Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Snart 3 års hingst.
Forfatter: 
Dato:  18-05-2008 18:24

Tittel Tuttel.


Nu syntes jeg at det er ved at være længe sinde at I har fået en disiderede billedtråd om Sportskoen. Men nu har Sportskoen jo smidt "vinterpelsen", og nærmer sig de 3 års, så nu kan jeg igen vise ham frem med stolthed.


Træningen frem mod kåringen er gået igang. Så nu her bliver han trænet frem til slutningen af juni, hvor han så får lidt ferie og sommerfold, hvorefter at tilridningen og den hårde træning sætter ind, to måneder frem mod kåringen.


Sportskoen har vist sig at være rigtig dejlig lærernem. Desuden nyder han at lave noget, og er meget arbejdsvillig og selvfremsøgende. Det nye foder har virkelig gjort underværker. Jeg var så småt begyndt at blive nervøs for om der nogensiden kom energi i ham. Men det gjorde der, og nu er der MASSER!!! Desuden er hans kondi allerede meget bedre end forventet, så der skal der heller ikke ligges så meget arbejde, som forventet.


Desuden har han fundet ud af at han er hingst. Så grænserne trækkes MEGET tydeligt op, ellers render han om hjørnerne med en.


Nå, men til billederne. Håber i vil nyde dem.


For første gang stillede Milan sig idag på bagben. Vi skulle forbi en hoppe, på vej ned til banene. Men Marissa fik flot irettesat ham, og vi kom videre uden problemer.


Aldrig har han bevæget sig så meget, og så frivilligt. Han nød det i fulde drag, og Marissa havde sågar problemer med at få ham ned i tempo


Milan blev også, for alvor, for første gang præsenterede for et par SMÅ spring. Og hold da op. Han trak selv på, og snød sig sågar til at tage et af springene, da Marissa var uopmærksom et øjeblik. Han nød det så meget. Se bare hans udtryk. Og det er første gang. Han ikke så meget som tøvede.


I må MEGET gerne komme med Jeres mening om hans eksteriør. Kom med gode og dårlige ting. Jeg tror jeg har fat i det meste, men det er rart med fremmede, ufarvede, øjne på ham.


Da han var kommet på fold igen, fangede jeg dette billed af ham, hvor han gør sig til overfor hopperne, på den anden side. Syntes det er rigtig godt.


Tak fordi at I var med så langt. Håber I vil smide en kommentar.


PS. Jeg ved godt at han er lidt til den tynde side, men vi arbejder hårdt på sagen, men det virker som om at han bruger det hele på at blive mere og mere hingst, og ikke på at tage på Men det kommer nok. Især nu her, hvor de stille og roligt kommer på græs.


** Trine **


Ejer af: Sportskoen Nydam's Mr. Milan.

Ejet af: Frosti - hustyrannen.


Milan søger rytter fra 2009.
Se her:
www.nydamsmrmilan.webbyen.dk/


Søger du hingstebilleder? Kig på min præs.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Meget smuk
Forfatter: 
Dato:  18-05-2008 21:10

som du selv skriver - lidt tynd, men sådan er det vel når man både skal vokse og være hingst - samtidigt.


Dejlig dreng ihvertfald


"Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds"

*Albert Einstein*


Qidar har nerver af stål - alt andet jern er overflødigt!



Formand For Foreningen Til Den Frie Mans Bevarelse

0
0
Svar på denne tråd
 
 gsgsgsgs
Forfatter: 
Dato:  18-05-2008 21:19

Muskelfattig og tynd.


Men det jo klart i den alder er de tit noget skravlede at se på. Tror han bliver utrolig smuk når han får noget sul og fedt på sig, samt nogle fine muskler.


Han ser rigtig dejlig ud :)




Jeg Er Ikke SelvCenteret Eller Egoist - Jeg Er Bar Perfektionist !


Sandra - nu endelig med drømmehesten - Cashew <3' - Samt den skøre kanin Tøffe..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Køn hest
Forfatter: 
Dato:  18-05-2008 21:40

Det eneste der sådan set lige springer i øjnene er at hans skulder er lidt stejl og at han et temmeligt markeret sadelleje - men ellers er helhedsintrykket temmeligt harmonisk :-)


Køn og smuk hingstebasse, ham skal du nok få glæde af med tiden.


/Lene



Gamle heste behøver ikke at være tynde: Se her.

Masser af grovfoder + tandraspning gør de allerfleste heste runde & sunde igen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar...
Forfatter: 
Dato:  19-05-2008 10:27

Piamtt: Mange tak.


Sandra ♥Cashew♥: Ja muskelfattig og tynd. Enig. Vi fodre gevaldigt på ham pt. i samarbejde med en foderkonsulent. Musklerne skulle jo gerne komme stille og roligt, nu hvor arbejdet er gået igang. Men allerede nu, er hans røv pænere at se på, i forhold til for 2 måneder siden.


Danmakine »Basse«: Tak for din vurdering. Det med hans skulder kan du måske godt ha ret i. Det har jeg faktisk ikke selv lagt mærke til. Det markerede sadelleje håber jeg "kommer sig" når at han kommer i træning, og får muskler, og den sidste bredde kommer.


Tak for alle jeres svar. Er rigtig gode for at I giver Jer tid.


** Trine **


Ejer af: Sportskoen Nydam's Mr. Milan.

Ejet af: Frosti - hustyrannen.


Milan søger rytter fra 2009.
Se her:
www.nydamsmrmilan.webbyen.dk/


Søger du hingstebilleder? Kig på min præs.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mr. Milan
Forfatter: 
Dato:  19-05-2008 10:38

er en rigtig lækker sag, rigtig flot malet, og lækker udstråling.


Han er dog, som andre siger noget tynd og muskel fattig, især hans overlinie/hals mangler muskler. Men dertil skal det jo også nævnes, at han jo ikke er så gammel.


MHT foder, så prøv evt. Dodson & Horrell's Build up, det er virkeligt godt foder, som bla. hjælper til at udvikle deres muskulatur.


Håber vi ses i Hedensted Trine, jeg kommer jo nok med Dragon Fly, såfremt han ikke er vokset helt fra den, så det krydser vi for han ikke er


Ønsker dig alt muligt held og lykke til kåringen





Karoline


0
0
Svar på denne tråd
 
 Han er en smuksak.......
Forfatter: 
Dato:  19-05-2008 11:04

Men som alle siger, tydeligt at han vokser og bruger energi på det, og ikke på at sætte muller.


Jeg synes som sagt han er meget smuk, og jeg kan godt lide hans krop.

Til gengæld er der et eller andet ved halsen, som jeg synes mangler noget. Om det bare er muskler på overlinien, eller han mangler lidt nakke - det er jeg slet ikke god nok til at sige.


Og så mangler han lige det sidste hingstepræg - han er stadig unghesteagtig i mine øjne. Men mon ikke det kommer i løbet af kort tid - han er i hvert fald godt på vej til at blive en smuk herre.


MVH Charlotte


Der var en, der var to, der var tre - Medoc, Nimmer og Piv.

0
0
Svar på denne tråd
 
 muskler muskler...
Forfatter: 
Dato:  19-05-2008 11:11

Jeg kan kun sige muskler - for han ser jo ret så fin ud, lige bortset fra som andre har nævnt hans lidt stejle skulder. Hvordan bruger han forbenene i trav og galop?


Men muskler i ryg, hals og bagpå - så skal han nok blive fin, så får han automatisk den dybde og fylde han mangler, hvis han så lige tager lidt mere på også :)




Rikke og sparky (og Nynne)


Det er godt at have tårer i øjnene, men man ser bedre uden

Tøj til høje kvinder - Your Highness

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar...
Forfatter: 
Dato:  19-05-2008 11:17

Midnight-s: Først, tak for de pæne ord. Er også mere end tilfreds med ham.


Ja der mangler meget i overlinie og hals. Og det bliver også det der bliver trænet mest med her i denne træningsperiode.

Jeg fodre med D & H, men ikke Build Up, da min foderkonsulent mente at Fase Balancer passede bedre på Milan. Og jeg må give hende ret. Aldrig har jeg set en sådan forandring. Og pt har han kun været på fodret i 1½ måned, og der er begyndt at ske noget i den rigtige retning. Men det tager jo tid Desuden er jeg ikke sikker på at jeg "tør" skifte foder så tæt på kåringen. Han skal jo også lige ha mulighed for at komme over og kører ordenligt på det, og det siger de tager godt 5 måneder.


Ang. hingste udtrålingen så er vi enige. Men prøv at se hans udtryk for bare knapt en måned siden (samme situation):

Så der sker meget på den front.


Og ja, håber meget vi ses i Hedensted. Ser frem til at se din trold Live.



morgan: Først tak for de pæne ord.


Ja hans hals. Det er også min akileshæl på ham. Jeg kan ikke finde ud af hvad jeg mener. Ikke andet, end at den er blevet DOBBELT så god, som for 1 år siden. Men jeg tror at det kommer til at give meget, bare at få muskler i halsen. Desuden syntes jeg at den er en anelse for lavt ansat. Men det kan jeg jo ikke gøre hverken fra eller til over.

Nakken har jeg også diskuterede meget med mig selv. Kan ikke finde ud af om den er for kort. Nok en smule.


Og som jeg skrev til Karoline, så er der sket MEGET med hans hingsteudtryk på meget kort tid. Så regner da stærkt med at der kommer mere. Men igen. I bund og grund er det jo kun en 3 års, og oven i købet, en der er født sent på året, så det er vel begrænset hvor meget man kan forlange.



Endnu en gang tak for jeres svar.



** Trine **


Ejer af: Sportskoen Nydam's Mr. Milan.

Ejet af: Frosti - hustyrannen.


Milan søger rytter fra 2009.
Se her:
www.nydamsmrmilan.webbyen.dk/


Søger du hingstebilleder? Kig på min præs.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar...
Forfatter: 
Dato:  19-05-2008 11:20

Sparky: Du var lige lidt hurtigere end mig.


Hans bevægelse er ganske fornuftig. Forbenene bruger han godt og frit, selvom at hans trav kan virke lidt bundet. Galoppen er KLAR hans bedste gangart. Traven kan godt bliver bundet, hvis han ikke lige har energi nok.


Men ja, muskler muskler og atter muskler. Vi arbejder ihærdigt på sagen, og vi skal nok nå det Der er da heldigvis et par måneder at løbe på. Men den tid går jo bare alt for hurtigt når det er.


** Trine **


Ejer af: Sportskoen Nydam's Mr. Milan.

Ejet af: Frosti - hustyrannen.


Milan søger rytter fra 2009.
Se her:
www.nydamsmrmilan.webbyen.dk/


Søger du hingstebilleder? Kig på min præs.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke stejl skulder
Forfatter: 
Dato:  19-05-2008 12:45

Han har ikke stejl skulder, han har det der hedder fremskudt skulder. Det er det der giver det lidt kompakte udseende i overgangen mellem skulder og hals.


Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd
 
 skal vi så...
Forfatter: 
Dato:  19-05-2008 13:24

skal vi så ikke lige se et før og efterbillede når han er klar til kåring? bliver spændende og se ham med mere fylde



Rikke og sparky (og Nynne)


Det er godt at have tårer i øjnene, men man ser bedre uden

Tøj til høje kvinder - Your Highness

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar...
Forfatter: 
Dato:  19-05-2008 14:18

Charlotte ♣Stutteri Lund♣: Tak for dit svar. Vil du være sød at fortælle mig om en fremskudt skulder gør at jeg skal passe på med noget? Eller om den forhindre ham i noget?

Han skulle gerne, engang med tiden, bliver springhest.


Sparky: Bare rolig. Der skal nok komme flere billeder senere. Både når han kommer under tilridning og op til kåringen, eller lige efter, sammen med resultatet selvfølgelig.


Vil i mene der er en chance for at op når det 8 tal i helhed, der skal til for at få avlsgodkendelse?



** Trine **


Ejer af: Sportskoen Nydam's Mr. Milan.

Ejet af: Frosti - hustyrannen.


Milan søger rytter fra 2009.
Se her:
www.nydamsmrmilan.webbyen.dk/


Søger du hingstebilleder? Kig på min præs.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Helhed
Forfatter: 
Dato:  19-05-2008 15:24

Trine der er helt klart sket meget med ham Om han kan opnå 8 i helhed, er jo svært at bedømme, ud fra hans eksteriør alene, da der jo er mange andre faktore, som spiller ind, bla om der er bedre, eller dårligere hingste end ham, på dagen. Så det er meget svært at svare på, men han har da en chance. det bliver spændende at se ham til kåringen, håber det er samme dag, som jeg er dernede, ellers må jeg jo bare finde resultaterne herinde



Karoline


0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar...
Forfatter: 
Dato:  19-05-2008 17:03

Midnight-s: Selvfølgelig er det svært at sige. Ved jo godt at det er en helhedsvurdering ud fra både eksteriør, bevægelse og andet der spiller. Det var bare ud fra eksteriør jeg fiskede efter en vurdering


Vi er i ringene lørdag. Men vi er der nede søndag også, da Milan først bliver hentet om søndagen.


** Trine **


Ejer af: Sportskoen Nydam's Mr. Milan.

Ejet af: Frosti - hustyrannen.


Milan søger rytter fra 2009.
Se her:
www.nydamsmrmilan.webbyen.dk/


Søger du hingstebilleder? Kig på min præs.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider