Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Puha, ridesporten nu om dage
Forfatter: 
Dato:  15-08-2010 21:39

Jeg var til stævne i går, og skulle ride både morgen og sen eftermiddag, så havde forberedt mig med ekstra batteri og memorycard for at tage billeder af de andre equipager.


Men som så mange andre efterhånden oplever så må jeg godtnok indrømme jeg til tider er rystet over hvad jeg får stillet skarpt på, men også hvordan næsten uhyggelig ridning bliver belønnet.


Jeg skal ikke kunne sige om disse billeder illustrere den måde hesten rides til dagligt, men gennem det program der blev vist i går gik den sådan fra den kom ind til den blev skridtet ud. Hesten er 4 år, og VANDT klassen med 65%

Jeg var mildest talt rystet i min grundvold.






Jeg fik kun taget disse billeder, da jeg for det første ikke fandt det specielt inspirerende, men også fordi jeg helt glemte kameraet.


Ved ikke hvad jeg vil med dette indlæg andet end at dele mit chok over ridningen på stævnepladserne, puha..


Artesia
Sweet Escape
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hold da op,,,,,
Forfatter: 
Dato:  15-08-2010 21:50

Ja det er ikke pæn ridning !


Nu ved jeg ikke hvilket distrekt og hvilken rideklub det blev holdt i, men det der burde påtales.


Det er jo på ingen måde sådan en DRF-uddannet dommer trænes i at dømme - heldigvis !


Generelt synes jeg der rides pænt mnage steder - men især på klubniveau er niveauet ofte lagt efter hvem som underviser pågældende steder.

Til distrektstævnerne er niveuaet mere jævnt højt - og ikke så afhængig af den pågældende klubs niveau.


Surt at være ude et enkelt sted, og så udlede at det er sådan der rides dressur rundt omkirng.


MVh Charlotte


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-08-2010 22:00

Stakkels hest


Hvordan kan en dommer belønne dette, fremfor at dømme ned på dette



Rollkur-LDR, kald det hvad du vil, det er ikke dyrevelfærd!

Lykkelig ejet af Bøffen, Muffedisen og 3 herlige hunde :)

Nu med Muffen i løsdrift og de Bøffen til August ligeså :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Grotest og sørgeligt
Forfatter: 
Dato:  15-08-2010 23:02

Grotesk er vist et af de eneste ord der dækker


Nu med hest, der går til biddet og næsten i holdning :-)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Grotesk....
Forfatter: 
Dato:  15-08-2010 23:10

Fuldstændig og komplet grotesk!

Jeg er dybt chokeret, og ganske arrig over at det i et Danmark hvor vi er så velinformeret kan finde sted, og blive BELØNNET!!!!


Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvad sker der for den dommer?
Forfatter: 
Dato:  15-08-2010 23:24

Mærkelige billeder og den dommer må da vist trænge til et kursus i hvilken holdning en 4 års hest bør gå i, og hvordan en hest i det hele taget skal placere sit hovede når den går dressur.

jeg starter mange stævner og ser mange heste gå dressur og heldigvis er det ikke flertallet der rider sådan og det er heller ikke flertallet af dommere der dømmer så skod dårligt som den omtalte dommmer tilsyndeladende dømte den dag, undskyld mit sprog, men det er sku da for ringe at en dommer ikke straffe så dårlig ridning


blåbrava

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen af os
Forfatter: 
Dato:  15-08-2010 23:25

ved hvem konkurrenterne var ;)

Dermed ikke sagt billederne er kønne, tværtimod, men vi aner ikke hvem de andre i klassen var og om hesten gik et sprit præcist program.


Sagde Janne

Sælges:

Windsor elite 17 "

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB for info -




0
0
Svar på denne tråd
 
 Dressur...
Forfatter: 
Dato:  15-08-2010 23:32

Måske mente dommeren at hesten blot manglede lidt styrke bagtil og derfor puttede sig lidt.



Troede kun det var i fodbold at dommere var døve og blinde...



Chris!

I never give up - I never give in...


Min erfaring er summen af mine fejl!

0
0
Svar på denne tråd
 
 dårlig taber
Forfatter: 
Dato:  15-08-2010 23:34

Hvor vil du lige hen med denne tråd...synes du skulle tage at fjene den. det er mig der ridder, og JA det er en 4 års. Du har måske været uhelig at få nogle billeder hvor den går som den gør, men jeg har hele programmet på video og NEJ den går ikke sådan hele programmet. den er dømt ned hvor den er blevet snæver, men fordi den jo kun er 4 år søger den sommetider mere støtte når jeg giver for meget efter, da den er meget ridelig og stabil.

Jeg kan jo kun konkludere at DU er en dårlig taber, og ikke kan tåle at blive slået at en ung hest som ikke er trænet så meget som din. Der er ingen form for mishandling i dette, han er gået i finalen i 4 års championatet også, så måske den er redet som den skal.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Karina
Forfatter: 
Dato:  15-08-2010 23:46

Jeg er bestemt ikke en dårlig taber, jeg havde en god tur, selvom min hest ikke er aldersvarende uddannet, slår fra i galoppen og er ustabil i traven.


Jeg er ikke ude på at disse dig, kender dig ikke, men billederne er indsat som debat til ridesporten, og ikke mindst dommerne. Jeg synes det er en dejlig hest, men vil ikke ligge skjul på at jeg ikke bifalder formen den rides i.


Artesia
Sweet Escape
0
0
Svar på denne tråd
 
 still fotos
Forfatter: 
Dato:  15-08-2010 23:54

Ups, der var jeg nok lidt for hurtig, mod min egen overvbevisning, lod jeg mig påvirke af nogle øjebliksbilleder og en andenhånds beretning om hvordan et program blev redet og bedømt.

Håber den ande udgave af historien om fotos i denne tråd passer med virkeligheden.

Måske var resten af programet som vi ikke kan se her HN, helt super og så er 65% vel ikke for meget? særligt nå man tænker at en 4 års klasse skal rides med plads til forbedringer, på den anden side syntes jeg også at hesten går virkelig meget bag lod på billederne, men hvis der er blivet trukket klart i point for disse momenter, kan egvipagen jo stadig godt være den rette vinder i klassen, hvis de andre ikke red beder end den, set over et helt program. Beklager jeg blande mig i noget, jeg åbenbart ikke kender sammenhængen af, og derfor i virkeligheden ikke kan have en mening om.


blåbrava

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  15-08-2010 23:57

Nej det kan godt være du ikke mener det, men det er en Lc til et klubstævne og ikke et international stævne. Hestene er med for at lære at komme i byen og uddannes.

At du skriver den går sådan hele programmet er jo også løgn, for det gør den ikke!

Det har trukket ned hvor den bliver for dyb og snæver, hviklet det også skal, men den er meget meget ridelig og let for tøjlen, og når man laver vendinger kan den ikke helt bære sig endnu hvis man giver efter. Og det er naturligt af en 4 års. Det er ikke noget som skader hesten, den er smidig og løs og glad for arbejdet. Den slår ikke fra eller falder ud af galoppen, og rider derfor et meget præcis program, som jo vægter den del... og så kan der båder være 5 og 8 taller i kritikken. Det er jo ikke en form den rides i. For så kan jeg hutigt ligge de billeder på hvor den ser anderledes ud.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Karina
Forfatter: 
Dato:  15-08-2010 23:59

Jeg synes ikke der er grund til at diskutere det yderligere, vi bliver ikke enige alligevel.


Heldigvis er vi ikke alle ens, men jeg kan kun sige at i mine øjne skulle en 4 års aldrig have muligheden for at komme derind på en stram tøjle..


Artesia
Sweet Escape
0
0
Svar på denne tråd
 
 til blå *Brava
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 00:04

Tak for dit sidste indlæg....eller hvad man nu siger... det er "uheldige" billeder, og som jeg siger, så ja...det har trukket ned hvor det skulle, og det er især i vendingerne at den lige "krøller" i dette program. Kan jo sige, at den gik lc3 til 67,8% hvor det den ikke gjorde det som i første klasse.

Ja det er en 4 års hvor der skal forbedring til, det der væget utrolig meget er også at den går et meget præcis program, slår ikke fra eller er urolig fortil og lystre for hjælperne.

Jeg synes bare nogle er lidt for hurtig til at dømme, og man ligger sku ikke bare billeder af andre på nettet på denne måde og laver en debat om det.

Så må man tage nogle af sig selv og ligge på hvor man viser hvad man mener er forkert.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tinne..
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 00:07

Nej det gør vi nok ikke, men jeg vil du fjerne billederne!


Så må jeg jo linke til video og andre billeder, for den hest rides ikke med en stram tøjle men en let og stabil tøjle og går der naturlig frem af sig selv.

Jeg tror muligvis du er en ret erfaren rytter,

0
0
Svar på denne tråd
 
 karina
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 00:09

Nu går min hest ikke lige sådan, så det bliver svært. Har jo også gjort billederne anonyme, dig selv der fortæller at det er dig. Tror ikke nogen her kan kende den ene brune varmblodshest fra den anden


Men jeg beklager at have kritiseret billederne/ridningen/dommerens dom. Og tillykke med de to flotte resultater på en dejlig hest.


Artesia
Sweet Escape
0
0
Svar på denne tråd
 
 billeder på nettet
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 00:15

Enig med Karina, det er sku en "ommer" med denne tråd, man kan jo blive helt nervøs, hvis en eller anden ukendt stå og fotografere til et stævne hvor jeg rider, tænk hvis min hoppe blev bange og løb afsted og jeg derfor måtte trække nødbremse, for det ville jeg gøre, uanset om andre så mener at jeg "flår" den i munden, sikke en foto serie det kunne blive, mig i hat og hvide hansker på en "stakkels" krikke med mig som dødvægt i biddet og hende med hovdet i vejret, fordi det selvfølgelig ville gøre ondt i munden, men stoppes det skal den sku'


blåbrava

0
0
Svar på denne tråd
 
 Naaaaaaaaaaaaah!
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 01:04

En "ommer" vil jeg ikke mene det er. Selvfølgelig er det trist for Karina at hun føler sig hængt ud, hvis det passer at hesten gik fint hele programmet fraregnet disse tre momenter. Det er da også trist for Tinne at hun bliver anklaget for blot at være en dårlig taber, hvis programmet blev redet bag lod for hård hånd, men hun ikke har mere billeddokumentation.


Dog har Karina slået fast at ridningen er ok, Tinne har givet en undskyldning og alle er enige om at billederne viser grimme momenter men at de blev dømt for hurtigt med for få informationer.


Det ændrer stadig ikke på at trådens emne er relevant nok og Tinne er ikke den første, ej heller den sidste, der har taget til stævne og kommet hjem med en grim smag i munden.


Alt ialt, en udmærket tråd og et udmærket emne. Iblandet lidt drama og soapopera her sidst på aftenen!


Gu velsigne HN Hvor ville livet være trist og meningsløst uden!



Chris!

I never give up - I never give in...


Min erfaring er summen af mine fejl!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Meget enig
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 01:07

med Blå Brava - bryder mig heller ikke om denne tendens til at tage billeder af enkelte ride momenter og lægge dem til frit skue/debat.


Synes det er respektløst og ja det giver da mistanke om en tankegang styret af "rønnebærrene er sure sagde ræven; han kunne ikke nå dem"....



MVH Janni




DV hingsteplag fra 09 til salg - se præsentation.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Når man
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 06:58

tager til stævne stiller man sig til offentligt skue. Og man vil altid ramme ind i folk der mener man rider "forkert".

Nej, vi kan ikke bedømme noget ud fra øjebliksbilleder, og selvfølgelig vil alle kunne komme i en situation hvor man får dårlige billeder.


Når det er sagt synes jeg det er en god debat. Jeg har da også været til stævne hvor jeg har fået en grim smag i munden.

En ting der undrer mig er at mange ofte siger at hesten putter sig fordi den mangler balance og bæring. Men tøjlerne er ofte på den slags billeder stramme og det er ikke fordi at armene er trukket tilbage. Altså jeg ser ofte at hesten ikke har plads til at kunne gå anderledes.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 07:11

Nu sad jeg i dommer-bilen, på banen ved siden af og var skriver.

Så jeg kunne se noget af programmet som Karina red.


Og jeg kan sige, at hesten bestemt ikke gik hele tiden, som vist på billederne. Dommeren jeg sad ved så også Karina ride og roste hesten meget. Hun sagde at den gik så fint.


Billederne viser små momenter, som jeg tror kan tages af selv den bedste rytter. Og hesten er altså kun 4 år. Spørgsmålet er om man decideret "kun" vil have de momenter (altså leder efter de momenter for at kan hænge andre ud)(rønnebær)...


Syntes at det er ærgeligt...


Keep up the good work Karina.


Mvh Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 forkert
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 07:14

en hest putter sig ikke derind, hvis det ikke er fordi den har lært det pga et alt for stort/hårdt tøjletræk!!!


0
0
Svar på denne tråd
 
 meget enig med
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 07:37

vibs (StaldLindskov).


Hvis man kigger på det sdste af billederne, så ser man en hest krøllet sammen og en rytter hvis arm ikke kan blive meget længere - momentet, måske. Jeg ville rigtig gerne se videoen...



Og hvis ikke rytter selv havde meldt sig, så var der da aldrig nogen der havde gættet hvem det var, medminde de allerede kendte hende...


Beklager taste og stavefejl


www.stenhedegard.dk


Halmpiller sælges

Sælges:

DV hingst ´10 e Itsabrahma x RDH x BH Romancier, ufattelig lækker model med særdeles gode gangarter. Rød med to sokker og blis.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ¨å video...
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 07:46

Karina, du siger du har hele programmet på video, så du kan da bare lægge den ind, så kan folk jo selv se


Jeg mener egentligt ikke, at det er en holdbar undskyldning at hesten er ung, for at den går på den måde, om det så er korte momenter, til gengæld kan jeg godt forstå, at det måske kan være nødvendigt at tage en anholdning, der desværre trækker hesten derind, hvis den f.eks er meget på dupperne over al stævnepostyret, men det kan sådan set ske på alle hest unge som gamle, erfarne som uerfarne.


