Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

siameser katte
Forfatter: 
Dato:  28-12-2008 18:59

Ja ved ikke om denne tråd hellere skulle have været i "hyggetråden" men nu bliver det her...

Men overvejer om den næste kat måske skulle være en siameser.. men kunne godt tænke mig at høre om andres erfaringer med denne race fx hvordan den er med mennesker, andre katte og evt andre dyr , om der er noget specielle ting man skal være opmærksom på osv. For et er hvad jo man kan læse sig til

Og jer der ejer denne race må da meget gerne sætte et billed ind og fortælle lidt om den...

PÅ forhånd tak

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  28-12-2008 21:08

Jeg har haft en siameserkat. Noget af det dejligste!

Den knyttede sig utrolig meget til mig. Når jeg kom ind i opgangen, (boede på 2.sal) kunne den straks høre det var mig, og stod så ved hoveddøren og kaldte indtil jeg var inde. Så smøg den sig om mine ben, lykkelig for jeg igen var hjemme.

Når jeg skulle i bad, ville den med på badeværelset, fik den ikke lov, sad den og kaldte udenfor døren.

Derudover var den bare vildt kælen, sov under min dyne i fodenden (de elsker varme). Når jeg så vågnede, kunne jeg kalde på den, og så kom den snigende op for at sige godmorgen.

En siameser "snakker" meget, ikke alle bryder sig om dette. Den er meget aktiv i forhold til fx. perserkatte.

Min var ikke særlig tryg ved børn, men ved ikke, om dette er generelt.

Jeg vil gerne have en siamer igen, men er ikke så vild med måden de fleste avler på nu. Kan bedre li den gamle type, hvor ørerne ikke er så store, og hovedet knap så trekantet.

Kan kun anbefale racen.

0
0
Svar på denne tråd

katte ja tak
Forfatter: 
Dato:  28-12-2008 21:37

jeg har kun 1 ting at sige om den race, KØB

jeg har selv haft en pige og hun blev 14år daa jeg måtte sige farvel, jeg savner hende stadig selvom det er 3år siden nu.

klog og sjov kat.

kram

nyt frieser udstyr i dk

www.rimmel-von-playboy.dk

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  28-12-2008 22:37

ihh hvor lyder det dejligt og meget positivt og umidlbart lyder det som katte der rigtig godt kan lide mennesker og godt kan lide at nusse og er selvskablige og det er nemlig sådan en type kat jeg godt kunne tænke mig hvis jeg skal have kat igen

så det er dejligt at høre der er nogen der i hvert fald kan anbefale denne race

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  28-12-2008 22:43

Kom endelig med flere meninger/erfaringer med denne race

og i må også meget gerne vise billeder hvis der skulle være lyst til det

0
0
Svar på denne tråd

Dejlige kat
Forfatter: 
Dato:  28-12-2008 22:54

Jeg har selv fået en siameser i oktober - en stor killing - og han er simpelthen bare en hyggemis

Kælen, interesseret, intelligent og meget kærlig. Han er meget aktiv og elsker at lege.

Min kæreste holdte fast på at han IKKE skulle have kat - han kunne ikke lide kat, og ville hellere have en hund, som han påstår er mere sociale, men lige ham er blev han bare vild med indenfor 2 min.

Min er som sagt en utrolig kærlig kat - han står parat så snart man kommer hjem, venter udenfor bruseren (og går til tider med ind ) er vågen med det samme vi er, osv.

Bestemt en dejlig race! Men som en anden siger, så snakker de meget. Man skal lige vænne sig til det, men jeg synes bestemt det er en del af charmen ved dem.

Har desværre ingen billeder på computeren.

/Annemette

0
0
Svar på denne tråd

Tryghed
Forfatter: 
Dato:  28-12-2008 22:59

Forresten er min heller ikke så tryg når der kommer gæster, og de "buldrer" meget, men hvis man lige er stille og rolig, så er der ikke noget.

Min er opdrættet i et hjem med flere andre siamesere, et par huskatte og en labrador, og jeg har ikke observeret andet end at dyrene er glade for hinandens selskab (jeg kender avler).

Nogle af avlers katte er lidt sarte i maven - mest som killinger tror jeg, min har ikke været efter jeg har fået ham hjem, udover Iams vådfoder den fik lidt dårlig mave af.

Derudover er han ikke for god til at gøre sine øjne rene, hvilket irriterer dem lidt engang imellem, men jeg ved ikke om det ligger til racen.

/Annemette

0
0
Svar på denne tråd

Siameserkat
Forfatter: 
Dato:  29-12-2008 11:07

Sådan en har jeg Det er simpelthen den dejligste race. Meget intelligent, imødekommende, snaksalig osv. Kashmir, som han hedder min kat, er den mest specielle kat jeg nogensinde har mødt. Han er meget knyttet til os, kommer når man kalder, snakker højlydt tilbage når man snakker til ham, går gerne med på tur når hunden luftes og så er han verdens største kælepot! Sover gerne hos en HELE natten, lige til man står op. Som en anden også lige nævnte, så bliver Kashmir også en anelse utryk når der er mange gæster, dog kun hvis der er skrigende børn iblandt - men det er nok meget normalt katte reagere på det.

Her kommer lige lidt billeder:

Han elsker når man tager ham op, og han bare får lov at sidde i ens skød

Så er det jo en SMUK race

Men man kan også godt blive sur

Ellers være en kylling i et slagsmål

Og træt det er man i hvert fald når dagen er omme...

Sorry, håber ikke det blev til for mange billeder Men kan i hvertfald varmt anbefale denne dejlige race!

Vh Ditte

Smil når du vinder, og le når du taber.

Billig sadel sælges, tofarvet kombisadel. Billeder på præsentation. Kontakt over Pb.

0
0
Svar på denne tråd

De tre...
Forfatter: 
Dato:  29-12-2008 13:04

.. jeg har erfaring med, var så forskellige som katte nu kan være.

Først og fremmest var der Bellatrix (de der har læst Harry Potter vil nikke genkendende til navnet, og katten Bellatrix havde temperament nogenlunde som damen i bogen). Det var naboens kat da jeg var barn, og den eneste kat som INGEN prøvede at kæle to gange - selv om hun gerne kom hen og gned sig op ad benene på en og ville kæles. Desværre ombestemte hun sig altid når man rørte ved hende - og kvitterede med at bide.

Min far oplevede en enkelt gang at blive bidt til blods mens han var gæst i deres hjem.

Særdeles temperamentsfuld dame. Hun kunne heller ikke lide når hendes menneske talte i telefon - varede det for længe bed hun. Så der blev kun hyggesludret når katten var i haven.

Bellatrix blev vist omkring 26 - 27 år gammel - men var ret affældig til sidst.

De to andre jeg har kendt, var mine forældres katte i Havana.

Den ene startede med at bo inde hos naboen, men da mine forældre flyttede ind i deres hus, flyttede Bonnie ind til dem - og der ville hun bo uanset hvor mange gange hun blev afleveret hjemme. Til sidst gav naboen op, og forærede dem Bonnie.

Hun var ret reserveret, men kælen hvis det var min mor der var i nærheden. Alle andre var egentlig ret ligegyldige for Bonnie - men min mor blev nærmest tilbedt.

Bonnie var fredsommelig nok, men som sagt en enpersoners kat.

Kort efter at hun var flyttet ind, fandt min far Clyde. Clyde var en affaldskat - i så bogstavelig forstand at han blev fundet i parken med en fiskesnørre bundet så stramt om halsen at det var et under at han var i live. Der skulle intensiv behandling til, før såret hele vejen rundt om halsen helede.

Clyde kvitterede for adoptionen ved at blive en FANTASTISK kælekat - han elskede alle der bare gad klø ham bag ørerne.

Clyde var også - i modsætning til de to andre - en fremragende jæger. Yndlingsbyttet var skorpioner, som han altid venligt afleverede til mine forældre. Desværre var skorpionerne ikke altid enige i at de skulle fanges, så vi vænnede os hurtigt til at hvis Clyde kom med noget i munden så trak vi alle fødderne til os. Han afleverede som regel de vrede skorpioner under spisebordet, mens vi spiste....

Dejlig, dejlig kat, der desværre "forsvandt" da fødevarekrisen i området var værst (efter at russerne ikke længere subsidierede), det var ret kendt at der VAR en del der fangede og spiste både hunde og katte. :-(

Første gang Clyde forsvandt, blev han fundet igen af en lille pige der vidste at han stod bundet i en have lidt længere oppe ad vejen (hun blev rigeligt belønnet med dåsekød til flere uger). Anden gang Clyde forsvandt, blev han ikke fundet igen :-(

£isbeth & Baloo

All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
(Walt Disney)

Se smukke unikke smykker til salg

0
0
Svar på denne tråd

skønne siamesere
Forfatter: 
Dato:  29-12-2008 13:38

Jeg er vokset op med siameser. En SKØN katterace!

Da jeg var barn havde vi en siameser der var nogle år ældre end mig. Hun var af den gammeldags type som jeg personligt synes er smukkest - de er ligesom blevet for ekstreme nu. Hun var en fantastisk familiekat - og utrolig modig i slagsmål når vi var i nærheden og kunne kigge på. Hvis vi gik, gik der ikke mange sekunder før hun kom løbende med halen mellem benene ;) Vi havde ikke hund, men en anden kat, som hun var meget glad for.

Da jeg blev ældre fik vi en halv siameser. En enmandskat (min), hun kom når jeg kaldte uanset hvor hun var (inden for høreafstand selvfølgelig). De andre katte i kvarteret var vidst ikke så forfærdentlig glade for hende da hun var en hidsig dame. En fremragende jæger var hun også. Da hun var et par år fik vi hund, og hun var ikke begejstret i starten! Hun lærte dog at elske det lille kræ, og gik til sidst med når vi gik tur med hunden.

Det er rigtigt at de snakker meget - der er aldrig stille med en siameser i nærheden, og hvor er det dog dejligt. De er ligeledes meget sociale, i hvert fald med deres egne mennesker. Fremmede kan være et problem, men så holder de sig for det meste væk (er min erfaring). En dag skal jeg have siameser igen, efter min mening er det den ultimative katterace :)

The great tragedy of Science - The slaying of a beatiful hypothesis by an ugly fact.

Thomas Henry Huxley

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  29-12-2008 13:51

ihh hvor er det dejligt at høre fra nogen der selv har oplvet denne smukke race..... og i mine ører lyder det som en super selvskablig kat ... og har noget af en personlighed hehe

Krusedulle

HOLD DA OP HVOR ER HAN SMUK .... og sikke nogle flotte klare blå øjne han har de er jo slet ikke til at stå for.... smuk det er han altså bliver helt misundelig så tak fordi du gad vise den smukke dreng så vi andre kan nyde synet af den hehe

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa!!
Forfatter: 
Dato:  30-12-2008 12:02

Jeg er opvokset op med siamesere. En skøn og herlig race efter min mening. Min erfaring med siamesere er at de er kloge. Bl.a. har alle dem jeg har haft kendskab til kunne åbne døre både den ene og den anden vej.

Lige nu har mine forældre min søsters rødmasket siameser. Han er meget snakkende og er der hvor der er mennesker. Jeg synes ikke han er utryg ved fremmede mennesker - han gider dem bare ikke.

Hvis jeg nogensinde får mulighed for det skal jeg have en siameser!

Mvh Kit

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  30-12-2008 12:08

Kit Schouby

Sikke en lækker farve den lille mand har Han er godt nok smuk......og dejligt igen og høre positive ord om denne smukke race.

Kom endelig med flere billeder eller erfaringer med disse skønne katte

0
0
Svar på denne tråd

siameseren
Forfatter: 
Dato:  30-12-2008 12:46

Meget intelligente, meget kærlige, kontaktsøgende, legesyge (også som voksne), sover i bunke hvis de er flere, hader lukkede døre, skal være med i alt hvad man laver, nemme at træne, f.eks. klikkertræning, bryder sig ofte ikke om børn, MEGET, MEGET snakkende! Det er bestemt ikke alle, der bryder sig om siameserens meget pågående, kontaktsøgende væsen. Racen egner sig ikke som enekat, og mange (seriøse) avlere vil ikke sælge til hjem, hvor katten skal være enekat.

Her er mine

Shiva:

Ayla:

Tikka:

Mischa:

0
0
Svar på denne tråd

Nå...advarelse: mange billeder
Forfatter: 
Dato:  30-12-2008 13:00

Jeg har to siamesere...de er godt nok REX-katte, men de er stadig siamesere det er helt sikkert.

Mange af historierne herinde, kan jeg godt nikke godkendende til.

Mine ved altid når det er os der kommer hjem, selvom de ligger i den dybeste søvn, så kan vi være sikre på at de står ude foran døren, klar til at hilse på. Når vi forlader dem, sidder de også ofte og miauver, for det kunne jo være at de kunne lokke os tilbage

Den mindste - Viggo - han er altid med mig i bad, vi har et ret lille badeværelse, så han hopper op på toilettet, mens jeg tænder for vandet (så det kan blive varmt), der sidder han så og bider lidt efter strålerne. Når det bliver for meget, kryber han om bag badeforhænget, som jeg så trækker for og går i bad.

Når jeg er færdig, så skruer jeg bruseren hen så der kun kommer én stråle ud....og den stråle synes Viggo er det bedste at bide i...han når ofte at blive ret våd, hvilket han nyder.

Gæster har de ikke så meget imod, så længe der ikke er børn. Faktisk vader de ind i folk med træsko på...de er noget så nysgerrige.

Mine døjer med sart mave, men det er vist ret alm. for siamesere.

Om natten, sover især den lille under dynen hos mig...han kommer og skraber på dynen, det betyder at jeg godt lige kan løfte armen, så han kan komme under dynen...man gider jo ikke selv at skulle masse sig ind under den

Den store - Topper - er blevet ret glad for min kæreste og de to har noget helt specielt sammen. Topper nyder når kæresten leger vildt med ham...og nogle gange kan de godt finde på at leget ta fat igennem lejligheden...Topper følger gladeligt efter kæresten.

Nå hold da op, jeg må hellere stoppe og så bare vise nogle billeder.

Det er vist mest sove/hygge billeder jeg har af dem...men ta ikke fejl, der kan godt være ret meget krudt i dem, de små banditter.

Her putter de sammen.

Topper hjælper lige Viggo med den daglige rengøring:

De to i den bedste stol der er at ligge i:

Viggo i disiplinen, afslapning:

Viggo igen, som man oftest ser ham...også i skrivende stund:

Endnu en afslappende stund:

Ynglingsbilledet af Topper...den bandit:

Topper er lidt mere gammeldags at se på end Viggo...men heldigvis er Viggo ikke den helt moderne type.

Er nemlig også mest til de gammeldags.

Stopper nu...skal nok

Anja

Mosegårdens Ditlev sælges, skriv til mig for info.

Livet er fedt, men vi lever det for lidt...

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  30-12-2008 13:22

KarenGry

Ihh sikke nogle dejlige billeder.... De er altså slet ik til at stå for

Anja F (alias Teddy F)

heh sikke nogle søde historier..... det lyder rigtig som nogle katte der er en del af familien ... historien med Topper og din kæreste fik virkelig et smil frem... kan lige se det for mig hehe ... og sikke nogen skønne billeder af dem, især det af Viggo der ligger under dynen og putter og det sidste af Topper de er jo slet ikke til at stå for

Kom endelig med flere hehe

0
0
Svar på denne tråd

og her..
Forfatter: 
Dato:  30-12-2008 17:21

Jeg har også et par stykker af skønne missere:

Først en si-rex (ligesom Anjas):

Ninja

Han er noget større nu

Så har jeg fornyligt erhvervet mig denne smukke blåmaskede siameserhan:

Nicos:

Nicos er meget, meget smuk, men kan nu også generelt bedst lide de gamle typer.

Det meste er jo sagt om denne skønne race - og også klart en anbefaling herfra...

Al hjerne er ikke i ét hoved

al viden ej hos én...

http://www.pindsvinevennerne.dk

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  30-12-2008 17:37

Hatti

Skønt at der er flere der kan anbefale denne race

og sikke nogle smukke katte...kan specielt godt lide billedet af den første.. han er godt nok smuk og han ligner jo en rigtig konge når han ligger der hehe

0
0
Svar på denne tråd

takker
Forfatter: 
Dato:  30-12-2008 18:32

og du kan tro han også fører sig frem som en anden konge

al viden ej hos én...

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-12-2008 18:35

Hatti:

Ååhh hvor er din Ninja dog bare smuk!!!

Eftersom vi er flere der er vilde med den gamle type, er der så ikke nogle fx. Ninja, der vil ligge krop til noget avl af den gamle type

0
0
Svar på denne tråd

Åhhh ja...
Forfatter: 
Dato:  30-12-2008 19:05

...desværre er både mine to og Ninja, vist også...kastrater.

Lige disse tre er jo så også REX-katte og derfor uden stamtavle og avl på sådanne er ikke velset i katteverdenen.

Der må da også være nogen derude, der avler for at få de gammeldaws...eller tager jeg fejl.

Skal man mon helt til udlandet

Anja

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-12-2008 20:10

Ja jeg er så pænt ligeglad med kattens papir.

Vil være mærkeligt om der ikke er nogle, der avler efter "de gamles" standard, men når jeg leder efter siameresere til salg, finder jeg kun den "nye" type.

Måske fordi de gør sig bedre til udstillingerne?

Man må vel helt selvom, hvorvidt man avler på katte uden stamtavle, så bliver de jo "bare" solgt som det de er.

Det jeg prøver siger er vist bare, at jeg stemmer for flere siamerere af den gamle type

0
0
Svar på denne tråd

jhsjkdhakj
Forfatter: 
Dato:  30-12-2008 20:23

Alt det beskrevne (på nær det med nervøsitet i forhold til fremmede og børn) rummer min gamle hankat på knap 18 år også :)

Han snakker MEGET, elsker sine mennesker (især mig), er yderst selskabelig (har også gået frivilligt tur med os i sine yngre dage på 1-2 kms længde)

Paven bryder sig dog IKKE om vand (andet end som drikkelse) fordi han er opdraget med vand som straf (røg under en tændt vandhane, hvis han var på køkkenbordet eks).

Til gengæld er han stamgæst ved familiens måltider - så sidder han sammen med mig til den sidste rejser sig :)

Han er dog ikke siameser, men en ganske almindelig (sandsynligvis med et skavt norsk skovkat eller maincoon) huskat.

Paven og jeg - en dag vi sad og nød livet :)

Ps. Siameserkatte har en ganske særlig lugt, som jeg IKKE kan lide..

Den er sådan sødlig vammel (med et tvist af babygylp).

Derfor skal jeg aldrig have sådan en kat - selv om jeg ellers elsker deres aftegn og blå øjne.

0
0
Svar på denne tråd

lugter???
Forfatter: 
Dato:  31-12-2008 10:19

Altså - nu har både almindelig huskat, norsk skovkat, har haft Maine coon, har haft Manx kat, har Cornish rex katte, en si-rex og en siameser. Synes overhovedet ikke at sidstnævnte lugter anderledes end de andre???

Skulle en hel katterace lugte af babygylp ?

Men okay - hver må lugte med sit horn

al viden ej hos én...

0
0
Svar på denne tråd

for siameserelskere
Forfatter: 
Dato:  31-12-2008 12:57

Opdræt af 100% crabbet fuldblodsaraber.

You can lead a horse to water - but if you can get it to float on its back with its legs in the air you are something special.

http://www.gu-ku-vi.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hatti..
Forfatter: 
Dato:  01-01-2009 19:55

....lige min ord

Gunni:

Fårk hvor er de sjove..og hvor kan man bare nikke genkendende til mange af situationerne.

Anja

0
0
Svar på denne tråd

siamesermisser..
Forfatter: 
Dato:  01-01-2009 20:45

jeg ELSKER dem.. jeg har haft en i ..ja.. vist et lille år.. men hun blev kørt ned her mellem jul og nytår ..så nu har jeg ingen, men leger deltids dåseåbner for kimmo herindefra's 3 siam misser..

jeg har desværre ingen billeder (medmindre der er et på præs. men det er jeg ikke sikker på) da min gamle computer har "spist" alle mine billeder, og nu er kaput.

mvh. Gitte og Tyran

islænderplag u/p sælges

www.dba.dk/asp/soegning/ detail.asp?annonceid=57751890

M. Blesa frá Neðra Ási (blup 104)
MF.Viðar frá Viðvik
F. Sæmi fra Grøftekanten (blup 97)
FF. Áll frá Húsatóftum

0
0
Svar på denne tråd

lige et billede..
Forfatter: 
Dato:  02-01-2009 20:06

af Modem, som desværre ikke er iblandt os mere..

