Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Læsehestens Bogforum (Arkiv)

 En rigtig god foder bog
Forfatter: 
Dato:  26-05-2009 23:42

Har siddet og tjekket lidt op på fagbogen herinde med hensyn til en rigtig god foder bog, men har kun kunnet finde en Hestens ernæring som jeg også har bestilt.


Ville bare gerne høre hvorfra i har al jeres viden om foder???


Har i nogen gode steder at læse om det eller andet i kan anbefale.


Det er ikke for at få lagt en foderplan til min hest, men simpelthen for at få noget mere viden inden jeg starter på mit studie og få lidt hjerneceller igang nåår man ikke har læst i et par år.

0
0
Svar på denne tråd
 
 den store foderbog...
Forfatter: 
Dato:  26-05-2009 23:55

Jeg har denne bog:


Link:


www.brogaarden-netbutik.dk/ product.asp?product=5


Suveræn bog.


Vh. Jill



Hvert græsstrå har sin egen dugperle






0
0
Svar på denne tråd
 
 Den mest faglige du kan få
Forfatter: 
Dato:  27-05-2009 00:24

er den der bruges til uddannelsen til staldmester. Det er landudvalget, der udgiver den. Ellers er "den store foderbog" også god.


Sagde Janne - der undrer sig over at hårdere tøjleføring kan retfærdiggøres med at hesten skal yde mere


Sælges:

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB -





0
0
Svar på denne tråd
 
 En mere til...
Forfatter: 
Dato:  27-05-2009 16:20

En mere til samlingen kunne være denne: "Fodring af heste" udgivet af Landbrugsforlaget/ Landbrugets Rådgivningscenter

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for alle svarende
Forfatter: 
Dato:  27-05-2009 19:23

Så kom der nogle titler på, super dejligt så har jeg noget at gå i krig med.


Kom gerne med flere hvis du lige sidder med en god bog

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  04-06-2009 20:37

jeg har taget landmandsuddannelsen med speciale i heste.


Jeg har "fodring af heste". som er en grundbog. der står kort og præcist mange facts og nyttige ting i.


Så har jeg bogen "dyrkning af grovfoder". her står også lidt om græsmarker osv. den bruges dog også til køer


ellers er der også "hestehold" som kommer lidt rundt om det hele.


Ellers har jeg afprøvet forskellige fodring metoder på forskellige heste og fået lidt erfaring indenfor dette (med blodprøve tagning osv.)


Derud over har jeg imens jeg har været på skolen og vi har modtaget undervisning haft aboment på det der fodringprogram som jeg ik kan huske hvad hedder.


Og vigtigst af alt. kigge på sin hest. hvad fungere og hvad fungere ik. bare fordi det stå i bøgerne virker det ikke altid i praksis på den pågældende hest

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider