så jeg SÅ uklart. Og pludselig kom så den der forfærdelige hovedpine - efterfulgt af kvalme og opkast. Derefter faldt jeg heldigvis i søvn. Tror det i alt varede 5-6 timer, så havde jeg det helt fint igen. Men har aldrig før oplevet SÅ slem hovedpine 
Casual ~*You can knock me down - But I ain't staying there*~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Jeg lider også af migræne, og har døjet med det hele mit liv. Jeg må sige at mit kommer meget i perioder, nogle perioder er der intet og andre perioder lægger jeg konstant i sengen. Men igen det er megt blandede anfald jeg har, nogle gange er det den letteste hovedpine (der varer i flere dage, uanset hvor meget jeg sover), andre gange bliver jeg meget utilpas. F.eks. kan jeg få et let hovedpine af at snakke i min nye mobil da lyden deri bare er så dårlig.  I forrige fredags var jeg på arbejde og der fik jeg et slemt anfald, og havde ikke mulighed for at gå hjem  Jeg ved ikke hvad det kommer af, og der er ikke andre i min familie der lider af det.
{Gudde'licious} Samvittigheden er det der gør ondt, når resten af kroppen har det godt. [Tidligere Guddestar]
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bzz bzz |
|
|
Træls med alle jer, der lider af migræne  Jeg har (7-9-13) kun oplevet et migræne anfald én gang. Det var, da jeg gik i 1.g, dvs. 1½ år siden. Jeg sad foran min computer i skolen og lavede opgaver, hvor jeg først fik sorte pletter for øjnene, så jeg slet ikke kunne læse, hvad der stod på skærmen  Derefter fik jeg vildt ondt i hovedet. Jeg tog så hjem fra skole, tog 2 panodiler og sov 1 times tid, derefter var jeg så god som ny  Har aldrig oplevet det siden, heldigvis 
Mvh. Mia-musen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fest i din mave |
Louise (Muzze) |
21-12-2008 19:15 |
|
Ja, jeg har jævnligt anfald. Har endda været indlagt med det én gang. Det er simpelthen..ja, SÅ smertefuldt ;s
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
Emma-BB |
21-12-2008 19:34 |
|
i think so. men min gamle lærer havde det tit, og måtte tage hjem hver gang. det var dejlig nok for os, så fik vi før fri d: men damn, tror det var rigtigrigtig træls for hende at have. hun fik det bare SÅ dårligt og var helt rundt på gulvet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| heej (; |
|
|
Jeg lider af migræne . Får ofte migræne, og nogle gange så slemt, at jeg skal på rigshospitalet. Fordi jeg har en shunt, og symptomerne på meget slem migræne og en stoppet shunt er det samme . Derfor kan ejg heller ikke få medicin for det. Bår jeg har migræne varer det dog gerne minimum 1 døgn.
Camille med Herkules <3 Den lykkelige ejer af Welsh Mountain 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Viola<3 |
|
|
Ej puha, jeg troede ikke det var så slemt med så mange af jer :s Men Rollo, kommer dit bare lige pludselig, eller kommer det kun hvis du får for lidt søvn, for lidt at drikke eller andre småting?
_ Line . || Evt. Med Viola & Dixi. «3 Vinder af HN's Rodeo'tyrs Konkurrence til Hest&Rytter 2007.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Migræne |
|
|
Tror mange af jer skal passe på I ikke forveksler det med slem hovedpine, - og slem hovedpine med migræne. - Panodil, pamol, ipren m.fl. kan IKKE ta' migræne. Olaa: Mit kommer meget umotiveret, det kan være stress, det kan være for lidt søvn, når jeg glemmer at spise når jeg er i skole, hvis jeg føler jeg ser for meget på computer skærmen. - Er meget forskelligt. Og det er bare super godt for mit fravær i skolen jo!  - Heldigvis har jeg en yderst forstående fraværs inspektor, som forstår at det er et handicap, og forstår at jeg er ved at finde en løsning på det  Heldigvis hjælper medicinen på det, men er jo også bare super irriterende at gå og ta' sådan noget medicin. - Specielt fordi min mormor fik en blodprop i forbindelse med et migræne anfald x/ Da jeg var noget med 10 år gammel, og på vores første feriedag i Frankrig! (Min mormor, mor og jeg - heldigvis også min mor da!). Så glæder mig til at finde ud af noget forebyggende, - og håber på min læge vil ta' mit foreslag om en neurolog seriøst, men hun er super sød. - Fik ny læge i forbindelse med flytning i sommers, og hun er bare så sød!  Det hjælper altså også, for har haft det i mange år før jeg tog mig sammen til at gå til læge, - for hold kæft man føler sig dum når man går til læge og siger "Hej. Jeg har hovedpine" 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Viola<3 |
|
|
Rollo: Ja, du har ret. En panodil tager ikke hovedpine. Man kan pænt vente til det har lyst til at forsvinde igen. Ja okay. Du må have held og lykke med at finde noget forebyggende. For der er godt nok meget andet der er rarere at døje med end lige migræne. suk -.-'
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bzz bzz |
|
|
Okay, så kan det være, at mit er forvekslet med hovedpine 
Mvh. Mia-musen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Jeg har aldrig haft migræne 
Cecilie Kjeldsen - med part på Sylle <3
God jul til alle!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| MIGRÆNE |
|
|
Rollo: Har skam været der, og han kunne ikke gøre så meget - har min medicin og så massageturende engang i mellem 
(L) Simone & Low Länder (L) - elsker den pony, mit liv, mit et & alt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tra-la-la |
|
|
.Jeg skal til neurolog d. 14 januar for at finde ud af om jeg har migræne. Jeg er tit hjemme fra skole, og så ryger jeg bagud i fagene, jeg har det som om at der er en hammer der slår mig i hovedet hele tiden, og det gør sindsyg ondt, men så tager jeg panodiler som absolut ikke virker, så jeg plejer at sove hele dagen ud for så kan jeg ikke rigtig mærke noget.
Michaela i:
- Patrizia' min dejligste <3 . Charme, selvtillid og uglet hår xb
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Migræne? |
|
|
Jeg lider også af migræne. Jeg får jævnligt anfald og de kommer i forbindelse med min menstruation. Ind i mellem kan jeg nå at bremse anfaldet med Maxalt piller, men det er kun, hvis jeg når det inden opkasten starter. Mit er, som sagt, hormonelt betinget, så derfor kan jeg nogenlunde forudsige, hvornår anfaldene kommer. Det sker dog også, at de kommer i forbindelse med ægløsning. Alkohol kan også udløse anfald med kraftig ensidet hovedpine og opkast. Hovedpinen er ulidelig! Man kan virkelig ikke beskrive den smerte.
Christina Buhl .. Med Carlos og Rocky <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg skriver noget her .. |
|
|
Jeg har haft anfald før hvor det helt klart var migræne, når jeg for et anfald kan jeg stortset ikke se noget, så meget flimre det for mine øjne. Men har dog ikke haft et anfald i 2½ år, så håber lidt at jeg er vokset fra det, men jeg lider dog heller ikke af hovedpine mere generelt, og det hjælper en del på det tror jeg. Jo mere hovedpine du har, jo mere "samler" du sammen til et anfald.
jeg havde en aftale med min læge om at jeg bare kunne komme ind også fik jeg noget akupunktur, det syntes jeg tog noget af det. Men priser mig lykkelig på at det er så lang tid siden at jeg har haft et anfald. Mine har jeg aldrig tænkt over hvad kunne være fra, det startede en dag jeg slog mit hoved ind i en beton mur, utroligt hårdt. Også er de kommet på mærkelig tidspunkter.
- Har også læst at kvinder var mest udsat for migræne .
I am what i am, and i mean what i mean ! Danmarks mestre i mix kvadrille 2008  Lundby efterskole 08/09 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Viola<3 |
|
|
Hvad gør en neurolog egentlig? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svar... |
Cathrine-Taylor *Carisma* |
25-12-2008 12:30 |
|
Jeg har haft migræne i 3 år da jeg fik stillet diagnosen ved en neurolog. På et tidspunkt have jeg det 2-3 dage i ugen og nu har jeg ikke haft migræne i 3 måneder ikke engang lidt hovede pga. jeg stoppede med at tage de piller jeg havde taget i 3 år. Siden har jeg ikke haft det
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Jeg lider meget af migræne og det gør min søster også. Vi fik det lige efter vi flyttede til Danmark og får det tit.  Når jeg får det, så starter det med flimmer for øjene, snurren i hænderne, og en underlig kvalme. Også skal man bare ikke snakke eller røre mig. xp Også kommer hovedpinen Ö. Den kan bare ikke beskrives. Lige nu går min søster og jeg til kontrol på syghuset og jeg plejer at få det hvis jeg er stresset, deprimeret eller hvis noget går mig rigtig meget på.. Sidst jeg var til kontrol sagde de at jeg fik det fordi jeg ikke sover nok? og jeg sover altså 8-10 timer hver nat. xD <3 Jeg spiser nogle piller til 89,- stykket jeg kan ikke huske hvad de hedder, men de skal opløses i vand og de plejer at hjælpe, også tager jeg en sove pille så det kan soves væk. Vidste i godt at p-piller kan være med til at påvirke migræne? Og at piger der lider af migræne ikke må tage p-piller?
Pernille Lind & Baunehøjs Dubonnet
Nu uden Dubonnet, men med Calimero! (= Vindere af mix-kvadrille 2008 Rytterforeningen Baunehøj ❤❤❤
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Dubonnet - Jeg lider af migræne og jeg får p-piller som er ordineret af min egen læge, som jo burde have læst min journal igennem eller have forhørt sig.
{Gudde'licious} Samvittigheden er det der gør ondt, når resten af kroppen har det godt. [Tidligere Guddestar]
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|