mvh. Gitte og Tyran

islænderplag u/p sælges

www.dba.dk/asp/soegning/ detail.asp?annonceid=57751890

M. Blesa frá Neðra Ási (blup 104)
MF.Viðar frá Viðvik
F. Sæmi fra Grøftekanten (blup 97)
FF. Áll frá Húsatóftum

0
0
Svar på denne tråd

ups ups
Forfatter: 
Dato:  02-01-2009 20:34

jeg husker bedst siameseren, som de to fra Lady og Vagabonden.

er der ikke nogen der kan vise den forskel der er på den gammeldages og den nye moderne?

og de forskellige aftegn

Hilsen Søde Julia,

Ups min *Guld-Pony*, jeg elsker dig

www.picasaweb.google.dk/jvvasnel

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har altid selv
Forfatter: 
Dato:  02-01-2009 20:55

haft siameser og en enkelt balineser (langhåret siameser) og det er simpelthen verdens lækreste kat.

Meget personlig, snakkende, kontaktsøgende og med stærk psyke. Virkelig en konge blandt katte.

Lige nu har jeg en blanding og det er med fuldt overlæg. Jeg bryder mig ikke om de meget typede, moderne siamesere.

Hvis du bevidst går efter den gamle type, så vil jeg anbefale dig at tage til f.eks Tyskland eller Holland. Der avler de den gamle type siameser under navnet Siam-katte. De er registreret i de lande og kan derfor fåes med stamtavle, men de kan ikke udstilles i DK da racen desværre ikke er godkendt herhjemme. Jeg snakkede med Jyrak tidligere og det kræver et forholdsvis stort antal katte til fremstilling, men så ville racen og så kunne blive godkendt her.

Held og lykke med at finde dit livs kat. Du kan se min på min præsentation igang med at spise en hundehvalp.

Ingen er både ærlig og fjendeløs

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  02-01-2009 21:47

Først vil jeg da lige takke alle der er kommet med deres erfaringer om disse smukke katte... og generelt lyder det som en rigtig dejlig kat og en meget selvskablig kat . og synes bestemt det kunne være sådan en race min(e) næste Kat(te) skal være.....

Gitte (Tyran)

hvor var Modem bare smuk og sikke et sødt udtryk hun har på billedet

Louise E

Var lide inde og se billeder af sin flotte kat han er godt nok smuk.....

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  02-01-2009 22:07

Kom til at tænke på ville det være en kat der evt kunne klare at bo i lejlighed eller ville denne type kat slet ik egne sig til det????

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa!!
Forfatter: 
Dato:  03-01-2009 10:15

Min søster har haft 2 siamesere katte (den ene er Mowglii - den rødmaskede længere oppe) De var indekatte, men Mowglii blev meget aggresiv - gik til angreb på især mænd. Om det var fordi han indekat vides ikke, men hans adfærd ændrede sig markant efter han flyttede til mine forældre og blev udekat. Idag kan man gøre alt ved ham.

Den anden hun havde fungerede fint som indekat. Så jeg vil mene at racen godt kan bo i en lejlighed.

Mvh Kit

0
0
Svar på denne tråd

ikke siam
Forfatter: 
Dato:  03-01-2009 12:22

ikke endnu ihvertfald

Men den var med i overvejelserne sidst jeg skulle have kat, den blev valgt fra da jeg vidste at der var en baby på vej og ikke følte mig helt overbevidst om at en Siam ville være sagen på det tidspunkt - de kan have et meget følsomt temperament

Så jeg købte en korat: slank og muskuløs bygning, knap så store ører som en Siam og et pænt hoved, fåes kun i grå.

Det er alletider familiekat, social, sød, omgængelig, kælen, elsker gæster, meget social, går med os på toilettet, sover under dynen, ligger på skød hele aftenen, underholder familien (og huskatten), legesyg (kan apportere) og den fælder stort set ikke !

pga. sit sociale væsen kaldes han også mors skygge

Men næste gang kan det da godt være at det er en Siam der falder ned i indkøbskurven ....eller også bliver det en Korat igen

Mvh

Charlotte

Se tegninger og malerier på min præstation - bestillinger modtages

Hestemassage tilbydes (nordvest sjælland)

T-shirtbutikken.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider