Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Slang-ord for penge?
Forfatter: 
Dato:  20-10-2009 21:06

Er der nogen der vil dele med mig hvad de kalder penge med et hverdags-slang-ord? Jo yngre du er des bedre!


Skal bruge det til en oversættelsesopgave


Bruger man man stadig ord som klejner, moneter, gysser eller er de gået af mode?




There are loads of reasons for loving a horse, sometimes it's no more than that sweet little way he stepped on some asshole's foot


Who am I?

www.freewebs.com/sinehn

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmm...
Forfatter: 
Dato:  20-10-2009 21:09

hmm altså jeg har hørt de der store "bøller" som er lidt større end os andre, sige kilo? altså så snakker de vist tusinder.. altså fx 2000 kr er 2 kilo...




..What is Essential is Invisible to the Eye..

0
0
Svar på denne tråd
 
 penge slang
Forfatter: 
Dato:  20-10-2009 21:12

Jeg bruger ofte ordet "ingen Mønt" hvis jeg ingen penge har.

Har os tit hørt Kilo omkring penge men det er som overstående nævner kun for 1000kr og op efter :)


Kan ik lige hitte på flere ;)



Mvh.





Lykke


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-10-2009 21:21

Jeg er 22, men kan sq ikke lige komme på hvad det egentlig er jge kalder mine penge.. Måske fordi jeg aldrig har nogen


Men kilo istedet for tusinde er MEGET brugt der hvor jeg kommer fra(kan personligt ikke fordrage det udtryk).. Som f. eks "den koster 2 kilo", og hvis man er ultra nede med øhh "de seje bøller" så siger man bare "k", som i "den koster 2 K".

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tuuuusind
Forfatter: 
Dato:  20-10-2009 21:40

tak - just keep 'em coming


Jeg skal oversætte frasen "tons of cash" - hvilket bliver til "masser af ...." og jeg mangler liiiige det rigtige danske ord som er 'in' iblandt unge


Må indrømme at selvom jeg selv kun er 25, så siger jeg aldrig andet end penge... Så kedelig jeg er




There are loads of reasons for loving a horse, sometimes it's no more than that sweet little way he stepped on some asshole's foot


Who am I?

www.freewebs.com/sinehn

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg siger
Forfatter: 
Dato:  20-10-2009 22:20

bananer "Den koster 200 bananer" :-)





Mvh Flis
"Lad være med at kaste med spejderhagl, hvis du selv bor i et spejderhus"



0
0
Svar på denne tråd
 
 kontanter
Forfatter: 
Dato:  20-10-2009 22:28

Jeg ville måske bare sige "masse af kontanter", men det er nok heller ikke rigtig slang-agtigt

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er sikkert...
Forfatter: 
Dato:  20-10-2009 22:29

... håbløst gammeldags når jeg kommer på betegnelser som skejser, slanter og gysser...


£isbeth & Baloo
Prejudice is a great timesaver.
You can form opinions without having to get the facts.
0
0
Svar på denne tråd
 
 slang....
Forfatter: 
Dato:  20-10-2009 22:39

Kassen, det koster kassen... Hvad er konteksten?


"Jeg har ondt af folk der ikke drikker,
Tænk at vågne op om morgenen og vide,
at man aldrig får det bedre"
Frank Sinatra
0
0
Svar på denne tråd
 
 eller...
Forfatter: 
Dato:  20-10-2009 22:43

Bobs :)


"Jeg har ondt af folk der ikke drikker,
Tænk at vågne op om morgenen og vide,
at man aldrig får det bedre"
Frank Sinatra
0
0
Svar på denne tråd
 
 Har da et enkelt ord
Forfatter: 
Dato:  20-10-2009 22:57

stakater - men er jo også over 30 så det gælder nok ik i den sammenhæng.....



DELTAGER HN-TRÆF 2009


Hvor verdens behov og dine talenter mødes, der findes dit kald!



0
0
Svar på denne tråd
 
 Prinsesse Nathalie <3
Forfatter: 
Dato:  20-10-2009 23:01

Kontanter :)

Det er det vi bruger på mit gymnasiet. Vi bruger dog mest penge :D


Sascha & Prinsesse Nathalie

sn-foto.dk - stævnefotografering

R.I.P Simon C., min højt elskede kæreste
I medgang og modgang til døden skilte os ad <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-10-2009 23:53

You know, det der kæmpe fladskærms tv vi kiggede på i går, det kunne vi s*tme da godt dyrke, men hold k*ft det koster "knaster" man


BULLER

HAFLINGER/ALPE QUARTER

FELIX

NORSK SKOVKAT


CARPE DIEM

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  20-10-2009 23:57

"200 spir" eller "det koster knaster eller "Max 5 kilo"




Signe

- det handler om at vinde, ikke kun at være med


"Forever trust in who you are - no nothing else matters"


Se min hjemmeside, unikke pandebånd tilsalg:

Lady G Design


0
0
Svar på denne tråd
 
 Spir..
Forfatter: 
Dato:  21-10-2009 10:05

Man kan også sige spir.. Det gælder som Kilo, (eller K) også for hver tusinde..


Altså, jeg har 20 spir.. 20.000..

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskirft
Forfatter: 
Dato:  21-10-2009 10:16

Hos os er det bananer når det er de store der tales om...eller 2000 af de store, kg, moneter, dabbelapper..kugler, stakater, ...på lønsedlen står kun almisser eller findeløn...hvis man kan finde dem


Zahrah Hamrah El Azraff...mindre kan ikke gøre det (;

0
0
Svar på denne tråd
 
 tror det
Forfatter: 
Dato:  21-10-2009 10:20

eneste man har lige pt er det med K eller kilo for hver 1000 kr. =)


Heste i nutid, i datid og for altid..

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider