Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Læsehestens Bogforum (Arkiv)

 Firkløveret - Victoria kommer til hjælp
Forfatter: 
Dato:  07-06-2009 11:12


" Firkløveret - Victoria kommer til hjælp."
Forfatter: Christina Nordstrøm og Kirsten Nordstrøm Hansen.
Forlag: Gyldendal
Samlet bedømmelse: Rigtig god bog. Som altid i jeres bøger, kommer man virkelig til at føle sig som en af pigerne der bare er usynlig. Jeg kunne ikke slippe den når jeg gik i gang.
Referat: Victoria er altid sammen med hendes venner, Rikke, Le og Henriette. Alle pigerne har deres egen hest, med undtagen af Rikke. Rikke låner til gengæld en af Victorias fars heste, som han har en del af. Men desværre skal hesten som Rikke rider på sælges. Victoria er rigtig sur på hendes far, men hurtig får pigerne andre ideer - de vil holde et stævne. Hvor alt bare skal se professionelt ud. De får hurtig lov af Victorias forældre til at låne gården. De begynder hurtig og lave rosetter, planlægge, og er hjemme ved hinanden hver dag efter skole. De rider og lave tingene. De vil lave deres eget dressurprogram.
Endelig kommer dagen hvor stævnet skal holdes. Det strømmer til med biler med hestetrailer bag. Stævnet er godt i gang og alle pigerne skal deltage i en klasse hver. Victorias mor står for pølse salg i pausen. Det hele går galt under et af programmerne, en lille pige kan ikke styre sin hest og den løber direkte mod skoven. Victoria har lige sat sin hest på fold ser det hele. Hun skynder sig og fange sin hest igen og hopper op på den uden sadel eller hovedtøj. De galopere og galopere til sidst når de op på siden af pigen. Victoria får stoppet hesten og pigen hopper grædefærdig af. Hun vil gerne hoppe af og trække hjem, men Victoria insistere på at de skridter hjem. På vejen hjem kommer de forbi en flok unge mennesker som holder bål. Victoria ved at man ikke må holde bål uden tilladelse, og spørge om de ikke ved det er forbudt, men hun får kun grimme svar tilbage og de rider hurtigt igen. Hjemme på stævnepladsen bliver Victoria kaldt for dagens helt da de kommer skridtene.
Da Victoria ligger i hendes seng den aften, tænker hun kun på hvis de unge mennesker ikke har slukket bålet. Hun skynder sig i noget tøj og lister uden for. Hun tog sin cykel og cyklede der ud. De havde ikke slukket bålet. Der var stadig gløder. Victorias bedstefar havde fortalt hende at gløder kunne vandre og lige pludselig starte ild. Hun så en lille røgsky, og skubbede med foden bladende væk, lige i et kom der nogle store flammer frem. Hun fik hurtigt fat i en gren og fik kæmpet bålet ned. Hun ringede til hendes forældre for at de skulle komme og se om det var ordentlig slukket. Desværre kom skovfogeden først og han var sikker på at Victoria havde lavet bål. Lige efter kom Victorias forældre og de snakkede med skovfogeden om at det ikke var Victoria der have antændt brænden. Skovfogeden takkede mange gange Victoria…
Skala fra 1-10: Helt klart 10. Fantastisk bog. Og det er helt klart en bog som en 14 årig kan læse.

. Lotte & Monique .

- med Gorba


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak, tak
Forfatter: 
Dato:  11-06-2009 14:19

Hej Lotte

Tusind tak for en flot kritik.

Hilsen fra os begge.

Kirsen


Lykken er en hest
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej igen
Forfatter: 
Dato:  31-07-2009 07:55

Lotte.

Nu er sommerferien snart slut, jeg håber, du stadig får tid til at læse andet end lektier, og jeg glæder mig til at høre, hvad du synes om, "Rikke stikker af".

KH Kirsten


Lykken er en hest
0
0
Svar på denne tråd
 
 asasasas
Forfatter: 
Dato:  06-08-2009 20:22

Kirsten.


Jeg har sendt en mail til dig med en ny boganmeldelse.


Ved ikke om den er gået tabt.


. Lotte & Monique .

- med Gorba


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider