Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Læsehestens Bogforum (Arkiv)

 Anbefal en krimi/spændning
Forfatter: 
Dato:  07-07-2011 23:15

Hej søde N'er!


Nu nærmer min sømmerferie sig forhåbentligt(venter svar på en eksamen og skal forsvare mit BA-projekt mandag).

Jeg æææææælsker krimier, og har igår slugt "Skygge" af Dean Koontz på en dag, da jeg trænger virkelig til at læse noget ikke-fagligt!



Men nu mangler jeg inspiration!



Jeg synes krimier(særligt de nordiske) er mega gode, men bøger som "De dødes Bibliotek", "Da Vinci Mysteriet" og Larsson-trilogien går også rent ind. "Rosens navn" og alt muligt med hemmelige skatte, koder osv. er det rene guf!


Har læst de fleste at Dean Koontz's bøger, kan i den forbindelse stærkt anbefale

"Så langt øjet rækker",

til dato den bedste bog jeg nogensinde har læst( på nær Harry Potter, som jeg har læst 3 gange ). Jeg har læst "Snemanden" af Jo Nesbø, den var god, men Flagermusmanden var ikke god, så ved ikke om jeg gider give ham en chance mere...

Hulebjørnens Klan osv. er også blevet pløjet igennem, de var for sin vis gode nok, men orker ikke at læse den sidst udgivne, da det er 12 år siden jeg læste de andre(eller lign., var meget ung da jeg læste dem i hvert fald)...


Så opfordringen lyder:

Fortæl om hvilken bog/bøger I er i gang med pt., lidt om genren og om den fanger!







Salg af 1.-klasses trakehnere


Se www.Dyrhave.com for info


Fotografering af heste, equipager og dyr. 300 kr+kørsel

se www.123hjemmeside.dk/Pernica-foto for info

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  07-07-2011 23:26

Så er den danske forfatter Jussi Adler-Olsen nok noget for dig. Specielt hans Carl Mørk-trilogi er fantastisk spændende. ("Kvinden i buret", "Fasandræberne" og "Flaskepost fra P")


Også hans "Og hun takkede guderne" er fantastisk. "Alfabethuset er måske en kende langtrukken, men stadig god.


Har du læst Camilla Läckbergs bøger? De kan også varmt anbefales.


Kh

Maria


Mor til Kathrine 24.08.06

Og Frederik 22.03.09


Skal du have lavet kage?

Send en PB.


"Nu rolig. Livet er blot et eksperiment. Man har før hørt om mislykkede eksperimenter." -Dan Turéll.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Der er Mange
Forfatter: 
Dato:  07-07-2011 23:41

jeg dræber af giorgio faletti monster stor bog og god.


Liza Marklunds bøger er gode

Camilla Løckberg

Anna Grue

Karin Slaugther

Sara Blædel

De har alle lavet en del bøger så det er bare at gå i krig.


Tjek lige om det er en serie først de kan godt læses uafhængig men er bedst fra en ende af.


Jussi adlers er også rigtig gode og der er også en serie som høre sammen.




Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)

http://www.kallehauge.org


0
0
Svar på denne tråd
 
 Läckberg
Forfatter: 
Dato:  07-07-2011 23:54

Kan varmt anbefale Camilla Läckberg.


Man bliver nærmest fanget fra side 1

0
0
Svar på denne tråd
 
 tjaøhm
Forfatter: 
Dato:  08-07-2011 00:07

Prøv Harlan Coben :-)




...from Rulammet with love


Omsider med Elmholts Napasha

0
0
Svar på denne tråd
 
 blabla
Forfatter: 
Dato:  08-07-2011 00:43

Jan Guillou (forfatter til arn-bøgerne) har skrevet en laaaaaaang spionserie om en fyr ved navn Hamilton. Synes personligt, at den er rigtig god. Der er også nogle enkelte, der ikke handler direkte om Hamilton, men har ham som en slags biperson. De er næsten bedre end selve serien. Synes "Fjenden i os selv" er ganske tankevækkende.

Minder en smule om Stieg Larsson - måske har du bemærket at der er et par let spøgende referencer til netop Guillous forfatterskab i Larssons Millenium-triologi, Larsson må jo næsten selv være bevidst om, at han skriver til samme marked
Ja og så er der jo arn-bøgerne fra Guillou, som man ikke rigtigt kan lade være at læse bare én gang i sit liv.


Bernard Cornwell er en anden forfatter, der skriver de der historiske bøger lidt a la Jordens Børn, som du siger, du har læst, eller Guillous Arn-bøger. Jeg selv foretrækker Arthur-serien fra Cornwell..

Så er der jo også altid Ken Follet, som absolut er værd at læse i samme stil, men lidt tungere at komme igennem, synes jeg.


Dan Brown har i ørvrigt skrevet nogle stykker, både med ham der fra Da Vinci Mysteriet, men også andre hovedpersoner. Kan læses uafhængigt af hinanden. Kan rigtig godt lide Lost symbol, men digital fortress synes jeg er meget overset og kan helt sikkert anbefales.


En anden bog, jeg tilfældigvis løb på, på udsalgsreolen i Kvickly for et års tid eller 2 siden (min tidsfornemmelse er lidt vag her) er Christian Mørks "Darling Jim". Jeg har forsøgt at læse noget andet af samme forfatter bagefter = stor skuffelse, men var helt vild med Darling Jim. Den har den der sjove blanding af dunkel mystik og overnaturlighed og så krimi, der bare virker i denne bog. Meget interessant blanding. Og når man er færdig første gang har man næsten lyst til at læse den igen fordi... man TROEDE at man var med på, hvad der foregik, og så går det op for en, at man overså alle de vigtige spor. Præcis som en god krimi skal være.


I en helt anden genre holder jeg meget af "Historier fra Kanten", som er nogle meget fantasifulde, let læselige bøger i en meget sorgløs stil, fuldstændig sorteret fri for alle voksne temaer og foregår i en verden, der efter min mening er meget original. Et skønt sprog og meget flydende skrivestil. Der er noget utvunget over dem - virkeligt velskrevne, synes jeg. Det er simpelthen eventyrbøger, når de er bedst. Med luftpirater, skovtrolde, alfer, banderbjørne, wig-wig'er og slyngler og helte og en hel masse andre fantastiske væsner. Dem bliver du i hvert fald ikke overanstrengt af at læse i din ferie. Det er vist nok børnebøger, men altså... jeg har da rundet de 20 og lidt til, og jeg elsker dem altså stadig Lidt ligesom man også kan kaste sig over Harry Potter, Twilight osv.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Helt klart...
Forfatter: 
Dato:  08-07-2011 01:22

Jussi Adler-Olsens 4 bøger om afdeling Q som Maria nævner - til gengæld synes jeg ikke de andre han har skrevet er værd at læse. Men Kvinden i buret og de andre afd. Q-bøger er noget af det bedste jeg længe har læst - og jeg snupper dem gerne igen. Har dem faktisk liggende lige ved siden af mig :-)


Camilla Läckberg og Sara Blædel er også rigtig gode forfattere



Mvh

Line


Gelenegle laves - tæt på Aalborg - skriv PB for yderligere info



Feriehus ved Malaga udlejes, se præs.


Skal du have skrevet en sang? - så send en PB for yderligere info...

0
0
Svar på denne tråd
 
 krimi..
Forfatter: 
Dato:  08-07-2011 07:57

Hvis du endnu ikke har læst Hypnotisøren af Lars Kepler, så er den et oplagt bud på god sommerlæsning med rigtig mang sider at pløje igennem . Jeg synes at den er lidt i stil med Stig Larssons bøger, sådan lidt typisk nordisk krimi.

Og så er der bog nr to fra Lars Kepler, "Paganini kontrakten" - den håber jeg selv at få fingrene i her i sommer.


Ellers er jeg ret glad for to af de armerikanske krimi forfattere - Steve Barry og Raymond Khoury. Det er bøger lidt i Stil med Dan Brown's, altså et "mysterie" der skal løses og onde skurke der skal forhindres i at få fingre i "skatten". Mange af bøgerne har en undertone der handler om tro og religion, og jeg kan forestille mig at det ikke falder i alles smag.


Og så synes jeg at bøger af enten Agatha Christi eller af Desmond Bagley altid er et hit


venlig hilsen MiaG

Alle kan begå fejl - kunsten er at lære af dem

0
0
Svar på denne tråd
 
 hyggelæsning
Forfatter: 
Dato:  08-07-2011 08:06

hej

Hvis du godt kan lide Koontz vil jeg stærkt anbefale dig Stephen King som han er ret inspireret af og som jeg syntes skriver lidt mere fængslende


Must reads er :


Misery

Rose madder

The Shining (ondskabens Hotel)

Den grønne mil

Shawshank redemption (en verden Udenfor...fantastisk bog)


...og mange flere

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mere Nordisk
Forfatter: 
Dato:  08-07-2011 08:10


Kan helt klart anbefale vores danske forfatter Elsebeth Egholms bøger om Dicte Svendsen, spændende og god læsning.


Marit Jungstedt kan også anbefales.


Hvis man vil spare penge på bøger så kig på pensum.dk



God sommerlæsning


Søs

0
0
Svar på denne tråd
 
 bøger .......
Forfatter: 
Dato:  08-07-2011 08:52

Charlotte Link, lidt tung men den gearer stille og roligt op :-)

Arnaldur Indridason (islandsk)

Kan ikke huske fornavn, efternavn Bolton og har blandt andet skrevet Slangehuset.

Hammer som er et dansk par der er begyndt at skrive krimier.

Fornavn ? efternavn Shuman, den første bog hedder 18 sekunder.


Kunne forsætte i timer ;-) dette er bare nogle få.


Tina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lødig sommerlitteratur ;-)
Forfatter: 
Dato:  08-07-2011 09:36

Som Leif G. W. Persson, jeg er ved at læse hans Palme-trilogi: "Mellem sommerens længsel og vinterens kulde", "En anden tid et andet liv" og "Falder frit som i en drøm".


Den første er lidt tung at gå til, han har en lidt speciel skrivestil, men nu er jeg på side 249 i andet bind, og nu er det som om det glider og er spændende. Sjovt nok har også han lånt Anna Holt som biperson (Guillou har også gjort det), men de kender hinanden godt de forfattere. ;-)


"Tyvenes marked" og "Men ikke hvis det gælder din datter" af Guillou er også gode, ikke som Hamilton (selvom han er med i den sidste), den første er mere en regulær politihistorie med kvindelig hovedperson.


Til de mere reglære "who dunnit?"krimier er Ed McBains gamle "Station 87" serie helt i top. De kan godt tåle at blive støvet af og genopfrisket.


Af nyere Stephen King er der novellesamlingen "After Sunset" (ved ikke om den er oversat), hvoraf OCD-novellen er meget foruroligende.


Nu læser jeg ret meget engelsk litteratur og her kan man købe billige bøger, både nye og brugte (brugte er i fin stand!): http://www.alibris.co.uk/

Og virkeligt billige selv med fragt. Man skal bare lige passe på, at man er på .uk.com- det er dyrere i fragt, hvis de er fra USA. :-)



Mvh Pinny
"En lille fjer kan sagtens blive til overhovedet ingenting."
Rune T. Kidde
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis du kan
Forfatter: 
Dato:  08-07-2011 10:56

og vil læse på engelsk (ved ikke om enkelte er oversat til dansk)


så SKAL du læse Lyndon Staceys bøger.

Start med "Blindfold"...hvis du er til spænding, krimi, heste, personbeskrivelser og alt muligt andet godt.


Ellers kan de købes billigt over nettet fra UK.


Mvh Tina


Quality doesn't cost - it pays !


Lejlighedsvis gode Quarter Horses til salg.


http://www.alby-horses.com/


0
0
Svar på denne tråd
 
 Stemmer i ...
Forfatter: 
Dato:  08-07-2011 11:38

med Elsebeth Egholms bøger - de er rigtig gode, ligeledes Anna Grues.


"Einsteins sidste teori" er også en fin bog, desvære kan jeg ikke huske forfatteren.




"The older I get, the surer I am that I'm not running the show."
- Leonard Cohen
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg kan ihvertfald ikke
Forfatter: 
Dato:  02-08-2011 07:02

Anbefale "Profetien" af Dean Koontz- mage til penge ud af vinduet.


Bagere/konditorer i middelstanden sidder vel ikke og spiser gourmet måltider? (Hvem er forresten kokken til deres smagfulde skinke med kirsebærsovs og sølvtøj retter?)

Desuden er der en enorm "Deus ex Machina"- og slutningen er helt usandsynlig. Plothole!


Den er trælst fortalt i "jeg" form. Virker som en tidlig roman, han IKKE fik udgivet i sin tid. (Den burde være blevet i skuffen!).



Mvh Pinny
"En lille fjer kan sagtens blive til overhovedet ingenting."
Rune T. Kidde
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider