Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Læsehestens Bogforum (Arkiv)

 Gode bøger som må læses!
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 17:13

Så fik jeg lige et par bøger til i postkassen. Det er der efterhånden gået sport i!


Idag var det Mænd der hader kvinder af Stieg Larsson og Drageløberen af Khaled Hosseini


Sidste uge var det Etikken og Religionerne af Tim Jensen og Mikael Rothstein



Jeg elsker bøger, er efterhånden ret afhængig af dem og det er vidst blevet til et "samlerobjekt".

Min kæreste er nogenlunde på samme "niveau" og har også utrolig mange. Når vi engang får købt drømmehuset/gården, skal der være et helt rum fyldt med bøger! Fra gulv til loft :-)



Er du også afhængig af bøger og hvad ligger på dit natbord ligenu!?


På mit ligger Åsne Seierstad's, Boghandleren i Kabul. (Det er ca 5-6 gang jeg læser den, den er virkelig god)


Nu som "jyde" igen..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lige nu...
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 17:19

Desire som handler om Bernadottes kone der som ung kendte Napoelon - en utrolig skøn historisk roman som skildrer hele Napoleonstiden fra en lidt anden side


Derudover er Rødder altid på mit natbord


Hilsen Betty


Tæl ikke dagene - Lad dagene tælle


Dansk Svensk Gårdhund søges til parring af tæve Sommersted/Haderslev/Vojens


Gitte bog nr 4 og 7 købes

0
0
Svar på denne tråd
 
 halløj
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 17:39

Er lige pt. i gang med trilogien 'Den ægyptiske dommer' af Christian Jacq - fantastiske bøger, som jeg har læst et par gange efterhånden.






Live your life to its fullest potential...

0
0
Svar på denne tråd
 
 bøger..
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 17:44

Camilla Läckbergs Isprinsessen er jeg pt. i gang med.


Efter Stieg Larssons trioogi er jeg blevet helt bidt af krimi genren:)


desværre læses der mest faglitteratur for tiden. Det er altså bare ikke ligeså sjovt at læse når det er "tvang"


Kender du Marico??

Rød vallak med blis født 18/6 1993, ca. 145 stg, har spat i et bagben(måske venstre).

Solgt til Højen v. Vejle i sommeren 2001 og derfra muligvis solgt videre til Give egnen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Læse stof
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 17:47

Lige pt er jeg gået helt tosset med Dean Koontz og Døren til December er hvad jeg er igang med at sluge lige nu!


Der har ikke været en eneste af hans bøger jeg ikke har syntes om indtil nu :D


Mvh

Elisabeth




0
0
Svar på denne tråd
 
 Bent Isager-Nielsen
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 17:52

Bent Isager-Nielsen har skrevet "Man jager et bæst og fanger et menneske", som handler om virkelighedens forbrydere. Bent Isager er tidl. leder af rejseholdet og fortæller om ofre og gerningsmænds profiler og ikke mindst gerningsmændenes motiver. Meget spændende at få indblik i, hvis man er til den slags. Når man har læst den bog ser man helt anderledes på de hændelser, der kommer frem i pressen mm.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Krimi er godt
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 18:18

også hos mig. Især Liza Marklunds bøger om Annika Bengtzon har fanget mig, og jeg har hele serien. Jeg har også hendes bøger om Maria Eriksson.


Guest, lige præcis den bog der har jeg fået anbefalet, netop fordi den er super spændende og giver et andet syn på sagerne.


Sidste uge bestod bogkøbet af 2 havebøger og 2 kogebøger. Endnu en last Især kogebøger er jeg vild med :-)


Blachmann's Det kolossale menneske har jeg også fået købt i denne måned, og den skal snart læses! Nelson Mandela står også og venter... Og Elsebeth Egholms Skjulte Fejl Og Mangler er også ulæst... Måske jeg bare skulle læse dem jeg har istedet for at købe nye, men gode tilbud kan man jo IKKE afslå


Nu som "jyde" igen..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er pt
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 18:19

igang med Camilla Läckberg. Hendes bogserie er ligenu i netto(mener jeg), meget billigt :)


Svensk kriminal-roman alá Stieg Larssons.




Tine & Tulle
Det klinger :D


Mette og jeg skal (forhåbentlig) til kursus hos Susan K. i maj :)

...vi mangler bare transport-mulighed! :(



Lejlighed i Svendborg søges


Underviser søges (sydfyn)

0
0
Svar på denne tråd
 
 læsehest..
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 18:20

ja, jeg kan nok godt gå under katogorien "læsehest"..


i er ikke "hele" mennesker før i har læst disse :) :


Alt fra Jack London

Paulo Coelho (især: The Sahir, 11 minutter, Veronica decides to die (udkommer snart som film!!!) The Alchemist (selvf. ;) )

Alt fra Richard Adams (ISÆR watership down!)


Drageløberen, "under a thousand splendid suns"


En boghandler i Kabul


Te i den blå sofa


Sputnik min elskede


Norwegian Wood


September




Med venlig hilsen

Liv Nielsen.



*ZANCLE*



0
0
Svar på denne tråd
 
 bummelum
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 18:36

Bøger er vist også et samlerobjekt for mig efterhånden. De fleste af mine bøger læses dog igen og igen og igen indtil de burde udskiftes :P


Jeg er mest til fantasygenren, men da også lidt andet, og læser KUN på engelsk - jeg elsker rytmen i det sprog, og de mange flere muligheder der er for at udtrykke sig.


På min bogreol hives følgende bøger ofte ned;


Jean M. Aul: Clan of the Cave Bear, Valley of Horses, etc


Conn Iggulden: Wolf of the Plains, Lord of the Bow


Terry Goodkind: Sword of Truth (serie på 11 dejligt, kæmpestore bøger)


Stephen R. Lawhead: Hood, Scarlet


Kate Elliott: Kings Dragon, Prince og Dogs, The Burning Stone


Trudi Canavan: The Black Magician Trilogy




*Anne*

~ Hestens fejl er rytterens fejl ~


Verden ændres af kendsgerninger - VÆR en kendsgerning


Man har ikke omvendt en mand, blot fordi man har bragt ham til tavshed.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Samleobjekter
Forfatter: 
Dato:  28-03-2009 22:17

Også her er bøger samleobjekter :)

Køber kun meget nødigt noget i paperback - for så ser de jo ikke pænr ud i reolen bag efter ;)


Som Anne er jeg til fantasy - og helst på engelsk.

Dog læser jeg gerne i andre genrer også.


Favoritterne her er:


HP

LOTR

Trudi canavan, både black magician og Pristess of the white.

Christopher paulini, eragon serien

David eddings (mange(!) bøger)

Stieg Larson

Dan brown


Jeg er en flittig bruger af amazon.co.uk.

Bruger deres Wishlist funktion til at holde styr på alle de bøger jeg gerne vil eje/læse.

Listen er lang, men næste bliver vist staphanie meyers Twilight saga. Har købt den første....


Lige nu er jeg ved bog 2 af 4 i Pellinor serien af Alison Groggon - tegner godt ind til videre.



"Slå følge med dem der siger de søger sandheden, men vær varsom med dem der siger de har fundet den"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gode bøger på engelske
Forfatter: 
Dato:  30-03-2009 18:12

Jeg gemmer kun på de bøger der er værd at læse flere gange. Men jer har efterhånden en helt dele. Hvis I læser på engelske, her er et par bøger der foregår i USA's nordvest (cowboy country), hvor jeg kommer fra.


1. Forfatter Ivan Doig (English Creek, Dancing at Rascal Fair, Ride with me, Maria Montana) En triology der handler om to Scotsmænd der emigrere til Montana og bliver sheep ranchers. Den følger deres historier gennem 3 generationer til næsten nu tid.


2. Forfatter Ivan Doig/ The Sea Runners handler om 4 mænd i 1850 der rejser til Alaska for at arbejde for en Russiske fort, hvordan de beslutter sig at flygte og om deres farlige rejse ned kysten til Oregon.


3. Forfatter Norman Maclean / A River Runs Through It. Den var en film med Brad Pritt, så det kunne godt være I husker den, MEN bogen er bedre. Det handler om 2 sønner af en præst i Montanta.


4. Forfatter William Kittredge / Hole in the Sky - handler om en familie som ejer en ranch i Oregon der er størrelsen af Danmark, og cowboys og dette "way of life"


5. Forfatter Teresa Jordan / Riding the White Horse Home - lidt ditto nr. 4, men en historie om en familie i Wyoming. Den er lidt mere drejet til at handle om flere generationer af kvinderne og hvordan de håndterede deres hård, ensomme liv.


Pu ha - jeg kan mærke at jeg begynder at får hjemve!



0
0
Svar på denne tråd
 
 Twilight
Forfatter: 
Dato:  14-04-2009 18:39

Twilight hvad genre er den? kan se det både er kærlighed og vampyrer, men er det sådan en blodig en eller er det mest en slags fantasy/romantik??


jeg gider ikke læse dem hvis det ender med jeg ikke kan sove om natten

0
0
Svar på denne tråd
 
 samlerobjekter
Forfatter: 
Dato:  25-04-2009 08:49

Uha, jeg har også "arvet" bogsamlermanien efter min mor, som har den efter hendes far Jeg prøver engang imellem på at rydde lidt op i dem og sende nogle videre i systemet, men det er svært, for jeg vil jo gerne liiiige nå og læse dem allesammen først

De sidste par gange jeg har prøvet at tælle, har jeg haft 200-250 eksemplarer på hylden hjemme ved de gamle, og selvom jeg prøver at holde det nede, så er det ikke nemt når man kan finde gode bøger rundt omkring i genbrugsforretninger osv til 5 kr

(Heldigvis har min mor ikke noget at skulle have sagt, hendes bøger står i to lag på hylden på mit gamle værelse Plus alle dem hun har nede i sit eget soveværelse) Og vi kan ikke alt for godt hjælpe hinanden med at rydde op i dem, for de bøger den ene smider ud, vil den anden som regel gerne læse

Men anyway, jeg er lige gået igang med Sophie Kinsellas "Mine hemmeligheder", en af genbrugsbøgerne

Derudover har jeg lige læst Herbjørg Wassmo´s "Et glas mælk, tak", utrolig barsk men også god bog. Og jeg elsker at analysere, så hun skriver lige til sådan nogle som mig

Hmm, før den læste jeg Liza Marklunds "Hedebølge", den første i hendes serie om Annika Bengtzon, jeg har samlet næsten hele serien vha genbrugsbutikker (Og min mor )

Og så har jeg læst Jennifer Weiner`s "God i sengen", den handler ikke om lige præcis det, men er da meget humoristisk og let at læse

jeg har også været igennem Camilla Lâckbergs første tre bøger, og har også for nylig fået læst den tredje Stieg Larsson, gode bøger

Når jeg er færdig med "Mine hemmeligheder" har jeg allerede lagt den næste Liza Marklund klar på natbordet, og efter den skal jeg have læst "dronningeofret", og så skal jeg da vist snart have fundet nogle mandlige forfattere, men med 200 bøger burde det vist også være muligt

God weekend læseheste


0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm lige nu??
Forfatter: 
Dato:  24-05-2009 23:13

Altså lige nu ligger der Britta og Silver på mit natbord. Lidt pinligt, når man snart bliver 28!!! Men, som en længere oppe skrev hun ønsker, så er det sådan at da vi købte gården som vi bor i for 6 mdr. siden, lavede vi straks et lille bibliotek til mig. Indrette med bøger rundt om mig, en god læsestol med der tilhørende skammel og et lille bord.

I den anledning, skulle bøgerne jo pakkes ud og sættes op og for ganske nyligt åbnede jeg kassen med alle mine Britta og Silver børger og måtte da lige læse dem igen. Ren nostalgi:-)


Ellers læser jeg gerne krimi, Stieg Larson, Liza Marklund, Jo Nesbø og mange flere.


Elsker at læse og være i et andet univers. og glæder mig til en sommer hvor man kan ligge i haven og bare læse. Noget man ikke havde tid/overskud til mens man studerede.


Ania


Nu med egen gård og mine to damer opstaldet hjemme.

Søde, Loyale parter søges til damerne i Mørkøv

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider