Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Hvordan varriere i jeres ridning?
Forfatter: 
Dato:  05-12-2008 16:09

Hej Ænder.

Ja, hvordan varriere i jeres ridning på banen, dag for dag?

Fordi jeg tror at Hottentott syntes at det er ret kedeligt at vi bare altid rider rundt og rundt på banen, og lige laver nogle slangegange og volter engang imellem, har i nogle øvelser eller et eller andet man kan lave?. Jeg er så begyndt at ride ham i grime en gang i ugen for at lave noget andet, og engang imellem tager jeg nogle cavalettier frem, og rider over dem. Har i nogle ideer til hvordan man kan varriere lidt eller hvordan gør i?

Og ved i hvor meget mellemrum man skal lave mellem cavalettierne til en hest på 168 der har en forholdsvis langsom trav?

©Hottentott©

Tab og vind med samme sind.

Jeg elsker dig Hotte <3'33

~Hottentott I©u~

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  05-12-2008 16:15

Nu rider jeg ikke så meget på bane, da min træner har rådet mig til at ride mere i skoven pga min hests alder.

Men når jeg rider på bane eller i ridehus, så bliver det aldrig kedeligt.

Jeg laver altid en blanding af alle gangarter, tempovekslinger, parader, overgange, små volter, store volter, versader, schenkelvigninger, bagpartsvendinger, slangegange. Derudover rider jeg meget sjældent en hel omgang på hovslaget - kun hvis jeg træner tøltøgninger, galop eller pas. Sådan får jeg nemt en times dressurtræning til at gå.

Sandra
..med Sneggla vom Störtal

0
0
Svar på denne tråd

tamtam
Forfatter: 
Dato:  05-12-2008 16:24

Arg! Den ville ikke sende - så her kommer det igen!

MANGE hestemagasiner o.lign. skriver altid, at det er ekstremt vigtigt at man varierer sin træning! Det eneste de mangler, er at skrive, at det ikke nødvendigvis behøver være med tur, spring eller rebgrime.

For en hest er variation f.eks. en ny øvelse. Noget så simpelt ;) Så er det kun os der synes vi mangler variation.

For at variere sin træning kan du f.eks. sætte dig et træningsmål hver dag - med tilhørende øvelse :) Så føler hesten straks variation.

Mht. cavalettiserne så kommer det også an på hvor meget han træder ind under sig, så prøv at lægge nogle bomme - så passer det sådan nogenlunde :)

» Mvh. Lone

- med Camilla

- nu uden Jacobgaardens Jackpot

Don't cry because it's over - smile because it happened

0
0
Svar på denne tråd

Bubbibjørnen Björk
Forfatter: 
Dato:  05-12-2008 16:32

På min islænder træner jeg MEGET forskelligt.. Hun er skide uopdragen, så jo mere forskelligt hun bliver udsat for, des bedre.. Jeg springer på hende, rider ponygames, rider dressur samt tur.. Hun kan ikke så meget endnu, så derfor er det altid nemt at komme videre.

På "min" store hest rider jeg dressur - jeg træner versader, parader, øgninger, små volter, lige ned ad midten osv. Han er ung, så der er også meget at arbejde med. Derudover springer han en gang om ugen og lige for tiden træner vi også kvadrilie med en masse andre piger :) (Det er både hårdt og stressende for hesten, så det kræver lidt)

Derudover har jeg også redet ponygames på ham et par gange.

Amanda&Björk

Team Korshøje

Nu også den heldige rytter af militarytalentet

Søborggårds Piroq

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  05-12-2008 16:47

Amanda: Hvad mener du med, at Björk er uopdragen.

Sandra
..med Sneggla vom Störtal

0
0
Svar på denne tråd

Træning..
Forfatter: 
Dato:  05-12-2008 18:44

Jeg varriere tit min ridning da hesten ellers har fokus på alt andet.

Hesten rides hårdt, og skal derfor have fokus, og lyst til at yde for at kunne nå noget.

Forskellige dressur øvelser (balance, galop anspring, holdning, changementer, mm) Hård træning fra jorden, Longering, spring træning,

Man kommer langt med den rette indstilling, og er man selv indstillet på en en træningstime, og har man selv fokus smitter det tit af på hesten .

Camilla

Ejer af araber hoppe

-ifol med Saxo Højgård, termin 9 maj.

Folealarm søges i maj - Kontakt mig.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-12-2008 19:10

Jeg er først lige begyndt at ride på bane/i ridehus med Topas for en måneds tid siden.. :) Så lige nu går det mest ud på at lære ham at han skal gå på hovslaget, og så laver vi en masse slangebuer, vendinger og parader.

I skoven rider jeg mest. Der rider vi ind på de helt små stier og noglegange bare ud mellem træerne, det synes Topas rigtig godt om. Så skal han bruge hovedet lidt mere, og tænke over hvor han træder. Og så rider vi selvfølgelig heller ikke den samme rute hver eneste gang.

Jeg er også begyndt på noget horsemanship-agtigt (synes det lyder så dumt, men ihvertfald arbejde fra jorden) hvor han løber ved siden af mig, stopper når jeg siger Stå, og løsspringer osv.

mvh Anna
og Topas

Stævnefotografering i Nordsjælland
0
0
Svar på denne tråd

Epirus
Forfatter: 
Dato:  05-12-2008 20:10

Hvis vi udelukkende snakker dressur (altså du ikke mener variation i form af spring/tur) så er her lidt..

Jeg gør som regel det at jeg træner en bestemt ting hver gang. Dvs. lægger ekstra meget vægt på en bestemt øvelse (f.eks. parade, overgange, schenkelvigninger eller andet). Næste gang er det så noget andet vi bruger meget tid på og på den måde bliver træningen helt automatisk varieret. Selvfølgelig ligger vi og træner det hele alligevel, det er bare hvad man bruger mest tid på. Derudover har jeg en regel om at jeg ALDRIG rider en hel omgang uden at lave øvelser. Det bliver simpelthen for kedeligt for hesten bare at tøffe rundt. Hvis vi laver versader eller noget på langsiden er det selvfølgelig også en øvelse Træner vi ligeudretning er vi nogle gange nødt til at ride en masse langsider, men så laver jeg øvelser på kortsiden.

... Sofie Støjko

- nu hverken med Epirus OX eller FA Estipona OX

Men med Koh-I-Noor Rubin aka Følleberg

0
0
Svar på denne tråd

sfdfdsddsdf
Forfatter: 
Dato:  06-12-2008 08:54

Jeg laver;, så det er afvekslene.

Dressur.

spring.

Trickstræning.

Følg efter mig, stop fra jorden, bak fra jorden, bagparts og forpartsvendinger fra jorden.

tur.

Tur hvor jeg rider.

Longering.

Løsspringning.

Tur m. masser af muskeltræning, op&ned&op&ned af bakker.

Cordeo.

agillety.

LivHB (;

Med superponyerne Lady og Nana <3

Tidl. ISLÆNDERFJORDEN OG NORDHESTEN,

ændret pga. det var for langt (:

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-12-2008 20:24

Nu er min hest lige begyndt genoptræning efter 14 ugers skadespause, men jeg kan skrive hvad jeg plejer:

-Det er uanset om det er sommer eller vinter

Dressurundervisning 2 gange om ugen

En fri/gå tur dag

springundervisning 1 gang

evt. en dag med småspring/løsspring

De øvrige dage rider jeg dressur med løsgørende øvelser eller fokus på f.eks sidebevægelser eller overgange

"Hygge hejsa!"
<3 Line og Surprise <3
~* Team JPSR Dressur *~

tidligere: Line♥Tatoo♥

0
0
Svar på denne tråd

ddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  06-12-2008 20:44

når jeg skridter varm til dressu,, bøjer jeg ham altid lidt igennem (efter jeg har skridtet for lange tøjler i lidt tid), og laver nogle versader, schenkel, og travers.& selvfølgelig volter (: så begynder jeg at trave lang og dyb, skridter lidt, galoppere, (kontra, versader, changement f.eks.) skridter lidt og øver lidt parader og sådan. også galoppere jeg lidt igen, skridter lidt, og traver (schenkelvigninger, versader, øgninger, volter, slangebuer osv. så traver jeg ham af hvor jeg bøjer ham igennem, og skridter udenfor og skridter af (:

- sådan plejer det at være med mig d; og det fungrerrer fint!

Isabella

Med superspringeren Amadeus

Årets springrytter kat. 1, & Årets tærrenrytter 2007!

Vinder af Hubertusjagten for ponyer 2008! Ö

0
0
Svar på denne tråd

fdffff
Forfatter: 
Dato:  06-12-2008 20:47

hov, har vist misforstået det lidt. det var bare om min dressur xD

- ellers har jeg nogenlunde en plan (som passer fin til amadeus).

mandag: ridning i grime & trækketorv, udensadel.

tirsdag: fri. (fold)

ondsag: springning

torsdag: dressur

fredag: dressur (hygge hvis stævne lørdag!)

Lørdag: hygge eller stævne.

søndag: stævne. (for det meste).

hvis du ikke orker at ride dressur, er der også godt at longerre hestem med indspændinger! som en anden sagde, er det meget vigtgt at veksle ridningen.

- om sommeren, bliver noget af dressuren udvekslet med skov/interval træning.

Isabella

Med superspringeren Amadeus

Årets springrytter kat. 1, & Årets tærrenrytter 2007!

Vinder af Hubertusjagten for ponyer 2008! Ö

0
0
Svar på denne tråd

rtretertert
Forfatter: 
Dato:  06-12-2008 22:29

Det bliver alt for kedeligt, hvis der ikke sker noget nyt. Og bare at tulre rundt i det samme hovslag hele tiden, ja det er alt for kedeligt.

Hvis du slet ikke kan finde på noget, så lær dig selv et dressur program, og rid det igennem, så får du ofte meget koncentration, og finder ud af, hvad dig og din hest ikke er så gode til, og derfor kan træne dette.

Min dressurtræning på Jackie indeholder for det meste, dog ikke denne rækkefølge hver gang.

Skridter varm, lange tøjler. Samler lidt ind, stadig skridt.

Traver varm, lang og dyb, her i blandt en masse overgange.

Samler ind, øvelser og overgange (øvelser er heribland eks versader, traversader, travers, schenkelvigning, osv osv).

Galop, hun er meget stiv til venstre pt. så rider rundt på venstre, og øver at få hende til at slippe venstre.

Trav, øver at få til at slippe venstre.

Øvelser, skridt, trav, galop (heriblandt bagpartsvending, tilbagetræning, kontragalop, middeltrav + galop osv osv.)

Traver af, lang og dyb.

Skridter af, lange tøjler.

Håber det gav lidt inspiration :)

Sissel aka Tiss

Med Jackie.
I look like an angel, but i am a devil.
Joy Salina & Toscha, savner jer.

0
0
Svar på denne tråd

ddddddd
Forfatter: 
Dato:  06-12-2008 22:39

Mandag: dressur på bane

Tirsdag: undervisning. Dressue og spring en gang om måneden

Torsdag: tur

Søndag: for det meste dressur, men det hænder det bliver til en tur :P

De andre dage rider jeg ikk på hesten :P

Stella

-my love

-my passion

Fredag d. 18/5-07 kl. 10:05 blev Lori aflivet.

Æret være hendes minde. R.I.P!

Onsdag d. 18/7-07 kl. 13:07 blev Marcie aflivet.

Æret være hende minde. R.I.P!

0
0
Svar på denne tråd

hos os..
Forfatter: 
Dato:  07-12-2008 18:20

laver vi ind i mellem fælles skovture, eller bare ture ud i landskabet, og flere af pigerne har bemærket at der kommer et frisk pust over deres træning bagefter

Venlig hilsen kristian

Hvis du skal handle så husk altid: tingene skal være bedre end nye og må ikke koste noget

JHN RS Moderator
medlem af
AHNA og FNK
stifter og formand: klageklubben

JHN'S farligste bruger

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider