Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

 Ih øv, øv og atter øv :/
Forfatter: 
Dato:  18-10-2008 22:07

Jeg blev ringet op torsdag aften med beskeden "Hej Sascha, Nathalie er helt vildt halt i den ene side, hun kan næsten ikke gå". 8-) Great, jeg var hos Catrine (Polle ;) <3) i Helsinge (= rimelig langt til Værløse :P) og håbede på at det bare gik over til i morgen.

Jeg havde ikke redet om torsdagen, fordi vi var til stævne dagen før ;) Jeg havde haft sadelmager (som iøvrigt sagde mine sadler passede perfekt (y)) og så bare lukket hende på fold, hvor hun var spurtet afsted ud til flokken uden nogen som helst tegn på halthed.

Fredag morgen bliver jeg så igen ringet op (af en anden fra gården) "Hej Sascha, Nathalie kan ikke gå, den er simpelthen så halt. Skal jeg sætte den på fold?". Det var her alarmklokkerne begyndte at ringe. Tit har Nathi lavet noget dumt på folden, men det er gået væk i løbet af dagen. Så jeg ringer straks til min part, jeg ved skal derud, hun tager den ikke. :( Ringer så til mor, og hun tager den heller ikke :( Sascha går næsten i panik. Tænker de nok ringer. Det gjorde de så også - bare 2-3 timer senere og mine nerver sad næsten uden på tøjet :P Min part fortæller mig så at den ikke kan gå. Min mor ringer til Dr. Dyr, der giver os en tid kl. 17.15. Puhha, der er pludselig lang tid fra 11.33 til kl. 17.15.


*vi spoler tiden frem til kl. 17.00* Sascha kommer ind til sin hest, der ligger ned (Har aldrig aldrig aldrig set den hest ligge ned i sin boks før!) og jeg kunne sidde hos hende i 10 min før hun rejser sig op. Man kunne se på hende, når hun skulle flytte sig, den skulle virkelig planlægge, hvordan den skulle flytte benene så det gjorde mindst muligt ondt. :( Stakkels stakkels hest :()


Dr. Dyr fortæller os, at det er en hovbyld. Han prøver at skære ind til hovbylden, men den sidder så højt oppe, at han ikke kan skære mere, for så skærer han Nathi til blods. Så nu skal vi give hende 1 x smertestillende og 2 x antibiotika hver dag. Plus vi skal sætte hendes hov i blød i sæbespåner i 30 min så tit som vi kan. Den må ikke komme på fold og vi skal ringe tilbage til ham mandag aften, så han kan komme ud tirsdag og sige pænt goddaw til á hov.

Lige nu ser hendes hov sådan her ud;




Jeg håber, I nogenlunde kan se hvad det er ;)

Og sådan så vi ud i boksen :


Jeg undskylder meget hvis det blev rodet og uforståeligt. :P

Bare ikke fedt, at hun har det sådan :/

(ps - skrevet for at få afløb for 'fustrationerne')


Sascha & Natalie

sn-foto.dk - stævnefotografering

Lewis Saskibard efterlyses

JHNs Championatlister!

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm,,,,,
Forfatter: 
Dato:  18-10-2008 22:14

åh kender godt det der. Man når bare at tænke det værste når man får sådan et opkald fra stalden! Men det var heldigt for jer at det kun var en hovbyld. Det kunne have været så meget andet (og værre!) :)


FREJA.med casia

amina r.i.p 20/11 2007


0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  18-10-2008 22:17

ej det var da godt nok nedern :/ og nu var i lige så godt i gang med stævner og sådn'. Hvad kommer sådan en hovbyld egentlig af?


- men god bedring til hende.


- min mening



fionabona

- med part på Frk. Olsen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Freja (amina og casia)
Forfatter: 
Dato:  18-10-2008 22:21

Ja, jeg fik jo af vide, at den var stiv i hele den ene side. Og da jeg var i praktik hos Falk-Rønne, var der en hest der havde det sådan... ½ års pause med kiropraktor og varmepuder :( Men, ja, er glad for det 'kun' var en hovbyld ;)

Fionabona: Ja, det er rimelig nedern. "heldigvis" var de stævner jeg havde planlagt ovre (havde dog tænkt mig LØSR d. 8.-9. november, men melder fra ;)) og så ellers give hende godt med stævnepause til efter julen.

Efter hvad jeg forstod af min dyrlæge, så kommer de ikke "af noget". De kommer vist bare "når de har lyst" :P

Tusind tak ;)


Sascha & Natalie

sn-foto.dk - stævnefotografering

Lewis Saskibard efterlyses

JHNs Championatlister!

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  18-10-2008 22:22

nåå okay, det var da altid noget.


- min mening



fionabona

- med part på Frk. Olsen

0
0
Svar på denne tråd
 
 jfjfjfjfj
Forfatter: 
Dato:  18-10-2008 22:23



Argh.. Der er ikk noget værre end de opringninger når man er langt væk .. Puha ...



Så må vi håbe hun kommer sig hurtigt :) Det ser ellers rigtig hyggeligt ud i boksen :D thi hi ...



Mathilde Fryba

» nu med vidunderhesten ♥Aggiore T♥
They say: "A picture is worth thousand words" but when I saw yours, I was speechless

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fionabona:
Forfatter: 
Dato:  18-10-2008 22:24

Ja, heldigvis. Men for dem der kender min hests aktivitetsniveau, så bliver den sjov når den skal ud og gå igen ;D Og genoptræning også, dens kondi bliver jo ikke holdt vedlige, når den bare står inde. :/


Sascha & Natalie

sn-foto.dk - stævnefotografering

Lewis Saskibard efterlyses

JHNs Championatlister!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mathilde »Aggiore«:
Forfatter: 
Dato:  18-10-2008 22:26

Ja, det er altid når jeg ikke er hjemme, det går galt :P Jeg tror jeg ringede til 4-5 forskellige ude fra stalden, for at de også lige kunne tjekke Nathi - for 10 øjne ser bedre end 6 ;)

Ja, det var også super hyggeligt - aldrig oplevet sådan noget før med den tossede krikke <3


Sascha & Natalie

sn-foto.dk - stævnefotografering

Lewis Saskibard efterlyses

JHNs Championatlister!

0
0
Svar på denne tråd
 
 fjfjfjfjfjfjjf
Forfatter: 
Dato:  18-10-2008 22:31


Ja kender det godt.. Man går bare helt amok og ringer løs til alt og alle :P og det er altid når det er mega vigtigt, at folk ikk liiiige tager telefonen


og det er typisk hesten at komme til skade når du er væk :P hehe ...



Det er så dejligt at sidde sammen med hesten i boksen .. virkelig hygge !! elsker det :D



Mathilde Fryba

» nu med vidunderhesten ♥Aggiore T♥
They say: "A picture is worth thousand words" but when I saw yours, I was speechless

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mathilde »Aggiore«:
Forfatter: 
Dato:  18-10-2008 22:36

Præcis :P Var ved at få et nervesammenbrud :D


Sascha & Natalie

sn-foto.dk - stævnefotografering

Lewis Saskibard efterlyses

JHNs Championatlister!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bubbibjørnen Björk
Forfatter: 
Dato:  18-10-2008 22:48

Nej, hvor får jeg stress over at du altid kalder din hest for "den"



Amanda&Björk

Team Korshøje


0
0
Svar på denne tråd
 
 TheNobody *Team Korshøje*:
Forfatter: 
Dato:  18-10-2008 23:09

Jeg har skrevet det en gang? ;)


Sascha & Natalie

sn-foto.dk - stævnefotografering

Lewis Saskibard efterlyses

JHNs Championatlister!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-10-2008 23:17

Nååh hvor synd :(

God bedring til hende. Lad os høre hvordan det går :)


SILLEBILLE :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Cecilie ♥Sylle♥:
Forfatter: 
Dato:  18-10-2008 23:41

Tusind tak. Ja, I bliver bombarderet med indlæg :D Haha, ej :P


Sascha & Natalie

sn-foto.dk - stævnefotografering

Lewis Saskibard efterlyses

JHNs Championatlister!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-10-2008 23:43

Du skrev det jo til mig på mobilen, det er så synd! God bedring til Nathi skat <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Emma Thomson:
Forfatter: 
Dato:  18-10-2008 23:48

Tak baby <3


Sascha & Natalie

sn-foto.dk - stævnefotografering

Lewis Saskibard efterlyses

JHNs Championatlister!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bubbibjørnen Björk
Forfatter: 
Dato:  19-10-2008 00:57

men det er ikke det eneste indlæg :)



Amanda&Björk

Team Korshøje


0
0
Svar på denne tråd
 
 TheNobody *Team Korshøje*:
Forfatter: 
Dato:  19-10-2008 01:19

Jamen, så må du da lade være med at læse mine indlæg, hvis ikke du kan klare det? ;)


Sascha & Natalie

sn-foto.dk - stævnefotografering

Lewis Saskibard efterlyses

JHNs Championatlister!

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  19-10-2008 12:31

Åh nej, hovbylder er ikke sjovt. En af vores fik også een engang, og han ville heller ikke så meget som gå :( Den var dog relativt hurtigt ovre.


Emilie Watson


Jeg søger en billig, men absolut brugbar kvalitetsdressursadel(Stübben, Passier, Country, Kieffer el. lign), 17" med bred bom. Alder og skønhed er ikke vigtigt!

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  19-10-2008 13:58

TheNobody *Team Korshøje*: Hvad er der nu i vejen med at kalde sin hest for den? Den ( ) er for fan ikke andet end en hest!




Signe

- fuck alt, jeg vil bare være rockstar


- BU 06/07



0
0
Svar på denne tråd
 
 okjhbuvg
Forfatter: 
Dato:  19-10-2008 18:44

nååårh. stakkels lille hest.

god bedring med hende =)


LouIse Frandsen

Uden Hále Bob & Perle de Phantomic

"Maybe you forgotten, I'm a timecop from the future, should be taken very seriously!"


O d e n s e F a g s k o l e !



0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider