Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Bukke pony
Forfatter: 
Dato:  09-11-2001 19:00
Hej allesammen,
jeg har et kæmpe problem, når jeg rider min pony Penny, bukker hun som en vanvittig, alt er efterset, der er ikke noget der gør ondt på hende, det er simpelt hen bare for at få mig af, jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre, jeg bryder mig BESTEMT ikke om at ride hende når hun bukker så meget!!! Hvad skal jeg gøre??? Please hjælp mig hurtigt!!!

Camilla Christensen!!!
0
0
Svar på denne tråd

Re: Bukke pony
Forfatter: 
Dato:  09-11-2001 19:56
Hej Camilla!

Du skal sørge for at ride fremad, så den ikke får en chance for at bukke. Det plejer at virke.

Venlig hilsen Sofie
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  09-11-2001 20:32
Få noget undervisning!!

mvh tinus.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  09-11-2001 20:43
Jeg rider også ind i mellem på en Oldenborg/fuldblods hoppe som bukker i galoppen. Jeg tror hun bukker, fordi hun ikke ved hvad hun skal gøre..- Hun er 4 år. Men det hjælper hvis man driver hende mere frem ad, og prøver at vise hende hvad man vil.
Hilsen Lise!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  09-11-2001 21:10
Kan mine veninder også have lidt ret, når de siger, at jeg bare skal give hende et svirp med pisken, jeg har gjort det en enkelt gang og det hjalp faktis, men...........

Camilla Christensen!!!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  09-11-2001 21:37
Jaah...dine veninder har nok ret!

Jeg er nok ikke den rette at spørge til råds om sådan noget!
Min pony både bukker og stjler. (den stejler ikke så meget mere, efter den var ved at vælte bagover)

Og i dag lånte jeg en fluesmækker...(jeg havde ingen pisk med)...men den knækkede første gang jeg gav hende et lille rap!
Men du skal vel drive den fremad.

Held og lykke.

KH Ozti med S&P.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  10-11-2001 12:07
Du kan også lave nogle volter, skråt igennem o.s.v

For så får den noget andet at tænke på, og husk også at få den frem af.

Qnuz *fire* :9
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  10-11-2001 16:33
Nu ved jeg ik hvor gammel din hest er,men da jeg var ved at tilride en pony her for ik ret lang tid siden havde jeg samme problem.Ingen andre end mig turde ride den.hende der rigtig skulle have redet den til blev smidt af flere gange og blev en gang trådt over benet da hun røg af og havde ondt i benet i flere dage.Hun fik oz en dag en blodsamling i bagdelen.Mig havde den smidt af 2 gange,men der var ik sket noget.
Så var der gået noget tid,og det gik faktisk helt fint med at ride hende.Hun havde ik bukket i lang tid.Så jeg tog ud på en tur ud af en grusvej.Og det gik ozze vældig fin.Jeg satte hende i trav,men efter 10 meter begyndte hun og bugge helt vild.Jeg er temelig god til at blive sidene på vilde heste,men hun blev simpelhen ved til jeg røg af.Og da jeg blev ved med at holde i tøjlerne blev jeg slæbt hen af jorden.
Til sidst måtte jeg slippe hende og hun rendte selv hjem.
Jeg blev herre sur og da jeg kom tilbage tog jeg hende i en longe og fik hende til at galoppere i longen hele tiden.
Hun blev træt og ville i trav,men jeg blev ved med at jave hende frem.Til sidst da sveden rendte ned af hende over det hele og hun nærmest var ved at falde om af træthed,da stoppede hende først.Og siden dengang var der aldrig nogle problemer med at hun smed folk og og bukkede.For nu viste hun at det slap hun ik godt fra at gøre.
Det er rytteren der bestemmer,ik hesten.
Hilsen Nancie;-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider