Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 We did it......
Forfatter: 
Dato:  14-10-2018 21:01

Så kom Gilbert og mig afsted til dresur stævne i Slagelse.

Vi havde en super god tur i dejlig efterårs vejr.

67,6% i Lc3, placeret som nummer 5 ud af 22, der var 6 placeringer. Ikke mange % adskilte top 6, Kun 1 og 2 var over 70%.

Dommer skrev :meget stablit redet program, og mange fine 7 taller. Laveste kareter et enkelt 6 tal.

Og vi havde som bekendt debut i LB1 i dag, vi red et ok program til 64,33% der sneg sig dog lidt misforståelser ind, og Gilbert var blevet lidt træt, så galoppen blev en smule tung og åben fortil. Men fint trav program, og bla både halv volte vending af midt og hilse parade til slut, lykkedes til 2 x 7.

Vi blev placeret som nr. 2 ud af 5,og det var vi rigtig godt tilfreds med, på trods af de små fejl og et enkelt 4 tal som laveste karakter i den ene schinkel vigning, hvor Gilbert misforstod mig, og derfor startede ud til højre, hvor vi skulle til venstre.

Men vi er glade og stolte.

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 


En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.

 

Nu med en smuk blå engel.

 

7
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke
Forfatter: 
Dato:  14-10-2018 22:23

Tillykke med de fine resultater, og dejligt at det lykkedes at komme afsted.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 SEJT!!!!
Forfatter: 
Dato:  15-10-2018 05:59

...og dejligt at I kom afsted efter "stores" stunt

 

Noget jeg bed mærke i var at du er kommet meget mere op at sidde - du læner dig ikke så meget bagud mere som i starten, så alt andet lige betyder det jo nok at musse er blevet nemmere at ride - godt ser det ihvertfald ud

 

Trine (Faxa)

 


1
0
Svar på denne tråd
 
 Dejligt...
Forfatter: 
Dato:  15-10-2018 09:12

... at det lykkedes :)

 

Tillykke med de flotte resultater

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 kæmpe tillykke
Forfatter: 
Dato:  15-10-2018 16:10

Hvor er I bare seje!!!! og tillykke med de flotte resultater!

 

Ham Gilbert er lige så meget en guttermand som han er stor!


Nisha og Strejfer

pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid parryk

Himmelhesten Sorteper

1
0
Svar på denne tråd
 
 Smiler....
Forfatter: 
Dato:  15-10-2018 17:37

Mange tak for jeres kommentare Charlotte, Sif, Trine og Svendsen.

Ja det er helt rigtigt ser, at jeg er kommet bedre op og sidde, og dermed mere ned om ham, selv om mine ben jo stadigvæk ikke når så fandens langt ned på ham.

Og ja han er en guttermand ham Gilbert, det bevidste han også til stævnet. Da min venindes lille datter Astrid på 8 år, skridter ham af, med mig ved tøjlerne på jorden, kom der pludselig 2 løse heste farende hen over banen, igennem dem der varmede op, og os der skridte de af. De var løbet fra vedkommende der var ved at trække dem ind fra fold.

Gilbert stod så stille som en stenstøtte, med højt rejst hovedet, og gloede på de løse heste, og de stakkels ekvipager der kæmpede med at få kontrol på de heste, der blev lidt vilde, pga de 2 løse heste der drønede rundt om hjørnet og ind mellem os.

Jeg bad til at hans velopdragende og rolige gemyt, vandt over impulsen til at løbe væk fra uroen. Og heldigvis var han som vanligt, en flinker fyr, der passede godt på lille Astrid, oppe på ryggen, og mig på jorden ved tøjlerne. Astrid sad og smilede, og jeg holdt vejret, ind til de fik fanget de 2 løse galoperende heste.

Og i dag var vi så på en velfortjent dejlig, skovtur i fantastisk oktober vejr.

Gilbert var frisk og glad som en velopdragen "gadedreng" så vi havde en sjov og dejlig tur, med både rolig skridt af små smukke stier, lange lige trav passager mellem træerne i skønne efterårs farver, og frisk galop på dejlige brede skovstier. Og selvfølgelig noge virkelige friske på af bakker galloper, med træk i snorene SKØNT!! !

Billede

 

Billede

 

Billede

 


En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.

 

Nu med en smuk blå engel.

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Smiler....
Forfatter: 
Dato:  15-10-2018 17:37

Mange tak for jeres kommentare Charlotte, Sif, Trine og Svendsen.

Ja det er helt rigtigt ser, at jeg er kommet bedre op og sidde, og dermed mere ned om ham, selv om mine ben jo stadigvæk ikke når så fandens langt ned på ham.

Og ja han er en guttermand ham Gilbert, det bevidste han også til stævnet. Da min venindes lille datter Astrid på 8 år, skridter ham af, med mig ved tøjlerne på jorden, kom der pludselig 2 løse heste farende hen over banen, igennem dem der varmede op, og os der skridte de af. De var løbet fra vedkommende der var ved at trække dem ind fra fold.

Gilbert stod så stille som en stenstøtte, med højt rejst hovedet, og gloede på de løse heste, og de stakkels ekvipager der kæmpede med at få kontrol på de heste, der blev lidt vilde, pga de 2 løse heste der drønede rundt om hjørnet og ind mellem os.

Jeg bad til at hans velopdragende og rolige gemyt, vandt over impulsen til at løbe væk fra uroen. Og heldigvis var han som vanligt, en flinker fyr, der passede godt på lille Astrid, oppe på ryggen, og mig på jorden ved tøjlerne. Astrid sad og smilede, og jeg holdt vejret, ind til de fik fanget de 2 løse galoperende heste.

Og i dag var vi så på en velfortjent dejlig, skovtur i fantastisk oktober vejr.

Gilbert var frisk og glad som en velopdragen "gadedreng" så vi havde en sjov og dejlig tur, med både rolig skridt af små smukke stier, lange lige trav passager mellem træerne i skønne efterårs farver, og frisk galop på dejlige brede skovstier. Og selvfølgelig noge virkelige friske på af bakker galloper, med træk i snorene SKØNT!! !

Billede

 

Billede

 

Billede

 


En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.

 

Nu med en smuk blå engel.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ligesom..
Forfatter: 
Dato:  16-10-2018 19:00

Trine(Faxa) bemærkede jeg også, at du ser ud til at komme mere op, og dermed ned omkring ham - og så bliver han da vist kortere og kortere, ham Gilbert...

 

/Dorte

1
0
Svar på denne tråd
 
 Smiler....
Forfatter: 
Dato:  17-10-2018 10:11

Mange tak for komentar Dorte.

Ja det hjælper jo på det samlede indtryk og ridningen kvalitet, når piloten retter sig op og korte tøjlen tilpas ind. Så kan selv en supertanker manureres rundt, og størrelse bliver mindre væsentlig.

Jeg er dybt taknemmelig for at jeg mødte en "gammeldags" beridder, som har stået i lærere hos Navnkundige Børge Rasmussen, med samne filosofi om Ridning, som hans nu mere berømte elev Hasse Hoffman. For det virker bare så rigtigt, og det giver så meget mening. Efter at have redet hos hende, er vi gået fra at været tæt på at opgive. Jeg kunne dårligt ride en rund cirkel volte rigtigt. Eller flytte ham til side eller baglæns, uden ham faldt helt fra hinanden. Og nu er jeg sikker på at det er et realistisk, at vi starter LA, når udendørs sæsonen starter igen.


En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.

 

Nu med en smuk blå engel.

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider