Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Læsehestens Bogforum (Arkiv)

Anbefaling af gode børnebøger
Forfatter: 
Dato:  23-11-2006 00:49
Hejsa,

Siden børnene var helt små har vi altid læst for dem mens vi spiste - og gør det stadig væk. Det er de eneste tidspunkter hvor vi kan sidde og nyde en god bog sammen, mens vi tager os god tid til måltidet.

Men jeg er efterhånden løbet tør for danske bøger - vi bor jo i udlandet og der er langt mellem besøgene i DK - så mine to drenge på 6 og 8 år er efterhånden bleven godt træt af Rasmus Klump, Kaj & Andrea, Pippi ...

I sommers fik de den første bog i serien om Rowan fra Rin - og de var totalt vilde med den, så jeg har ledt lidt rundt på de forskellige bogklubber på nettet for at finde andre i samme type - det er også mere den slags bøger som deres far læser for dem - men må indrømme at jeg nok har været lidt for længe væk fra DK til at kunne vælge og tænkte at der måske var nogle her på HN som kunne anbefale nogle gode danske børnebøger.

Gode betyder selvfølgelig for drengene at de helst handler om drager / monstre / rejser i fantasien eller cowboyer, hvorimod jeg leder efter bøger som kan udvide deres sprogforråd. De har jo kun deres danske fra mig, så jo mere nutidigt et sprog jo bedre...

Hvad læser/læser I for jeres 6 til 8 årige?
hilsener
Tine
0
0
Svar på denne tråd

Hvad med...
Forfatter: 
Dato:  23-11-2006 01:28

..."brødrene Løvehjerte", "Mio min Mio" og "Ole og Koglefolket" ?

De to første er jo nok lidt mere eventyr-agtige end "Ole og Koglefolket" som jeg fik læst i første klasse...og kan huske endnu. :-)

Der er mange flere, men lige nu er jeg tom for titler. Jeg vender tilbage, når hjernen kommer op i omdrejninger igen! ;-D

Camilla

Festsange forfattes. 250,- pr sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. :-)

0
0
Svar på denne tråd

Børnebøger
Forfatter: 
Dato:  23-11-2006 02:03

Et par forslag: Gummitarzan, Otto er et næsehorn, Lille Virgil og Orla frøsnapper altså alle de der OLE LUND KIRKEGAARD bøger...

Jeg kommer sikkert på flere senere...

Mvh Kamilla

Se billeder af Maximillian på min præsentation.

Through your eyes the world was burning, please be gentle, i´m still learning.

0
0
Svar på denne tråd

gode børnebøger
Forfatter: 
Dato:  23-11-2006 06:44

til de 6-8 årige.

"Mor Muh og Krage" samt "Findus og Peddersen" - begge med de mest vidunderlige illustrationer.

Mvh

Christina & Prinsesserne, Skrydenlyst

Vil du passe æsler?

se præs.!

0
0
Svar på denne tråd

Kan huske at
Forfatter: 
Dato:  23-11-2006 11:17

jeg selv fik læst; Pelle Haleløs, Frode og alle de andre rødder, lille Virgil og Orla Frøsnapper, samt min far læste de bøger om "Freddy og monstrerne" for mig... He he he... De er sjove...

Christian og Alexander fik en der hedder "Kaptajn Underhyler"... He he... Den gik også rent ind...

Og i skolen er de i gang med et tema om Ole og Koglefolket.

www.tellerup.dk har de masser af børne/ungdomsbøger til netsalg...

Zamangah

Flot jumpe sælges.

Welsh Cob hingst, 18 mdr. u. papirer sælges, se præsentation.

Vi kører brudeparret i hestevogn.

0
0
Svar på denne tråd

jadaada
Forfatter: 
Dato:  23-11-2006 16:21
der er en serie der hedder kaptajn bimse og gokkeletten.. den er rigtig sjov og med masser af humer. men samtidig fantasi..

Pernille + Natalie = perfekt.

at ride på en dv

er som at ride på en sky.

0
0
Svar på denne tråd

Børnebøger
Forfatter: 
Dato:  23-11-2006 18:24

Prøv også at søge på denne side der er masser af emner og beskrivelser af bøger til børn

www.fortaellingen.dk/default.asp

Mvh Kamilla

Se billeder af Maximillian på min præsentation.

Through your eyes the world was burning, please be gentle, i´m still learning.

0
0
Svar på denne tråd

Hej hej
Forfatter: 
Dato:  25-11-2006 18:10

Som de andre nævner, er "Ole og koglefolket" (tre bøger) nogle rigtig søde bøger. Der er også historierne om "Knorten".

Skal de være mere fantasy kan du prøve med triologien "Krigeren" af Josefine Ottesen.

"De 5"

Så er der også dem om pigen Maria, der møder en trold/løve (?) og kommer ind i en helt anden verden for at redde sin ven. Der er flere bøger i serien, men jeg kan simpelthen ikke huske hvad de hedder eller forfatteren, tror det er 5-6 år siden jeg læste dem. Men når jeg kommer i tanke om det, skal de læses igen!

Udstyr sælges! Se præsentation

JHN's CHAMPIONATSLISTE i dressur 2006

Send resultater til mig

4 charmerende hingsteføl/plage sælges for avler

- se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

dejlige bøger
Forfatter: 
Dato:  28-11-2006 21:29
Sikke mange dejlige forslag - og hvor har jeg brugt en masse penge i boghandelen... men det blev til Ole og Koglefolket (kender den overhovedet ikke, men når alle anbefaler den, må den jo være god), Bag borgens mure af Josefine Ottesen (tak Helena - tror den her passer perfekt til min den ældste), Gummi-Tarzan, Otto er et næsehorn, Mor Muh og Krage og Mio min Mio plus nogle som bare faldt ned i indkøbskurven.

Momo eller Den sælsomme historie om tids-tyvene og om barnet, der bragte den stjålne tid tilbage til menneskene af Michael Ende - med en så imponerende titel kunne jeg ikke stå for bogen.

Danmarkshistorier for børn - og en bog "til dig fra os", som skulle være en samling af skøre fantasihistorier - fortalt af 12 forskellige stand-up komikere - glæder mig faktisk til at læse den...

takke for jeres gode forslag
hilsener
Tine
0
0
Svar på denne tråd

Hej hej
Forfatter: 
Dato:  02-12-2006 22:47

Tine, jeg har lige et forslag mere, hvis dine børn også godt kan lide at høre historierne fra cd'er.

Bent Solhoffs "Prop og Berta" med garanti et hit - nok især hos den yngste. Den handler om en lille mand, der er lidt "nisse-agtig" (han kan i hvert fald trylle) og hans talende ko, der redder den lille by fra alle heksens onde påfund.

Der findes 15 cd'er, en film og 4 bøger om Prop og Berta. Da jeg var yngrer elskede jeg at høre dem, senere selv læse bøgerne.

Der er selvfølgelig også "Harry Potter" - det må da også være noget for din ældste søn? Harry Potter er jo det ultimative inden for fantasy!

Mht. "Bag borgens mure" - du finder sikkert snart ud af, at du er nødt til at have fat i resten af serien også

Cavallo-støvler sælges!

Se præsentation

JHN's CHAMPIONATSLISTE i dressur 2006

Send resultater til mig

4 charmerende hingsteføl/plage sælges for avler

- se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider