Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Venindes halte hest.
Forfatter: 
Dato:  23-10-2008 19:56

Mig og min veninde sad og snakkede om hendes hest Jackie, som er halt.

Hun har været halt i godt og vel 3 uger, og min veninde tog på ridelejr med hende, imens hun var halt. 'Den var jo kun lidt halt' ja, det var den ikke! Man kunne se på den at det gjorde ondt på den.

Nu er hun så på ferie, og min anden veninde passer så Jackie som stadig er halt. Men ejeren vil ikke have dyrlægen ud, for 'han kan jo alligevel ikke gøre noget, hvis hun bare har trådt forkert.' Er det bare mig, eller er det DYBT forkert ikke at have fået dyrlæge til en hest der har været halt i 3 uger, og har haft redet på den?

Min veninde ved desuden at jeg har skrevet det her, så jeg har lov. Ville bare lige høre jeres mening..

Julie.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-10-2008 20:05

Jeg ville få dyrlæge ud omgående. :) Du har ret, det kan ikke være fair overfor hesten.

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  23-10-2008 20:20

Jeg ville omgående få dyrelæge ud ,

det er ikk' i orden hesten bare går og har ondt og stadig bliver redet på.

måske skulle du tage en snak mere med hende.

det duer jo ik krikken har ondt vel

synes du skal snakke med hende om den dyrelæge

Møjsenkøjseren

- nu med strenge instrukser om at opføre sig mere civiliseret.

0
0
Svar på denne tråd

wegwasgw
Forfatter: 
Dato:  23-10-2008 20:42

Jeg har snakket med hende om det, og prøvet at forklare hende det, men nej. 'Jackie har jo bare trådt forkert, det kan han jo ikke gøre noget ved!' Hvordan kan du vide det??????

Julie.

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  23-10-2008 21:00

Prøv og sig : Ved du hvad jeg ved sq hvad jeg snakker om når krikken har været halt i 3 uger og du så tog på ridelejr

Og hesten stadig er halt. men self det kan være en Hovbyl så skal hun bare ringe til smeden

Smeden eller dyrelæge

Møjsenkøjseren

- nu med strenge instrukser om at opføre sig mere civiliseret.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-10-2008 21:01

Julie, du må vise hende denne debat! Hun risikerer hesten bliver skadet i meeeeeeget lang tid, hvis den ikke bare har 'trådt forkert'!

Helt rigtigt af dig som du tænker! Den skal da selvfølgelig have dyrlæge når den har haltet i længere tid?!

» SILLEBILLE :)

0
0
Svar på denne tråd

egwgggwg
Forfatter: 
Dato:  23-10-2008 21:02

Ja, jeg har også sagt det med at det kan være en hovbyld. Og hun har købt hesten i ferien, og der var den ikke ren i bøjeprøven.. Og nu er det netop det ben, som hun ikke var rentgående på, som hun nu halter på.

Julie.

0
0
Svar på denne tråd

weghaw
Forfatter: 
Dato:  23-10-2008 21:25

Ja, jeg viser hende også det her, så hun kan se, at der er andre heste-mennesker, der virkelig er enige med mig. Men hun er i Sverige lige nu, så jeg ved ikke lige hvornår det bliver.

Hendes forældre bærer nok også en del af skylden, da de heller ikke syntes at dyrlægen er værd at bruge penge på, medmindre hesten ligger døden nær, tro mig, jeg har hørt det sagt af hendes far.

Julie.

0
0
Svar på denne tråd

lalalla
Forfatter: 
Dato:  23-10-2008 21:36

Jeg ville straks kører hesten til et dyrehospital hvor der enten kunne tages scanning eller røntgen billeder, så man kunne finde problemet og i gangsætte den rigtige behandling :) Man rider altså ikke på en hest der er halt!

» Janni «

- nu med fejlfarve hesten Cartier <3

0
0
Svar på denne tråd

qegwgweg
Forfatter: 
Dato:  23-10-2008 22:46

JanniSkov: Det gør hun åbenbart..

Tro mig, når hun kommer hjem på.. Søndag må det være, så tager jeg en snak med hende.

Julie.

0
0
Svar på denne tråd

lalalal
Forfatter: 
Dato:  24-10-2008 09:09

Det er godt nok uforsvarligt, og hun risikere bare at gøre en eventuel skade meget værre, så den måske aldrig bliver 100% fit for fight igen :(

» Janni «

- nu med fejlfarve hesten Cartier <3

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  24-10-2008 10:01

Ring til tøsens forældre. Og det kan kun gå for langsomt!

Sandra
..med Sneggla vom Störtal

0
0
Svar på denne tråd

wegwgwgew
Forfatter: 
Dato:  24-10-2008 12:36

Bare rolig, der BLIVER skam gjort noget. Tak til jer, fordi i lige ville bekræfte mig.

Julie.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift ..
Forfatter: 
Dato:  24-10-2008 21:20

Syndes hun skal ringe til dyrelæge nu .

Min Pony Nelly blev halt, og jeg lod hende stå i 3 uger, haltheden gik ikke over så vi ringede til dyrelægen .

-Nelly Havde undt når hun gik. Selvom min far ikke var meget for det, måtte vi ho gøre det for ponyen havde undt når hun travede, og det kunne jeg simpelthen ikke lade vær med at tænke på, så det blev et opkald til dyrelægen .

Men jeg syndes det er ok den har stået i 3 uger, men når den blir ved med at være halt syndes jeg hun skal ringe NU og i hvert fald høre dyrelægen hva han/hun sir til det .. (:

Hilsen Cecilie

R.I.P Højmarkens Nelly

- Jeg vil ALTID Elske og ALDRIG glemme dig :'( <33

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider