Ja jeg lovede jo at ligge lidt op med ham den langbenede i ny og næ - og selvom det ikke er længe siden sidst, så har jeg bare haft så god en weekend at den bare skal deles!!!
I weekenden skulle Sieg Zack nemlig debutere i LA1!! Når nu det var på hjemmebane og jeg ikke skulle køre så langt kunne vi godt teste os selv lidt 
Lørdag på opvarmningen er han fin og sød, men pludselig er der en nerve i min nakke/skulder der sætter sig fast... AV.. Men ride skal man jo 
Jeg var godt nok på nippet til at række lappen i vejret og opgive.. Ikke fordi der var noget galt med Sieg Zack - Men bunden SLUGTE ham... Bunden bar desværre præg af alt det vand der var kommet, så den var som ren sæbe at ride i...
Og når man kommer der med et skur af en 5 års på 180- så var det sku op af bakke!
Men vi kom igennem, og vi fik endda 67.5% trods jeg ikke kunne vise hverken frem eller tilbage.. Vi kunne vidst kun vise den rigtige ride retning 
Jeg tog beslutningen at hvis de ikke rykkede over på den anden bane søndag, så skulle han ikke gå!
De rykkede heldigvis bane!! Og lørdag eftermiddag fik jeg den skøre ide at sige til dem at hvis jeg kunne få gjort så der kun var en enkelt rytter imellem, så ville jeg gerne ride BÅDE LA1 og LA2 (debut) søndag!!
Det kunne fint lade sig gøre.. Så pludselig skulle han også debutere i LA2 
Søndag morgen var min nakke ret rådden, men ville afsted og se om det kunne lade sig gøre at ride!
Dagen bød på anden dommer og jeg fik redet LA1 programmet.. Han var SÅÅÅÅ fin, og jeg sad og smilede og NØD turen.. Han satte ikke en hov forkert, og vi sluttede med flotte 68.5% og fik en delt 1 plads i klassen
Så havde jeg lige en kort puste pause.. Og kom så i tanke om at der var en del øvelser i LA2 jeg egentlig ikke rigtig har testet med ham 
10 meter volter i trav er ikke liiige noget jeg har fået trænet.
Galop af midten, trav overgang og nyt anspring slet ikke!
Galop volte med afbrydelse af støtten på bid heller ikke rigtig trænet.
Men hvad skal man med træning, når man bare kan bede hesten om det på stævne banen og den bare GØR DET 
Vi kom igennem med 67.5% og en 3 plads i klassen...
Han fik blandt andet i de to programmer 8 for trav øgning og 7.5 for den ene schenkelvigning.. og 7.5 for hans flotte galop volte med afbrydelse af støtten på biddet...
Nå men jeg har lavet en redigeret video med "højde punkterne".. Men i får sku også begge programmer fra igår uredigerede og rå - For jeg er simpelthen så stolt af min "lille" 5 års mule...! Så der er ikke noget der behøves klippet fra 
Mix video:
www.hestegalleri.dk/video/staaevner- og-loeb/359199- sieg_zack_i_to_la_debutter
LA1
www.youtube.com/watch?v=y2mhOIgL3As
LA2
www.youtube.com/watch?v=_D- C7tAak14&feature=youtu.be
Billederne var Diana Klein så sød at tage!!
Idag mandag - Ja der sidder mit hovede skævt, og har smerter ned langs skulderbladet og helt ud i overarmen