Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Hold ud, Calypse :
Forfatter: 
Dato:  15-04-2018 19:17

For en uge siden var Calypse så uheldig at blive sparket på folden. Rigtig hårdt og uheldig tæt på Bagknæet.

 

Billede

 

I søndags, da hun var blevet sparket. Calypse var/er (selvfølgelig) halt og efter at have set det an mandag, kom dyrlægen ud tirsdag.

Worst case er en skade i knæet, revne i knoglen eller et skadet ledbånd. Hvis vi er rigtig heldige slipper vi med at det er slaget/en begyndende infektion.

 

Hun er beordret i boksro og får smertestillende og antibiotika.

 

Jeg synes at hun tager boksroen imponerende godt. Hun er stadig cool at have med at gøre, og så er hun begyndt at træde godt ned

på benet! Først var hun.. virkelig halt! Men der er virkelig sket fremskridt! Så jeg håber virkelig at vi er sluppet med

skrækkem.

 

Dyrlægen har givet grønt lys til at hun bliver trukket lidt udenfor og spise lidt græs. Hun trækker lidt på benet, men hun går på det. Så vi har brug for HN's krydsede fingre!

 

Billede

 

Billede

 

Kørt før at hun blev skadet, har vi været på en lille "skovtur" uden sadel. Vi trak det meste af vejen, for at hoppe op et sted i skoven, og hvor var det en skøn fornemmelse! Hun er virkelig en dejlig hest, og jeg håber sådan at hun bliver helt okay igen.

 

Tænk sig, at min lille hidsigprop er sådan en hest,

man kan hoppe på ryggen af uden sadel og hun bare er så dejlig nem at have med at gøre!

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Fan nogle forskellige årsager har Calypse (desværre) ikke nogen part mere. Jeg vil altid dybt taknemmelig for alt det arbejde, tid, blod, sved og meget mere, som hun har lagt i Calypse. I den forbindelse skal Calypse også flyttes i fremtiden. Vi venter på, at dyrlægen giver os grønt lys til at flytte.

 

Og fordi, at jeg har opdaget at billederne viser den samme side af Calypse (Og pludselig vender forkert) får i lige to ekstra billeder fra andre vinkler ;-)

 

Billede

 

Billede

 

Hold ud, Calypse! Boksro slutter forhåbentlig snart!! :-)


 

Sagde Camilla og Apocalypse af Schade.


www.kogevejenshestepension.dk/
Ringsteds hyggeligste hestepension!

 

6
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-04-2018 18:09

 

Ah men altså smukke Calypse, så uheldig hun er. Men godt at høre, at det så småt begynder at gå den rigtige vej igen Krydser alt hvad der kan krydses, for at hun snart er på dupperne igen uden mén


Mvh. Pernille

Majjar APN OX & Aastrupgaards Shadow

 

<3 Himmelhesten Raashan APN <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tusind tak
Forfatter: 
Dato:  17-04-2018 18:03

Det håber jeg også! Jeg synes snart at hun har haft rigeligt, det seneste år.. og nu håber jeg at det snart vender for os! :-)

 

Hun ender nok med at holde meget fri til sommer, og få tid til at komme sig helt.

 

I dag har jeg bygget en lille fold til hende. En boks størrelse fold :D Det passede damen meget godt.

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 


 

Sagde Camilla og Apocalypse af Schade.


www.kogevejenshestepension.dk/
Ringsteds hyggeligste hestepension!

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Dammit...
Forfatter: 
Dato:  18-04-2018 11:45

X´er alt hvad jeg kan - så Calypse-damens vegne!!!

 

Et er et los - men ekstra øv at det lige rammer så uheldigt...

 

Typisk heste desværre - lige som man synes at NU kører alt på skinne - så laver de et eller andet stunt der brutalt flår os tilbage til "virkeligheden" SUK

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej da .....
Forfatter: 
Dato:  19-04-2018 21:21

Jeg x'er fingre for at det bare er et slag - hild os endelig opdateret.

 

mvh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Prikprik
Forfatter: 
Dato:  20-04-2018 19:05

Åh hvor vildt - vi kender det! Tro mig. Min så sådanne ud sidste sommer:

Billede

Også et bagknæ. Pga. spark.

 

Heldigvis heler det hurtigere, end man skulle tro. Jeg håber, du har været lige så heldig som os, at det "bare" er et slag og et sår. Vi blev akut indlagt på Højgård til røngten, trykprøve og scanning. Her var heldigvis ikke sket noget med knogle, led el. andet Men pyha, jeg blev også bange og stortudede, mens min hest var i røngten Det gik bare så hurtigt det hele

 

 

Vi fik besked på ikke at gøre så meget ved såret.. jeg måtte rense så lidt som muligt - dog hver dag med klorhexidin rundt om (sårvæske ætser). Ellers med saltvand, hvis nødvendigt og efter lidt tid sprayede jeg aloe vera i. Han måtte ikke komme ud, da det var pænt dybt, så der måtte ikke komme en masse jord i, hvis han rullede. Såret kunne ikke sys, da der var chance for en arvævsknude... når det sidder der. Vi fik også smertestillende og antibiotica. Vi undgik stort set infektion - det væskede bare :)

 

I dag er det så fint - man kan stort set ikke se det. Så hvis du slipper med skrækken, og der ikke er sket mere, så går det relativt hurtigt i orden Krydser fingre for dig! Sådan et spark er SÅ farligt.

 

Men de hæver godt nok en del....

Billede

 

God bedring :) :)

 


*****

VH

Anna

- Med pintovallak Alberto A Kila:
www.instagram.com/annacharlotten/

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 prikprik
Forfatter: 
Dato:  20-04-2018 19:08

P.S. Jeg var simpelthen så bange for det, så min egen dyrlæge så det i løbet af en times tid. Hun sendte os direkte til Højgård med det samme, hvor han var indlagt i 3 dage


*****

VH

Anna

- Med pintovallak Alberto A Kila:
www.instagram.com/annacharlotten/

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Alberto
Forfatter: 
Dato:  21-04-2018 19:00

hold da op, for et spark! Heldigt at der ikke skete noget med ham. Det er da også en del større end Calypse (Heldigvis!) :-)

 

Calypses sår er helet let og ubesværet. Det er helt lukket med en fin skorpe og ingen dumme væsker. Og hun er heldigvis overraske de god til at holde sig i ro og nyder at komme ud på hendes lille fold.

 

Jeg har snart ikke haft part i et stykke tid og det er dejligt at bruge rigtig tid sammen med Calyypse igen. Jeg nyder det, og hun er så skøn at være sammen med <3

Jeg ser frem til at vi får luftforandring, men det fungere ok :-)

 

Billede

Såret i dag :-)

 

Billede

Spiser græs med min veninde. :-)

 

Billede

I dag fik hun en halevask. Den trængte, men helt hvid bliver den aldrig :D

Billede

 

Video

 


 

Sagde Camilla og Apocalypse af Schade.


www.kogevejenshestepension.dk/
Ringsteds hyggeligste hestepension!

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 Med stor glæde
Forfatter: 
Dato:  26-05-2018 21:01

Med stor glæde i mit hjerte, kan jeg oprette et indlæg om at Calypse er sluppet godt over skaden. Faktisk så godt, st hun går ude i løsdriften på fuldtid, med hendes gamle foldvenner (og min gamle vallak Golani)

 

Hun er rengående, men får alligevel lidt ekstra fri og ro, før vi skal prøve at se om vi kan tage hul på det der ridning, bare os to. :-)

så lidt billedspam fra i dag. En glad dame, endelig ude af boks og så på græs!

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 


 

Sagde Camilla og Apocalypse af Schade.


www.kogevejenshestepension.dk/
Ringsteds hyggeligste hestepension!

 

9
0
Svar på denne tråd
 
 Lypse pigen
Forfatter: 
Dato:  02-06-2018 23:10

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-06-2018 20:12

 

Aj hvor skønt at høre og sikke nogle skønne billeder. Hun er altså bare for smuk


Mvh. Pernille

Majjar APN OX & Aastrupgaards Shadow

 

<3 Himmelhesten Raashan APN <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-07-2018 14:40

Det var med hjertet noget oppe i halsen, jeg læste tråden - heldigvis er det på plads igen!!

Hvor er det dejligt, hun atter er frisk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Tak for kigget!!!!!!!!!!!!!!!!...!!!!!!!!!!


Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider