|
|
| Din yndlingsbog? |
| Forfatter:  |
Kiiksen |
| Dato:  |
28-12-2006 23:31 |
|
Heej, Har lige 3 små spørgsmål!  Hvilken bog er din yndlingsbog, Og hvilke slags bøger kan du bedst li'? Altså, Fantasi, Romaner, osv? Og hvad kan du bedst li' at læse om, altså heste, undeholdene bøger, videnskabelige bøger, osv. hvis i forstår?  Håber i vil svare! 
De aller kærligste hilsner Kiksen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mit svar på dit spørgsmål!!! |
s signe |
30-12-2006 15:11 |
|
jeg vil meget gerne svare dig. svar på dit første spørsmål: min yndlingsbog er: Skammerens datter, skammer tegnet, slangens gave og skammer krigen. (det er en serie) svar på dit andet spørgsmål: klart romaner (støre begreb skønlitratur) svar på dit tredje spørgsmål: historier om heste, heste faglit og spenigsbøger. (det er den serie jeg har skrevet øverst)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ømhhh |
|
|
Hvilken bog er din yndlingsbog, min yndlings bog er den sorte hingst(hele serien) Og hvilke slags bøger kan du bedst li: helst fagbøger men ellers skal de være realistiske Og hvad kan du bedst li' at læse om: helst om heste men også om hunde.. (fag bøgerne skal helst være så tykke som muligt..) ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Flere flere :) |
Kiiksen |
30-12-2006 23:10 |
|
Mange tak for svar.. Flere?? Håber på en masse svar!
De aller kærligste hilsner Kiksen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gammelt indlæg, men svarer alligevel |
jaba |
15-01-2007 10:23 |
|
jeg har to ynglingsbøger, jordens søjler og jeg er Dina jeg kan bedst lide slægts fortællinger,og historiske romaner jeg kan bedst lide at læse skønlitteratur
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| så følger jeg trop |
|
|
1. Geogette Heyer's En Aldesmand Diana W. Jones Det magiske slot(Howl's moving carsle) Dennis Jürgensen Dystopia Ammianus Marcellinus 25år af Roms historie. Japansk manga- Fruits basket 2. Fantasy - nogle historiske romaner 3. skønlitteratur, men også nolge litterære klider(ok jeg har taget skade af mit studie)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Min yndlingsbog: den er svær, har virkelig mange... Det lyder måske mærkeligt, men har lige siden jeg var 10-12 år, elsket Bent Hallers "Man smider da ikke børn i skraldespanden", har lige skrevet bograpport over den på seminariet, og er stadig vild med den bog! Det er vist mit længst "forhold" til dato!  Hvilken slags bøger jeg bedst kan lide: Jeg læser meget varieret, elsker en god detektiv/spionroman, især Agatha Christies, og der er nok at gå igang med! Historiske bøger er jeg også helt pjattet med, der er skrevet meget godt på den front, og i nogen grad også fantasy, bare ikke for meget af det af gangen, og slægts fortællinger samt sagn og nordiske fortællinger er jeg også meget facineret af Romaner af la Danielle Steel, vil jeg så slet ikke røre med en ildtang Men pt har jeg meget fagligt stof at læse, så det er begrænset hvad det bliver til generelt. Hvad jeg bedst kan lide at læse om: Igen, meget varieret, det er fedt engang imellem at hive sine gamle, støvede hestebøger frem og bare stille hjernen på tomgang, og så leve sig ind i det univers der hersker i de bøger. Ellers er det jo sådan set besvaret i det forrige  Jeg har nok taget en lille smule skade af en meget engageret dansklærer på HF, samt mit nuværende studie, jeg er bogsamler i stor stil med et meget bredt udvalg af bøger 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svære spørgsmål |
Lilleulv |
06-02-2007 10:53 |
|
Når man har levd så længe som meg, har man mer enn en yndlingsbog. Skal nøyes med å nevne fire...: Tatt av vinden (borte med blæsten) leste jeg første gang som 15 åring, og kommer tilbage til den sånn hvert annet år. Facinerende historie fra Sørstatene i Amerika før, under og etter borgerkrigen. Og nei, filmen kan altså ikke gøre bogen rett: Bogen er noget helt annet enn en naiv kærlighetshistorie. I tillegg har de klippet et barn bort fra historien, og det synes jeg nu er grimt  Lise Nørgaards Volmer som jeg har i paperback. Den er nesten "utlest" og jeg trænger en ny! fantastisk lun humor. Den er ikke oversatt til norsk, og det har jeg slett ingen planer om å gjøre noget ved. Den bør nydes på dansk. Legen av Noah Gordon: Historisk roman om en ikkejøde som ville bli kirurg i middelalderen. det kunne man ikke, for det var strengt forbudt å skjære i menneskekropper, døde som levende. Blant de kristne, altså. Jødene skar i grise og lærte sig. Meget spennede og interessant fortelling. parfymen av Patrick Süskind leste jeg første gang for rundt 15 år siden. Den kommer ned fra boghyllen for å leses om igjen nå, da filmen har kommet. Mistenker at bogen er bedre enn filmen (som jeg ikke har sett enda) kan ikke tænke mig at den bogen skal være mulig å gengi på film. Hvilken type bøger jeg liger best? Nesten altetende, men historiske romaner med innslag av krimi er favorittene. Og jeg liger best at lese om hvordan mennesker reagerer med hverandre i uventede situasjoner. Facinerende.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mine bøger:-) |
|
|
Hvilken bog er din yndlingsbog? Ja, der er jo en del efterhånden, men "Olivia Jules and the overactive imagination" (Oversat til "Olivia Joules' hyperaktive fantasi") er genial og så morsom ud helt uforudsigelig:-) Men Hobitten er også en sød bog sammen med Michael Endes "Momo og Tidsrøverne." Bøger jeg altid kan læse igen og igen og igen. Og hvilke slags bøger kan du bedst li'? Jeg vild med fantasy, da jeg ikke læser bøger for at blive andet end underholdt og stimulere mig fantasi. Der er ikke noget bedre end at forsvinde i et hetl andet univers.Væk fra alle de der småting Og hvad kan du bedst li' at læse om, altså heste, undeholdene bøger, videnskabelige bøger, osv. hvis i forstår? Det kommer helt an på humør eller hva jeg laver. Nogle gange er jeg helt opslugt af fagbøger og andre gange gider jeg kanp nok stave mig igennem en almindelig gratisavis. Men elsker fantasy og moderne Bridget Jones angtige bøger og unge kvinder der er mere uheldige og kiksede end mig:-) Sidsel
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar..: |
Trinse-04 |
17-05-2007 18:04 |
|
1. Heartland 2. Fantacy 3. Heste!
Amanda, jeg glemmer dig aldrig, for du vil altid have en helt speciel plads i mit hjerte. Jeg savner dig bare så meget<3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
HeleneJ |
31-05-2007 12:16 |
|
1. Chestnut Híll af Lauren Brooke. 2. Lidt forskelligt, men kan godt lide at læse hestebøger. 3. heste!
Det siribirske dværghamster Speedy gon charles Marsvinet Martha +9/5 2007* hunden Mie *Kære Martha, du vil aldrig blive glemt!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Mine ynglingsbøger: 1. "Hijack" af Lizzie Anders & Katie Hayes 2. "Everest - vejen til toppen" af Lene Gammelgaard 3. "Ice Master" af Jennifer Niven Jeg læser nok mest rejsebeskrivelser eller autentiske bøger - jeg kan også rigtig godt lide Troels Kløvedals bøger. Hestebøger læste jeg mange af som barn, men ikke længere!
***** Snepony *****
If the aborigine drafted an IQ test, all of Western civilization would presumably flunk it. Mahatma Gandhi Adventure is the result of poor planning. Blatchford Snell
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det må være |
kalundborg |
08-06-2007 18:52 |
|
Hvisken i vinden Ekko i mørket Af Francine Rivers, super gode bøger(det er en serie)
Giv en hest til den der siger sandheden - han får brug for at komme væk i en fart
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
min yndlings bog er helt sikkert 'En hest er en hest' af Henrik B. Simonsen, men det er jo en fagbog, så skal det være en skønlitterer bog, så tror jeg det må være Da Vinci mysteriet af Dan Brown, men er ikke helt sikker. Det skal helst være faglitteratur, men ellers krimi. Helst fagbøger om heste, men ellers skal det være krimier, gerne over rigtige hendelser
Nanna Med den dejligste part Zadeek Ejet af ZlisaZ
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Der er meget |
|
|
Ynglingsbog:
Puha, jeg har mange, specielt "Blå horisont" af Wilbur Smith, Arven-trilogien (eragon, den ældste), samt Jarastavens Vandring og Skammer-serien. Men tror klart Arven er min ynglings  Hvilke slags bøger kan du bedst li'? Jeg er til fantasy og historiske romaner Og hvad kan du bedst li' at læse om?
Alt, stort set, gider dog ikk så meget fagbøger, det er mere romaner der er historie-relaterede, samt fantasy i bedste stil..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Spørgsmål og svar |
Søde ♥Elvis♥ |
03-08-2007 19:03 |
|
Yndlingsbog? Sølvhesten, Isgalopp, Elskede hest. Hvilken slags bøger kan jeg bedst lide? Fantasy, fortællinger, og hestebøger. Hvad kan jeg bedst lide at læse om? Heste. Håber du kunne bruge svaret... GØR LIVET TIL EN FEST, RID FJORDHEST. Camilla og Elvis... FOREVER!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dsdsdsdsds |
Kiksen |
04-08-2007 11:07 |
|
Tak for svar, allesammen