Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 En af verdens bedste - kan det passe?
Forfatter: 
Dato:  17-10-2010 13:54

Jeg ved der er meget muggen over at man altid skal finde det negative frem og pege fingre ad det. Den tanke kan jeg godt følge og syntes også at det at pille i småting og ting hvor der er gisninger omkring det ikke er berettiget.

Men derimod faldt jeg over en video der blev linket til her på HN og søgte derefter videre for at se om det var noget enkelt stående fra rytteren, men det var åbenbart ikke noget nyt.


Jo, jeg kan godt finde positive klip - men når ridningen der vises på disse klip er som den er, så syntes jeg den skal frem i verden da jeg ikke mener det er noget der burde være tilladt.


Klippet jeg først så var dette af Isabell Werth på Warum Nitch hvor hun under WEG 2010 træner:
www.topiberian.com/es/galeria-de- videos?task=videodirectlink&id=1471


Hvorefter jeg søgte videre og fandt en mere af Isabell, denne gang på Gigolo i Archen 95 hvor hun også træner:

www.youtube.com/ watch?v=emstGni7Rmg&feature=related

Mener du det er iorden? Burde der være blevet grebet ind? Eller er det okay, fordi hun har situationenn under kontrol? Fordi hun er proffessionel og ved hvad hun laver?


Skyd løs!



We begin to live, the day we become
silent about things that matter.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja...
Forfatter: 
Dato:  17-10-2010 17:57

...nu gad jeg ikke se alle 28 min af den første video, men de første 5 min så jeg da. Jeg så en afslappet og tilpas hest som ser let ud på tøjlen.... ja den bliver redet vel dybt og ind med næsen, men sådan er der mange der rider.... ikke at det retfærdiggører noget, men jeg har dælme set noget herinde i videoer der var værre....


Video nr to som er ret gammel efterhånden viser bare at hun er kommet lidt videre fra dengang syns jeg... hun sidder ikke så pænt dengang som på den nye video...


Men slemt syns jeg stadig ikke det er...ja den slår lidt med halen, det gør begge heste, men det er fordi det strammer over røven når den skal samle sig...


Det er ikke noget ridning der kan pisse mig af. Det var noget andet hvis hun havde hevet og flået den derned hele tiden.


Mvh Nina Nielsen


* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *


Rasmine søger part v. Fjerritslev snarest!



0
0
Svar på denne tråd
 
 min mening
Forfatter: 
Dato:  17-10-2010 18:44

Jeg så heller ikke lige hele den første video, men det jeg så var da nogen gange en afslappet hest, men hun har da slet ikke ordentligt fat i tøjlerne og rider han lige lovligt dybt. Og synes ikke lige at det er så sundt for at hesten at gå meget under lod især når hun skal lave parader/halve parader.


Anden video er godt nok længe siden, og efter det jeg så synes jeg ikke det ser ud til at hesten nyder det, den siger noget fra med halen og trykker sig noget i starten ved galoppen, samtidig med at den er under lod.


Jeg håber at de heste får en god tur med massage efter hendes ridt for det trænger de da til, for de må da være ømme i nakken.


Synes at træneren skal sige noget, for bare fordi man er prof skal man ikke have lov til at ride som man har lyst til når det går ud over hesten.


Hilsen Louise


men vi har alle lov til vores mening

0
0
Svar på denne tråd
 
 grimt grimt grimt
Forfatter: 
Dato:  17-10-2010 19:27

Jeg synes det er lige præcis lige så grim som det enhver hollænder kan præstere og det har INTET at gøre med dressur at voldride på tøjlen på den måde.


Desværre har steward'erne meldt ud at det ikke er deres opgave at gribe når når topryttere rider grimt - eller overtræder de max 10 min krøllet samme som FEI så kompromisagtig har besluttet.


Jeg så ikke viderne til ende - må jeg desværre erkende.


Men det er IKKE-dressur - det er hiv og træk ridning, men man vinder og så er alt andet åbentbart lige meget :-(

0
0
Svar på denne tråd
 
 skandaløst
Forfatter: 
Dato:  17-10-2010 19:48

Skandaløst det er hvad jeg mener det er, nu tog jeg mig rent faktisk sammen og så alle 28 min, og WN går konstant bag lod i alle 28 min!


Det har ingenting med ridning at gøre det der, det er ren og skær underkuelse, intet andet!


Flere steder i videoen sidder hun rent og skær og hiver den munden, den passer helt vidt i skridt lige så snart den i ikke går for lange tøjler, den 4 takter i galop, og der et helt uendeligt antal taktfejl i trav.


Jeg syntes det er usmageligt, og jeg syntes at der burde være grebet ind...!

En ting er at ens hest dykker bag lod, eller at man gør det bevidst i korte momenter for at strække ud. ( jeg kan ikke selv se pointen med det, men hva fanen...) men i 28 min i træk så er det ikke længere fair for hesten...!


Mvh. Lotte


Med


Heimdals Knut
Stenhedegårds Dorién

Rædkær´s Le Louvre



"My Horse, My horse, a Kingdom for my Horse!"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ooooooo
Forfatter: 
Dato:  17-10-2010 19:49

Jeg har intet imod at en hest bliver redet bag lod, og her mener jeg bare nogle cm og ikke så langt ind den kan eller tit på den kan kysse sig selv på bringen.

Jeg synes LDR er iorden, sådan som jeg har opfattet og forstået LDR.

Jeg synes det er iorden at man i korte momenter overbøjer sin hest.

Det jeg ser på videoen er bestemt ikke LDR som jeg har hørt nogle kommentere før, er det ikke bare det de kalder LDR, det mener jeg bestemt ikke!!


Jeg synes det jeg ser på begge videoer er grimt, den første video bare en lille smule pænere grim ridning end den sidste.

Jeg har hørt flere kommentere på at folk der kan synes det hun gør er grim ridning, bare intet har forstand på hvordan man rider og løsgør en hest, fordi det er bare løsgøring af hesten, og for at få den til at løsne i ganachen, helt normalt ridning!


Jeg ser intet andet end hiven og trækken og rigtig mange momenter i rollkur! Forstår ikke hvorfor TD'en ikke griber ind. 1 er de får gode point på banen, hvilket de fleste gange også kan retfærdighedsgøres fordi der rider de helt anderledes og rigtig pænt, men det er for derfor TD'en er blevet opfundet, for at holde øje med det der sker væk fra bedømmelses banen.


Dette billede var et billede jeg fanget ved at sætte den på pause, det er taget under 1min inde i filmen. Ser ingen meningen i dette.


» Michella §

* med stjernen Leda ©

! Janette&Athene, i vil altid være savnet!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja...
Forfatter: 
Dato:  17-10-2010 20:25

Jeg kan nogle gange ride lidt i stil henad LDR på rasmine og jeg kan faktisk mærke en forskel i hendes gang til den gode side. Hun er blevet meget mere taktfast og fremadsøgende og sugende på biddet.

Men jeg sidder ikke og hiver hende derned, det gør hun af sig selv og gerne i opvarmningsfasen i max 10 min.


Mvh Nina Nielsen


* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *


Rasmine søger part v. Fjerritslev snarest!



0
0
Svar på denne tråd
 
 Billeder...
Forfatter: 
Dato:  17-10-2010 20:31

Nu ved jeg billeder ikke siger så meget som video.

Men for at understrege meningen med det jeg ikke syntes er ok har jeg stoppet videoen nogle forskellige stedet.
Jeg har med vilje stoppet den steder hvor hesten IKKE uheldigt kommer bag lod fordi den laver krumspring som den gør et par steder i videoen.









De hænder som jeg ikke kan undgå at ligge mærke til, hvad er formålet med de hænder der bliver trækker voldsomt i tøjlerne?



Hesten passer næsten konstant i skridt og nej billederne er ikke taget i en overgang e.l



Også en ting der ikke giver mening - hvorfor hive hestens hoved til den ene side imens den står stille?


Kan ikke forstå at man ikke kan se det grimme i den ridning der bliver vist. De gentagene hårde træk og den voldsomme ridning bag lod.


We begin to live, the day we become
silent about things that matter.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456...
Forfatter: 
Dato:  17-10-2010 21:32

Nu var jeg selv derover, og er faktisk også med på videoen... Står i en grå trøje.. Nu så jeg hende træne nogle dage, og jeg synes også hun var lidt voldsom.. En dag måtte træneren endda sige noget til, om at nu måtte hun altså stoppe...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja ....
Forfatter: 
Dato:  17-10-2010 21:48

Jeg syntes så det er absolut sørgeligt at det er nødvendigt at ride sin hest så meget bag lod !

Og uanset om man kalder det det ene eller det andet så har det intet med dressur at gøre, og den fejlagtige ridning ses tydeligt på hestens ansatte muskulatur.

En korrekt brugt og sundt udviklet halsmuskulatur ser langt fra sådan ud, den er jævn over hele linien, og det må man sige at hesten i den første video langt fra er.

I nummer 2 video er kvaliteten for dårlig til at bedømme noget.


Så mit svar må være at det er totalt uacceptabelt at sådan noget finder sted på internationale stævnepladser.

0
0
Svar på denne tråd
 
 øv øv...
Forfatter: 
Dato:  17-10-2010 22:03

Øvøv jeg synes det er noget træls ridning. I anden video synes jeg specielt starten er rigtig grim :( Det har intet med dressur at gøre, og jeg forstår ikke hvorfor de gør det



Hilsen Mette!

Linette mus <3 Din skøre prinsesse

Opstaldning tilbydes i fantastiske omgivelser

0
0
Svar på denne tråd
 
 Der er kun ét ord
Forfatter: 
Dato:  17-10-2010 22:13

.......for den slags, nemlig


DYREMISHANDLING!!!




Jeg bliver ligefrem fysisk dårlig af at se den slags billeder.

Jeg fatter simpelthen ikke, at det ikke kan blive stoppet.



Hilsen Linda.




Hellere tænde et lille lys end rase over mørket.
0
0
Svar på denne tråd
 
 skandaløst
Forfatter: 
Dato:  18-10-2010 21:23

Ja jeg sad nemlig også og tænke, "hva faden hjælper det at sidde og hive hesten i hovedet når den står stille, og endda til pænt?"


Ridning på den måde er total uden for min fatte evne, jeg kan se ingen pointe med det, what so ever...!


Det værste er næsten at hvis man retter sin opmærksomhed mod nogen af de andre ryttere der rider i baggrunden, er det altså bare ikke ret meget bedre!


Den eneste jeg sad og tænkte at det var pænt, det var den anden røde hest, med den brede blis som jeg tror er Adelaine der rider?

Foran lod, og taktfast, flot flot...!

Og det bliver bare sådan en skarp kontrast mellem de to, udseende mæssigt ret ens heste (begge røde) at de går SÅ forskelligt, og rent faktsik rider på det samme hold...!


Når men tilbage til emnet... jeg syntes det er en ommer for isabell werth, og jeg syntes hun burde skamme sig over den måde hun behandler sine heste på...!

Jeg forstår ikke hvordan man kan sove fredfyldt, med de rent ud sagt overgreb hun har udsat sin hest for...!

Det ville jeg i hvertfald ikke kunne...!


Mvh. Lotte


Med


Heimdals Knut
Stenhedegårds Dorién

Rædkær´s Le Louvre



"My Horse, My horse, a Kingdom for my Horse!"

It takes all kinds to make this world!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tralala
Forfatter: 
Dato:  18-10-2010 21:30

Så godt videoen for nogle dage siden. Synes godt nok ikke det er pænt


Men jeg bliver næsten endnu mere ked af det, når jeg hører at nogle mennesker ser en afslappet og tilpas hest Det er simpelthen helt ufatteligt, så godt de fleste ryttere er trænet i at overse de signaler de bliver bombarderet med af hesten!!


- Cat -




0
0
Svar på denne tråd
 
 Grimt...
Forfatter: 
Dato:  18-10-2010 21:47

Grim ridning er hvad det er! Hvis man lægger mærke til den anden rytter på den første video, så er det en helt anden ridning og en gladere og afgjort mere afslappet hest man ser.




Hilsen Christina

med

Kanoa (FRB), Madelaine af nord-Als (Shet.)

Og Langhoffs Favour (DV)


Smukt DV føl sælges. Se præsentationen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det rigtig triste er
Forfatter: 
Dato:  19-10-2010 00:05

at det slet ikke kun er Isabell Werth, der rider sådan :-(


:-) fra NinA


Rid som du vil - men fjern al unødig smerte fra hesten :-)


FORDRINGER I DRESSUR (y) Foran lod & taktfast (y)


epona.tv

0
0
Svar på denne tråd
 
 Anden rytter
Forfatter: 
Dato:  19-10-2010 09:31

Den anden rytter på videoen er Anabel Balkenhol.


...og ja - det er simpelthen utroligt at man kan ride sådan - og blive udtaget til WEG.

...og det er utroligt at man tillader ridning som dette ved WEG.


Der er lang vej endnu - med uddannelse af ryttere, trænere og officials.


Trist!

0
0
Svar på denne tråd
 
 hold da....
Forfatter: 
Dato:  19-10-2010 10:01

hold da kegle... Sikke en skod-ridning. Men synes jeg har set noget af det samme ved mange top-ryttere i Danmark.


Gad vide, hvad de tænker på - mon der er andet end præmier i deres hoved? Ikke hestens velfærd, da..



Der er noget ved hestens ydre, der er godt for menneskets indre

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fine og bløde hjælpere
Forfatter: 
Dato:  20-10-2010 11:41

Det er da tydeligt en toprytter der har en følsom hånd - og blødt og fint smidigør hesten ...



www.epona.tv


De venligste hilsner Louise

***

Den største hurdle for at få stoppet mishandling af heste er illusionen om, at den ikke foregår.

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  20-10-2010 14:48

Det er ærkelt!


Og jeg er stadigvæk måbende over at "verdens bedste" ryttere rider deres heste på den måde. Jeg kan da sige at de steder jeg har stået opstaldet, at hvis den slags ridning forekom, så ville man få en opsang af anden verden af staldejer. Og det var stalde hvor de fleste dyrkede dressur på konkurrence plan, havde bla. en opstalder som red DM på pony, og idag deltager i DM på hest. Så syntes det er helt grotesk med den slags ridning der vises, og de er fløjtende ligeglade med om det er på film-.



MCK

...


Smallwhitepony.blogspot.com

-En Blog om heste og det meste


"Brutality begins where knowledge ends.

Ignorance and compulsion appear simultaneously."

~ Charles de Kunffy

0
0
Svar på denne tråd
 
 Samler sig?
Forfatter: 
Dato:  20-10-2010 20:45

Nina: ..."Men slemt syns jeg stadig ikke det er...ja den slår lidt med halen, det gør begge heste, men det er fordi det strammer over røven når den skal samle sig"...


Ok, så rytteren samler hesten ved at trække den sammen og bøje den i halsen, hvordan hænger det fysisk sammen i hestens krop?




www.epona.tv


De venligste hilsner Louise

***

Den største hurdle for at få stoppet mishandling af heste er illusionen om, at den ikke foregår.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider