Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Tak til Bella
Forfatter: 
Dato:  22-05-2017 10:58

 

Ups! Følgende er en fortælling om hvor hurtigt noget kan gå.

 

Efter 5 år med Bella så mente vores yngste at det var på tide at Bella kom videre. Hun havde on/off snakket om det det sidste halve års tid, så da det igen kom op så blev skønne Bella sat til salg.

Billede

 

Den første uge skete der ikke ret meget, hvilket passede mig helt fint. Uge 2 oplevede vi nærmest en sær form for "konkurrence" for at interesserede kunne komme og se hende... Én fik den besked der kommer nogen og ser hende og så lød svaret, jamen jeg kan godt nå at komme inden... Øhhh, det var ikke en konkurrence vi havde udskrevet!

Men vi kunne jo ikke have sådan et rend af folk, så en familie blev inviteret til at komme, men det føltes helt forkert. Barnet brugte mere tid på at kikke efter småsten og grave i ridebanen efter regnorm? end at vise interesse for Bella....

Et par dage efter kom en anden familie og det føltes bare helt rigtig. Det var glæde og sorg på samme tid.

Billede

Bella skiftede hjem og faktisk er det sådan at det føles som om det bare er gået ALT for hurtigt. Da det vi havde snakket om så længe nu var blevet virkelighed, ja så blev Pernille noget ked af det. Hun havde også tilbragt +5 år med Bella og selvom hun ikke fortryder salget så er det alligevel lidt trist at tænke på. Alt det hun har lært ponyen og alt det ponyen har lært hende. En god tid er slut. Snøft.

Billede

 

Men snart befinder vi os vel på vej til et nyt eventyr. Nu bliver det nok vores tur til at finde ud af hvor "nemt" det bliver at finde en værdig afløser. Jeg forestiller mig at det skal være en pony på 130 - 140 cm i stg. og med ca. 15 år på bagen.

Af tidligere debatter herinde, syntes jeg at erindre at det nok ikke bliver det nemmeste at opstøve, men mon ikke at vi i løbet af året finder netop den pony som kan være med til at give en lille pige en fortsat dejlig barndom med en 4-benet heste-ven.

Der står faktisk en islænder som passer i højden og som mangler en rytter, men den unge dame vil ikke ride på en is-pind!

 

Hvordan er det gået jer andre ifb. med skift af pony str.? Har i været heldige at kunne arve fra storesøster/bror eller hvordan har i fundet den nye bedste ven?

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

1
0
Svar på denne tråd
 
 ny bedste ven
Forfatter: 
Dato:  24-05-2017 16:04

Dejligt at høre at Bella er kommet godt videre!!!

 

Det er altid svært det der med en ny pony....

 

vi skiftede vores lille kat III (som vi desværre måtte aflive)

Billede

 

ud med denne fantastiske maks I'er på (da vi fik ham) 20 år - behøver jeg at sige at vi ikke har fortrudt eeeet eneste sekund:

Billede

 

På billedet har vi haft ham i 2 år og datteren er knapt 13 år nu :)

 

jeg har ikke fortrudt et eneste sekundt at vi valgte en ældre moden herre - som kører på duracell og elsker at være sammen med ungerne :) - og som elsker sin rolle som læremester.

Og i den alder kan de faktisk (hvis man er heldig) fåes for menneskepenge....

 


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

2
0
Svar på denne tråd
 
 oveskrift
Forfatter: 
Dato:  03-06-2017 14:52

Håber de nye ejere bliver rigtig glad for Bella!!

 

Lykke og held med at finde en ny!!!

 


Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider