|
|
| Kommentar til sletning af tråd |
|
|
Heste-Nettet har idag - imod normal praksis - slettet en tråd med billeder og kommentarer fra Albertslund Rideklubs 30 års julbilæum. Sletningen skyldes udelukkende at formanden for Albertslund Rideklub overfor både trådskriveren og Heste-Nettet har gjort det klart at bestyrelsen ville ekskludere trådskriveren, der er medlem af Albertslund Rideklub, såfremt billedtråden ikke blev slettet fra Heste-Nettet. Trådskriveren blev herved bragt i en meget ubehagelig situation, idet eksklusionen angiveligt ville medføre at hun omgående skulle fjerne sin hest fra ridecenteret. Dette ønskede vi selvfølgelig ikke at medvirke til. Heste-Nettet kan imidlertid ikke tilslutte sig denne form for begrænsning af ytringsfriheden inden for ridesporten og tager stærkt afstand til denne revolvermetode. Vi vil derfor drøfte problematikken med Dansk Ride Forbund og Dansk Idræts-Forbund for at få deres vurdering på hvordan vi og brugerne skal forholde os i lignende tilfælde fremover. Med venlig hilsen Jan Rasmussen heste-nettet.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kommentar til sletning af tråd |
| Forfatter:  |
AnneSN |
| Dato:  |
09-10-2009 12:05 |
|
Ros til Heste-nettet for at slette tråden.  Jeg var en af dem der var så heldig at se trådstarterens foto fra ARK's jubilæum. Jeg synes at det er meget trist, at man er nødt til at slette tråden for ikke at straffe trådstarteren yderligere, men godt at det blev gjort. Hvad har Dansk Ride Forbund og Dansk Idræts-Forbund svaret på henvendelsen ? Det er uhyggeligt at man ikke må kommenterer det man har set ! Her på HN, kommer der utallige opfordringer til at reagere og handle, hvis man ser noget, der kan være til skade for vore venner, hestene, og når der er nogen der handler/reagerer så bliver de straffet. Er der noget galt i vores samfund ? Har vi ytringsfrihed ? Dette er på ingen måde en kritik af HN !  Mvh
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Billederne |
Roselina ♣C♣ |
12-10-2009 08:49 |
|
..."Sletningen skyldes udelukkende at formanden for Albertslund Rideklub overfor både trådskriveren og Heste-Nettet har gjort det klart at bestyrelsen ville ekskludere trådskriveren, der er medlem af Albertslund Rideklub, såfremt billedtråden ikke blev slettet fra Heste-Nettet"... Det var da en ulmindeligt utiltalende reaktion fra klubbens side. Jeg har ikke set billederne, og har derfor ingen mulighed for at udtale mig om dem, men hvordan kan man fra en klubs side reagere så voldsomt på en billedtråd på HN? ..."Heste-Nettet kan imidlertid ikke tilslutte sig denne form for begrænsning af ytringsfriheden inden for ridesporten"...  ..."Vi vil derfor drøfte problematikken med Dansk Ride Forbund og Dansk Idræts-Forbund"... Flot, at HN er gået videre med sagen, jeg håber i følger op herinde også.
MVH Louise
♣♣♣♣♣ Basic biomechanics of the horse demand that the horse behind the vertical can never be in true collection.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Klag er sendt i dag |
|
|
Sidste udvikling På trods af at tråden blev slettet som ARK krævede, så har trådstarteren alligevel fået 14 dages karantæne fra klubben. I dag har vi så i samarbejde med trådstarteren sendt en klage til diciplinærudvalget i Dansk Ride Forbund. Vi afventer deres reaktion og vender tilbage når der er nyt i sagen. Med venlig hilsen Jan Rasmussen heste-nettet.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fffffffffffffffffff |
|
|
Jeg synes du sej Jan Det så fedt du gider og hjælpe i sagen og det så dejligt der kan ske noget ret .. Jeg håber decliplinær udvalget tager affærer ...
Det er så svært at sige farvel, så svært at gå sin vej - men alle mine tanker, vil altid følge dig.. (Mads & Mikkel)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Respekt... |
Laban1 |
13-10-2009 15:32 |
|
Hvor er det dejligt at nogen gider bruge deres tid på at hjælpe. Fik desværre ikke set billederne, men de har sikkert været gode, og kan ikke forstå, at en klub reagerer på den måde 
Kunsten at være klog er kunsten at vide, hvad man skal ignorere.
Hilsen Lene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej med jer |
|
|
hvad viste disse billeder??. Jeg nåede ikke selv at se dem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ffffffffffffffff |
|
|
Billederne vidste egentlig bare alm. dressurridning (fra Michael Søgård's side). Nogle lidt "uheldige momenter" - hvore hesten laver nogle meget flotte gangarter (jeg ikke kender til) - pga af store taktfejl. Og nu har vi jo debattere meget på HN omkring netop taktfejl og vi bliver hele tiden klogere på taktfejl og hvorfor de opstår osv når man nørder det rigtig meget - som fx jeg gør  Der udover et billede hvor man så hovedet, kandarstangen samt den meget åbne mund på hesten .. Der var lagt lettere op til debat omkring ridemåder, og accepteen i ridesporten omkring hvordan profferne rider nu - og forhold til "ældre dage". Og ikke noet mudderkast eller ligende i tråden. Tråden var pæn og saglig skrevet, derudover havde trådstarter ikke sagt nogen grimme ting andet end "at der nok ville en del delte meninger omkring rídningen på nogen af billederne". Man kan lidt samligne tråden med den tråd hvor en har fanget et billede af Andreas Helgstrand og Polka Hit som går med åben mund, vandrat kandarstang og ser trist ud. Hvor debatten jo netop gik derinde.. Men det fik den ikke lov til at fortsætte selvom jeg tror det ku have været blevet en spændende og meget lærrig tråd  Skal siges at der derudover os var billeder af alle de andre hesteshows der var, samt billeder af mig og tråstarter med vores heste , samt nogle af de andre som sku ind og deltage i optoget før showet sku starte 
Det er så svært at sige farvel, så svært at gå sin vej - men alle mine tanker, vil altid følge dig.. (Mads & Mikkel)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fffffffffffff |
|
|
" Det er uhyggeligt at man ikke må kommenterer det man har set ! Her på HN, kommer der utallige opfordringer til at reagere og handle, hvis man ser noget, der kan være til skade for vore venner, hestene, og når der er nogen der handler/reagerer så bliver de straffet."
Lige præcis mine ord.. Problemet er jo at man må mene hvad man vil når man bor i Danmark og man må diskuterer fodbold spillere som simpelthen var så dårlige i dages kamp, men man må ikke diskutere hvorvidt vedkommende rider eller ikke bør ride ..
Hvordan skal man handle hvis ridning over stregen fx bliver acceptere? (her - inden jeg blivet stemplet - vil jeg lige sige jeg IKKE snakker om vedkommendes ridt på billederne, men i generalhed) Ridning hvor det grænser til mishandling, men folk blot lukker øjnene for mishandlingen "fordi man sku jo helst ikke komme til at sige noget".
Problemet med det er bare så ændrer vi intet !! Folk har os meget forskellige grænser. Min grænse er MEGET let, folk der hiver og slider deres heste i munden som om de sku save brænde, eller pisker og slår deres heste når de ikke vil over et spring. Samt ryttere der pisker deres heste i hovedet eller ligende hvis den stjeler. Nogen synes det okay? Hvordan får vi trukket grænsen op - hvis vi ikke må debattere ridningen i sportens navn ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| retningslinier |
|
|
F13 Det ikke er tilladt at agere talerør for andre personer - uanset om disse har, eller ikke har, en profil på heste-nettet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ffffffffff |
|
|
Julia: Og med dén sætning vil du præcist med hen - hvortil ? (altså nærmere betegnet, jeg mangler en pointe med dét du skriver)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| God beslutning |
|
|
Jeg vil give HN for deres reaktion, især at der bliver fuldt op på sagen. Håber at HN også vil fortælle hvordan det er gået, da det nemt kunne ske for mange herinde..
Lars Det eneste du kan være resten af livet er dig selv, så hvorfor ikke være det med det samme.?? Lawis.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
hold da op for en mafia metode at blive udsat for.. jeg er godt nok glad for at jeg ikke har noget med den rideklub at gøre, ellers havde jeg meldt mig frivilligt ud lige med det samme sådan noget ville jeg ikke støtte. Jeg kan ikke udtale mig om ridtet eller om billederne er taget i nogle meget uheldige momenter, men rideklubbens reaktion er da skandaløst. til heste-nettet og til dig Jan
Sagt af Jeanette og Nosey
Welsh typerne er bare de rigtige gangmaskiner alt andet er billige kopier!!!
farvel herfra. vi ses måske, men jeg holder en hn pause fra nu af
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| så desværre ikke billed serien. |
inger christensen |
25-10-2009 06:07 |
|
At en rideklub reagere på den måde, viser da tydeligt at de bare ikke er voksne nok, til at modtage kritik af det der foregår på ridestedet. flot klaret Hn. Håber der kommer et brugbart svar fra Dansk ride forbund. Man kan da ikke gi en person 14 dages karantæne, hvis hendes hest står det pågældende sted. Jeg ville da godt nok, skynde mig at finde et andet sted til min hest, for med så uprofessionel en reaktion fra klubbens side, er det da tvivlsomt om de er velegnet til at vare tage min hests interesser.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hvor er HN/ Jan sej! fedt de vil hjælpe den bruger der er kommet i klemme. Som Jeanette skriver er det en værre mafia-metode den klub har taget i brug! Hvor jeg håber der snart kommer en opdatering med noget respons fra rideforbundet!! -det bliver spændende  Arhh HN/Jan får da lige den her med på vejen igen 
Michelle ... og en flad luftmadras
HUSK hjelmen, den er pænere end kraniebrud
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nøj hvor ville jeg være |
|
|
top top pinlig, hvis jeg var medlem af den klub!! Selvom man ikke nødvændigvis har samme meninger som bestyrelsen, så må man da sige, at dette udfald er så grotesk, at ja...jeg ved sgu ikke engang hvad jeg skal skrive. Jeg er dybt dybt chokeret! Med mindre der skete noget vildt, efter jeg blev hægtet af, så var der jo intet i den tråd, som ikke også findes i en masse andre. -Og stemningen var vist, som jeg husker det ok i tråden?? Pinligt for ARK, pinligt for dens bestyrelse og pinligt for dens brugere! Men super at HN både har bøjet reglerne i dette tilfælde. Og endnu federe at de hjælper en bruger med at finde en løsning!! Så må vi bare håbe at DRF gør noget! Og hvis det ikke er tilfældet, så må der skulle skrives side op og ned i div heste medier om sagen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxxxxx |
|
|
hvordan endte det?er der faldet ro på for trådstarter eller er det ubehageligt for hende på rideskolen?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det ville være dejligt... |
AnneSN |
07-11-2009 09:06 |
|
...med opdatering. Er der noget svar fra DRF. Jeg ved så meget, at karantænen blev ophævet efter ca 10 dage, efter brev fra DRF til rideklubben, men der må være nogen der har oplysningerne direkte fra kilden. Har HN ikke fået svar fra DRF ??? Mvh Anne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Opdatering |
|
|
Til orientering kan jeg oplyse at ARK's bestyrelse har indkaldt trådstarter til et møde om sagen tirsdag den 17. november. Tilstede vil også være en repræsentant fra DRF, distrikt 1. Håber sagen kan afsluttes her.
Cutters Magic Colours bedstefar
- part på Max, et stk. barfodshest i løsdrift
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kære ARK |
|
|
Jævnfør jeres egen kommentar omkring hele denne misere inde på jeres egen hjemmeside, hvem er det så lige der opfører sig usportslig?!? Føj, siger jeg bare. I burde skamme jer så meget, at der var ild i jeres ører. Havde jeg min gang på ARK, kan det nok være, at jeg hurtigt havde forføjet min hest og mig selv til et andet sted. Ad, ad , ad, ARK. Skam jer!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så fik jeg også |
|
|
lige læst på ARK's hjemmeside. Man kan diskutere om de har ret eller ej. Men usmageligt, at ligge sådan en nyhed på deres hjemmeside, når de egentlig skriver de ikke aner hvad de skal stille op. Jeg må gentage. Godt jeg ikke har nogen som helst forbindelse med ARK. Jeg ville være dybt pinlig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er godt nok pænt uheldigt for ARK! |
Camilla (Felur) |
09-11-2009 09:51 |
|
Altså... helt ærligt. En bruger tager nogen billeder fra et offentligt tilgængeligt stævne/opvisning. Nogen andre vælger at kommentere det. Brugeren smides på det nærmeste ud af klubben?!? Jamen, det kunne jo lige så godt have været mig, der havde taget de billeder? Jeg kan jo så ikke smides ud af ARK - har ikke været medlem i flere år - hvad ville de så gøre? Kopi af det på ARK's hjemmeside, hvis folk ikke lige kan finde det: Vedr. tildeling af karantæne til et medlem af ARK
I forbindelse med en meget uheldig negativ omtale af Michael Søgaard, i klubbens navn, på www.heste-nettet.dk valgte bestyrelsen at tildele pågældende klubmedlem 2 ugers fuld karantæne fra Ridecentrets område.
Jævnfør klubbens vedtægter kan bestyrelsen tildele op til 2 måneders karantæne fra klubben, hvis et medlem gør sig skyldig i usportslig optræden eller anden opførsel der anses at være til skade for klubben. Derfor valgte bestyrelsen at tildele to ugers karantæne i den tro, at klubmedlemmet ikke måtte befinde sig på Ridecentrets område.
Vi er desværre efterfølgende blevet gjort opmærksomme på at ridecentret er offentligt område, og at vi derfor ikke kan forhindre klubmedlemmet i at opholde sig på stedet, klubmedlemmet er informeret om dette.
Vi beklager meget, at vi ikke har mulighed for at opretholde sanktionen, da vi fortsat ser meget alvorligt på episoden.
Vi har derfor i sidste uge henvendt os til Dansk Rideforbund for at drøfte sanktionsmuligheder i denne sag, såvel som fremadrettet. Vi vil genoptage sagen når der er klarhed over hvilke sanktionsmuligheder som bestyrelsen kan tildele og opretholde.
Afslutningsvis vil vi gøre opmærksom på, at klubben er bekendt med en nyoprettet HN tråd der omhander ovenstående sag. Vi anser heste-nettets udlægning af sagen som useriøs og uden sagligt grundlag, da ARK har fulgt klubbens gældende vedtægter i denne sag. Med venlig hilsen
Lasse Crüger bestyrelse@albertslundrideklub.dk
Bestyrelsesformand Albertslund Rideklub
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| opfølgning |
|
|
Den karantæne strådstarter fik blev i første om gang ophævet næsten lige så hurtigt, da nogen gjorde bestyrelsen opmærksom på at ridecentret var offentlig område og at de derfor ikke kunne forbyde hende at komme på ridecentret. Men bestyrelsen har i mellemtiden forbudt trådstarter at starte til et klubstævne pga. denne sag, så helt ophævet er den nu ikke. Vi har endnu ikke modtaget noget svar fra DRF Jeg er meget overrasket over at læse det indlæg formanden for ARK's bestyrelsen har skrevet på ARK's hjemmeside. Han skriver; "Vi anser heste-nettets udlægning af sagen som useriøs og uden sagligt grundlag, da ARK har fulgt klubbens gældende vedtægter i denne sag." Det er jo direkte usandt - formanden fra bestyrelsen har truet et medlem med eksklusion af klubben og dette ville medføre at hesten skulle fjernes fra ridecentret øjeblikkeligt - i øvrigt i strid med klubbens vedtægter og lejeloven. Med venlig hilsen Jan Rasmussen heste-nettet.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Trådstarter |
|
|
er stadig berørt af episoden, den fylder meget. Hun har fuld opbakning hjemmefra.
Hilsen trådstarters far.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| supert jan.. |
inger christensen |
09-11-2009 19:32 |
|
det kan da ikke være rigtigt, at klubben næsten lægger det ud som om at Hn nu er synderen. Skal vi nu også til at forbyde, at folk tager billeder fra stævner og lægger dem ud her på Hn, eller for den sags skyld, andre heste forum. Det er for søren da en fri verden vi lever i. Til johnny. håber i stærkt overvejer, om det er en klub som kan varetage jeres datters interesser fuldt ud og varetage ansvaret for hendes hest, når de reagere så barnligt på episoden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det har vi |
|
|
Vi har da helt sikkert tænk på om den klub er vejen frem. Trådstarter er skrevet op og venter bare på en ledig plads et andet sted.
Trådstarter og undertegnede skriver ikke mere her, før der er en afgørelse...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
Lobbe (Iris) |
10-11-2009 09:04 |
|
Føj for den lede - hvem er det lige, der optræder usportsligt og useriøst i denne sag?! Kæmpe til ARK herfra... Sikke dog en skandale fra Jeres side. Til trådstarter og familie: Håber I hurtigst muligt finder et nyt sted at færdes, da ARK tydeligvis ikke er deres ansvar voksent! Det kan ingen da være tjent med - held og lykke med det 
"If you can´t convince 'em, confuse 'em" Hvil i fred, min vidunderlige Mikkel! Jeg vil aldrig glemme dig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Nordheden |
10-11-2009 23:35 |
|
Ja hos ARK kan man tydelig se at det ikke er heste velfærd der er det der bekymre dem mest. Men mere den person de er i lommen på. Ej heller omtalen, for den får de da godt og grundigt F**ket op selv.  Føj føj.. sikke en måde at gribe sådan en sag an på. Ville også hurtig få rykket teltpælene op fra det sted..
(Mirella) Brun III hoppes fortid søges.. Se billeder på min præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stævne! |
|
|
De har simpelthen forbudt pigen at starte til et stævne?!? Hvad er det lige der sker for jer ARK??? Aldrig nogen sinde om jeg og min hest sætter sine ben hos jer mere. Uanset HVAD i så har tænkt jer at afholde og uanset havd udfaldet af denne sag bliver. Håber virkelig der er flere der vil boycutte ARK. Man kan da under ingen omstændigheder bakke op omkring en sådan klub, eller mafia, tror jeg nærmere det hedder!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| godt.... |
|
|
man ikke har lagt sine penge der i årevis (via stævnestarter), den klub burde vel egentlig ha lov at gå nedenom og hjem. Tænk at man er så vattet at man ikke kan gribe sig selv i kraven og indrømme at den ridning der blev vist ved pågældende arrangement ikke lige var hvad man (forhåbentlig) havde ønsket - og så bare havde ladet det ligge og så valgt en anden til næste gang. I bund og grund var der vel ikke nogen i den første tråd der bebrejdede ARK hvad MS viste frem af ridning. Det var vist kun MS der kunne "afregne" for det Nej føj ARK - meget dårligt håndteret.
Vicky Mathiesen
Military - Ridesportens formel 1
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Julia |
11-11-2009 19:35 |
|
Ja jeg tilslutter mig koret og håber det får konsekvenser for ARC, for det er da vildt pinligt den måde de har håndteret denne episode på . Til trådstarter vil jeg bare sig, at jeg har selv prøvet, at skulle væk fra en rideklub, hvor man var uønsket og det er bestemt ikke sjovt, at færdes på stedet, indtil man får plads et andet sted . Jeg håber for dig, at du snart kommer væk derfra så du kan starte på ny.
Mvh. Julia - nu uden Celine :´( Hvil i fred min skønne pige Julis - foto
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Nordheden |
15-11-2009 15:59 |
|
Hej hej.... Vil bare høre om der er sket mere med hensyn til den sag? *knus*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige. til ARK.
Mona Bjørngaard Stenseth - uden skønheden Lady. - Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Barnlig bestyrrelse |
|
|
Hvis nogen skulle have nogle debatskabende og interessante foto fra offentlige ridearrangementer i ARK, som de har lyst til at dele med os andre, men ikke tør selv at uploade, så send dem til mig, så skal jeg nok lægge dem ud - uanset om de viser gode eller dårlige ridemomenter. Hvis ARK vil være sikre på at der ikke kommer foto fra deres arrangementer på hestenettet, så må ARK lade være med at arrangere offentlige ridearrangementer. Denne gang var det et medlem af ARK, som have taget nogle foto og lagt på nettet. Til næste stævne er det måske en fotograf, som ikke er medlem af klubben - hvad vil ARK så stille op? Held og lykke til trådstarter (af den oprindelige tråd) med at finde et bedre opstaldningssted og en mere "voksen" klub.
KH NinaSt
Nu med foto fra april 2009 på præsentationen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Opdatering. |
|
|
Igår var jeg, min far og Jan Rasmussen her fra heste-nettet til møde. Tilstede var ARK's bestyrelse og Per Krohn fra DRF distrikt 1.
Ark (Albertslund-Rideklub) har overholdt deres love og vedtægter i sagen om min karantæne".
Dette var ordene fra DRF (Dansk Ride Forbund) på tirsdagens møde.
Sagen er lukket. Der er lagt låg på fra DRF og fra ARK. Hvem har størst fordel af denne afgørelse??
Sagen startede fordi ARK mente at jeg havde skrevet tråden som repræsentant for ARK, og fordi nogen havde brokket sig over omtalen af Michael Søgaards ridning.
Jeg har ALDRIG repræsenteret ARK i denne sag, jeg har skrevet som privatperson.
I anledning af ARK's 30 års jubilæum, havde klubben arrangeret et flot hesteshow med forskellige heste. Borgmesteren kom og holdte tale, og nogle af ARK's privat ryttere pyntede deres heste og sig selv i stævnedresset for at byde ham velkommen".
Derefter blev der vist billeder fra dagen. Efter billederne af Michael Søgaard lagde jeg op til endnu en af de mange gode diskussioner om ridemetoder, med citatet:
"Lidt billeder af Michael Søgaard. Der er sikkert delte meninger om hvor vidt det er pæn ridning eller ej  ".
Den slags diskussioner er godt for ridesporten.
Vi bliver alle opfordret til, at hvis vi ser noget der kan være til skade for hestene, så skal vi reagere. MEN man bliver åbenbart straffet når man reagerer.
Det der IKKE blev behandlet på mødet er ARK's trusler om at jeg ville blive bortvist fra rideklubben, alle de ubehagelige telefonopkald, alle bestyrelsens forsøg på at vildlede os om mine rettigheder, alle deres tomme løfter, alle deres løgne, og stadig med påstand om at jeg skrev tråden som repræsentant fra ARK.
Sagen er lukket. Nemt og bekvemt for DRF og ARK, mens jeg står tilbage med mine frustrationer og en halvt afsluttet sag.
Et KÆMPE tak skal lyde til Jan Rasmussen, heste-nettet. Tak for din opbakning og medvirken under hele forløbet 
Tråden bliver genoprettet, så vi kan fortsætte vores snak om ridesporten 
Cutters Magic Colours Colour, du er mit lys, når alt omkring mig ser sort ud <3
R.I.P Kasino <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det var da et kedeligt |
|
|
udfald af sagen. Især at selv DRF ligger låg på! Jeg håber at historien bliver lækket ud til andre medier, så der kommer fokus på sådan noget. Så abselut ikke noget jeg vil stå indenfor!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Opfølgning |
|
|
Heste-nettet er stærkt utilfredse med afgørelsen fra DRF, der fastslår at det er tilladt for rideklubber at chikanere medlemmer og give dem karantæne for at fremsætte almindelige kommentarer til offentlige rideopvisninger på internettet. Vi vil derfor nu gå videre med sagen til bl.a. Dansk Idrætsforbund. Til dokumentation for det hidtidige sagsforløb linker vi nu til: Tråden om ARK's 30 års jubilæum Vores klage til DRF Svaret fra DRF Med venlig hilsen Jan Rasmussen heste-nettet.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg blev |
BNielsen ♣shiva♣ |
19-11-2009 10:35 |
|
simpelthen så forarget at jeg via deres hjemmeside skrev en mail til dem - det skal ihvertfald ikke gå upåagtet hen at jeg synes at det er under alt kritik at opføre sig sådan overfor en af deres pensionærere/medlemmer 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mail... |
|
|
Har også lige forfattet en sød mail til ARK. Det er simpelthen svineri... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Julia |
19-11-2009 16:09 |
|
Er det ikke bare DRF i en nøddeskal " Vi lægger låg på sagen!!!" Er der overhovedet noget DRF vil tag op til debat. Synes det er usmagsligt . I bund og grund dårlig behandling fra begge parter. Håber snart du slipper væk derfra.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ha ha, er de dumme eller hvad? |
|
|
귀한 시간 내주 대단히 감사드립니다
Som vi siger på landet!! En fjollet signatur, som så meget andet....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ÆRGELIGT |
line bach |
24-11-2009 21:51 |
|
Jeg synes det er rigtig ærgeligt at denne sag ødelægger så meget for et KANONT sted at være. Det er meget få mennesker der er involveret i dette. jeg ved at der er rigtig mange som er meget tilfredse med stedet, vi har det sgu godt. håber virkelig at i derude ikke bare vil boykotte Albertslund. Line
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Nordheden |
24-11-2009 22:44 |
|
Det er sk* lidt svært ikke at boykotte et sted der opføre sig sådan.. Stalden er kun en lille del af ride-klubben/skolen. Og i den her sag, har de simpelhen opført sig ud over al kritik. Dælme nej om jeg vil støtte sådan et sted.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralala |
|
|
Jeg vil heller ikke støtte sådan et sted. Har ellers tit været der for at tage billeder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Utroligt, at den ene side af de involverede parter bliver ved med at køre i en sag, der er afsluttet både fra rideklubbens side, og fra DRF's side. Så er den vel for pokker ikke længere? Derudover så synes jeg at heste-nettet udlægger denne sag ekstremt favoriserende for den ene part, eftersom at der tydeligvis er halve sandheder og manglende informationer vedr. sagen. Anita, du mangler i dit sidste indlæg i denne tråd den kommentar- der for mig- udgjorde hovedet på sømmet, nemlig et billede hvor der tydeligvis var brugt tid på at zoome ind på hestens hovede, hvor du tilføjer "Dette var desværre ikke bare et "uheldigt moment" - Og der må jeg sige, at så er stilen ligesom lagt, og det burde du måske have udeladt, da debatten/tråden herved mister neutraliteten. Kan i øvrigt informere om at han vandt sin Kür i Norge weekenden efter, så helt mishandling/rollkur/hyperfleksion/ you name it kan der vidst ikke være tale om  Skal måske lige udtrykke klart, at jeg ikke holder med nogen i sagen eller er talsmand for nogen, men jeg holder på at man ikke bør udtale sig og ligefrem boycutte en klub i en sag hvor der tydeligvis er lagt på bordet hvilken side heste-nettet repræsenterer, og der derved mangler nogen dele af sagen. Mvh Mie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjaeh... |
|
|
Mie: Nu vinder Anky jo også diverse mesterskaber selv om hun rider rollkur, så det gør vidst ikke Michael Søgaards ridning bedre at han har vundet en Kür  Jeg holder ellers til i Albertslunds distrikt, og havde helt sikkert tænkt mig at starte stævner derude - men det er ihvertfald droppet nu, aldrig om jeg kunne drømme om at støtte sådan en klub!
/Line
4,5 kg. Naughty Gelding fra Dodson & Horrel sælges!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mie.... |
|
|
nu er brevene fra heste-nettet, ark og drf jo lagt ud, så man må da sige alt er belyst?! Og jo, jeg har valgt at boycutte ARK, ihvertfald så længe den bestyrelse sidder der. Jeg har en veninde der skal ud og starte hos jer i weekenden, og jeg har IKKE tænkt mig at møde op. Synd for hende, men jeg vil på ingen måder støtte et sted, der på den måde går imod helt almindelig ytringsfrihed. For det er et debatfora. Jeg kan ikke se forskellen på regulær barriererytteri, og den tråd. Udover den ene er ude i offentligheden og Anita står ved sine ord, end at hun sidder med jævne mellemrum i rytterstuen og bagtaler andre. At man har en mening om folk, ikke sted, arrangement eller lign er vel forhåbentlig iorden?! Hvis hun havde skrevet noget, som IKKE kunne ses på billederne, så havde jeg nok også siddet med en dårlig smag i munden, men faktum er, at der bliver kommenteret direkte på billederne. Og udfra Anitas smag, er det ikke pæn ridning. -Må hun ikke have den mening? Om han har vundet det ene eller andet er vel irrelevant. Det er stadig Anitas PERSONLIGE mening, om en, som ikke engang har tilknytning til stedet, som har gjort, at hun var på vej til at blive smidt ud af stedet. At en bestyrelse har valgt at begynde at modere på steder, hvor de burde holde nallerne væk, er jo helt absurd! Og jo, den sag skal op og kører, og jeg håber virkelig den bliver kaldt mere frem end den er nu, så der kommer debat om, vi overhovedet må have vores egne meninger mere, eller om vi risikere at div bestyrelser og lign kommer efter en. Hvis du mener der mangler noget af sagen, syntes jeg faktisk du skal ligge det herind. For HN har udlagt alt hvad de har på sagen. -Hvad har du så, som mangler?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HUSK... |
line bach |
25-11-2009 18:15 |
|
Norheden: jeg vil lige pointere at klubben intet har med rideskolen at gøre. rideklubben og ridecenteret - som har rideskolen - er to uafhængige ting. ridecenteret, hvis personale styre dagligdagen og rideskolen, er ikke indblandet i sagen overhovedet. Line
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Albertslund Rideklub |
|
|
Har én rigtig ting at gøre her: Give Anita en officiel og oprigtig undskyldning for den usmagelige opførsel de har lagt for dagen. Jeg er rystet over at man kan opføre sig på den måde. I sommers, havde jeg en herlig dag under distanceridtet, hvor jeg sammen med en "kollega" tilbragte dagen ved søen og tog billeder, hvorefter vi senere rykkede op til ridebanen. Min kollega er kendt derude, har været der mange gange, og flere af rytterne hilste glade på hende og lagde nærmest allerede her bestillinger på billederne. Jeg gjorde hende opmærksom på denne sag, og som mig - og mange andre - sætter hun ikke sine ben på stedet for denne sag er enten undskyldt, eller bestyrelsen er en saga blot. Det er fuldstændig irrelevant hvad Anita har skrevet - om så hun havde påstået at dyret bliver skamreddet! Hvad er det I prøver at ligge skjul på i den bestyrelse? Hvis I ikke mener der er noget galt med ridningen er der vel ingen ko på isen? Eller hvad? Kan rytteren ikke selv stå inde for sin ridning? Er det her et spørgsmål om, at han i virkeligheden godt kan se at den slags ridning bliver der ikke taget godt imod? For jeg undrer mig virkelig. Kommentarene bliver understøttet af billeder, og er således hverken udokumenterede påstande eller andet der KUNNE have udløst en reaktion. I Danmark har vi ytringsfrihed og Anita må til enhver tid udtrykke sig om hvad hun mener er god kontra dårlig ridning. Tilbage er kun at sige - jeg håber i høj grad at dette vil kunne mærkes i Albertslunds Rideklub, og jeg håber at bestyrelsen vil enten trække sig, eller levere den undskyldning de burde have leveret for længe siden. For her er det ikke Anita der fremstiller klubben i et dårligt lys, men kun klubben selv.
Vickie.
Skøn lejlighed, 2 værelses, på Amager lejes ud. 5000,- i husleje. Tilladelse til kat. Indflytning; Hurtigst muligt efter 1. oktober.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vicks.... |
line bach |
25-11-2009 19:15 |
|
vicks: du skriver "i" om klubben i dine spørgsmål. vil bare sige at jeg ikke har noget med klubbens ledelse at gøre, så jeg vælger at holde mig helt uden for selve debatten. jeg ville bare gøre opmærksom på forskellen fra rideklubben til ridecenteret og at der faktisk er rart at være. Line
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Albertslund Rideklub |
|
|
Line - jeg er ked af det, men det burde være nogenlunde klart at jeg henvender mig til den bestyrelse sagen omhandler. At du vælger at holde dig udenfor debatten er mig en gåde. Den der tier samtykker - som du nok ved.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| okay....... |
line bach |
25-11-2009 19:25 |
|
jeg har en anden tilknytning til ridecenteret der gør at jeg ikke blander mig, for har selvfølgelig taget stilling til sagen..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Nordheden |
26-11-2009 19:43 |
|
jeg vil lige pointere at klubben intet har med rideskolen at gøre. rideklubben og ridecenteret - som har rideskolen - er to uafhængige ting. ridecenteret, hvis personale styre dagligdagen og rideskolen, er ikke indblandet i sagen overhovedet. Så de er to uafhængige ting... så forklare mig lige hvordan en bestyrelse der sidder det "ene" sted, kan smide en pige/kvinde og hendes hest ud (true med det), som jo er opstaldet det "andet" sted. Nu da de to steder er uafhængige... Og den uafhængighed glemte bestyrelsen hvis også da de gav hende karantæne fra stedet + de glemte pointen med at den er offentlig.! Jeg ville ikke stå et sted hvor ytringsfriheden er indskrænket til så latterlige vilkår, og jeg vil absolut ikke støtte et sted som dem, ved stævner eller andet... Hvis i er så glade for jeres sted, så tænk over det til næste gang i skal vælge bestyrelse osv... Hvis stedet er godt, bør den være det hele vejen igennem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er måløs |
|
|
Jeg har prøvet at skrive noget flere gange men hver gang har jeg slettet det fordi jeg bare ikke følte ikke slog til.. Hold da op hvor en omgang at gå igennem, jeg har både dne største medfølelse og den største beundring for Anita.. Det er bare SÅ flot at du stod i mod og ikke bare rejste med det samme.. Du fik i hvert fald vist at de ikke bare kan "bosse" rundt som det passer dem.. Albertslund Rideklub/skole eller hvad det nu er må da se at komme ind i kampen, hvis nogen har blameret dem må det da være Michael Søgård med den ridning han lagde for dagen..  X100 Anita
VH, MaggieMay "Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden".. "Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Så har man sq set/hørt det med  Anita - jeg håber, du har fundet et nyt dejligt sted til dig og din hest!!!!!!!! Fine billeder du havde taget - og flot arrangement!!! At det skulle få sådan et udfald, er forkasteligt og meget usmageligt!!!!!! Det må have været rigtig svært for dig og din familie/venner at være vidne til dette cirkus!!!!!! Varme tanker herfra!!!!!! Lige en til de der har støttet Anita i denne sag og de som ikke vil sætte deres ben derude mere!!!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ohøj.. |
|
|
Tusind tak for alle de søde og støttende ord, det varmer rigtig meget - og betyder mere end i aner  Mie: Som Vicky02 skriver, er alle breve og billeder lagt ud på nettet til fri læsning så intet er "skjult" eller "ikke oplyst"  Jeg har endnu ikke fundet et nyt sted til min hest og jeg, men står på venteliste til et dejligt sted - så nu går jeg bare og venter og håber der hurtigst muligt bliver en plads 
R.I.P Kasino <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Julia |
29-11-2009 12:24 |
|
Hej Anita. Har du overvejet Stenbjerggård i Tåstrup? Også et rigtig dejligt sted, hvor man somregel kommer rimelig hurtigt til. Det er jo ikke ret meget længere end Albertslund. Der er både delvis selvpas og fuldpas, og så er vi også en lille håndfuld "nørder" som rider ligesom du gør . Et lille sidespring, sorry .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ohøj.. |
|
|
Julia: Ja jeg har haft stedet i tankerne, men da jeg skal køre på knallert derud, vil det blive for langt desværre 
R.I.P Kasino <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Julia |
30-11-2009 16:05 |
|
Nå øv, det var da ærgeligt, kunne da ellers have været hyggeligt med endnu en "nørd" .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| først og fremmest |
|
|
et kæmpe skulderklap til anita med familie, jan og heste-nettet, for at stå imod i denne sag og ikke lade sig nedlægge med mundkurv. Herfra vil der heller ikke blive ydt nogen form for støtte til Ark når de kan kører så barnlig en opførsel. Psykisk mobning i min verden, bedrevet af voksne som burde vide bedre-hvilket kedeligt forbillede for unge i deres klub. Måske nogen burde tage kontakt til kommunen og orientere dem, hvis det er en kommunal rideskole. Et offentligt arrangement er som skrevet offentligt, så kan de ikke bestemme hvad der kommer ud. Hvad der undrer mig er hvor micheal søgaard selv blir af i denne sag. Er jo egentlig hans navn det hele har handlet om. Yderligere-hvorfor må ark kommentere sagen og anita/heste-nettet må ikke? Ark har da en seletiv moral!! Anita endnu en gang-godt du har holdt fast og stået i mod det pres du har været underlagt. Ark-få jer en ny bestyrelse med lidt fornuft bag handlingerne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| calinka |
|
|
Nu har Michael jo ikke noget afgøre med denne, sag, hvorfor skulle han så træde frem?? (hvis han overhoved kender til sagen??) Jeg kommer da heller ikke farende hver gang der er nogen der taler om mig??! Dette omhandler en sag mellem Anita og ARK. Min fulde støtte til Anita, håber ARK for sig en ordenlig belæring.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øv... øv øv |
|
|
Sikke en dum situation at stå i! Jeg må nok også indrømme at jeg boykotter ARK for en tid. held og lykke med det nye sted til hesten  Og jeg glæder mig til mange nye tråde fra dig Anita..
---------------------- Følg med jeg skriver mine tanker ned omkring Ridesporten og hestevelfærd... Det eneste du skal gøre er at klikke på linket herunder.
http:// ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Michael Søgaard |
|
|
Nej, han har vel ikke noget at skulle have sagt i sagen mellem Anita og ARK men det kunne da være interessant alligevel at høre hvad han mener, både om sagen men også om billederne og den debat der har været herinde inden tråden blev slettet pga ARKs utilstedelige krav.. Nu er det jo ikke sådan at der bare er blevet snakket om ham, ligesom når vi andre bagtaler i stalden.. Dels er han en fremtrædende person i dressursporten med hvad deraf følger og dels har det jo været oppe at vende i et forum for hesteinteresserede.. Igen, stor ros til Anita for at have taget kampen op og godt for alle der boycutter ARK, jeg bor i Århus så min boycutning er vist ikke så meget bevendt..
VH, MaggieMay "Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden".. "Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Maggiemay |
|
|
Og når man så er en fremtræden person i dansk dressur, forventes det så man "griber ind" hver eneste gang nogle diskutere billeder af én på nettet??
Selv ville jeg aldrig blande mig i en debat som denne, og de gange folk har diskuteret tilfældige billeder af mig, har jeg heldigvis kunne finde noget meget mere intelligent at tage mig til, frem for at blande mig 
-Hermed ikke sagt jeg bakker op om ridningen på billederne, el. at jeg er imod den diskution der har været vedr. billederne 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
AnjaPrice |
07-12-2009 01:25 |
|
Det er simpelthen groteskt det ARK har gjort over for et af deres klubmedlemmer. Det at de mener Anita har opført sig usportsligt er jeg totalt uforstående over for og det de kalder "en meget uheldig negativ omtale af Michael Søgaard, i klubbens navn" er da godt nok noget søgt. Tråden er ik oprettet i ARKs navn, men i Anitas navn. Og denne her sætning også fra ARKs hjemmeside: "Vi er desværre efterfølgende blevet gjort opmærksomme på at ridecentret er offentligt område, og at vi derfor ikke kan forhindre klubmedlemmet i at opholde sig på stedet" De er faktisk skuffede over at deres klubvedtægter ikke er over den danske lovgivning. WHAT!!! Det er da enormt heldigt at ARK ikke er privat ejet så ville det at være medlem betyde at man kunne komme ud for at blive nægtet adgang til sin hest i op til to måneder. Hvis der ikke skal mere end en billedtråd på HN og en kritisk indstilling til vandrette kandarstænger til at man får karantæne, så synes jeg godt nok at det virker som et diktatur og ikke en rideklub. DRF har i mine øjne svigtet helt vildti den her sag. Så vidt jeg kunne læse ud af svaret fra DRF blev der holdt et møde med bestyrelsen i ARK om sagen og derefter bliver der lagt låg på. De talte kun med den ene part i sagen. Det er ikke holdbart! Nu må vi bare håbe at DIF går ind i sagen og sørger for at ARKs bestyrelse får en kraftig irettesættelse og lov til at undskylde over for Anita. De er altså ikke hævet over den danske lovgivning på nogen måder og at vi har noget der hedder ytringsfrihed. Mvh Anja, som aldrig kunne drømme om at sætte min ben i ARK igen.
"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.
ATTEN'ZION
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg kunne godt |
|
|
tænke mig at vie fra enten HN's side eller Anitas, om sagen er afsluttet, eller om der stadig er noget igang? Syntes det er alt for let sluppet af både ARK og DRF.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja de slipper |
|
|
ret billigt, altså ARK. Kunne også godt tænke mig at høre om de bare har tænkt sig at tie dette helt og aldelens ihjel. Indtil videre tyder det stærkt på det. Men kære ARK. Det går ikke bare i glemmebogen, fordi I er for vattede til at udtale sig. Synes det kunne være spændende at høre, hvad der kommer til at ske på den næste generalforsamling hos ARK. Så kære ARK-medlemmer. Jeg håber I stiller et seriøst spørgsmålstegn ved jeres bestyrelse, evt. et mistillidskvotum. Det havde jeg gjort, hvis jeg havde været medlem af en sådan klub(mafia). Eller er det sådan, at det er der ingen der tør, af frygt for repessalier fra klubbens side?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ohøj.. |
|
|
Jan har haft snakket med DIF, og de siger vi skal gå videre til ordensrådet i DRF, som er højesteret indenfor DRF. Vi er ved at brygge et brev sammen som bliver sendt dertil, og så må vi se hvad der så sker. Igen, tusind tak for alle jeres støttende og rosende ord 
R.I.P Kasino <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kære Anita |
Camilla *Best4You* |
07-12-2009 21:16 |
|
Først thumbs up til dig, for ikke at bukke under for de fæhoveder 
Håber du snart finder et nyt og ordentligt sted til dig og din hest.
Og thumbs up til Jan og HN som støtte i denne sag 
Mega til både ARK og DRF, sikke dog en behandling, ville skamme mig hvis jeg var jer, men igen, hvad kan man forvente af DRF nu til dags? ikke en fløjtende fis.
Jeg sætter heller ALDRIG mine ben påARK igen, det er helt sikkert.
Håber du bliver ved med at kæmpe Anita, jeg kan nok tale for de fleste i denne tråd, når jeg siger at du har vores fulde opbakning.
Venligste hilsner
Herfra 
" Det er ingen kunst at ride en prægtig hest middelmådigt, men en kunst at ride en middelmådig hest prægtigt"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Opfølgning |
|
|
Vi sendte i går anke til DRF's Appeludvalg efter samtale med DIF. Så nu må vi afvente deres afgørelse. Med venlig hilsen Jan Rasmussen heste-nettet.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Nielsen |
|
|
hold da op - jeg har da ingen steder skrevet at det FORVENTES at han skal udtale sig, bare at det kunne være interessant.. Godt at høre at sagen ikke bare får lov til at dø hen selvom det nok er det ARK ønsker..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg kan også kun |
|
|
Rose HN for deres håndtering af denne sag. Er ikke i tvivl om at Anita er i de bedste hænder  Held og lykke.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum... |
|
|
Sikke da et cirkus! til både Anita og HN, bare klø på! Sikke da en opførelse at ligge for dagen fra ARK's side... 
Da en sag kan ses fra flere sider, vil jeg bede tilhørerne om at sætte sig i en rundkreds... Storm P.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
capse |
14-12-2009 12:50 |
|
hip hurra for trådskriver og hendes støttende forældre!!! Min skønne unghest blev sendt i ridning på et stort ridested, et halvt år efter blev jeg nødt til at ta mit tøj og gå, da min hest var blevet gjort uridelig, var blevet hevet sammen, pisket ud i hjørnerne og dette med min tiltro til at det vel var sådan man gjorde- for den var jo doven og fræk som berideren sagde! Min læring af dette dyre eventyr er at jeg har mistet enhver respekt for mange af de såkaldt professionelle!!! Desværre er man i den situation som amatør at man lytter til de proffessionelles vejledning- man har jo ikke grund til andet- og det at man står i en underdanig rolle som elev kan have store konsekvenser!!! Vi flyttede til en anden stald, startede forfra med løs remonte og nu et halvt år efter er alt i orden- doven er den sgu ikke ej heller fræk!!! Jeg kan kun støtte op om åben saglig diskussion- derfor ikke navne her- men min læring er at man som professionel måske mange gange har en helt anden hård holdning til hesten end eleven selv, eleven tør ikke sige fra- det gør ridestedet heller ikke- og det ender med at der bliver skabt nogle små uanfægtelige konger i egne kongeriger(rideklubberne), som får lov til at regere mens masserne ( amatørerne) andægtigt ser på!!! Vi er til alt held blevet klogere!!!
HUSK!!! HESTE ER LEVENDE DYR
- IKKE GANGMASKINEROBOTTER!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ej hvor må de skamme sig |
Stald Kandelsdorff |
20-12-2009 14:15 |
|
i den rideklub! tænk at forsøge at presse folk ud af en rideklub for at have deres egen mening- føj siger jeg bare og endnu mere føj til drf for bare at ville ligge låg på sagen! håber der kommer en verbal skideballe fra de højere magter til både klubben og drf- tænk at fortie sådan en ridning ihjel på den måde. måske man skulle tage ud som fotograf til næste stævne og ligge billederne ud til offentlig skue efterfølgende?? hvilken klub vil de smide mig ud af så? min egen?? ja prøv i bare- i min stald har jeg enevælde- men aldrig om jeg ville behandle nogle af vores hestepiger på den måde de har behandlet anita på! nøj hvor er jeg harm- og jeg håber snart at dette mareridt er slut for anita- og hendes skønne skønne hest colour  hilsen
Anne Katrine ...there thinks some people should exercise their rights to remain silent.... more ofen!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øhhhh..? |
diablogirl *almera* |
23-12-2009 06:42 |
|
Er danmark blevet et diktatur? Sidst jeg tjekkede, var der stadig ytringsfrihed i DK-ARK har vist glemt noget... Ifølge dansk lovgivning, er der ytringsfrihed, det burde i også slå kraftigt på i det brev, som i er ved at brygge sammen. Og Anita op med hovedet, det er fandme flot, at du ikke bare bøjer af og retter ind i geledet, bare fordi en magtbegærlig forening truer lidt. Ja, jeg har også karantæne på et sted her i jylland, fordi jeg indleverede mine lønsedler til fagforeningen. Og er blevet råbt af i tlf, af et af deres latterlige bestyrelses medlemmer. Så kender skam alt til, hvor grumme sådanne bestyrelser kan være.
Der ER forskel på negativt og positivt ladede udtryk.
Super smuk og dejlig angloaraber hoppe sælges.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| STOR ros til HN og Anita og hendes fam |
|
|
"All that glitter is not classical dressage" Erik Herbermann, The Dressage Formular
Jeg kan hverken ride en hest til biddet eller samle den.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| caramba.. |
|
|
caramba, hvis jeg bare blev truet med karantæne hos min egen hest - det kan man da ikke. Men ved jo godt, der sker mange lignende og næsten værre - ting i staldene rundt om. Ville bare sige op med humøret til Johnny ♥part på Max♥´s datter og de berørte. Håber alt falder godt ud! Lone
Her er dit værn mod vold Her er dit sværd Troen på livet vort Menneskets værd
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det er for sejt! |
|
|
af hn tager sådan fat i situationen og belyser de trusler mod et klub medlem... men undskyld sys slet ikke via svar fra DRF på anklagen gir mening... klubben kan da på ingen måde havde overholdt sine egne regeler eftersom de åbenbart ikke engang var klar over deres egen klub var offentlig.... altså seriøst håber jeg DRF læser truslerne og brevene igennem igen.. og ARK sku da bare se ar få strammet de baller sammen og UNDSKYLDE! hvor svært kan det være.. ej hvor øv de vil opføre sig sådan.. ANITA! super flot du står imod, du skal vide selv hernede på Lolland støtter vi op om din sag.. for føj de er uretfærdige... held og lykke med udfaldet, krydser fingre for dig..
TEAM Cha´oz teamchaoz.dk Heste, højkvaitets foder & mad til fest
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 16-05-03 |
xtiny |
09-01-2010 06:13 |
|
Skrev Henrik Biering: "HN's rolle - svarer ikke helt til avisen's, men snarere til den, der ejer et fysisk rum eller en plads, hvor folk kan komme til orde. I modsætning til avisen, der først udkommer efter redaktørens gennemsyn er Heste-Nettet ligesom en rideklub, kommune eller lignende, der ejer et offentligt rum ikke i stand til at forhindre folk i at fremkomme med nedsættende udtalelser. Derimod kan vi i et vist omfang forhindre at disse folk fremover får adgang til rummet eller talerstolen." Men det er også længe siden. Hvordan den verserende sag så rimer med HN's rolle , der mange gange er stik modsat? Ja, jeg forstår det ikke? --- Hvad DRF skal blandes ind i sagen for, forstår jeg ikke? Anita er ikke ekskluderet af sin klub? Og nej, de kan ikke tildele karantæner fra stalden, selvom de har nogen regler om det. Rideskolen får offentlig støtte, og kan ikke bortvise nogen pga af noget, der ikke er en lovovertrædelse. --- Klubben burde rette sine love og vedtægter ind efter virkeligheden. "Skader omdømmet"- nå ja, man må heller ikke skrive negativt om HN, så det lader jeg være med.
Mvh xtiny
"All problems are people-problems. No people, no problems!" Citat tilskrevet Stalin
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xtiny.... |
|
|
Eftersom klubben er under DRF, er de mere el mindre også underlagt deres regler. Så er det vel klart drf bliver indblandet, når der opstår en situation som denne??!
Mvh.
L Nielsen.
Springheste sælges, fra L til S. Se profil.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| albertslund |
|
|
Thumbs up til HN! Og til Anita og familien også - håber der kommer noget lidt mere konsekvent ud af sagen. Det må da været uendeligt pinligt for ARK. Og hvornår bliver ting mindre pinlige af, bare at blive fejet ind under gulvtæppet? Meget hovedrysten herfra over ARK, og ikke mindst DRF.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Michelle ... og en ikke længere flad luftmadras HUSK hvis sadlen indtages analt, skal du nok overveje en større...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kommentar til sletning af tråd. |
|
|
Michelle Molin: Nej der er intet nyt endnu - de lader vente på sig Men det er vel ikke noget nyt 
Cutters Magic Colours
Colour, du er mit lys, når alt omkring mig ser sort ud <3
R.I.P Kasino <3
R.I.P Bella <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Har i prøvet at gå til diverse medier med sagen? Måske hvis den belv belyst lidt mere så kunne DRF/DIG få fingerne ud? Et spørgmål om tyringsfrihed plejer da være guf for medierne?
Michelle ... og en ikke længere flad luftmadras HUSK hvis sadlen indtages analt, skal du nok overveje en større...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Michelle Molin: Nej det har vi faktisk ikke prøvet. Men du har ret i, at det plejer at hjælpe Hehe.
GOD NYHED Jeg har fået plads et nyt sted d. 1/3-10 flytter Colour og jeg til Mosedal i Herlev, en hyggelig Hit Aktiv stald. Der har min far part og min underviser står der (så kan det være jeg rent faktisk har råd til at få undervisning af hende igen, nu hvor jeg sparer penge på opstaldningen )
Cutters Magic Colours
R.I.P Kasino <3
R.I.P Bella <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| er der |
|
|
noget nyt i sagen ??? Det er godt nok det mest usmagelige jeg længe har hørt. Føj ARK Ikke om jeg sætter mine ben der igen.
Med præmietøserne lille limer og lille Lichi - hvor heldig kan man være Bitches have more fun En af tosserne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
LimeLight: Nej der er desværre ikke noget nyt i sagen - skal have ringet til Jan for at høre om vi kan/skal rykke for en afgørelse.
Cutters Magic Colours
R.I.P Kasino <3
R.I.P Bella <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| TIL INFO |
|
|
Jeg ringede til DRF og rykkede for svar i mandags, der var ikke nogen der kunne fortælle hvornår Appeludvalget havde møde næste gang heller ikke hvor lang tid sagsbehandling kunne forventes at vare, men de lovede at sende en besked til Appeludvalget om at jeg havde ringet og spurgt til hvor langt sagen var kommet. Så vi venter stadig. Med venlig hilsen Jan Rasmussen heste-nettet.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det kan de da ikke slippe afsted med DRF |
|
|
Det kan de da ikke slippe afsted med DRF. Billeder taget til et offentligt arrangement og senere vist og diskuteret i et forum. Det kan da aldrig føre til grønt lys for chikane af et medlem af klubben............... Hvis det var injurier mod klubben selv eller en person, kunne jeg gå med til at klubben var mobset. Men sgu da ikke pga. en mand til hest fanget i nogle dårlige momenter. Dårlig ridning skal man da ikke holde hånden over DRF! Godt hestenettet bakker op om dette. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
synes det er en spændende sag at følge.. Håber da snart der sker noget fra "de højere magter". Utroligt at en klub kan opføre sig så usportsligt, men til gengæld en til Anita og HN 
Mvh Jannie nu med ny hest 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En tanke. |
|
|
LIGE EN TANKE !!! Skal rytteren ikke straffes !!! Det han gør er meget værre end den kvikke pige der tog et uskyldigt billede gjore. Klubben har handlet forkert og Føj for dem, jeg kommer der heldigvis aldrig. Den kvikke pige der tør tage kampen op får al min støtte, hvis du har flere billeder af slemme ting fra den klub, så send dem til mig.Mig kan de nemlig ikke smide ud, det er flot at du tog hestens parti.Vi er mange der jubler over dig, det skal du vide. Sikke en MØG klub de fortjener ikke at have så kvikke piger.  mvh. Sus og Akeleje
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Opdatering |
|
|
Vi har i dag sendt følgende mail til samtlige medlemmer af appeludvalget, da vi endnu ikke har hørt noget fra dem; ------ Kære appeludvalg, om få dage er det 4 måneder siden Dansk Rideforbund modtog vores appel vedr. Albertslund Rideklubs behandling af Anita Dolleris Petersen og diciplinærudvalgets kendelse i sagen.
Appellen er bekræftet modtaget af Dansk Rideforbunds kontor d. 8 december 2009 og der er rykket for svar pr. 1 februar 2010.
På http://www.rideforbund.dk fremgår det at appeludvalget d. 16 februar har holdt møde for at behandle en anden sag om eksklusion, som er indbragt for udvalget pr. 5 januar 2010 - altså en måned efter nærværende sags indbringelse.
Af denne kendelse fremgår det endvidere: "En udelukkelse eller eksklusion af medlemmer af en rideklub under Dansk Ride Forbund skal være sagligt begrundet, og på denne baggrund finder Appeludvalget alene at have hjemmel til at tilsidesætte en rideklubs generalforsamlingsbeslutning omkring udelukkelse og/eller eksklusion af et medlem, såfremt rideklubbens beslutning fremstår som usaglig."
Dette understøtter et væsentligt punkt i klagen over diciplinærudvalgets behandling af Anitas sag, idet man her helt afviste at realitetsbehandle sagens substans med henvisning til at Dansk Rideforbund principielt ikke kunne blande sig i klubbernes "interne anliggender": "Vi mener ikke at Distriktet har beføjelser til at gribe ind i en sag, der er behandlet efter klubbens love og dermed er et internt klubanliggende."
Da vi ikke er klar over årsagen til de tilsyneladende kommunikationsproblemer i Dansk Rideforbund fremsender vi hermed sagens dokumenter direkte til de enkelte medlemmer af appeludvalget.
Som nævnt i appellen så findes Bilag 2 her: docs.heste-nettet.dk/ AlbertslundRideklub.mht
Vi beder appeludvalget senest d. 13 april 2010 bekræfte modtagelsen af denne sag med oplysning om hvornår den kan forventes realitetsbehandlet.
Såfremt vi ikke modtager sådan oplysning fra Dansk Rideforbund inden udløbet af denne frist, betragter vi det som Dansk Rideforbunds accept af at sagen overdrages direkte til videre behandling i Dansk Idrætsforbunds regi.
Med venlig hilsen
På vegne af Anita Dolleris Petersen og heste-nettet.dk
Jan Rasmussen ------ Appellen sendt d. 7. december 2009 kan findes her: docs.heste-nettet.dk/pdfs/ark/ Appel_20091207.pdf De øvrige billag findes allerede længere oppe i denn tråd. Hilsen Jan Rasmussen heste-nettet.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Opdatering |
|
|
Vi har allerede fået henvendelse fra Appeludvalget om at der er sket en fejl et eller andet sted så sagen aldrig er blevet behandlet korrekt i diciplinærudvalget - vi er blevet lovet at der sker noget nu. Vi afventer nu et udspil fra diciplinærudvalget. Hilsen Jan Rasmussen heste-nettet.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bum Bum--- |
|
|
Venter spændt på hvordan det ender når DRF får lettet måsen og får kigget på den apppel:-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| total.. |
|
|
latterligt det hele.. Er glad for jeg ikke har noget med den klub at gøre.. Er selv i en bestyrelse på en rideklub og vi blander os ikke i hvad vores elev ligger ud på nettet.. Tværtimod kan man sige, det er dejligt at folk gider at bruge tid på at tage billeder og vise dem frem. Plus det giver reklame til klubben. Men støtter Anita plus familie og Jan fuldt ud.. Sender et skulderklap fra det mørke midtjylland.. Donna sender et vrinsk.. 
**Nu med smukke Donna Royal...** 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad så... |
LineogPiv (Line Ditlevsen) |
19-04-2010 20:42 |
|
Kom der et svar fra appeludvalget?
Mvh Line - Med lille Liam på armen.
24-11-09
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Opfølgning |
|
|
Vi har i dag fået besked fra diciplinærudvalget at de har sendt et brev til Albertslund Rideklub for at få deres kommentar til vores klage. Albertslund Rideklub har fået 14 dage til at svar. Derefter vil diciplinærudvalget vurdere om de vil have vores kommentar til deres svar eller de kan træffe en afgørelse ud fra det de har. NU ser det ud til at der langt om længe sker noget. Hilsen Jan Rasmussen heste-nettet.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det var... |
LineogPiv (Line Ditlevsen) |
20-04-2010 07:55 |
|
Det var sørme også på tide de fik fingeren ud... Det er da under alt kritik at en så præsserende sag bare bliver "glemt" pga. fejl, naturligvis det kan jo ske, men hvad nu hvis hun rent faktisk var forvist, så kan ingen da vente så længe på en afgørelse... Det er under alt kritik, både fra ARK og DRF's side, tænk sig at vi skal huske på at stilhed sommetider er det bedste svar... 
Mvh Line - Med lille Liam på armen.
24-11-09
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xoxoxo |
|
|
Så fik jeg endelig tykket mig igennem det hele. Hold da op sikke en historie.. Kan virkelig ikke andet end at ryste på hovedet.. Et er at de mener Den stakkels pige har handlet forkert, det er jo deres mening. Og den har de lov til at have, som vi andre der mener at denne form for ridning ikke burde give klapsavler..  Men når det så er sagt så er jeg fuldstændig forarvet, over den behandling hun har fået... Tænkt sig at blive nægtet adgang til sin hest. Og så på "Falsk grundlag" eftersom de jo ikke havde ret til at give hende karantæne..  Og pga. nogle åndssvage billeder. Sikke dog et latterligt grundlag. Og de må virkelig gå i små sko siden de føler sig så groft trådt over tæerne, at denne handling virkelig var nødvendig.. Krummer helt tær.. Godt du har fundet dig et andet sted.. Og krydser alt hvad krydses kan for at sagen går som den skal. Altså kommer til Anita's fordel. Kæmpe Og varme tanker her fra.. GODT KÆMPET 
' StineErnlund <3 Chilli & Fie <3 Nu også med Amira De'Evolet <3 No Sacrifice , No victory !? <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Afgørelse modtaget fra disciplinærudvalg |
|
|
Vi har nu endelig modtaget disciplinærudvalgets egentlige afgørelse af denne sag. Udvalget finder at karantænen som Anita fik for at skrive om Albertslund Rideklubs 30 års jubilæum på Heste-Nettet var klart uberettiget. Se nyheden Hilsen Jan Rasmussen heste-nettet.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| SÅDAN!!!! |
|
|
Selvom vi andre har vidst det hele tiden, men nu ved ARK også at det var forkert gjort af dem. til HN og Anita =)
Mvh. Charlotte "Holopainen" Berwald <3
!! Nightwish !! (: berwald.skysite.dk :)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| SÅDAN... |
|
|
Hvor dejligt med en afgørelse og især når den var så positiv. Godt gået Anita og HN 
Vh Maria Nu med et stk. barfodshest i løsdrift
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nøj, hvor |
|
|
det skaber glæde herhjemme. Så glæder jeg mig til Anita for en uforbeholden undskyldning fra Ark af!! Og indtil den er givet.. ja så kommer jeg stadig ikke på ark. Og vil på ingen måde anbefale stedet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ENDELIG |
|
|
Tillykke Anita. Vi er glade for at diciplinærrådets afgørelse giver vores Anita medhold i klagen  Mon Anita får en uforbeholden undskyldning fra Ark?? Jeg tvivler.
Cutters Magic Colours bedstefar - part på Max, et stk. barfodshest i løsdrift
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skide godt!!!!! :D |
|
|
Ej hvor godt. Som en anden siger, ja så har vi andre vidst det hele tiden . Men dejligt Anita har fået renset sit navn.. Var sku synd hun måtte alt dette igennem . Men heldigvis var der en "happy ending" 
' StineErnlund <3 Chilli & Fie <3 Nu også med Amira De'Evolet <3 No Sacrifice , No victory !? <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| godt kæmpet |
|
|
godt at HN og Anita blev ved med at kæmpe trods den hårde vej... ARK har været 'blacklistet' hos mig siden jeg læste om sagen her, og der bliver de...
It is better to aim for the stars and hit the moon, than to aim for the trees, and hit the ground
Walking faster will not get you there quicker, if you are heading in the wrong direction.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hold da op |
|
|
Sikke da en klub. Det er da bare for tyndt, at gå amok over så lidt. De skal da ik lade den rytter vise noget frem, hvis de alligevel ik kan tåle folk ser det. Hvorfor ik tænke lidt mere på hesten, end den "stakkels" rytter. Møg klub!
KAT I SPRING PONY TIL SALG, SPRINGER ALT..GIV ET BUD..!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
Vassen |
12-07-2010 13:36 |
|
Med venlig hilsen Malou & Sava Sh
TEAM SHAGYA ENDURANCE
www.teamshagya.dk
Man har et standpunkt til man tager et nyt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HeHeHe |
|
|
Sikke dog en fadæse af ARK, ken forøvrigt se de har ledige bokse i øjeblikket, hvorfor mon?????????????? jan og Anita
Military, disciplinen hvor alle kan være med
Randi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|