Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 300 frieser til salg
Forfatter: 
Dato:  15-05-2008 19:21

Hej alle frieser kendere

Jeg har i en længere periode været på udkig efter min drømme frieser(en avlshoppe) , og vil gerne derfor høre alle frieser kendere/ avlere om en hollandsk salgs side jeg har fundet.

www.marktplaats.nl


Der skal man bare skrive friese/ fries i søge feltet og når resultatet kommer, kan man bare trykke på paarden, så er det kun heste man får frem.


Men der er næsten 300 frieser til salg, til meget billigere priser end her i DK. Dog bliver man jo lidt nervøs, når prisen er så lav i forhold til DK.

Så hvad mener I ???


Kan se at der både er friesere med gode papir og mindre gode, og der er hingste ejere repræsenteret.


Er spændt på at høre ,hvad I mener.....


Kærligst Jytte

0
0
Svar på denne tråd
 
 min hollandske veninde
Forfatter: 
Dato:  15-05-2008 19:37

siger at de aldrig sælger de bedste heste ud af landet.. de skal bruge dem i afkommets bedømmelse også.. men om den holder ved jeg ikke.


men det passer jo meget godt mht. til de lave priser, at de sælger det de ikke selv kan bruge.


Mette


Billeder af mine børn.

Et barn er en engel, hvis vinger krymper i takt med at benene vokser.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mine Tanker
Forfatter: 
Dato:  15-05-2008 20:20

Jeg tror bare generelt at danskerne bliver taget i måsen med hensyn til ganske alm. ridefrieseres pris.


Kan man betale, kommer man også til det.


Hollænderne er jo også alm. mennesker som os, ergo må der også være nogle fornuftige hobby avlere, som sælger til andre priser. Alle i dk har og sælger jo heller ikke heste i BH's prisklasse.



Passier sadler sælges.

Kombineret mod spring sorte.

Smal til medium bom 17".

Kontakt mig via pb.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er
Forfatter: 
Dato:  15-05-2008 20:32

ikke enig i at det kun er skrammel der bliver sendt til dk. Hvis man køber efter 3 års alderen er man i hvert fald ude over problemet med at de holder dem der med henblik på afkomstest.


Jeg mener man skal være meget forsigtig med hvem man handler med dernede og min erfaring er at man skal tage imod andres erfaringer med hvor man handler, ringe og aftale med staldene at man må komme og så ellers baske afsted..


Alt det med at sidde og kigge på heste på nettet giver ikke noget. Fx. var min Okke på siden over 6 måneder efter han var min og stod i dk (nu er siden under "ombygning" så ved ikke om han er væk derefter). selvfølgelig kan man få en ide om hvad man ønsker, men man kan ikke regne med at se de heste i holland som er på siden...


Snak med nogen der har handlet i Holland, se nogle friesere rundt omkring, så du er helt afklaret med hvad du vil have og tag så afsted sammen med en hjælper og vær kritisk...


Som inspiration er siden dog super...


De venligste hilsner Marie...



www.sandersvig.dk



0
0
Svar på denne tråd
 
 friesere fra holland
Forfatter: 
Dato:  15-05-2008 20:43

..Ja jeg er så en af dem som har købt mine friesere i Holland, og det vil jeg aldrig fortryde!!

Kvaliteten på mine heste er top!!.. og prisen er bedre end i dk.. Men hvis man ikke kender til friesere er det måske en god ide at få en kender til at tjekke hestens papire osv. inden køb..


Pøj pøj med at finde din drømmefrieser :-D


Knus Ulla Nielsen

se vores hjemmeside: HER


Forhandler af REGULATOR COMPLETE ...

Barockpinto hoppeføl, født 9. maj, fulde papire fra KWPN, Efter Karolyne J og Willem Van Nassau sælges ved fravænning

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak for svar
Forfatter: 
Dato:  15-05-2008 22:08

Dav igen


Og tak for de mange svar, jeg syntes at der er mange forskellige kvaliteter på salgs siden, selv friesere med ster titlen og med fulde papir også drægtige til under 75.000 kr. Det er vildt, når avlere i Dk vil have omkring 40.000 - 50.000 kr bare for et hoppe føl med stamtavler i denne kaliber.


Men jeg finder lige nogle emner ,som jeg kunne tænke mig, så håber jeg på flere gode råd. For jeg handler nok i holland, når man får så meget mere for pengene.


Så jeg må konkludere, at hvis alt hollændere sælger er skrammel, så er der nok heller ikke meget her i DK som er værd at købe.(hi hi, hvis de danske friesere ikke er købt i Holland, hvor er de så købt??)Tænk lige over det!!


Så vi tage chancen med Holland først.......


KH. Jytte

0
0
Svar på denne tråd
 
 234566
Forfatter: 
Dato:  15-05-2008 23:00

Det er en skrøne at Hollænderne kun sælger alt det skrammel de ikke selv gider at beholde, business er business - og alt er til salg for de rigtige penge.

mht. priserne i Holland og priserne i Dk så er det nu engang sådan at det er meget dyrere for os danske avlere at "lave" en frieser end det er for hollænderne - det gælder for alt lige fra inseminering, skanning (pris i holland 20.-euro..) foder i opvæksten, smed, pasning og pleje generelt etc. etc.


Det du skal gøre dig klart når/hvis du handler i Holland (og jeg ville personligt være MEGET varsom med at handle på Marktplatz) er, at du INGEN garanti, sikkerhed etc. har i det øjeblik du har læsset hesten og er kørt hjem. I DK har du trods alt en dansk købelov og en helt ANDEN HOLDNING til det med at holde hvad man lover osv.

Se dig mere end godt for hvis du handler i Holland, lyt til Marie's råd og dobbelt tjek alt hvad de fortæller dig! Vær til stede under handelsundersøgelse og røntgen og forsøg i det hele taet at sikre dig bedst muligt mod at blive snydt.


Og så lige en sidste ting, Når du selv vælger at købe en avlshoppe i Holland, så husk at du ingen ret har til at blive sur/skuffet/irriteret/forundret el.lign når du om et år eller to måske heller ikke selv kan sælge dit afkom i DK... bare lige en tanke man skal have med..


Held og lykke med det - du vil aldrig fortryde købet af en kvalitetsfrieser


vh Miriam


www.Frieserstald-Birkely.dk


Drømmer du om en flot, majestætisk frieser med et roligt og venligt sind - så stik inden om min hjemmeside, vi venter 2 skønne føl i år....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg må indrømme
Forfatter: 
Dato:  16-05-2008 09:09

at jeg ikke helt forstår at man som "kommende avler" vil tage til holland i første omgang.. Personligt tjekkede jeg da dk´s udvalg inden jeg tog til Holland, jeg gjorde det fordi der på daværende tidspunkt ikke var nogen i dk der var interessante. Ikke fordi de var for dyre, men simpelthen fordi der ikke var nogen som det vi søgte.. Det ville da være mest reelt overfor kommende "kollegaer" lige at tage et kig der...


Det er lidt billigere i Hollan, Miriam har fint beskrevet hvorfor, men kvalitet koster altså også der, men så er det jo igen et spørgsmål om hvad man vil have...


Personligt ville jeg gerne være min første hollandske handel foruden, selv om jeg aldrig ville undvære hesten i dag, havde jeg vidst hvad jeg ved nu havde jeg købt min første hest af Miriam, og jeg har da også lyttet meget til hendes råd og det gik også super med hest nr to jeg købte...


Men Holland er ikke nem for ikke-kendere,jeg ville være varsom med at købe min første frieser der, i hvert fald hvis jeg ikke havde nogen frieser-kender med....



Jeg har lært af egne erfaringer, derfor forsøger jeg at give dem videre, så det måske går bedre for andre....




De venligste hilsner Marie...



www.sandersvig.dk



0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  16-05-2008 09:41

Jeg har købt friesere både i Dk og i Holland og ja man skal virkelig træde forsigtig. I Dk har du en købelov, som giver dig en tryghed og sikkerhed. I Holland narda niks,de vil blæse dig et stykke, når du er kørt. Du har ingen rettigheder stort set.


Har dog selv været tilfreds med de køb jeg har gjort, både i Dk og Holland, men har også kigget mig godt for. Ja de er dyrere her hjemme og som Miriam præcist Skriver så er det så meget dyrere at avle her hjemme end i Holland.


Så kan kun opmuntre dig til køb i Dk og søge råd og vejledning her også og så ofre det mere på en hest, du 100% ved er iorden,end at risikere at brænde nalderne.


Jo de fleste Frieser er da importeret fra Holland, men mange af os der avler, har også ofret i hopper med super kvallitet og stampapire, så det der kommer ud af føl , godt kan måle sig kvallitetsmæssigt med de gode heste fra Holland. Faktisk så meget at Hollænderne gerne køber tilbage også er målet jo nået.


Hilsen Mig

Kærlighed kan alt-undtagen at vække de døde


Hipro foder forhandles her

Til alle Racer.

Dog speciale i Frieser og Tinkere


Frieser hoppeføl sælges Aikje fan de Harr.

Kan fratages efter kåring i Aug. ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  16-05-2008 12:49

HEJ


jeg har købt en Frieser fra Holland og det,er jeg sluppet rigtig godt fra.

jeg har senere haft kontakt til ham der har avlet ham,og har kunne fortælle mig en del om hesten.

som er 100% ok og det ville han også stå inde for,så man kan også være heldig.


det eneste han døjer med er muk,men det skyldes jo ikke han er købt fra Holland.


Stald Søgaard.

Når man køber en frieser,sælger man en del af sit hjerte.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stald søgård...
Forfatter: 
Dato:  16-05-2008 13:05

du kan sørme tro at de alle sammen (siger de) vil stå inde for at de er 100 % ok... Men har du det på papir??? Vil de også det når skaden først er der???? Næppe... Det er cool business....


De venligste hilsner Marie...



www.sandersvig.dk



0
0
Svar på denne tråd
 
 tjaaaaaaa
Forfatter: 
Dato:  16-05-2008 13:10

kan jo kun sige., man får hvad man betaler for.

Sådan er det jo altid. Hvis man vil ha kvallitet,så koster det også i holland.


Hilsen Mig

Kærlighed kan alt-undtagen at vække de døde


Hipro foder forhandles her

Til alle Racer.

Dog speciale i Frieser og Tinkere


Frieser hoppeføl sælges Aikje fan de Harr.

Kan fratages efter kåring i Aug. ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Talli, hvem
Forfatter: 
Dato:  16-05-2008 13:11

er din besked henvendt til?


Selvfølgelig får man hvad man kun hvad man betaler for, men nogen gange kan man godt få mindre end hvad man har betalt for...


De venligste hilsner Marie...



www.sandersvig.dk



0
0
Svar på denne tråd
 
 bumbum
Forfatter: 
Dato:  16-05-2008 13:18

Det var bare sådan generalt.

Det er klart, man kan købe billigt,men man får så også hvad man har betalt for. De sælger jo heller ikke deres topheste til udsalgspris.

Hvis man vil ha kvallitet , så koster det, Har selv lige købt en stam 50 ster med fuldpapir og hendes føl og det koster.

Vil man ha ordentlige papire og hest, må man betale.


Hilsen Mig

Kærlighed kan alt-undtagen at vække de døde


Hipro foder forhandles her

Til alle Racer.

Dog speciale i Frieser og Tinkere


Frieser hoppeføl sælges Aikje fan de Harr.

Kan fratages efter kåring i Aug. ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  16-05-2008 13:24

HEJSA


Marie Holst, jeg giver dig helt ret, men ham der har avlet ham.

har skrevet det i en mail til mig som jeg har gemt.


den er siden hen blevet tjekket af min dyrlæge,hvor han også har sagt ok for benene på den ovs... så han skulle værer ok.


det er jo noget af den nemmest at sige for avleren,at han er ok over en mail.

så selvfølige tog jeg ikke bare det som gode ord,og tænkte super.. hesten er ok.

og så behøver jeg ikke merer,nej jeg ville have min egen dyrlæge med på råd.

og han har gået ham igennem og, har sagt ok for ham.


jeg havde faktisk en uheldig evt køb, inden jag fandt min nuværende frieser.

han blev kasseret af min dyrlæge så han røg tilbage,til sælger trist men jeg vil ikke købe mig til problemer.


Stald Søgaard.

Når man køber en frieser,sælger man en del af sit hjerte.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Talli...
Forfatter: 
Dato:  16-05-2008 14:24

Det er så også en af danmarks smukkeste hopper du har fået dig

-så den bør også være dyr...


jeg synes det vigtigste i Holland ikke er de par krone billigere man kan få det, men at udvalget er større... Ville som sagt altid købe i Dk hvis der var hvad jeg søgte...

Jeg har ikke sparet noget ved at handle i holland, det tager både tid og penge at køre et par gange derned og hestene var heller ikke billigere end dem jeg så i DK, men det var tilgengæld hvad jeg søgte...


Selvfølgelig skal dyrene tjekkes af dyrlæge uanset om det er i DK eller i Holland... En avler kan jo sagtens sige dyret er fint, men hvor ved de lige det fra, medmindre de er uddannet dyrelæge og har lavet bøjeprøve, røntgen osv....




De venligste hilsner Marie...



www.sandersvig.dk



0
0
Svar på denne tråd
 
 ihhhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  16-05-2008 14:41

tusind tak marie, ja smuk er hun.


Måske jeg kan sælge dig et føl næste år .


Jo manden er glad for de penge bare overføres, så føles det ikke så slemt .

Men hvor jeg da glæder mig til hun og følle kommer hjem.


Hilsen Mig

Kærlighed kan alt-undtagen at vække de døde


Hipro foder forhandles her

Til alle Racer.

Dog speciale i Frieser og Tinkere


Frieser hoppeføl sælges Aikje fan de Harr.

Kan fratages efter kåring i Aug. ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 ??????
Forfatter: 
Dato:  16-05-2008 15:51

dav igen


Ja man bliver klogere af de mange gode råd og ved at man skal passe på lige meget hvilken land man handler i. Jeg har været på udkig længe efter den rette frieser, og har kigget på mange her i DK og fulgt med på www.marktplaats.nl i et godt stykke tid.


Jeg vil gerne have kvalitet og ved det koster, men er blevet meget i tvivl om det kan betale sig. Når man regner lidt på det, må jeg sige det ikke ser for godt ud.Der er mange til salg både i DK og Holland, så hvad er fremtiden mon ??,


Talli: Du skriver, at hvis det er kvalitet vil hollænderne købe, men de har vel nok selv og hvis man er så heldig at sælge, så må det jo være til hollandske priser. Puha det er svært.


Miriam: Ja jeg håber bestemt, at jeg finder en kvalitets frieser. Men før man køber en god avlshoppe, forstår jeg det så rigtigt ,at du siger at det kan være svært og sælge??


Undskyld de mange SPG.men man har mange tanker, før man åbner den store tegnebog....... og hvis man evt, er så uheldig at man kommer til at stå med alle afkom selv..


KH Jytte



0
0
Svar på denne tråd
 
 bumbum
Forfatter: 
Dato:  16-05-2008 16:07

jytte:

Hvis man sælger kvalitet tilbage til holland, ja så er det til deres priser. Men så er prisklassen også høj i forvejen og så tjener man stadig på det. Jeg har aldrig haft problemer med at sælge mine friesere, tværtimod har jeg haft for lidt at sælge af . Købere har der været nok af. Dog har jeg så også beregnet at jeg først kommer af med mine føl som et års. og har 2 på venteliste på føl efter 2 af mine hopper, så må sige at salgsproblemer har vi ikke.


Hilsen Mig

Kærlighed kan alt-undtagen at vække de døde


Hipro foder forhandles her

Til alle Racer.

Dog speciale i Frieser og Tinkere


Frieser hoppeføl sælges Aikje fan de Harr.

Kan fratages efter kåring i Aug. ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 213456
Forfatter: 
Dato:  16-05-2008 16:11

Ja du kan desværre nemt få svært ved at sælge dine afkom, specielt hvis du køber en middelmådig hoppe, men så sandelig også hvis du køber en god, dyr Ster hoppe med fuld sterlinie. Derfor skal du i første omgang KUN gøre det hvis det er en drøm du er villig til evt at miste penge på, og ellers måske kun lige kunne gå i 0

Jeg plejer at se hver ifoling som en langsigtet opsparing og en stor glæde ved at se et føl komme til verden.

Du skal tænke på at jo dyrere du evt. ønsker at sælge et føl, jo færre købere er der til det, ligesom det er nemmere at sælge en Fiat 128 end det er at sælge en dyr mercedes. (og nu hvor du selv så flot har lagt et link ud på nettet til en side med billige friesere, bliver det nok ikke just nemmere at sælge de danske afkom...)


Der er ikke penge i at avle friesere, slet ikke når man er nystartet, det tager mange år at opbygge et navn og blive dygtig nok til at lave de rigtige kombinationer hingst/hoppe som giver det exceptionelle afkom man kan sælge til høje priser.


Når vi danske avlere sælger til Holland, foregår det for mit eget vedkommende sådan at et hingste-emne (har solgt to) sælges på vilkår, du får en dårlig pris for den som føl, men vilkårene er gode HVIS HVIS HVIS... den som 3 års bliver kåret avlshingst og efter 4 år i avlen endda klarer afstamnings-godkendelsen.

Jeg plejer dog at sige at det er nemmere at finde en lotto kupon med gevinst på, på gaden - end det er at få lavet den helt rigtige kombination der kan give en Avlshingst


Summasumarum er mit råd nok til dig, gør det hvis du ikke kan lade være, hvis du brænder for racen og vil elske hver dag med en så majestætisk og smuk hest, men gør det IKKE hvis du vil kunne tjene penge på det, så er det både nemmere og billige at sælge biler...


mange hilsener

Miriam



www.Frieserstald-Birkely.dk


Drømmer du om en flot, majestætisk frieser med et roligt og venligt sind - så stik inden om min hjemmeside, vi venter 2 skønne føl i år....

0
0
Svar på denne tråd
 
 heh heh
Forfatter: 
Dato:  16-05-2008 16:29

super måde at beskrive det på Miriam, kunne ikke gøres bedre


Hilsen Mig

Kærlighed kan alt-undtagen at vække de døde


Hipro foder forhandles her

Til alle Racer.

Dog speciale i Frieser og Tinkere


Frieser hoppeføl sælges Aikje fan de Harr.

Kan fratages efter kåring i Aug. ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 miriam...
Forfatter: 
Dato:  16-05-2008 18:42

super beskrivelse... Vi ligger jo inde med samme problematik indenfor PRE.. og undres ofte.. Folk vil hellere give 90 for "skammel" fra spanien end de vil give det samme for god kvalitet i dk... Måske der er noget i at kunne sige "jeg har hentet den der og der"


Det er klart at med det avlsmateriale vi ar er udbudet ikke så stort herhjemme som i hestens hjemland men den sikkerhed folk får er ofte meget mere værd.. Jeg har selv købt i spanien fordi udbudet herhjemme ikke var det jeg ville have.. Men jeg undersøgte det danske marked på kryds og tværs.. Heldigvis for mig for jeg samme garenti i spanien. (hvilket ikke er ofte som jeg ville gøre herhjemme) Ellers turde jeg ikke hanlde udenlands!!! Det er så dyre heste i indkøb at hvis man vil have kvalitet så er man nødt til at vide hvad man gør.. Eller betaler man netop som du siger for meget for for lidt!!!


Pura Raza Española
www.staldrohan.dk
Brun PRE hoppe sælges.
Forhandler af Regulator og Linamix på fyn.
0
0
Svar på denne tråd
 
 vores erfaring
Forfatter: 
Dato:  17-05-2008 20:46

Hej Jytte


Jeg ville lige skrive vores erfaringer med friesere, vi er netop stoppet som avlere af racen. Årsagen til dette er mange, men den primære er ,at udbuddet af alle kvaliteter er større end efterspørgslen.


Hvilket vil sige ,at prisen bliver presset i bund på selv (som Miriam skriver) Mercedes- hesten, hvor prisen ikke ligger langt fra Fiaten. Desværre.....


Så overvej længe, før du investerer mange penge i en kvalitets hoppe (eller andet), da man gerne vil ha bare lidt tilbage igen. Ved godt at man ikke skal vælge heste avl som den primære indtægt kilde, men hvis det hele er underskud, så er det ikke rart.


Vi har selv avlet med kvalitets friesere, og har selv været meget uheldig med både sommereksem, dødsfald og hvide aftegn. Så selv om det er kvalitet , kan man desværre ikke frasige sig, at det går galt, det koster blot bare flere penge, når det så sker.


Det koster min. 20.000-25.000 kr at avle et føl til salg (6mdr), både med udgift til sæd, dyrlæge, kåringen, stamtavle, foder, smed transport,forsikring og ekstra foder og vac til hoppen undervejs. Det løber stærkt. Så skal der ikke gå meget galt, som hvide aftegn, sygdom, øget salgstid eller andet.


Vi havde også store ambitioner, men måtte erkende at det ikke kunne hænge sammen, trods en vente liste til vores føl. De såkaldte købere fandt andre heste i vente tiden og der var mange andre forhindringer.

Samt flere og flere har købt gode hopper til DK,hvilket selvfølgelig er godt, MEN der er ikke et stort nok marked i lille DK, til den lille gruppe af købere til kvalitets hesten. (som Miriam så rigtigt beskriver).


Vi havde også undersøgt prisen i at sælge tilbage til Holland, det var priser fra 3500 euro for hingste og 4500 euro for en hoppe, det er for føl med Mercedes-stamtavler, (ster mor og resten min ster/pref eller Model/pref). Alm fuld papirs er endnu lavere. Så ja , tænk over det. Det var vores erfaringer , men det er da en smuk race, som vi i fremtiden vil følge fra sidelinien.


Hilsen Mia


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej...
Forfatter: 
Dato:  17-05-2008 21:14

Hej Mia.


Bare lige et spørgsmål, om jeres smukke Kim R.?


Har hun fået føl efter Tsjabring eller har hun ikke Termin endnu??


Hun er bare en rigtig dejlig hoppe!!


Kan kun give dig ret i, at der efterhånden fødes alt for mange Frieserføl herhjemme, end der er købere til!!Desværre, for de som gerne vil avle kvalitetsavl...men når så man ser dette link på starten af tråden, er det måske ikke så mærkeligt...


Mange hilsner Kate B.



Kastanjegårdens Mia FJ 10404: Årets Fjordhest ifolet med Mykletind FJH 733, foler Juni 2008


Til salg ved fravænning. RESERVERET.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej hej
Forfatter: 
Dato:  18-05-2008 09:14

Davs

Jeg må da sige, at jeg har fået mange avlere op af stolen med denne tråd. Det jeg har fået ud af det, at der skal mange overvejelser til før køb af en god hoppe.


Og at det lyder usandsynligt at så mange investerer i dyre avlsdyr og de så ikke forventer at få noget tilbage, at det kun er hobby, så må de have mange penge!!!!


og at det nok ikke lige var det mest smarte at sætte den hollandske salgsside ind, undskyld, så bliver det nok endnu mere svært at sælge de mange føl.

Jeg er nu vildt glad for at de gode råd, så jeg ikke gør noget vildt og at denne tråd evt har hjulpet andre som har stået i samme situation.


Er det slet ingen, som selv har handlet på marktplaats ??


Talli: Din ster hoppestamme 50, hvad vil det sige ?


KH Jytte

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsa igen
Forfatter: 
Dato:  18-05-2008 12:24

Min hoppe stam 50 vil sige at hele hendes moderlinie kommer fra den der er nr. 50, som er noget at den bedste linie inden for frieseravl. Den er meget kendt mange rigtig gode hingste kommer fra denne stamme og også rigtig mange hopper med de rigtig gode papire. Derfor koster hopper fra denne stamme også en del mere end hopper fra andre stammer.


Jo jeg har handlet en hoppe fra Marktplaats.

En fuldpapirs ster hoppe.

Hun var lidt af en mundfuld, må man sige.

Hun var ikke vant til at få ordnet hove, hun sprang over boksen,

og kunne absolut ikke stå bundet.

Hun kunne ikke trækkes med.

Så hun har kostet os en hel del arbejde.

Men har så også en super sød , dog noget nervøs hoppe.

er bange når der sker noget nyt.

Hun er super godt gående , en af de bedste vi har, p.t.

og tror hun ryger i træning næste år.

Så man skal virkelig passe på på marktplaats.

Som skrevet før, man får det man betaler for.

og hun var noget af en mundfuld. og tror klart hun havde fået

lidt beroligende da hun blev fremvist i Holland.

Så man kan ikke altid stole på sælger, selvom man er der.

Og dette var et stort stutteri.

Men ja man skal ikke regne med man spinder guld og er det det man forventer, så skal man regne med atdet ikke bare er noget man bygger op på få år, men det er noget der tager tid.

Men vi elsker denne race og har heste inden for flere forskellige prisklasser og vi kæmper vidre


Hilsen Mig

Kærlighed kan alt-undtagen at vække de døde


Hipro foder forhandles her

Til alle Racer.

Dog speciale i Frieser og Tinkere


Frieser hoppeføl sælges Aikje fan de Harr.

Kan fratages efter kåring i Aug. ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 bumbum
Forfatter: 
Dato:  18-05-2008 13:07

vil så også poientere, at mine mercedesføl,som i kalder dem, altså fuldpapirs hoppeføl , ligger i nogenlunde samme prisklasse

som i holland. 40.000 tager vi for en fuldpapirs hoppeføl og når tilbagesalgsprisen er 4500 € , som er omregnet 33750,dkr.

Så kan jeg ikke se den store prisforskel. Inden du har fået føllet til dk ligger prisen jo allerede de oppe.

Så, så dyre er vi altså heller ikke.

I Holland koster en fuldpapirs stam 50 hoppeføl 12000 € = 90000 dkr. Prisen er den samme i dk.

Bare lige et regnestykke, som er værd at tænke over.



Hilsen Mig

Kærlighed kan alt-undtagen at vække de døde


Hipro foder forhandles her

Til alle Racer.

Dog speciale i Frieser og Tinkere


Frieser hoppeføl sælges Aikje fan de Harr.

Kan fratages efter kåring i Aug. ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  18-05-2008 13:46

Goddag


Talli : jeg tror du har misforstået begrebet mercedes føl, det er ikke de alm fuldpair, men det er de afkom efter de helt gode hoppe, som du selv har en af (gerlinda), som jeg kunne se på din hjemmeside.


Dog den pris du nævner er ikke realistisk, at du får i Holland. Det er den pris, som man som dansker kan købe dem af hollændere. Når det er den anden vej er det helt andre priser, men det finder du nok ud. Så sælg dem i Danmark, hvis det er muligt.


Samt at din hoppes føl har STER mor og kun en STER mormor, så derefter kommer det gode. Man betaler altid dyrt for de første led, da de bagest led forsvinder længere ud på papiret.


Jeg har selv erfaring for køb I Holland og med priserne fra bekendte bosat i Holland.(hvis nogen skulle spørge)


Tove

0
0
Svar på denne tråd
 
 bum bum
Forfatter: 
Dato:  18-05-2008 15:38

ja ja søde Tove dummere er jeg heller ikke .

Nu er min hoppe kun 5 år og derfor er det lidt umuligt hun er kåret mere end ster.

Men det kommer nok. Hun skal jo også ha lov til at avle føl inden hun kan blive pref. Men det ved du nok???


Jamen det er da godt du ved så meget mere end os andre.

Fred være med det.

Har solgt friesere i dk til den pris jeg forlangte,såsom sagt , har jeg ingen problemer der.

Beklager hvis det skuffer dig.


Hilsen Mig

Kærlighed kan alt-undtagen at vække de døde


Hipro foder forhandles her

Til alle Racer.

Dog speciale i Frieser og Tinkere


Frieser hoppeføl sælges Aikje fan de Harr.

Kan fratages efter kåring i Aug. ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 !!!!!!!!!
Forfatter: 
Dato:  18-05-2008 17:44

Talli: Jo jeg ved skam godt hvad det vil sige at de er preferenter eller ej.

Og selvfølgelig skal din hoppe lige have 4 ster afkom selv for blive preferent. Men hvad med mormoren er hun også kun 5 år ????


Nu når vi er ved at skyde med skarpt, så vil jeg da lige fortælle hvad jeg tænkte da jeg så din hoppe.


Flot veltrænet, med en ster titel og rigtige gode papirer, men undrede mig over at hun er opstillet skråt på billedet, for at lave en harmonisk/lige over linie, havde hun stået på et vandret stykket, havde hun bagpart/kryds være meget højre end front.


Og en kæmpe hals fra Onne, samt uens længde/hak på hendes man, så ville jeg bekymre mig for evt skjult sommereksem. Det plejer og være et tegn.


Men alt ved du vel godt, da du var nede for at se hende.Ja det er en kvalitetsfrieser, det kan vi ikke diskutere, men man kan stadig ikke altid sige sig fri for fejl,selvom man har betalt en høj pris for hende.

Du har jo ingen garanti(når man handler i Holland) når du har fået hende hjem.


Nej det skuffer mig ikke at du kan få prisen, det er da bare godt. Undskyld til Jytte for at tråden er gået den vej.


Tove

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen sødeTove
Forfatter: 
Dato:  18-05-2008 18:50

Det er da dejligt , du ved hvad du snakker om, og jeg ved hvad jeg har købt .


Vil også sige til Jytte, beklager tråden er blevet sådan, men der er jo altid nogen ..... behøver jeg sige mere....


Nu er der jo forskel på hvad man kan li af type Tove og jeg har flere forskellige. Og jo den hals er lige mig, muligt du ikke kan li den og maneksem har hun ikke, så beklager at måtte skuffe

dig. Du lyder meget, som om du vil ha ret. En ting har du ret i, fejl kan man ikke gardere sig imod, men man kan gøre sit ved handelsundersøgelse og røngten.


Det er rigtig at mormoderen også kun er ster ,mormoren til føllet, men det tager jeg ikke så tungt. Jeg har ikke købt Gerlinda pga. hendes føl,det har jeg købt med. Jeg har købt Gerlinda pga. hende. og hendes mormor er model + pref. Dog er hendes mor kun ster, men som sagt, bare hesten har fuld stamtavle er jeg tilfreds. Det er dem der avler bedst.


Desuden er skyder jeg ikke mere med skarpt end du gør


Hilsen Mig

Kærlighed kan alt-undtagen at vække de døde


Hipro foder forhandles her

Til alle Racer.

Dog speciale i Frieser og Tinkere


Frieser hoppeføl sælges Aikje fan de Harr.

Kan fratages efter kåring i Aug. ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fra sidelinien.
Forfatter: 
Dato:  19-05-2008 15:29

Jeg vil lige lave en indskydelse, og samtidig sige at jeg ikke er frieserkender.


Sådan generelt synes jeg priserne på frieserhestene er fuldstændig urealistiske. Ser man feks en vallak til salg, koster den ikke sjældent ca. 90.000kr. Ja så er den muligvis ster, men hvad pokker kan man bruge det til på en vallak?

Nogle vil så sige, jamen så har man en god ridehest. Men fakta er, at frieserne ikke er avlet til at gøre sig i sportsdressuren, og der er da også meget meget få i den høje ende. Derfor er der stort set ingen ambitiøse ryttere, som gider give så mange penge for en frieser, da de i samme prisleje kan få en varmblodshest, som nok er temmelig meget længere i sin uddannelse og sikkert også har større kapacitet end pågældende frieser.


Selvfølgelig skal man se sig for når man handler i udlandet, men jeg må indrømme at jeg ikke kan se idéen med at købe i DK. I Holland er der så mange friesere, at man i snit har større chance for at få en god dernede til en tålelig pris, i forhold til i DK.

Priserne dernede har bare fundet sit naturlige leje, og det tror jeg heldigvis også er ved at ske herhjemme.


Stamme 50 afkom er nu ikke umulige at få til en rimelig pris heller, jeg kender da til en som lige har erhvervet sig en 4 års, til under 100.000kr, og den har simpelthen den mest fantastiske gang og ser virkelig lovende ud. Det handler nok om at kende nogle rutinerede avlere dernede, og få dem til at hjælpe i jagten på den rigtige hest. Og sådan er det nok i langt de fleste avlsforbund, hvor racen stammer fra et andet land.


Billeder kan snyde utroligt meget, men jeg vil nu give Tove lidt ret i, at halsen på "Talli's" stamme 50 ikke er noget specielt heldigt træk, særligt ikke hvis det skulle være et brugsdyr. Den meget lodrette, svære hals, trangt forenet med hovedet, giver ikke meget ganache-frihed til hesten, hvis den skal rides. Jeg kunne godt se at Onne havde meget det samme, men det er vidst ofte et problem hos frieserne, hvis man ønsker at ride dem i dressur, altså deres meget lodrette halssætning med manglende ganache-frihed.


Næ man skal nok se sig godt for, i en hver hestehandel, og naturligvis rådføre sig med dyrlæger,røntgen og grundigt handelstjek. Men når det er sagt, ja så ville jeg da stadig kigge heste fra moderlandet, det er nu engang der de bedste heste befinder sig, og ta' ikke fejl, alt er til salg i Holland, stort set. Buisness er buisness.


som en anden skrev, hvis man mener de kun sælger de dårlige,og man derfor hellere skal købe i DK. Tja så køber man jo så afkom af de dårlige, hvis det forholder sig sådan.


I øvrigt mht hvad det koster at lave føl, så er det jo ikke dyrere at lave et frieserføl, end det er at lave et varmblodsføl, ofte er varmblodsføllene dyrere, fordi de store varmblodsheste kræver mere foder, samt hingstene ofte er dyrere i sæd. Og så må vi jo nok konstaterer, at det er mere attraktivt at ride konkurrence på en varmblodshest, fremfor en frieser.






Fotografering, webdesign og grafiske løsninger


www.ad-edition.dk


Se fotos fra Trakehner-begivenheder

og de fleste fynske hestebegivenheder.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider