|
|
| Spisemængder |
|
|
Måske et lidt underligt emne at bringe på banen, men det kommer af at jeg lige har spist. Jeg er én der ikke spiser specielt meget, dvs. mine portioner er meget små og kan være færdig før de andre overhovedet begynder med at spise. Min mor kom med den her kommentar i dag "nå, så du er ikke særlig sulten hva?" Man kan da sagtens være sulten uden at øse en helt masse op? Eller er det bare mig?  Men synes sgu faktisk det er lidt træls hele tiden at få at vide at man spiser for lidt og at folk ikke forstår hvordan man kan holde det ud. Ej men søde ven, vi er jo ikke ens og vi kan ikke have det samme fylde i maverne altså. Burde ikke være svært at forstå. Mig der er mærkelig eller findes der andre ude i verden som er lige sådan og synes det er træls med en masse kommentare?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
jeg får også hele tiden kommentarer om det, altså mest af familien. hold kæft hvor er det irriterende. bare fordi jeg måske ikke har brug for lige så meget mad som jer. "du kan da ikke blive mæt af det der?" "du skal have lidt mere, også selvom du ikke er sulten" bla bla bla.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jegergud |
|
|
Emma: Præcis. Amen' selv mine veninder & venners forældre kommentere det konstance og gud hvor er det egentlig træls.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
ja, det er virkelig irriterende. jeg hader det! og jeg bliver seriøst sur, hvis de bliver ved med det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fdgfgfdgdgffgdgffdggff |
| Forfatter:  |
Pernille Skipper |
| Dato:  |
16-12-2008 19:37 |
|
Personligt kender jeg ikke til det, jeg ælsker mad d; Har kun nogle perioder hvor jeg bare intet kan spise, og jo der får man hvertfald mange kommentare, men det er nu mest fra familien - @!#$ irriterende. Men ellers spiser jeg nu rimlig normalt, mere små portioner og så spiser jeg så flere gange om dagen eller hvad man siger 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jegergud |
|
|
Forstående. Et spørgsmål: Hvor vidt synes i at man kan kommentere løs på sådanne måder? Ville du selv kommentere det hvis du f.eks. sad sammen med en der ikke spiste så fandens meget?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Julemand |
|
|
Jeg får så de modsatte kommentarer. Men spiser også enormt meget til morgenmad og frokost  Aftensmad spiser jeg til gengæld ikke så meget af, men det bliver som regel ikke kommenteret for sådan har det altid været..
Mvh. Rikke med Katjas Ca'didet Årets JHN springrytter 07
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Altså det er måske okay at spørge, like.. "er du ikke mere sulten?". Men jeg synes absolut ikke, det er okay, dem der siger sådan noget som "ej, du får jo anoreksi, når du ikke spiser mere" "har du anoreksi?" og alt sådan noget. det er virkelig at gå over stregen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jegergud |
|
|
Pernille: Jamen det lyder da kun godt at du elsker mad Jeg elsker det ikke som sådan, et køleskab kan tage sulten fra mig, ved ikke hvorfor, men har ikke lyst til at spise når jeg først har kigget i det. Rikke: Jeg har heller aldrig spist meget, men kommenteres skal det åbenbart alligevel nu.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjaaa.. |
|
|
Jeg har da fået kommentarerne, mest fordi jeg er typen der godt kan finde ud af at proppe det i mig (:P) og så undre folk sig når jeg ikke gør det  Men ja, det er irriterende, men jeg plejer ikke at tage mig af det. Hvor vidt synes i at man kan kommentere løs på sådanne måder? Ville du selv kommentere det hvis du f.eks. sad sammen med en der ikke spiste så fandens meget? Det kan godt tage overhånd. Selvfølgelig skal folk der blive kommenteret også lige se på det med et ironisk øje, da det ofte er det. Jeg har da kommenteret det, dog ikke i samme omfang som jeg tidligere har gjort Jeg skyder den tit i ansigtet på min bedsteveninde; "ja du er jo ret tyk... måske jeg burde spise din mad" Og så æder hun bar som et svin 
Louise Nørskov 24.01.08, R.I.P Dilli Dancer
31.10.08; Hvil i fred Mark Hansen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ggffdgfdggffdgfdfg |
Pernille Skipper |
16-12-2008 19:45 |
|
syntes det er helt okey af spørge om det. men ikke sådan noget "har du anoreksi?" osv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmmmmm |
|
|
Hvis jeg køber mad/drikke kan jeg somregl kun havde halvdelen, og oplever tit mine venner siger: Hvorfor faaaen køber du DET når du aldrig kan spise det, hvaaaaa!  men er virkelig masglad. :L No but.. det er jeg!! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fdggdfgdfgdfgdfg |
Pernille Skipper |
16-12-2008 19:47 |
|
MILH: Ja det er da helt fint Så jeg spiser vel egentlig bare normalt, min mave kan jo heller ikke klare uendeligt af mad hahaha. Men kan godt se for dig af det må være irriterende med SÅ mange kommentare, det er da ikke til at holde ud. Fordi hvis man bare ikke KAN spise mere, så kan man jo ikke. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jegergud |
|
|
Louise: Selvom jeg ser det med det ironiske øje er det absolut ikke til at fatte ironisk. Det er så seriøst når de siger det. "Du kan da ikke klare en hel dag" "hvordan kan du nøjes med så lidt, er du syg?" Har bare fået nok af de der kommentarer
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bbcvbcvb |
|
|
Er meget madglad, så spiser for det meste en hel del især til frokost/eftermiddag, så den slags kommentarer får jeg ikke rigtig. Dog har jeg haft perioder hvor jeg ikke har spist så meget, hvor folk har kommenteret det, men nok mest fordi jeg normalt spiser ret meget. Mht. om jeg selv siger noget til andre, kommer det an på hvem det er. Hvis det er en af mine venner der plejer at spise en masse, kan jeg godt finde på at kommentere det hvis hun en dag ikke gør det. Men ellers er det oftest lidt ironisk sagt, og kun til folk jeg ved kan tage det.
TRINE >> med kæmpedyret Sonny <3 -GLÆDELIG JUL!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| asdfghjkl |
|
|
Synes det kommer meget an på hvad det er man spiser. Morgenmad og frokost = jeg hader det og spiser ikke ret meget. Aftensmad = elsker jeg og spiser for to mennesker :p
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| afafafafa |
|
|
MILH: Ja selvfølgelig, det kan godt blive for meget. Det kommer jo også an på hvem det er fra, hvis min mor siger det tænder jeg helt af, men hvis min bedsteveninde siger det griner jeg bare 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ldfldfkdfk- |
|
|
Jeg spiser ikke specielt meget til morgenmad. Som regel en potion müsli.. Så spiser jeg min frokost fordelt over 2-3 gange (i løbet af skole og eftermiddag) og så spiser jeg rigtig meget til aftensmad  Så vil selv sige at jeg er typen der spiser ret meget mad  - har ihvertfald altid lyst til det, haha..
Thea & Chello - Et makkerpar i udvikling!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| drhje5k675 |
|
|
Jeg har heller aldrig været den der bare spise helt vildt + at jeg er vegetar, så jeg får også altid de trælse kommentarer: "Ej, du kan da ikke vokse?" "Bliver du mæt? Skal du ikke lige have liiiidt mere?" det er træls. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fhddfhfhd |
|
|
Jeg bliver kun kigget skævt på, fordi jeg er så kræsen, og om jeg har byttet madpakke med hesten Tager det som en joke, for når de så ser mig spise aftensmad, så er der åben mund og polypper. Jeg spiser som en voksen mand, og kan fortsætte i lang tid, hvis maden er god 
"You can't find the right person, if you never let go of the wrong one..." - FlavaBC
Reggae, Ragga, Rasta
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lalala |
|
|
Jeg spiser faktisk ret meget, men altså - jeg vokser sgu da 15 cm om året - I NEED MY FOOD! 
Hvis jeg sidder sammen med nogen som ikke spiser så meget, siger jeg bare med drilleri i stemmen: "Tag bare noget mere, der er masser!" eller sådan noget like that.
Sofie & Minuet - uden Cappuccino
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Epirus |
|
|
Synes ærlig talt det er noget mærkeligt noget at blive 'fornærmet' (måske stødt er bedre?) over.. Folk synes i spiser lidt? Whatever..
... Sofie Støjko - nu hverken med Epirus OX eller FA Estipona OX Men med Koh-I-Noor Rubin aka Følleberg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Sandra (Beauty Star) |
16-12-2008 22:36 |
|
Jeg får altid at vide jeg er for tynd, men at jeg æder herre meget? Haha.. Jeg skovler altid op, og er stortset altid først færdig, fordi jeg spiser så pokkers hurtigt  Men jeg spiser somregel også kun aftensmad, så der skal jo en del til :b Jeg kan ikke tage mig af hvad folk har af meninger omkring mig, mine madvaner eller min vægt  Hvorfor gøre et stort nummer, udaf noget man egentlig bare kan lukke ørene overfor? 
- Sandra Skøtt Bakkegårdens Beauty Star. .. nobody will ever take your place girl <3 Nu også med Enghøjgårds Cody
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| alalalalal |
|
|
Sådan har jeg det også!! Min venindes mor er bange for at jeg har anoreksi, fordi jeg ikke spiser særlig meget, når jeg er ved hende. Så belastende o:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jegergud |
|
|
Kan godt forstå i synes det måske er latterligt at blive stødt over osv. Men når jeg har fået kommentarer smidt i hovedet altid synes jeg sgu ikke det er så sjovt til sidst for de må sgu da have lært at jeg bare ikke spiser særlig meget.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tamtam |
LHM |
17-12-2008 15:32 |
|
Jeg har ofte fået antydet om jeg var anoretiker - mit udseende er nok ikke bedre, er meget tynd. men spiser til jeg er mæt, og så er den ikke længere 
Sofie; Det er nok fordi du aldrig har fået kommentarene (ikke at du er overvægtig!! ) - men ligesom det er træls at der ikke er nok, er det også træls at spise mere end det er rart - og når folk bliver ved med at antyde at man spiser for lidt, så spiser man mere - og det er vildt ubehageligt.
Det er det samme med overvægtige der får blikke når de sidder på en mcD - så får små-portions-mennesker blikke når de siger nej tak, efter den første lille portion.
Og tror også du ville blive stødt hvis nogle antydede at du havde en så alvorlig sygdom som anoreksi - som jo også er en psykisk sygdom..
» Mvh. Lone - med Camilla
Don't cry because it's over - smile because it happened
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rgfsexfrgsdf |
|
|
Om aftenen får jeg altid den der "Hvor er det dejligt at se at du er begyndt at spise igen Julie" af mine forældre, fordi de (for sjov??) kører på at jeg har sultet mig selv da jeg var på kur, hvilket altså ikke passer. :b Men i skolen spiser jeg heller ikke ret meget, i så fald kun frugt og grønt  Dog elsker jeg mad og kunne spise hele tiden! + at jeg altid tænker på mad.
.. mvh. julie kronborg KE 07/08 <3 never let the fear of striking out keep you from playing the game
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift. |
Hestlund |
17-12-2008 19:00 |
|
Jeg spiser rigtig meget. Jeg er simpelthen en ædedolk! Jeg har 7 hele stykker rugbrød med på arbejde. Og til aftensmad spiser jeg ca. 2-3 store portioner. (og jeg er faktisk lidt tynd, så jeg skal tage et par kilo på). Det er faktisk kun når jeg er nedtrykt, ked af noget, har en dårlig dag eller at jeg har fået sat mig i hovedet at jeg er for tyk, at jeg ikk spiser så meget, så kan jeg få avide: "Ej Helene, spis dog, du plejer at spise så meget"!
Hilsen Helene
- Som rider på ponyen Sonny!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Jeg spiser rimelig meget, men er mega tynd. Så kender den slags bemærkninger om det så er, at folk spørger mig om jeg har anoreksi (bare fordi jeg ikke triller rundt som dig, betyder det ikke jeg er syg?!) eller kommer med kommentarer til hvor meget jeg spiser, så er det MEGA irriterende.. F.eks. engang min onkel (der selv er ganske tyk for at sige det meget mildt) spurgte mig om jeg virkelig ikke skulle have mere efter jeg havde taget en almindelig portion.. altså bare fordi jeg ikke har mave som en lastbil, mester? Argh, hvor jeg blev irriteret! Især fordi man bliver mindet om, at man er tynd osv. Så synes det helt samme som dig, og tak for dette indlæg hvor jeg kunne rase ud! 
Cecilie Kjeldsen - med part på Sylle <3
God jul til alle 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Julie Kronborg |
|
|
Man ved også altid hvor man kan finde dig fredag eller lørdag nat psttt... burgerking og mcd mwhaa
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345678 |
|
|
Jeg er så en af dem der spiser til der ikke er mere.. ligemeget om jeg er mæt. fede svin.. stakkels hest.. den bliver snart svajrygget 
N A N O U
Confide remittuntur peccata tua. Jeg har hest for min skyld derfor er det mine regler, mine konsekvenserer og mit ansvar,
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| santos |
Frederikke og Santos (L) |
19-12-2008 22:37 |
|
jeg æder som et svin, opdager først at jeg faktisk var mæt efter første portion 5 timer senere i: i like food måske lidt for meget.
FrederikkeSadolin.. med dressurponyen Santos <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lålålå |
Line Henriksen |
20-12-2008 15:47 |
|
årh det er egentlig lidt forskelligt.
jeg havde en periode hvor jeg spiste HELE tiden. jeg var aldrig mæt, uanset hvad og hvor meget jeg spiste.
men nu spiser jeg like, intet! KUN USUNDT S;
fx igår. intet morgenmad (kan ikke nå det s; ) spiste en müslibar på ved til bussen. var herre sulten da vi næsten havde spsefrikvarter (11.15), men fik et stykke kage, og så spiste jeg ikke igen før kl. 16.30 hvor jeg fik en sandwich.
LINE & LUKAS You are always on my mind.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lalala |
|
|
Line - ja, haha. Så bliver vi desværre nødt til at fortælle at det der stykke kage var et måltid ö Jesus christ 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lålålå |
Line Henriksen |
20-12-2008 15:54 |
|
jamen omg, det er jo ikke godt at det er det eneste jeg spiser s; jeg må hellere komme hjem til dig og få noget rugbrød d:
LINE & LUKAS You are always on my mind.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lalala |
|
|
Line - hæhæ, jeg spiser meeeeeget rugrød, men godt nok også meget andet (; ö
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxxxxxxxxxx |
|
|
Jeg ELSKER mad, men jeg er utroligt kræsen og det kigger folk tit sjovt af mig pga.
Dog er jeg også meget sukker afhægning så det jeg spiser hen af dagen er for det meste sukkerting, her i julen mange kager og konfekt.
Dog er jeg ved at trappe ned og lade være med at æde 24/7 - især alt den sukker. Men pga. jeg er så afhæning bliver jeg sløv når jeg ikke får det.
Kan sagtens lade være med at spise mere end en bolle om dagen hvis det skulle være det, kommer helt an på hvor meget ejg vil det. Havde en over gang en mild spiseforstyrelse - ikke noget jeg mente det var, fordi jeg selv bare mente " jamen jeg er jo bare ikke sulten? ". Undlod egentligt mest at spise fordi jeg mente jeg var ved at blive for fed kan jeg se bagefter.
Maria : D Jalousi er ikke at elske, men at være bange for at miste.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej hej |
|
|
Mine spisevaner er faktisk lidt op og ned. I nogle perioder indtager jeg ikke særlig meget om dagen, og i andre er jeg simpelthen SÅ sulten hele tiden  Men får mest kommentaren om, at det er da utroligt så tynd jeg er, med alt det jeg kan skovle indenbords. Jeg behøves heldigvis ikke og tænke på, hvad jeg spiser (kun for sundhedensskyld), så jeg fråder bare løs til tider. ups!
Nu med Enekærs Ana-Bell Tidligere Magic Bonnie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vil du høre en hemmelighed? |
|
|
Jeg er meget kræsen og hvis mad bare ser en anelse ulækkert ud eller lugter bare lidt, så skal jeg ikke have noget. Derudover mister jeg appetitten på ingen tid, mister den fx ved at kigge på andre når de spiser, høre på folk spise(lækker lyd) osv. Så nej, er ikke altid meget jeg får spist, men når jeg så spiser spiser jeg altså ogs' meget.
A hedviglaerke jeg er en bøllemiiiiiiiiiiiiiiiis
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lalala |
|
|
kender det alt for godt .. spiser aldrig morgenmad, og stort set heller aldrig frokost, og kun meget lidt aftensmad .. får konstant kommentarer af mine veninder om, hvorfor jeg ik spiser, og at det skal jeg, for de gider ik kende en anoreksi pige .. Ehm jamen tak da, bare fordi min mavesæk ik er så udvidet betyder det sguda ik at jeg har anoreksi ? Mine forældre kommenterer det også rigtig meget, de er faktisk begyndt at skælde mig ud over det, men det har så også noget at gøre med, at det rent faktisk har haft nogle konsekvenser for mig, at jeg spiser så lidt .. Men jeg kan jo ik spise mere, når jeg ik er sulten ? :S
MiaMarie *Maloba's Kenzo*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jegergud |
|
|
Mine veninder hader at spise med mig De kommentere det altid, "Milh, du spiser for lidt og jeg føler mig fed, jeg hader at spise med dig." Amen tak for det s: Kan ik gøre for det okay. til jer der kan spise meget, ville jeg ønske når der var god mad!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|