Jeg blev ringet op torsdag aften med beskeden "Hej Sascha, Nathalie er helt vildt halt i den ene side, hun kan næsten ikke gå".
Great, jeg var hos Catrine (Polle
<3) i Helsinge (= rimelig langt til Værløse
) og håbede på at det bare gik over til i morgen.
Jeg havde ikke redet om torsdagen, fordi vi var til stævne dagen før
Jeg havde haft sadelmager (som iøvrigt sagde mine sadler passede perfekt
) og så bare lukket hende på fold, hvor hun var spurtet afsted ud til flokken uden nogen som helst tegn på halthed.
Fredag morgen bliver jeg så igen ringet op (af en anden fra gården) "Hej Sascha, Nathalie kan ikke gå, den er simpelthen så halt. Skal jeg sætte den på fold?". Det var her alarmklokkerne begyndte at ringe. Tit har Nathi lavet noget dumt på folden, men det er gået væk i løbet af dagen. Så jeg ringer straks til min part, jeg ved skal derud, hun tager den ikke.
Ringer så til mor, og hun tager den heller ikke
Sascha går næsten i panik. Tænker de nok ringer. Det gjorde de så også - bare 2-3 timer senere og mine nerver sad næsten uden på tøjet
Min part fortæller mig så at den ikke kan gå. Min mor ringer til Dr. Dyr, der giver os en tid kl. 17.15. Puhha, der er pludselig lang tid fra 11.33 til kl. 17.15.
*vi spoler tiden frem til kl. 17.00* Sascha kommer ind til sin hest, der ligger ned (Har aldrig aldrig aldrig set den hest ligge ned i sin boks før!) og jeg kunne sidde hos hende i 10 min før hun rejser sig op. Man kunne se på hende, når hun skulle flytte sig, den skulle virkelig planlægge, hvordan den skulle flytte benene så det gjorde mindst muligt ondt.
Stakkels stakkels hest
)
Dr. Dyr fortæller os, at det er en hovbyld. Han prøver at skære ind til hovbylden, men den sidder så højt oppe, at han ikke kan skære mere, for så skærer han Nathi til blods. Så nu skal vi give hende 1 x smertestillende og 2 x antibiotika hver dag. Plus vi skal sætte hendes hov i blød i sæbespåner i 30 min så tit som vi kan. Den må ikke komme på fold og vi skal ringe tilbage til ham mandag aften, så han kan komme ud tirsdag og sige pænt goddaw til á hov.
Lige nu ser hendes hov sådan her ud;

Jeg håber, I nogenlunde kan se hvad det er 
Og sådan så vi ud i boksen
:

Jeg undskylder meget hvis det blev rodet og uforståeligt. 
Bare ikke fedt, at hun har det sådan :/
(ps - skrevet for at få afløb for 'fustrationerne')