Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Læsehestens Bogforum (Arkiv)

"Den kompetente rytter" af Heidi M
Forfatter: 
Dato:  02-10-2005 21:31
Hejsa Nogen der har læst ovenstående bog?? Jeg må indrømme at jeg kun har læst et enkelt kapitel, men der beskriver hun næsten præcis den psykiske træningsmetode jeg har benyttet mig af; visualisering. Rart med en hestebog der tager sjældne emner op! Hvad synes I om bogen?!?
0
0
Svar på denne tråd

nej, men...
Forfatter: 
Dato:  06-10-2005 20:13
har overvejet at købe den.. Har læst lidt om den, og den virker go´!!! Så det kunne være jeg skulle smutte forbi boghandleren imorgen...
I ved ikke hvad i har, før i mister det - Pas godt på jeres dyr :-)

Jeg elsker ikke folk, fordi de er smukke" Jeg synes de er smukke, fordi jeg elsker dem!
0
0
Svar på denne tråd

rigtig god
Forfatter: 
Dato:  07-10-2005 23:06
Synes virkelig det er en god bog, selvom jeg ikke har fået læst så meget af den endnu. Men den er købt og står hjemme på hylden. Virkelig en bog som alle burde læse. Dog er det også muligt at læse en del af det i et af de heste blade, mener det er ridehesten. Hilsen katarina
venner søges!! I slagelse og omegn
0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  26-12-2005 21:20
Jeg har li fået den i julegave og har allerede svært ved at lægge den fra mig, syns der står mange interessante ting i den. Så til den

Rigtige piger gør landbruget rigere...
0
0
Svar på denne tråd

jeg har også
Forfatter: 
Dato:  28-12-2005 14:50

fået den i julegave, så jeg skal til og i gang.

Mvh Camilla

0
0
Svar på denne tråd

Havde helt glemt den bog..
Forfatter: 
Dato:  23-01-2006 12:57

Den står jo nu hjemme på hylden.. Må hellere komme igang med den.. (Fik den i julegave) He he!

I ved ikke hvad i har, før i mister det - Pas godt på jeres dyr :-)

Jeg elsker ikke folk, fordi de er smukke" Jeg synes de er smukke, fordi jeg elsker dem!
0
0
Svar på denne tråd

e897w389
Forfatter: 
Dato:  24-01-2006 12:40

Bruger selv meget mental træning i min undervisning, men kender det fra en bog som jeg købte i England:

"That Winning Feeling" af Jane Savoie (tidl. OL-dressur rytter) (ved ikke om den findes på dansk) Den er fantastisk god!!!

Men har så sent som igår besluttet mig for at købe den danske, så må jeg se om de har samme holdninger.

WinnieM

Kandar, fortøj og trense til salg! Alt nyt!

*** Hestemalerier ***

Se præ. og hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Så er den købt
Forfatter: 
Dato:  24-01-2006 18:55

Hej igen, ja så fik jeg købt bogen og er kommet til side 70.

Med hånden på hjertet vil jeg sige: Indtil nu - er der intet nyt - INTET for mit vedkommende. (-og uden eksamensbeviser!)

Der står faktisk bare alle de ting jeg selv har lært/oplevet/gjort/erfaret/brugt osv. - bare skrevet med en hulens masse ord. Men der kommer vel nok noget senere i bogen.

For totalt og mindre uvidende personer er den ganske fin (snakker stadig om de første 70 sider)

Iøvrigt en hamper pris hun tager for foredrag!!!

Indtil nu er den engelske bog bedre (den jeg omtalte i denne tråd)

WinnieM

Kandar, fortøj og trense til salg! Alt nyt!

*** Hestemalerier ***

Se præ. og hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Er i gang
Forfatter: 
Dato:  24-04-2006 22:04

Men alt det der med at man skal lægge på sin seng og tænke at man er tung her og der og slapper af på den ene og den anden måde, og styrer sin vejrtrækning, hvordan gør man det i praksis?

Hun har jo skrevet rigtig fint hvad man skal tænke osv. men det lange program tager jo cirka 45 min. og så er det altså svært at huske alle de forskellige triggere og tanker man skal gøre. Og afslapningen går jo lidt af det, hvis man hele tiden skal sætte sig op og læse. Har nogen prøvet hendes programmer og hvordan?

Er vild med hendes råd om at man skal ride rundt og smile, fordi ens memik påvirker hele ens kropsholdning. Synes virkelig det virker, selvom folk nok tænker at man er en lalleglad tosse, hvis de ser en

0
0
Svar på denne tråd

Jeg gik i stå...
Forfatter: 
Dato:  27-05-2006 15:01

Jeg var virkelig spændt på at få startet: psykologi og heste er to af mine yndlingsemner. Jeg læste da også spændt det første stykke... men så gik hun i selvsving om hvordan hun havde gjort, og hvordan hun havde forstået en hest i stedet for dens ejer og bla bla bla - ligesom utrolig mange andre heste"fagbøger" der er på markedet lige nu.

Så den afleverede jeg igen.

Jeg synes ofte at det man læser i sådan nogle bøger er ubrugeligt. Andres personlige erfaringer kan jeg ikke bruge til så meget - dem synes jeg selv man må gøre sig.

- Heidi

Someday never comes

0
0
Svar på denne tråd

En bog jeg virkelig kunne bruge
Forfatter: 
Dato:  19-07-2006 13:51

Jeg er enig i, at den første del af bogen var lidt svær at komme igennem. Men jeg kan så til dem, der ikke har læst den sidste del sige, at så mener jeg i er gået glip af det bedste jeg selv nogensinde har læst.

Jeg har selv redet hele mit liv og har ALTID læst mange bøger. Men sidste del af bogen ER altså virkelig god. Og jeg mener bestemt at jeg sagtens kunne anbefale den til andre hestekyndige. Specielt folk der underviser kunne bruge meget godt derfra.

Når hun beskriver undervisningsmetoder mv. kan jeg godt forstå at nogle ville syntes at det måske ikke er relevant for alle. Men det satte en del tanker igang hos mig. For en underviser skal ikke bare være god til dressur, men også have en god forståelse for mennesker. - Og det er der mange der ikke har...

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har bogen stående
Forfatter: 
Dato:  13-11-2006 17:34

i reolen, har netop lånt den på biblioteket. Jeg synes ikke der er meget nyt under solen.

Den første tanke jeg fik efter at have lukket bogen var, at det forekom mig en smule paradoksalt at en bog om at være kompetent rytter indeholdt det ene billede efter det andet af ryttere UDEN ridehjelm. I min verden er det ikke særlig smart eller "kompetent" at lade hjelmen ligge på hylden istedet for at placere den på hovedet, hvor den rent faktisk beskytter bedst!

The tragedy of life is not that it ends so soon, but that we wait so long to begin it.
- W.M Lewis
0
0
Svar på denne tråd

Har den også
Forfatter: 
Dato:  23-01-2007 21:42

Jeg synes det er en god bog.

Selv om ikke alt hvad hun skriver er nyt, så synes jeg det er rart at få sat ord på nogle af tingene engang imellem. Det gør det mere overskueligt (for mig) og jeg synes også det gør det nemmere at bruge det i undervisningen når man først har set det på skrift. Tit kan jeg måske godt selv vide (føle?) hvad/hvordan jeg ville gøre, men derfra og til at forklare det til en elev... -ja det er jeg ikke så god til

Selvfølgelig er der lidt om hvordan hun har "klaret" forskellige heste og det er måske ikke det hele man kan bruge til noget, men det kan jeg godt se bort fra (og hvilken hestebog har ikke det for tiden??).

Desuden synes jeg det er rart at det er en bog der tager udgangspunkt i hvordan rytteren kommer til at være mere bevist om sig selv og ikke "bare" almindelg rideteori...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider