Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Milan og Sille til championat
Forfatter: 
Dato:  30-09-2007 09:41

Endelig lykkedes det mig at få computeren til at føje mig (læs jeg er en PC-analfabet)

så nu er der lagt et lille video klip ind fra Milans 4 års championat d. 9/9 i Nr.Åby.

Sille sad som første rytter på ryggen af ham for første gang den 30 juni og han har bare været så nem og behag syg fra dag 1. overhovedet ingen unghestenykker.

Det gik så fint til championatsrunden og nu glæder Sille sig bare til finalen og til at komme ud og starte lidt LC :)


www.heste-nettet.dk/lodge/52262/ hest/157533/


PASSIER YOUNG CHAMP SÆLGES

KIEFFER SULEIKA PONYTRENSE SÆLGES



0
0
Svar på denne tråd
 
 Milan og Sille
Forfatter: 
Dato:  30-09-2007 09:52

Tillykke med kvalifikationen til finale


Dejlig pony, hvor klare Sille den flot.


God video




Lone og Louie

- - - - - - - - - - - - - - -

Farrisskovgaards Dolly 02.05.1996 - 19.12.2006

Stjernen Louie

0
0
Svar på denne tråd
 
 fine..
Forfatter: 
Dato:  30-09-2007 09:55

Hvor er de bare fine sammen! Det kunne næsten ikke passe bedre størrelsesmæssigt, meget harmonisk lille ekvipage :)


Og tillykke med finaledeltagelsen, det bliver spændende.



Mvh Trine




Se min HP her: StaldRosenkilde
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke
Forfatter: 
Dato:  30-09-2007 11:02

Hvor ser det bare flot ud. Stort tillykke og videre held og lykke.




Anja
- med de fem skønne muler:

Cæsar * Zariba * Renault * Papaya Ley * Mr. Cashew

~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

0
0
Svar på denne tråd
 
 dejlig pony
Forfatter: 
Dato:  30-09-2007 21:18

milan er simpelthen bare en dejlig pony, lige efter min smag og det forringer heller ikke at dygtige sille rider ham, skal sille ikke snart til sjælland og prøve tatus dit salgsprojekt...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jodl da oww.
Forfatter: 
Dato:  30-09-2007 21:29

Ser dejlig harmonisk ud (y). Super fin pony. Hun rider den rigtig pænt må jeg da sige.



Det Er Så Svært At Skilles Ad,
Så Svært At Gå Sin Vej.
Men Alle Mine Tanker,
Vil Altid Følge Dig :'(-<3'


Kan Ikke Hjælpe Mennesker Med Hesteproblemer - Kun Heste Med Menneskeproblemer..


0
0
Svar på denne tråd
 
 Super dejlig pony
Forfatter: 
Dato:  01-10-2007 10:31

Men undrer mig lidt over hans profil hvor der står, at han går LA klasser...


For det gør han vel foråbentlig ikke som 4 årig??


Men ellers super skøn pony...


Pernille



Fællesridetur i Hvalsøskoven søndag d. 7 okt kl 10.30

Se under arrangementer


0
0
Svar på denne tråd
 
 sød pony.
Forfatter: 
Dato:  01-10-2007 10:58

Dejlig pony (så selv på ham lidt over nettet hehe).


Sys bare det er mystisk de skal sidde ned til et 4årschampionat - det er da rimelig hard core efter et par måneders ridning.


Super pony, god rytter; det er vist en meget god opskrift




HAR DU EN HEST TIL SALG?...måske er det den jeg søger? - Tjek min præs.

DeCaprio-E: Et lille stjerneskud...


Dik-diks resultater:

nr. 2 i TAF kvalifikation: 7,7

nr. 3 i TAF 4årschampionatsfinale: 8,3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke
Forfatter: 
Dato:  01-10-2007 11:00

med finalepladsen.


Det er en virkelig dejlig pony, og med Sille på ryggen udgør de en skøn equipage. Det virker som om der er god samhørighed, og det ser dejlig let og ukompliceret ud.


Held og lykke i finalen :-)


Mvh Juliette


Salg af OX-hingste af høj kvalitet.

Bedækning ved avlsgodkendte hingste tilbydes


2-3 ridepiger søges til to hingste + en hoppe - henvendelse pr. PB.

Løsdrift til lille vallakplag søges

0
0
Svar på denne tråd
 
 ufattelig nem
Forfatter: 
Dato:  01-10-2007 11:51

Sille kan bedre ride ham bagfra når hun sidder ned hun har jo ikke så meget vægt og tryk at gøre med (30 kg) derfor valgte hun at sidde ned...hun sidder jo ikke hele tiden :) Men faktisk tror jeg heller ikke der var andre der lavede letring.


Angående øvelser til LA er det jo ikke voldsomt kompliceret det drejer sig i bund og grund bare om hvorvidt ponyen har taget vægt på bagparten og om det er let at få skubbet bagparten i den retning man ønsker. Men Milan og SIlles primære arbejdsopgaver består i at han skal være LIGE på hånden og søge tryk fremad på tøjlen ..halve parade..åbne og ride frem ..men ja indimellem har de såment lavet øvelserne til LA så som bagpartsvending, scenkelvigning, parade og tilbage. Mere forlanges der egentlig ikke i LA op til LA3 og iflg. SIlle har han noget lettere ved det end Frøken,...men det er absolut ikke hver gang de laver noget som helst andet end at ride fremad og skubbe bagpart ( indvendinge ben til udvendige tøjle) hun glæder sig helt vildt til at starte stævner på ham, da hans temeperamt lover rigtige gode ture. Han er så coool at have med ude og koncentrere sig 100


PASSIER YOUNG CHAMP SÆLGES

KIEFFER SULEIKA PONYTRENSE SÆLGES



0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-10-2007 12:02

sille er bare enorm sej (: !! hvordan gik DM ? undskyld, men har ikke rigtig fuldt med. kan man stadig se video, fra da de var i tv? i så fald hvor?

0
0
Svar på denne tråd
 
 det gik fint
Forfatter: 
Dato:  01-10-2007 12:26

Fredag gik ikke godt nerver nerver og nerver...har du nerver på Frøken går det lige i hende.


Lørdag gik rigtig fint i første del af programmet både 8 og 7 taller, men over midten tog Frøken røven på Sille og fik udvendige skulder fri og så var hun skredet..det kostede 3X karakter under 4 og også på bagsiden men hun fik fat igen og red pæn afslutning..desværre blev hun nr.9 og 8 gik i finalen øvøv


B-finalen var faktisk en tro kopi af lørdagensprogram (Bisse frøken) og hun endte sidst..men egentlig en god tur...det er jo ikke første gang Frk. tager SIlle hvis hun får sin skulder fri...det har på C-plan ikke haft den store betydning men de slog hårdt ned på det til DM HVILKET DE OGSÅ SKAL !! de 3 i toppen havde de ikke kunne røre under nogen omstændigheder, de var VILDT GODE... Men vi havde en god oplevelse og SIlle var godt tilfreds .. Vi pjattede lidt med at dommerne bare var dumme over ikke at kunne se bort fra at frøken liiige havde en løbetur, grinede lidt og så havde Sille glemt alt om det, hun vidste jo godt at DM i år var for oplevelsens skyld og at hun i bund og grund slet ikke var klar og det var da også tydeligt at B-stævnerne skal vente lidt til Sille får helt fat på den skulder... Hun arbejder på det, og det går heldigvis stærkt fremad så vi håber på at hun kan ride med i finalen næste år. Men jeg var imponeret over at dommerne i den grad brugte skalaen...hun fik alt fra 2 til 8 og det i øvelser lige efter hinanden ..dommerne lå meget ens det højeste der skilte dommerne var 10 point i den ene klasse ..2 af dommerne havde hende på nøjagtig det samme..den 3 havde hende så 10 point over de andre. Silles kusine blev Mester for kat1 i springning så søndagen gik med at fejre hende..så der var ikke tid til at ruge mere over det.. det gode ved Sille er at går det ikke lige som håbet mugger hun et par minutter og så er det glemt


PASSIER YOUNG CHAMP SÆLGES

KIEFFER SULEIKA PONYTRENSE SÆLGES



0
0
Svar på denne tråd
 
 rthgdhgdhdhd
Forfatter: 
Dato:  01-10-2007 20:58

Hej Trine.


Fantastiske Milan - han er jo skøn! Jeg håber for jer at Sille & ham får nogle fantastiske oplevelser, hvilket det jo tyder på han nok skal give hende.

Endnu engang tillykke - jeg glæder mig til at se jer til Vibse kursus. Jeg har måtte melde fra, da ponyen jeg skulle ride har fået en skade på senen, ikke slemt, men slemt nok til at den selvfølgelig ikke kan være med der

.. Øv øv




Mailunds Apache
100 % dressurrytter




0
0
Svar på denne tråd
 
 donzet ...
Forfatter: 
Dato:  02-10-2007 00:04

Skønne Tatus ..jeg har sagt du skal måle ham ned til pony og aflevere ham her :)


Håber det går godt med ham, og jo vi skal faktisk til sjælland på lørdag og se på en 3 års DV hingst efter weltjunge og en rdh hoppe ,han er på ponymål..ved faktisk ikke helt hvor det er henne men er det ikke langt væk fra dig er en kop kage og et stk. kaffe ikke af vejen...


PASSIER YOUNG CHAMP SÆLGES

KIEFFER SULEIKA PONYTRENSE SÆLGES



0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor er de
Forfatter: 
Dato:  02-10-2007 13:18

fine :-) Hun er dælme en dygtig pige, dejligt at se den ro de fremviser, det er der dælme nogle som kunne lære noget af!


Flot flot :-)


Og ja, men 30 kg tror jeg næppe hun gør den store skader. Hun sidder også stille, ingen bump i ryggen osv.


Illum???



-HeidiZ :-)

The trust between horse and rider creates a unique partnership

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-10-2007 15:55

.har du fået noget galt i halsen Illum?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Illum.
Forfatter: 
Dato:  02-10-2007 16:15

Slem hoste du har fått, den smitter!



Hilsen Ellen



KIG IND !

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hun fik
Forfatter: 
Dato:  02-10-2007 17:02

sikkert sin urte the galt i halsen, efter at have set en dygtig og talentfuld lille pige, eller ung dame..



-HeidiZ :-)

The trust between horse and rider creates a unique partnership

0
0
Svar på denne tråd
 
 Krogsboll...
Forfatter: 
Dato:  02-10-2007 23:03

Der er en lille time til Donzet, i hvert fald fra den ene hest du skal se på


Mvh Juliette


Salg af OX-hingste af høj kvalitet.

Bedækning ved avlsgodkendte hingste tilbydes


2-3 ridepiger søges til to hingste + en hoppe - henvendelse pr. PB.

Løsdrift til lille vallakplag søges

0
0
Svar på denne tråd
 
 verdens smukkeste hest
Forfatter: 
Dato:  02-10-2007 23:21

Er du så færdig jeg tror lige jeg har set en af verdens smukkeste heste...Perseus...



hvor er den smuk


PASSIER YOUNG CHAMP SÆLGES

KIEFFER SULEIKA PONYTRENSE SÆLGES



0
0
Svar på denne tråd
 
 gid det var så vel
Forfatter: 
Dato:  02-10-2007 23:26

nu er det ikke mig der skulle kaste mine øjne på den dv-pony, ..jo hvis den koster 1240 kr hvilket der er tilbage på min kassekredit


PASSIER YOUNG CHAMP SÆLGES

KIEFFER SULEIKA PONYTRENSE SÆLGES



0
0
Svar på denne tråd
 
 Krogsboll...
Forfatter: 
Dato:  02-10-2007 23:31

Tusind tak skal du have - jeg er også bare SÅ glad for ham


Nej det ved jeg, det er ellers en dejlig pony :-) Hvis du er med kan det jo være vi ses lørdag ;-)


Mvh Juliette


Salg af OX-hingste af høj kvalitet.

Bedækning ved avlsgodkendte hingste tilbydes


2-3 ridepiger søges til to hingste + en hoppe - henvendelse pr. PB.

Løsdrift til lille vallakplag søges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dejlig pony
Forfatter: 
Dato:  03-10-2007 09:06

Milan ser ud til at være en dejlig pony. Måske ikke nogen gangmaskine, men meget ridelig. Og det er vigtigt, når det er ridedyr til børn.


Det undrer mig, at ponyen I skal se på Sjælland ikke er til jer?!?

Du kan da ikke tåle at se en god/smuk pony uden at du føler trang til at købe den!




JANNE

Med-ejer af

Helten & Klaphatten


0
0
Svar på denne tråd
 
 mht. nedsidning
Forfatter: 
Dato:  03-10-2007 10:16

det var skam ikke nogen kritik af rytteren.


Det undrer mig bare at man må, jeg har aldrig set nogen til heste-championaterne ride nedsidning - altså på de 4års.




HAR DU EN HEST TIL SALG?...måske er det den jeg søger? - Tjek min præs.

DeCaprio-E: Et lille stjerneskud...


Dik-diks resultater:

nr. 2 i TAF kvalifikation: 7,7

nr. 3 i TAF 4årschampionatsfinale: 8,3

0
0
Svar på denne tråd
 
 smukt...
Forfatter: 
Dato:  03-10-2007 17:07

sille rider ham jo bare smukt. :) er så spændt på hvordan det går med dem i den næste fremtid :) hvor er det finalen går henne? men held og lykke

0
0
Svar på denne tråd
 
 finalen ...
Forfatter: 
Dato:  03-10-2007 18:24

Tusind tak for roserne. Milan er også en pony som er ret fantastisk at ride på Iflg. Sille. Hun siger hun aldrig siddet på en pony der i den grad samarbejder og vil sin rytter det bedste, han er selvgående og med lysten til at arbejde og hun har aldrig skulle benytte andet end sin stemme og sæde for at få ham frem, Milan han har ALDRIG prøvet på andet end det rigtige og det fra dag 1.


Der har ind til videre været afholdt 3 kvalifikationer og kun den 4 mangler ..Semilfinalen samt Finalen er i Ikast 9-11 November..Semifinalen er som i kvalifikationen en gangartsklasse, og finalen går i LC2.


Milan har holdt fri siden få dage efter championatet men på mandag tager de fat igen og Sille glæder sig.


PASSIER YOUNG CHAMP SÆLGES

KIEFFER SULEIKA PONYTRENSE SÆLGES



0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu bliver jeg nødt til at spørge...
Forfatter: 
Dato:  03-10-2007 20:41

og det er uden at sætte spørgsmålstegn ved rytterens eller hestens kvaliteter, for de er helt sikkert dygtige begge to.


Sille sidder meget og vipper med fødderne - det ligner hun driver for hvert eneste skridt. Specielt når hun rider direkte mod kameraet kan det meget tydligt ses.


Hvis han er så selvgående og nem, hvorfor er det nødvendigt? Jeg synes det forstyrrer helhedsindtrykket meget, men har jo også været uden for konkurrenceverden i nogle år efterhånden, og måske rider man bare sådan i dressur.


Det er ikke nogen kritik - det er blot et spørgsmål...




Venlig hilsen Susanne og Sedoj
Se vores hjemmeside her

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tempo??
Forfatter: 
Dato:  03-10-2007 21:02

Dejlig pony og dygtig rytter Det ser godt nok fint ud

Men det slog mig at den går lidt højt tempo? Jeg synes det kommer til at se trippende ud, og som om benene/gangen ikke kan "følge med"...?

Det er virkelig ikke ret meget, for ponyen skal jo også vise hvad den kan, men ½ gear havde jeg taget den ned :-)




Mvh. Cat - Stud.med.vet

"Gratis" fotografering tilbydes - se præs.

0
0
Svar på denne tråd
 
 aner det ikke
Forfatter: 
Dato:  03-10-2007 22:02

Aner det ikke, men jeg ved han har et stort rygsving og er svær at sidde på, måske derfor. Har ikke selv lagt mærke til det før, men kan udemærket godt se det, tror egentlig bare hun slapper af. Ang. tempoet ..det er det tempo han skal rides i på nuværende tidspunkt. Måske det skal laves om til semifinalen aner det ikke for han er ikke blevet redet siden championatet. Må indrømme at jeg selv ikke kan ride andet end lige ud, så jeg skal ikke gøre mig klog. Ved hun fik meget ros fra dommerne og de få mennesker der var mødt op..så helt galt kan det ikke have været...Men jeg ved også at hun ikke vipper med føderne når hun rider frøken..sært skal spørge hende i morgen.


PASSIER YOUNG CHAMP SÆLGES

KIEFFER SULEIKA PONYTRENSE SÆLGES



0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa -
Forfatter: 
Dato:  03-10-2007 22:20

Hvor er det da flot :D


Skal lige høre - rider hun stadig lidt ved Susanne?


Med venlig Hilsen
Yessika - Razz og Parfait - i vil ikke blive glemt!
ÅRHUSTRÆF - SE HER

0
0
Svar på denne tråd
 
 Susanne NÅR
Forfatter: 
Dato:  03-10-2007 23:08

Susanne i Når ?...Sille har aldrig været tilknyttet Susannes undervisning, men hendes veninde er. Susanne er dog aldrig bleg for at give Sille gode råd når hun er oppe og ride og nogen gange har det da resulteret i at hun kun har fået skridtet sin egen..en gang i sommerferien hjalp hun hende med hendes versader der var gået helt i hårdknude..det hjalp !! hun er super sød og bestemt en underviser jeg kan anbefale varmt. Sille har været oppe og ride Susannes den grå.. det var en stor oplevelse for Sille.. den kan jo bare det hele..og SIlle følte sig som en anden Andrea Helgstrand.. nu går hun bare og venter, for Susanne har lovet hende at hun må prøve at ride den med kandar, Sille glæder sig virkelig meget til den dag.




PASSIER YOUNG CHAMP SÆLGES

KIEFFER SULEIKA PONYTRENSE SÆLGES



0
0
Svar på denne tråd
 
 Et spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 11:21

Krogsboll: Nu MÅ Jeg altså lige spørger dig.

Staves din datters navn SIlle ? Eller er det en tastefejl du laver gang på gang i dine indlæg som jeg bar lægger mærke til :D


Eller staves heneds navn faktisk sådan? Jeg spørg at ren nyserrighed da jeg har lagt mærke til det :) Eller det går måske lidt for hurtigt på tasterne indimellem ;)




Det Er Så Svært At Skilles Ad,
Så Svært At Gå Sin Vej.
Men Alle Mine Tanker,
Vil Altid Følge Dig :'(-<3'


Kan Ikke Hjælpe Mennesker Med Hesteproblemer - Kun Heste Med Menneskeproblemer..


0
0
Svar på denne tråd
 
 Dvæle lidt
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 11:22

Hvad med at give Sille lidt ro på det hele?


Jeg tror at jeg har kendt jer i to år nu. I den tid har hun haft rideponyer ved navn


- Rappe

- Malou

- Mckinney

- Mickey

- Bornholm

- Flower

- Frk.Hansen

- Milan

- Jobbe?


+ det løse.

Og så har jeg nok overset et par stykker!


I har brugt undervisere som


- Mette

- Mike

- Morten

- Dorthe

- Anita

- Thomas(?)


+ forskellige piger, der har hjulpet ind i mellem.


Jeg tager simpelthen hatten af for Sille, at hun kan blive ved med at magte det i sit hoved. Hun er en dygtig lille pige!







JANNE

Med-ejer af

Helten & Klaphatten


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 11:43


Susanne - I dressur bruger man hverken stemme eller vippen med fødderne.


At bruge mund, kan trække en karakter fra i hver øvelse du gør det i og vippe med fødderne, giver fradrag i rytters opstilling.


Så det er vist som det plejer.


Milan ser dejlig ud, - måske lidt småt gående på forbenene, som måske skyldes manglende sko eller sko som ville fungerer bedre med noget rul på.





Hilsen fra Pony-mor.


Livet er for kort til telefonsælgere, sadelproblemer og foderautomater.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Janne Janne Janne
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 13:25

Janne du er sku utrolig...tror du ikke snart du kan få andet at gå op i end Sille og mig ?? prøv nu at komme over din mavesure fornemmelse og lad være atter engang at få vendt en tråd til andet end den startede ud med.

Sille logger på flere gange om dagen for at se om i andre ikke også syntes han er en dejlig pony og så skal hun havde DET smidt i hovedet NU ER DET FAME NOK, heldigvis tager hun det med et skuldertræk og jeg syntes det er liiidt tankevækkende når en pige på 9 år ryster på hovedet af en voksen og simpelthen konstaterer ordret---Hun er for mærkelig.


egentlig handlede den her tråd bare om at Sille og jeg var glad fordi Milan opførte sig så fint hans første gang i festtøjet. Men jeg burde jo have vidst at du skulle ind over og få kørt dine tilhænger er i position..det min fejl og sku synd for Sille (som staves SIlle). som godt nok er ret ligeglad med dig, men som tager det nært når du med dit altid fantastiske snilde og fantastiske formuleringssprog skal ind på hvad hun har haft af ponyer... Man kan jo undres over hvorfor du ikke for bare få måneder siden har følt det vigtige i, gang på gang at kommentere netop vores valg af trænere eller ponyer..men derimod kunne bruge timer i tlf med mig, samt benytte mig når du skulle have redet en tråd ud på nettet (mon du bruger andre på samme måde nu). Lad os da for guds skyld bestemme selv hvad vi gør og ikke gør. Jeg kunne sagtens synke til dit plan og begynde at svine dig til ude i byen.. troede du virkelig ikke at folk gik videre til mig !

Men lad det være sagt her: Du er IKKE i mit liv længere,og jeg bruger ikke 5 min. på dig..jeg fatter i min vildeste fantasi ikke jeg kan blive ved at fylde så meget i dit...kom nu videre.



PASSIER YOUNG CHAMP SÆLGES

KIEFFER SULEIKA PONYTRENSE SÆLGES



0
0
Svar på denne tråd
 
 ponymor...
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 13:27

Pony mor..hvor tilfældigt du lige sku skrive efter Janne..kender ikke mange ungheste/ponyer der ikke bliver tilredet med stemmens hjælp vores gør i hvertfald og eftersom han ind til videre ligger ret lunt i svinget for kategori 2 ponyerne mener jeg nok han bliver tilredet som han skal (og faktisk JOW du må godt snakke med ponyen i 4 års championatet bare du ikke forstyrrer andre)

Har lige spurgt Sille om hun drev meget på Milan med benene og hun sagde nej, han var helt perfekt :) men hun sidder så tungt hun kan for ikke at blive "bumpet" ud af sadlen og koncentrere sig meget om sine hænder for at holde ham 100% lige på tøjlen og ikke komme til at rykke ham i hovedet ..så benene har hun ikke lige tænkt over... siger hun.


PASSIER YOUNG CHAMP SÆLGES

KIEFFER SULEIKA PONYTRENSE SÆLGES



0
0
Svar på denne tråd
 
 God erfaring
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 13:33

Gid jeg havde haft sådan en mor ;) En masse dejlige ponyer at ride, mulighed for at ride ved forskellige undervisninger, og fede oplevelser til stævner :)


På den anden side, klager ikke... selvom jeg aldrig fik mine ponyår. Tilgengæld forsøger jeg nu at ride alle de heste jeg kan, for man bliver jo ikke god rytter af en pony. Synes det er fedt i giver hende muligheden for at ride mange ponyer, når hun nu kan. Købte i bare en stjerne pony, med masse resultater bag sig, ja så ville jeg være knap så imponeret. Det gør så mange.

De gange jeg bare har set Sille på den samme hvide pony, har jeg tænkt lidt "nå ja flot, sikkert god pony og en stolt mor". Når hun kan ride så mange synes jeg det er fedt. Især en 4 års i så fin stil.

Selvfølgelig skal børnene da ikke presses, men nu har jeg selv været underviser for børn og de VIL gerne... de synes jo det er sjovt,så er det jo bare fedt samtidig at have muligheden for at støtte dem.


Desværre køre videoen ikke godt her, men synes billederne viser super flot stil. Der er meget der kan forbedres, men for pokker...i den alder kan man da ikke forlange mere. Også tit svært for børnene at sidde helt stille med ben osv. fordi de vokser, er bløder i knoglerne osv.


Flot ridning!

0
0
Svar på denne tråd
 
 En lille kommentar
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 13:47

Nu er jeg slet ikke på samme plan som Sille og føler mig derfor ikke dygtig nok til at kommentere hende.


Men jeg kan alligevel ikke lade være med at tænke på, når jeg selv rider på min hest Cæsar i forhold til min hest Renault. På Cæsar har jeg VIRKELIG svært ved at sidde stille med benene, hvorimod jeg helt automatisk sidder mere roligt med dem på Renault.


Så måske er det derfor Sille sidder lidt mere uroligt med benene her, da det måske er lidt sværere for hende, end på en anden hest? Bare en tanke.


Synes ellers ham Milan ser super dejlig ud og er meget imponeret over Sille. Hun skal nu nok blive den nye kvindelige udgave af Andreas Helgstrand engang.




Anja
- med de fem skønne muler:

Cæsar * Zariba * Renault * Papaya Ley * Mr. Cashew

~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

0
0
Svar på denne tråd
 
 Zanta...
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 13:57

Det er nu ikke for at give hende mange ponyer at ride.


Sille lagde ud med at ville springe og fik derfor Malov da hun fyldte 6 år og da vi flyttede til fyn fik hun Markinnie..desværre styrtede Sille voldsomt med Markinnie og blev meget meget ræd for ponyen (hver gang hun sad på hende begyndte hendes ben at ryste) derfor blev hun solgt. Malov var en udpræget springpony og da Sille var blevet bange for at springe blev hun solgt til sin bedste venindes storesøster (de samme som har Mickey nu) hos hende springer Malov M-klasser.


I stedet for Malov og Markinnie fik Sille Mickey og Bornholm..Bornholm var dog alt for kraftig og tung for Sille og Sille gad faktisk ikke at ride ham, så i stedet fik hun Frøken og Frøkens ejer fik Bornholm.. vi fik ham dog hjem igen men har fundet det perfekte hjem til ham, som lærepony til en lidt nervøs pige.


JEg byttede så et af MINE føl væk til Flower..med håb om at det kunne være Silles kategori 2 pony til de alarmerende voksende ben, Flower er en rigtig sød og god pony men også hun var bygget springer og elskede det (SIlle havde hende en måned)


I mellemtiden havde frøken og Mickey bevæget sig op i LA klasserne og Sille kunne til stævnerne, pga. de små klasser ikke nå at varme to ponyer op, og hver stævne var stres stres stres og Sille havde ALDRIG tid til at være sammen med de andre børn mellem klasserne, og Sille sagde selv at hun ikke magtede 2 ponyer på det samme niveau..og egentlig godt ville koncentrere sig om at lære at ride frøken som uden tvivl var den af de 2 der var den hun kunne komme længest med. Mille Silles hjerteveninde (lillesøster til Malovs ejer) fik Mickey. og for pengene købte vi Milan..og her tror jeg vores stjerne er fundet. Jobbe har Sille faktisk ikke noget at gøre med og får det heller ikke før Frøken skal pensioneres. Han er en STOR etter og halvfuldblod, en alt for stor mundfuld for hende ENDNU..men når hun passer til ham og har fået et eller to år mere på bagen er han gjort klar til hende...en SUPER løsning i mens kan de gå og snakke i stalden.


Rappe var et fejlkøb, hende har vi dog stadig dog udstationeret 10 min herfra i løsdrift da hun ikke prioritere tæt menneskelig kontakt.


Så som du kan se, har målet ikke været at hun skulle ride en masse ponyer men omstændighederne der har artet sig sådan.



PASSIER YOUNG CHAMP SÆLGES

KIEFFER SULEIKA PONYTRENSE SÆLGES



0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg synes jo bare
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 14:03

det er skønt og se en knalddygtig flittig pige der har lært og korrigere ponyen korrekt og ikke sidder og plukker den ned foran. Jeg synes I gør det flot - og så har jeg min egen mantra - faktisk 2...Den der er tilfreds med sit eget liv, behøver ikke blande sig i andres... - nr 2 mantra kan jeg ikke huske...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Krogsboll
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 14:05

Okay, men var nu kun positivt ment. Mange forældre lader bare børnene bøvle videre med en pony, som slet ikke passer til dem. Selvfølgelig skal man ikke give op på dag et, men synes det er fedt nogen tør tage konsekvensen og sige "denne pony passer bedre til en anden pige". Det gør jo ikke en til dårlig rytter, men giver både pony og rytter et bedre liv.

Og hun har da uden tvivl lært noget på dem alle, som kan tages med videre.

Synes da det er flot hun kan fortsætte på ny pony, og ikke bare opgiver helt. Har haft rigtig mange elever i den alder, og de skal helst have en del succes oplevelser, selvom de ved det kræver hård træning i sidste ende ;)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Okay tak for svar...
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 14:16

Det var bestemt heller ikke for at kritisere Sille - hun rider allerede bedre end jeg nogensinde kommer til, og I andre videoer har jeg heller ikke lagt mærke til det med fødderne - det sprang mig bare i øjnene på denne...


Ellers et pænt ridt, og hun og hestene gør det jo rigtig godt. Og så nyder jeg virkelig at læse historierne om, hvordan hun ikke tager alting så højtideligt, og blot tager det hele som det kommer. Hun har en god indgangsvinkel til konkurrenceridning i hvertfald. At hun kan fejre hendes kusine, selv om hun selv har haft en knap så godt ridt siger jo meget om hende...




Venlig hilsen Susanne og Sedoj
Se vores hjemmeside her

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 14:21

Ro på.


Så din video igår og fik ikke tid til at svarer, før nu efter et p!sse irreterende tandlægebesøg idag.


Nej - de ungheste og ungponyer min datter har redet til, er munden ikke blevet brugt.

Jo - det blev for nogle år siden tilladt i dressuren, at trække en karakter ned i de øvelser, rytteren bruger mund.

For os har tingene hængt sammen, så det har været et bevist valg ikke at vænne ponyen til at man bruger mund under tilridningen.


Jo - det trækker ned i rytteren opstilling at vippe med tæerne.


Milan er en dejlig pony og kommer fra et supert sted. Men har han ikke sko på, var det en ide at give ham nogen på og har han sko på, så ville det være en god ide, at der kom mere rul på dem.


Det ville gøre, at han tog lidt længere skridt og at Sille ikke behøvede at vippe så meget med fødderne.


De ting kan nemlig også hænge sammen.


Igen Trine prøv, at tage nogle ting til dig, istedet for at gå i forsvar. Du har ambitionerne og vil gerne bruge tiden og give alt din forældreopbakning til at Sille rider, så tag dog de gode råd til dig.

Med Silles talent kan det da kun blive bedre.


Mht at du bemærker at jeg skriver efter Janne, så var det nu tilfældigt, men som du ved synes jeg også at du køber og sælger ponyer i et hurtigt tempo ift at Sille er 8 år. Det er jo ingen hemmelighed.





Hilsen fra Pony-mor.


Livet er for kort til telefonsælgere, sadelproblemer og foderautomater.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Den perfekte pony
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 14:40

Malov VAR den perfekte pony for Sille da hun sprang ..en fantastisk sød pony uden en selvstændig tanke i hovedet alt hun krævede var en rytter der kunne styre nogen lunde lige på springet.


Markinnie var FOR god og stor, og SIlle alt for uerfaren..endte med at springe hende ud af sadlen i en kombination..simpelhen fordi den prøvede at redde serien. Hun er den perfekte pony for en modig og let rutineret rytter der ville mere..dem der har hende nu ville ikke bytte hende for en milion.


Mickey og SIlle var perfekte sammen i et år og hun kunne godt have "høvlet" det sidste ud af ham og taget alm. brandpokalen med hjem, samt begge dækner i Nørrelund cuppen.(Bort set fra at Sille og Frk garanteret ikke ville være blevet så fine som de er nu hvis hun havde haft dem begge) Men valgte, også i anstændighed til ham, at sige tak for hjælpen..nu kan du hjælpe Mille samme vej helt forfra..han har lige vundet en LC2 med 72% hurra hurra Mille :)


Flower og Bornholm nåede ikke ind til Sille men jeg ved at de begge er i hjem hvor de bliver betegnet som den perfekte pony.


Ok en var ikke perfekt Rappe...den sure skøre pony, men hende har vi netop heller ikke kunne finde det perfekte hjem til...også derfor hun stadig er ejet af os..men vi har fundet den perfekte løsning for Rappe.


Så som der bliver nævnt...(næsten)alle ponyer er perfekte, bare de havner hos den rigtige.


Det der også nævnes er at det er uhyggelig synd for BÅDE rytter og pony at beholde den fordi man nu engang har købt den, hvis de hver i sær egentlig trives bedst med anden makker.


PASSIER YOUNG CHAMP SÆLGES

KIEFFER SULEIKA PONYTRENSE SÆLGES



0
0
Svar på denne tråd
 
 krogsboll
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 14:40

Hvorfor angriper du pony-mor? Og hva har hun med Janne at gjøre?


Når det er sagt så skriver faktisk Janne det jeg har tenkt mange gange.

Bortsett fra det med trenerene for det ante jeg jo ikke.

Så da jeg læste indleggende hvor nogle påpekte at Milan kanskje ikke viste de beste gangartene tenkte jeg: nu bliver han snart byttet ud med en annen, og sikkert med en eller annen begrunnelse om at Sille måtte ha en der kunne mer osv.


Nu kjenner ikke jeg hverken dig eller hvemsomhelst, og har ikke personlig kontakt med nogen her inde fra,bortsett fra en og hun har intet med ponymiljøet at gjøre og er på min alder.


Men jeg har fulgt med i dine indlegg og til at starte med var syntes jeg det var flott og at du hadde grunn til stolthed.


Etterhvert gikk det opp for meg at ambisjonene lå hos mor.Og ettersom tiden gikk og forbruket af ponyer økte syntes jeg mer og mer synd på Sille.

Man kan ikke velge sine foreldre.Det dine drømmer fører til er jo at pigen mister mye af sin barndom.Hun blir ganske ensom, og pga mor gidder ingen at være sosiale med henne heller.

Hun får aldri oppleve at bli riktig knyttet til en pony, såfremt du ikke kan klare å købe den beste af de beste og holde den skadefri.Er den ikke god nok i mors øyne så ud med den!

Hun skal alltid prestere og prestere og prestere, hva tror du det gjør med et lite barn som hun tross alt er.

Om det stemmer det med trenere, vil det jo si at hun i tillegg til stadig nye ponyer, må forholde seg til stadig nye mennesker,steder og trenere.

Fortsetter det slik vil hun iallefall aldri bli Danmarks kvinnelige svar på Helgstrand som en over skrev.

Da kreves det kontinuitet,lyst og treningsglede.Du risikerer å ødelegge pigens barndom og stoppe et talent fordi at den dagen hun selv tør og kan si imod sin mor kommer hun at gjøre det.

Og stemmer det du skrev og tidligere har skrevet om økomien vil pigen i tillegg slite med dårlig samvittighed fordi det er pga af ridningen, og på et tidspunkt risikerer du jo at resten af familien også blir ked af at alt drejer seg kun om Sille.



Alt jeg her har skrevet er ting jeg har tenkt lenge.Jeg kjenner dere riktignok ikke, men slik jeg skriver det er min oppfattning af situasjonen og dig udifra det jeg har læst af det du har skrevet.

Jeg har svart i nogle andre tråde tidligere hvor jeg pent inpakket har prøvd at antyde noget om ditt ambisjonsnivå og press på børn i sporten.Samt skrevet noget om dette med hvilke verdier man gir videre til sine børn.


Nu har du jo aldri tatt pene små hint, hverken fra mig eller andre.

Men for Silles del håber jeg jo at du kanskje tenker litt over hva som blir skrevet.

Jeg har intet udestående med dig og prøver ikke at nedgjøre, men har skrevet min ærlige mening fordi jeg tror at det kanskje kan være godt for Sille.


Man kan ikke leve sitt liv gjennom børnene, ej heller prøve at oppfylle egne drømme gjennom andre.





Hilsen Ellen



KIG IND !

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jo Ellen
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 15:00

men kunne du ikke holde din sjæfta i, når du nu ved pigen læser med...?? Hvem er det lige der ødelægger det for pigen nu..?? Vist ikke hendes mor, du lyder godt nok til at være et orakel mht børn og deres følelser.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har da ikke betvivlet..
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 15:02

At rytterens ben skal sidde stille, er jo ikke betvivlet..jeg kan bare konstatere at det gør de ikke :)


Vi spurgte dommeren om hun måtte snakke til ham og fik ..JA, han er jo kun en knægt. vi ved da godt hun ikke må inden for drf. Så når de er klar til det er stemmen også lagt væk.


Milan traver præsis som Sille beder ham om..og det var nok ;).. det hele skal jo hænge sammen..og også gerne rytteren skulle blive hængende. Jeg mener ikke at jeg har kommenteret noget omkring dine råd om hans travbevægelse men

Jeg tager gerne imod råd og det ved du jo også godt, men lige med Milan er der 110% styr på det og derfor syntes jeg ikke der var grund til at spørge ind til det...ikke at jeg siger det er perfekt men vi ved lige hvor han er nu og hvor Sille er i forhold til ham.


PASSIER YOUNG CHAMP SÆLGES

KIEFFER SULEIKA PONYTRENSE SÆLGES



0
0
Svar på denne tråd
 
 nååå ...
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 15:04



en SKABS-HNer der mener, at hvis man som mor blander sit barn ind i sine skriblerier på HN så er man fredet.





Hilsen fra Pony-mor.


Livet er for kort til telefonsælgere, sadelproblemer og foderautomater.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Trine...
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 15:05

...sådan valgte du så at læse mit indlæg!


Du kunne også have valgt at læse det som et velment råd til dig, og en kompliment til Sille!


Jeg kan ikke erindre, at jeg har drejet dine tråde i nogen som helst retning før???


Jeg tror helt oprigtigt, at Sille(og måske du selv) ville lære en masse ved at du prøver at være vedholdende og holde fast ved en pony og en underviser, istedet for at ville skifte noget/nogen ud, hvorgang tingene ikke er gået optimalt.


Vi andre kan da også have alle mulige overvejelser, når tingene går i den forkerte retning, - og det gør de jo for alle ind i mellem.


Så der er ingenting i vejen med, at overveje, om der er noget, man gør forkert, om man kan gøre tingene bedre. Det er den eneste måde, at bevare en positiv udvikling på.


Jeg maner bare til besindighed. Jeg har da ikke tal på, hvor mange gange du har ville sælge Frøknen i løbet af sidste vinter. Heldigvis besindede du dig. Og nu høster Sille frugterne af arbejdet.




JANNE

Med-ejer af

Helten & Klaphatten


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen, jeg gider
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 15:21

ikke lave en præsentation for det får man ikke mere ret til eller af. Til gengæld ynder nogle jo og mene at de sidder med de vise sten med et billede på præsentationen. Hvis de damer kunne slappe lidt af og bruge hovedet, så tag dog jeres kamp uden pigens vidende. Silles mor skrev det i et tidligere indlæg hun blev ked af det. Og de damer har vist ikke billeder af jeres piger af samme grund på præsentation...?? Hold da op...kan I aldrig glæde jer på vegne for en pige på 7 eller det 9 år, uden og komme med alle jeres gode mere eller mindre velmendende råd. Alle Silles mors tråde ender på denne måde. Og hvis andre blander sig, så pustes der op med at man er en skabs HN'er. bl.a. bl.a.

0
0
Svar på denne tråd
 
 M. Pedersen
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 15:32


Min hypotese er at SKABS-HNer skriver i et grimmere sprog.


Hypoteser er til for at blive be- eller afkræftet.


Når du beder en Hner om, at holde k#ft, synes jeg at min hypotese bliver bekræftiget.


Min datter vil under ingen omstændigheder eksponeres nogen steder, hvilket jeg respekterer fulgt ud.


Men derfor kan jeg jo godt synes det er hyggeligt/underholdende/morsomt/ lærerigtt at være på HN og samtidig respekterer min datters anonymitet.


Selv er jeg ikke særlig anonym, bortset fra navn, - de fleste Hnere er vist helt klar over hvilket livssyn og holdninger jeg har til mangt og meget.





Hilsen fra Pony-mor.


Livet er for kort til telefonsælgere, sadelproblemer og foderautomater.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg syntes allermest..
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 15:37

de lyder til at der er nogen der misundelig..


Krogsboll.. Jeg syntes din datter er rigtig dygtig, hun rider allerede bedre end jeg nok nogensinde kommer til.. Bare lad være med at tage dig at de mavesure tanter, der tror de ved alt om jeres hesteliv..






Krone og Bølge - En selvfølge

og de Sorte Perler

Frieserføl sælges - www.heste-nettet.dk/lodge/19305/ hest/165470/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ellen...
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 15:37

Fint at du bekymrer dig, men det kan ALLE der har mødt Sille fortælle at du ikke behøver. Hun har ben i næsen og som det jo også fremgår i et indlæg kan du tro jeg har ville sælge Frøken MANGE gange ..når den har løbet af h.til med min datter eller bukket som en rodeo tyr. SIlle har intet problem med at sige til mig hvad hun vil og ikke vil..ellers var Frøken solgt det kan jeg godt love dig. Sille har (men det er jo også en fejl) selv valgt til og fra på ALLE punkter mht. til sin ridning.


Sille er absolut ikke en ensom pige der lever i skyggen af sin mor..hun har sine egne meninger og masser af venner både inden for sporten og uden for sporten, men klart hendes sport bliver prioriteret højt og det har da også været på bekostning af en børnefødselsdag i ny og næ hvis der har været et stævne, men valget har været hendes. Hvad er der så galt i at hun vil sin sport ? og ja hun vil være det bedste hun kan..hun knokler r...for det hver gang hun sidder på en pony og elsker hvert minut. Sille holder... som før sagt da selv samme debat blev pumpet igang..meget af sine ponyer og underligt nok mest af frøken som hun siger har samme stædighed som hun selv. Sille elsker derimod sin kat og ville ikke sælge den for en milion.. men fik hun budt et UBLU beløb for Milan der ville gøre at hun kunne købe en af toerne på top 5 ville hun ikke tøve et sec.

Det er MIG her i familien der har et "walt disney" syn på ponyerne IKKE Sille.


og skal vi så ikke bare lade det blive ved det.




PASSIER YOUNG CHAMP SÆLGES

KIEFFER SULEIKA PONYTRENSE SÆLGES



0
0
Svar på denne tråd
 
 Røm røm
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 16:31

Host Host...


Egen mening... råber hun så lige så højt som du gør... Og skaber hun sig på samme måde




Illum

.

Jeg undskylder IKKE for stavefejl, manglende tegn eller tegnsætning.

Deal with it !!!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 jamen god dag Illum
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 16:37

tænkte på hvor længe du kunne holde den tudse i halsen


PASSIER YOUNG CHAMP SÆLGES

KIEFFER SULEIKA PONYTRENSE SÆLGES



0
0
Svar på denne tråd
 
 hvor er den fin
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 16:38

hvor er i søde sammen og hvor ser det bare godt ud


Shadowe utrolig Smuk Qarter/blaning plag på 1 år og 4 mdr forventet at blive 160 stg. sælges til billige penge kig på min profil

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 16:46

Nu brugte jeg lige 10 min af en kedelig regnvejrsdag på at søge på dine tråde, Trine. For i perioder skriver jeg meget på HN(for meget) og jeg kan derfor ikke huske alt, hvad jeg har skrevet.


Og jeg må indrømme, at jeg KAN altså ikke se, at jeg nogen steder har ødelagt dine tråde med indlæg, der trak i negativ retning.


Ikke engang da du fra den ene dag til den anden trak dig fra DM-holdet, skældte eller mukkede jeg over det.

Det blev konstateret, og andet kunne vi jo ikke gøre.



JANNE

Med-ejer af

Helten & Klaphatten


0
0
Svar på denne tråd
 
 svar fra mig
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 17:06

M.Pedersen:

For det første tror jeg ikke pigen læser med, for det andre har jeg ikke på noe vis skrevet noe negativt om pigen.

Og jeg ser på ingen måde meg selv som et orakel.

Men jeg har over lang tid fulgt med i krogsbolls skriverier og ingen i verden skal fortelle mig at en pige (som i starten var 5-6 år) går rundt og skriver og udtaler seg med et voksens menneskes syn på ting.

Jeg har både børn og barnebarn og et langt liv og mye livsærfaring og empati(som jeg faktisk har)førte til at jeg skrev som jeg gjorde.


Til opplysning, jeg er ikke misunnelig, vi har pony som vi er riktig glade for, der er billeder på min pres.(40 stk)+ profiler på ponyene.

Min Datter har nogle ambisjoner, de er hennes og vil hun skrive om det gjør hun det.

Jeg er stolt af henne (akurat som alle andre mødre) og av og til hender det at jeg skriver noget om det. Men kun sjeldent.


Så jeg er ikke en misunnelig tante, vi er der vi vil være med vårt "hesteri" og jeg er vel heller ikke kjent for at skrive grimt herinde.


Så det er slett ikke nødvendig at bede meg lukke klappen!


Men jeg tror at alle som læser med over tid skal huske at det er nemt at skrive rosenrødt og tillegge et barn meninger som passer i billedet her på nett.

Og at ingen faktisk vet noget som helst konkret om personen som skriver indlegg såsant man ikke har møtt/sett vedkommende IRL.


Selvom jeg har en fyldig pres. er det f.eks nesten ingen som ved hva jeg arbejder med eller hva jeg er uddannet til.


Krogsboll, jeg bekymrer meg ligefuldt, fordi du eksponerer pigen på den måde du gjør og skriver som du gjør.

Det var jo derfor jeg skrev så åbent og ærlig.

Jeg har sett noget lignende en gang før og det var ikke noget lykkelig barn selvom alt drejde seg om henne!

Og ikke nok med at hun var utsatt for et enormt prestasjonspress, men på toppen af alt gikk hun rundt og var flov og ked af det fordi hennes foreldre alltid lagde scener og klagde over dommere, protesterte mot andre ekvipasjer osv. Gang på gang!

Og den dagen du eventuelt kommer derhen, vil det være svært at være Sille, tro meg.

Og på sikt blir det svært at blive i miljøet fordi alle ved og ingen vil ha noget med en at gjøre.


Så det var skrevet til ettertanke,intet annet.





Hilsen Ellen



KIG IND !

0
0
Svar på denne tråd
 
 krogsboll
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 17:13

nej den går sgu ikke med at måle ham ned, han er blevet 157 cm i stg.


men helt sikkert kan i komme forbi og hilse, og ride en tur hvis i har lyst.



0
0
Svar på denne tråd
 
 HALooo
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 17:37

Jeg har ALDRIG klaget over en dommers bedømmelse..der har sjældent været noget at klage over og alle ved det ikke hjælper. Jeg har anbefalet en til DM at klage over en dommer der lå 40 point under de 2 andre og havde det været tilfældet i Silles sted havde jeg ved gud også klaget over det. Jeg har engang virkelig følt at Sille blev dømt uretfærdigt i % , flere andre end Sille blev dømt ned og en pony ingen regnede for noget vandt...vi var flere der syntes dommer var tosset ind til jeg fik kritikken for kunne jeg udemærket se hvad ihvertfald Sille var dømt ned på..for der stod ikke andet end Frem med næsen. frem med næsen og frem med næsen...lidt klogere ja ponyen SKAL sku frem med næsen...men sandheden er at hvis Frøken får dårlige % er det fordi hun har skabt sig.


Jo og en anden situation til DM gik jeg i sekrateriatet for at høre om at det ikke var en fejl at kvalifikationen og B-finalen ikke blev lagt sammen...det havde IKKE en skid med SIlle at gøre..hun var blevet sidst (på en pony der skabte sig IGEN), men jeg havde fejlagtig ønsket en pige Sille tit rider mod tillykke med B-finalen fordi jeg var sikker på det hang sådan sammen. Smadder synd for pigen der et øjeblik håbede...og dumt af mig ikke at tjekke op på reglerne.


og Jeg har ALDRIG Klaget over en anden rytter, mere er der ikke at sige til det. Men jeg klager over at de ligger alle kategorierne sammen igen ikke på Silles vejne..hun rider pænt med op, men rigtig mange af de andre gider slet ikke mere og det er sørgeligt.


Men jo jeg og Sille har en sort humor omkring dommere der ikke kan se bort fra at frøken løber en langside eller bukker et par gange..men man skal dælme være lidt mere end evnesvag for ikke at forstå ironien i at man siger at de er dumme...Det sjove var at Silles sponsor stod ved siden af ..og sagde tak skæbne DEN skal nok blive misforstået...Trine du skal lære at folk der ikke kender dig vil misforstå ..den har jeg taget til mig på stævnepladsen.



PASSIER YOUNG CHAMP SÆLGES

KIEFFER SULEIKA PONYTRENSE SÆLGES



0
0
Svar på denne tråd
 
 unnskyld?
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 17:50

Jeg har da ikke sagt at du har gjort det?


Jeg forteller dig og andre der læser med i tråden at jeg har opplevd at det har skjedd med en annen rytter og hvordan det var og jeg manet til besinnelse innen du eventuelt havnet der selv i din iver etter at hjelpe Sille videre.

Læs hva jeg skriver!


Og som tidligere nevnt, jeg aner intet om dig annet enn du selv skriver.

Jeg bor jo ikke engang i Danmark!




Hilsen Ellen



KIG IND !

0
0
Svar på denne tråd
 
 ok ellen
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 18:03

DEN misforstod jeg i min arrigskab..men desværre har m.Pedersen ret..SIlle har faktisk læst den her tråd og hun er ked af det. Så desværre vil jeg droppe ud her..kan ellers godt lide stedet men Det er ikke nogen jge ønsker hun skal tage del i..og hun er desværre ligesom sin far en haj til computere.


PASSIER YOUNG CHAMP SÆLGES

KIEFFER SULEIKA PONYTRENSE SÆLGES



0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 18:14



Gad vide om der er gået virus i trådende. Nu er det den anden præsentation, som er forsvundet idag.





Hilsen fra Pony-mor.


Livet er for kort til telefonsælgere, sadelproblemer og foderautomater.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Kedeligt
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 18:29

at folk ikke kan holde tråden til det den egt. burde handle om...

Synes så tit det hele ender med mudderkastning, kors hvor er det træls :/




~ Soya - elsket og savnet ~

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen det er jo
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 18:47

Ikke første gang,pony-mor.


Børn på 7 kan ikke have egen udviklet sorthumor, men de kan abe efter det de ser...


Illum

.

Jeg undskylder IKKE for stavefejl, manglende tegn eller tegnsætning.

Deal with it !!!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 ILLUM + (andre kritikkere)
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 19:23

hvad klasse går du i ???



jeg gætter på børnehaveklasse


hold kæft hvor er i ynkelige, alle jer som ikke kan holde op med at vurdere hvad ponyer andre folk skal købe og sælge.


ved i hvad, det rager ikke jer overhovedet, i blev desuden ikke spurgt, så ved i hvad, HOLD MUND.


Hvis man vil være med i ridesporten, og ikke har de penge der skal til at købe "hesten" for, er man nød til at begynde et sted.

og det kræver udbytning af heste mange gange, sådan er det, når man kan opnå en bedre hest/pony bliver man nød til at sælge en anden.


det burde i da vide, alle i kloge hoveder.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hold adwow.
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 19:39

Jeg må indrømme jeg deler samme tanker på Janne, Illum og Ellen.


Men altså - jeg kender jer ikke, så derfor dømmer jeg ikke..


Jeg vil egentlig bare gerne have et SERIØST svar på mit spørgsmål om Sille staves SIlle ?

Det overhovedet ikke for lyde kæk eller noget - simpelthen af ren nyserrighed da jeg lægger meget mærke til det.


:)


- Jeg synes egentlig at i alle dine tråde - forsvarrer du dig, forsvarrer dig hele tiden. Hvorfor ikke åbne op for forslagene og tage den "postive kritik" med dig . Fx omkring sko på ponyen ? Spørg evt jeres smed osv.



Det Er Så Svært At Skilles Ad,
Så Svært At Gå Sin Vej.
Men Alle Mine Tanker,
Vil Altid Følge Dig :'(-<3'


Kan Ikke Hjælpe Mennesker Med Hesteproblemer - Kun Heste Med Menneskeproblemer..


0
0
Svar på denne tråd
 
 Sandra...
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 19:42

Læs tråden igennem, der står svaret.


Pia


Glæd dig over hverdagen - dem er der flest af

Nu mega frelst og meget mere oplyst

Citronmåne er bare sådan en taberkage

0
0
Svar på denne tråd
 
 krogsboll:
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 19:59

krogsboll: Hvis jeg var dig, ville jeg ikke lade Sille læse trådene på HN.. Hun er slet ikke gammel nok til at kunne få al den kritik, som der bliver givet.. Skån din lille pige for dette, hun kan alligevel ikke helt forstå det, og det der sker er at hun bliver såret!!! Det er synd! Og så længe at hun får undervisning i sin ridning, får hun den kritik som hun skal have.. Denne kritik er konstruktiv, da ridelæreren taler og underviser i et meget venligere sprog, som Sille kan forstå!


Jeg håber virkelig at du spare hende for dette! Det kan jo i værste fald få hende til at miste interessen for ridning.


Hun virker som en rigtig sød pige, og på mange måder "voksen" idet at hun er så dygtig! Men, men, men.. Hun er stadig en lille følsom pige, der skal have plads til at lege, og gøre de ting som børn nu engang gør.. Hun skal da ikke sidde her på HN og høre på al den kritik..


Håber du tager dette til dig


Lidt det samme skete der for hvemsomhelst, som også har en super dygtig pige! Hun viser ikke billeder af Klaphatten og Karoline mere, idet der skete en masse ting her på HN! Og det skal man være klar til her på HN, for alle siger deres mening! På godt og på ondt!




©©© Diablo Delight ©©©

-Reddet fra slagtning, nu min hyp


Rosetter har ingen værdi, hvis de ikke er fortjent!

Tænk på hvilke klasser du starter, er der konkurence nok?
-Eller rider du blot for at
vinde?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sille...
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 21:04

Til Sille: (Hvis du læser dette)


Hvis du læser mit indlæg nu, har du sikkert også læst alle de andre - og det gør mig ked af det. For du fortjener ikke allerede og se den grimme egenskab ved mennesker, som kaldes misundelse.


Men nu du har set den side, så vil jeg fortælle dig at der stadig er mange andre rytterfolk, som kan se bort fra denne " egenskab" og som synes du gør et flot stykke arbejde med ponyerne og sikkert også et flot stykke arbejde med alt andet du giver dig til.


Du er jo sikkert også til skæg og ballade og kan synes alle er dumme og tarvelige og andre gange at alle er skønne og venlige - jeg vil gerne bidrage til sidstnævnte.


Jeg ønsker dig stort held og lykke i fremtiden med alt hvad du måtte bruge din tid på. (især med ponyerne ) Du skal nok blive stolt af dig selv.


Ps. Et lille held og lykke til Finalen med Milan (Som iøvrigt er en virkelig dejlig pony), men du klarer det nok så flot, så derfor gemmer jeg lidt held til dig senere hen i livet .

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det bedste for Sille
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 21:09

Der er da vist ingen her i tråden, der ikke er imponeret over Sille, og det er da vist også alle, der kun vil det bedste for hende.


Det er måske endda lige netop det, det drejer sig om!




JANNE

Med-ejer af

Helten & Klaphatten


0
0
Svar på denne tråd
 
 træls tråd
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 21:17

Jeg synes heller ikke, at SIlle bør læse med her. Det er et forum for voksne, hvor der kan komme kommentarer, der bestemt ikke er møntet på børn.

Aner intet om den her diskussion, udover at Janne jo startede den op på et tidspunkt, men så selv lukkede den igen.

Hvorfor den skal startes igen nu, forstår jeg ikke, udover at det måske kan være utrolig frustrerende at stå på sidelinjen og se et andet menneske fortolke/huske tingene SÅ anderledes end man tydeligvis selv gør.

Hvorvidt Krogsboll har dummet sig eller ej, skal jeg ikke udtale mig om.

Jeg håber bare fokus kan blive på pigen. Som jeg før har skrevet i en af dine tråde, mener jeg ikke, at du kan forsvare at lade et kun 8årigt barn selv bestemme, hvad der skal ske. Det er hun altså ikke gammel nok til. Men det er jo din datter!

Jeg håber, at du kan skelne dine ambitioner fra BARNETS og ellers tage imod de gode råd, de erfarne ponymødre tilbyder dig.

Mvh Signe


Er det okay at være modbydelig i ærlighedens åbenbart hellige navn?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ihhh ja og du lyder, donzet
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 21:30

Da voksen... tisk tisk.


Misundelig uha da da nej bestemt ikke.


Vi er bare nogle med god hukommelse,med viden der vist ikke sådan lader sig begrave i at folk sletter præs igen og igen og igen.


Et barn på 7-8 kan man altså stadig bestemme over...


Men måske er hun som det mødrende ophav...ja faderen var jo en ørn på en pc...


Illum

.

Jeg undskylder IKKE for stavefejl, manglende tegn eller tegnsætning.

Deal with it !!!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 21:34

Kors, hvor har denne tråd udviklet sig og ja det er ikke i en positiv retning desværre...


Synes det er en rigtig fin pony og det ser rigtig godt ud.


Held og lykke fremover med Milan.


Charlotte


Baptized with a perfect name
The doubting one by heart
Alone without himself


Tidligere RS-navn: Chamiz100(Coniston)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Illum...
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 21:36

Måske det var en fremtidig sælgers salgstale der kom


Pia


Glæd dig over hverdagen - dem er der flest af

Nu mega frelst og meget mere oplyst

Citronmåne er bare sådan en taberkage

0
0
Svar på denne tråd
 
 uha illum
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 21:37

Hvem er nu voksen!!


Med venlig hilsen
Anita Andersen
RSDH avlshoppe sælges se min profil (Madonna)
og se mit smukke DSP føl
efter Bonansa!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Har ingen anelse om hvad
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 21:45

Du mener.


Jeg fortæller hvordan det er hvad er der ikke voksent ved det.


Du og andre er da, noget andet, den måde I kaster latterlige sætninger ud i rummet på er da ...ja latterlige.


Illum

.

Jeg undskylder IKKE for stavefejl, manglende tegn eller tegnsætning.

Deal with it !!!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 donzet m.fl
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 21:51

Selv mitt barnebarn er for gammel til børnehaveklasse, hun er like gammel som Sille!

Men hun rider ikke.


Det er vel ikke hvorvidt at ponyer blir købt/solgt som er det fler af os har hengt oss opp i.

Og som Hvemsomhelst skriver, vi er da alle imponert over Sille og ingen har da kritisert henne?


Og det er iallefall ikke misunnelse ude at gå, Illum har ikke børn(tror jeg?),Hvemsomhelst har en datter som rider på højt nivå selv, det samme har vel pony-mor tror jeg.

Selv er jeg ikke engang dansk, men som tidligere skrevet, vi har akurat de ponyene vi vil ha og er på det nivå min datter er bekvem med.


Så dette handler kanskje om litt andre ting?

Læs mine tidligere indleg og funder litt over hva der står!




Hilsen Ellen



KIG IND !

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sikke en uheldig udvikling
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 21:54

der er kommet i denne tråd.. Jeg håber vitterligt ikke Sille følger med på sidelinjen!!


Mvh Juliette


Salg af OX-hingste af høj kvalitet.

Bedækning ved avlsgodkendte hingste tilbydes


2-3 ridepiger søges til to hingste + en hoppe - henvendelse pr. PB.

Løsdrift til lille vallakplag søges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg må nok
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 21:57

ærlig indrømme, at jeg synes der er nogle stykker som har været meget efter Krogsbol. Som tit har skulle få en lille solstråle indlæg vendt, med temmelig irrelevante udtagelser.


Det her burde være et forum for alle, hvor ingen føler de bliver nødt til at slette præsentationer o.l fordi at hver gang de træder på banen, så bliver de kørt ned.. Og Janne, du burde som alle vide det.. Jeg ved, hvor meget høvl du også har fået, men hvor meget har du egentlig taget til dig?? Og hvor meget forlanger du, at andre skal rette sig efter dine udtagelser? Det er ikke negativt ment, men nogle gange må man jo vende tingene mod sig selv også..


Og pony-mor, du skriver, at du ikke vil eksponere din datter herinde. Det er fair nok. Men det jeg vil sige er, at man godt kan skrive noget om sig selv, uden at man behøver at eksponere sine børn! ;-) Derfor, som jeg har sagt før, er du nok også lidt en skabs HN'er for mig - men ikke et fra Biva :-P


Og et råd til SIlle: Hvis du har problemer med underschenklerne, så må man altså gerne 'snyde' lidt til stævner. Der findes noget spray til sadlen, som klistre til dine støvler - så sidder man altså roligt med dem ;-) Men det er lidt en smagssag, jeg bryder mig ikke om at ride med det, når der skal laves for mange øvelser i programmer. MEN til championater, hvor man rider rundt, det er det altså godt :-) :-)




-HeidiZ :-)

The trust between horse and rider creates a unique partnership

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mor og datter..
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 22:15

Clowns to the left of me

Jokers on the right

Here I am stuck in the middle with you.


Sandemoses Jantelov er stadig moderne.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Små...
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 22:28

...børn på nettet - det er bare ikke i orden.

Pigen skal vel respektere et "NEJ det må du ikke" uanset om hun har arvet fars talent med en Pc´er


Sandhedens time - Krogsboll!? Jeg tror da at den "optræden" ens mor præsterer,(det var en del mennesker vidne til) er mere skadelig end at HN ér skriver om alle de ponyer Sille har haft - tror du ikke ?


Misundelige - ej...hvem kan som voksen tillade sig at være misundelige på et barn.


Hun har talent - det står da klart for alle. Den "gave" skal hun da have lov til at bruge, så længe hun har lyst, men man må da ikke håbe at hendes "omgivelser" ødelægger det for hende. Jeg synes det er en stor mundfuld, for en pige i den alder - nye ponyer - nye underviserer - i et væk.


Håber da det bedste for hende...




Dejlige Tinkerhoppe sælges til avl. Er ifolet med Fløjhingsten i DTF 2005 Lillevangs Gigant, og konstateret drægtig - info se præs

0
0
Svar på denne tråd
 
 HeidiZ ..
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 22:35


Skrive om mig selv?


Jeg skriver stolpe op og stolpe ned, om mit syn på dit og dat, om mine holdninger - sågar politiske, mit menneskesyn og på mit syn på DRF, stævner og udtagelser, vores katte og vores dejlige hest, børneopdragelse og smedearbejde.


Hvis det ikke er at skrive om sig selv, ved jeg ikke hvad det er.


At jeg ikke er fra Biva, tager jeg som et stort kompliment.




Hilsen fra Pony-mor.


Livet er for kort til telefonsælgere, sadelproblemer og foderautomater.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Øv øv øv
Forfatter: 
Dato:  05-10-2007 01:00

Jeg har efterhånden på sidelinien læst mange af de tråde, hvor Krogsbol fortæller om sille. Og hver EVIG eneste gang titter ponymødrebanden frem og irettesætter Krogsbol med familie.


Og nu må Sille ikke læse på HN fordi hendes mor kritiseres, men skal respektere et Nej du må ikke bruge computere. Det skulle da lige været til mine nivøer på 7, 9 og 14 år man sagde det til...


Jeg forstår VIRKELIG godt at Krogbol sletter sin præsentation herinde med jævne mellemrum efter endnu engang at være overfaldet af ponymødrebanden...


jeg ved ikek hvad der foregår mellem jer uden for HN - men i mine øjne lugter det laaangt væk af voksenmobning ...




KH

Søs


Hørte dette citat på P1 og synes det er SÅ godt, SÅ rigtig og SÅ meget det jeg tror på.


Princippet om et øje for et øje

gør hele verden blind

Citat Gandhi

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjah,.,.
Forfatter: 
Dato:  05-10-2007 01:53

Jeg synes godt nok det er imponerende at en 9 årig kan læse hvad Ellen skriver på norsk... Selv jeg, som næsten halvgammel kan da have problemer med at forstå hvad der står på trods af at jeg til tider arbejder i Norge...


Og bortset fra det, kan jeg kun sige, at Ellens skrevne ord er som taget ud af min tankegang.



Pernille



Luksusaraber udlånes til den rette rytter.

Se min præsentation

0
0
Svar på denne tråd
 
 jasper og illum
Forfatter: 
Dato:  05-10-2007 06:55

nej det er absolut ikke en fremtidig køber til min hest.


slet ikke endda, min hest skal ikke sælges, jeg har fået tilbudt mange penge for den og sagt nej tak, for jeg holder af den som kæledyr og ridedyr.


jeg kender ikke trine og taler ikke med hende, men jeg købte for 3½ år siden denne hest som stod i den stald hun også havde hest i, så derfor kender trine min hest, som på det tidspunkt ikke var så stor at den måske kunne have været blevet pony


og hvem ville som ponymor, ikke have en særdeles smuk, smidig og skøn pony med ren trakhenerstamme på ponymål???


så spar jeres spydige gætte bemærkiniger, de preller af her ligesom alt det andet vrøvl i lukker ud, hold kæft hvor må i have meget fritid i ikke ved hvad i skal bruge til, det kan jeg da godt misunde.


eller måske i skulle vende jeres liv en gang i hovedet, for der må da seriøst være noget galt.



0
0
Svar på denne tråd
 
 præsentation slettet
Forfatter: 
Dato:  05-10-2007 06:59

ja hold kæft hvor spændende, nu er det 2 gang i dag nogle sletter sin præsentation, NØJ altså. skal der ikke mere til at more jer og gøre jeres hverdag spændende.


tænk at i kan more jer over at i kan moppe folk helt ud så de vælger at slette og ikke komme her inde, fordi i skal være ondskabsfulde og falde over bestemte personer som i ikke lige deler samme mening med som gribbe.



YNKELIGE det er hvad i er.


jeg fatter ikke trine ikke bare har ignoreret sådan latterlige indlæg og svarer på de relevante.

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg håber på
Forfatter: 
Dato:  05-10-2007 08:21

at der er ansvarlige fra HN der får stoppet disse tråde fremover, ihvertfald syntes jeg personligt at se disse voksne mundhugges er bare så pinligt.


Derfor er der så dårlig stemning ude på stævnepladserne de voksne imellem og de unge ja det ender sgu nok med at de heller ikke kan sammen.



Bettina.....

Damask Halsnæs - just showing off


medlem af de altid støttende mødre på langsiden

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kan vi ikke så
Forfatter: 
Dato:  05-10-2007 08:34

bare ændre heste-nettet til hekse-nettet...??

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  05-10-2007 09:00


Der er faktisk ingen i denne tråd, der skriver noget grimt om Sille eller ponyen.


Der er folk der har holdninger til Trine og så er der dem som harselerer over, at der er nogen der tillader sig at have det.


Hvem er det der skriver grimt og aggressivt?


Prøv lige at læs indlæggene igen. Der er ingen i "denne grimme ponybandte" som skriver noget grimt. Men der er altid nogen som føler sig kaldet til at skyde med skarpt, når nogen har en mening eller kommer med et godt råd.


Er det ikke det hele HN handler om?


Der må være en del projektion i dette.


Voksenmobning og misundelse - gud fader - måske hedder det bare erfaring og viden om hvad der foregår på stævnepladserne.








Hilsen fra Pony-mor.


Livet er for kort til telefonsælgere, sadelproblemer og foderautomater.


0
0
Svar på denne tråd
 
 HeidiZ
Forfatter: 
Dato:  05-10-2007 09:31

Jeg havde bestemt ingen intension om at mobbe Krogsboll ud af HN, og det mener jeg bestemt heller ikke, at jeg gør.


Som jeg skriver længere oppe, så kan jeg ikke engang se, at jeg skulle være specielt negativ overfor hende.


Jeg prøver også på at tage folks råd og bemærkninger til mig. Derfor eksponerer jeg heller ikke min datter herinde i samme grad som tidligere.


Dengang jeg slettede min oprindelige præsentation, var det ikke pga folks bemærkninger herinde. Som jeg før har skrevet, så er det da rarere at folk er kritiske her, hvor jeg har mulighed for at svare på tingene.



Det der dengang gjorde udslaget var en bekendt, der fortalte mig de forfærdeligste historier om, hvad andre i bekendtskabskredsen udenfor HN fik ud af mine indlæg herinde.


Historier, som jeg blev virkelig ked af.


Set i bakspejlet, kan jeg godt se, at det måske var pudsigt, at det lige netop og kun var den ene person, der hørte den slags slemme historier 'ude i byen'.


Jeg troede faktisk dengang på det, fordi samtalerne blev genfortalt så malerisk og nøjagtigt til mig, så jeg gennemskuede ikke, at der nok var 'pyntet' lidt på sandheden.


Jeg har endda afbrudt forbindelse helt(uberetiget?) til at par stykker, fordi jeg ikke fandt det rimeligt, at de gik og spandt dårlige rygter om os på grundlag af mine indlæg herinde.


Så nej, jeg har egentligt mest positive oplevelser her på HN. Alle kan ikke være enige, og der er da nogle enkelte, der har været lidt skarpe i deres bemærkninger gennem tiden.


Det forholder jeg mig til og forsøger at svare på. Og så er der nogen, som man aldrig bliver enige med, men det er vel heller ikke meningen?


Nogen gange kan folk jo godt have ret i deres udfald, selvom de ikke bliver serveret så heldigt.



Længere oppe i tråden bliver der refereret til 'ponymødrebanden'. Men jeg er vist den eneste rigtige ponymor her i tråden, og jeg synes stadig ikke, at jeg 'overfalder' Trine/Krogsboll på nogen måder her eller i andre af hendes tråde.


JANNE

Med-ejer af

Helten & Klaphatten


0
0
Svar på denne tråd
 
 Mødrebanden
Forfatter: 
Dato:  05-10-2007 10:00

Nej - ingen skriver aggressivt eller grimt. Men det behøver man da BESTEMT helere ikke for at mobbe nogen. Mobning kan være meget mere sofistikerede end som så.


Hvordan I al verden regner I med, at nogen skal kunen skille ad, at I ikke siger noget dårligt om Sille, hendes ridning eller hendes ponyer, når I i samme åndedrag belærer Trine om hvordan hun skal være mor, købe ponyer, sørge for undervisning til Sille osv. osv. Da selv ikke Sille selv i en alder af 8 år!!!


jeg har bare læst disse tråde så mange gange - og de ender hvergang i det samme med køb ponyer og undervisere og det er også for dårligt, at Trine ...


Derfor ser jeg det som mobning - pakket ind som gode råd fra en mor til en anden.




KH

Søs


Hørte dette citat på P1 og synes det er SÅ godt, SÅ rigtig og SÅ meget det jeg tror på.


Princippet om et øje for et øje

gør hele verden blind

Citat Gandhi

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tilføjer lige
Forfatter: 
Dato:  05-10-2007 10:02

Jeg er altså RIGTIG RIGTIG træt af at læse om det - kunne så bare lade være med at læse indlæggene, men vælger i stedet at sige min mening.


En ting er så at Trine gang på gang ender med at måtte slette sine præsentationer - hvordan er det så ikek for Sille - en pige på bare 8 år ???




KH

Søs


Hørte dette citat på P1 og synes det er SÅ godt, SÅ rigtig og SÅ meget det jeg tror på.


Princippet om et øje for et øje

gør hele verden blind

Citat Gandhi

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  05-10-2007 10:15


Søs1 - jeg håber ikke det er mig du i omsvøb kalden en løgner.





Hilsen fra Pony-mor.


Livet er for kort til telefonsælgere, sadelproblemer og foderautomater.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja...
Forfatter: 
Dato:  05-10-2007 10:18

Nogle børn kan jo lige så godt med det samme få hård hud på hele kroppen, det kan jo ikke undgås med nogle mødre...




Illum

.

Jeg undskylder IKKE for stavefejl, manglende tegn eller tegnsætning.

Deal with it !!!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Søs 1...
Forfatter: 
Dato:  05-10-2007 10:23

Selv om jeg normalt ikke blander mig i disse tråde (men bare nyder at læse om Silles bedrifter), så må jeg melde mig SÅ enig med SØS1.


Voksenmobning var PRÆCIS det ord, der slog mig, da jeg igen, igen, igen så, hvordan de samme personer igen meldte sig på banen for at være belærende mht. hvordan Krogsbøll bør administrere Silles ridekarriere.


Og selvfølgelig er der ikke noget galt i velmenende og GODE råd, men det der bliver leveret her, er vist i tangent med "vi ved bedre..".. Men gør I nu også det?


Ingen børn er ens, og ingen ponyer er ens, og mon ikke Krogsbøll kender sin datter bedst?


Nu kender jeg absolut ikke Krogsbøll, men i de indlæg jeg har læst ( fra den tid, hvor Silles vist red på en lille broget ting), så har hun da altid kun ville det bedste for sin datter..


Og det faktum, at Sille har haft mange ponyer - tja, det er der da selvfølgelig mange måder at se på. Men umiddelbart kan man jo se på resultaterne, at det har gjort hende til en bedre rytter. Og jeg synes da bare, at det er en fordel, at hun i en UNG alder lærer, at det hører med til livet at tage nogle valg - og at der følger konsekvenser med.. Og når valget så er truffet mht. at sælge en af ponyerne, så er man som sælger ansvarlig for at finde en god køber.. Mere kan ingen af os vist gøre..


Og til Sille (og Krogsbøll)..


Jeg er virkelig ked af, hvis I helt skipper heste-nettet. Jeg har altid nydt at høre beretningerne om Sille og ponyerne. Jeg synes bestemt, det har været inspirerende at se, hvordan en målrettet lille pige kan opnå så meget uden kæmpestore økonomiske investeringer i superponyer..


Jeg tror bestemt, at Sille har inspireret mange her på HN..


Og jeg synes, at videoen med Sille og Milan er rigtig fin.Sille sidder pænt på Milan og ponyen ser fornøjet ud. Og at tæerne de vipper - tja, jeg kan forestille mig, at Sille har haft mange andre ting at tænke på den dag..


Alene det at en fireårspony bliver redet så fint og "flydende" af en 8-9 årig piger - det siger vist det hele.


Tillykke med resultatet, fortsæt det gode arbejde, og opdater os gerne en gang imellem



M.v.h. Jenny


Stübben springsadel sælges se billede her
0
0
Svar på denne tråd
 
 Åh,jamen altså
Forfatter: 
Dato:  05-10-2007 10:24

enhver ved da at ponymødre er en race for sig ???


Tænk på den gamle, lange, tråd om netop det...


eva


Hjemmeside: http://www.topshoej-stutteri.dk

Opstaldning tilbydes, ridehus og optimal fodring.

Sælges :
*yndig dansende lipizzanerplag
*stor, sød varmblodsplag e. H. Happy Hero og M +mor
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ponymor
Forfatter: 
Dato:  05-10-2007 10:27

Hvor skulle jeg dog i omsvøb have kaldt dig en løgner???


KH

Søs


Hørte dette citat på P1 og synes det er SÅ godt, SÅ rigtig og SÅ meget det jeg tror på.


Princippet om et øje for et øje

gør hele verden blind

Citat Gandhi

0
0
Svar på denne tråd
 
 Søs 1.
Forfatter: 
Dato:  05-10-2007 10:36

Jeg har ikke pakket noget ind, ej heller nogen grunn til at "være etter" krogsboll.


Jeg om nogen har vært i krig med diverse skribenter her inde nettopp på mobbekontoen.Søg på mitt navn og Ponyparty.

Og det er børn og unge jeg alltid prøver at stå opp for.


Og det er vel egentlig jeg og ingen annen som har skrevet det du oppfatter som mobbning af krogsboll.


Jeg har pent og stille forsøkt mange gange at "pent indpakket" antyde at hun kanskje skulle stoppe opp og tenke litt etter innen ting gikk over gevind for hende.


Årsaken til min indblanding er at jeg har sett dette før (ikke krogsboll og Sille), faktisk flere gange.

Og måten hun skriver på og hva hun skriver har fått mine alarmklokker at ringe.


Da hun så kom med det siste svaret i tråden til mig forsto jeg at jeg desverre hadde rett og at hun allerede var gått over streken.Jeg antar at det er derfor hun slettet sin præs. denne gangen fordi hun faktisk selv la ud med det og oppdaget at det var en upser.


Hva Sille angår er jeg rett sikker på at hun ikke læser med i denne tråden.

Hun har skole, ponyer og forhåbentlig venner at passe, og selv min 13 årige gidder ikke kigge på annet enn Junior om jeg ikke gjør henne oppmerksom på en tråd.

Er hun på "puteren" er det mest for at spille spill og gjøre skolearbeid!


Ellers tror jeg de som savner krogsboll kan trøste seg med at hun sikkert oppretter præs. igjen om ikke så lenge.


Så det jeg har skrevet har vært for at prøve å mane til ettertanke af hensyn til Sille og alle andre børn i hennes situasjon, ikke gjøre hende ked af det.




Hilsen Ellen



KIG IND !

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tråden låses
Forfatter: 
Dato:  05-10-2007 12:12

på grund af mudderkatning fra flere sider.

0
0
Svar på denne tråd
 

Tråden er låst for tilføjelse af nye indlæg.



Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider