Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Lånehesten giver den gas!
Forfatter: 
Dato:  08-05-2018 23:26

Sidste gang jeg skrev var vidt tilbage til 23/7-2017- og siden er der sket en del!
Jeg har nu haft G-star i snart 2½ år, og som det ser ud nu, er der intet der tyder på at lånet skal ophøre Tænk sig at have en lånehest så længe - og så sådan en lånehest! Jeg nævner det tit, men er SÅ taknemmelig!

G-star vandt i juli 2017 LA4 med 70% under jysk rideuge, og siden er hun kun blevet stærkere. Sidst på året gik vi igang med at lære changementer - og der er vi sådan set endnu G-star har forstået tingene, men vil bare alt for gerne, så vi arbejder med afslappethed før, under og efter - for samling = changement og så kan man bare selv det hele på den halve tid

Jeg har ikke startet stævne siden starten af december, og er ved at sprænges, især fordi hun viser så fine takter, men det sidste bare ikke vil virke. Og vil hellere vente og så ride den MB. Så vi venter
Men hun er virkelig inde i en hamrende god udvikling lige i tiden og bliver hele tiden stærkere hvilket er så fedt

Igår havde jeg booket en af pigerne i stalden til at tage billeder, af den hest jeg har til salg, og når han nu alligevel var shinet, så kunne vi lige så godt benytte lejligheden til at tage billeder af G-star også.

Vi er igang med at blive "voksne" og øver os i det der med de to tøjler, hvilket G-star har været så nem at tilvænne - faktisk var hun klar fra første sekund

Men nok snak - her billederne

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Til de interesserede så er G-star fra 2011 og efter B.H. Don Schufro med fuldblod som mor.
Har selv (selvfølgelig med hjælp fra undervisere) uddannet hende hele vejen, med undtagelse af tilridningen.

Vi var for 2 måneder siden til kursus ved David Amager, og han lagde ikke skjul på, han var vild med den lille "sorte" dame - men kan man andet end at være vild med hende?

Det var lidt nyt herfra - glæder mig til at fortsætte udviklingen med min dansepartner!

Og nu et enkelt billede af ham - som det egentlig var meningen skulle være i centrum igår.

Billede

 


Mvh Kathrine

Med 4 smukke stjerner på himlen og tre i stalden

 

Sov godt

Dinna 1983 - 12/12/13

Rainbow 28/01/01 - 17/03/14

Pandora Á Fenris 20/05/09 - 14/04/16

Vestergårdens Madame 13/07/01 - 12/05/17

6
0
Svar på denne tråd
 
 Dejlig...
Forfatter: 
Dato:  09-05-2018 17:59

...hest, den kan jeg godt forstå, at du er glad for.


Mette (Fjolle)


Det Gule Helvede

...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler...

...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...

0
0
Svar på denne tråd
 
 sikke en smuksak
Forfatter: 
Dato:  11-05-2018 10:57

Du er da enormt heldig at have en så dejlig lånehest som G-star!

 

tænk at du allerede har haft hende så længe - synes lige du har fået hende hjem :) :)

 

glæder mig til at se nyt fra dressurbanerne når I kommer ud og starte!


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hun ser dejlig ud.
Forfatter: 
Dato:  11-05-2018 13:12

Hun ser dejlig ud - og de gælder bare om at have is i maven mht ch'erne, især når begge parter skal lærer det, ja så tager det bare tid.

 

Jeg kan huske det tog knap 1 år før Pinot kunne rides roligt i ch'er - han stressede også op, og nogle gange blev det bare til et enkelt ch på en hel træning, fordi man kun skal gå efter det gode ch, og endelig ikke få dem lært op i "halvdårlig bagefter ch'er".

Til gengæld levede han op til min beriders forudsigelse - indenfor et par måneder efter at han knækkede koden til et roligt ch, der gik han serier uden problemer

 

Så is i maven - og glæd dig til når det går op i en helhed.

 

mvh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 mange tak
Forfatter: 
Dato:  11-05-2018 21:33

for de pæane ord!

Og ja det er så vildt der allerede er gået 2½ år! for føler også selv det var igår hun kom hjem Men når man så tænker på udviklingen ve dman jo godt der er gået en dle tid.



Tak Charlotte Ved godt det tager tid, og prøver også at have is i maven, det er bare så modbydeligt svært, når hesten sådanset er klar til de større opgaver. Jeg ved også at når hun først knækker den rigtige kode - ja så kan hun, for sådan har det været med alt andet. Men hvor føles det bare op ad bakke og til tider håbløst
Og synes også noget af den rigtige dressur - og de øvelser som vi kan, falder fra hinanden i CH processen.
Og hvor ville jeg ønske jeg havde en underviser på stedet, som kunne tage hende nogle gange om ugen, men ved også hvor stolt man vil være når man SELV har gjort det.
Jeg vil bare så gerne ud og starte den MB, for ved hun sagtens kan!


Mvh Kathrine

Med 4 smukke stjerner på himlen og tre i stalden

 

Sov godt

Dinna 1983 - 12/12/13

Rainbow 28/01/01 - 17/03/14

Pandora Á Fenris 20/05/09 - 14/04/16

Vestergårdens Madame 13/07/01 - 12/05/17

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider