Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

Juhuuuuuuu!!!!!
Forfatter: 
Dato:  15-07-2002 22:02
Nu fik jeg en hest. Det er en gul nordbagger jeg har fådet ham af min mor og far jeg får ham på lørdag Juhuuuuuuuuuuuu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.

Mvh Thomas

Som er glad!!!!!!!

og han heder jarl
0
0
Svar på denne tråd

Re: Juhuuuuuuu!!!!!
Forfatter: 
Dato:  15-07-2002 22:54
:{-( det var da godt jeg græde helt af glæde....!!! øhhh hvor gammel er du?????? du må gerne svarer pr. mail .....

knuzzer en andne en som også lige har fået en pony...!

Winnie
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-07-2002 09:45
Hej Thomas!

Tillykke med din nye hyps - håber du bliver glad for ham*SS* Lige som vi andre er for vores heste.

Gitte*LJ*>o< En historie har ALTID 3 sider - din og min og sandheden>o<

http://home19.inet.tele.dk/littlejohn/
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-07-2002 10:16
Tillykke!! Håber du bliver rigtig glad for din lille fjordhyps! ;)

Kan være, du har lyst til at fortælle lidt mere om ham? :)

:-P ~~ OUT OF MY MIND... BACK IN FIVE MINUTES! ~~ :-P
8-) IKKE SÅ MEGET PJAT - KAN DU DAFFE IND PÅ MIN PRÆSENTATION OG SE BILLEDER AF MINE HYPSER 8-)

* * KIEFFER LECH DRESSURSADEL & KIEFFER NORBERT KOOF SPRINGSADEL SÆLGES!! * *

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-07-2002 11:06
Tillyke og held og lykke. Må i få rigtigt mange glad timer sammen.

Mvh
Lars.
------
Stutteri Moseager
http://www.mosea.dk
0
0
Svar på denne tråd

Miss Shalil
Forfatter: 
Dato:  16-07-2002 12:24
Nu skal du høre:

Jarl var ride skole hest på min ride skole men nu har de slogt den ride skole og jeg red på jarl og kunne godt lide ham. Så spøre jeg min ride kan du ik finde hans nummer hvor jarl er det fik jeg så. så ride jeg til ham og så siger han at der er en ride skole som der er hel vind efter at købe han så jeg skulle sige om jeg ville have ham i dag og det ville vi godt. Så det var godt at vi ringer det den eller var han slogt.
Her kommer lidt om ham:

Han er en gul norbagger han heder jarl og er 147-148 høj jeg kender ik hel hans alder inu man der er en som siger at han er 10-15 år ved ik om det passer og hun soger osse at han kan spinger LC ved heller ik om det passer men han er bare så nytte!!!!!!!!!!!!.

Mvh Thomas
0
0
Svar på denne tråd

Tillykke...
Forfatter: 
Dato:  16-07-2002 14:33
{>HURRA{>

;-DMange gange tillykke med din nye hest;-D

Håber det er en rigtig >o<
Som du får mange tossede tider sammen med :-P

Endnu en gang tillykke!

- Katrine

:-D"Hvordan kan du forvente at andre skal kunne holde på dine hemligheder, når du ikke engang selv kan":-D
0
0
Svar på denne tråd

Re: Tillykke...
Forfatter: 
Dato:  16-07-2002 15:07
Ja, det var da heldigt, at I fik ringet, så han ikke blev solgt til anden side. :)

Og så er det da vildt skønt, at du kender ham i forvejen, og ved hvordan han er at ride osv. Men du må jo lige få fundet ud af hans alder osv., men ellers lyder det jo fint nok - når det er din første pony er det jo smart, at den er lidt oppe i årene!

Tillykke igen, og held og lykke med ham! :)

:-P ~~ OUT OF MY MIND... BACK IN FIVE MINUTES! ~~ :-P
8-) IKKE SÅ MEGET PJAT - KAN DU DAFFE IND PÅ MIN PRÆSENTATION OG SE BILLEDER AF MINE HYPSER 8-)

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke da!
Forfatter: 
Dato:  17-07-2002 09:15
> "Det er en gul nordbagger"
- Jada... Tror nok jeg var blevet overrasket hvis du havde skrevet en anden farve!

Ska' du ha' mæ fisken? - HN grillen - et univers for sig selv!
| Web | Mail | Hver aften kl 21 | HN | ICQ |

0
0
Svar på denne tråd

En nordbagge????????
Forfatter: 
Dato:  17-07-2002 10:20
Hej Thomas
Jeg kan altså ikke forstå at du har valgt en nordbagge!!
Det er den fedeste race man kan få. Jeg syntes bestemt ikke at det er en god race, men derimod er fuldblod en god race. Slank og ædel. Ikke fed og doven!!!!!

0
0
Svar på denne tråd

Re: Lisa
Forfatter: 
Dato:  17-07-2002 10:52

Sig mig er du grøn af misundelse når du hører om en der er lykkelig for at have fået sin drømmehest.

Det er særdeles ubehøvlet og malplaceret at rakke ned på nordbagger, når Thomas glædestrålende fortæller at hans ønske er gået i opfyldelse.

Og til Thomas, tillykke med hesten. Jeg håber i får rigtig mange gode år sammen. En fjordhest er alletiders hest, som er god til mange forskellige ting. Vi har her i foråret måtte sige farvel til vores dejlige fjordhest som desværre blev syg, og jeg må sige, at i de år vi havde den har dens evner overrasket mig gang på gang.

Den har fået placeringer i både dressur og langdistance stævner, og har været utrolig dejlig at ride. Og det er ikke fordi den var bedre end de fleste fjordheste. De kan alle lidt af hvert.

Jeg har mødt rigtig mange fjordheste rundt omkring, men endnu ikke én der er doven. Til gengæld har jeg oplevet flere gange, at fjordheste nægter at bestille noget som helst, hvis ikke rytteren behandlede dem ordentligt. Disse ryttere har så fået den opfattelse, at hesten er doven, jeg mener bare den er klog.

Held og lykke med den

Alice
0
0
Svar på denne tråd

Re: Lisa
Forfatter: 
Dato:  17-07-2002 15:20
Tillykke!!!!!

Nordfjoller er dejlige :)

Kærlig Hilsen Amanda :-D

Som har en pony eller 2 ! ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Til GLAVIND og Lisa!!!!!!!!!!!.
Forfatter: 
Dato:  17-07-2002 15:38
Til GLAVIND:

Man kan osse får nogel nordbager/fjordheste som er grå.

Til Lisa:

Jeg har købt jarl fordi jeg har redet på ham i ride skolen men så har de slogt ride skolen og deres heste og så har mig og min ride lære fundet frem til jarl og det er osse så han kan bilve brugt i ride skolen. Oh en flubold skal ride meget og jeg fløger mig meget mig sikker ved at ride på jarl selv!. Derfor!.'

Mvh Thomas

0
0
Svar på denne tråd

Re: Til GLAVIND og Lisa!!!!!!!!!!!.
Forfatter: 
Dato:  17-07-2002 18:45
Det er helt rigtig Thomas, man skal købe den hest man føler sig tryg ved og stoler på og det gør du med Jarl... Så skal du bare vende andre ryggen og ignorere dem der ikke synes om dit valg, for de er bare misundlige over du har fået din ønskehest...

Men heldigvis er de fleste da glade på dine vegne og det er jeg også... En nordbagge er sku en rigtig dejlig pony... og meget kloge....

Håber du får en masse gode timer med din Jarl.... Han lyder sød....
0
0
Svar på denne tråd

Re: Til GLAVIND og Lisa!!!!!!!!!!!.
Forfatter: 
Dato:  17-07-2002 21:04
(y)det var sku da mega fedt;-)bare lige at få en pony. jeg har halv part i en pony der er halv nordbagge og halv araber hun hedder star og har lige været syg i tre måndeder:{-( men hun er rask igen heloglykke med den.

KÆRLIG HILSEN MIS MONEY PENNY

>o< ;-D >o<
0
0
Svar på denne tråd

Til GLAVIND
Forfatter: 
Dato:  17-07-2002 22:11
Hej Thomas...
Tillykke med hesten... er glad for at du kan lide den...

Til Glavind

Fjordheste kan både være røde, grå, hvide/råhvide og alm. fjordheste farvet...

De røde ligner en alm. fjordhest, men den sorte stribe i manen er rød...

De hvide/råhvide er jo selvfølgelig hvide...
En råhvid...
En hvid...
Endnu en råhvid... læg mærke til at der ikke er en sort stribe i manen og halen...

De grå, er så grå med sort stribe...
En grå...
Og en grå mere...

Fandt lige et par søde billeder med fjordheste:

Nu er det ikke for at være ond, alle fjordheste er smukke... Men jeg må nok indrømme at jeg syntes de grå er smukkest, der efter de hvide, så de røde og til sidst de gule...
Det er nok fordi at grå og hvid og rød ikke er så normale farver....

>o< Gode ryttere er intet vær uden hest... Så husk at være god mod din hest og elsk den mens den lever... >o<

{> min hest er en dejlig hannovaraner/frederiksborg blanding... se billeder af hende i min præsentation... {>

chek min HP http://www.geocities.com/myhorsedk
0
0
Svar på denne tråd

Re: Til GLAVIND
Forfatter: 
Dato:  18-07-2002 08:42
Ja, jeg er også helt vild med de grå! De er godtnok fine... og jeg er ellers ikke vild med fjordheste, men det er også lidt pga. den (tit) samme farve. For skønne dyr er de da alligevel, helt klart!

Et sted her i Jylland, vist i nærheden af Viborg, går der sådanne grå fjordheste - jeg har altid troet, det var fordi de var ½ fjordhest og ½ skimmel af en art - det er da også muligt, det er sådan det forholder sig, men det kunne jo også være, at de kunne være grå fjordheste... de er vist ikke så udbredte. (Men det burde de være!) :)

~~ Den, der går ad veje, andre ikke går - finder noget smukt, som andre ikke når! ~~

0
0
Svar på denne tråd

Re: Til GLAVIND
Forfatter: 
Dato:  18-07-2002 14:06
jeg er grøn af misundelse over at du får egen hest, men ikke over at du får en nordbagge!!! sådan en vil jeg ikke have, men det er jo også dig som fik den, men jeg ville hellere have en islænder(med stamtavle, ellers er den ubrugelig!)

EN HEST ER IKKE RINGERE END ANDRE BARE FORDI DEN HAR SOMMEREKSEM!!:-D

0
0
Svar på denne tråd

Til Sillemusen.
Forfatter: 
Dato:  18-07-2002 15:20
Som sagt købe vi jarl fordi jeg er ik er bange for at ride på ham og fordi jeg kender ham godt!!!!.

MVH

>>>>Thomas<<<<
0
0
Svar på denne tråd

Menmen (LISA)
Forfatter: 
Dato:  18-07-2002 15:24
jeg er nu meget sur på lisa over at hun sige at den skulle jeg ik købe fordi hun sige at den er fed og doven Så lisa KLAP LIGE I!!!!>:-(

MVH

>>>>Thomas<<<<

PS: det lyder til at du ik ved hvad en nordbagger er fordi han er ik fed og doven sådan skal ik nogel tale til min hest så bilver jeg sur!!!!.
0
0
Svar på denne tråd

tillykke!!
Forfatter: 
Dato:  18-07-2002 15:49
sejt!! Fjordfjoller er nuttede!! Har aldrig set en hvis fjordfjolle før så da jeg så den på billedet var jeg helt fortabt..... *hæhæ* ej de er pæne i alle farver og de er dejlige!!
0
0
Svar på denne tråd

Til Sillemusen.
Forfatter: 
Dato:  18-07-2002 17:24
Hvad er nu det med at en ismule er ubrugelig hvis den ikke har papir?

Jeg har en rød 7 årig islandsk hoppe - UDEN papir! Godt nok er jeg selv bange for den! Men den er alligevel skide skøn!

Godt nok kan jeg ikke ride islandske stævne - but who cares? Not me! Jeg kan da stadig springe og ride skovtur og ride andre stævner på den - det er jo ikke papirene man rider på, eller hvad? :-)

Ik for at lyde negativ, jeg hader bare at folk taler nedladende om ismule uden papire!
;-D Rollo ;-D

Check this out --> http://zip.to/mulle <-- Månedens hest, awards, læs om Rollo'erne og meget andet

0
0
Svar på denne tråd

Til alle
Forfatter: 
Dato:  19-07-2002 12:36
Til Thomas:
Tillyke med hyppen. Det var vel nok skønt.
Jeg foretrækker selv lettere typer heste, men synes også at fjordheste kan være vildt søde og nuttede.

Til Sillemusen:
Ingen heste/ponyer uden papirer er da ubrugelige!!!
Det lyder simpelt hen så snobbet og intetvidende at skrive "...med stamtavle, ellers er den ubrugelig!"

Jeg synes alle heste er dejlige, men nogle gange synes jeg faktisk krydsninger er "bedre" da man kan få kvaliteterne fra to eller flere gode racer i en hest!
Der burde (jeg ved ikke om der er) være kåringer og avlsforbund for krydsninger af specifikke racer, som har givet gode resultater.

Det er bare min mening. Hvad er jeres?

Stine :)
0
0
Svar på denne tråd

Jarl er verken FED eller DOVEN !!!
Forfatter: 
Dato:  19-07-2002 13:06
til lisa: nu skal jeg sige dig noget jarl er verken fed eller doven han er en moderne fjordhest(i)

han er en skide god springer og han kan faktisk gå dressur når han tar sig sammen (y)

OG hvis thomas er glad og føler sig tryk på Jarl er det da HELT okay :)

hilsen mig der lige måtte af med sin vrede:):):)

0
0
Svar på denne tråd

Fjordboller styer!
Forfatter: 
Dato:  19-07-2002 17:27
Fjordhesten er en god gammelaws race lissom Knabstrupperen er det.
Dem både springer og går dressur, rider distance stævner og dressur kørsel, ringridning og tøndeslagning, osv......

Fjordhesten er nok en af de mest alsidige racer og så kan den rides af alle, den har et godt hovde der er solit plantet på en dejlig kraftfuld hals.

Fjordhesten fås både som den gamle trækhest tybe men også som den ny "gule sports pony"

Det var bare det *S*

Tillykke med din Fjordbolle håber i får mange dejlige tider sammen.

Knug fra Nickie & Hugo Boss.

Knabstrupper hesten styer{>

(Men Hugo Boss er bedst);-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på dette indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider