Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Første tur i terrænnet
Forfatter: 
Dato:  20-03-2017 07:52

Ja Sieg Zack er nu nok mest egnet som dressur hest, men jeg indrømmer da at jeg drømmer om at ride lidt af de små military klasser igen... Så det skal jo testes

 

Vi var afsted i lørdags til hans første terræn træning, og vi tog afsted med MEEEGET lave forventninger/mål!!

 

Billede

 

FØRST da jeg meldte til, der var målet noget større.. For der var planen at han skulle gå stævnet der nede i april...

 

Men så havde vi et uheld for 3 uger siden, hvor han snublede over et spring og jeg faldt af og slog min fod.. Og den driller stadig ret kraftigt.. Plus mine nerver har taget overhånd...

 

Så lysten til at tage afsted var faktisk forsvundet... Men nu havde jeg jo betalt - så afsted ville jeg!! Målet blev lavet om til at jeg skulle der ned, op på ham, trave over den aller mindste pind og så skridte gennem vandet.. DET var målet...

 

Billede

 

Så målet det blev mere end rigeligt indfriet!!

 

MEN det var ikke kønt.. Og det var ikke uden en knude i maven... Det var heller ikke uden tårer fra min side af... Og det var med en rytter i FULDSTÆNDIG ubalance, fordi min krop ubevidst skåner min dårlige fod, så jeg automatisk har vægten mest til venstre... Og jeg havde SVÆRT ved at følge med ham!! Men vi GJORDE det...

 

Billede

 

Og da JEG begyndte at tro på tingene.. Så troede HAN også på dem - og begyndte at suge på dem :D :D

 

Billede

 

Utroligt som sådan nogle "mor nerver" kan tage overhånd

 

Planen er ændret.. Han skal ikke gå til stævnet om 14 dage... HAN skulle nu nok sagtens kunne blive klar - men det bliver JEG ikke.. Og så skal jeg ikke risikere at han får en dårlig oplevelse, fordi jeg tøver...

 

Billede

 

Billederne er venligst taget af Jimmy Leen Friis

 

VIDEO:

www.youtube.com/ watch?v=BvbuOpEo0BE&t=3s


Isabella af mindet... I hjertet gemt og aldrig glemt!! 28/3/2002 - 18/5/2016

5
1
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-03-2017 09:18

Du er en af mine største inspirations kilde og jeg elsker dine tråde og følger dig på fb, jeg syntes du er for sej!!!

 

Selvfølgelig skåner du din dårlige fod og han springer meget anderledes end Isabella og jeg tror bestemt ikke man skal undervurdere "mor nerver" (jeg er gravid i 3. trimester og kan allerede mærke dem), MEN DU GØR DET!!! Og det syntes jeg er så sejt!!

 

Derudover har du en ufattelig sympatisk tilgang til dine heste og din ridning

 

Bliv endelig ved med at holde os opdateret, selv om der måske ikke kommer så meget respons, så er der i hvert fald en der har stor fornøjelse ud af dine tråde

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-03-2017 13:40

Ej, hvor ser det fedt ud :-D

Hvor er det henne?


- Sascha

Kjærgaards Golden Champ & Roosgårdens Celica <3

Pegasus Rideudstyr - når kun det bedste er godt nok!

Dream it. Wish it. Do it.

0
0
Svar på denne tråd
 
 military hyppen
Forfatter: 
Dato:  20-03-2017 16:31

hold op hvor er han altså bare super cool - og fedt at du trods dårlig fod og din egen usikkerhed kom afsted! - sikke han kan - og du KAN ikke mindst!!!

 

tusind tak for kigget - går og prøver at vende mig til at min yngste vil ride military i år.... vi ligger ud med lidt Subaru Cup - men uha den der "mor følelse" den har jeg også - trods det at det ikke er mig der skal ride og ponyen er super erfaren :)


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Smiler....
Forfatter: 
Dato:  20-03-2017 20:42

Hvor er han sej, og det er du også, godt du kom afsted og i havde en god tur. Blir helt misundelig, nu må vi altså også, se at komme igang med terræn træningen igen.

Desværre kan jeg ikke se videoen, men billederne er flotte.


En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.

 

Nu med en smuk blå engel.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsada
Forfatter: 
Dato:  20-03-2017 20:45

Anino - Tusind tak for dit fine svar og dine rosende ord.. Det varmer rigtig meget i en periode hvor jeg bare er rigtig godt træt af mig selv og mine nerver Men ja jeg GØR det - Jeg nægter at give op.. Men for søren hvor jeg synes der er LAAANG vej...

 

Og ja han springer MEGET anderledes end Isabella.. Meget anderledes end alle jeg har sprunget på... Har aldrig sprunget på en hest som jeg skal huske at RIDE hen til springene.. Har altid bare skulle styre, og holde mig fast og så klarede hesten resten.. Så det er SVÆRT...

 

 

Sascha - Det er på terrænbanen i Langå :D :D

 

 

Svensen - Tusind tak til dig også Uha kan godt forstå du ikke er tosset med barnet vil ride military.. Ville jeg faktisk heller ikke selv være fan af

 

 

 

 

Ang. mine "mor nerver", så er de sku nogle mærkelige nogen!! For allerede 3 mdr efter mit kejsersnit red jeg spring stævne og 4 mdr efter kejsersnittet red jeg military stævne på min tidligere lånehest - UDEN nerver... Men så en dag i april måned, der blev hesten bange for et eller andet på en tur mens jeg galoperede - og hun VÆLTEDE så vi begge var nede og ligge... Siden har Sieg Zack tabt mig nogle gange, og truet lidt en gang imellem.. Så har bare haft rigtig mange dårlige oplevelser det sidste år, som har gjort at jeg virkelig er blevet utrolig nervøst anlagt...

 

Kombineret med at jeg tidligere ALDRIG har været nervøs ved dressur stævner - Men det er jeg pludselig nu... Fordi jeg vil det SÅ GERNE og vil SÅ GERNE blive dygtig.. Og så bliver jeg sååå frustreret på mig selv når det ikke lige vil som jeg vil...

 

Men jeg knokler på.. Og NU vil jeg igang med noget dressur undervisning!


Isabella af mindet... I hjertet gemt og aldrig glemt!! 28/3/2002 - 18/5/2016

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider