Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Læsehestens Bogforum (Arkiv)

Nybegynder - Bøger
Forfatter: 
Dato:  16-10-2005 18:42
Hejsa derude i stuerne :-) Vi har fået en ny pige i stalden, hvor hendes Far har købt hende en hest (stor haflinger) til trds for at pigen ikke aner en pind om hest. Jeg står og gerne vil hjælpe hende - men jeg skal jo også have tid til min egen krikke, og hun skal jo også selv. Derfor har jeg gået at tænkt på, at jeg skal have sat hende i gang med nogle bøger! Men nu kommer spørgsmålet - hvilke?? Hvilke bøger er god til en 12 årig pige, med en smule koncentrations besvær? Overvejede Politikkens ridebog - men spørgsmålet er om den er for lang for hende ?:-) Så til jer Mødre - hvad har i givet jeres døtre at læse i ?:-) ;-D ?:-)
En diskussion er en udveksling af meninger!

Et skænderi er en udveksling af ligegyldigheder!

0
0
Svar på denne tråd

bøger til nybegynder ?
Forfatter: 
Dato:  02-02-2006 15:30

Hvis du ikke allerede har fundet nogle gode bøger til "den nye pige i stalden" hvad så med at prøve:

"Hesteejerens håndbog" af Dinny Lund

(Bl.a. om: valg af hest, råd ved købet, staldindretning, dyrets pleje, dyrets adfærd, ridning, udstyret samt en fyldig ordliste)

Kan lånes på biblioteket, ca 100 sider

Er ikke en af de nye fancy bøger, men er ikke særlig lang og derfor overskuelig at komme igennem.

"Ridemærkebogen"
(om de fem ridemærke prøver)

Kan lånes på biblioteket; 212 sider

Hvad med at opfordre hende til at tage ridemærkeprøverne, hvis det er muligt???

Mvh. Helle

0
0
Svar på denne tråd

Der er
Forfatter: 
Dato:  13-03-2006 21:35

Der er også bogen "Hestepleje", en ret stor sag, skrevet i et meget let forståeligt sprog for børn og med rigtig mange farvebilleder.

Jeg fik den sammen med min første pony, da jeg var 10, og den har længe været min opslagsbog om alt muligt.

Den er ufgivet af Aschehoug Fakta, og forfatteren er Dinny Lund.

"Hestens verden" af Karoline Davis (Gyldendal) er også rigtig god, men lidt mere historiebetonet.

Venlig hilsen

Helena fra Team PIP

- nu snart med hund?

Cocker Spaniel hvalp søges:

Salgsklar omkring 1. juni '06

Tæve og meget gerne blue roan.

0
0
Svar på denne tråd

kan anbefale
Forfatter: 
Dato:  20-03-2006 11:21

Hestepleje og hesteejerens håndbog af Colin Vogel. De er godt illustreret. Prøv også Linda Tellington-jones' bøger.

~ Grev Axell ~

Man skal aldrig sige nej til en fristelse, man ved jo ikke hvornår den kommer igen! -Garfield
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider