Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

Madspild/udløbsdatoer
Forfatter: 
Dato:  06-04-2017 10:42

Vi er en gruppe studerende fra Aalborg universitet, der gerne vil lave et studie om Madspild som koncept.

Vi er især interesseret i at høre om jeres forståelser af de forskellige udløbsdatoer og hvornår i smider mad ud.

Det kunne det være spændende for os at se nærmere på, hvordan forbrugere gør en forskel indenfor madsspild i Danmark.

Vi mener i vil kunne give os et godt indblik i dette.

Med venlig hilsen

Sophie og Lærke

0
0
Svar på denne tråd

madspild
Forfatter: 
Dato:  06-04-2017 12:08

Jeg bruger kun udløbsdatoen som en løs guide. Jeg ser og lugter mig frem til, om jeg synes, maden er spisbar eller ej.

Tomorrow is always fresh with no mistakes in it.

Anne of Green Gabels

1
0
Svar på denne tråd

hvad med indkøb
Forfatter: 
Dato:  06-04-2017 12:55

Nu siger du at du lugter dig frem, hvad gør du ved fødevare som du ikke kan lugte eller se, f.eks. indpakket mad.

Kigger du meget på Datomærkninger når du køber ind?

0
1
Svar på denne tråd

jeg er hysterisk
Forfatter: 
Dato:  06-04-2017 16:46

Jeg er hysterisk med holdbarhedsdatoer og lign. Er datoen overskredet på noget, så ryger det ud. Det er fint nok at nogen mener de kan lugte sig frem til om noget er ok, men jeg husker bare nogen undersøgelser om høje kim-tal i pålæg og lign - så jeg tager ingen chancer.

Jeg kan også finde på at smide mad ud, hvor datoen ikke er udløbet, men hvis jeg ved at det har stået åben så og så længe i køleskabet, så vil jeg ikke have det.

Mit hysteri gælder også madrester, som ikke får lang levetid.

Jeg er da ikke ligeglad med madspild og har derfor forsøgt at ændre på hvor meget jeg køber, hvor meget mad jeg laver pr gang osv. For at undgå noget jeg ikke vil spise alligevel. Så hellere løbe tør for noget eller skulle handle ind 5 minutter i lukketid, fordi vi ikke har mere rugbrød.

Mvh Tina

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

http://www.freec.dk/hermelinhaven

2
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider