Er du begyndt på grundforløbet?
For det er lidt nemmere, når man er igang - lærerne hjælper også
Ellers skal du gøre dig meget dygtig og ende med at komme ind på kvote 2, det andet forløb efter grundforløbet.. Der er begrænsede pladser, så det gælder om at være en af de dygtige 
HVIS du kommer ind på kvote 2, har de vist nogle lærepladser de deler ud af.. Men du har oss' langt bedre chance hos f.eks. en mester, hvis du lige kan brilliere med, at du er faktisk er god, og er kommet videre.. Du kan dog ikke komme videre fra kvote 2 uden en læreplads. Jeg var selv på grundforløbet + kvote 2, men jeg bukkede desværre under pga. eksem på hænderne.. Kunne ikke tåle at ha' mine hænder så meget i vand.. Og kunne heller ikke tåle plejeprodukterne (shampoo osv.), jeg fik noget lign. brandsår på mine fingre.. Så det var bare rigtig øv.. Men man skal ikke lege med sit helbred
Så jeg droppede det.. Og det er ikke for at være mor-agtig, men bare der er det mindste, skal du endelig få det tjekket
Udover det, anbefaler de også man går til en hudlæge, og får taget frisørtesten.. Der skal du ha' sådan en eksemtester på, der fylder hele ryggen :s Klør af helvedes til
Men jeg fandt via det ud af, at der var et bestemt stof jeg ikke kunne tåle.. Så det er nok meget godt at blive testet 
Jeg ved ikke helt hvad jeg skal give dig af råd til læreplads, andet end du må køre på.. I grundforløbet skal du også i praktik, det er også en meget god indfaldsvinkel 
Men held og lykke med det, spørg endelig hvis der er noget