Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Billedkommentarer - Stof til eftertanke.
Forfatter: 
Dato:  15-01-2011 04:14

Jeg så udhængningstråden, og blev inspireret til denne tråd.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på, hvor nemt det er at fejlfortolke et billede.

Jeg har selv nogle billeder jeg bestemt ikke er stolt af, og jeg er ikke verdens bedste rytter.

Det er så nemt at tage et billede, og komme med en historie til hændelsen, for som vi alle ved, siger et billeder mere end 1000 ord.

Men nogle gange siger billeder måske også mere end de 1000 ord.


Mine dårlige billeder vælger jeg dog så at bruge positivt. Hvad gjorde jeg galt, og hvad fik hesten til at gøre som han/hun gjorde? Og hvordan gør jeg det anderledes til en anden gang?


Et billede jeg har, som jeg før har vist herinde, og som jeg er utroligt ked af, er dette:

Billede


Jeg sidder totalt passiv, ret op og ned, med forfærdelig stramme tøjler. Hvem kan se at hesten i dette øjeblik drejer hurtigt rundt om sig selv, og jeg har mistet balancen og sidder derfor i tøjlerne på hende? Ingen.

Historien - kort beskrevet - er, at jeg forsøger at lave en forpartsvending. Jeg ligger ben til, og fordi Dixie er schenkelsky, farer hun rundt. Det er taget godt en måned efter jeg fik hende, så jeg kendte hende ikke så godt.


Et andet billede, der ellers er utrolig dejligt med flot baggrund og det hele, er dette:

Billede


Og igen, er fejlen også fra min side, men ikke på den måde der måske ved første øjekast vil dannes billeder af.

Jeg skulle have hende ned af bakken. Hun satte istedet farten op, så mens jeg forsøger at dreje hende, tager jeg i tøjlerne, som jo er lange, da jeg normalt rider for lange tøjler.


Så ja - Man kan hurtigt danne en skrækhistorie på uheldige billeder, ligesom man kan tænke WOW om én godt billede, af en rytter, der ellers normalt rider for hård hånd.


Dixie var en temeramentsfuld dame, der ikke kun var rød udvendig, men også indvendig. Og den sidste gang jeg red show på hende, havde jeg også mere fat i tøjlen, fordi hun forsøgte at løbe sig igennem programmet. Det kunne folk jo tage billeder af, danne en historie og vise frem. Men det betyder ikke at dét er sandheden.


Her er et par billeder af, hvordan jeg hovedsageligt red Dixie, og hvordan jeg arbejde på at ride hende. Og dette vil forhåbentlig også være sådanne billeder, jeg vil lægge ind af mig og Fonzie, når han engang bliver rideklar.


Billede

Dette er fra samme dag, som det dårlige strandbillede.


Billede

Er specielt stolt af dette, fordi hun gik så pænt ved siden af en kørende majetærsker.


Det var lidt stof til eftertanke. :)


Og igen - Nej, jeg er ikke den bedste rytter - har tendens til stolesæde, og tøjlerne slasker normalt ikke så meget som på første gode billede ;) Gav hende tøjle, da det var hendes anden gang i vandet.


Mvh. Lykke


"If it's not a walker, it's just a horse"


*If love alone could have saved you, you never would have died*

R.I.P Dixie!


Han killing sælges HER

Skilte til dyr laves HER

Nyt forum for Eksotiske dyr HER

0
0
Svar på denne tråd
 
 Undervisning i hyperflexion
Forfatter: 
Dato:  15-01-2011 09:32

Jeg kan sagtens forstå hvad du mener, men jeg synes ikke det er det samme. Trådstarter fortæller jo at børnene bliver UNDERVIST i hyperflexion.




http://www.hundiversitetet.dk


Hjælp til uønsket adfærd, træning, luftning osv.

7000 Fredericia

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvorfor ride
Forfatter: 
Dato:  15-01-2011 16:00

med et så skarpt bid, når man ikke har jordens bedste balance ?


Med præmietøserne lille limer og lille Lichi - hvor heldig kan man være


Bitches
have more fun


-Bomløs Trekker Master - ny model sælges billigt.

-Lækker håndsyet dressur sadel ekstra bred sælges billigt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-01-2011 16:29

hundiversitetet >>

Jeg blev inspireret af tråden, men tænker generelt.

Folk er utrolig hurtige til at danne egne historier ud fra billeder, og kommentere derudfra.


LimeLight >>

Når en hest begynder at snurre meget hurtigt rundt om sig selv, på en tallerken, tror jeg selv en person med en meget god balance, kan miste den. Som jeg skriver kendte jeg hende knap nok, så jeg var fuldstændig uforberedt.


Mvh. Lykke


"If it's not a walker, it's just a horse"


*If love alone could have saved you, you never would have died*

R.I.P Dixie!


Han killing sælges HER

Skilte til dyr laves HER

Nyt forum for Eksotiske dyr HER

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift...
Forfatter: 
Dato:  15-01-2011 17:15

Rigtig god pointe Lykke!


Jeg har tit selv tænkt over, hvor nemt folk kan misforstå billeder, idet det kun giver et øjebliksbillede.


Dette er et af mine, af mig og min walker Joyce fra i sommers:



Det ligner umiddelbart at jeg sidder i god ro og orden - og prøver at hive hovedet af min hest!


Den virkelige historie er, at jeg i en undervisningstime fik bud på at stille Joyce's hoved indad, men hendes krop skulle stadig være ligeudrettet og på hovslaget. Jeg er en amatør hvad dressurøvelser angår og Joyce har selv kun været redet nogle måneder på dette billede, og resultatet er sørgeligt, jeg har ikke helt den rette teknik og kompenserer ved at tage for meget i tøjlen, hvilket også kan ses på Joyces hovedholdning. Det er bestemt ikke en god situation, men min intention er ikke at rive hovedet af min stakkels hest


MVH. Tanja.


Dejlig tennessee walker hoppeføl fra april 2010 sælges!


Den stolte ejer af

*Yahoo's Beautiful Joyce *

TWH fra 2005.


Amatørfotograf, kommer i Midt- og Nordjylland. Se www.jovenofoto.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Billedkommentarer - Stof til eftertanke.
Forfatter: 
Dato:  15-01-2011 17:56

Undskyld, men så forstår jeg slet ikke hvorfor du rider med så skarpt et bid på en hest du ikke kender særlig godt?



*** Nanna ***

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-01-2011 18:01

Nanna (Bella) >>

Vi prøvede 4 forskellige bid. Ingen af dem ville hun gå ordentlig med. Det jeg rider med på billederne, er det hun har været vant til de sidste mange år, og det var det eneste hun ville acceptere. Det ene af de bid vi prøvede, var et muffebid.


Ville sætte pris på hvis folk ville holde sig til topic.

Flere spørgsmål om biddet eller andet ved min ridning, kan sendes i en PB, så svarer jeg gerne.


Mvh. Lykke


"If it's not a walker, it's just a horse"


*If love alone could have saved you, you never would have died*

R.I.P Dixie!


Han killing sælges HER

Skilte til dyr laves HER

Nyt forum for Eksotiske dyr HER

0
0
Svar på denne tråd
 
 Billeder
Forfatter: 
Dato:  15-01-2011 23:30

Jeg har også lige et billede, hvor det ligner jeg flæsker min hest i munden.. Hvilket jeg altså ikke gør!


Vi var på vores første jagt, og Ayoe var periodisk lidt hysterisk, så hun slog en del med hovedet, når hun skulle stå stille.. Ayoe havde ikke ondt, hun var ikke utilpads eller noget, hun var bare en hest der synes det var vildt sjovt at være ude på jagten blandt så mange andre heste!

Og det er da så kommet dette billede ud af..!



Selvfølgelig siger et billede meget, men IKKE alt! Og den her tråd er vist en meget god reminder til os alle, om at vi skal passe på med at dømme hinanden for hurtigt..!



Pernille Anna - Elsker sin Ayoe !

0
0
Svar på denne tråd
 
 6544645
Forfatter: 
Dato:  16-01-2011 00:59

ja man skal nogle gange tænke sig om. jeg vil vise et billede , som min mand fangde, da jeg red en ung hest for en veninde. Jeg har tilreddet hesten og var ope og prøve hende , noget tid efter hun var kommet hjem. men det her billede ser det ud til at jeg laver rollerkur på hende, hvilket jeg aldrig kunne finde på , da det ligger så langt væk for de værdier, som jeg bruger. men et spilt sekund, mere skal der ikke til med at kamera, så ser det ud til at man mishadler hesten.

Billede


så billeder, kan virkelig være misvisen. jeg bruger også meget billeder til at rette fejl ved mig selv.

0
0
Svar på denne tråd
 
 lykke...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2011 01:35

det er da at holde sig til emnet ???


Ganske simpelt spørgsmål.. Hvis du er så meget imod dine momenter og derved ligger dem til offentligt skue - ja så kommer spørgsmålet - hvorfor du lægger et sådan bid i hestens mund.


Ikke fordi et trensebid eller andet blidere bid kunne have forskånet jer begge for dette hiv og træk moment, men det ser (og føles for hesten) en del mere voldsomt ud med et sådant stangbid.



Med præmietøserne lille limer og lille Lichi - hvor heldig kan man være


Bitches
have more fun


-Bomløs Trekker Master - ny model sælges billigt.

-Lækker håndsyet dressur sadel ekstra bred sælges billigt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pernille - Ayoe
Forfatter: 
Dato:  16-01-2011 02:41

Hej Pernille.