Heste er trods alt dyr endda et flugtdyr, som måske nogle gange lige skal mindes om, hvad den skal koncentrere sig om


Hilsen Maria


Livet er for kort til bekymringer

-Men hvor er det svært at lade være

0
0
Svar på denne tråd
 
 krølle ridning
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 08:05

Da vi var afsted med vores 4 års, undrede jeg mig også over, at jo mere krøllet sammen/ gik under lod, jo højre point fik Hest/ ponyen....


Så nogle dommere kan åbentbart lide den form for ridning..



Prior´s Maluta - vores spring stjerne.


Heslegård´s Ronja - vores Dressur stjerne.


High Skye - Vores nye dressur håb...


Michala Championatsvinder:

08- leroux - spring

09- Ronja - Dressur

På Holmegården

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg stemmer
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 08:07

bestemt også for at videoen lægges ind.

Folk kan sige: Den mangler styrke bagtil og balancen er ikke helt i top 10000.00000 gange, og jeg vil stadigvæk aldrig tro på at en så ung hest vælger at gå i så unaturlig holdning, uden den har lært at pakker den sig ikke derind, ja så sidder der to stk arme i den anden ende af tøjlen, og de kan trække til...


Hvis jeg tod ud og deltog i shows(er westernrytter) så måtte folk gladeligt tage billeder af mig, både i opvarmning, og på banen


Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja ja.....
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 09:47

Tak Ebba ?Logik?, JLH ?Wannamus? og blå brava eller hvad man nu skal sige....

Jeg føler mig ikke hængt ud, men synes da bestem at det da er en underlig måde at tage til stævne på, hvis man vil stå med sit kamera og tage billeder af andre, hvor hesten har de dårlige momenter, som kan ske for alle om den så er ung eller gammel og så lave en debat ud af det. Nu ved jeg at mange af de internationale rytter træner deres heste med glidetøjle hver evige eneste dag for at de ikke kan få lov at gå væk eller gå som de vil - det synes jeg jo er forkert ridning, at hesten tvinges til denne ridning.

I må sige hvad I vil, jeg træner min hest som jeg gør, den er glad og tilfreds og elsker at komme i byen og ud og bestille noget. Og levere et godt resultat altid.

Men tak allivel Tinne for du synes godt om ham.

0
0
Svar på denne tråd
 
 velbekomme
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 10:08

til sofiemb, der må også hjertens gerne tages fotos af mig på stævnepladsen eller hjemme, jeg kan godt stå inde for hvordan jeg rider eller løser en eventuelt "krise" men min pointe var blot, at det er lidt ubehageligt at tænke på, at der kan blive en negativ debat om mig eller min hest her på HN uden jeg selv har valgt det.

til karina, velbekomme og held og lykke med din unghest


blåbrava

0
0
Svar på denne tråd
 
 debatten...
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 10:45

Jeg er også af den mening at en hest der "putter sig" (hvor jeg hader det ord!!) gør det grundet dårlig eller forkert træning, uanset hestens alder eller styrke, alt andet er en ny opfunden og temmelig lam "hn undskyldning" ligesom "hn ordet" "putter sig"


Det sagt, så er det utroligt svært at vudere en equipage, på baggrund af nogle enkelte fotos til en 4 års konkurence.


Jeg ser umiddelbart ikke en hest der går bag lod pga manglende balance eller styrke, men en hest der bliver redet med skarp tøjleføring, og derfor ikke har megen valg.


MEN så kommer det svære jo, eftersom det blot er billeder.

En 4 års hest, ude for måske føste gang, let oppe og køre over alle de nye ting, det har jeg prøvet en million gange, og jeg har også oplevet at måtte tage ekstra fat i en normalt utroligt følsom hest, og så sker det netop, især med unge heste, at de render rundt i en "bringen klør" holdning.


I en 4 års klasse ville jeg dømme helt i bund såfremt en hest gik sådan dér, for det er altså en uacceptabel holdning, MEN heldigvis lader det til at rytter er enig og at flere kan fortælle at hesten ikke gik sådan konstandt.

At det kun er de momenter der er blevet fanget er så bare surt, men også pisse typisk hn.





Mvh.


L Nielsen.


For where your treasure is, your heart will be also.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forkert bedømmelse?
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 11:57

Trådstarter skriver: Den slår ikke fra eller falder ud af galoppen, og rider derfor et meget præcis program, som jo vægter den del... og så kan der båder være 5 og 8 taller i kritikken.


Jeg er helt enig med trådstarter i, at selvom enkelte øvelser i et program er dårlige og trækker ned, kan resten af øvelserne være så gode, at det samlede resultat bliver højt.


Hvis trådstarters eksempel med, at der kan være både 5 og 8-taller i kritikken, referer til det aktuelle ridt mener jeg til gengæld, at det er en helt uacceptabel bedømmelse af netop de konkrete øvelser, hvor billederne er taget.


En øvelse, hvor en hest kommer så meget bag lod, skal IKKE godkendes, og det betyder at den maksimalt kan give et 4-tal. Og hvis "bag lod" præger det meste af øvelsen, så skal der kun gives 2-3 for at ride figuren og gangarten. Hvis øvelsen indeholder mange andre momenter end det, hvor hesten gik bag lod, så et 4 tal.


Jeg kender ikke hverken trådstarter eller fotograf og finder det uinteressant at diskutere den enkelte rytter eller et ridt, som jeg ikke har set i sin helhed. Men jeg finder det meget interessant at diskutere hvilke former for ridning, vi ser på banerne og, hvordan det bliver vurderet af dommerne.


Eller med andre ord: jeg vil gerne diskutere ridning og bedømmelser, men gider ikke diskutere ryttere og dommere.


Kh NinaSt

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 12:04

Nina: Kunne ikke være mere enig, men af en eller anden grund så fungere verden på den måde at slår en hest fra i en moment og slår op, ja så giver det et 4-tal, men går den derimod kraftigt ind bag lod i det moment så ødelægger det ikke chancerne for at få 7 eller måske endda 8 for den øvelse.


Jeg forstår simpelthen ikke hvordan det ene kan være mere acceptabelt end det andet.


Artesia
Sweet Escape
0
0
Svar på denne tråd
 
 øv øv øv...
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 15:00

Ej, hvor gør denne tråd mig bare ked af det...


Jeg synes simpelthen at det er så forkert af dig Tinne at hænge en anden rytter ud på denne måde...


Dette gør at jeg ville tænke mig om en ekstra gang næste gang jeg skulle ud og starte hvis jeg så en person stå med et kamera fremme.


Jeg ved nemlig at når jeg har fået taget billeder kan jeg finde halvdelen der fremviser mine heste i korrekt form med god bæring og takt, men jeg ved også at der desværre også vil kunne findes momenter, som du fremviser af Karina. Jeg prøver for alt i verden af fremvise det første, men i en stævne situation ved jeg desværre at hvis man virkelig gerne ville finde de "grimme" momenter, så ville de være at finde.


Min hest er nemlig også en der tiltider har kunne fremvise øvelser der blev bedømt fra 2-9 i et dressurprogram, og hvis jeg fremviser billeder af øvelserne hvor han får 8 og 9, ja så ville alle sige "nej og ih ohg åh, hvor er det flot og korrekt ridning", men hvis jeg kun viste billeder fra øvelserne hvor vi får 2-5, så ville kommentarene være noget ganske andet.


Jeg har her lagt billeder ind, der kan dokumentere hvad jeg mener...


Her er det moment som jeg er stolt af




og her er det moment som jeg ville ønske aldrig var fremkommet, og da slet ikke fanget i kameraets linse.



Jeg har for meget fat i tøjlerne, da han smutter ud i skulderen, og jeg mister selv balancen og hænger bagud i tøjlen, og han viser sit udbehag ved at bliver snæver og åbne munden...


Her fra et andet stævne, hvor jeg også har videoen fra hvis der er nogle der ønsker at se denne, så sig til, så ligger jeg den gerne frem til debat.


De gode momenter kommer her






og her er de uheldige momenter, der garanteret kunne havde været portræteret meget være med et rigtig kamera...





Er det sådan jeg ønsker at fremvise min hest.... NEJ.... er det sådan jeg træner efter at ride min hest i det daglige.... NEJ... kom jeg alligevel til at placere min hest i overstående moment.... JA.... er jeg stolt af det... NEJ...


Ville jeg havde været dybt såret, ked af det og rasende hvis der var en "fotograf" der kun havde vist de " dårlige" momenter... JA...


Kunne jeg havde mistet lysten til at ride stævner.... JA..


Kunne mine stævne nerver været blevet fordoblet, og derved gøre det endnu svære at forholde mig afslappet, og løs i hånden næste gang jeg skulle til stævne, fordi jeg nu også skulle bekymre mig, om der pludselig stod en fotograf, DER EFTERFØLGENDE KUNNE HÆNGE MIG UD PÅ NETTET... JA....


Jeg tror vi alle rider med hjertet og prøver at fremvise vores heste bedst muligt, og forsøger at ride på den måde så vores heste befinder sig bedst muligt under os, men jeg ved også hvor svært det er og at man ikke kan ride et program til 100 %, og derfor bliver jeg harm, når jeg ser en rytter blive hængt ud på denne måde...








Landejendom i Nordjylland købes. Skal huset skal være min 130 kvm og have plads til heste og min. 1.5 hektar jord. Skriv gerne hvad du har:-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Epirus
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 15:18

Nu hænger trådstarter jo ikke rytteren ud - det er rytteren selv der har valgt at "afsløre sin identitet". Hvordan programmet så ud kan vi jo ikke vide, men det er jo heller ikke det trådstarter ønsker at debattere. Det er derimod "ridning på stævnepladserne" - altså generelt. Billederne er jo bare brugt som eksempler, og ud fra de tre billeder der bliver vist - ja så er det ikke særlig pæn ridning.


Og jeg er HELT enig - har godt nok set mange heste gå bag lod hele programmet, og stadig kunne vinde. De kan ride nok så præcist, men det skal simpelthen trække ned i samtlige øvelser. Og jeg kan simpelthen blive så skuffet når min hoppe, der derimod går naturligt højt stillet, men altid med snuden i lod får "spændt" på kritikken, for det er hun bestemt ikke.



... Sofie Støjko

- nu med stjernen Robiane Elmbo


0
0
Svar på denne tråd
 
 Til Tinne...
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 15:22

Lige st spørgsmål til trådstarter...


Har du overvejet hvis situationen var omvendt? Hvordan ville du føle?


Tænk hvis næste gang at du rider stævne på din hest, at karina så møder op... Tager en masse billeder, oo så ligger de "fæle" momenter ud? Uden din viden og accept?


Hvordan ville du reagere på dette?


Husk Karina skulle nok censurere dit ansigt, og så bare skrive... "jamen det er jo bare en haflinger"... De ligner jo allesammen hinanden...


Landejendom i Nordjylland købes. Skal huset skal være min 130 kvm og have plads til heste og min. 1.5 hektar jord. Skriv gerne hvad du har:-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 rytteren gendkendt på trods af dette
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 15:29

Sofie... det er som man ser det... Jeg og flere i min "Ridekreds" genkendte selv ekvipagen på trods af censur, og det kræver altså ikke meget at gå ind på resultatslisterne og finde ud af hvem rytteren var, da den jo er 4 år og derfor max. må starte en LC3, og der er kun 1 der har vundet med 65 %.


Jeg er nok også en af dem, der er ved at gå død i debater som denne, hvor der råbes vagt i gevær ud fra billede dokumentation... Og mit første indlæg, skulle gerne give et indtryk af at man kan vælge at farve debatten ud fra hvilke momenter man viser...


Jeg synes også der er ved at gå forfølgelse vanvid i det... og folk glemmer at dem der sidder på ryggen altså ikke rider efter at mishandle sin hest, og at ryttteren garanteret virkelig prøver alt hvad hun kan for at gøre det så godt som muligt.



Landejendom i Nordjylland købes. Skal huset skal være min 130 kvm og have plads til heste og min. 1.5 hektar jord. Skriv gerne hvad du har:-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvis det kun var for debatten
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 15:33

I øvrigt mener jeg at debatten sagtens kunne have kørt uden billede materiale... Fair nok at Tinne vil diskutere sin oplevelse, men billederne kunne sagtens havde været undladt...


De fleste herinde ved jo godt hvordan det ser ud når en hest går bag lod, og ellers findes der udemærkede tegnede billeder, hvis der skulle komme en ny debatør, der ikke vidste dette...


Landejendom i Nordjylland købes. Skal huset skal være min 130 kvm og have plads til heste og min. 1.5 hektar jord. Skriv gerne hvad du har:-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 15:52

Må erklære mig fuldstændig enig med Spelmann ?Herscher og Essi?. Jeg ville dælme være ked af at komme hjem fra stævne med min unghest (eller hest) også der kun var lagt de dårlig billeder ind.


Jeg kan da selv mindes mit første stævne på min 4års, der er ihvertfald også et par billeder der langt fra er kønne:



(da han så dommerbilen, Så skulle der hoppes lidt rundt og nødbremsen blev trukket)



(anspændt hest og rytter...)


og et moment som jeg syntes er ganske godt



og sådan er det bare nogle gange til stævner, og jeg tror sagtens man kunne have taget mange ikke kønne momenter af os under det ridt, men betyder altså ikke der blev redet sådan til hverdag.




MCK

...


Joules Bomber Jakke m.m sælges

hestegalleri.dk/html/ mar_vis.asp?MarID=421430

0
0
Svar på denne tråd
 
 mine tanker
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 16:07

Jeg tænker lidt, at i disse tider med kameraer, videoer m.m. må ALLE leve med risikoen for at blive fotograferet offentlige steder, hvor fotografering m.m. er tilladt. Det er en del af det at leve i en medievirkelighed anno 2010. Det gælder ryttere, andre sportsfolk, kongelige, kendte osv. osv.


Dette gælder for ALLE. Det er en inkalkuleret risiko, som jeg godt kan følge er møgirriterende, men på pos. liste måske er med til at øge etik og moral i omgangen med hestene - hos ALLE parter, her tænker jeg naturligvis på Heuschmann-sagen. Andet er censur.


Når alt det er sagt er der ikke ENESTE af de billeder af MCK eller Spelmann ?Herscher og Essi, som jeg ville tænke synderligt eller forarget over, hvis jeg så dem.


Nu med hest, der går til biddet og næsten i holdning :-)


0
0
Svar på denne tråd
 
 de......
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 16:39

De billeder sender du til ridecentret, der afholdt stævnet. Og beder dem diskutere det med dommerne.


Lov os det!



Rækkehus fra 2005, ved Århus. Link

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er præcis
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 17:02

sådanne debatter som denne, der gør at jeg ikke har den store trand til at tage afsted med min hest til stævne, før jeg er 120% sikker på den er helt helt stabil.


For vi kan fremvise alt fra perfekt holdning foran lod, til seriøs sammenkrømling, når vi fx rider ind i en volte...For en sprit løs tøjle!


Jeg havde min mand med op og tage billeder af hesten og jeg, samt lidt film, fordi jeg netop troede jeg hang for meget i tøjlerne. Men faktisk hænger de konstant i en bue. Når jeg drejer, er det meget på western maner, med at udvendig tøjle "presser" hesten ind i volten.


Så sig hvad i vil, om tøjletræk og hvad ved jeg. -Men det er skam ganske muligt at ride "grimt" med lange tøjler. -Ihvertfald på de unge uredne heste, som jeg fx rider på.


Jeg syntes debatter er fin, med hvad man tolerere, men alt med måde.


Også syntes jeg det er RIGTIG grimt, at nogle vælger at mistænkeliggøre rytteren, selvom både hun og en anden siger den ikke gik sådan, istedet for at give hende tvivlen til gode. -Dårlig stil!



Mvh. Tine

Windsor Elite dressur 17" fit 3 sælges. 4500,- Eller bud


God kat 2 pony købes. Skal være fornuftig i hovedet. Søges til rigtig hestefamilie.

0
0
Svar på denne tråd
 
 sikken
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 17:26

Sikken dog en usmagelig tråd.


Dvs emnet er vel godt nok, men at hænge en anden rytter ud - ovenikøbet en man selv har startet mod - det er så ufint.


Bare fordi man bevæger sig ud i et offentlig rum, udstyret med et kamera og ser ridning man ikke kan lide, så er man jo stadig ikke forpligtet på at tage billeder, endvidere lægge dem ud til offentlig debat.


Trådstarter burde skamme sig alvorligt.


Var det gået ud over mig, så ville jeg have den største trang til at tage billeder af dine næste starter og så lægge de værste ud på nettet - for det er jo godt at tage en debat om god og dårlig ridning, ikke?


Mvh Tina


R.I.P

Turpin 20.05.1996 - 28.07.2002

Calle 28.04.1998 - 02.04.2010


"When a loved one becomes a memory,

memory becomes a treasure."

0
0
Svar på denne tråd
 
 syntes faktisk
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 17:59

det kunne være rigtig spændende at se videoen =D


Nu har jeg selv en hest der har haft rigtig svært ved at syntes biddet var fantastisk at suge på. Faktisk 2 stk.. nårh men støttede jeg dem lagde de sig bag lod og så siger alle de kloge (hvilket jeg også selv ville ha sagt) de skal rides ud til biddet så de kan suge, ja ja da, men når jeg prøvede at ride derud og det så var for sæde eller ben eller en kombination, så var mine heste bare ikke længere i deres uddannelse end at det betød løb hurtigere eller skift tempo op...


Jeg har redet mange ungheste.. Faktisk rigtig mange ungheste og det er langt fra enestående tilfælde. og jeg elsker bare at sidde med en sy-tråd. Dem jeg har redet den første grundridning i er også endt ud i sytråden!!


Der er bare en periode fra at vide ben og sæde betyder frem eller skift tempo til at lære at den i lige så høj grad betyder sug og især til det punkt hvor hesten også syntes det er rart at suge.. (sådan groft ridset op).. Det er en skide svær periode og nogle heste er hurtigere ovre den den andre. I den periode er det ikke sjælden man ser de momenter der er fanget på billederne med Karina. Og nej ved gud er de ikke pæne, men en smidig og spinkel hest kommer det bare til at se meget voldsommere ud på end dem der er grovere bygget fordi de falder/smutter meget nemmere længere ind, inden man kan nå at få den mindet om at det er frem til biddet lille ven, det er også dem der plejer at have de længste af de perioder.


Det er mine erfaringer.. Er så træt af selvretfærdige ryttere der mener at hvis man kan ride rigtig så forekommer de momenter aldrig!!! Sådan noget vås.. der er vist også stor forskel på hvad folk mener når de bruger udsagnet at putte sig..

Når mine putter sig er det fordi jeg ikke hvar været hurtig nok til at fange den inden den er faldet ind for mig, ellers er det fordi jeg ikke er kommet til det punkt på hesten endnu hvor den sys det er lækkert at suge.. fx her:

Hende her kunne ikke rides for hård hånd overhovedet!!!!! Lette lette lette kontakter var det eneste der duede det første år!!!

hun begyndte at lægge sig ud men ville stadig ikke acceptere en konstant let kontakt, derfor også svær at få til at søge ned og frem:



Og endelig (her efter en meget lang pause dog):

Men jeg skulle stadig passe meget på...


Team Le Mans


Pony Søger Part.Welsh/OX, Vallak, 6år, 140 i stg, dressur, spring, tur osv. -se præs

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 19:30

Kan se der er sket en del herinde.


Jamen som flere nu har nævnt så var det nok forkert at ligge billeder med til denne debat, men hvis det kan gøre nogle glade skal jeg da gerne ligge billeder af dårlige momenter ind fra mine egne, dem har jeg rigligt af.


Men jeg ser det stadig sådan at når man tager til stævne så vælger man at vise sig selv frem offentligt på godt og ondt, og jeg må sq indrømme at jeg ikke kan lade være med at tænke mit om hvad jeg til tider ser og ikke mindst hvordan det alment bliver modtaget.


Der var også en anden hest som jeg slet ikke fik billeder af, ellers var de nok også røget med i min lidt for lidt gennemtænkte handling. Denne hest gik heller ikke pænt og slappede bestemt ikke så meget af som hesten her på billederne, men dens måde at slå fra gik den anden vej, og den endte i bunden så vidt jeg husker. Ganske retfærdigt, den var slet ikke klar på opgaven, men jeg har svært ved at forestille mig at 10% kan være indhentet kun i afslappethed og lydighed.


For der må jeg rose dig, nu vi har gjort det personligt, din hest var afslappet og lyttede til dig.


Artesia
Sweet Escape
0
0
Svar på denne tråd
 
 hvor er det dog rart
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 20:02

at debatten om at tage billeder, finde de dårlige momenter og lægge dem ud til offentligt skue endelig har ramt amateurrytterne. Det er jo noget af det der var allerværst hele sidste år til alle landsstævnerne. Vi vidste at epona stod et eller andet sted og vi vidste også at de nok skulle få noget med hjem når de sådan stod i 2*8 timer og filmede. Så kan man jo nemt klippe 3-4 min sammen af noget knap så pænt.


Jeg er helt med på at man er til stævne og har valgt at udstille sig selv offentligt. jeg synes bare det er enormt forkert at det på denne måde er i orden at finde dårlige momenter og debatere dem på et åbent debatforum. Uanset at man slører rytterens ansigt så er det, specielt for de proffesionelle, super nemt at genkende ekvipagen. På næsten samtlige af de optagelser og billeder jeg har set fra stævner herhjemme har jeg kunnet navngive hver enkelt rytter. Uanset at de har været slørede eller hvad man hun har forsøg. nogle har så være så venlige at fjerne sponsornavn fra underlaget og det gør det selvfølgelig lidt sværere.





Med venstre hånd
Line og Calano


GRÅ POWER- For mere magt til skimlede heste


Wenn Fliegen hinter fliegen Fliegen, Fliegen fliegen Fliegen nach

0
0
Svar på denne tråd
 
 Smagløs tråd
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 20:30

Føj, hvor jeg synes, at det er vammelt at oprette denne tråd, hvor en rytter - endda en konkurrent!, bliver hængt ud på dén måde!


Ja, når man starter stævner, så er man til offentlig skue, men derfor er tilskuere da ikke tvunget til at lægge billeder ud på nettet, og starte en diskussion om hvorvidt rytteren en go eller dårlig. Alle gør da vel deres bedste!!!

Tænk hvis det var dig selv, der blev diskuteret på dén måde!!


Trådstarter skulle skamme sig - Føj!

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 20:49

Altså - det kan godt være det er mig som er uvidende og en smule naiv... men jeg havde aldrig i mit liv, vidst (eller prøvet at finde ud a) hvem rytteren var/er!!!!!


der bliver godt nok hakket en del på trådstarter - i knap så heldige vendninger også - det synes jeg ikke er pænt!!!!


Men ja, enig med flere andre - lad os se videoen!!! Nu rytter, selv har "afsløret" sig - og ovenikøbet har fortalt om video'en selv... så kunne det sørme være fint at se filmen og så dømme derfra, om de få billeder vist her er uheldige momenter.....!


Jeg har ikke megen forstand på hvordan og hvorledes - er glad for jeg ikke er dommer. Jeg kan nemlig kun se taktfejl i traven på fotos - så ville være rimelig på spanden så :)

Jeg kan dog heller ikke forstå at hvis hesten "går ovenud" at det trækker mere ned end hvis hesten feks går med mulen på bringen.



Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience


Indrømmer det gerne!

Er stor fan af Lenelw og DJ

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 20:56

Hvis man ikke kan lide lugten i bageriet, så må man smutte.. Hvis man ikke bryder sig om, at andre tager billeder af en til et stævne, så må man jo blive hjemme.


Hvis det kun er et par dårlige momenter, hvorfor så ikke vise filmen eller de billeder, som rytteren har??


Vil ikke kommenterer ridningen - Men hvis du kan forsvare din ridning, så kan jeg ikke se hvorfor du bliver sur. Du kommer jo selv med forklaringen..


Ejer af hoppedyret Shannon og pølsehunden Emma

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm....
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 21:51

Fy føj en tråd.....

Sikke det vrimler med skarpe tunger her på HN..

Suk...



* Elsk mig mest, når jeg mindst fortjener det.
For der har jeg mest brug for det! *
0
0
Svar på denne tråd
 
 stakkels konkurrent
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 21:59

Enig med Spelman og mange andre...


Jeg synes det er usmageligt, at hænge en konkurrent ud offentligt og selvom mange ikke ved hvem personen er, så vil der altid være nogle der kan genkende vedkommende eller hesten, og det må ikke mindst være ubehageligt at se sig selv i 3 dårlige momenter og dermed blive hængt ud som en rytter der rider frygteligt dårligt og ikke har fortjent sin placering.


Mange efterspørger en video fra Torpegaard Karina, men jeg synes da det ville være mere passende, at se trådstarters billeder eller video, for hendes ridning må da unægteligt være det ypperste indenfor dressurridning og lærerigt for os andre dødelige at se


Torpegaard Karina skal da bestemt ikke lægge en video ud her - hun har overhovedet ikke selv valgt at få lagt billeder på nettet, så hvorfor skulle hun lægge sin private video ind i en tråd hvor folk allerede har en forudindtaget holdning til hendes ridning pga. 3 momenter ud af et helt dressurprogram.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Sytråd!
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 22:00

En lille sidebemærkning:


Jeg synes det er interessant, at skylden for at heste går med næsen mere eller mindre bag lod, altid ligger hos hesten selv.


Det ser ud til at alle ryttere med baglod heste rider for sytråde og alle baglod heste enten ikke KAN få næsen foran lod, slapper af bag lod, selv vælger at gå bag eller at det simpelthen er en del af træningen der er nødvendig for at få den frem foran.


De eneste ryttere der har indrømmet at problemet var dem selv, har skiftet træningsfilosofi...


Det er da lidt tankevækkende!


Anyways, det kunne være spændende at se videoen af ridtet. Så kan der da endelig komme en form for afklaring på hvor berettiget denne tråd egentlig er.


Jeg vil ikke dømme en rytter ud fra 3 fotos, men vil heller ikke dømme trådstarter ud fra udsagn, fra rytter selv og skriveren fra stævnet.


Når Ebba siger at hesten ikke gik SÅDAN der under hele programmet, så vil jeg da gerne se videoen så jeg kan få opklaret hvordan den SÅ gik.


Emnet for tråden er jo sådan set den ridning som er accepteret og bliver bedømt på stævnepladserne.


Spørgsmålet er: Hvilken ridning accepterede de til dette stævne?



Chris!

I never give up - I never give in...


Min erfaring er summen af mine fejl!

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 22:08

Jessie: Jeg skulle ikke mene jeg nogensinde har skrevet min gik bedre, tvært i mod så lå vi ret langt nede i klassen, hvilket vi fuldt ud fortjente.


Jeg ønsker at diskutere hvorvidt denne holdning skal belønnes og accepteres eller som i mine øjne trækkes ned på og kommenteres på lige fod med de heste der slår fra på andre måder.


Men hvis det redder din dag, så har jeg da også grimme billeder af mig og Vinnie, puha, dem her skammer jeg mig også over, men karakteren blev også derefter.




Men må indrømme jeg skammer mig mest over at have stramme tøjler, Vinnie kan jo ikke gøre for balancen ikke er iorden og jeg sidder som noget der er løgn


Artesia
Sweet Escape
0
0
Svar på denne tråd
 
 flere og
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 22:09

Flere og flere mener nu at den udskældte rytter bør uploade videoen af ridtet. Som om vi har krav på det!

Så nu er hun i den position, at hun er skyldig, til det modsatte er bevist. Det er da grotesk.


Mvh Tina


R.I.P

Turpin 20.05.1996 - 28.07.2002

Calle 28.04.1998 - 02.04.2010


"When a loved one becomes a memory,

memory becomes a treasure."

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 22:27

Jeg ser ikke mange steder at rytter er udskældt.... Jeg læser en masse undren over at en hest som har mulen inde ved bringen får højere %'er end en som slår fra....


Rytter på de øverste billeder har selv givet sig til kende.... og har selv nævnt video.....

Så kan det ikke undre nogen en hel masse - at flere (incl jeg selv) godt kunne tænke sig at se den video.....


Jeg kan kun tale for mig selv - men jeg gør det sørme ikke for at "hive hovedet a nogen" - jeg gør det, for at blive klogere!!!


Der er mange her som synes trådstarter burde skamme sig.... havde det været en proff rytter, havde ingen hakket på trådstarter... men derimod rytter.....

Synes faktisk tonen her har været rimelig sober - på nær lige de noget hårde ord til Tinne.



Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience


Indrømmer det gerne!

Er stor fan af Lenelw og DJ

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm altså
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 22:33

jeg sys bare det kunne være rart at få opklaret om det var så slemt.. man bliver jo nysgerrig fordi det er jo påstand mod påstand, og hvad er bedre end en video til at vise det =D


Men ved jo godt trådstarters egentlig hensigt var at få spot on at i nogle tilfælde kan enkelte ryttere ride rigtig "forkert" i forhold til andre og så får de bedre point evt fordi det er en smuk hest og det er jo egentlig ikke fair..


Moekkvi: damn du er sq heldig hvis du aldrig har haft en ung hest i hænderne der har haft taget sin tid at få til at se det fede i at suge... Lækkert for dig...


Team Le Mans


Pony Søger Part.Welsh/OX, Vallak, 6år, 140 i stg, dressur, spring, tur osv. -se præs

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak for realiteter
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 23:01

Tak Mrsheaven fordi du realitetskorrigerer denne tråd lidt (Y) (Y) (Y) (Y) (Y)


Nu med hest, der går til biddet og næsten i holdning :-)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Helenagagt *Le Mans*
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 23:26

Sorry, jeg snuppede det med sytrådene fra dit indlæg, men det var ikke rettet specielt til dig. Det var en generel observation. At alle ryttere er så dygtige at det simpelthen ikke kan være dem selv der er skyld i hestens fejl.



Der skal nok findes heste der går bag lod uden at rytteren har en finger med i spillet, men tror oftere det modsatte er tilfældet.


At Karina og Ebba siger hesten gik fint hele programmet og at den iøvrigt vandt klassen, betyder jo ikke at den gik hverken pænt eller korrekt. Specielt ikke når Ebba mener at selv den dygtigste rytter, naturligvis, kan fanges i den slags momenter.


At du mener dine heste bliver redet for sytråde, men alligevel smutter bag lod, betyder jo ikke at du rent faktisk RIDER med sytråde, men at du selv vurderer at du har let kontakt til biddet. Vægt i tøjlen er jo et meget vidt begreb alt efter hvem du spørger. Det jeg selv vurderede til en meget let kontakt, målte jeg til 2½ kg


Alle ryttere rider åbenbart med superfjerlet kontakt, men hesten putter sig bare, eller også vil den bare helst have næsen bag lod helt af egen fri vilje. Det er aldrig rytterens skyld.


Hvad jeg mener er, at det er svært at vurdere folks ridning ud fra deres eget udsagn, for ellers er alle HN´ere ekspertryttere undtagen mig...



- Og så vil jeg selvfølgelig ikke udtale mig om hverken dine eller Karinas evner da jeg ikke har set nogen af jer ride. Jeg taler om ryttere generelt.



Chris!

I never give up - I never give in...


Min erfaring er summen af mine fejl!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ridtet.....
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 23:43

Nu var jeg så også en af dem der genkendte Karina ud fra billederne, selvom ansigtet var dækket.

Jeg vil blot anbefale, at i tager et kig på http://www.kewifoto.dk, som var på pletten på stævnepladsen. Her er der en billedserie af Karina fra samme klasse og her viser ingen af billederne tilnærmelsesvist de billeder Tinne har fanget. Tværtimod er hesten dejligt foran lod og fremme til biddet på mange af billederne.


Brug gerne mit login: metteovesen80 og kode 030880. Kig under "hestestævner" og øverste link til klubstævne i Tylstrup og så er det LC1 for hest. Her ses ekvipagen, som jeg netop også husker dem :-)


*** Hilsen Mette ***





0
0
Svar på denne tråd
 
 Det jeg egentlig
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 23:45

synes er værst ved rideverdenen (qua overskriften på tråden) er denne trang til at hænge hinanden ud. Nej, det var måske ikke trådstarters egentlige hensigt og hun har da også både indrømmet sin fejl og fået diverse kommentarer, så det vil jeg ikke bevæge mig ud i. Men når nu tråden i princippet vist skulle diskutere det rigtige eller forkerte i at belønne denne slags ridning, som sagtens kunne være omtalt uden hverken at lægge billeder ind eller komme med andre hints til equipagens identitet, så kan man vel også tage et kig på den tendens der er til altid at skulle tale nedsættende om andre - en tendens der er utroligt udbredt i rideverdenen og giver mig en dårlig smag i munden, over en sport som jeg ellers holder af.


Karina er på ingen måde forpligtet til at lægge videoen ud - uanset at hun selv har givet sig til kende (og det er sgudda flot at hun tør det og at hun rent faktisk forsøger at forsvare sin ridning, de fleste havde nok stukket halen mellem benene), at hun selv har nævnt videoen eller at folk er nysgerrige. Hun har ikke selv valgt at blive lagt på nettet, men bare stået ved sin ret til at forsvare sig selv.


Og ja, selvfølgelig må man være klar på at få taget billeder når man er ude - men at blive lagt på HN på den måde, når tråden sagtens kunne eksitere enten uden billeder - og hvis der virkelig skal være billeder, så i det mindste ikke 3 af én enkelt, så måtte man tage alle dem man synes rider grimt og sørge for at gøre billederne meget mere anonyme (fx skære dem til så rytteren slet ikke kan ses - eventuelle sponsormærker og brændemærker etc etc).

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 23:53

Ekvipagen kan også ses i LC3 på Kewifotos side. Også her vises rigtig pæn ridning, med et enkelt eller to billeder i et dårligt moment... men netop det beviser også bare, at det netop kun er et kort moment. Hesten gik, som jeg husker den, fint fremme til tøjlen med et dejligt let sug. Den mangler måske stadig lidt styrke, men det forklares jo med hestens alder...


*** Hilsen Mette ***





0
0
Svar på denne tråd
 
 enig....
Forfatter: 
Dato:  17-08-2010 00:01

Enig med TinaTurpin! Mange skriver det, som om at de har "ret" til at se den video, og hun er "skyldig" hvis hun ikke "tør" vise den.


Aldrig om jeg ville så meget som overveje at smide den herind, hvis jeg var hende.

-Ikke oven på sådan en tråd og aldrig om jeg ville tillade en flok hn'ere, hvis evner jeg i forvejen tvivler på, at være dommer over for min ridning på den måde (læs: totalt ufrivilligt, "hængt ud" af en fremmed.)


En ting er, hvis hun selv havde oprettet en tråd og spurgt folk om deres mening, men at skulle trækkes igennem dette pg.a. en vidt fremmed, der har postet billeder af hende?


De billeder trådstarter viser af sig selv er lige så grimme.

Tænk hvis jeg "forlangte" at se en video af hendes ridt, for at se BEVISET på at hun ikke red så grimt hele tiden?

Det er da en underlig opførsel?!


Nu er der jo andre end karina, der kan bekræfte at det ikke var hele ridtet, der så sådan ud, hvorfor så ikke tro på det? Og så lade den ligge der?!



Når alt dette er sagt, så kan jeg kun gi Line/Calano ret!

Hvor er det dejligt at det "endelig" har ramt de ganske almindelige hn ryttere, efter så lang tids jagt på tilfældige proffesionelle.

At det lige skulle gå ud over Karina er dybt beklageligt, men præcis det samme kan jeg sige om så mange tilfældige proffesionelle, der har fået taget nogle uheldige billeder og er blevet hængt ud, ikke blot her på hn, men også via diverse mediaer.


Det er en svær og yderst følsom debat. Jeg mener der findes et oprigtigt problem inden for ridesportsverdenen, som SKAL stoppes (hård ridning.)

Og jeg ved at mange proffesionelle udøver dette på deres heste (proffesionelle som amateurer) og det er dybt uacceptabelt, jeg mener det bør ende i søgelyset!

-Men jeg har godt nok også oplevet at denne "hekse jagt", har hevet uskyldige personer igennem sølet.


summasummarum er vel at, skal man diskutere andres ridning, så skal det være veldokumenteret!

"Moment billeder" kan tydeligvis ikke bruges til meget.

Ydermere mener jeg at man, i langt de fleste tilfælde, skal kende BAGGRUNDEN,

måske er der en speciel grund til hvorfor en hest en dag flipper ud til et stævne, og rytter må tage ekstra fat i den?!

En grund som "vi" ikke kender. så skal man passe på med at dømme ;)


Dette er også noget jeg selv skal lære at blive bedre til, for det er da så nemt bare at kigge på billeder som Karina's, billeder der viser præcis hvad man mener problemet med sporten er. Men billeder viser ikke andet end glimt, de fortæller ikke historien. :)


(Det kan vi vel alle være enige om, for vi kan vel alle indrømme, at det på et eller andet tidspunkt, har været muligt for andre at tage billeder af ens egen ridning, der IKKE ville se særlig godt ud i enkelte momenter?! :) )


Jeg har f.eks disse billeder som ser rigtigt grimme ud (og faktisk før er blevet brugt "mod mig" her på hn )



Jeg syntes det ser grimt og hårdhændet ud, men første gang jeg viste disse billeder på hn, var i en tråd hvor jeg viste hvordan jeg, via halve parader, forsøgte at få en yderst tændt og fremadgående hest, til at slappe af for løs tøjle.

Den gang disse billeder blev brugt "mod mig" (af en anden hn'er) unlod hun selvf. at tilføje billederne fra slutningen af trænings sæssionen:


:) Det er så nemt at dømme andre, igen, måske burde vi alle blive lidt bedre til at undersøge tingene før vi begynder at "svine til" ;)



Mvh.


L Nielsen.


For where your treasure is, your heart will be also.

0
0
Svar på denne tråd
 
 billeder...
Forfatter: 
Dato:  17-08-2010 00:14

Nu har jeg lige været inde på http://www.kewifoto.dk og se billeder fra Karinas ridt, og ved i hvad, det ser super godt ud der er 21 billeder af hende og ikke et eneste der viser noget af hvad trådstarter viser. Det syntes jeg er lidt pinligt for trådstarter eftersom hun skriver dette i første indlæg;

"
Jeg skal ikke kunne sige om disse billeder illustrere den måde hesten rides til dagligt, men gennem det program der blev vist i går gik den sådan fra den kom ind til den blev skridtet ud"


Tinne det er jo tydeligvist en lodret løgn du kommer med der?!! Det syntes jeg er rigtigt rigtigt forkert af dig!






Mvh.


L Nielsen.


For where your treasure is, your heart will be also.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  17-08-2010 00:19

Efter at have set de billeder der er blevet taget af Kewifoto, burde du skamme dig Tinne!

At sætte sådan en løgn op! Det er tydeligt at se at hesten IKKE går sammenkrøllet hele vejen igennem programmet!


Jeg håber godt nok du har en dårlig smag i munden!


Dårlig momenter forekommer, ingen er perfekte, ingen kan kontrollere deres hest 100% korrekt (hvad korrekt så end er)


Rytter skal IKKE lægge en video ind, da billederne taget af Kewi fortæller sandheden!


-Simone & Wald Staff


EWADAN, importør af vinduer, døre og fliser, af kanon

kvalitet.

KURUS VED RIDEFYS. CLAUS TOFTGAARD, KLIK HER FOR MERE

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  17-08-2010 00:19

Tja, kan kun fortælle hvad jeg så, har ikke løjet om noget men fortalt om min oplevelse. Kan godt se på billederne at den også har gået nogenlunde, men må indrømme jeg tror den kære fotograf har sorteret, for jeg havde altså heller ikke kun gode momenter, selvom der også kun vises okay billeder af mine ridt.


Artesia
Sweet Escape
0
0
Svar på denne tråd
 
 men søde---
Forfatter: 
Dato:  17-08-2010 00:28

Når man hænger sine MEDKONKURENTER ud på den måde, bør man så ikke være SIKKER i sin sag?????????


"Jeg skal ikke kunne sige om disse billeder illustrere den måde hesten rides til dagligt, men gennem det program der blev vist i går gik den sådan fra den kom ind til den blev skridtet ud"


Den udtagelse kom stadig fra dig! og at du nu "undskylder" med at kewifoto har sorteret (hvilket de sikkert har) er bare noget barnligt pjat!!

For der er trods alt stadig over 20 billeder der modbeviser din påstand og dine 3 billeder.

-og adskellige billeder ud af de 20+ hvor hesten går fint for lod for en løs tøjle og/eller blød hånd.


At du nu siger du ikke har løjet og at de har sorteret, syntes jeg bare gør det hele endnu værer! Stå dog ved din fejl og indrøm det.



Iøvrigt "at den også har gået "nogenlunde"... af en 4 års hest, syntes jeg der er nogle RIGTIGT gode billeder... ikke blot nogenlunde.



Mvh.


L Nielsen.


For where your treasure is, your heart will be also.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-08-2010 00:35

Kan kun ryste på hovedet af dig tinne der er ingen tvivl om at debatten er god, men din indgangsvinkel var kun sensation ellers havde du ikke taget de billeder der kun fremviste rytter i uheldige momenter.


Hvilket de andre billeder tydeligt illustrere var det ikke en rytter der bevidst red sin hest dårligt - men du skulle lige smide billeder ind og tydeligt skrive oplysninger så det var nemt at finde oplysninger om rytter og hest.


Jeg synes det er ærgeligt når man kan lære mange hvordan man korrekt rider sin hest, at det skal ødelægges af en jaloux pige der forøvrigt red sin hest meget dårligere end den rytter hun prøvede at fremvise som "dyremishandler"


Det er åbenbart moden herinde og kan kun sige tsk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Enig.....
Forfatter: 
Dato:  17-08-2010 00:36

Pyh, havde ellers besluttet jeg ikke ville blande mig i denne tråd, men må bare pointere, at jeg også finder "at hesten går nogenlunde", som en underdrivelse af det ridt der faktisk blev leveret (og bevist med kewi fotos billeder). Det er i mine øjne rigtig pæn unghesteridning. Udover de 21 billeder fra LC1 er der lige så mange i lige så pæne momenter fra LC3...


*** Hilsen Mette ***





0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  17-08-2010 00:37

Jamen kære Nina så er vi nok bare ikke enige i hvordan en 4 års skal gå, men lad nu bare det ligge.


Har allerede tidligere erkendt det var en fejl at ligge billederne ind, så ja jeg har lavet en fejl


Men det ændrer stadig ikke på mine holdninger til det emnet oprindeligt blev lavet for, men dem er der ikke nogen der gider diskutere for ups, nu gik det ud over en der ikke er i topsporten, var det nu Tina Lund så havde sagen væren en hel anden.


Jeg beklager at det gik ud over dig Karina, men jeg står stadig ved hvad jeg så.


Artesia
Sweet Escape
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg synes
Forfatter: 
Dato:  17-08-2010 00:41

selve debatten om emnet "tage fotos og lægge til offentlig skue" er rigtig spændende og vigtig.


Jeg ved dog også godt det er træls at komme i seriøs modvind både generelt i livet og i særdelelshed på HN


Så jeg håber Tinne får en dejlig dag imorgen og hygger sig med sin hest


Hilsen én som også kun er et menneske og ikke har tal på alle de fejltagelser både med og uden fotografiapparat, som hun har lavet i sit liv




MVH Janni




DV hingsteplag fra 09 til salg - se præsentation.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvem er det synd for?
Forfatter: 
Dato:  17-08-2010 00:46

Er det synd for rytteren, som der bliver vist billeder af?

Er det synd for trådstarter, som bliver skældt ud for at lægge billeder ud?

Er det synd for hesten, som bliver trukket ind fortil?


Mange hilsner fra Misser
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  17-08-2010 00:47

Og nu vælger en del sikkert at mene at jeg stikker halen mellem benene og skammer mig, men jeg skal heldigvis ikke stå skoleret foran jer, og jeres dom af min vurdering er ikke debatten relevant.


Jeg vil slutte min aktivitet i denne debat ved at meddele at jeg står fast ved mine opservationer og min holdning til ridtet, men at det overhovedet ikke var min intention at dette skulle blive en personlig kritik af nogen, men en generel debat af hvad der dømmes på grundlag af, og hvad der i dag er bredt accepteret på dressurbanerne.


Intet tyder på at denne debat vil tage den rette retning efter det kosving den tog, og derfor melder jeg mig nu ud.


Igen, beklager karina, at du blev offer for en lidt for hurtig beslutning, debatten kunne være taget uden billederne, og så havde jeg forhåbentlig fået den debat jeg var ude efter


Artesia
Sweet Escape
0
0
Svar på denne tråd
 
 nu skriver flere
Forfatter: 
Dato:  17-08-2010 01:09

at havde det været tina lund så havde alle synes at det var helt iorden at starte debatten på denne måde. Men kan det virkelig være rigtigt, at bare fordi man har et sponsornavn broderet på underlag og et navn i pressen, så er det ok at hænge folk ud med tilfældige billeder man har brugt en helt dag på at få taget?


Jeg er helt enig i at der findes ridning derude som ikke er pæn. Men det kan ikke være rigtigt at vi gang på gang skal have denne personhetz for at komme det til livs. Nu er det for første gang gået ud over en tilfældig, og det er da synd for karina at det er hende det er gået ud over. Men tænk på alle de stakkels børn der sidste år blev hængt ud i forbindelse med eponas reportage om 'de små rå'. Den video blev optaget til to stævner. De optog to hele dage og fik klippet 7 min sammen af overgreb. Jeg ved at mange af børnene græd og tudede og aldrig ville ride igen efter den video, for jeg kender dem personligt. Men det var helt iorden at epona havde gjort sådan, på trods af at ALLE der bare kommer til et par c-stævner i ponyspring i løbet af sådan et år havde kunne genkende langt de fleste af rytterne.


Noget skal da gøres for at få rettet op på hvad der sker, når der sker hårhændet ridning. Men vejen frem er ikke at få børn til at græde eller at bruge hele dage på at tage 10 billeder der viser uheldige momenter. Der må sekvenser til der ikke er redigerede som beviser og så må debatten tages på det helt andet niveau. Den er jo forøvrigt godt igang og mon ikke at det nok skal blive bedre. Det tager jo bare lidt mere end 10 min at få vendt en hel verdens syn på sporten.


Hvis jeg ser på springsportens udvikling de senere år. Så synes jeg bestem at mange af de rigtigt grimme trix er forsvundet ud. sporten er blevet MEGET pænere. Der er stadig plads til forbedringer og de skal nok komme. Det er vigtigt at holde fokus på det, men det er samtidig vigtigt at være lidt realistiske i forhold til hvordan man angriber problemet. Man er også nødt tila t acceptere at bare fordi man ikke synes at en hest er redet som man selv ville ride den, er det ikke nødvendigvis mishandling eller dyreplageri.





Med venstre hånd
Line og Calano


GRÅ POWER- For mere magt til skimlede heste


Wenn Fliegen hinter fliegen Fliegen, Fliegen fliegen Fliegen nach

0
0
Svar på denne tråd
 
 Igen hvem er det synd for?
Forfatter: 
Dato:  17-08-2010 01:42

Line - jeg synes faktisk, at trådstarter - lige som epona - har gjort sig umage for, at det ikke skal være en personhetz.


Det er ærgerligt, at der ikke kunne komme nogen saglig debat i denne tråd - oplægget er bestemt interessant.


Vi skal passe på, at vi ikke bliver så berøringsangste, at ingen ting må dokumenteres. Så bliver hestene stensikkert tabere.



Mange hilsner fra Misser
0
0
Svar på denne tråd
 
 Nielsen (LS Horses)
Forfatter: 
Dato:  17-08-2010 07:56

Dit indlæg fra 00:01 i dag var guf!


Det ville jeg gerne have skrevet .


Cirkelinemus .


Interesseret i Kranio-sakral-terapi udført af erfaren terapeut mellem Viborg og Hobro?

Se min præsentation for yderligere oplysninger.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Misser
Forfatter: 
Dato:  17-08-2010 08:10

Et spørgsmål om, hvorvidt det er synd for mennesker eller hesten, er et spørgsmål, der blot pisker en stemning op.


Uanset hvad trådstarters motiv var, blev tråden til en debat om sociale spilleregler blandt ligestillede. Den er nok så interessant og absolut ikke malplaceret.


Hestevelfærd og træningsmetoder bør ikke have indflydelse på, hvorledes mennesker behandler hinanden! - Det skal være 2 forskellige debatter.


- Synes jeg?


Cirkelinemus .


Interesseret i Kranio-sakral-terapi udført af erfaren terapeut mellem Viborg og Hobro?

Se min præsentation for yderligere oplysninger.

0
0
Svar på denne tråd
 
 okay......
Forfatter: 
Dato:  17-08-2010 08:38

Der er sket meget herinde sinden jeg sidst skrev...men gad simpelthen ikke. Syns der er mange som er enig med mig, hvilket jeg er glad for.

Og som jeg selv ville have skrevet, gå ind og se de to billede mapper på kewi-foto, som beviser at hvad Tinne skrev var helt forkert. At hun ville starte en debat om noget helt generelt som hun synes om ridning på stævnepladsen var, så burde hun måske havde lagt forskellige billeder ind, i stedet for kun at mig. At der kommer nogle monemter, som hun mener er fuldstændig forkert og nogle dyremishandling, som hun har fanget på hendes kamera, skal da ikke trække et programs endelige resultat helt i bund.

Og nej - jeg vil ikke ligge videoen ind, for så er der helt sikkert nogle som kommer med dårlige kommentarer lige gyldig hvad, da de ikke har den rigtige forstand på ridningen. Og det gider jeg simpelthen ikke - jeg er tilfreds med mine ridt og min hest. Den leverer altid et godt resultat, så det beviser nok også, at den er redet som den skal. Det på billederne er langt fra dyremishandling, den er ikke savet eller trukket derind det kan enhver idiot da se. Og ja, så må i sku se billederne på kewi-foto.

Jeg forsætter min ridning som altid, men en meget løs og velredet 4 års hest.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-08-2010 09:19

Hm.... jeg synes godt nok, det er trist som tråden har udviklet sig.

Det kunne have været blevet en rigtig SPÆNDENDE, LÆRERIG og ikke mindst en debat, som evt kunne have flyttet holdninger - men istedet blev det hakken, sure miner og hårde ord.


Jeg har overhovedet ikke tænkt på at det kunne være "sjovt" at se videoen for at mule rytter's ridning helt ned i jorden!!!!

Som jeg har skevet længere oppe - så har jeg spurgt til den for at LÆRE noget!!


Jeg har ikke tænkt det som dyremishandling - men har mere været obs på trådstarter's underen over det som SKULLE have været esensen i denne tråd - (som jeg ser det) nemlig hvorfor det trækker SÅ meget mere end at hesten slår fra - men knap så meget hvis den har mulen ved bringen.


Det på billederne er langt fra dyremishandling, den er ikke savet eller trukket derind det kan enhver idiot da se.


Den sætning er egentlig ret unfair..... jeg må være en idiot - for jeg kan faktisk ikke se - via billederne om hesten er savet eller trukket derned......

det ville være noget nemmere at vurdere via video - som jeg selvfølgelig respekterer du ikke vil vise!!!!!! Men ovenstående sætning var under bæltestedet - ihvertfald i mine øjne!



Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience


Indrømmer det gerne!

Er stor fan af Lenelw og DJ

0
0
Svar på denne tråd
 
 ærlig talt.
Forfatter: 
Dato:  17-08-2010 10:39

Nu kender jeg ikke nogen af parterne i denne tråd, og deltager sjældent i debatter her på hn, men kunne ikke slippe denne...

men vi jo ikke alle sammen være top ryttere her i det danske land,og ride vores heste totalt perfekt hvergang. og ikke hermed sagt at det er tilladt at ride sin hest "grimt", men jeg kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig at der er nogen der overhoved rider deres heste ,med det ene formål at bevist skade den eller på nogen måde ikke at ha det rart....

vi laver alle fejl, vi er kun mennesker, og lærer forhåbenlig af dem hverdag...



syntes det er fint folk har en holdning til andres måde at ride på...men det er sku langt i min verden fra at sidde bag en pc skærm og lægge andres billeder ud på nettet....også selv om de er sløret i ansigtet... syntes ærligt talt ikke man kan tillade sig uden samtygge fra vedkommende på billedet...

ved godt de er taget til et offenligt stævne, men stadig væk...


hvad bliver det næste ikke... at der er nogen der tilfældigvis får taget et billed at en hest der snubler/taktfejl og hænger vedkommende ud på nettet, men overskriften "hun rider sin hest hverdag selv om den er stok halt" ´..........tendensen her på hn er komme til at man kan tillade sig alt efter hånden.......meget trist.

det er da utrolig hvilke konklutioner der kan drages frem fra et par billeder ...og ikke ud fra en sammen hæng

jeg kan læse mig frem til at det ikke var trådstarters intention at hænge nogen ud, og starte en saglig debat om ridning.......... SÅ BRUG DINE EGNE BILLEDER......

eller lad være med at bruge nogen...

det er bestemt ikke svært at skabe en debat uden brug af billeder...

Hvorfor kan vi ikke vende denne negative tendens til at nedgøre andre denne sport

i stedet for at rose hinanden for det der i virkeligheden er skide godt arbejdet....


det næste bliver vel at man også som tilskuer skal se sig selv på et uheldigt billed med en stor busser i næsen.....


jeg ved godt jeg ikke rider min hest perfekt, men ved også at jeg kan gøre mig selv bedre for hvergang, og det er da også derfor at vi bruger alt den tid på undervisning osv... ...kunne da aldrig finde på at tænke "idag rider jeg sku min hest bag lod bevist fordi jeg ved det gør ond på den..."





0
0
Svar på denne tråd
 
 hey hey
Forfatter: 
Dato:  17-08-2010 10:55

Moekkvi: Det er bare iorden ;O) "mine" sytråde ;) er sådan at jeg vil gerne kunne ride med en tøjleføring hvorved hesten stadig "står" for min samling med benene hvis jeg slækker indvendige så den kan give en let bue =) Faktisk skal jeg øve mig i at have mere eller hårdere kontakt så hesten vil lægge sig bedre til tøjlen.. Men jeg sys det er svært og det er der der kommer den periode hvorfra (i hvert fald de heste jeg har arbejdet med)hesten kan gå frem for benene og de kan stoppe for benene incl en let anholdning i tøjlen, til at fange ideen i at der SKAL være kontakt i tøjlen hele tiden men at den skal søge den kontakt og ikke smutte fra mig ind bag lod, (fordi den viger fra trykket) og skal søge tøjlen uden at sætte farten op når man man prøver at "drive" snuden ud igen =D Det er den (min) svære periode hos unghestene som variere i længden =)


Jeg syntes også billederne på kewifoto ser pæne ud så hele programmet har ikke været bag lod.. Nu har jeg selv en 4års så derfor syntes jeg det er spændende at se 4års ridning og under beskyldninger syntes jeg da det kunne være mere spændende fordi der jo må være meget forskellige meninger om hvordan ungheste bør gå og det er jo lærerigt for mig, så det var skam ikke et krav eller noget bare en forespørgsel som jeg respektere hun ikke vil gå med til.. Bevares.. Syntes det flyver lidt hurtigt med beskyldninger lige nu til alle.... =(


Som Mrsheaven skriver så er det jo momenter vi ser på og jeg kan heller ikke ud fra billeder se hvordan et ridt er redet eller hvordan den er endt derinde med snuden.. Og man skal huske at både gode og dårlige momenter er taget ud af en sammenhæng og er blot momenter.. Derfor er det federe at se video af salgsheste syntes jeg =) Men da der ligger et hav af ret okay momenter, fra mange steder på banen og kun 3 dårlige, må man jo gå ud fra at det gennemsmitligt har været et glimrende ridt!?!? Den eneste kritik jeg kan komme med er at den ser ud til at blive en anelse ukoncentreret, men hallo det er en 4års så det er hvad man kan forvente derfor også et glimrende ridt hvis ridtet er foregået som vist på ja faktisk alle billederne også de dårlige, de kan sq glide derid for os i et uopmærksomt øjeblik.. sådan er det bare.. den er kun 4!!



Team Le Mans


Pony Søger Part.Welsh/OX, Vallak, 6år, 140 i stg, dressur, spring, tur osv. -se præs

0
0
Svar på denne tråd
 
 Cirkelinemus
Forfatter: 
Dato:  17-08-2010 14:28

Jeg er stort set enig med dig


Jeg blev bare provokeret af, at jeg syntes debatten var ved at tage en alt for ensidig retning. Jeg synes ikke, at man skal skille tingene helt ad i disse debatter, selv om det ofte gør det mere indviklet. Og når folk bliver gjort til uskyldige ofre, bliver min nysgerrighed efter den anden side af historien altid vakt.


Noget af den dokumentation af, at det er synd for hesten, har faktisk været super og helt på sin plads efter min mening.


Men med oplysningen om, at der et sted (som jeg ikke har adgang til) ligger en masse billeder, som viser en anden historie end den, trådstarter lægger ud med, gør at billederne i trådstarters indlæg ikke kan bruges til det, hun lægger op til - her er det tilsyneladende de berømte uheldige momenter, som er lagt ud.


Mange hilsner fra Misser
0
0
Svar på denne tråd
 
 misser....
Forfatter: 
Dato:  17-08-2010 14:54

Misser: Kig længere oppe i et af mine indlæg.. der har jeg lagt mit login og password til kewifoto - og det er du meget velkommen til at benytte, hvis du vil se billederne ;-)


*** Hilsen Mette ***





0
0
Svar på denne tråd
 
 så måtte jeg lige...
Forfatter: 
Dato:  17-08-2010 16:49

blande mig!


Trådstarter starter med at skrive noget i retningen af at hesten gik krøllet sådan sammen fra den kom ind på banen til den gik ud igen... det kan vi jo så se ikke er rigtigt! BAgefter vælger hun f..... at skrive at "vi bliver nok ikke enige om hvilken holdning en 4-års skal have"


HVordan kunne hun vinde klassen??? Tjae... måske fordi hesten gik helt fint i forhold til at det er en LC klasse...



Det kan godt være at du ikke mener at en 4-års skal rides som Karina vælger, men at påstå (og ikke trække det tilbage) at den gik krøllet sammen fra start til slut er vist en direkte LØGN



Debatten er egentlig udemærket, men at bruge sin tid på at finde "dårlige momenter" hos ekvipager der bliver placeret højere end dig er vist en lidt besynderlig hobby... Men hver sin smag!



Jeg må så også sige at jeg har redet ungheste der putter sig uden at der er fat, eller har været taget hårdt fat i hestens mund... Og nej... ALLE fejl kommer ikke fra rytteren, hesten skal også lære den svære kunst - men vi kan godt blive enige om at de fleste fejl kommer fra rytteren ;-)



Karina: Fortsæt dit gode arbejde med din hest. Det kan godt være at alle ikke rider indenfor DRFs forskrifter, men det gør ikke dem, der gør det, til dyremishandlere... Hvis hesten skulle gå noget 4-års champ. så ville det jo heller ikke nytte noget at den gik som en anden "haleluja-hest" der skal dreje når man siger "båt" og stoppe når man siger "dyt"...



Hilsen Helle.


Dejligt hus i Slagelse sælges.


Har du for meget frugt i din have??? Jeg kommer gerne og plukker det du ikke skal bruge. Skriv PB.


LP- plader sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 og til denne
Forfatter: 
Dato:  17-08-2010 23:17

meget langstrakte mudderkastning fra alle mod alle vil jeg nøjes med at anbefale at Tinne og Karina mødes og lærer en smule af hinanden....på billederne der er lagt her på HN af begge ekvipager ser det hele lige rædselsfuldt ud....


Men en mellemting kunne pynte på begge hestes "holdning".


Og nej - jeg har ikke kikket på diverse links.


KH:)Annette der går ind for ytringsfrihed og accept af den medieverden vi lever i. Med modifikationer.





rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-08-2010 00:15

Der er vel snart grænser for hvad man som person skal finde sig på diverse debat sider.


Og jeg synes faktisk det er barnligt tinne at dække det under at det er din holdning når du er blevet taget i en løgn hvor du fremstillede en rytter i et andet lys end hvad sandheden var.


Så synes jeg det er endnu mere pinligt at man straks i starten af tråden forbander den ridning uden reelt vide om det tinne fremlagde var 100% sandheden.






0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  18-08-2010 01:39

Jeg trækker lige vejret! Puuustt Støøøønnn!


Jeg bliver en SMULE harm Karina.. Ikke kun pga dine "dårlige" momenter men sørme også din meget arrogante måde at skrive på... Jeg får da HELT hår rejsning!


Og nej - jeg vil ikke ligge videoen ind, for så er der helt sikkert nogle som kommer med dårlige kommentarer lige gyldig hvad, da de ikke har den rigtige forstand på ridningen.


Hvor i dit lille lyserøde sind, kan du sidde og udtale dig om at VI ikke har forstand på ridning? .. Og hvad er RIGTIG ridning?


Jeg vil da mene at jeg har en DEL forstand på ridningen i en helhed, har lært og lyttet. Det jeg også har LÆRT det er at bekende mine fejl og så RETTE dem.


Jeg er IKKE en perfekt rytter, jeg kan også lave "dårlige" momenter men det gør da ikke andre folk dårligere end jeg?


Havde du nu skrevet efter du bekendte kulør: Ja det er mig der rider hesten, den gjorde bla bla bla.. Vi øver os i bla bla bla og skal rette bla bla bla.. Uheldige momenter og VIDERE...


Jeg synes heller ikke jeg kan nikke genkendelse til at den selv ligger sig der? For naturligt ville den slå fra og OP/væk fra bringen "hvis" det er nyt for den/plads til den..


Synes der er for meget tendens til "Hvis den bukker nakken så går den pænt" ..


Og jeg kan heller ikke "se" at du umiddelbart gør noget for den ikke går bag lod - Lige i de momenter ville jeg gerne se din video.. Så kan det være dårlige momenter/ridning eller hvad vi skal kalde det.. Så FORKLAR os UVIDENE ryttere hvorfor og ikke med en påstand om vi andre er de dårlige ryttere


Du går jo helt bag over i en latterlig forsvars position hvor du selv i mine øjne sætter dig i et dårligt lys ved at sige dårligt om andre og hvad skulle det nytte. Det undre mig


Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk


2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Tilst ved Århus efter aftale.


KVALITETS UDSTYR SÆLGES KIG MINE ANNONCER!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stald Arthur
Forfatter: 
Dato:  18-08-2010 02:03

kan du seriøst mene at fordi en person ufrivilligt er blevet brugt herinde, så er samme person forpligtet til at forsvare sig


Jeg var sgu også blevet rasende hvis der uden mit vidende var blevet lagt billeder af mig på nettet - også selvom der var retoucheret nok så meget.


Jeg synes fint man kan diskutere ridning/metoder, men ikke på disse betingelser


Jeg ønsker Karina alt held og lykke med hendes unghest - der er sikkert mange ting de skal lære sammen endnu, men det er jo også det ridning og stævner er til for vil jeg mene.



MVH Janni




DV hingsteplag fra 09 til salg - se præsentation.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  18-08-2010 02:42

Nu har jeg ikke så meget fritid at det rager mig hvem rytteren er og ej genkender hende, at hun selv vælger at stå frem det kan da kun blive hendes problem.

At Karina så synker ned i nivaeu og siger alle andre ikke ved noget som helst om ridning.. Ja så beder man selv om kommende verbale tæsk hvertfald fra mig...


Folk må gerne tage billeder af mig i offenligt skue på godt og ondt.. Det kan ikke rage mig mindre, men nu har jeg heller ikke noget at "skjule" i min ridning uanset om det er på godt eller ondt.. Man må gerne diskutere hvordan jeg rider og håndtere mine heste, det ser jeg ikke noget forkert i, men om jeg giver dem ret nej. Men jeg kan godt se hvis jeg har /gør noget forkert, hvilket jeg garenteret gør ifgl andre..


Eks: Jeg rider først min hest til som 4 års.. Det kan snakken godt gå omkring.. Men min hest er bare ikke klar til rytter endnu, det er da sur ende men sådan er det. Det kan nogle blive forarget over..


Hvis folk har så meget fritid at de render rundt og tager billeder af mig Momentvis eller ej så skal de være velkommen bare kritikken er der efter..



Velkommen til år 2010


Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk


2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Tilst ved Århus efter aftale.


KVALITETS UDSTYR SÆLGES KIG MINE ANNONCER!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 stald arthur.
Forfatter: 
Dato:  18-08-2010 09:55

Jeg har nu samme holdning som Karina.


Det kan godt være DU mener du har forstand på ridning og godt kan bedømme hendes ud fra en video, det betyder ikke at HUN er enig ;)


Personligt ville jeg ikke lægge en video ud her, hvis det var for en flok hn'er kunne bedømme min ridning.


Sorry, men jeg er for god til at jeg har brug for, at en flok fremmede på internettet, skal vudere min ridning...

Har jeg brug for hjælp/råd, for jeg det hos mennesker jeg KENDER og hvis evner jeg stoler på. Ikke heste-nettet's "bruger panel", hvilket man tiltider bare kan ryste på hovedet af.


Nu bliver du sur over at karina, "synker ned på det nivaue", fordi hun mener HN ikke er gode nok til at skulle bedømme hendes ridning.

Well, jeg er jo enig med hende, og lad da være med at tage det personligt. Vi er på en hjemmeside, vi kender ikke hinanden eller hinandens evner.


Du går ind i en laaaaang tale om hvorfor du bør se videoen, og hvorfor dine "evner" gør dig god nok/giver dig ret til at se hendes video, det er noget pjat og når du nu skriver at hun er barnlig og går i forsvarsposition, så syntes jeg da lige du skal læse dine egne indlæg.

-For det er da præcis det samme du gør, "bare" fordi hun vover at påstå at du (+andre) ikke er god nok til at vudere hendes ridning



Mvh.


L Nielsen.


For where your treasure is, your heart will be also.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  18-08-2010 10:08

Nielsen (LS Horses): - Lige min ord. Godt formuleret ...


*** Hilsen Mette ***





0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  18-08-2010 14:16

Nielsen (LS Horses)


Hvis nu du læste hvad det var jeg skrev og ikke hvad du TROR jeg skriver.. Det ville fremme forståelsen bedre..


*Manglerensmilyderknal...etibordet*


Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk


2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Tilst ved Århus efter aftale.


KVALITETS UDSTYR SÆLGES KIG MINE ANNONCER!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mrsheaven
Forfatter: 
Dato:  18-08-2010 14:18

Du er da ikke en idiot. Det var jo dem der kunne se at hesten ikke var trukket ind med næsen. Så du er ikke en idiot, hvilket jeg så heller ikke er:)

Når det så er sagt så har jeg kigget de andre billeder som viser masser af andre momenter hvor hesten går meget pænere. Selvfølgelig har fotografen nok sorteret lidt i billederne. Men hvis ridningen var overvejende som på billederne i startindlægget, ville der nok ikke være så mange der viste det modsatte.

Og Karina har da skrevet at hun er dømt ned de gange hvor hesten er gået for langt bag lod, hvilket jeg synes er ok. Så kan man nok altid diskutere om det er for mange eller for få point der er dømt ned.


Mht video kan jeg godt forstå at Karina ikke vil lægge den ind. Jeg havde dog selv gjort det, hvis jeg følte at jeg kunne stå inde for den ridning jeg red ud fra de principper jeg nu rider efter. Var der så nogen der mente at det var forkert ud fra deres principper at ride, er jo så bare deres holdning.

Var der mange der sagde at det var direkte mishandling ville jeg nok overveje min ridning endnu engang.


Jeg synes i øvrigt at det er sørgeligt at debatten skal "ødelægges" af en der tilsynesladende viser dårlig ridning og det så vitterligt er momenter der er at tale om. For de momenter kan alle få. At man har en anden mening om hvordan en 4-års hest skal gå er altså i mine øjne ikke nok til at lægge sådanne billeder på og så sige at det var sådan hele programmet. For tror vi alle kan blive enige om at hesten ikke skal gå sådan. Men derudover er der jo rigtig mange meninger om hvordan en 4-års skal gå og så ville vi DRUKNE i tråde med heste der går foran/bag lod.

Og i øvrigt vil man ikke længere tro på den billeddokumentation der kommer frem, når der bliver flere tilfælde hvor det ikke helt har hold i virkeligheden. Så lad være med at råbe 'ulven kommer'.

0
0
Svar på denne tråd
 
 staldarthur
Forfatter: 
Dato:  18-08-2010 14:33

haha, ok, det må du så undskylde hvis jeg har misforstået noget, men du må så MEGET gerne uddybe det indlæg jeg har kommenteret på :)

For som jeg læser det, skriver Karina først at hun ikke ønsker at lægge en video ud, fordi hun ikke ønsker at blive diskuteret af folk, hvis evner hun alligevel tvivler på (groft sagt)


Som jeg så læser dit indlæg, opfatter jeg det som om at du bliver fornærmet over den udtagelse, derefter kommer du med en længere forklaring hvorfor du gerne vil se videoen (blablabla)

Den sidste del af dit indlæg handler så om at sende hende "verbale lussinger" (Uden skyggen af forsvarsposition ;) )

Så vidt jeg kan læse mig frem, fordi du STADIG er halvfornærmet over denne udtagelse:


"Og nej - jeg vil ikke ligge videoen ind, for så er der helt sikkert nogle som kommer med dårlige kommentarer lige gyldig hvad, da de ikke har den rigtige forstand på ridningen."


Men jeg har tydeligvis misforstået dit ellers meget åbenlyse indlæg, det undskylder jeg, vil du være sød at skære det ud i pap for mig, når jeg nu er så "blond (*Manglerensmilyderknal...etibordet*)



Mvh.


L Nielsen.


For where your treasure is, your heart will be also.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  18-08-2010 15:30

Nielsen (LS Horses): som altid helt enig med dig....


Naja Zehlmann

******

www.123hjemmeside.dk/staldzego
******

www.skysite.dk/gallerizego

******

***Gratis fotografering - se præs.***

0
0
Svar på denne tråd
 
 111111111
Forfatter: 
Dato:  18-08-2010 15:55

Enig med spelmann - du laver nogle gode indlæg


Lykke-mus

What does´nt kill you

Will only make you stronger

0
0
Svar på denne tråd
 
 man må da sige
Forfatter: 
Dato:  18-08-2010 16:34

At Karina nu ved hvordan de kendte har det, når der meget ofte bliver lavet tråde med dem.


SYntes det er ærgeligt det lige gik ud over Karina, men jeg har den holdning:" Hvis profferne og dem der starter til landstævner bliver udstilt og til tider nærmest svinet til, så kan jeg ikke se hvorfor der skal være en forskel når det er en der starter et klubstævne".


hmm og nu mindes jeg en tråd hvor en trådstarter lagde et billed ind af Michael Søgaard og skrev:"Dette var ikke et sjældent syn" under et billed, måske man fremover lige skal se et ridt på video, eller en HEL serie bilelder(ikke kun 10) inden man laver en tråd!


Karina: Jeg havde sku heller ikke lagt en video ind. Der er forskel på at dele en tråd fordi man har taget billeder til et stævne, hvor folk der startede kunne være intra i at få dem, også i en hvor man nærmest bliver sidestillet med en dyremishandler!




R.I.P Gribaldi

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  18-08-2010 20:25

Nu er jeg langt fra FORNÆRMET det er jeg vokset fra at blive.


Men at du ikke umiddelbart kender forskellen på fornærmelse og harme, ved jeg ikke lige hvad jeg skal kommentere til... Det må du selv undersøge yderligere


Jeg er MEGA træt af at én der er fanget i nogle dårlige momenter skal sidde og sige vi andre ikke kan ride og ikke har kapacitet til at kunne diskutere en ridestil.. Lam udtalelse - Når hun igen mener hun er danmarks svar på en god rytter og vi andre dårlige, så ville jeg som nævnt GERNE se hvordan hun takler situationen hvor hesten "selv" putter sig så kunne vi andre dårlige ryttere jo lærer noget.



Jeg er bare UNDREN intet mindre og intet mere...





Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk


2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Tilst ved Århus efter aftale.


KVALITETS UDSTYR SÆLGES KIG MINE ANNONCER!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 fornærmet....
Forfatter: 
Dato:  18-08-2010 21:03

ahhhh ok godt, efter dit sidste indlæg lød det som om jeg havde totalt misforstået alt du havde skrevet godt det bare handlede om vores forskellige defination af "fornærmelse"..


Men så fik vi da det på plads, du er IKKE fornærmet :) Du er Harm (...)




Well, personligt ville jeg i dette tilfælde ikke blive ...harm... over at Karina deler sin mening :)

Som jeg læser den sætning du er er blevet så harm over, forstår jeg det som om karina hentyder til alle de hn'er, der er "selvudnævnte professorer", og altid skal kritisere alt de ser, om de så kender baggrunden for personens ridning eller ej.


F.eks. i nogle tilfælde kan det være nødvendigt at tage lidt ekstra fat i en 4 års, dette er der garenteret nogle hn'er der kunne farer i flint over, PÅ TRODS AF at de ikke kender hesten og umuligt kan sige hvad der er "rigtigst" at gøre i den pågældne situation. Det kan kun Karina, hvilket ør hun er den eneste her der kan sige om hun rider hesten som den bør rides :)

Jeg mener heller ikke, at der er nogle på hn, der er gode nok, til at jeg ville lade dem komme med kritik til en ridevideo af mig :) Hvis du vil blive..harm... over det skal du være velkommen :)





Mvh.


L Nielsen.


For where your treasure is, your heart will be also.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-08-2010 02:20
Nu synker jeg så ikke lige ned på dit niveau. Og kan desuden ikke se hvad Karina's video har med noget at gøre med enenen video af dig og din hest. Hvis du vil have bedømt en video af dig og din hest så lav en ny tråd ;)

Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk


2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Tilst ved Århus efter aftale.


KVALITETS UDSTYR SÆLGES KIG MINE ANNONCER!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 stald arthur.
Forfatter: 
Dato:  19-08-2010 09:39

Hmmm. er det egentlig ikke blevet dit standart svar til alle, der har en modsat mening end dig?? :) "Nu synker jeg så ikke lige ned på dit niveau."?


Hvad er det lige for et niveau du mener jeg er synket ned på, fordi jeg forklarer hvordan JEG tolker karinas "harmevækkende" indlæg.?


Derudover ved jeg ikke om du har "misforstået" mit indlæg eller om du bare går het off topic i stedet for at svare, men forstår ikke dit sidste svar :) Sorry.

Når jeg nu læser hele tråden igennem ser jeg flere der er enige med mig... det er da altid noget, så er det vist ike fordi jeg ER waaaay out. :)




Mvh.


L Nielsen.


For where your treasure is, your heart will be also.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gider i lige?
Forfatter: 
Dato:  19-08-2010 16:13

I bliver aldrig enige, så havd med at slutte fred (hvis det ellers findes på hn)


Da jeg først så billederne syntes jeg skam også det var nogle uheldige momenter, men som der står så hesten er 4 og godt redet af den alder



"Og nej - jeg vil ikke ligge videoen ind, for så er der helt sikkert nogle som kommer med dårlige kommentarer lige gyldig hvad, da de ikke har den rigtige forstand på ridningen."


Kan godt forstå at Karina ikke vil lægge filmen ud, det havde jeg da heller ikke gjort når folk her på hn (og så mange andre steder i livet)er så hurtige til at finde alt det negative ved alt.


Men den formulering med at vi ikke har den rette forstand ramte da også mig. Men okay, hun bliver angrebet for at have en ung hest der til tider mangler lidt styrke og putter sig for at kompensere for det.


Anna Lunde

Ung, ufornuftig og ja, jeg stemmer SF


Ave Maria, Gratia plena, Dominus tecum

Benedicta tu in mulieribus,

Et benedictus fructus ventris tui, lesus

Sancta Maria, Mater dei, Ora pro nobis peccatoribus

Nunc et in hora mortis nostrae

Armen


0
0
Svar på denne tråd
 
 Puhaaa... sikke en gang sladder
Forfatter: 
Dato:  30-08-2010 14:05

Blev gjort opmærksom på denne tråd og måtte lige se med mine egne øjne om folk virkelig kan finde på at ligge billeder ind af andre og kritisere så meget som der bliver gjort her...


Og jo, det kunne de så..


For det første ville jeg synes denne tråd skulle fjernes helt da der ikke er noget hold i noget af det der er skrevet.

For det andet er det min overbevisning at man ikke må sætte billeder af andre ind på denne side og jeg ville mene at dette burde meldes til HN.


Nu står jeg som arrangør af stævnet i TYL. Og da jeg læste at man begyndte at stille spørgsmål ved den pågældende dommer blev jeg så ravruskende rasendne da den dommer der dømmer er en af de mest velsete og retfærdige dommere vi har i vores område. Hvad F... bilder i jer ind.


Desuden så jeg også netop dette program. Ekvipagen tiltrak sig min opmærksomhed da det virkelig var flot ridning. På de "fine" billeder der er taget kan man se hesten ligger i en bøjning rundt på volte og derfor er det for mig ganske naturligt at hesten (når den ikke er ældre) ligger sig længere ind og bliver snæver i og med at den er meget selvgående.

Ekvipagen leverede et meget flot program som helhed.


At vores heste momentvis går ind og viser sig på en anden måde end vi gerne vil have er jo noget vi skal arbejde med.


Tinne du har selv lagt nogle billeder ind hvor din hest slår fra og du har kontakt på tøjlen. Der er jo ingen der beskylder dig for at save din hest i munden så den er nødsaget til at slå fra vel????????? Tænk jer om før i beskylder folk for deres ridning.


Synes at hvis man endelig skulle tage denne tråd op måtte man finde et billede af en rytter fra udlandet som ikke ville kunne blive genkendt her. Synes det er så dybt forkert.... Jamen jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige.


Hvis det var et billede af mig der var blevet brugt (og det kunne det lige så godt have været) så var jeg straks gået videre med det.


Karina er en rytter der kommer fra vores område. Hun er velset som rytter, er kommet langt med flere af sine heste, sjovt nok uden at dommere på højrere planer ikke har dømt hende ned. Hun er meget anvendt som dygtig underviser og rytter til diverse heste.

Mere end hvad man kan sige om mange af os andre.


Vi har forskellige overbevisninger om hvorledes vores heste skal rides og det synes jeg vi skal have lov til at have så længe der ikke er tale om overgreb på hesten. Og det ved jeg er ikke er i dette tilfælde.


Jeg tager stor afstand fra dette indlæg.



Mvh

Maria Kjeldgaard

Dommer samt formand for vores område i distrikt 14.

0
0
Svar på denne tråd
 
 synes det
Forfatter: 
Dato:  30-08-2010 14:24

er helt fint med nogle kameraer ved sidelinien hvis det kan hjælpe nogle ryttere med at tænke sig lidt om med tanke på om det ender på nettet .

Hvem ved om det kan befri nogle heste for nogen

hiven i munden


hilsen jeanett
0
0
Svar på denne tråd
 
 enig..
Forfatter: 
Dato:  30-08-2010 15:49

Med jeanett, syntes det er fint med kameraer på stævnepladsen, HVIS det kan gøre en forskel. Men så skal det være noget mere velundersøgt end dette baggrunden for dette indlæg var.


Derudover er jeg også enig med Maria, Det er forbudt at diskutere andre brugere herinde, og billederne var tydeligvis ikke "diskrete", siden flere mennesker genkendte equipagen. Men er også tråden brude ha været slettet for ca. 100 indlæg siden.




Mvh.


L Nielsen.


For where your treasure is, your heart will be also.


There's no school like oldschool..And i'm the f*cking headmaster..

0
0
Svar på denne tråd
 
 4 års hest
Forfatter: 
Dato:  25-09-2010 15:23

Utroligt som folk "pludselig" ændrede mening da rytteren på billederne pludselig var med i debatten


Uanset hvornår og hvordan billederne er taget er jeg i chok over at en 4 års bliver redet sådan

Den burde gå over lod, ikke SÅ meget under!


Akademisk ridekunst?

Opstaldning/Undervisning lige uden for Århus.
Se mere på: www.hesteopstaldning.dk eller ring.
22 66 70 33
0
0
Svar på denne tråd
 
 sanne...
Forfatter: 
Dato:  25-09-2010 16:48

Og måske burde du bare, til at starte med, læse tråden ordenligt igennem.




Mvh.


Nielsen.


For where your treasure is, your heart will be also.


"..then you see if it's a real dressage horse or a stiff monkey"

I tilfælde af evt. stavefejl, gir jeg hjernerystelsen skylden! (;

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nielsen
Forfatter: 
Dato:  26-09-2010 11:26

Hvad mener du ? Selvfølgelig har jeg læst det ordentligt.

Men synes stadig det er til grin at folk ikke kan stå ved deres mening selv når personen på billederne dukker op i debatten.

I starten var alle chokerede over den dårlige ridning, og efter
rytteren melder sig i debatten er det pludselig billeder der er taget på dårlige tidspunker, og resten af programmet var sikkert noget helt andet

0
0
Svar på denne tråd
 
 og..........
Forfatter: 
Dato:  26-09-2010 12:15

Måske har det noget afgøre med at der efterfølgende bliver vist er STOR bunke billeder af equipagen, der viser pæn og rolig ridning?
Hvilket desværre frister en til at tro, at trådstarter faktisk HAR siddet og udvalgt nogle grimme momenter, for så at påstå det var sådan det hele så ud.


Læs dog tingene igennem..




Mvh.


Nielsen.


For where your treasure is, your heart will be also.


"..then you see if it's a real dressage horse or a stiff monkey"

I tilfælde af evt. stavefejl, gir jeg hjernerystelsen skylden! (;

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nielsen
Forfatter: 
Dato:  26-09-2010 14:08

HAR læst det hele igennem, men uanset om der også er heldige billeder er det stadig meget forkert at den går sådan med hovedet mellem forbenene, en hest i den alder burde gå frem og slå hovedet op hvis den gjorde noget. Det de 3 billeder viser er at den allerede er redet for dybt alt for tidligt.


Men ja man har meget forskellige meninger, og mine er stik modsat af dine da du åbentbart også mener man il tider skal have "lidt ekstra fat" i en 4 års. Gud fader bevares! Stakkels hest som allerede bliver ødelagt i en ung alder!

Hvorfor i alverden skal man have ekstra fat i en ung hest ???



Akademisk ridekunst?

Opstaldning/Undervisning lige uden for Århus.
Se mere på: www.hesteopstaldning.dk eller ring.
22 66 70 33
0
0
Svar på denne tråd
 
 sejesanne
Forfatter: 
Dato:  26-09-2010 14:18

Min hest er redet for helt lange tøjler, pt den akademiske vej i træning.

Og når han mister balancen trækker han hovedet lige så meget ind som op. -Faktisk mere ind.


Og det kan ske for HELT lange tøjler.


Efter at have haft flere undervisere (både almen engelsk, samt klassiske) og et par dyrlæger til at kigge på ham (dyrlægerne har været i andre henseende, men har så spurgt ind til dette "problem"), har alle enstemnigt sagt, at når han mister balancen, eller når jeg mister balancen i sadlen (har just født, og hesten er stadig kun i opridning), så pakker han sig gerne.


Så nej, man behøves ikke at have "ødelagt" sin hest, for at den kan pakke sig fortil indimellem!



Mvh. Tine


Klipning tilbydes på midtsjælland og Køge området.


0
0
Svar på denne tråd
 
 sanne....
Forfatter: 
Dato:  26-09-2010 15:23

Det er da en ualmindelig snæversynet og sort/hvid tilgang du har til tingene.. "vor herre bevares"..


Hvordan i alverden kan du tro at du kan kommentere dig om min metoder, eller denne persons ridning/ træning af hesten, ud fra disse billeder?


Du skal da være velkommen til at komme forbi og se ridningen af mine 4 års, SÅ kan du udtale dig..




Mvh.


Nielsen.


For where your treasure is, your heart will be also.


"..then you see if it's a real dressage horse or a stiff monkey"

I tilfælde af evt. stavefejl, gir jeg hjernerystelsen skylden! (;

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nielsen
Forfatter: 
Dato:  26-09-2010 15:28

Hvorfor kan du så ikke komme med en forklaring på hvorfor der er i orden at tage ekstra fat i en ung hest?


Akademisk ridekunst?

Opstaldning/Undervisning lige uden for Århus.
Se mere på: www.hesteopstaldning.dk eller ring.
22 66 70 33
0
0
Svar på denne tråd
 
 sanne...
Forfatter: 
Dato:  26-09-2010 15:57

En hest bør altid trænes for lette og bløde hjælpere, man bør altid undgå alle former for ubehag og hårdhåndethed når det kommer til træning og omgang af heste.



Første gang man er ude med en hest, ved man ikke på forhånd hvordan den reagere. Når man er i sitationen, må man ofte træffe en hurtig beslutning, såfremt hesten spænder op eller begynder at løbe.


Her er det ikke op til tilskuerne at vudere hvad der er bedst i den pågældne situation, det kan være at rytteren føler sig nødsaget til at lave en halv eller hel parade, for at få hesten ned i gear, og derved afværge at den tænder af, eller panikker.
I nogle tilfælde er det bedst at ride hesten frem, frem, frem, for at få den til at slappe af, i nogle tilfældeer det bedst at hoppe af, i andre tilfælde kan det være næsten katastrofalt hvis man hopper af.


Derudover kan DU ikke vudere, hvor hårdt hun har i hesten på disse billeder. DU kan ikke se, om hun kun har lavet en halv parade et kort sekund, hvor hesten så har reagere, ved at trække hovedet kraftigt ind.

Rent ud sagt, du kan ikke vudere noget som helst ud fra disse billeder, især ikke når vi efterfølgende ser 5 gange så mange billeder, der viser fin ridning, for let kontakt.


Man bør aldrig træne med en hård hånd, eller en stærk konktakt.

På samme måde som man aldrig bør træne med at save en hest i munden.
Er man ude og ride tur, hvor hesten panikker og styrter blindt mod en motorvej, SÅ er det helt iorden at save hesten i munden, uanset hestens alder, for at undgå en ulykke.


Bare fordi det ikke er ok at bruge stærke signaler i sin træning, kan man godt komme ud i situationer, hvor det ER neødvendigt, for HESTENS skyld.



Samtlige af mine heste, kan rides for usynlige hjælpere, med minimalt pres af schenkler, hånd og sæde. Dette bør man altid gå efter. det sagt, så har jeg været i situationer, hvor jeg, bogstavelig talt, måtte trække hesten på r**ven, for at undgå noget der var meget være, en det, omend korte, ubehagelig træk, jeg udsatte den for.


Denne tråd var/er et perfekt eksempel på, hvor umuligt det er at vudere noget, ud fra billeder.

Tag f.eks. dette billede af mig, ligner det jeg rykker hesten hårdt i munden? Ja.


Gjorde jeg det? nej. Jeg husker ikke situationen, helt, da dette var et moment der varede omkring 1 sekund, hvor jeg laver en let anholdning samme tid med hesten pruster/ryster hovedet, pg.a. fluer. men grimt billede er det da.

Du kunne garenteret komme med en laaaang vudering af alle de ting jeg gør forkert på dette billede. og det er jo helt til grin.


Alle disse ting er iøvrigt allerede skrevet i tråden, såfremt du gad læse efter.

Det er en gammel og totalt uddebatteret tråd, og du kommer alligevel igen, med et perfekt eksempel, på hvordan nogle mennesker kan gøre sig til eksperter, udfra nogle billeder, hvor de egentlig ikke aner hvad der virkelig forgår.


Det sagt, så mener jeg stadig at denne tråd, er imod "ryttersnak reglerne", efter som der bliver diskuteret en af hn's brugere, jeg fatter ikke hvorfor tråden stadig er åben, syntes den skulle lukkes, og syntes ydermere, vi skal lade diskutionen ligge her, der er ingen grund til at karina skal udstilles/diskuteres yderligere, bare fordi der er en der har brugt hende som dårligt eksempel, uden hendes tilladelse.



Mvh.


Nielsen.


For where your treasure is, your heart will be also.


"..then you see if it's a real dressage horse or a stiff monkey"

I tilfælde af evt. stavefejl, gir jeg hjernerystelsen skylden! (;

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tror sq snart
Forfatter: 
Dato:  26-09-2010 20:05

at man skal til, at lægge det her "hest" på hylden, for kan man ikke ride sin hest uden ÉT eneste dårligt moment, så er der vist INGEN af os, der er berettiget til at sidde på en!


Alle... Og hermed sagt ALLE! får ikke en daglig ridetur, uden der kunne findes et dårligt moment.

Det er der simpelthen ingen, der kan bilde mig ind.


Ja, jeg bliver da harm, når man ser billeder som disse.

Men bliver dælme da endnu mere harm, når en rytter bliver hængt ud til offentlig skue, uden billder og kontekst passer sammen!


Kunne trådstarter nu dokumenterer, at hesten VIRKELIG gik og var krøllet sammen hele programmet, så havde billederne været debatten værd.

Men synes det er lavt, at man prøver at udstille en ganske fin rytter - der rider et pænt program, til egen fordel. FØJ!


Nu skal det så lige siges, at jeg kender Karina og ja, hun skriver altså også landsstævnerytter på sit CV.

Så måske fordi hun også indgår under denne kategori, så må hun hænges ud?






http://dphorses.dk


RM Caiser. Nykåret DSP hingst

e. FS Champion De Luxe/Antario N


Ponyer tages i ridning og kommision

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rive i munden
Forfatter: 
Dato:  26-09-2010 20:40

Rive den så hårdt i munden at den sætter sig på røven ?

Har slet ikke ord for den udtalelse.

indøv dog hjælperne fra jorden eller rid med kapsun til hesten er uddannet. Der er da ingen undskyldning for sådan en handling.

Men ja, jeg melder mig ud nu, for vi bliver aldrig enige.


Akademisk ridekunst?

Opstaldning/Undervisning lige uden for Århus.
Se mere på: www.hesteopstaldning.dk eller ring.
22 66 70 33
0
0
Svar på denne tråd
 
 sanne...
Forfatter: 
Dato:  26-09-2010 21:01

Ok, så du vil heller at en hest i panik styrter ud på vejen, og måske er skyld i en (døds-) ulykke?

I så fald kan jeg kun sætte "?" om du burde ha lov til at ride ;)




Mvh.


Nielsen.


For where your treasure is, your heart will be also.


"..then you see if it's a real dressage horse or a stiff monkey"

I tilfælde af evt. stavefejl, gir jeg hjernerystelsen skylden! (;

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  26-09-2010 21:05

Nu ahr jeg ikke læst hele tråden...

Men jeg vil generelt sige at jeg vil vove den påstand at jeg med mit kamera til enhver tid af enhver rytter kan fange et eller andet moment som kan tolkes på, overanalyseres og sættes i en sammenhæng der slet ikke har været baggrunden for det.


Jo der er meget grimt ridning, men slap nu af... bare fordi i ser en hest bag lod betyder det ikke at der bliver redet rollkur, og fordi hesten har åben mund at den bliver hevet i osv osv osv osv...


Michelle


HUSK hvis sadlen indtages analt, skal du nok overveje en større...


Jack Russell Terrier hvalpe sælges. 2 tæver og 2 hanner, klar til at flytte hjemmefra d. 27/9 - 2010. Skriv for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 øhhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  28-09-2010 16:48

ja altså jeg vil da også til hver en tid prøve på at sætte min hest på røven, hvis den er ved at skabe en alvorlig farlig situation..... jeg kan kun give Nielsen LS horses 110 procent ret!! En hest der i panik flyver afsted kan du simpelthen ikke bilde mig ind lige stopper op og tænker over hjælperene!! Hvis den gør så er den altså ikke panisk, eller i hvert fald ikke mere!!


Nielsen : jeg tror bare vi bliver nød til at indse at nogle mennesker kun har haft virkelig bombestærke heste i hænderne og ikke er kommet i farlige situationer som en del af os andre.. Dejligt for dem.. Men det bliver surt den dag de erfarer at det ikke altid kan løses med mere jordtræning eller en guffer!

Har godt nok haft den diskussion mange gange.. Jeg lægger en kæde på hvis hesten har behov for at se hvem der er stærkes eller er begyndt at udvise en adfærd hvor mine "små" arme ikke er stærke nok.. Og jeg sætter dælme også en hest på røven hvis den flygter i vild panik og skaber en farlig situation, den da sk*de mig et stykke, når den er bange -åhh forresten det hedder jo flugtinstinkt!!!! og så ville jeg bare heldig hvis det endte godt =(

Gud hvor er mange mennesker dog sikker på hestene er lavet af glas ... SUK...


Team Le Mans


Pony Søger Part.Welsh/OX, Vallak, 6år, 140 i stg, dressur, spring, tur osv. -se præs

0
0
Svar på denne tråd
 
 Når hesten "driller"
Forfatter: 
Dato:  30-09-2010 12:45

Kære Alle.


Bm: Har ikke læst alle indlæg.


Først og fremmest, så er det da en god diskussion du har sat igang her om ridevaner. Hvis man skal tage ud fra de billeder som du har lagt ud vil jeg mene og påstå at rytteren har misforstået begrebet "at få hesten til at lægge sig på tøjlen".

Nogle hesten inkl. min egen bandit har det med i slutningen af de 20 min intenst ridning at gå under bidet "og slappe lidt af" Dette skaber ofte en "diskussion imellem hest og rytter" da jeg har den opfattelse af "at gå til bidet er med lige næseryg og bæreevnen skal ligge i hestens muskelkapasitet" Dette er min hest dog i midlertidig ikke altid enig i.. da den "forputter" sig og begynder at "hænge på tøjlen"

Derfor begyndte jeg at ride med kandar. Det har jeg gjort i en hel del år nu.. nok nærmere 8 efterhånden. Det resulterer i at han langsomt er begyndt at bære sig mere (men stadig når han bliver træt "hænger han sig mere og mere i tøjlen".

som sagt tidigere en normal dressur "time" varer ca. i alt 30 min. 5min skridt til. konsentreret ridning ca. 15-20 min. Derefter afskridtning 5-10min alt efter behov. Der er ofte nogle som stiller spørgsmålet .. hvorfor rider du med kandar på en pony ?.. Da det er mit "hjælpe" redskab til at samle ham, så han bær sig selv og at jeg skal derved bruge minimal tøjlekontakt til ham.

Jeg har modtaget undervisning (og det var underviseren der anbefalede at jeg startede med at ride med kandar).


Hvor vil jeg hen med dette ?.. Jo. man kan altid se @!#$ ud i en kort stund lige meget om man er top rytter eller nybegynder. (der bliver dog færre og færre dage eftersom man bliver bedre og bedre til ridekunstens mange facetter) men de er der stadig.


Er hesten træt ? har i bare en dårlig dag sammen ? eller ved du simpelthen ikke bedre fordi din underviser har sagt du er "dygtig" når den kikker på sine hove imens den rider ? Den skulle jo nødig falde over en sten.


Nogle heste/ponyer har tendens til at åbne munden lige meget hvor blid man er på tøjlen.. :) Man kan først bedømme det når man selv sidder deroppe og holder i enden ..


Men alt i alt min holdning ! du er velkommen til og have din egen. Stil spørgsmål i stedet for at komme med svarene ? eller konklusionerne selv.. så kommer man længst og måske får den person en AHA oplevelse ud af det !


Med Venlig Hilsen


Gitte og Mudde "Gulvmobbe" pony/hesten

0
0
Svar på denne tråd
 
 4 års hest
Forfatter: 
Dato:  30-09-2010 14:53

Må indrømme da jeg først så billederne tænkte jeg uha uha, men da jeg så læser at det er en 4 års så tænker jeg at den går garanteret ikke sådan hele tiden, jeg har selv 2 på 4 år som heller ikke helt har styr på hvor deres hovede skal være, så er overbevist om at ryteren bare er blevet filmet i nogle uheldige momenter... syns det er lidt synd at udstille rytteren på denne måde, kan godt forstå at hun svare igen det ville jeg bestemt også gøre...






Med venlig hilsen

Lotte med de to fantastiske

hestemuler i sort & hvid... Og nu med hoppen Halkjærs Penelope, venligst udlånt af Stald-Noir...



Opstaldning tilbydes i helt nybygget ridecenter tæt på Aalborg centrum se www.ridecentretforaarsvej.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tråden er låst
Forfatter: 
Dato:  12-10-2010 20:04

Tråden er låst pga dens drejning, samt at man skal være helt sikker i sin sag, inden man beskylder konkurrenterne for dårlig ridning.

0
0
Svar på denne tråd
 

Tråden er låst for tilføjelse af nye indlæg.



Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider