Efter at have været så uheldig at jeg fik tømt mit sadelrum for mine elskede sadler for et par år siden, har jeg ofte tænkt på, hvordan vi rundt omkring hos både private og i klubber m.m. kan sikre vores dyre og for os alle hver især helt specielle sadler mod tyveri.
Jeg har overvejet at få GPS trackere indsyet, men dette er vanskeligt, da de jo let vil være at finde og dermed også at fjerne fra en sadel. Desuden vil den ikke rigtigt kunne placeres et sted hvor den ikke vil genere hestn og/eller rytteren.
Så overvejede jeg at lave en betalingsside "stjålne-sadler.dk" hvor man skulle kunne søge gratis på modeller/numre af sadler som folk havde betalt for at få registreret stjålet på siden.
(TIP: Der ville være gode indtægter fra forsikringsselskabs reklamer på siden, hvis nogen overvejer at lave virksomheden)
Nå, men jeg endte ud i at HN kunne forbyde salg af sadler på MP og så i stedet lave en betalingsside i lighed med heste MP siderne, men hvor oplysning af sadlens reg. nr ville være et krav.
Hvem ville ikke gerne betale 50,- eller 100,- for en annonce når man skal sælge en sadel, hvis det samtidig ville betyde at man ville gøre livet svært for sadeltyvene???
Folk som så fik stjålet deres sadler ville så kunne bruge HN til at søge efter den, i en rubrik hvor man slet og ret indtastede sadlens reg. nr. vupti, en stjålen sadel ville straks dukke op igen.
Det ville selvfølgelig kræve at man havde en kvittering på den for at få den igen og det ville være ejerens eget problem at få sadlen retur med politi anmeldese mm. Men det ville ganske sikkert kunne nedbringe hyppigheden af sadeltyverier OG HN ville få en ekstra indtægtskilde, samt blive bedstevenner med forsikringsselskaberne. ... I tilgift ville mange hestefolk være HN dybt taknemmelige - tror jeg. Ren win win
eller?
NÅ det var en lang forklaring på hvorfor jeg gerne ville skrive til HN, for jeg kan simpelthen ikke finde det rette sted at poste forslaget.... nogen som kan hjælpe?