Du har et uheldigt moment, jeg kan dog ikke se hun lider :) men uheldige momenter dem har vi "næsten" alle nogle af.

Jeg var der ved jagten i Middelfart og så din smukke lille hest, og kan skrive under på hendes temperament :)

Jeg holdt hende (eller prøvede) under pausen ved Kongebrogården, måske du husker mig. :)

Jeg så tilgengæld også hele jagten og der var absolut intet at udsætte på hverken din ridning eller din smukke hest.

Min datter deltog på min lille sorte hoppe, som du fulgtes med i følgefeltet. Hun havde også sit hyr med den, og vi kunne også, hvis vi havde nogle, fremvise uheldige momenter, for dem var der helt sikkert nogle af.


Vi er gode til at dømme og skal lære også at kigge indad, og ikke mindst se på vores hestes velfærd. Det tror jeg i bund og grund også de fleste af os gør. Man skal lære så længe man lever, heldigvis for det. Det skal dog ikke lægge vores heste til last, og der er meningerne mange omkring hvornår dette sker.


Hilsen en der ikke er hellig og også begår fejl.


Mvh Lotte.


Alle de gode leveregler er blevet skrevet,

nu mangler vi blot at handle efter dem.


0
0
Svar på denne tråd
 
 ved hvad...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2011 15:22

ved udemærket hvad du mener!

jeg er god til at blive fanget i uheldige situationer, og desværre ligge dem ud til offentligt skue hvor man så får kritikken :(


men man lærer jo af det ;)

her har jeg fået taget et billede af min daværende hest første gang jeg er på nakken af hende. og har pga billedet lagt et underlag på den bomløse sadel som ikke fordeler trykket. dette havde jeg ikke lige tænkt over, ville jo bare have et billede af hende med det lyserøde underlag. AV det måtte jeg høre for!!!!!



her springer jeg på min gamle hoppe og kan godt selv se at det ser forkert ud, men hun satte af for tidligt og det måtte jeg så reagere på... det har jeg også måttet høre for!!!



problemet, syntes jeg, er at mange ikke ser de andre billeder der ligger, men "kun" ser dem der er noget forkert ved :(


der kan feks på hestegalleri ligge 20 billeder af en yderst frigjort hest som virkelig er i bæring, og være et hvor den eller rytter er krøllet sammen, et såkaldt "forkert" billede. og det er lige det som man bliver bedømt på!! :(


man mangler ligesom at se helheden... eller hvad skal man sige....




Hilsen Team Nørgaard

Stolte ejer af

Tage

Cantabella Klejs

Buzz Lightyear

My Nikita


Nu med termin den 12/2 2011 til en lille pige ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Lotte
Forfatter: 
Dato:  16-01-2011 16:04

Lotte *Shevi* -> Tak for de fine ord :) Jeg husker både dig og din datter fra jagten. Og tak for hjælpen med at holde hystaden i pausen .. Det var rigtig hyggeligt at ride med din datter :) Håber vi kan følges sammen igen til jagterne, det kunne være skønt


Så kan vi lave vores helt eget felt med skøre hopper :)





Pernille Anna - Elsker sin Ayoe !

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg har da også upsere
Forfatter: 
Dato:  16-01-2011 17:53

Jeg har da også nogle upsere og dårlige momenter, men jeg er ikke ked af at vise dem, jeg tager ved lære hver eneste gang jeg laver en fejl.

Hvis nogen er i tvivl er det mig der har startet den tråd, der hentydes til at trådstarter her. www.heste-nettet.dk/forum/14/990070/ 990070/


Men nu er der jo forskel på om man træner efter at opnå det vi andre kalder dårlige momenter, eller om det sker et par gange under en ridetur.


Men her er et par af mine egne dårlige momenter, kritik modtages gerne, får undervisning hvor der arbejdes på at blive bedre:

Billede

Billede

Billede

Billede



Mvh Nanna


Under uddannelsen af hesten skal der altid tages hensyn til hesten!

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  16-01-2011 18:12

Jeg er veninde til hende der startede den anden tråd (www.heste-nettet.dk/forum/14/990070/ 990070/) og bliver også omtalt flere gange i den anden tråd.


I må også godt se nogle dårlige momenter fra mig:


Billede


Billede

Billede

Billede

dette billede er taget^, og lagt ind på HG uden min tilladelse. Og det er jeg egentlig fuldstændig ligeglad med.




Der er desværre næsten aldrig nogen der gider at tage billeder af mig når jeg rider, så hvis der er nogle der har lyst er i velkommende


Mvh Suzi

0
0
Svar på denne tråd
 
 I den anden
Forfatter: 
Dato:  16-01-2011 18:37

tråd, er det jo noget, de bliver undervist i - og derfor gør med vilje...... :-(


:-) fra NinA


Rid som du vil - men fjern al unødig smerte fra hesten :-)


FORDRINGER I DRESSUR (y) Foran lod & taktfast (y)


epona.tv

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-01-2011 18:48

Som jeg skriver, blev jeg inspireret til denne tråd, af den anden tråd. Jeg synes også at det er forkert det der sker i tråden, men det er generelt jeg mener.


Folk er så enormt hurtige til at dømme folk, og som Team Nørgaard siger, så er det ofte fordi folk kun lægger mærke til de dårlige ting ved billederne, og ikke ser helheden.


Er der en tråd med 10 billeder, hvor ét af dem er en fejl på, der kunne ske at genere hesten, så er det dét der kommenteres.


Mvh. Lykke


"If it's not a walker, it's just a horse"


*If love alone could have saved you, you never would have died*

R.I.P Dixie!


Han killing sælges HER

Skilte til dyr laves HER

Nyt forum for Eksotiske dyr HER

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2011 20:25

Det er så her jeg tænker, at hvis de billeder er der, så er situationen bag det da fuldstændig ligemeget!


Man bør måske overveje om man overhovedet bør have bid i munden på hesten? Der er jo ingen tvivl om at det gør ondt i munden på hesten i de situationer, og smerten ville være en del mindre, hvis man bare havde haft en grime på.


For ja det er nok bare uheld og øjebliksbilleder, men billeder viser altså også virkeligheden og det på billeder er sket.



-Veo; Veganer og dyreretsaktivist!

Stald Nordlund www.StaldNordlund.dk

Tinkeren Coco

Ismulen Halla fra Hejelte

Ismulen Ljufá fra Vestergaard

Is'føllet Ljúf fra Nordlund

.

*Ungdomshuset, Jagtvej 69 lever stadig*

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stald Nordlund
Forfatter: 
Dato:  16-01-2011 20:38
Jeg under mig lidt over dit indlæg..!? Du skriver "For ja det er nok bare uheld og øjebliksbilleder, men billeder viser altså også virkeligheden og det på billeder er sket" Kan du ikke prøve at uddybe det?! Personligt kan jeg kun sige at jeg IKKE rev min hest i munden, men i det øjeblik billedet bliver taget, slår hun hovedet ned, og tøjlen strammes derfor.. Ang. diskusionen omkring bid, er det ikke det trådstarter har lagt op til, så den kan i vel ta' et andet sted!


Pernille Anna - Elsker sin Ayoe !

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg synes
Forfatter: 
Dato:  16-01-2011 20:41

så ikke at situationen bag er lige meget. Der er altså stor forskel på om det er gjort med vilje og dermed en måde man rider hele tiden eller om det er en situation som man ikke særlig tit kommer i og dermed ikke er en metode man bruger generelt.

Selvfølgelig ender man i de uheldige situationer hele tiden, bør man overveje om man måske bør gøre noget anderledes.

For uanset hvordan vi træner hestene komer vi i situationer hvor man giver for meget pres. Og det sker uanset om man rider med bid, bidløst eller bare trækker hesten i grimen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 lalala
Forfatter: 
Dato:  16-01-2011 20:43

jeg er ked af det her billede, taget 7 år siden. Hesten tager hovedet op, det ser nok ud som om, hun undgår biddet.

Men fordi jeg har en mangel på ridebilleder, har jeg det alligevel.



Opstaldning boks/løsdrift ledig i stald ved Århus (8471), med ridebane, 1000 kr incl. hø/halm. :) www.hestegalleri.dk/ mar_vis.aspx?MarID=467233


Gratis shetter-hingsteplag til godt hjem! Djursland.

0
0
Svar på denne tråd
 
 kkkkkkkk
Forfatter: 
Dato:  16-01-2011 21:01

Det jeg mener er, at selvom det er ikke er med vilje, så er momentet der jo.


f.eks. trådsstarters første billede. Der kan man jo tydeligt se, det gør ondt i hestens mund. At det så ikke er med vilje, gør det jo stadig ikke okay. Hvis man så tænker på, hvor mange der har så dårlige momenter på billeder, så må der jo være endnu flere, der ikke bliver fanget af kameraet i hverdagen.

Så synes jeg da, at det mindste vi som ryttere kan gøre, er at sørge for at de uheldige øjeblikke, bliver "mindre uheldige".

Hvilket jo bl.a. kan gøres, ved ikke at have et bid i munden.

For det er jo bidet, der er en væsentlig del af "de dårlige billeder"..

Håber det er til at forstå, sidder nærmest og skriver i søvne :P


-Veo; Veganer og dyreretsaktivist!

Stald Nordlund www.StaldNordlund.dk

Tinkeren Coco

Ismulen Halla fra Hejelte

Ismulen Ljufá fra Vestergaard

Is'føllet Ljúf fra Nordlund

.

*Ungdomshuset, Jagtvej 69 lever stadig*

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gold and Dangerous *Dixie*
Forfatter: 
Dato:  16-01-2011 21:04

Gold and Dangerous *Dixie*


Super tråd!


Folk kan være nok så hurtigt dømmende herinde!



-Simone & Wald Staff


EWADAN, importør af vinduer, døre og fliser, af kanon

kvalitet.


0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmm......
Forfatter: 
Dato:  16-01-2011 21:46

Stald Nordlund har faktisk en pointe...Det er muligt at vi kan trække en moralsk grænse, men hesten er faktisk ligeglad med,om vi hiver i den bevidst, eller af klodsethed..



Screw you guys...I`m going home.

Eric Cartman

0
0
Svar på denne tråd
 
 nimbus
Forfatter: 
Dato:  16-01-2011 21:57

Ja det var noget i den stil, jeg prøvede at vrøvle mig frem til ;)


-Veo; Veganer og dyreretsaktivist!

Stald Nordlund www.StaldNordlund.dk

Tinkeren Coco

Ismulen Halla fra Hejelte

Ismulen Ljufá fra Vestergaard

Is'føllet Ljúf fra Nordlund

.

*Ungdomshuset, Jagtvej 69 lever stadig*

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-01-2011 21:59

Jeg tror også at hesten ville sætte pris på ikke at få spændt gjord - Generelt gerne undgå at man sætter sig op på den.

Når jeg skriver at Dixie havde tendens til at løbe, så tror jeg ikke det havde gjort underværker hvis jeg havde redet hende uden bid - tvært imod.

Jeg prøvede at ride i grime to gange - Den ene gang fløj jeg af, og den anden gang fik jeg en spændende tur rundt i ridehallen (før jeg lærte hende mundtlige kommandoer).


Men kan så trøste folk med, at jeg havde faktisk planlagt at prøve at ride Fonzie op bidløst. Nu er jeg nemlig så heldig at jeg selv kan forme ham. Dixie var formet, og desværre meget forkert.

Og personlige, så synes jeg et stangbid for løse tøjler er langt bedre end et muffebid med konstant kontakt.


Og for lige at komme tilbage til topic igen, så synes jeg at at folk er meget dårlige til at acceptere andres måde at ride på, så hvis en person, ud fra et billede, bedømmer at vedkommende ikke rider som en selv, så bliver dette ofte også bedømt. Fx er der stor forskel på hvordan man sidder, inden for de forskellige genre af ridesporten.


Mvh. Lykke


"If it's not a walker, it's just a horse"


*If love alone could have saved you, you never would have died*

R.I.P Dixie!


Han killing sælges HER

Skilte til dyr laves HER

Nyt forum for Eksotiske dyr HER

0
0
Svar på denne tråd
 
 dømmende...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2011 22:21

Altså giver lykke ret!

hvis vi skal helt ud så ender det med at man skal diskutere om hvor vidt hesten vil have os på ryggen eller ej...


selvfølgelig sker disse momenter for os alle sammen, også for bidløse ryttere, har en veninde der rider bidløst, hendes hest fik på en måde snoet tøjlen rundt så den ramte hestens mund og kom derind og hesten mistede 2 tænder

det var da heller ikke med vilje, men disse ting sker altså...


men nu er topic her jo at folk er for hurtige på aftrækkeren til at dømme andre ud fra 1 eller 2 dårlige billeder, hvor rytter er ramt uheldigt!


jeg kan forstå at folk bryder ind når det er en begivenhed som gentages eller står på over længere tid, så vi er ude i noget der ligger meget tæt op af misrygt.

MEN disse enestående situationer er jo netop dette... og de fleste ryttere som har disse situationer lærer for det meste af dem, eller har måsske været "tvunget" ud i dem.


ja jeg har en gang hevet en tand for hårdt i tøjlen så biddet kom næsten hele vejen gennem munden , men dette var fordi den pony jeg red var i frygt på vej ud over en skrænt der kunne have slået os begge i hjel der gik jeg lidt i panik og hev sq.. heldigvis er der ikke noget billede af dette...


my point is, it happens to even the best...




Hilsen Team Nørgaard

Stolte ejer af

Tage

Cantabella Klejs

Buzz Lightyear

My Nikita


Nu med termin den 12/2 2011 til en lille pige ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hesten er
Forfatter: 
Dato:  16-01-2011 23:00

naturligvis lige i momentet ligeglad med, om man gør det med vilje eller som en fejl :-P


Men hvis det er med vilje, bliver det jo gentaget igen og igen og igen - fordi det så er en del af ens træningsmetode :-(


Hvis det bare er en fejl, sker det forhåbentlig ikke alt for ofte - enten bliver man forhåbentlig dygtigere, eller også tager man konsekvensen og sørger for at fejlen ikke sker ret tit (y) ;-)


Så på den måde er det langt fra ligegyldigt, om man gør det med vilje......




:-) fra NinA


Rid som du vil - men fjern al unødig smerte fra hesten :-)


FORDRINGER I DRESSUR (y) Foran lod & taktfast (y)


epona.tv

0
0
Svar på denne tråd
 
 Netop IKKE enestående
Forfatter: 
Dato:  16-01-2011 23:04

MEN disse enestående situationer er jo netop dette....


Problemet er jo, at den netop IKKE er enestående - den sag som diskuteres i den anden tråd og i andre tråde med jævne mellemrum. Og de bliver ikke enestående, ligegyldig hvor mange og hvor ofte der taler at det jo bare er 'dårlige momenter' - mange billeder og vidoer, der viser det samme, kan ALDRIG være 'dårlige momenter'.


PUST - det lyder til at have været en barsk omgang Nina :-(


Mine heste har mulen forrest


Herman Sprenger og Myler-bid sælges


0
0
Svar på denne tråd
 
 beklager
Forfatter: 
Dato:  16-01-2011 23:06

UPS - sidste bemærkning hørte til i den anden tråd - beklager


Mine heste har mulen forrest


Herman Sprenger og Myler-bid sælges


0
0
Svar på denne tråd
 
 Rytter-trods alt.
Forfatter: 
Dato:  16-01-2011 23:12

Til alle jer med "kiksede" billeder- Hvor er det skønt med ægte mennesker med fejl og mangler for sådan er de fleste af os-og vi er gode nok. det må da også komme an på hvordan vi er overfor vores 4 benede venner?

Her er mit bidrag:

Billede

2 mobafede røve-den nederste ok især fordi Nuser var radmager da vi fik ham 3 md. før dette billede. Min måde at sidde og slaske på med deller fremfor fast bagdel er bare øv .

mvh merete


En god dag kommer aldrig skidt tilbage :O)



0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-01-2011 22:46

UPS! fanget bag lod, i stolesæde, med hængende bagpart og vanvittig ufokuseret.. skal ikke kunne sige hvad der lige lå til grund for dette, da det er lang tid siden, men ved at sådan plejer jeg godt nok ikke at ride det er forfærdeligt at se på.. ikke at det er direkte mishandling med stort M, men det har da heller ikke gavnet. men som sagt tror jeg simpelthen at fokussen blev flyttet af et eller andet, for normalt er jeg så fokuseret at jeg kan blive bange hvis nogen taler til mig mens jeg rider - og det er da vist ikke lige tilfældet her adder.. syntes det billede er SÅ grimt -.-'




"Man skal altid starte fra bunden. - Ja - undtagen når man skal lære at svømme!"

- Storm p.


"Jo længere man præker for ungdommen, des ældre bliver den - og så er det for sent!" - Storm p.


La Petite & Wirago i er mine stjerner!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Men....
Forfatter: 
Dato:  18-01-2011 15:49

Jeg har spurgt mange gange, og har set andre spørge mange gange, men har aldrig modtaget et svar.



Hvor mange uheldige momenter skal der til før man kan kalde det for en tendens?


For vil da give helt ret, i kan da også tage grimme billeder af mig, men for mig ligger forskellen i hensigten, som jeg også forstår det Nina siger, og som i jo også hver især undskylder jer med.


Men hvad nu, når hensigt ER at lave disse momenter? Men de stadig bliver undskyldt som uheldige.


Så igen, hvor mange dårlige momenter skal der til, før det ikke mere er et moment men en tendens??


For går ikke ud fra man kunne tage 10 af jer på den samme dag tilsvarende dem i viser her?!


Sagde Sarah

Under uddannelse til BBH basisinstruktør




Super fin trailer til 2 ponyer eller 1 lille hest sælges

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=45&i=4686&t=4686

0
0
Svar på denne tråd
 
 Her er et
Forfatter: 
Dato:  19-01-2011 01:13

uheldigt moment :-P



Jeg er nok en af HN's argeste modstandere af at ride bag lod, men jeg har også uheldige momenter :-( Dette billede taget for næsten præcis 4 år siden på min første ridetur på denne hest, der åbenbart var trænet til at gå sådan. Det blev ændret ;-)


Man kan derimod ikke kunne tage 100-vis af billeder af mig på en hest, der går så dårligt :-D


:-) fra NinA


Rid som du vil - men fjern al unødig smerte fra hesten :-)


FORDRINGER I DRESSUR (y) Foran lod & taktfast (y)


epona.tv

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-01-2011 11:15

Sarah »Losell og Maze«:


hvad mener du med:

"Men hvad nu, når hensigt ER at lave disse momenter? Men de stadig bliver undskyldt som uheldige."

hvem har til hensigt at lave disse momenter i denne tråd? tror ikke nogen af de billeder der bliver vist herinde er momenter der bevidst er fremprovokeret vis dårlig træning..? - men derimod et moment der er blevet fanget.. ingen er perfekte, det er bare et spørgsmål om at fange momentet.


men jo du kunne sikkert godt tage 10 af mig den dag hvor hesten ikke gik korrekt. selvom jeg nærmest lider under at ville være perfekt, så er der rimelig gode chancer for at jeg når jeg rider en time, ikke er det omkring 10 gange (og helt sikkert flere gange, og det er slet ikke sikkert der er nogen der ligger mærke til det medmindre det lige bliver fotograferet).. ;)


hvis der lige pludselig er en fasan der "skriger" lige udenfor, så er det PÆNT sandsynligt at jeg mere eller mindre bevidst tager lidt mere fat i tøjlen når hesten hopper fremad.

jeg er dressurrytter, og nu skærer jeg alle "bidløs-mennesker" (ved ikke hvad man kan kalde den "gruppe"?) over en kam; i vil gerne gøre alt perfekt for hesten. - så syntes jeg bare i skulle blive på jorden, for hesten er IKKE skabt til at vi skal sidde på den, og når vi så alligevel kravler der op, og forsøger at kommunikere med et dyr der ikke taler samme sprog som os.. jae.. så går det altså sommetider galt. prøv at forestille jer at tale med en der ikke må sige noget i over en time? - self kludrer man i det undervejs, og misforstår den anden part


for mig går grænsen ved at man kan se og fornemme hesten ikke er glad.. når man rammer muren, og hesten begynder at være vrissen og sur - så er det på tide at kalde det misrøgt efter min mening..


"Man skal altid starte fra bunden. - Ja - undtagen når man skal lære at svømme!"

- Storm p.


"Jo længere man præker for ungdommen, des ældre bliver den - og så er det for sent!" - Storm p.


La Petite & Wirago i er mine stjerner!

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-01-2011 11:41

Ingen ryttere er perfekte.. Selvom mange virkelig gerne vil være det. Hvis alle mine rideture blev filmet, så ville jeg nok heller ikke altid være lige stolt.


Jeg lærte dog enormt meget af at se billederne.

Er ikke stolt, men bruger stadig fx dette billed, for det viser SÅ fint nogle af de ting jeg arbejdede på at få rettet.

Jeg var for dårlig til at støtte min hoppe op, så hun puttede sig for meget og kom ikke nok frem.

Det var kun lige lykkeds at rette helt, da hun fik tarmslyng og døde, så har ikke billeder af det.

Her er vores rideudfordring:


Oftes så vi sådan her ud, taget fra samme ridetur:






Anne


PG Allways My Choice

RIP Røde. Vil altid huske dig!
0
0
Svar på denne tråd
 
 anna ♥WA♥
Forfatter: 
Dato:  19-01-2011 13:28

anna ?WA?


Jeg mener, det jeg skriver. Der findes jo ryttere, der med vilje rider, som folk "kommer"til i denne tråd.

Ikke nogen af dem her i tråden.


Og mit spørgsmål er stadig ikke besvaret, hvor mange dårlige momenter skal der til før det bliver en tendens?!


Sagde Sarah

Under uddannelse til BBH basisinstruktør




Super fin trailer til 2 ponyer eller 1 lille hest sælges

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=45&i=4686&t=4686

0
0
Svar på denne tråd
 
 interessant tråd
Forfatter: 
Dato:  19-01-2011 19:00

Jeg synes det er en rigtig interessant tråd :)

Jeg vil også mene at der findes dårlige momenter, som vi ser i tråden her, og så findes der billeder af dårlig ridning som jeg synes vi ser i tråden "er dette iorden". På de billeder vil jeg mene at rytterne bøjer deres hest af på den måde (altså træner hestene på den måde), og det synes jeg ikke er iorden.

Jeg har selv engang lavet en tråd herinde for at sætte fokus på hvordan små ridepiger både har sporer, pisk, pelhambid m.m. når de springer, hvilket jeg ikke synes er iorden hverken får pigerne eller hestene. Men der havde jeg også nogle billeder med - nogle af dårlig ridning, andre var dårlige momenter. Jeg fortryder at jeg satte de dårlige momenter ind, men dem af dårlig ridning synes jeg var en god måde at få en debat igang. Det var SLET ikke for at hænge nogen ud, blot vise dokumentation for det jeg påstod (desværre blev jeg truet af en mor med advokat slev om billederne var anonyme ).

Men rigtig interessant tråd er desuden enig med Sarah Losell, Søs og ninA :)



Hilsen Mette!

Linette mus <3 Din skøre prinsesse

Opstaldning tilbydes i fantastiske omgivelser

0
0
Svar på denne tråd
 
 En af de måder
Forfatter: 
Dato:  20-01-2011 01:18

man kan adskille dårlige momenter fra dårlig ridning er ved at tage seriebilleder.


Hvis der er taget en del serier, hvor hesten går meget ubekvemt hele tiden - må man gå ud fra, at rytteren enten gør det med vilje - eller er en ufatteligt dårlig rytter :-(


Så det kan være, vi skal kommentere de 'dårlige momenter' med: her er der søreme en dårlig rytter :-P


Og det vil under begge omstændigheder være rigtigt :-D


:-) fra NinA


Rid som du vil - men fjern al unødig smerte fra hesten :-)


FORDRINGER I DRESSUR (y) Foran lod & taktfast (y)


epona.tv

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nina A
Forfatter: 
Dato:  20-01-2011 09:22

Din signatur ???????


Hvorfor ikke fjerne det røde ord..... ?



Saxpos Oxygen sælges 100% oldenborg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 65456565
Forfatter: 
Dato:  20-01-2011 10:23

Det kan selvføgle være svært at finde grænsen til at et bare er et dårlig moment og til at det er en virkelig dårlig rytter eller bevist handling. Men bliver vi så måske ikke lidt for mistænkesome over få hinanden, når vi dømmer og mener at nogen gemmer sig bag ordet, det er bare et uheldig billede, selvføgle er der sikkeret nogle der gør det, men vi har vel ikke en reel chance for at se hvem det er, her inde.

Hesten kan naturligvis i øjeblikket mærke forskel, men som flere skriver er der stor forskel på at det sker den ene gang eller om det er noget der bliver gentaget. Den anden måde er selvføgle at tage en lang serie af billeder, hvor man kan se om det sker gentagene gang, men dette kan også snyde, da dem som bruge ufine metoder, som relg godt kan ride pænt når kamera på.

Jeg ved for mit vedkommen, får jeg altid taget en række er billeder, for at se hvordan jeg rider og få rette op på de fejl jeg har, jeg er på ingen måde perfekt, da vil jeg sige at det billede jeg lage ind her, har jeg heldigvis kun det ene af, og jeg var måløs, da jeg så billede første gang.Da det som sagt ligger så langt væk fra mine værdier inden for ridning. så for mig er uheldige moment at det er noget der enten sker en gang eller meget sjælden, sker det ofte, så må man se lidt på sin ride stil.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Der er flere
Forfatter: 
Dato:  20-01-2011 10:35

ting, der gør sig gældende. Hvis folk lægger (en del) billeder ind af deres hest, hvor den går på en måde, der ikke er helt ok - så må man gå ud fra, at de synes, det er ret ok som den går.


Eller også vil de vel skrive: Hvad gør jeg galt? Man må vel gå ud fra, at folk der kan ride, også er i stand til at vurdere om det de gør er ok?


Hvis man kan tage ud til ridestævner eller træning, og man der kan tage en uendelighed af seriebilleder af heste, der pisker med halen, går med åben mund og rides med kraftigt tøjletræk. Så er der heller ikke bare tale om 'et dårligt moment'.


Ellers ved jeg ikke, hvilke billedserier der bare kan være et dårligt moment - udover disse enkeltbilleder, som jeg også har lagt et ind af ;-)


Men jeg har netop også - som de fleste af jer andre - selv skrevet ved billedet, at det ikke er ok :-P


---------------------------


Oxalia: Det røde ord, unødig, står der fordi jeg ikke har nogen illusion om at man kan fjerne AL smerte fra hesten. Hvis den fx stikker af, er jeg nødt til at forsøge at stoppe den - det vil sikkert gøre ondt, men vil være nødvendigt.....



:-) fra NinA


Rid som du vil - men fjern al unødig smerte fra hesten :-)


FORDRINGER I DRESSUR (y) Foran lod & taktfast (y)


epona.tv

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-01-2011 11:13

Dårlige momenter har vi allesammen (som tråden her er et glimrende bevis på). Men man må gå udfra, at når folk selv lægger billeder ud på nettet af deres ridning så er det billeder, der i deres øjne viser de gode momenter eller dem hvor hest og rytter tager sig rigtigt / godt ud på. Medmindre der selvfølgelig er tale om, at man ønsker hjælp til at løse / vil vise et problem man har i sin ridning. Og så skriver man det jo eksplicit.


Uanset om det er billeder af en selv, ens børn, ens ridning eller noget helt 4. man offentliggør, så vælger man jo altid, dem, man selv synes er gode. Hvis jeg skal vise et billede af mig selv vælger jeg da også et jeg selv synes er godt. Med mindre min intension er at vise hvor lidt pæn / tåbelig jeg kan se ud i visse situationer. Og så skal jeg nok gøre tydeligt opmærksom på at det er et dårligt billede, så ingen tror jeg ser sådan ud normalt. På samme måde ville jeg også vælge de (i mine øjne) gode ridebilleder og vise frem. Med mindre det netop handlede om de fejl/problemer jeg har - eksempelvis som her i tråden. Og så skal jeg nok gøre klart opmærksom på at billedet ikke er repræsentativt for min normale ridning.


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider