Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

For eller i mod dødsstraf?
Forfatter: 
Dato:  28-10-2008 18:46

Hej duckiiies :}

- puha. Sagen er den at Line Henriksen og jeg skal konfirmeres til foråret. Vi har så haft sådan en engangsoplevelse (thank god for that!) hvor vi skulle have præst hele dagen! Okay - meget hårdt! Vi skulle så se filmen "Dead man walking" og bagefter diskuterede vi dødsstraf. Selv Line og jeg, som ellers plejer at være meget enige diskuterede. Jeg var i mod dødsstraf og Line sådan for-agtig.

Hvad er du? Begrund gerne!

Selv er jeg i mod dødsstraf, fordi det en sindssyg straf, og jeg tror de lider mere ved at skal være buret inde resten af deres liv. Der blive jo også dræbt uskyldige mennesker og sådan noget.

Sofie & Minuet
- snart uden Cappuccino

0
0
Svar på denne tråd

Imod..
Forfatter: 
Dato:  28-10-2008 18:51

Jeg skrev engang en stil om emnet.

Men jeg er imod, nogenlunde af samme grunde som dig.

Maiken

Tralala..

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er imod
Forfatter: 
Dato:  28-10-2008 18:52

Det er, i min verden, dybt dobbeltmoralsk at slå et menneske ihjel, fordi personen har dræbt en anden. Så er man lige så meget morder selv som personen der får straffen.

- Sofie.

† Chela †

24/5-95 - 17/10-07

Udstyr sælges

0
0
Svar på denne tråd

Tooskesmoothie ...
Forfatter: 
Dato:  28-10-2008 18:53

Jeg er også imod dødsskraf.

For det kan bare ikke passe at andre mennesker skal bestemme hvem der er værdige til at leve og dø, det må sgu være folks egen sag. Livet er så stor en ting, noget du aldrig for igen! Så det er ikke engang bare en straf, det gør dig ikke - eksiterende.

Hårdere skraffe er jeg med på, og langt anderledes straffe.

Jeg så en serie hvor en dommer havde lavet særlige skraffer bla. til unge drenge. Der var bla. nogle der havde grafiti malet en statue af Jesus og smadret den, og da de blev fanget skulle de gå igennem byen med et æsel og et skilt hvor der stod de havde gjort det så ALLE kunne se hvem de var. Og det var langt mere effiktivt end at sætte dem i fængsel.

Selvfølgelig kan du ikke ALTID gøre sådan, men i mange sager, burde man i stedet bruge omvendt psykologi :)

» Camilla Stormont «

How do we change the world?

By making one act of random kindness at the time!
Myspace - Arto - Facebook

0
0
Svar på denne tråd

6 tegnn
Forfatter: 
Dato:  28-10-2008 18:56

imod!

» sagde emma. d;

0
0
Svar på denne tråd

For...
Forfatter: 
Dato:  28-10-2008 19:15

Jeg er for, i ekstreme tilfælde.

- Et eksempel er Peter Lundin, hvorfor i al verden skal vi bruge penge på at en som ham sidder og nasser på samfundet inde i fængslet!? Han skal bare ALDRIG på fri fod igen!

Hvorfor skal vi bruge penge og resourcer på at ha' folk siddende på livstid i fænglser, hvis det de har gjort er så slemt at de bare burde "aflives"!?

- Og det er meget muligt de lider mere af at sidde i fængsel hele livet, men hvor stor en straf er det lige? Man får eget værelse med bad/toilet, man får mad serveret, man får løn, man får enten arbejde eller skolegang, - de får SÅ meget inde i fængslerne og vi bruger SÅ mange penge på det!

HVORFOR skal vi dog det, når det de har gjort er så uhyggeligt slemt til tider, og når de bare aldrig skal ud igen!?

Jeg kan gå ind for at vi behandler fanger som har en fremtid udenfor fængslet sådan, men at smide penge i noget der er "nytteløst", dét kan jeg vitterligt ikke se hvorfor vi skal.

Så jeg er for, i ekstreme tilfælde.

0
0
Svar på denne tråd

lalala
Forfatter: 
Dato:  28-10-2008 19:21

Rollo: Du har helt ret i at de sidder i vores fængsler, MEN tror du de synes det er fedt, selvom de får mad osv.?

Sofie & Minuet
- snart uden Cappuccino

0
0
Svar på denne tråd

For ...
Forfatter: 
Dato:  28-10-2008 19:23

Jeg er faktisk enig med Rollo :)

Mennesker, som har gjort ting, som Lundin har gjort, skal ikke ud igen efter min mening. det er spild af samfundets penge, at bure dem inde i xx år. Og er de 100 % sikre på at personen har begået gerningen, ja så synes jeg det er helt fair med dødsstraf.

pædofile og mordere, ja de skal sku ikke ha' lov at leve længere. Og hvorfor skal ofrene/familien/venner osv. gå og være konstant nervøs for, at personen måske slipper ud, og begår samme ting igen ? De har gjort det - og ødelagt deres liv, jeg synes ikke de skal have en chance til!

' P O N Y H E S T E N C A S S I D Y '

- Foldbumserne Zitta og Mathilde (:

0
0
Svar på denne tråd

Fængsler
Forfatter: 
Dato:  28-10-2008 19:35

Selvfølgelig er det surt at sidde fængslet når man ingen frihed har, - men de har dælme ufatteligt meget frihed alligevel.

- Der er 'familie-huse' hvor de kan lege familie en weekend etc.

Jeg synes ikke det er så "straf-agtigt" som det ind i mellem burde være.

Lundin sidder pt. i Østjyllands Statsfængsel som godt nok er rimelig nyt, men de værelser der er derude - det er de rene kollegier, for ikke at sige bedre end kollegierne!

- De har brugt millioner af kroner på stedet, inkl. på kunst!?

Som sagt, - det er fint for dem som skal ha' en chance for at komme ud og leve et liv uden kriminalitet, men for sådan en som Lundin, pædofile syge stødere osv. - nej, hvorfor skal mine skattepenge gå til at han kan sidde og fedte den af i et fængsel!?

Hvad med den pædofile mand som stak af fra et eller andet sted i Sjælland (Der sad vist nogen med røde øre hva'!)

- Han betegnes som værende meget farlig, har holdt en 9 årig pige fanget som s*xslave, - han skal bare ALDRIG ud igen, og nu er skaden sket! Han er sluppet fri! Han burde efter min mening bare ha' været "aflivet".

Det er måske dobbelt moralskt at slå folk ihjel som har slået folk ihjel, men helt ærligt - hvad får nogen ud af at de sidder i et fængsel hele deres liv!?

- Familien kan ta' derind og sige hej, men det blir da bare aldrig det samme.

Så vil jeg hellere bruge færre penge på at ha' livstids-fanger siddende, og så bruge de penge på de ældre, eller på at ta' det i opfanget så vi ikke får så mange kriminelle.

Men jeg er også skadet af at ha' en mor som har været tjenestemand i over 14 år nu.

0
0
Svar på denne tråd

så så man lige mig svare
Forfatter: 
Dato:  28-10-2008 20:24

Er i mod, ligegyldig hvad en person har gjordt synes jeg ALDRIG det er i orden at tage det liv.

Lavede engang en opgave om det, og vi tænkte og diskuterede meget at hvis man nu havde dødsstraf, kunne man jo ligeså godt bruge kroppene godt, fx ved tage deres nyrer osv, og så donere det for at andre kan overleve.

JEGMIG'HEDVIGLÆRKE

uden fancy farver, grimme hjerter og besværlige citater

0
0
Svar på denne tråd

jfjfjfj
Forfatter: 
Dato:  28-10-2008 20:52

Kan godt forstå dig Rollo .. og jeg er på en måde enig ..

Men alligevel .. så synes jeg bare det er SÅ dobbeltmoralsk at slå menneske ihjel for at ha drabt én .. Så er man jo ikk meget bedre end forbryderen ;)

Men ja .. det er sgu svært .. synes nu er OK som der er her i Danmark :)

Mathilde Fryba

» nu med vidunderhesten ♥Aggiore T♥
They say: "A picture is worth thousand words" but when I saw yours, I was speechless

0
0
Svar på denne tråd

lålålå
Forfatter: 
Dato:  28-10-2008 21:10

uha ja, Sofie. It's halleluja at det var en engangsoplevelse (;
men filmen var nu meget god - den skulle I se.

jeg er nemlig for af samme grund som Rollo, men jeg har altid haft argumenter for begge sider, og efter jeg så denne film blev de bare stærkere for imod. - jeg holder dog stadig mest for med.
(selv sofie var med der, hun fik lyst til at aflive ham - rimelig grinern ;D )

jeg synes det er forkert at slå ihjel for at slå ihjel, det kommer der intet godt ud af, men på den anden side er det fulstændig latterligt at vi skal bruge penge på at en sidder og sidder. som rolle, peter lundin fx. Han kommer sgu aldrig rigtig ud og får et normalt liv - så hvorfor betale for at han skal sidde der og glo?

LINE & LUKAS
You are always on my mind.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-10-2008 21:41

Klart imod.

Det giver absolut ingen mening at straffe folk uden at give dem mulighed for at forbedre sig.

er det ikke meningen med det??

KH ASTA

Med part på dejligste Terkel <3

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  28-10-2008 22:30

meget imod. undskyld mig, alle fortjener sguda en chance til? ligegyldigt hvad de har lavet. Ja folk er syge i krydderen, men at tage deres liv er langt ude synes jeg.

- min mening

fionabona

- med part på Frk. Olsen

0
0
Svar på denne tråd

For eller i mod dødsstraf?
Forfatter: 
Dato:  29-10-2008 11:18

Jeg vil aldrig synes, at det er menneskers ret, at dømme over hvem der skal leve, og hvem der skal dø.

Vi dømmer mordere, fordi de netop er gået ind, og bestemt, hvem der skal dø, derfor synes jeg det er dobbeltmoralsk at straffe dem med døden.

Christina Buhl

.. Med Carlos og Rocky <3

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-10-2008 14:24

Jeg er helt klart imod! Dødstraf er fandme det værste, man overhovedet kan gøre. Om så mennesket har slået en anden ihjel, skal de ikke have dødsstraf. Så gør man jo præcis det samme, som den der dræbte, gjorde. Det er helt forkert!

0
0
Svar på denne tråd

heej (:
Forfatter: 
Dato:  29-10-2008 14:51

Jeg er i mod.

Man gør jo sig selv til morder ved at slå et menneske ihjel, som måske slev har begået mord?

Så jeg synes det er dobbeltmoralsk (;

Camille med Herkules <3

Den lykkelige ejer af Welsh Mountain :)

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-10-2008 16:09

Imod. Tænk hvis menneskene, der bliver dræbt er uskyldige - det er jo sket. Og desuden så er der ingen, der fortjener at dø.

Hvis nu en mand havde dræbt en anden. Manden havde været blendet af had (eller lignende) men bagefter fortryder han og vil gerne gøre det godt igen. Det kan han jo aldrig komme til hvis han bare bliver "aflivet"...

Synes det er dybt forkert.

» SILLEBILLE :)

- med part på Sylle.

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmmmmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  29-10-2008 16:31

Fordi de lider mere i fangeskab? WTF.

Meningen er at de skal hjælpes! Det gør dødstraf i hvisse tilfælde, hvor der ikke er mere at gøre.

Men jeg synes normalt, at man bør hjælpe istedet for at straffe. Og nogle gange kan dødstrafen være en hjælp (godt nok i sjældende tilfælde. )

Ann-Sofie

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-10-2008 17:19

Ann-Sofie: Dødstraf hjælper da aldrig. Dødstraf er da det sidste, man skal gøre, hvis man vil hjælpe personen.

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  29-10-2008 17:43

Emma: Nu snakker jeg ikke om mord, voldtægtsforbryder. Men virkelig speciele situationer. Men hvis personen er ødelagt, at man med sikkerhed kan sige, at personen aldrig vil få et normalt liv, aldrig vil kunne komme på rette køl igen og stadig vil blive ved med at slå mange mennesker ihjel.

Så tror jeg det letteste for alle er at slå personen ihjel. For alles skyld, også forbryderens.

Ann-Sofie

0
0
Svar på denne tråd

lalala
Forfatter: 
Dato:  29-10-2008 22:27

Ann-Sofie: Så en forbryder, som har gjort noget rigtig slemt, skal bare have alt den hjælp han kan få?

Sofie & Minuet
- snart uden Cappuccino

0
0
Svar på denne tråd

Lalalal.
Forfatter: 
Dato:  29-10-2008 22:33

Nej, jeg går ikke ind for dødsstraf, jeg synes det ville jeg være dybt dobbeltmoralsk.

"Nå da, så du har dræbt en, nu må jeg dræbe dig" - arharh, niks.

LAURA'OG'STRAUSS
-i medgang, i modgang.
0
0
Svar på denne tråd

æpjuhytfrde
Forfatter: 
Dato:  29-10-2008 22:52

Fantastisk film (Y)

men jeg er for .

Louise Frandsen

Uden Hále Bob & Perle de Phantomic

"Maybe you forgotten, I'm a timecop from the future, should be taken very seriously !"

O d e n s e F a g s k o l e

0
0
Svar på denne tråd

gggggggggggg
Forfatter: 
Dato:  30-10-2008 08:38

Det er aldrig i orden at slå mennesker ihjel. Mennesker skal kraftedme ikke lege gud, og bestemme over andre folks liv, og dødsstraf er så sindsygt dobbeltmoralsk.

Jeg synes virkelig der burde være hårdere straffe, og at økonomisk kriminalitet straffe er alt for høje i forhold til mord osv, - så jeg synes straffene burde blive strammet gevaldigt op.

Jeg synes også at de kriminelle skal have MEGET mere hjælp, inde i fængslerne.

Men dødsstraf er aldrig okay, nej..

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-10-2008 13:58

Lige meget hvordan man vender og drejer det, vil jeg altid være imod dødstraf. Der findes jo ikke noget, der er mere dobbeltmoralsk end det!

Prøv lige og overvej, hvis det var jeg selv. At vide, at man skal dø måske dagen efter. Jeg får fandme kvalme bare ved tanken! Sidde der og lide, indtil man er død. Nej, nej!!

0
0
Svar på denne tråd

hmhmmmmmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  30-10-2008 17:51

Sofie (Cappuccino) :

Jep ..

Skal man straffe mennesker for at være mennesker? (Retorisk spørgsmål)

Ann-Sofie

0
0
Svar på denne tråd

modmodmodmod
Forfatter: 
Dato:  30-10-2008 20:05

jeg er imod.

for de får jo ikke en chance, for at blive gode igen

Nu Vil Jeg gå efter en part!!!<3

Cloé:

-Vis du engang bliver min skal du have et lyserødt fliz dækken ;)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider