|
|
| Forhåndsgodkendelse |
|
|
Om en uge flytter drengene hjem på gården. Men da vejret var så godt, og vi alligevel skulle gå ude for at ordne hegn, læssede vi Jacob og Velve i traileren lørdag og tog dem med derud i nogle timer. De blev lukket på den lille græsfold, imens vi lavede hegn på den store ved siden af. Først røg begge muler i jorden 2 meter indenfor lågen. De har nærmest ikke set en græsfold i et halvt år. På rideskolen er der kun jord/mudderfolde.   Der gik dog ikke lang tid, så kedede Velve sig, og forsøgte at få Jacob med på noget sjovt. Jacob gad ikke, så Velve legede selv 'model' for en stund. Man bliver vel ikke kaldt Smukkedukke for ingenting?    I starten mente Jacob at han godt kunne græsse og følge med imens.  Jacob lod sig dog ovetale, og så gik den vilde jagt!  Det er Jacob, der bestemmer, men lillebror kan jo godt presse så meget på, at man bliver fristet. Og så ser det altså sådan ud:    Tilsidst fandt de markens højeste punkt, og så var de begge to 'modeller'. Der er ellers noget fladt derude, i forhold til hvad vi er vant til.  Pensionshesten og den midlertidige selskabshest kiggede noget forbløffet til under hele forløbet. Det var vist dagens underholdning! Af hensyn til risikoen for forfangenhed pga det nye friske græs, turde vi ikke at lade dem gå så længe. Men da de var flinke til ikke at spise hele tiden, men også huske at fræse en del, fik de alligevel 1½ time, og blev derefter sat i stalden et par timer. De har nu godkendt gården og glæder sig til at flytte. De var dog mere begejstrede for marken end for stalden.  Jeg ved godt, at jeg burde have redigeret og beskåret billederne, men jeg er ikke så god til det med billeder. Det er store sager, at jeg huskede at tage nogen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Et kiks |
|
|
Der var lige et lidt mere 'kikset' billede:  Jeg ved ikke lige, hvad Jacob forsøger på?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Ihhh Tillykke |
|
|
med jeres fine sted, det ser rigtig dejligt ud.
- Matilde og Shalu -
- Jamen, Han har jo ikke noget tøj på - HC. Andersen WINDSOR GREENLINE DRESSURSADEL SÆLGES SKRIV FOR MERE INFO
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jamen dog. |
|
|
Dejlige billeder og hold op, hvor ser gården i baggrunden smuk ud. Skal vi ikke se lidt billeder af den også? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har i stadig Hero? |
|
|
Ja har i også stadig Hero? Dejlige billeder af store Klavs og Lille Klavs he he
Hvil i fred Steve Irwin Daisy 04/06-1997-05/01-2005 Insanity is a human right
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bum bu m |
|
|
Det ser da bare super-rart ud!! Hvaa'... Den der lille græsfold er da ikke så lille endda? Det virker da i hvert fald som om at Jacob og Velvet synes gevaldigt om størrelsen og dens muligheder  Håber flytningen går godt - det bliver da skønt at få hestene hjem!!
Karen "Gestüt Pallerhaff" "Don´t cry because it´s over - smile because it happened!" .: Årets dressurrytter for hest, JHN 2007 :.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hero?? |
|
|
Ja, vi har da stadig Hero! Jacob og Velve flytter på onsdag, og Hero bliver hentet på torsdag. Han har været i ridning ved Søren Hedegård i godt 1½ måned.  Karoline kalder dem Olsen-banden. Jacob er helt klart Egon: "Hmm, vi skal bruge to spande, et træktov, et halvt af Karolines karryflutes og en hel del Speedibeet" Velve er den forsigtige, der gør alt, hvad han bliver bedt om, så han er helt klart Benny: "Jamen, Jacob, tror du det går?" "Hvad nu hvis de opdager os?" Og så er Hero så meget gadedreng, at vi forventer, at han falder ind i rollen som Kjeld. Hero er med på den værste! Og det er slet ikke fordi vi menneskeliggør vores heste!  Jeg er faktisk lidt nervøs for at lukke dem på fold sammen. Ikke fordi nogen af dem er ondskabsfulde, men jeg kan forestille mig at de to unge vil lege igennem, og den slags kan jo give en del skrammer. Vi har da lidt stævneplaner med dem, der gør, at det ikke lige vil være velset med et ordentligt bid i f.eks. sadellejet på nuværende tidspunkt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja hvor er |
|
|
Hero henne?? Så er jeg lige nødt til at spørge: hvor gammel er Jacob?? Har han gået som hingst og været i avlen engang?? Jeg har nemlig set en salgspony engang der var efter Firfod jacob klaphat. Og dem er der vel ikke så mange af, eller hva? Dejlige billeder, det er så skønt at bo på landet!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Firfod Jacob Klaphat |
|
|
Ja, Jacob blev som 3-års kåret i Tyskland som tysk sportspony. Vi købte ham i det forår, hvor han blev 4 år, så han nåede at have to bedækningssæsoner, og Firfod lavede en del frostsæd efter ham. Karoline var kun 11 år på det tidspunkt, og Jacob var noget hormonstyret, så vi valgte at kastrere ham med det samme. I dag havde det måske været meget sjovt, hvis han stadig var hingst, men så havde de nok ikke haft så mange gode stævneoplevelser sammen gennem årene. I 2005 blev han den mest vindende 5-års pony på DRF's rangliste, og i 2006 den mest vindende 6-års. Og det skyldes da bl.a. han fantastiske temperament og kæmpe arbejdsvilje. Mon ikke han havde brugt kræfterne på noget andet, hvis han stadig havde været hingst? Han er 8 år i år.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det ser dejligt ud |
| Forfatter:  |
Jasper |
| Dato:  |
24-04-2008 18:52 |
|
Hvor ser der dejligt ud  Hvilken del af gården er det man kan se? Velve er vel nok lige en skønhed 
Pia Jeg har så meget respekt for min underviser, at jeg aldrig kunne drømme om, at citere en af hendes sætninger, hvis ikke jeg kendte slutningen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gården? |
|
|
Tak tak på Velves vegne! Han VED det godt! Han kan bruge timer på at kigge på sig selv i spejlet i ridehuset.  Det er ridehuset og stalden, man kan se, og gavlen af stuehuset. Du kigger bare forbi, Pia! Men ikke før den 7. juni. Der er dukket et par 'småting' op ved stuehuset, der gør at vores Åben Hus er blevet udsat. Du er selvfølgelig også velkommen på andre tidspunkter. Der er bare ikke noget køkken før 1. juni, - men det har vi jo prøvet før... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Den gård der |
|
|
Kan vi ikke få lidt flere billed og mere historie om gården??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej.... |
|
|
Hej, Ja, normalt følger jeg bare interesseret med fra sidelinien, men vil da lige give tilkende at jeg synes dine heste er utrolig dejlige! Og hvor ser de veltilfredse ud!! Jeg er spændt på at se Karoline på både Hero og Velvet, og håber da at møde dem på stævne banerne engang (Hvis min pru-hest og jeg kommer så langt). Har selv en 4års hoppe, som er mit lille dressurhåb.  Men alt mulig held og lykke med hele flokken og flytningen!! -Det er altid så super spændende!! Mvh Jeanette
STALD TROLDHØJGAARD
Vores Hjemmeside KLIK Er du allergisk over for heste, men ønsker dig din egen? Kontakt mig!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så skulle jeg lige hilse..... |
|
|
Hilsen Anima. Humbauer Pegasus trailer sælges Se markedsplads for trailere for mere info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dejlige billeder |
|
|
af nogle dejlige drenge. Hvor ser der dog bare dejligt ud og jeg ved at i ikke kommer til at fortryde, at i tog springet. Det er simpelthen så dejligt at man selv kan bestemme alt omkring sine dyr. Foder, foldtider, foldkvalitet osv osv... Glæder mig til at se masser af billeder når i er flyttet ind med heste og familie.... 
Pernille En af tosserne Jeg søger en hjælper til hippoaden...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| troede det |
AmigoCjn |
24-04-2008 20:22 |
|
Troede Olsen Banden var: Egon: ham med hjernen og planerne Kjeld: ham den forsigtige der altid skal overtales Benny: Gadedrengen der er med på lidt af hvert ;D Når det så er sagt er det da nogen rigtig gode billeder af nogen glde og smukke heste. Nogen Close Up havde dog været at foretrække  Og ja, vi vil da også gerne se gården 
UNIKKE Pandebånd sælges: Skriv og hør nærmere! www.mevert.dk/salg.html Knagerækker udarbejdes Den 1. august 2007 kl. 12:23 blev min skønne datter Emma født.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ahh se så |
|
|
hænger det jo sammen igen. Men hvor er Hero? Bliver han moppet af de andre siden han ikke må komme med?? Rigtig sjovt der hvor jacob er lidt genert og krydser ben.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Olsenbanden |
|
|
Jamen, så må det være os, der bytter rundt på navnene?!?  PN ♥Dominik♥: Jamen, som der står længere oppe, så står Hero oppe ved Animas mand, Søren. Gården, - den har jeg altså ikke taget billeder af. Det er da ikke interessant! Det hedder jo HESTE-nettet! Træhegnet har vi ikke selv lavet. Det var der fra starten af. Vi er bare ved at udskifte diverse tråd/bånd/snor med Hippolux. En fold af gangen. Men vi har været heldige, at der VAR træhegn om en stor del af foldene + vi har fået lavet to vinterløbefolde med træhegn. Derudover er der tre græsfolde, hvoraf de to er regulære, og to folde der har været græsfolde, men som skal tilsåes igen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tra-la-la |
|
|
Hvor ser det dejligt ud, man kan se de hygger sig  Men hvordan i alverden holder i jeres dækkener så rene? 
Emilie Watson ♥ Egocentreret blondiebabe -Og stolt af det!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rene dækkener? |
|
|
Nemt! Jacobs er reservedækkenet og helt nyvasket. Velve syntes åbenbart ikke om farven på sit ret nye Bucas regndækken, og kløede bagklappen af, så han kunne overtage det fine blå, jeg lige havde købt til Hero.  Desuden har vores heste slet slet ikke været så meget på fold som de burde denne vinter. Rideskolens folde har været rene mudderhuller, og hegnet har bare været for dårligt. Så mange af dagene er de kommet løs i ridehuset i stedet for. En af de vægtige grunde til at vi har købt vores eget sted.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor er jeg misundelig |
|
|
Øj et skønt sted.....  Og fantastisk at drengene hygger så meget på deres nye arealer.... Er helt overbevist om at jeg i mit næste liv vil være hest hos jer  Tror næsten at Olsenbanden bliver nødt til at stille op til fotosession i ens outfits, til det famøse åbent hus arrangement ... Tilykke med det og må i få mange gode år som "hjemmeboende" hesteejere
MOD DUMHED KÆMPER SELV GUDERNE FORGÆVES...... Belgisk varmblod- En hest med personlighed. ( Psst, det har den danske udgave, sgu også!!)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja nu har jeg |
|
|
så osse fanget den med Hero og hvor han er . Glæd dig til at du kan sidde og se tv til godt og vel midnat og når programmet er slut så siger du: nu lukker jeg lige hestene ind!". Det er så skønt når man så osse tænker på at de har gået ude siden kl 7 morgen. Det nydes her i fulde drag. Mine er dog nogle ældre damer der ikke spasser sådan ud, og alligevel har ridedyret fået et eller andet i kodeleddet så hun ikke er helt rengående, jeg kunne forstå hvis hun havde fået kæben af led . Så noget forår må der jo ha været derude.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Nåå... det er jeres den skønne sorte søren har stående... jeg troede jo det var en han have i kommision, så jeg var straks forelsket, men det måtte jeg jo pænt slå ud af hovedet Han er en dejlig dreng - altså Hero  Sikke et dejligt sted i har jer... hestene ser da bestemt også ud til at det passer dem fint med grønne folde, og plads at løbe på. Lækkert lækkert... 
Michelle HUSK hjelmen, den er pænere end kraniebrud Dressur og springkursus i 30 og 31 på Klarup Ridecenter ved exam. berider Søren Hedegaard... se meget mere her
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hvad skal man sige? Skønt med skønt på. 
Hilsen fra Pony-mor. Livet er for kort til telefonsælgere, sadelproblemer og foderautomater.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
|
|
Sikke nogle dejlige forårsbilleder af forårsglade heste  Glæder mig til at se dem samlet - de er kønne hver for sig, men alligevel 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeps tænkte |
|
|
hestene, alt godt græs kommer til de dydige  Kh Camilla og Tillykke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forventningens glæde |
|
|
Jamen, vi glæder os da også helt vildt! Det bliver så dejligt at få dem hjem, også selvom der er lidt mere arbejde ved det, og selvom tingene ikke er færdige endnu. Vi regner dog med, at ridebanen bliver helt færdig i morgen. Ridebanen ligger mellem den fold drengene tumler på og så ridehuset. Det kan bare ikke ses på billederne. Michelle Molin: Tak for de søde ord! Når vi er i Klarup er folk også utrolig søde til at komme og fortælle os at vi har stalden kæledægge. Det er jo dejligt at høre. Det bliver allermest spændende at få ham hjem og virkelig lære ham at kende. i et helt år har han stået et super sted med løsdrift, hvor ejeren nærmest har passet ham som sin egen. Nu bliver han endelig vores, og vi får alverdens tid til at nusse og kæle med ham.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Selvfølgelig |
Jasper |
26-04-2008 19:26 |
|
Kikker jeg da forbi efter maj passer også mig bedst  Glæd jer over, hvor godt det bliver for de to unge, at have hinanden at lege med og så Jacob, til at holde styr på blå stue 
Pia Jeg har så meget respekt for min underviser, at jeg aldrig kunne drømme om, at citere en af hendes sætninger, hvis ikke jeg kendte slutningen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|