Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Læsehestens Bogforum (Arkiv)

Dressur - fra unghest til grand prix
Forfatter: 
Dato:  15-03-2003 02:00
Hvor mange af jer herinde. har lst denne bog, og hvad er jeres generelle mening om den?

¨¨¨¨¨¨¨ Mvh. Nina ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

>>>You can talk the talk, but can you walk the walk? (Eller noget i den stil) <<

Tjek lige min præsentation!(y)
Med masser af billeder, som meget gerne må kommenteres!
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  18-03-2003 11:40
... og jeg synes den er fantastisk! :-)

Jeg har selv en unghest, og prøver så godt jeg kan at arbejde ud fra de principper, der beskrives i bogen.

Jeg synes bogen er godt beskrevet og let forstålig.

Kan klart anbefale den. (y)

Hilsen
Lotte
0
0
Svar på denne tråd

Enig
Forfatter: 
Dato:  23-03-2003 09:00
....Jeg synes også den er rigtig rigtig god. Jeg har tilredet min hest efter bogens principper, og det har fungeret over al forventning. Det eneste der mangler er et afsnit om hestens første galop arbejde.
God læselyst...
Hilsen Helle
0
0
Svar på denne tråd

Frisk fra bordet..
Forfatter: 
Dato:  23-03-2003 21:56
siger jeg:

Utrolig god, men utrolig nedladende. Ikke med vilje, det ved jeg, men jeg kan ikke tage holdningen om at hesten er os underlegen intelligensmæssigt!

Godt beskrevet - i detaljer, som vi har brug for.. Og anderledes grundig..

>Tjek min HP om mig selv og mig selv - og hesten og et par andre emner.. Tryk her :)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har den selv,
Forfatter: 
Dato:  05-04-2003 22:10
og der er da nogle rimelig gode emner, hvis man søger gode/evt. nye metoder som "ikke-vildt-øvet" rytter. Men det er sådan mere en opslagsbog, efter min mening. Den bliver lidt tør i længden, hvis man har tænkt sig at læse den fra ende til anden.

Men som sagt: Generel god bog til dressur-oplæring af både hest og rytter, hvor man kan gå ind og læse om de specifikke emner, man måske har lidt problemer med selv.

Mvh. Maria
0
0
Svar på denne tråd

Okay bog.
Forfatter: 
Dato:  06-04-2003 08:21
Jeg har den selv og har selvfølgelig også læst den.

Det er en helt god bog, ikke fantastisk, men helt okay.

Synes også den er helt fin som opslagsbog osv., men det er ikke den bog jeg har lært mest af.

Venlig hilsen Stine

Vi elsker fordi han elskede os først.
1. Johannesbrev 19, A

præsentation
0
0
Svar på denne tråd

god bog...
Forfatter: 
Dato:  27-05-2003 08:47
Jeg har også været glad for den. For en gangs skyld en bog som forklarer forskellige dressurøvelser udføreligt, med små tegninger så selv ikke-så-øvede ryttere føler at de forstår hvad der sker i en galloppiruette ;-)
Jeg har ikke brugt den som tilridningsbog, men som almen rideteori, og synes det er den bedste danske bog jeg har fundet i den forstand.

Lone, mht at heste er os underlegne i intelligens - hvorfor føler du det er stødende? Det er da rigtigt nok, og en del af hestens charme. En del af det der gør dem heste. Det er jo ikke noget negativt, men en vigtig del af at forstå hvorfor heste er som de er...
Et flugtdyr har ikke brug for ligeså meget hjernekapacitet som et rovdyr, da det "bare" skal løbe væk. Der er ikke så meget taktik involveret.
Personligt ville jeg meget nødigt have en specielt intelligent hest i stalden. Tænk på, hvor meget den ville skulle aktiveres for at have et nogenlunde tilfreds liv? Nej tak.

-susan
0
0
Svar på denne tråd

Intelligens heste vs. mennesker...
Forfatter: 
Dato:  07-06-2003 11:16
...Se.
Nu kommer det an på, hvordan man definerer intelligens. Jeg tror, at hestes intelligens er en anden end menneskers. Ikke en bedre eller en dårligere, men en anden.
Ligesom håndbold er et endet boldspil end fodbiold. Ikke et dårligere eller et bedre, men et andet.

Ja, jeg er osse een af dem, der er træt af at høre folk udtale at heste har intelligens som gennemblødt bølgepap. Og nej, jeg har ikke læst Johannes' bog.

If I don't see you in the future - I'll see you in the pasture...

-99E

Læs mere om Natural MooseManShip HER!
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har læst den
Forfatter: 
Dato:  04-11-2003 15:55
Og uden at fornærme nogen, så finder jeg den ikke imponerende.

Det er fint at andre kan have glæde af den, men jeg synes ikke den leder mig i den retning jeg ønsker, nemlig en følsom hest, som reagerer for lette hjælpere.

Jeg synes heller ikke at illustrationerne er overbevisende.

Desværre.

BeritH

A horse will never tire of a rider who possesses both tact and sensibility, because he will never be pushed beyond his possibilities ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har haft den
Forfatter: 
Dato:  11-11-2003 09:43
jeg har læst den - og jeg har solgt den igen.

Beskrivelserne af de forskellige øvelser er gode som opslag.
Billedmatrialet halter.
Tonen er nedladende

Det der irriterrer mig mest er holdningen til at hvis rytteren trykker på de rigtige knapper så kan hesten også øvelsen.
Der står ikke et pip om hvornår hesten mentalt og muskelmæssigt er klar til hvad, jeg håber at det er en forglemmelse fra forfatterens side.
Det virker som om at forfatteren mener at hesten ikke har nogen fri vilje, den skal bare føje rytteren (hvis ellers rytteren kan sit kram) - det er jeg meget uenig i.

Generelt virker det på mig som en lærerbog i hvordan rytteren kan opnå et eller andet (fx. rosetter).
Desværre handler det ikke om hvordan man med dressuren kan gavne sin hest.

Sundancer

---"Somehow, nature compensates. Ducks fly, and swim, and float, but they walk funny.."---
0
0
Svar på denne tråd

er generelt
Forfatter: 
Dato:  01-12-2003 21:17
meget vild med den, den har for mig fungeret som en god opslgabog, der tager hensyn til rytteren, især i tilridningsfasen, hvor mange problemstillinger til, hvordan man træner unghesten bedst og hvordan det er når man indvoldvere andre msk. end sig selv, hvad det kan udsætte hesten for og hvad man skal tænke over.

han tager emnet godt op, men ja det er en bog som vejleder konkurrence ryttee og folk i tilridningsfasen. men da jeg blot er proffesional hyggerytter, så har jeg også haft glæde af bogen (har dog ikke haft råd til at købe den endnu, men har lånt den tit).
at ride dressur gavner hestens fysisk og spykisk. for mig er det en elenmentær viden, at når man træner dressur, så træner man hestens muskler (det er gymnastik, blot for heste).

JS har et sprog, som er let fortalt, han viser flere toprytter, som udøver en øvelse forkert og viser igen andre som gør det rigtigt. dette gør at man kan se forskellen. derudover fortæller han meget uførligt, hvordan man kan se, at hesten er utilfreds.
samtidig er JS en person med markante meninger, dette kan også ses ud af hans bog.

men for øvrigt er en hest rigtig tilredet, vil den også udføre øvelsen, når man giver visse signaler. selvfølgelig skal den lære det først, det er klart. vi andre skulle også lære at regne i skolen og nogle var hurtigere til det end andre. sådan er heste også.
men selvfølgelig kommer relationen mellem hest og rytter til at spilde ind.
dressuren er en del af hesten naturlige kropssprog. se blot de hestefilm, hvor en hingst gør kur til en hoppe. så vil I se meget af det dressur, som vi bruger i dag på banen.

en god bog, som jeg kan anbefale. den skal læses i etaper og man skal have tid til at fordøje læsningen. for han kommer med meget på engang. for mig er det en dejlig bog og JS har benene på jorden.

mvh xanadue
"kun når jeg er alene, kan jeg samle de tanker, som jeg får ved at være sammen med andre". LDL
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider