Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Læsehestens Bogforum (Arkiv)

udgivelse for Harry Potter
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 20:52

Så kom der dato for den syvende harry potter bog. Harry Potter and the Deathly Hollows udkommer i UK og USA 21/7 00.01. Jeg skal have bestilt hjem over nettet så jeg er sikker på at have den hurtigt. andre der glæder sig til syvende og sidste bog i rækken?

Jeg er meget spændt på hvordan med de sidste horcruxes, om han finder 'the locket' og om dumbledore havde ret i at nadini virkelig er den 6. horcrux.

Ligeledes er jeg spændt på om man endelig får svar på hvad det betød da luna sagde: 'Well, it isn't like you won't see them any more, right?' om døde mennesker.

Kan næsten ikke vente...

Med venstre hånd
Line og Calano

Sød juniorhest sælges:

www.heste-nettet.dk/lo...st/119731/

Allé rideudstyr

0
0
Svar på denne tråd

Du er da bare en
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 21:04

superstjerne, nu er der et par børn der bliver glade herhjemme (og mig).

Jeg ved ikke om Dumbledore har ret i at Nadini er den 6. horcrux. Voldemort er så besat af at være udødelig, så tror næsten ikke at han tør overlade, en del af sin sjæl til et dødeligt væsen.

Men man ved jo aldrig.

Tror du at Harry dør?

Mvh. Lotte.

Stald Topaze - Avl af brogede

kat. 1 ponyer og heste.

FORZA BRØNDBY.

FORHANDLER AF PAVO.

Lauge´s Evita til salg.

0
0
Svar på denne tråd

jhfghksdf
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 21:08
er også ved at dø af spænding... glæder mig SÅÅÅÅ meget til 7'ern...har hørt såh mange trælse ting der skulle ske i den...men jeg glæder mig nu alligevel til den kommmer...

"Alle taler om vejret, men ingen gør noget ved det!"

"For at kunne score må man have et mål.

"Hvorfor er der ikke noget supermarked på Christiansborg? Politikere handler ikke. De snakker kun om det."

0
0
Svar på denne tråd

Glæder mig
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 21:13

også helt vildt !!!

Har hørt at der overvejes at oprette krisetelefon... to personer dør i den sidste og der frygtes tilstande som da Take That gik i opløsning!!!

0
0
Svar på denne tråd

udkommer..
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 21:18
... den ikke i Danmark samme dag??

det gjorde den da sidst?? altså på engelsk..

men ellers, så må jeg også lige se om ikke jeg kan bestille den..

efter 6'eren udkom, købte jeg alle de andre 5 i en boks, fra england, på engelsk.. de er magen til voksenudgaven af 6'eren.. bare med andre billeder.. jeg tror jeg gav lidt over 500 kr for 5 bøger.. så det var pænt billigt.. og de kom inden for 7 dage, selvom det var fra england til danmark..

men jeg er også spændt på den næste.. har også hørt at harry dør, og måske ville det være en god måde at afslutte på, så folk ikke forventer flere bøger, selvom hun har meldt ud at der kun bliver 7..

men måske er det ron eller hermione der dør?? eller begge??

Mvh.Krohne

Seriøs og øvet springrytter søger part
Se min præsentation for mere information

Nu med hjemmeside
www.123hjemmeside.dk/stinepraest
0
0
Svar på denne tråd

Hejhej
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 21:27

Spændende, jeg glæder mig til at læse den.

Sikke en sommer vi HP fans går i møde nu:

13/7 får film nr. 5 premiere

21/7 udkommer den sidste bog

"If you can dream it, you can do it!"

Walt Disney

0
0
Svar på denne tråd

Rækkefølgen
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 21:31

Er der ikke en der kan liste rækkefølgen op...

Jeg har nemlig læst 2 af bøgerne, men ved ikke hvilke nummer det var og hvilke der kommer efter

Venlig hilsen

Maria

Gummimåtte købes

0
0
Svar på denne tråd

Trøller sez
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 21:42
Jeg glæde mig SÅ meget til at den kommer ;D

:-* Born to be wild :-*

And there's nothing wrong with me

This is how I'm supposed to be

Trøller

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 21:44

Harry Potter og de vises sten

Harry Potter og hemlighedens kammer

Harry Potter og fangen fra Azkaban

Harry Potter og flammernes pokal

Harry Potter og phønixordningen

Harry Potter og halvblodsprinsen

Knuz fra

Hende med den gyldne skønhed

GOLDEN FABIA!

Tjek Fabis hjemmeside... www.123hjemmeside.dk/Fabia

En hest galoperer med lungerne, den kæmper med hjertet og vinder pga sin karakter!!!

0
0
Svar på denne tråd

selvfølgelig maria
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 22:09

philosophers stone

chamber of secrets

prisoner og atzkaban

goblet of fire

order of the phoenix

halfblod prince

deathly hollow

Jeg tror ikke harry dør, det har jeg meget svært ved at forestille mig. Det er jo trods alt et eventyr, omend den er blevet noget mere uhyggelig siden bog et udkom.

Jeg tror dog ikke rowling kan få sig selv til at slå harry ihjel. Hun har delt mange glæder og sorger med ham de sidste mange år, og som forfatter er det lidt det samme som at miste en nær ven når hovedpersonen i ens fortælling dør. Specielt kunne jeg forestille mig at det var slemt når man har levet sammen med denne person i så mange år.

Rygtet siger jo at der er to vigtige personer der dør. Dette er dog hverken be eller afkræftet på den officielle hjemmeside, hvor det faktisk ikke er nævnt. Det er derfor svært at sige noget fornuftigt om. Jeg er dog ikke sikker på at man fordi rygtet siger 'vigtige' personer skal tolke det som at to ud af trioen dør. Jeg tror at for rowling er vigtige personer i denne sammenhæng også McGonagall, Remus og the weasleys er vigtige.

Med venstre hånd
Line og Calano

Sød juniorhest sælges:

Allé rideudstyr

0
0
Svar på denne tråd

HAr for længst...
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 22:22

forudbestilt den på amazon.co.uk - jeg kan slet, slet ikke vente.

Jeg er spændt på om Dumbledore virkelige døde, om Nadini er det 6. horcrux (selvfølgelig er den det), om Snape virkelig er ond igen (og om han nogensinde har været god), jeg er spændt på om Harry finder sammen med Ginny igen, og Ron og Hermione får det til at virke, om ...

Med andre ord - KÆFT hvor jeg glæder mig

Filmen glæder jeg mig til gengæld ikke så meget til. Den sidste var så skuffende, at jeg var ved at tude i biografen. Hvis ikke de sidste film bliver helaftensfilm ved jeg ikke om jeg gider bruge tid og penge på at se dem i biografen; så kan jeg godt vente til de kommer på dvd.

Der var flere ting galt - udover at vigtige storylines ikke var med, så var skuespillet helt ad helvedes til. Dumbledore er ikke typen til at hidse sig op eller i det hele taget styrte rundt; han behøver heller ikke sige "ssch" for at få ro - han behøver bare at være der! Og jeg kunne blive ved, men jeg vil spare jer og bare glæder mig til 7'eren.

Mvh

Heidi

"Intet er umuligt for den, der ikke skal gøre det selv"
0
0
Svar på denne tråd

Harry...
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 22:23
Jeg synesat have læst den skulle hedde HP and the Deathly Hallows, som i Halloween - det spekuleres der jo så meget i

Mvh Katharina

Der må jo være en vis spildprocent i alt hvad man foretager sig, IKKE?

0
0
Svar på denne tråd

Om Harry...
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 22:26

..dør? Tja - på en måde så kunne jeg egentlig godt forestille mig det, så der ikke er andre, der kan skrive en fortsættelse ;-)

Det bliver SÅ spændende

Mvh Mette
www.newforest.dk
0
0
Svar på denne tråd

selvfølgelig er snape ond
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 22:31

Det er han nødt til at være. Han har da aldrig været god. Jeg tror på den forklaring han giver nacissa og bellatrix i starten af prince.

Ellers ville han da ikke været klar til at sige 'the unbreakable wow' Den synes jeg nu ikke der er så meget tvivl om.

Bliver tonks o remus gift? og hvad med bill, hvor 'wolfish' bliver han i sit fremtidige liv?

Der er mange mange ting at tænke over. dog er titlen jo givet officielt, så den behøver man jo ikke længere gætte sig til.

Med venstre hånd
Line og Calano

Sød juniorhest sælges:

Allé rideudstyr

0
0
Svar på denne tråd

han dør
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 22:34

Jeg er enig med Mette J

Jeg er overbevist om at han dør så andre ikke kan forsøg at fortsætte bøgerne!

(måske HP selv er en horcrux?? -bare tanke spind! men det kunne være derfor der var denne sælsomme forbindelse mellem dem?)

0
0
Svar på denne tråd

fgwegsgsag
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 22:47
MDN - ej, sjovt du nævner det. Jeg tænkte selv på det efter at have læst 6'eren. At Voldemort simpelthen mistede sin kraft/overførte evner (ubevidst) og harry så blev den sidste horcrux. Og dermed MÅ dø

~Semi~

*Jeg rider en amerikaner med russisk navn*

0
0
Svar på denne tråd

He he...
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 22:50

..det er lige dét jeg også har i tankerne MDN og Semi ;-)

Mvh Mette
www.newforest.dk
0
0
Svar på denne tråd

nfgnfgjfgjfg
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 22:57
Hurra for de nørdede fans

~Semi~

0
0
Svar på denne tråd

Sirius
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 23:03
Hvad er så jeres tanker om Sirius, får vi mere at høre fra ham??? tænker på om han måske kunne blive et spøgelse (måske også dumbledore?) eller på en anden spændende måde genindtræde i historien???
0
0
Svar på denne tråd

tjtujrturtu
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 23:13

Jeg synes Sirius døde på en åndssvag måde..

Håbede lidt man hørte noget i 6'eren som kunne give et spor. Han kunne måske endda vende tilbage? Han blev jo ikke direkte "slået ihjel".

men ja...måske er spøgelser en mulighed...Luna virker som en der kan se ånder. Hun er en af mine farvoritter. Hun er SÅ grineren. Hvis Harry dropper Ginny helt, håber jeg han snupper Luna

~Semi~

0
0
Svar på denne tråd

Harry og Luna
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 23:16

*lol* harry og luna... -jov det klinger da godt!!!

men nu tager han jo bort fra skolen så det er vel ikke så realistisk??? med mindre selvfølgelig at hun på en eller anden måde skulle komme med? -ihh er så spændt på fortsættelsen!

0
0
Svar på denne tråd

Også mig...
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 23:34

Jeg glæder mig som et barn til juleaften til den kommer

Uhh, de HP bøger er så fantastiske! Godt at få en dato, så ved jeg at jeg snart skal i gang med de foregående bøger.

Traditionen herhjemme er nemlig, at et par måneder før den næste bog udkommer, læser jeg alle de gamle en gang til. Så er hele historien frisk i hukommelsen, og man er ligesom draget tilbage til hele den verden.

Jeg er også ret spændt på hvad der kommer til at ske, og jeg tror også lidt på at Harry dør... Sirius og Dumbledore SKAL komme tilbage! Øv, jeg tudede da Dumbledore døde. Det har jeg aldrig prøvet før over en bog

Hvor bliver det spændene...

Husk at glemme bagateller, Husk at nemme hvad det gælder

Husk at elske, mens du tør det, Husk at leve, mens du gør det

Piet Hein

Undervisning, trailertræning, kurser tilbydes.

Se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

HP 7...
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 23:37

Nadini horcrux næppe, har en underlig fornæmmelse om at hun er noget meget "værre" :harry i am your mother:

At Harry skulle være en horcrux ville også være godt dumt af Voldemort da harry jo er dødelig, (voldemort vil jo gå meget langt for sit liv/udødlighed), men som sagt har Rowling jo overrasket os et par gange (for meget syntes jeg selv)...

Harry´s kæreste, have no clue

Med hendhold til Sirius blev han bogstaveligt elimineret i den engelske (originale sprog) så skal lige læse den danske, (men den danske er utroligt ringe oversat, bog 3 mistede 5 engelske sider som var meget vigtige, men cut cut i den danske )

Men glæder mig til film og bog...

0
0
Svar på denne tråd

genlæse...
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 23:40

Jeg skal også have genlæst de gamle bøger inden den nye udkommer, ved bare ikke hvordan jg får tid til det pga studiet, men så må man vel prioritere:

1. prioritet HP

2. prioritet HN

3. piritet pensum

Der er tilsyneladende en stemning for at Harry nok dør, men hvem er den anden mon??? tror ikke på Ron, og synes Hermione er usandsynligt, men måske nogen af de andre 'store' personer??? Snape??? Lupus? Hagrid???

0
0
Svar på denne tråd

Glæder mig
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 23:43

Jeg glæder mig utroligt meget til både filmen og den sidste bog. Venter dog til den kommer på dansk, da jeg er elendig til at læse engelsk. Og filmen skal helt sikkert se i biografen til premieren lige som den sidste.

Linda.

Mor til Freja - født 20/4-06.
Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb.
Medlem af HGK, FHK og Pylreklubben.
0
0
Svar på denne tråd

hrherhehe
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 23:49

hahahahahah - agnete, den var fand'me go

hhmmm...ja Nadini kunne måske godt være noget "enddu værre". Men tror stadig foreløbig hun er en Horcrux (hun er jo også dødelige ligesom harry - så harry kunne også sagtens være en horcrux).

~Semi~

0
0
Svar på denne tråd

Nadini
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 23:56
Det ville da give god mening hvis både HP og hun var en horcruxhorcrux, de har jo også en slags forbindelse, han har da flere gange set med hendes øjne??? (og ønsket at bide arthur???)
0
0
Svar på denne tråd

agnete
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 23:57
*lol* god værksteds humor!
0
0
Svar på denne tråd

grdhdrhd
Forfatter: 
Dato:  06-02-2007 00:00
MDN - du siger noget. Harry har jo tit drømt "gennem hendes øjne". Ved ik om det bare er Voldemorts evner der tillader ham det, men interessant indgangsvinkel.

~Semi~

0
0
Svar på denne tråd

uuuhhh
Forfatter: 
Dato:  06-02-2007 05:58

Det var simpelthen dagens bedste nyhed :o)

Var lige inde på jk rowlingsiden og tjekke og ja det skisme rigtigt. UUUHH der er længe til sommer, glæder mig som et lille barn*G*

Dagen er nu reddet*GG*

0
0
Svar på denne tråd

cutter de så meget
Forfatter: 
Dato:  06-02-2007 07:21

Jeg har helt opgivet den danske udgave. læste etteren og toeren på dansk, men der gik jeg også kun i 6 og 7 klasse. resten har været på engelsk. hvad har de udeladt?

At harry ser gennem naginis øjne tror jeg har mere at gøre med voldemorts forbindelse til dem begge. Man skal jo ikke glemme at det kun er sket ca tre gange at harry har set gennem nadinis øjne og at dette er ophør efter vodelmort blev opmærksom på at harry kunne føle hans følelser.

Med venstre hånd
Line og Calano

Sød juniorhest sælges:

Allé rideudstyr

0
0
Svar på denne tråd

Er ikke sikker på
Forfatter: 
Dato:  06-02-2007 07:54

at Snape er ond - for hvis han er det, er han en bedre troldmand end Dumbledore - ihvertfald bedre til at maskere sine tanker/følelser end Dumbledore er til at læse dem - og det har jeg meget svært ved at tro på.

At han laver the unbreakable wow tager jeg ikke så meget som at han er ond, som at han er nødt til for at skjule det - men jeg er nu også meget naiv.

Ja, Harry kunne godt være blevet det 7. horcrux ved en fejltagelse - det ville sq da være ironi, men jeg tror ikke på at han dør. Det giver ikke nogen mening - hvis Harry dør vinder ondskaben jo - Voldemort er jo den inkarnerede ondskab - og det ville da være et underligt budskab at sende. + at hun ikke ville kunne lave en bog om Harry som voksen, og jeg tror ikke at hun vil lukke helt for flere bøger om Harry - selvom hun siger det. Igen min naivitet der stikker hovedet frem...

Det er mere sandsynligt at én af Weasleys dør og evt. én af lærerne.

Jeg håber at Remus og Tonks bliver gift - og måske er det i virkeligheden én af dem, der dør?

PUHA, hvor er det altså spændende.

/H

"Intet er umuligt for den, der ikke skal gøre det selv"
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  06-02-2007 08:06
slet ikke fået læst 6'eren så alt det I taler om er ren volapyk, men lyder vildt spændende, måske man skulle få købt den bog 8-)

Sasser
0
0
Svar på denne tråd

Snape ..
Forfatter: 
Dato:  06-02-2007 09:13

Ja, jeg tror som Heidi(Mille) at Snape er på De gode's side (ikke at han selv er god, men at han arbejder for Voldemorts endeligt).

Årsag til min omvendelse: da Voldemort bad ham om at gøre en ende på hans pinsler, var der der sorg i hans ansigt (den engelske udgave - på dansk er det oversat med had!?).

Et vildt bud: Snape er en af de to nøglepersoner der dør, ofrer sig for at redde Harry (Tag den!)

Mvh Pia*

0
0
Svar på denne tråd

Rettelse
Forfatter: 
Dato:  06-02-2007 10:29

ARG! Jeg mente da Dumbledore og ikke Voldemort bad Snape om at gøre ende på på hans smerter/liv, var der sorg i Snape's ansigt

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-02-2007 10:38
Pia* > intressant tanke!
0
0
Svar på denne tråd

hvor har du den henne pia
Forfatter: 
Dato:  06-02-2007 15:10

Jeg læser følgende:

'Snape gazed for a moment at Dumbledore, and there was revulsion and hatred etched in the harsh lines of his face'

Jeg læser det som en uvilje mod dumbledore (revulsion=uvilje/ubehag) og had mod dumbledore. Det er i situationen hvor dumbledore dør

hvor læser du det andet henne?

Med venstre hånd
Line og Calano

Sød juniorhest sælges:

Allé rideudstyr

0
0
Svar på denne tråd

harry potter?`???
Forfatter: 
Dato:  06-02-2007 19:31

altså er virkelig spændt på hvad hun finder på...for det må være utroligt svært at overgå de andre bøger uden at den bliver for voldsom...

jeg ved slet ikk om jeg skal håbe at harry dør...vil helst at han ikke gør...men så på den anden side...så vil man jo vide hvad der så sker med ham...

og så kom jeg lige i tanke om profitien...dender siger at kun en af dem dør... hmm det må jo så være harry der overlever ikk...

og til sidst mener jeg at have hørt at rowling først havde planer om harry skulle dø...men så fordi der er så mange unge/børn der læser dem...vil hun vidst lade ham leve...

puha jeg er glad for det ansvar ikk er på mine skuldre...

"Alle taler om vejret, men ingen gør noget ved det!"

"For at kunne score må man have et mål.

"Hvorfor er der ikke noget supermarked på Christiansborg? Politikere handler ikke. De snakker kun om det."

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-02-2007 19:02

Jeg synes dælme hun er den værste sadist hvis hun efter 7 slemme år bare lade ham dø( Harry altså).

Hvis han bare skal dø så havde en bog været rigeligt! Nej han skal da besejre det onde som det hører sig til- der er visse ting der bare ikke kan laves om på!

Kan dog se at jeg ikke er den eneste der glæder sig aaalt for meget til den bog udkommer! Allerede efter 6'eren var læst blev jeg fyldt af 2 følelser 1) vildskaben og længslen efter den nææste, og desværre sidste bog og 2) total nedtur over at næste bog bliver den definitivt sidste.. snøft.. jeg kan næsten ikke bære det.

Og så synes jeg i øvrigt snart hun har slået nok ihjel, så lad os nøjes med Voldemort i den sidste tak.

Jeg er sikker på hun nok skal få gjort den lige så uforudsigelig som de andre, så forudsigelige ting sker på en uforudseigelig måde..

gad vide om hun slet ikke vil skrive mere bagefter, eller om hun finder på en ny serie?

Christina der vist godt kan begynde at tælle ned til den21. juli!

0
0
Svar på denne tråd

Hejhej
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 08:58

"If you can dream it, you can do it!"

Walt Disney

Tidligere kendt som: Team Pip (Helena)

0
0
Svar på denne tråd

Line_Calano
Forfatter: 
Dato:  11-02-2007 19:53

Sorry, jeg må ha' mig en ny hukommelse (+ måske en ny ordbog ).

Jeg kan heller ikke finde det jeg troede jeg havde læst.

Det jeg tænkte på, står ikke skrevet - det var bare min tolkning og det står lidt senere i bogen.

Det er lige inden Snape forsvinder, lige efter at Harry har kaldt ham en kujon (bl.a. fordi han dræbte Dumbledore), der står: "his (Snape) face was suddenly demented, inhuman, as he was in as much pain as the yelping, howling dog.

Dette har jeg tolket som udtryk for sorg over Dumbledores død - som han selv havde forvoldt, ja, men efter Dumbledore's bøn.

OG fordi han (Snape) er rasende over at blive kaldt en kulon, da det er alt andet end kujon agtigt at begive sig til inderkredsen hos Voldemort når han er tro mod Dumbledore.

Siden jeg har læst bogen har min hukommelse husket hvad den ville og byttet rundt på resten. Ak ja.

Men jeg tror nu stadig at Snape er på "de gode"'s side, men jeg tror ikke på at han og Harry bliver bare i nærheden af at blive venner.

Mvh Pia*

0
0
Svar på denne tråd

JUBIII HP-NØRDER FOREVER HIHIHIHI
Forfatter: 
Dato:  19-02-2007 21:51

Herligt

jeg elsker disse HP tråde for der er virkelig nogle gode bud på hvad der kommer til at ske.

Jeg tror Ron dør i bog 7. Alene fordi harry iger til Ginny at han ikke kan være sammen med hende fordi ham som ikke må nævnes vil komme efter ham og alle han holder af. Og hvem har været hans bedste ven lige fra starten??

Jeg føler lidt dumbledore er tilbage. for han blev jo til et fotografi inde på kontoret og vi har jo hørt at disse afdøde rektorer sagtens kan tale og give gode råd, så Dumbledore er ikke færdig med at udøse af hans viden og humor

Jeg er også bange for at snape er god. det havde været lettest hvis han var ond, for så kunne jeg for alvor tillade mig at hade ham som bare pokker

Nagini er helt sikkert en horcrux. Ja hun er dødelig, men Dumbledore har jo før dumpet voldemort med hensyn til magi (jævnfør hvor Dumbledore og harry er i grotten for at finde en horcrux)

om harry er en horcrux? måske det er da en meget spændende tanke. det giverfint mening. men jeg har jo en ide om at hvis harry er en horcrux, så synes jeg næsten lidt at han skal dø, for han er en del af voldemort - den ultimative onde. men samtiig vil jeg jo også gerne at harry overlever.

samtidig synes jeg jo også en gang for længe siden at jeg læste et interview hvor forfatteren sagde noget i retning af at voldemort er så ond at det kommer tilat kræve store tab at overvinde ham - så jeg forventer mig en meget mørk afslutning

Mithrill

"It does not do to dwell on dreams and forgot how to live" - Dumbledore

Man kan ikke købe engle

Men man kan møde dem !!

www.magicdjango.webbyen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Harry -en horcrux?
Forfatter: 
Dato:  02-04-2007 22:20

For:

Tja noget gik i hvert fald helt galt den aften for så længe siden, hvor Voldemort ville dræbe Harry. Og det ville forklare hvorfor at Harry var slangevisker...

Imod:

Ja spådommen siger jo at den ene må dø for at den anden kan leve (hvis jg da ikke husker helt galt?) så de kan vel ikke begge dø?? Gad vide om voldemort tæller med i de to personer der vil dø? -han er jo unægteligt en hovedperson, og det ville da give god mening at dræbe ham, (hvis hun ikke vil dræbe Harry kan hun forsøge at forhindre andre i at digte videre ved at lade voldemort dø, så er der ikke så meget historie tilbage, vel?).

Har i tænkt over hvad Dumbledore sagde til harry i slutningen af bog 3? -han sagde at det var godt at Harry lod Ormehale overleve og at han sikkert ville blive glad for det inden det hele var overstået (slet ikke ordret men bare som jeg husker det...)

0
0
Svar på denne tråd

Glæder mig også
Forfatter: 
Dato:  30-04-2007 16:33

Jeg glæder mig også. Jeg har ikke læst dem på engelsk, men på dansk.

Jeg tror at Harry bliver Arorer(staves?)

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 20:31

Sidder her og læser jeg indlæg, nøj hvor føler jeg der er en del jeg ikke kan huske, heldigvis startede jeg på bog 1 for en uge siden, er næsten færdig med bog 4 nu :P Ville gerne havde dem alle på engelsk. Så der var en der havde købt de første 5 for 500 kr? Kan man få et link ;)

Jeg elsker Harry Potter bøgerne, er vild med kærligheden mellem ron & hermione, og at i virkelighedens verden er det Emma og Daniel der kærester :P Hehe

Tror at Hermione dør i nr. 7.. Men venter med sommerfugle i maven. Glæder mig til filmen, er dog dybt skuffet over filmen og fangen fra azkabam (staves) Synes de springer alt for meget godt over og vigtige ting... Ville gerne havde de havde brugt en time mere så for få de ting med som viser lidt mere personlighed af harry og de andre, og ikke kun slutningen af bogen.

Med Kærlig Hilsen

Louise & Fiona

Rid Oldenborg

R.I.P Nuser

0
0
Svar på denne tråd

Fiona...
Forfatter: 
Dato:  25-05-2007 13:54

.. hvis du har de øvrige på dansk og mangler de engelske versioner - så vent til nr 7 er kommet og så køb det hele som box set :-)

Jeg har de 4 første i paperback som box-set og så de øvrige i hardcover. Nu vil jeg ikke til at købe flere af samme slags, men jeg kunne da godt tænke mig sådan et her - MED nummer syv med i sættet også!

Jeg er også ved at genlæse - er godt i gang med The Halfblood Prince :-)

£isbeth & Baloo
Experience is not what happens to you;
it's what you do with what happens to you.
Aldous Huxley
Opstaldning tilbydes - mellem Næstved og Rønnede
0
0
Svar på denne tråd

Snape...
Forfatter: 
Dato:  28-05-2007 12:06

'Snape gazed for a moment at Dumbledore, and there was revulsion and hatred etched in the harsh lines of his face'

Jeg læser det som en uvilje mod dumbledore (revulsion=uvilje/ubehag) og had mod dumbledore. Det er i situationen hvor dumbledore dør

hvor læser du det andet henne?

Men er det had mod Dumbledore eller ubehag over hvad han er tvunget til at gøre, og had over at Dumbledore tvinger ham til at gøre det?

I Kapitel nitten fortæller Hagrid Harry om at Snape har sagt til Dumbledore at der var noget han ikke ville gøre.

"Well - I jus heard Snape sayin' Dumbledore took to much fer granted an' maby he didn' wan' ter do it anymore"

" Do What?"

"I dunno, Harry, it sounded like Snape vas feelin' a bit overworked, tha's all - anyway, Dumbledore told him flat out he'd agree ter do it an that vas alle there was to it. Pretty firm with him"

£isbeth & Baloo
Aldous Huxley
Opstaldning tilbydes - mellem Næstved og Rønnede
0
0
Svar på denne tråd

Rigtig interessant
Forfatter: 
Dato:  09-06-2007 14:38
tråd, som I har lavet her. I har rigtig mange interessante synsvikler, og jeg savner mere og mere bog 7. jeg er selv begyndt at læse dem efter min læselyst druknede i min nedtur, men Harry Potter har givet mig den igen, og jeg er nu endnu engang begyndt forfra på engelsk med dem - er lige begyndt på bog to (og det går stærkt, for jeg er senest færdig med alle 6 om et par uger ;)). Jeg anbefalder klart, at man køber adult udgaven, for den er flot og solid - jeg har denne udgave og en grim udgave på dansk (bare for at forstå bøgerne 100%).

Jeg kan rigtig godt lide tanken om, at Harry Potter skulle være den sidste horcrux, for det ville netop kræve et kæmpe offer for netop at dræbe Voldemort for evig tid (og det tror jeg bestemt, at bøgerne slutter med). Jeg har bare denne idé om, at Neville spiller en stor rolle i den sidste bog. Han kunne lige så godt være den, som Voldemort havde valgt, da han følgede op på profetien, og Neville har haft et hårdt liv lige som Voldemort (sikke ting den stakkels knægt er blevet udsat for - hans bedste er vidst lidt tung at danse med). Jeg tror lidt på, at både Harry og Neville dør eller en af dem gør.

Og hvem er det, som havde taget horcruxen i grotten, som Dumbledore og Harry så hårdt fik tilkæmpet sig? Er det måske Dumbledores alt for lidt nævnte broder? Hvor stor rolle skal han spille? Vil han nu hjælpe Harry? Jeg tror bestemt, at vi skal høre mere til ham. Hvad stod bogstaverne for i sedlen, som Harry fandt i amuletten?

Jeg tror ikke, at Snape er på Voldemorts side (det tror jeg bare ikke på). Dette gør ham dog stadig ikke god overfor Harry Potter, og jeg ved ikke helt, om han ligefrem vil ofre sig for Harry. Måske - hvis han tror på profetien, men det er så svært, når Snape er den person, som man ved mindst om i bøgerne.

Tilsidst: jeg tror stadig ikke 100% på at Sirius er død. Det kan jeg bare ikke tro på. Dumbledore er dog difinitivt død - det er jeg ret sikker på, men jeg undrer mig stadig meget over, hvad det helt præcist var, som han drak, for at de kunne få fat i horcruxen.

Uh, det er så spændende :) Og jeg glæder mig nu også til filmen - så ringe er de heller ikke, hvis man lader være med at tro, at det skal være en gengivelse af bøgerne, for det er de ikke, men det var Lord of the Rings heller ikke.

Pennyblade købes. Se mere på præsentationen.

Pontus efterlyses, 15 årig New Forest på ca. 127 cm.
0
0
Svar på denne tråd

meget intresant...
Forfatter: 
Dato:  19-06-2007 10:54
virkelig spændende tråd i har jer her . . . . har lige været nede og bestille nr.7 på engelsk...så jeg kan få den hurtigt...men skal snart til at læse de andre igennem igen, så jeg kan være færdig med dem når den nye kommer...jeg vælger at vendte med at udtale mig om hvad jeg tror der vil ske til jeg har læst den 7 bog :D . . . . men det bliver godt nok spændende...

- DET ER SJOVT AT TAGE FJORDHESTE SERIØST -
0
0
Svar på denne tråd

nogen der ved
Forfatter: 
Dato:  20-06-2007 05:17
Er der nogen der ved hvornår bogen er oversat til dansk?

0
0
Svar på denne tråd

dansk...
Forfatter: 
Dato:  20-06-2007 15:24

inde på diverse sider skrev de i oktober, men så er det vist blevet udskudt, og ingen ny dato sat...

jeg vil først have den sidste på dansk, og så vil jeg have købt alle 7 på engelsk bagefter i box sæt...

glæder mig helt vildt, også til filmen om mindre end en måned...

Birgit (Gipsy&Molly)

Ringridning det er noget der rykker

Mor til Scott (24/03/03)

Mor til David (01/02/07)

MOLLY fik et Hingsteføl født den 22/4

0
0
Svar på denne tråd

Butikker der har åbent?
Forfatter: 
Dato:  09-07-2007 13:53

Er der nogen der ved hvor der er åbent så man kan købe bogen d 21 om natten? Altså på Sydsjælland.

Egentlig synes jeg at det er et idiotisk mediestunt at den skal kome kl l*** om natten, men jeg vil jo gerne have den så jeg kan begynde at læse om søndagen (og måske læse den færdig der). Jeg har bare ikke lyst til at køre helt til København efter den - at spilde to timer og en masse benzin på sådan en lang tur er simpelthen for dumt!

Har ringet til boghandlere i Næstved - men der er lukket. Han påstod at det stod på bog & Ide's hjemmeside - men det er åbenbart et hemmeligt sted, for jeg kan ikke finde det.

Er der nogen der kender et sted i sydsjælland - eller må jeg overgive mig og bestille fra Amazon (men så kommer den jo først om mandagen eller måske endda senere :-( )

£isbeth & Baloo
Aldous Huxley
0
0
Svar på denne tråd

Harry Potter.
Forfatter: 
Dato:  09-07-2007 21:44

Jeg har lige et spørgsmål: Hvordan er niveauet på engelsk?

Jeg har nemlig læst bog 1-6 på dansk, men jeg kan godt nok ikke vente så langt tid, nu hvor det er den sidste bog. ö

Men derfor er det samtidig dumt, hvis jeg køber en bog, jeg ikke forstår.

Og er der meget forskel på navnene fra dansk til engelsk? (efter hvad jeg har hørt, er der forskel på nogle?)

Ditte

- nu med Rosita

0
0
Svar på denne tråd

Niveauet...
Forfatter: 
Dato:  09-07-2007 22:09

...er svært at vurdere når man ellers er fant til at læse på engelsk.

Men kan du nogenlunde følge med på denne side - så kan du også læse bogen på engelsk (og du vil sikkert foretrække at genlæse 1-6 på engelsk også). På siden er også beskrivelse af personerne - så der kan du se hvem der er hvem, hvis der dukker nogen op som måske har været der før :-)

£isbeth & Baloo
Aldous Huxley
0
0
Svar på denne tråd

Harry Potter
Forfatter: 
Dato:  10-07-2007 13:22

Jeg har læst alle HP bøgerne på både dansk og engelsk - og tro mig, når jeg siger, at jeg ellers er en skovl til engelsk!!!

Niveauet i bøgerne er ikke så højt endda, selvom niveauet nok stiger løbende fra bog 1 til bog 6.

Jeg vil dog ikke anbefale dig at læse den sidste bog på engelsk, uden at have læst de resterende på engelsk. Der er jo flere ting, der er lavet om i den danske versio. Fx. er personernes navne lavet om på dansk (som du selv skriver). Skrækøje Dunder hedder fx. Madeye Moody på engelsk, Lupus hedder Lupin på engelsk og de fleste andre af ordenens medlemmer har også skiftet navne. Desuden er Voldemorts barndomsnavn også lavet om. På dansk er navnet jo Romeo Gåde Detlev, på engelsk er det Tom Marvolo Riddle. Men det er jo ikke kun navne, der er lavet om, men også andre "ikke engelske udtryk", som fx. en fuser, der på engelsk er en Scuib (kan ikke lige huske, hvordan det staves).

Desuden er der ved oversættelsen til dansk gået nogle ting tabt - og nogle ting der ikke kan oversættes direkte (hvilket ikke kan undgåes, det er ikke en kritik af den danske oversættelse).

Jeg kan kun anbefale dig, at forsøge at læse dem på engelsk, men start med nr. 1! Du kan evt. låne den på biblioteket. Så finder du også, på en billig måde, ud af, om det er noget for dig, at læse HP på engelsk.

Mvh Vicky

Den eneste virkelige død er den du dør hver dag, ved at du ikke lever...
Michael Strunge

Takket være biblen
har vi lært at
stille spørgsmålene,
men svarene findes

i Peter Plys
0
0
Svar på denne tråd

Engelske navne
Forfatter: 
Dato:  16-07-2007 14:52

Jeg er en af dem der har forudbestilt 7'eren hjem :) Men nu siger I i jo at mange af navnene er forskellige fra engelsk til dansk. :(
Men jeg kan altså ikke vente til november for at læse bogen på dansk. Er der ingen der vil lægge en liste ind med de forskellige navne der forandre sig ?

/ Astrid:

0
0
Svar på denne tråd

Line_Calano
Forfatter: 
Dato:  30-07-2007 11:01

Da Luna siger 'Well, it isn't like you won't see them any more, right?'

Dét har jeg også undret mig over! - Og jeg synes ikke rigtig at hun nogensinde kommer med en forklaring... heller ikke i de andre bøger

- Jannie

Behandl andre som du ønsker De skal behandle dig

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider