|
|
| Slang-ord for penge? |
|
|
Er der nogen der vil dele med mig hvad de kalder penge med et hverdags-slang-ord? Jo yngre du er des bedre! Skal bruge det til en oversættelsesopgave  Bruger man man stadig ord som klejner, moneter, gysser eller er de gået af mode?
There are loads of reasons for loving a horse, sometimes it's no more than that sweet little way he stepped on some asshole's foot Who am I? www.freewebs.com/sinehn
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm... |
|
|
hmm altså jeg har hørt de der store "bøller" som er lidt større end os andre, sige kilo? altså så snakker de vist tusinder.. altså fx 2000 kr er 2 kilo...
..What is Essential is Invisible to the Eye..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| penge slang |
|
|
Jeg bruger ofte ordet "ingen Mønt" hvis jeg ingen penge har. Har os tit hørt Kilo omkring penge men det er som overstående nævner kun for 1000kr og op efter  Kan ik lige hitte på flere  Mvh.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
| Forfatter:  |
Artex |
| Dato:  |
20-10-2009 21:21 |
|
Jeg er 22, men kan sq ikke lige komme på hvad det egentlig er jge kalder mine penge.. Måske fordi jeg aldrig har nogen  Men kilo istedet for tusinde er MEGET brugt der hvor jeg kommer fra(kan personligt ikke fordrage det udtryk).. Som f. eks "den koster 2 kilo", og hvis man er ultra nede med øhh "de seje bøller" så siger man bare "k", som i "den koster 2 K".
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tuuuusind |
|
|
tak - just keep 'em coming  Jeg skal oversætte frasen "tons of cash" - hvilket bliver til "masser af ...." og jeg mangler liiiige det rigtige danske ord som er 'in' iblandt unge  Må indrømme at selvom jeg selv kun er 25, så siger jeg aldrig andet end penge... Så kedelig jeg er 
There are loads of reasons for loving a horse, sometimes it's no more than that sweet little way he stepped on some asshole's foot Who am I? www.freewebs.com/sinehn
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg siger |
|
|
bananer "Den koster 200 bananer" 
Mvh Flis "Lad være med at kaste med spejderhagl, hvis du selv bor i et spejderhus"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kontanter |
| Forfatter:  |
Artex |
| Dato:  |
20-10-2009 22:28 |
|
Jeg ville måske bare sige "masse af kontanter", men det er nok heller ikke rigtig slang-agtigt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er sikkert... |
|
|
... håbløst gammeldags når jeg kommer på betegnelser som skejser, slanter og gysser...
£isbeth & Baloo Prejudice is a great timesaver. You can form opinions without having to get the facts.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| slang.... |
|
|
Kassen, det koster kassen... Hvad er konteksten?
"Jeg har ondt af folk der ikke drikker, Tænk at vågne op om morgenen og vide, at man aldrig får det bedre" Frank Sinatra
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| eller... |
|
|
Bobs 
"Jeg har ondt af folk der ikke drikker, Tænk at vågne op om morgenen og vide, at man aldrig får det bedre" Frank Sinatra
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har da et enkelt ord |
|
|
stakater - men er jo også over 30 så det gælder nok ik i den sammenhæng.....
DELTAGER HN-TRÆF 2009
Hvor verdens behov og dine talenter mødes, der findes dit kald!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Prinsesse Nathalie <3 |
|
|
Kontanter 
Det er det vi bruger på mit gymnasiet. Vi bruger dog mest penge 
Sascha & Prinsesse Nathalie ♥ sn-foto.dk - stævnefotografering R.I.P Simon C., min højt elskede kæreste † I medgang og modgang til døden skilte os ad <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
You know, det der kæmpe fladskærms tv vi kiggede på i går, det kunne vi s*tme da godt dyrke, men hold k*ft det koster "knaster" man 
BULLER
HAFLINGER/ALPE QUARTER
FELIX
NORSK SKOVKAT CARPE DIEM
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
"200 spir" eller "det koster knaster eller "Max 5 kilo"
Signe
- det handler om at vinde, ikke kun at være med
"Forever trust in who you are - no nothing else matters" Se min hjemmeside, unikke pandebånd tilsalg:
Lady G Design
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Spir.. |
|
|
Man kan også sige spir.. Det gælder som Kilo, (eller K) også for hver tusinde.. Altså, jeg har 20 spir.. 20.000.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskirft |
|
|
Hos os er det bananer når det er de store der tales om...eller 2000 af de store, kg, moneter, dabbelapper..kugler, stakater, ...på lønsedlen står kun almisser eller findeløn...hvis man kan finde dem 
Zahrah Hamrah El Azraff...mindre kan ikke gøre det (;
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tror det |
|
|
eneste man har lige pt er det med K eller kilo for hver 1000 kr. =)
Heste i nutid, i datid og for altid..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|