Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Læsehestens Bogforum (Arkiv)

Gode bøger
Forfatter: 
Dato:  07-09-2008 17:25

Hej allesammen..

Ja, så er weekenden desværre allerede slut. Har I nydt den? - og lavet noget sjovt?;)

Ja, nu skal jeg jo i skole igen imorgen. Vi har fået den herlige opgave at skulle medbringe titlen og forfatteren på en bog vi gerne vil læse.

Jeg er helt blank. Jeg er ikke den største "læsehest"

Så hvis du kender en god bog, som skal kunne læses af en i 1.G så skriv endelig!

Alt kan bruges!

Nyd nu det sidste af weekenden :)

Mvh. Katrine
Islandske heste-er det bedste <'33.

0
0
Svar på denne tråd

bum bum bum
Forfatter: 
Dato:  07-09-2008 17:29

jeg er i gang med harald robbins bøger :) og de er virkelig super! dog er der en del 6uelle undertoner så ved ikke om det egner sig til skolearbejde ?

men fx Janette som en af bøgerne hedder er om 3generations kvinder og der er misbrug, krig og kærlighed med i..

ellers elsker jeg Liv og Alexander

og "også om mange år"

der er også en bog som hedder misbrugt jeg engang har læst, den var også super spændende og god.. kan ikke huske forfatteren

-Stephanie

Med Bassebabyen Bandit og en ½ Mussepige Caliopi

0
0
Svar på denne tråd

Dan Brown
Forfatter: 
Dato:  07-09-2008 17:40

"Da Vinci Mysteriet" den illustrerede udgave af Dan Brown eller "Engle og Dæmoner" den illustrerede udgave også af Dan Brown...

vil anbefale de illustrerede udgaver, da der bliver nævnt en masse værker, som kan være svært at holde styr på ;-) Med mindre man har vældig godt styr på Da Vinci, Rom og Paris ;-)

Men det er bestemt gode bøger, som kun kan anbefales. Den ene side tager den næste!

Med venlig hilsen

Zooropa - Anne: http://annemonark.blogspot.com/

** It's not enough to rage against the lie.. you've got to replace it with the truth. **
- Bono, U2

Har jeg hovedpine er det fantomsmerter :-D

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-09-2008 18:16

Min yndlingsbog - P.S I love you.

Tusind gange bedre end filmen!!

Med venlig hilsen

Mette

"Sandt venskab findes, hvor tavshed mellem to mennesker er behagelig."

0
0
Svar på denne tråd

Pratchett
Forfatter: 
Dato:  07-09-2008 19:05

Absolut!

Han har et vidundeligt sprog med masser af finurlige ordspil (der med varierende held er oversat). På dansk kan jeg anbefale "Gnomernes Flugt 1- Varehuset"- og så kan du glæde dig over at trille rundt af grin over nye betragtninger over fastfood (kylling er lavet af gamle mænd?), havenisser, brandspande (indeholder brand?) og en masse andet godt. Glæd dig!

Terry Pratchett har også skrevet "Discworld-serien"- og skulle man undervejs blive mindet om Shakespeare, Kaos-teori, Brdr Grimm- så er det ikke et tilfælde. Selv Ed McBain ("Station 87") kan man komme i tanke om undervejs...

Sjov, tankevækkende og finurlig.

Mvh
xtiny

*** The computer is not your friend- the computer is a Skinner box***

0
0
Svar på denne tråd

1234567879
Forfatter: 
Dato:  07-09-2008 19:39

ps I love you, Liv/alexandre osv tror jeg altså ikke du får lov at læse.

Jeg kom med tove ditlevsen i 1G og fik at vide -kom med noget mindre brugt-

SÅ kom jeg med en krimi og fik at vide at -dette er dansk på A ikke hollywood-

Du skal helst finde noget der ligger inden for en periode

Det moderne gennembrud, modernisme, osv...

Ellers får du da et problem når du skal analysere den.

Mit bud ville være Dorit willumsen. Hun skriver meget om de samme ting, også er hun let at analysere..

Hilsen Maria

0
0
Svar på denne tråd

slægten..
Forfatter: 
Dato:  07-09-2008 19:49

Jeg er igang med en 4. bog i serien "slægten". Hvis du interessere dig for riddere, kampe og en del historie om danmarks gamle konger (helt tilbage fra den hellige knud) og en slægt, der er kendt for at være en af kongens bedste mænd generation efter generation, så vil jeg anbefale at du prøver at læse dem.

De er let-læselige, men jeg synes de er super spændende! Jeg gik ud af gym for 2 år siden, så det kan muligvis godt være noget for dig.

Ellers er der Camilla Läckbergs bøger "Isprinsessen", "Stenhuggeren" og nogle flere, jeg ikke kan huske. Det er krimier og de er også super gode :)

Held og lykke med det!

Sommerhilsener fra
*Lindis*
Når du endelig indser at du ønsker at tilbringe resten af dit liv med en anden, kan du ikke vente på at resten af dit liv skal begynde
0
0
Svar på denne tråd

hej hej ..
Forfatter: 
Dato:  07-09-2008 19:53

Jeg ville komme med en af dem her.....

Stærkere end Skæbnen af Bryce Courtenay

Øje for Øje af John Grasham

Pelikan notatet af John Grisham

Når Snerlen Blomstre af Bjarne Reuter

mvh Sette

Det er sjovt at tage heste seriøst!!

- sette.mono-hq.com -

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider