Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Indrette 1-værelses lejlighed på 40kvm
Forfatter: 
Dato:  14-09-2017 11:03

Hej alle sammen

 

Jeg står og skal flytte ud af mit enkeltværelse til en 1-værelses lejlighed på 40kvm her d. 1/10. Jeg kunne rigtig godt bruge noget inspiration til, hvordan jeg kan indrette lejligheden.

 

Har i lyst til at komme med lidt bud, evt dele hvordan jeres egen er indrettet :-).

 

Umiddelbart tænker jeg at lave en lille 'åbent' soveværelse nede ved siden af badeværelset, hvor et højskab kan danne en 'mur' og afskærme det :-)

 

Billede

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 umiddelbare idé
Forfatter: 
Dato:  14-09-2017 11:21

Jeg er meget i tvivl og meget åben for idéer. Men umiddelbart tænker jeg en løsning ala:

Billede

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Mål på tegning
Forfatter: 
Dato:  14-09-2017 23:12

Har du nogle mål på væggene? Det er lidt udfordrende at beregne når man ikke ved hvor mange cm der er at gøre med

 

De møbler du har listet op - er det nogen du har nu? Er der penge til lidt nyindkøb?

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Nye møbler Mmm..
Forfatter: 
Dato:  15-09-2017 08:55
Lejligheden er ca 11x3,7m :-)
Jeg har råd til nye møbler.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Entré?
Forfatter: 
Dato:  15-09-2017 14:54

 

Spændende projekt. Håber du bliver glad for din nye lejlighed.

 

Hvor er der entré? Er det igennem teressen? og er der nogen vinduer?

 

Fint indrettet, men jeg ville nok vælge at sætte skrivebordet op bag højskabet. Tror det vil være forstyrende at have det ved siden af TV'et.

Og dreje den 'øverste' sofa mod terassen.

 

Kan dog blive lidt i tvivl om, om din tegning og møbler er ud fra en målfast skitse?


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej og tak
Forfatter: 
Dato:  15-09-2017 14:58

Tak for kommentar :-). Der er indgang i højre side af terrassen (nede i højre hjørne). Der er vinduer på hele væggen ud til terrassen fra top til bund.

 

Højden til loftet er ca. 4 meter. Så der er ret højt :-)

 

Lige nu har jeg kun en enkelt sofa. Jeg overvejer evt at supplere med en stol frem for 2 sofaer.

 

feks.

 

Billede

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Diverse mål
Forfatter: 
Dato:  15-09-2017 14:59

Ja målene passer måske ikke helt perfekt. Men ca. og +/-.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pladsen
Forfatter: 
Dato:  16-09-2017 11:19

Min erfaring er, at der altid er mindre plads, når man står der med tingene, end når man sidder hjemme og planlægger.

På 11 meter vil jeg sige det er umuligt at have en seng (2 meter) derefter et mellemrum på måske 1 meter til skab, skab på ca 1 meter. Så har du brugt de først 4 på soveværelse delen.

Så skal der vel være noget plads hen til spisebordsstole, og sammen med spisebord og med mulighed for at tage stolene ud, så har du nok brug for i alt 4 meter, hvis ikke man skal mave sig ind. Herefter har du så 3 meter tilbage til Computerbord og tv. Det kan måske godt lade sig gøre, men det hele kommer nok til at stå side om side, så du kan sidde ved computeren og række ud til en tallerken på spisebordet!

det samme gælder lidt den anden led, hvor du på 3,7 meter nok kommer til at stille sofa, sofabord og fjernsyn temmelig tæt.

er der ingen vindueskarme, eller radiatorer, der rager ind i de angivne mål?

Vent med at anskaffe dig sofa nummer 2 eller stole, de kan formentlig være svære at få plads til!


Nina

 

Trænger din hest til forkælelse, præsterer den ikke optimalt eller ønsker du at få den tjekket igennem?

www.facebook.com/pages/Hestens- afbalancering/ 717595154927088?ref=hl

Kører ud fra Kolding

0
0
Svar på denne tråd
 
 tjaøhm
Forfatter: 
Dato:  16-09-2017 13:45

Min gamle lejlighed lignede din :-) Der fungerede det super med et bord, der var rykket ind i midten (oppe ved køkkenet), som var kvadratisk, 80x80, med hollandsk udtræk. Så udnytter man pladsen inde i rummet og bløder det lidt op, synes jeg. Det kan godt blive tungt med mange møbler på lidt plads, som der gerne er i en 1-værelses :-)

 


PAAtvaers

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tænk opad
Forfatter: 
Dato:  16-09-2017 20:20

Når du er så heldig at have hele 4 meter til loftet så ville jeg tænke opad!

 

Køb skabe/reoler til opbevaring og smid box-madrassen op ovenpå, opbevaringsplads er altid en mangelvare i små lejligheder. Med en seng på 120 i bredden så har du plads til 4 skabe nedenunder - de behøver jo ikke være 2 meter høje

 

Køb dem gerne uden låger (eller med skydelåger) - og sæt en wire fast fra ende til anden som du kan hænge "gardiner" op på...

 

Kontoret ville jeg lave i soveværelsesdelen med en smalt skrivebord og en skærmvæg ud mod stuen, den kan sagtens være en smal høj reol (30-40 cm) som du blænder på kontor-siden med en korkplade som kan virke som opslagstavle. Under bordet er der plads til 1 skuffearrangement også...

 

Et rundt bord bløder lidt op på de lange linier der er i rummet

 

En let 2 personers sofa + 2 lette stole med små indskudssofaborde - så er der fint plads til gæster (køb evt et par store sækkestole og smid dem ned i rummet under sengen ind mod væggen når de ikke bruges)

Billede

Pøj pøj med det

 

Trine (Faxa)

 


5
0
Svar på denne tråd
 
 Et lille PS...
Forfatter: 
Dato:  16-09-2017 20:28

...hvert "tern" er 1x1 meter

 

Er et Ø120 cm spisebord for meget så gå ned i Ø90 cm - der er fint plads omkring sådan et!

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 
 indretning
Forfatter: 
Dato:  21-09-2017 09:15

Hej

 

jeg er ikke den store indretningsnørd :)

 

Men jeg tænker også at når du skal bo på så forholdsvis lidt plads, så er det vigtigt at der ikke bliver for overfyldt, så tænk lette møbler der kan flyttes rundt og evt have flere funktioner

 

Når der er 4 meter til loftet, så ville jeg også tænke opad og udnytte pladsen den vej ;)

 

Overvej en hems eller højseng, hvor du så kan udnytte pladsen nedenunder til opbevaring eller arbejdssted

 

Tag evt en tur i Ikea, de har en masse gode forslag til at bo på lidt plads.

 

Hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

2
0
Svar på denne tråd
 
 Hej alle og tak
Forfatter: 
Dato:  21-09-2017 09:31

Hej alle og tak for nogle rigtig rigtig gode forslag, og tak for det rigtig gode billede Trine (Faxa)! :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Så lidt da...
Forfatter: 
Dato:  21-09-2017 11:33

...tænker vi alle har prøvet det der med at indrette på ingen plads - så ingen grund til at opfinde den dybe tallerken flere gange

 

Smid endelig lidt billeder ind når du er kommet på plads

 

I øvrigt fiffet med at lave "tern" som målestok har jeg altid brugt - ellers kommer man lynhurtigt til at forregne sig med hvor meget møbler egentlig fylder

 

Trine (Faxa)


3
0
Svar på denne tråd
 
 Program til
Forfatter: 
Dato:  21-09-2017 11:36
Hvad har du brugt af program? :-) Jeg leger lidt med Sketch Up
0
0
Svar på denne tråd
 
 Programmet...
Forfatter: 
Dato:  22-09-2017 17:00

...er såmænd bare word - det virker fint. Da jeg indrettede mit eget hus gjorde jeg det dog i et køkkentegneprogram - mest fordi hele huset allerede var tegnet ind deri

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Er du kommet....
Forfatter: 
Dato:  24-10-2017 20:03

...på plads?

 

(for så vil vi gerne be´ om "bilder" )

 

Trine (Faxa)


1
0
Svar på denne tråd
 
 Bor selv i et vær.
Forfatter: 
Dato:  03-12-2017 14:40
Bor selv i en. De bedste råd. Møbler, der har flere funktioner, brug en farve som primær, det giver ro, brug væggen opad til ex. Reoler. Har selv haft glæde af store skydelåge skabe til opbevaring og rumdeling.
0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-02-2018 16:19

Mit værelse er 24 kvm - to døre, en håndvask med underskab tager ca halvdelen af den ene væg - en radiator på den anden optager ca 1/3 del af den væg..

 

Ellers er det et reelt firkantet rum.

 

Det er lykkedes mig at få tre værkstedsreoler (fra Harald Nyborg), en trekvart seng, spisebord, 5 spisebordsstole, sovesofa og pc bord (jysk), sofabord, to bogreoler, en anden hylde/reol dims samt en lænestol til at være her - UDEN det virker presset eller træls.

 

Held og lykke med dit projekt ;)


Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider