Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

Badminton indtryk
Forfatter: 
Dato:  10-05-2017 14:03

Er lige vendt hjem fra mit første besøg på Badminton Horse Trails, hvor jeg hjalp mine engelske partnere på deres stand - vil lige dele lidt billeder og videoer af de indtryk jeg fik, på trods af at jeg jo også var på arbejde!

Ankom tirsdag aften, hvor vi sov i hestetraileren bag vores stand og vågnede op onsdag morgen med denne skønne udsigt til Badminton House...

Billede

Onsdag var Grassroots Day, så der var forholdsvis stille, her et billede af ro og idyl ved de ellers frygtindgydende Cross Country forhindringer ind og ud af The Lake...

Billede

Mary King og hendes talentfulde (og smukke) datter kiggede forbi vores stand, min kollega Imogen blev begavet med et dejligt billede omgivet af "stjernerne" (ligesom mange andre, de var så søde til at tage sig tid til snak og billeder - så der var noget af et leben på vores stand!)...

Billede

Fredag, nåede at se lidt af dressur testen. Her video af sidste del af Ingrid Klimke & Hale Bob´s program, der sendte dem ind på en foreløbig 2. plads...

Video

Ingrid Klimke så også svært glad ud efter den vellykkede dressur test...

Billede

Den ene af storskærmene, hvor man kan følge konkurrencen om det eftertragtede Badminton trofæ...

Billede

Resultat tavlen, som hele tiden opdateres - på den gode dejlige gammeldags måde med at skrive resultaterne med kridt på tavlen...

Billede

Shopping området er enormt og man kan købe nærmest alt mellem himmel og jord; møbler, kunst, smykker, tøj og naturligvis masser af rideudstyr - området er delt op med gadenavne, så det er lettere at finde rundt, vi "boede" på 56 Swangrove Street...

Billede

Lørdag er den store Cross Country Test dag, hvor der forventes intet mindre end omkring 160.000 besøgende - her er hjælperytterne på vej ud for at "stå vagt" omkring på den ca. 6 kilometer lange Cross Country bane...

Billede

Cross Country test - her en lille video fra Joules Corners kombinationen, forhindring 21abc...

Video

Og fra Wadworth Lakeside, forhindring 22...

Video

Så cruises der ellers i højt tempo mellem de 30 forhindringer/kombinationer på den ca. 6 kilometer lange Cross Country bane...

Billede

Banen var udfordrende i år, kun mange måtte udgå under Cross Country Testen...

Billede

Søndag morgen var der også Trot Up foran Badminton House, hvor deltagerne i Badminton klæder sig fantastisk fint på mens de får vet tjekket deres heste - vidunderlig og sjovt at se de kvindelige rytterne i høje hæle løbe op og ned med deres travende heste mens de tjekkes - desværre kom jeg for sent op og stod for langt væk til at jeg kunne få nogle ordentlige billeder!

Der blev dog tid til en snak med nogle af de mange af vore lokale guider på vore ridt, som kom forbi for at hjælpe til på vores stand - her får vi lige en opdatering fra Horizon i Sydafrika og Limpopo Dalen i Botswana, hvor Shane og David fortalte historier og opdaterede omkring nye heste og pensionerede heste i deres respektive stalde - det må også være fantastisk for besøgende på standen at faktisk møde eller gense guiderne og høre om de forskellige ridt "direkte fra hestens mund", vi havde besøg af guider fra flere af vore i ridt Botswana, Kenya, Sydafrika samt fra Irland, Ecuador, Tanzania og Portugal - så der var virkelig international stemning på standen...

Billede

Også skønt at opdage, at man ikke er længere væk end at man kan få frikadeller til frokost eller aftensmad (hvilket man iøvrigt også kan få i Sydafrika)...

Billede

Jeg havde ikke fået købt billetter i tide til siddeplads ved den afgørende ridebanespringning test og det var umuligt (for lille mig), at se noget bag dem som var kommet i god tid til ståpladserne, så jeg valgte at se på opvarmningen istedet, her blev der sat Mordax i...

Billede

Bag mig, kom lige et hold hundejagt ryttere forbi, som valgte en lille pause mens de også overværede lidt af opvarmningen...

Billede

Ingrid Klimke og Bob Hale under opvarmningen. De lå på en foreløbig 1. plads efter Cross Country testen, så nerverne må have været på højkant, desværre fik de et par nedrivninger og en "semi-refusering" som kostede dyrebar tid, hvilket sendte dem helt ned på en endelig 9. plads. New Zealandske Andrew Nicholsen og Nereo endte med at løbe med deres første velfortjente Badminton sejr...

Billede

Hvis I nåede så langt, så tak for kigget!

Her er lige et link til den endelige resultatliste, hvis nysgerrigheden har meldt sig: www.badminton-horse.co.uk/final- results-2017/

Det var en helt fantastisk oplevelse, jeg var totalt imponeret over hvor stort og alligevel overskueligt samt velorganiseret hele arrangementet var - jeg er sikker på at jeg skal tilbage igen næste år

Mange hilsner
Melina

Rid & Rejs

www.ridogrejs.dk
Oplev verden på hesteryg

Facebook: www.facebook.com/ridogrejs

YouTube: www.youtube.com/user/RidogRejs

7
0
Svar på denne tråd

Badminton
Forfatter: 
Dato:  10-05-2017 20:39
Wauh... sikker en fed oplevelse 😊

Ridetanten

1
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider